Hava Durumu

#Bmd

TOURISMJOURNAL - Bmd haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Bmd haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

BMD Başkanı Öncel'den Cumhuriyet'in 100. yılı açıklaması: Haber

BMD Başkanı Öncel'den Cumhuriyet'in 100. yılı açıklaması:

 Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı ve Cumhuriyet'in 100. yılı dolayısıyla açıklama yayımladı. Öncel açıklamasında, 100 yıl önce ilan edilen Cumhuriyet'in sadece siyasal bir rejim değişikliği anlamına gelmediğine, aynı zamanda vatandaşlığa geçişi, aydınlanmayı, ekonomik kalkınmayı, özetle Türkiye'yi çağdaş uygarlıklar düzeyinin üstüne çıkarma vizyonunu ifade ettiğini belirtti. Sinan Öncel, şu değerlendirmelerde bulundu: 'Gazi Mustafa Kemal, askeri ve siyasi zaferlerin iktisadi zaferlerle taçlandırılmadığı sürece kalıcı olamayacağını, temelleri sağlam bir demokrasi inşa edilemeyeceğini biliyordu. Bu bilinçle Cumhuriyet ilan edilmeden aylar önce İzmir İktisat Kongresi'ni topladı. Kongrede alınan kararlar uyarınca bir yandan milli sermayenin gelişmesinin önü açılırken diğer taraftan sanayileşme hamlesi başlatıldı. 1923'te ülkedeki sanayi tesislerinin sayısı bir elin parmaklarını geçmezken, tüm yokluklara rağmen 15 yılda uçak fabrikası dahil onlarca sanayi tesisi inşa edildi.'' ''Atatürk'ün bize gösterdiği hedefe kararlılıkla ilerlediğimiz yolculukta 100 yılda çok büyük mesafe kat ettik. Sayıları her geçen gün artan markalarımız, dünyanın dört bir yanında Türkiye'yi temsil ederek en değerli ihracat kalemlerini oluşturuyor.'' diyen Öncel şöyle devam etti: ''Organize perakende sektörünün büyümesine katkı sunmak ve markalı ekonominin gelişimine destek olmak için 2001'de kurulan BMD'nin çatısı altındaki 203 üyemize ait 506 marka, 110 ülkede 17 bini aşkın mağaza ve satış noktası ile ülkemizin tanıtım elçileri gibi çalışıyor. Gittikleri ülkelerde kendi kategorisinde pazar lideri olan markalarımız var.' Atatürk'ün yarattığı Türkiye markası ile esaret altındaki birçok ulusa ilham kaynağı olurken tüm dünyanın takdirini topladığına dikkati çeken Öncel, şunları kaydetti: 'BMD olarak biz de O'ndan aldığımız ilhamla markalı ekonomimizi geliştirmek ve küresel ölçekte Türk markaları çıkarmak için çalışıyoruz. Çünkü Atatürk'ün idealindeki 'müreffeh Türkiye'yi ancak markalı ekonomi ile inşa edebileceğimizi biliyoruz. Bütün çalışmalarımızı bu bilinçle yürütürken hedeflerimizi ve Gazi Mustafa Kemal Atatürk'e bağlılığımızı bir kez de O'nun manevi huzurunda kayda geçirmek için 7 Ekim Cumartesi günü Anıtkabir'i ziyaret ettik. Yönetim Kurulu üyelerimiz, markalarımızın temsilcileri, çalışanlarımız ve aileleri ile birlikte hem Atatürk’e hem de O’nun nezdinde tüm silah arkadaşlarına saygımızı ve minnetimizi bir kez daha dile getirdik. Atatürk'ün bilime ve güzel sanatlara verdiği önemi hepimiz biliyoruz. 24 Ekim'de de markalarımızın temsilcileri, iş dünyasından ve medyadan konuklarımızın katıldığı özel bir etkinlikte Büyük Önder'i, tiyatro ve müziğin gücüyle andık ve anlattık. Cumhuriyetimizin ilk 100 yılı tüm üyelerimize ve vatandaşlarımıza kutlu olsun.'

Turizmin etkisiyle hazır giyim ve perakendeciler mutlu Haber

Turizmin etkisiyle hazır giyim ve perakendeciler mutlu

Organize perakende sektörü için 2022 yılı verimli oldu. Turist alışverişindeki artış sektöre hareket kattı. Hazır giyim ve perakende sektörü hareketli ve olumlu bir yıl geçirdi. Hazır giyim ihracatı yılı 21 milyar dolarla kapatıyor. Türkiye İhracatçılar Meclisi ve İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Mustafa Gültepe, hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün pandemi sürecinde tedarik zincirinin kırılmasının ve navlun maliyetlerinin 3-4 kat artmasının da etkisiyle ihracatta 202l'de ilk kez 20 milyar dolar sınırını aştığını söyledi. Gültepe, "2022'ye 2021'de yakaladığımız ivmeyle ve pozitif beklentilerle başladık. Bu yılı en az 22-23 milyar dolar ihracatla kapatacağımızı öngörüyorduk, ilk yarı beklentilerimiz doğrultusunda geçti, istihdamımızı 745 bine kadar çıkardık. Ancak navlun maliyetlerinin normale dönmesi ve firmalarımızın artan maliyetler nedeniyle fiyat tutturmakta zorlanması nedeniyle pandemi sürecinde ülkemize gelen siparişlerin bir kısmı Hindistan, Pakistan, Bangladeş gibi ülkelere kaydı. Euro/dolar paritesindeki değişimin de olumsuz etkisiyle ihracatımızın artış hızı yavaşladı, eylülden itibaren aylık rakamlarda gerileme gözlemliyoruz. 11 aylık ihracatta ise yüzde 5.8 artıdayız. Ocak-kasım döneminde 19.5 milyar dolar ihracat gerçekleştirdik. Yılı 21 milyar dolar seviyesinde tamamlayacağımızı öngörüyorum" dedi. Enerji maliyetleri zorluyor  Enerji ve işçilik başta olmak üzere artan maliyetlerin yanı sıra döviz kurlarının mevcut seviyesinin de rekabetçiliklerini olumsuz etkilediğini dile getiren Gültepe, şunları söyledi: "Kurların en az enflasyon oranında artması ihracatçılarımız açısından büyük önem taşıyor. Biz hazır giyim ve konfeksiyon ihracatımızı her yıl en az yüzde 10 artırmayı hedefliyoruz. Ancak küresel ekonomiler 2023'e enerji krizi ve resesyon endişesi ile giriyor. 2023 özellikle ilk çeyreğini belirsizliklerle geçireceğimiz bir yıl olacak. Hazır giyim ve konfeksiyon değişimlere en hızlı tepki veren sektörler arasında yer alıyor. Pazarlardaki daralmadan ilk etkilenen sektörlerden biri olan hazır giyimin, yılın ikinci yarısında küresel pazarların normale dönmesiyle birlikte hızla toparlanacağını ve ihracatta 23 milyar doları zorlayacağımıza inanıyorum."  Mustafa Gültepe Avrupalılar ve Körfez Ülkeleri vatandaşları bol bol alışveriş yaptı  Turizm etkisi Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan öncel, pandemiyle geçen sıkıntılı iki yılın ardından organize perakende sektörü için 2022'nin genel olarak verimli geçtiğini kaydetti. Ülkemizdeki fiyatların özellikle Avrupa ve Körfez ülkelerinden gelen turistler için cazip bir alışveriş fırsatı yarattığını dile getiren öncel, "Ocak-Ekim döneminde ülkemizi ziyaret eden yaklaşık 40 milyon turistin kartlarla yaptığı harcama, geçen yıla göre yaklaşık yüzde 300 artış gösterdi. Ağırlıklı olarak maliyete bağlı fiyat artışlarının etkisi ve turist alışverişinin katkısıyla markalarımızın cirolarında geçen yıla göre ortalamada yüzde 100 artış kaydedildi. Adet satışlarında ise henüz istediğimiz düzeye geldiğimizi söyleyemem. Markalarımızın bir kısmı adet satışında pandemi öncesinin üzerine çıkmakla birlikte bazıları henüz o seviyeyi yakalayamadı" diye konuştu. 2023'ün aynı zamanda Cumhuriyetin kuruluşunun 100. yıldönümü olması nedeniyle ayrı bir anlam taşıdığını vurgulayan öncel, "Küresel pazarlarda yavaşlama beklentisi olsa da ben ülkemizde organize perakende sektörü için yine hareketli bir yıl geçireceğimize inanıyorum. Turistlerin de bu yıl olduğu gibi 2023'te de yine alışverişe önemli bir canlılık katacaklarını öngörüyorum" tahmininde bulundu. Ortak alan gideri çözülüyor Öncel, BMD üyeleri için uzun zamandır şikâyet konusu olan AVM'lerdeki ortak alan giderleriyle ilgili sorunun da 2022'de çözüm yoluna girdiğini anımsatarak, şunları söyledi: "Ticaret Bakanlığımız tarafından hazırlanan ve BMD'nin taleplerini büyük ölçüde karşılayan ortak alan yönetmeliği ağustos ayında yürülüğe girdi. Yönetmeliğe aykırı hareket eden AVM yönetimlerine uygulanacak cezai yaptırımlarla ilgili düzenleme de kasım ayında tamamlandı. Mevcut düzenlemelere rağmen üyelerimizle yaptığımız anketlere göre 'şeffaflık' konusunda şikâyetler devam etse de 2023'te sorunun büyük ölçüde ortadan kalkacağına inanıyorum." Sinan Öncel

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.