Hava Durumu

#Berlin

TOURISMJOURNAL - Berlin haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Berlin haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

SunExpress Promotes Turkey in Berlin Haber

SunExpress Promotes Turkey in Berlin

SunExpress, a joint venture of Turkish Airlines and Lufthansa, organized the panel titled 'Turkey Tourism: Much More Than Sea, Sand, and Sun' at the world's largest tourism fair, ITB Berlin. The panel hosted by SunExpress received significant attention from numerous visitors, ranging from tour operators to airlines, hotels, and tourism professionals. During the panel, SunExpress CEO Max Kownatzki, TUI Germany CEO Stefan Baumert, and Berlin Brandenburg Airport CEO Aletta von Massenbach shared their insights on the tourism and travel industry. SunExpress CEO Max Kownatzki stated, 'The fact that our bookings for the upcoming summer season are 23% higher compared to last year indicates a strong desire and demand for traveling to Turkey. Turkey offers much more than just sea, sand, and sun. Together with all stakeholders, we emphasize that Turkey is an ideal and versatile destination throughout the year with its rich history and culture, unique flavors, and sports and activities suitable for every season. As ambassadors of Turkish tourism, we are increasing our capacity for the summer to meet the strong demand and investing in winter as well.' TUI Germany CEO Stefan Baumert remarked, 'The demand for travel to Turkey continues to increase significantly. This year, we aim to exceed our target of 1 million visitors from Germany. To achieve this, we are expanding our flight options with SunExpress. Our close partnerships with hoteliers in Turkey will allow us to offer new and even higher-quality accommodation options in the best beach locations this summer. Guests have high expectations for their summer holidays, so close collaboration between tour operators, airlines, and hotels is crucial. We are particularly excited about our new TUI Magic Life Beldibi hotel in Antalya, Kemer.' Berlin Brandenburg Airport CEO Aletta von Massenbach stated, 'Turkey is one of the most popular destinations for Berlin residents. Therefore, we are delighted with the strong collaboration we have established with SunExpress. SunExpress is expanding its capacity and frequency with weekly 56 connections and new destinations for the summer flight program for Berlin, indicating its importance to Berlin Brandenburg Airport and the capital region. With SunExpress offering direct flights from Berlin to 10 cities in Turkey this summer, passengers will have more frequent and non-stop access to their desired destinations.' SunExpress Introduces Chatbot and Videocall Services at ITB Berlin As part of its digitalization strategy, SunExpress has added another innovative solution to its portfolio. SunExpress has started offering Chatbot and Videocall systems for travel agencies and business partners to further enhance service quality in the B2B sector. SunExpress introduced these new Chatbot and Videocall services for the first time at ITB Berlin, providing visitors with the opportunity to experience these services at their stand throughout the fair.

SunExpress, Berlin'de Türkiye'yi Tanıttı Haber

SunExpress, Berlin'de Türkiye'yi Tanıttı

Türk Hava Yolları ve Lufthansa’nın ortak kuruluşu SunExpress, dünyanın en büyük turizm fuarı ITB Berlin’de “Türkiye Turizmi: Deniz, Kum ve Güneşten Çok Daha Fazlası” panelini düzenledi. SunExpress ev sahipliğinde düzenlenen panel, tur operatörlerinden hava yolu şirketlerine, otellerden turizm profesyonellerine çok sayıda ziyaretçiden yoğun ilgi gördü. Panelde SunExpress CEO’su Max Kownatzki, TUI Almanya CEO’su Stefan Baumert ve Berlin Brandenburg Havalimanı CEO’su Aletta von Massenbach turizm ve seyahat sektörüne dair değerlendirmelerde bulundu. SunExpress CEO’su Max Kownatzki, “Önümüzdeki yaz dönemi için rezervasyonlarımızın geçen yıla kıyasla %23 daha yüksek olması, Türkiye’ye seyahat etme arzusunun ve talebin çok güçlü olduğuna işaret ediyor. Türkiye, deniz, kum ve güneşten çok daha fazlası. Tüm paydaşlarımızla birlikte Türkiye’nin, zengin tarihi ve kültürü, benzersiz lezzetleri ve her mevsime uygun spor ve aktiviteleri ile yılın her zamanı için ideal, çok yönlü bir destinasyon olduğunu anlatıyoruz. Türkiye’nin turizm elçisi olarak, güçlü talebi karşılamak adına yaz için kapasitemizi artırıyor, aynı zamanda kışa da yatırım yapıyoruz” dedi. TUI Almanya CEO’su Stefan Baumert, “Türkiye’ye yönelik seyahat talebi önemli ölçüde artmaya devam ediyor. Bununla birlikte bu yıl TUI olarak Almanya’dan 1 milyon ziyaretçi hedefimizi aşmayı hedefliyoruz. Bunu başarmak için SunExpress ile uçuş seçeneklerimizi genişletiyoruz. Türkiye’deki otelcilerle kurduğumuz yakın ortaklıklar, bu yaz en iyi sahil lokasyonlarında yeni ve daha da kaliteli konaklama imkânları sunmamızı sağlayacak. Misafirlerin yaz tatillerinden beklentileri oldukça yüksek, bu nedenle tur operatörleri, hava yolları ve oteller arasındaki yakın iş birliği çok önemli. Özellikle Antalya, Kemer’deki yeni TUI Magic Life Beldibi otelimiz için heyecanlıyız” şeklinde konuştu. Berlin Brandenburg Havalimanı CEO’su Aletta von Massenbach, “Türkiye, Berlin’de yaşayanlar için en popüler destinasyonlardan biri. Bu nedenle SunExpress ile kurduğumuz güçlü iş birliğinden büyük mutluluk duyuyoruz. SunExpress, Berlin için yaz uçuş programını haftalık 56 bağlantıya ve yeni destinasyonlarla genişleterek kapasite ve frekans artışı sunuyor. Bu, SunExpress’in Berlin Brandenburg Havalimanı’na ve başkent bölgesine verdiği önemin bir göstergesi. Bu yaz SunExpress’in Berlin’den Türkiye’nin 10 şehrine sunduğu direkt uçuşlarla yolcular, istedikleri destinasyona daha sık ve aktarmasız olarak ulaşabilecekler” dedi. SunExpress, Chatbot ve Videocall hizmetini ITB Berlin’de tanıttı SunExpress, dijitalleşme stratejisi kapsamında yenilikçi çözümlerine bir yenisini daha ekledi. Seyahat acenteleri ve iş ortakları için Chatbot (sohbet robotu) ve Videocall (görüntülü arama) sistemlerini hizmete sunmaya başlayan SunExpress, bu sayede B2B sektöründeki hizmet kalitesini daha da geliştirmeyi hedefliyor. Yeni Chatbot ve Videocall hizmetlerini ilk kez ITB Berlin’de tanıtan SunExpress, fuar süresince ziyaretçilere bu servisleri standında deneyimleme imkânı sundu.

ALTSO Başkanı Erdem ve heyeti Almanya’da Alanya'yı tanıttı Haber

ALTSO Başkanı Erdem ve heyeti Almanya’da Alanya'yı tanıttı

Almanya'da ITB Berlin Turizm Fuarı’na düzenlenen iş gezisinde konuşan Alanya Ticaret ve Sanayi Odası (ALTSO) Başkanı Eray Erdem, “Alanya’mızın tanıtımı için Almanya’daki yerimizi aldık. ALTİD Başkanımız Burhan Sili, ALTAV Başkan Yardımcımız Mehmet Dahaoğlu ve Alanya’dan turizmci arkadaşlarımızın katılımıyla, fuarda Alanya’mız için var gücümüzle çalışıyoruz” dedi. Alanya Ticaret ve Sanayi Odası (ALTSO), ITB Berlin Turizm Fuarı’na iş gezisi düzenledi. Almanya’nın Berlin kentinde düzenlenen ITB Turizm Fuarı’na iş gezisi düzenleyen ALTSO, ALTAV ve ALTİD ile birlikte Alanya’yı tanıtıyor. Fuarın ilk gününü değerlendiren ALTSO Başkanı Eray Erdem, “Yönetim kurulu üyelerimiz, meclis üyelerimiz ve iş insanlarımızdan oluşan heyetimiz ile birlikte bugün açılışı gerçekleştirilen ITB Berlin Turizm Fuarı’nda yerimizi aldık. Fuarda; Almanya pazarı üzerine önemli görüşmeler gerçekleştirip, MTS Globe Genel Müdürü Münci Karakaya, TAV Havaalanları Havacılık Planlama ve Pazarlama Koordinatörü Özge Küçükcan ve TAV Havaalanları Havacılık Pazarlama ve Planlama Müdürü Efe Buğra Çınar ile bir araya geldik. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Cumhurbaşkanımız Ersin Tatar, Antalya Milletvekilimiz Sururi Çorabatır, Ankara Ticaret Odası Başkanımız Gürsel Baran, Antalya Ticaret ve Sanayi Odası Başkanımız Ali Bahar ile de fikir alışverişinde bulunduğumuz fuarda; katılımcı ülkeden çok sayıda ziyaretçiyi de standımızda ağırladık. Fuarda ayrıca; turizmci dostlarımız ve yabancı seyahat acentelerinin etkili isimleri ile bir araya gelerek görüş alışverişinde bulunduk ”dedi. “Bakanımızı ağırladık” Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy’u da Alanya standında ağırladıklarını ifade eden Başkan Erdem, “ITB Berlin Turizm Fuarı’nda yer alan Alanya standımızda Kültür ve Turizm Bakanımız Mehmet Nuri Ersoy’u da ağırladık. Sayın Bakanımızla 2024 turizm sezonu ve Almanya pazarı üzerine güzel bir sohbet gerçekleştirip, görüş ve önerilerini aldık. Turizmin tüm paydaşlarının bir araya geldiği bu önemli organizasyonda Antalya ve Alanya ve tüm ülkemiz olarak işbirliği içerisinde olmaktan da ayrıca mutluyuz” diye konuştu.

Bakan Ersoy ITB Berlin Uluslararası Turizm Fuarı’na katıldı Haber

Bakan Ersoy ITB Berlin Uluslararası Turizm Fuarı’na katıldı

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Almanya'nın başkenti Berlin'de düzenlenen ITB Berlin Uluslararası Turizm Fuarı’na katıldı. Almanya'nın başkenti Berlin'de düzenlenen ITB Berlin Uluslararası Turizm Fuarı, bir kez daha kapılarını dünya turizmine açtı. “Seyahat ve Turizmde Dönüşüme Birlikte Öncülük Edin“ temasıyla düzenlenen fuara, Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy da katıldı. Dünyanın önde gelen turizm fuarından olan ITB, 150 bin metrekarelik fuar alanında, 170 farklı ülkeden 5 bin 500'ü aşkın katılımcı 3 gün boyunca bütün paydaşlarıyla birlikte seyahat sektörünü ele alacak. Fuar çerçevesinde, farklı alanlarda düzenlenecek oturumlarla ve konferanslarla sürdürülebilirlik, turizmde yapay zekanın etkisi, sektörü bekleyen zorluklar, seyahat endüstrisinin geleceği, pazarlama, satış, konaklama, yeni eğilimler gibi sektörel temalar küresel olarak uzman konukların katılımıyla münazara edilecek. Berlin Turizm Fuarı'nın bu seneki konuk ülkesi ise Umman Sultanlığı. Umman, “Güzelliğin Bir Adresi Vardır” sloganıyla 5 bin yıllık tarihini ve ülkenin kültürel zenginliklerini fuarda sergiliyor. Türkiye, fuarda yine geniş bir katılımla yerini aldı Türkiye, Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın Turizm Geliştirme ve Tanıtma Ajansı (TGA) organizasyonunda toplam 700 metrekarelik stant alanında temsil edildi. Kültür ve Turizm Bakanı Ersoy, Türkiye'den gelen katılımcıları ziyaret ederek, açıklamalarda bulundu. Hedef 60 milyon ziyaretçi, 60 milyar dolar gelir Türkiye'nin 2023 yılında sıkıntılı geçen bir sürece rağmen rekor sayılarla turizm sezonunu kapattığını hatırlatan Ersoy, “2023'te bir dizi sıkıntılı süreçle karşılaşmamıza rağmen, deprem felaketi, savaşlar, seçim stresi gibi sıkıntılarla karşılaşmış olsak da, aslında rekor sayıda turist, ziyaretçi ve turizm gelirleriyle kapattık sezonu. 2024'de hedefimiz çok daha iddialı, 60 milyon ziyaretçi, 60 milyar dolar gelir hedefimiz var. İnşallah bu hedefi de aşacağız. Erken rezervasyonun yoğun olduğu ülkelerden ilk veriler gelmeye başladı. Bunlardan en önemlisi Almanya pazarı. Geçen sene rekor seviyede 6,2 milyon ziyaretçiyle kapatmıştık. Rusya'dan 6,3 milyon, Almanya'dan 6,2 milyon ziyaretçi gelmişti. İnşallah hedefimiz bu yıl çok iyi, ilk veriler de çok çok iyi. Erken rezervasyonlarda yüzde 20'nin üzerinde artış gözlemleniyor. Bazı operatörlerde bu sayının çok daha fazla olduğunu görüyoruz. Bu yıl Almanya pazarında 7 milyon ziyaretçiyi geçmeyi umuyoruz “ ifadelerini kullandı. Türkiye'nin Avrupa pazarında pasta payını artırmak istediklerini dile getiren Bakan Ersoy, Almanya dışında İngiltere ve Uzakdoğu pazarları gibi yeni destinasyonları da portföye koyulduğunu aktardı. “Destinasyon sayısını sürekli artırıyoruz“ Avrupa pazarında özellikle nitelikli turisti artırabilmek için 2018 sonu itibarıyla yeni stratejilere geçildiğinin altını çizen Bakan Ersoy, “Biliyorsunuz 2017 sonu gecelik harcama açısından 65 dolarla kapatılmıştı. Geçen seneyi 99 dolar rakamına kadar taşıdık. Önümüzdeki senede hedefimiz 106 dolar. 2028 yılına kadar da 130 dolarları geçmeyi planlıyoruz Türkiye olarak. Bu düşünceyle farklı ürün çeşitleriyle pazara girmeyi hedefliyoruz. Eskiden olduğu gibi sadece deniz, kum, güneş değil, turizm geliştirme ajansının yoğun tanıtım gücüyle birlikte hem ürün çeşitliliği yakalamak istiyoruz, hem de yolcu destinasyon sayısını artırmayı planlıyoruz. Son 4 yıldır dünyanın birçok noktasında, 200’den fazla ülkede yoğun turizm tanıtımı yapıyoruz ve bütün bu ülkelerden de yolcu trafiği başlattık“ dedi. “Arkeoloji turizmine ve gece müzeciliğine yatırım yapıyoruz“ Tanıtımla birlikte deniz, kum güneşin yanına eskiden de çok kuvvetli olduğumuz arkeolojiyi ön plana çıkaran projeler hazırladıklarını söyleyen Bakan Ersoy, arkeoloji turizmine paralel olarak gece müzeciliğinin de geliştirileceğini vurguladı. Bakan Ersoy, “Bunu, geleceğe miras projesi olarak tanıyorsunuz. Özellikle arkeolojik kazı noktalarındaki hem kazı, hem restorasyon, hem de yeniden ihya bütçelerini 15 ila 20 kat oranlarda artırdık. Şu anda 144 ayrı noktada Türk kazı başkanlarıyla birlikte çok yoğun kazı çalışmaları başladı. Bununla birlikte şehir merkezlerinde ya da şehir merkezlerine çok yakın olan arkeolojik bölgelerde gece müzeciliğini de başlattık. Gece 12.00'ye kadar belli başlı müzelerimizi açık tutma kararı aldık. Aşamalı bir şekilde talep gören bütün müzelerimize ve ören yerlerimize bu sistemi kaydıracağız. Bu sene en çok ziyaretçi alan 15 noktada bu sistemi kaydıracağız” dedi. Ürün çeşitliliğini artırma adına bisiklet turizmine de önem vereceklerine değinen Ersoy, “Ürün çeşitliliğimizi artırıyoruz. Örneğin Almanya'da bisiklet turlarıyla ilgili çalışmalarımızı da artırdık. Özellikle buradaki bisiklet federasyonuyla son bir kaç yıldır çalışma içerisindeyiz ve buradaki, Avrupa'daki bisiklet destinasyonlarına Türkiye rotalarını da eklemeye başladık. Oradan da yoğun bir şekilde talep alıyoruz” ifadelerini kullandı. Gastronomi turizmine de önem vermek istediklerini açıklayan Ersoy, Türkiye'nin gastronomi değerlerinin çok fazla olduğunu fakat bugüne kadar doğru tanıtılmadığını belirtti. Gastronomi alanında da Türkiye'yi marka bir ülke haline getirmek istediklerinin altını çizen Ersoy, “Türkiye son bir kaç yıldır Michelin yıldız rehberine dahil edildi. Aşamalı bir şekilde önce İstanbul'da başladık, geçen sene itibarıyla da İzmir'i, Çeşme'yi, Urla'yı ve Bodrum'u bu rehbere dahil ettik. Gastronomi alanında da artık Türkiye'yi marka bir ülke haline getirmeyi ve gastro stillerimizi ön plana çıkarmayı hedefliyoruz“ dedi. Bakan Ersoy, doğa turizmi olsun, inanç turizmi olsun, spor turizmi olsun, yeni ürünleri sisteme dahil ederek, tanıtarak hem sezonu 12 aya yaymak istediklerini hem de pazar destinasyonlarının sayısını artırmayı hedeflediklerini sözlerine ekledi.

Berlin Yahudi Müzesi: Tarih ve Kültürün Buluşma Noktası Haber

Berlin Yahudi Müzesi: Tarih ve Kültürün Buluşma Noktası

Berlin, Almanya'nın başkenti ve tarihinin çeşitli katmanlarıyla dolu bir şehir olarak biliniyor. Bu tarihi şehir, Yahudi topluluğunun ve kültürünün zengin geçmişine ev sahipliği yapmış. Berlin'in Mitte bölgesinde, şehrin tarihî merkezinde bulunan Berlin Yahudi Müzesi, bu zengin mirası ziyaretçilere sunan etkileyici bir yapı. Yahudi Müzesi, 11 Eylül 2001'de halka açıldığından beri, ziyaretçilerine Yahudi tarihini, kültürünü ve sanatını derinlemesine keşfetme fırsatı sunuyor. Mimari açıdan da dikkat çeken bu müze, dünyaca ünlü mimar Daniel Libeskind tarafından tasarlanmış. Libeskind'in tasarımı, anıtsal bir anlam taşıyan ve soykırımı temsil eden bir yapı oluşturmuş. Bunu yaparken, mimariyi kullanarak acı dolu tarihle yüzleşmeyi ve umudu ifade etmeyi amaçlamış. Müze, ziyaretçilere Yahudi yaşamının binlerce yıllık tarihini anlatan geniş bir koleksiyona ev sahipliği yapmakta. Sergilenen eserler arasında, Yahudi kültürünü, dini ritüellerini, tarihini ve günlük yaşamını yansıtan eserler bulunmakta. Bunlar arasında antik dönemlerden kalma dini objeler, Orta Çağ'dan kalma el yazmaları, Holokost döneminden kalma belgeler ve sanat eserleri yer alıyor. Müzenin en etkileyici bölümlerinden biri, Holokost Anıtı'dır. Bu anıt, soykırımda hayatını kaybeden altı milyon Yahudi'nin anısına yapılmış. Ziyaretçiler, anıtın içinde dolaşarak soykırımın dehşetini deneyimleyebilir ve kurbanların anısına saygılarını sunabilirler. Yahudi Müzesi aynı zamanda geçmişle bağlantı kurmanın yanı sıra bugüne de odaklanmakta. Geçici sergiler ve etkinlikler, Yahudi kültürünün çağdaş yorumlarını ve günümüzdeki Yahudi toplumunun çeşitliliğini ele alıyor. Bu sergiler, sanat, edebiyat, müzik ve toplumsal konuları kapsayan geniş bir yelpazede sunulmakta. Berlin Yahudi Müzesi, sadece tarihi bir anıt olmanın ötesinde, anlayışı, hoşgörüyü ve insan haklarını vurgulayan bir merkez. Ziyaretçiler, Yahudi kültürünün zenginliğini keşfederken aynı zamanda insanlık tarihindeki karanlık dönemleri hatırlamak ve dersler çıkarmak için önemli bir fırsat bulurlar. Bu müze, Berlin'in kültürel peyzajında önemli bir yere sahip olup ziyaretçilerine unutulmaz bir deneyim sunar.

Turizmde yeni eğilim: Kentler "kaliteli" turist peşinde Haber

Turizmde yeni eğilim: Kentler "kaliteli" turist peşinde

Yıllardır kitle turizminin olumsuz etkilerinden bunalan gözde tatil destinasyonları, kaliteli turist ve nitelikli turizme geçiş için birbiri ardına önlemler alıyor, yeni stratejiler geliştiriyor. Dünyada kitle turizminin olumsuz yan etkilerinden usanıp nitelikli turizme yönelen kentlerin sayısı artıyor. İçki içip partiden partiye dolaşan, sarhoş olup olay çıkaran ya da çevreyi kirleten turistlerden kurtulmaya çalışan tatil destinasyonları, "kaliteli" turistleri çekmeye çalışıyor. Peki nedir bu nitelikli turizm? Ve ideal görülen turist ne tür özelliklere sahip? İdeal tatilcinin kültüre ilgili olması, şehre bir bütün olarak ilgi duyması, kent sakinleriyle uyum içinde olması, müze ziyaret edip konser ve kültürel etkinliklere gitmesi bekleniyor. İdeal turist, kentin zaten tıklım tıklım dolu olduğu ana sezonda değil, ara sezonlarda seyahat ederek ara sezonları canlandırıyor. Çevre duyarlılığına sahip, oturup kalkmasını bilen ideal turist, kavga çıkarmıyor, etrafı kirletmiyor. İdeal turistin ayrıca sadık olması, yani bir sonraki yıl yeniden gelmesi ve tabii ki mümkün olduğunca çok para harcaması gerekiyor. Berlin'de yeni turizm konsepti: Nicelik değil nitelik Turizm konseptinde "nicelik" yerine "nitelik" diyen destinasyonlardan biri de Almanya'nın başkenti Berlin. Kentin turizm konsepti, turizmin başarısının artık salt turist sayısından ziyade niteliksel hedef ve kriterlerle ölçülmesini öngörüyor. Bunun bir nedeni de, diğer metropollerden farklı olarak Berlin'in Almanya'nın yeniden birleşmesi sonrasında çok kısa zamanda büyük bir turizm patlaması yaşamış olması. Berlin destinasyon yönetimi ve pazarlama kuruluşu Visit Berlin'den Christian Tänzler, bu ani büyümenin sancıları da beraberinde getirdiğini, Berlinlilerin kitle turizminden rahatsızlığının giderek arttığını belirtiyor ve "Uzun bir süre sadece turist sayısının artışına odaklanıldı. Ama turizmin kalıcı ve sürdürülebilir olması, sadece konuklar ve kent sakinleri arasındaki ahenkle mümkün" diyor. "Yerel halkla olumlu birliktelik" ölçütü Bu bağlamda Berlin halkıyla turistler arasında olumlu bir birlikteliğin sağlanması, Berlinlilerin turizm harcamalarından daha fazla yararlanması ve her şeyden önce turizmin kentte fiyatları yükseltmemesi hedefleniyor. Turistlere yönelik hizmetlerde belli asgari standartların karşılanması ve turistlerin "ekolojik ayak izinin", yani çevreye olumsuz etkilerinin mümkün olduğunca azaltılması da hedefler arasında. Bu hedefleri tutturabilmek için Berlin'de bazı önlemler de hayata geçirilmiş. Örneğin Visit Berlin'in kullanıma soktuğu "Going Local" adlı uygulamayla turistlere, bilindik klasik adresler dışında gezilecek diğer yerlerle ilgili tavsiyelerde bulunuluyor. Bu uygulamanın arkasında yatan fikir, turist akınını kentin farklı bölgelerine yönlendirerek belli bölgelerde yoğunlaşmalarını önlemek. Bunun için de gerçekten Berlin'in kendisiyle ilgilenen ve kenti bütün olarak tanımak isteyen turistlere bel bağlıyorlar. Visit Berlin'den Christian Tänzler, bu konseptin turistlerin harcamalarını artırmaya yönelik olmadığına vurgu yaparak "Nitelikli turizm, ille de Berlin'de tatilin pahalanması anlamına gelmiyor. Bizim kalite stratejimiz 'beş yıldızlı' stratejisi değil" diyor. Barcelona ucuzcu turistlere karşı fiyatları artırıyor Avrupa'nın en gözde turistik kentlerinden Barcelona'da ise durum tam tersi. Kitle turizminin olumsuz etkilerinden yıllardır muzdarip olan Barcelona, ucuzcu turizmin önünü kesmek için fiyatları artırma yoluna gidiyor. Ucuz hostellerde konaklayıp kentin sahillerinde sabahlara kadar parti yapan sırt çantalı turistler artık istenmiyor. Bu nedenle otellerin kalitesinin artırılması teşvik ediliyor. Konaklama fiyatları artınca ucuzcu turistlerin sayısının da azalması umuluyor. Ancak bunun tek başına kaliteli turizmin önünü açmaya yetmediği, Mallorca örneğinde görülüyor. İspanya'nın tatil gözdesi adalarından Mallorca, yıllardır içki ve parti turistlerinden kurtulmaya çalışıyor. Bu hedef doğrultusunda otellerde de kalitede önemli atılım gerçekleşti, 4 ve 5 yıldızlı otellerin sayısında patlama yaşandı. 1980'li yılların başında 1-3 yıldız arası oteller, adadaki konaklamaların yüzde 90'ını oluştururken oranları günümüzde yüzde 35'e düşmüş durumda. Özellikle Almanların gözdesi Playa de Palma'da otelciler binalarda gerçekleştirilen modernizasyonlarla yeni ve daha elit bir müşteri kitlesine ulaşmayı ummuştu. Ama bu umut boşa çıkmış görünüyor. Fiyatlardaki artışa rağmen bölgede parti turizmi son hız devam ediyor. Günübirlik turistlere ayakbastı parası Venedik de kitle turizminin sancılarını yıllardır en yoğun hisseden Avrupa kentlerinden. Kaliteli turizm konusunda kafa yoran yetkililer, kente günübirlik seyahatlerin önünü kesmeye çalışıyor. Kent belediyesi sözcüsü, kaliteli turizmde konaklama süresinin çok önemli bir kriter olduğunu belirtiyor ve ekliyor: "Venedik'i ziyaret edenlerin kentin ruhu ve kendine özgü eşsiz ritmiyle uyum sağlamak üzere gelmelerini istiyoruz. Bir gün bunun için kesinlikle yeterli değil." Kent yönetimi bu nedenle Venedik'i günübirlik ziyaret edecek turistlere giriş ücreti getirmeye hazırlanıyor. Turizmde "elitizm" uyarısı Almanya'nın Münih kentindeki Ludwig Maximilian Üniversitesinden turizm ekonomisi profesörü Jürgen Schmude, "Kalitenin bir bedeli vardır. Bu gözardı edilemez" diyor. Destinasyonlarda kalitenin genelde turist başına elde edilen ciroyla ölçüldüğüne işaret eden Schmude, bu turizm anlayışına odaklanmanın turizmde "elitizm" tehlikesine yol açacağı uyarısında bulunuyor. Sadece belirli grupların maddi olarak karşılayabildiği bir tatil anlayışının bazı sektörlerde halihazırda görüldüğünü belirten Schmude kayak sektörünü örnek gösteriyor ve kayak tatilinin herkesin maddi olarak karşılayabileceği bir tatil olmadığını belirtiyor. Berlin'de "müze ziyareti" ölçütü Almanya'nın başkenti Berlin, kaliteli turizm arayışında orta yolu bulmaya çalışıyor. Kenti ziyaret eden turistlerin kalitesinin sadece kente bıraktıkları parayla ölçülmesini istemediklerini belirten Berlinli yetkililer, örneğin müze ziyaretleri ve kültürel etkinliklerin de kendileri için önem taşıdığını vurguluyor. Berlin destinasyon yönetimi ve pazarlama kuruluşu Visit Berlin'den Christian Tänzler, kültürel etkinlikler gözlem uygulaması çerçevesinde kentteki 160 müzenin kaç turist tarafından ziyaret edildiğinin de kayıt altına alındığını belirtiyor ve bu alanda ulaşılan yüksek rakamların da kendileri için bir kalite göstergesi olduğunu vurguluyor.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.