Hava Durumu

#Birleşmiş Markalar Derneği (Bmd)

TOURISMJOURNAL - Birleşmiş Markalar Derneği (Bmd) haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Birleşmiş Markalar Derneği (Bmd) haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Kasımda perakende markalarının kampanyalarına rağmen talep sınırlı kaldı Haber

Kasımda perakende markalarının kampanyalarına rağmen talep sınırlı kaldı

Birleşmiş Markalar Derneği'nden (BMD) yapılan açıklamaya göre, derneğin, üyeleri arasında yaptığı kasım ayı anketinin sonuçları kamuoyu ile paylaşıldı. Buna göre, organize perakendede "cazip indirim" kampanyalarına rağmen talep, kasımda da beklentilerin altında kaldı. Talepte eylülden itibaren başlayan yavaşlama, kasımda da devam etti. Açıklamada görüşlerine yer verilen BMD Başkanı Öncel, birçok marka için kasımda satışların beklentilerin altında kaldığını belirterek, şunları kaydetti: "2023'ün genelinde 2022'ye göre adet satışlarında artış var. Cirolardaki fiyat kaynaklı artışlar ise baz etkisinden dolayı eylülden bu yana azalıyor. Adet satışlarında eylül ve ekimdeki ciddi düşüşün ardından indirim kampanyaları ile geçen kasım ayından umutluyduk. Sonuç beklediğimiz gibi olmadı. Kasımda üyelerimizin yüzde 61'inin adet satışları artarken, yüzde 39'unun geriledi. Ankete katılan üyelerimizin yüzde 12'sinin adet satışlarında yüzde 40'ın üzerinde artış var. Ancak birbirinden cazip indirimlerin yapıldığı bir ayda markalarımızın yüzde 39'unun satışlarında görülen düşüş talepteki daralmayı işaret ediyor. Öte yandan kasım, sezonun da etkisiyle yabancıya satışın ciddi oranda düştüğü bir ay oldu. Kasımda üyelerimizin yüzde 41'inin yabancıya adet satışları artarken, yüzde 59'unun azaldı. Gıda dışındaki perakendede talep, beklentilerin altında kalmakla birlikte markalarımız indirim kampanyaları ile kasım ayında enflasyonla mücadeleye önemli bir katkı sundu. Geçen ay TÜFE yüzde 3,28 artarken giyim ve ayakkabı grubunda fiyatlar yüzde 0,31 geriledi. Pek çok firmamız farklı oranlarda da olsa indirimlere devam ediyor. Dolayısıyla aralık ayında da özellikle giyim ve ayakkabı grubunda fiyatların gerileyeceğini ya da çok sınırlı bir artış olacağını söyleyebiliriz." "AVM'de ortak alan ve enerji giderleri konusunda 'şeffaf olmayan' uygulamalar hala sürüyor" Organize perakendenin güncel konularına da değinen Öncel, fahiş kira artışı ve yasal düzenlemelere rağmen bir türlü "şeffaflığın" sağlanamadığı genel giderlerin öncelikli iki sorun olduğunu bildirdi. BMD üyelerinin yüzde 87'sinin fahiş kira artışı taleplerinden şikayetçi olduğuna dikkati çeken Öncel, şu değerlendirmeyi yaptı: "Organize perakende sektörü için kira en önemli maliyet kalemini oluşturuyor. 10. uzama yılını dolduran kontratlarda 6-7 kata varan kira artışı talepleriyle karşı karşıya kalıyoruz. Oysa enflasyonla topyekun mücadele için öncelikle kira dahil tüm maliyetlerdeki artışı dizginlemeliyiz. Piyasa gerçekleriyle örtüşmeyen kira artış taleplerinin devam etmesi durumunda yılbaşından sonra verimsiz mağazaların kapatılması gibi bir durumla karşı karşıya kalabiliriz. Diğer taraftan yasal düzenleme yapılmasına rağmen pek çok AVM'de ortak alan ve enerji giderleri konusunda 'şeffaf olmayan' uygulamalar hala devam ediyor. AVM yönetimlerinden sağlıklı genel gider dökümü alamayan üyelerimizden her ay çok sayıda şikayet geliyor." Öncel, 2024'te organize perakendenin performansında kira ve personel giderleri gibi maliyet artışlarıyla tüketicilerin alım gücünün ve turist alışverişinin belirleyici olacağına da dikkati çekti.

BMD Başkanı Öncel'den Cumhuriyet'in 100. yılı açıklaması: Haber

BMD Başkanı Öncel'den Cumhuriyet'in 100. yılı açıklaması:

 Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı ve Cumhuriyet'in 100. yılı dolayısıyla açıklama yayımladı. Öncel açıklamasında, 100 yıl önce ilan edilen Cumhuriyet'in sadece siyasal bir rejim değişikliği anlamına gelmediğine, aynı zamanda vatandaşlığa geçişi, aydınlanmayı, ekonomik kalkınmayı, özetle Türkiye'yi çağdaş uygarlıklar düzeyinin üstüne çıkarma vizyonunu ifade ettiğini belirtti. Sinan Öncel, şu değerlendirmelerde bulundu: 'Gazi Mustafa Kemal, askeri ve siyasi zaferlerin iktisadi zaferlerle taçlandırılmadığı sürece kalıcı olamayacağını, temelleri sağlam bir demokrasi inşa edilemeyeceğini biliyordu. Bu bilinçle Cumhuriyet ilan edilmeden aylar önce İzmir İktisat Kongresi'ni topladı. Kongrede alınan kararlar uyarınca bir yandan milli sermayenin gelişmesinin önü açılırken diğer taraftan sanayileşme hamlesi başlatıldı. 1923'te ülkedeki sanayi tesislerinin sayısı bir elin parmaklarını geçmezken, tüm yokluklara rağmen 15 yılda uçak fabrikası dahil onlarca sanayi tesisi inşa edildi.'' ''Atatürk'ün bize gösterdiği hedefe kararlılıkla ilerlediğimiz yolculukta 100 yılda çok büyük mesafe kat ettik. Sayıları her geçen gün artan markalarımız, dünyanın dört bir yanında Türkiye'yi temsil ederek en değerli ihracat kalemlerini oluşturuyor.'' diyen Öncel şöyle devam etti: ''Organize perakende sektörünün büyümesine katkı sunmak ve markalı ekonominin gelişimine destek olmak için 2001'de kurulan BMD'nin çatısı altındaki 203 üyemize ait 506 marka, 110 ülkede 17 bini aşkın mağaza ve satış noktası ile ülkemizin tanıtım elçileri gibi çalışıyor. Gittikleri ülkelerde kendi kategorisinde pazar lideri olan markalarımız var.' Atatürk'ün yarattığı Türkiye markası ile esaret altındaki birçok ulusa ilham kaynağı olurken tüm dünyanın takdirini topladığına dikkati çeken Öncel, şunları kaydetti: 'BMD olarak biz de O'ndan aldığımız ilhamla markalı ekonomimizi geliştirmek ve küresel ölçekte Türk markaları çıkarmak için çalışıyoruz. Çünkü Atatürk'ün idealindeki 'müreffeh Türkiye'yi ancak markalı ekonomi ile inşa edebileceğimizi biliyoruz. Bütün çalışmalarımızı bu bilinçle yürütürken hedeflerimizi ve Gazi Mustafa Kemal Atatürk'e bağlılığımızı bir kez de O'nun manevi huzurunda kayda geçirmek için 7 Ekim Cumartesi günü Anıtkabir'i ziyaret ettik. Yönetim Kurulu üyelerimiz, markalarımızın temsilcileri, çalışanlarımız ve aileleri ile birlikte hem Atatürk’e hem de O’nun nezdinde tüm silah arkadaşlarına saygımızı ve minnetimizi bir kez daha dile getirdik. Atatürk'ün bilime ve güzel sanatlara verdiği önemi hepimiz biliyoruz. 24 Ekim'de de markalarımızın temsilcileri, iş dünyasından ve medyadan konuklarımızın katıldığı özel bir etkinlikte Büyük Önder'i, tiyatro ve müziğin gücüyle andık ve anlattık. Cumhuriyetimizin ilk 100 yılı tüm üyelerimize ve vatandaşlarımıza kutlu olsun.'

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.