Hava Durumu

#Bodrium Hotel

TOURISMJOURNAL - Bodrium Hotel haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Bodrium Hotel haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Bodrium Hotel, 70 Farklı Ülkeden Misafir Ağırladı Haber

Bodrium Hotel, 70 Farklı Ülkeden Misafir Ağırladı

Butik hizmet anlayışıyla sektörde 16. yılını kutlayan Bodrium Hotel & SPA, başarılı bir yaz sezonunu daha geride bıraktı. 2024 yaz sezonunda yüksek doluluklara ulaştıklarını belirten Bodrium Hotel & SPA Satış Müdürü Ebru Tunca, “Sezon boyunca 70 farklı ülkeden misafirimizi ağırladık” dedi. Yıl geneline bakıldığında misafirlerin %75'inin iç pazar, %25'inin ise dış pazarın oluşturduğuna dikkat çeken Tunca, yüksek sezon olarak nitelenen Haziran - Ekim aralığında yerli ve yabancı turist oranının birbirine çok yakın olduğunu söyledi. 12 ay hizmet verdiklerini hatırlatan Bodrium Hotel & SPA Satış Müdürü Ebru Tunca, Eylül ayıyla başlayan 'Sarı Yaz' döneminde özellikle yabancı turistleri ağırladıklarını dile getirdi. Bodrium Hotel & SPA olarak başta İngiltere, Almanya, Amerika, İtalya ve Fransa pazarında güçlü olduklarını belirten Tunca, “Yurt dışı pazarında uluslararası misafirlere yönelik hizmetlerimizi geliştiriyoruz. Her bölgeye uygun deneyimler sunarak farklı dillerde misafir hizmetleri, rezervasyon imkânları sağlayabiliyoruz. Misafir deneyimlerini alışkanlıklarını takip ederek sunabileceğimiz hizmetleri geliştiriyor ve sunduğumuz hizmetleri geniş bir yelpazeye yayarak sunuyoruz” dedi. Global İşbirliklerine İmza Atıyoruz Her misafirin taleplerinin farklı olduğunu, dönemsel olarak dinamik fiyatlandırma stratejileriyle çalıştıklarını anlatan Ebru Tunca şöyle devam etti: “Otelcilikte eski tip sabit fiyatlama dönemi geride kaldı. Günümüzde tüketiciler her an bilgiye erişebiliyor ve fiyatlar arasında karşılaştırma yapabiliyorlar. Bu nedenle, talep, arz ve rekabet koşullarına göre anlık fiyatlandırma yaparak hem rekabetçi kalmayı hem de misafirlerimize en iyi değeri sunmayı amaçlıyoruz. Dinamik fiyatlandırma sayesinde, misafirlerimize her dönem cazip fırsatlar sunarken, otelimiz için de gelir yönetimini daha verimli hale getiriyoruz. Bu sistem, aynı zamanda farklı pazarların ve müşteri gruplarının beklentilerine daha esnek yanıt verebilmemizi sağlıyor. Global pazarlarda stratejik iş birlikleri sağlıyoruz. Yapay zeka, teknolojiyi yakından takip ediyor ve kullanıyoruz. Dijital platformlarda tanıtım ve kampanyalar yaparak hedeflerimize doğrudan erişim sağlıyoruz. Otelimizin tanıtımını yurt içi ve yurt dışı fuarlarda aktif olarak yapıyoruz. Bu sayede geniş bir misafir kitlesine hitap ediyor ve farklı pazarlarda varlığımızı güçlü bir şekilde gösteriyoruz.” Uluslararası Pazarlarla Büyümeyi Hedefliyoruz Bodrium'u her yıl tercih eden misafirlere özel kampanyalar ve programlar sunduklarını kaydeden Ebru Tunca, şunları söyledi: “Kış sezonu yaklaştığı bu günlerde kurumsal konaklamalar, toplantı grupları, sporcu konaklamaları, inside - outside catering ve destinasyon tanıtımına katkı sağlayan organizasyonlarda, spor ve sanat alanlarında sponsorluklarda aktif olarak çalışıyoruz. 2025 yılında uluslararası pazarlardaki büyümemizi sürdürmeyi, farklı milletlerden daha fazla misafiri otelimizde ağırlamayı ve mevcut tekrar eden misafir oranımızı artırmayı hedefliyoruz. Bu doğrultuda, sadık misafirlerimize yönelik kişiselleştirilmiş hizmetler ve fırsatlar sunarak onları her yıl yeniden ağırlamayı planlıyoruz. Ayrıca, dijitalleşme alanındaki yatırımlarımızı artırarak, yapay zeka ve ileri teknoloji çözümleriyle misafir deneyimini daha da üst seviyeye çıkarmayı planlıyoruz. Dijital platformlarda yürüttüğümüz tanıtım ve kampanyalar sayesinde global erişimimizi genişletmeye devam edeceğiz.” Fiyatlamalarda Hızlı Aksiyon Alıyoruz Global anlamda tanıtıma önem verdiklerini belirten Tunca, “Orta Doğu, İspanya ve Fransa'dan gelen misafir sayısını daha çok artırmak istiyoruz. Orta Doğu ve Hint pazarı son yıllarda butik oteller yerine daha lüks segmentleri tercih ediyorlar. Dijital alanda Google ve diğer mecralarda aktifiz. Sosyal medyada hedef pazarlar gözeterek sponsorlu reklamlar çıkıyoruz. Yerli turist Eylül ayında okulların açılmasıyla birlikte azaldı. Ekimde kış sezonuna geçeceğiz. Birçok büyük otel kapılarını kış döneminde kapatacak. Ekimle birlikte yoğunluk azalacak; şirket misafirleri ve etkinlikler hızlanacaktır. Sezonda bazı zorluklar yaşadık. Pahalı fiyat algısı yaratılmaya çalışılması nedeniyle Yunanistan ve Mısır'a kayma yaşandı. Rekabeti göz önünde tutuyoruz. Fiyatlamalarda hızlı aksiyon alıyoruz, web ve online satışlarla birlikte günceli takip ediyoruz. Bu da bizi avantajlı hale getiriyor” ifadesini kullandı. Çevre dostu uygulamalar ve sürdürülebilirlik alanında daha fazla adım atacaklarını belirten Ebru Tunca, Bodrium'u doğayla uyumlu hale getirmeyi ve yeşil otel olma yolunda ilerlemeyi planladıklarını ekleyerek, 2025'te bu stratejilerle misafir memnuniyetini artırarak hedef pazarlardaki yerlerini güçlendireceklerini de sözlerine ekledi.

İç Pazarda Alım Gücü Düştü Haber

İç Pazarda Alım Gücü Düştü

POYD Bodrum Temsilcisi ve Bodrium Hotel & SPA Genel Müdürü Yiğit Girgin, yaşanan ekonomik dalgalanmalar nedeniyle iç pazarda alım gücünün düştüğünü ve fiyatlardaki döviz bazlı artışın, dış pazarı da olumsuz etkilediğini söyledi. Ramazan Bayramı’nın seçimin gölgesinde geçtiğini, fakat Bodrum’da turizm açısından yine de hareketli günler yaşadıklarını belirten Girgin, bölgedeki asıl yoğunluğu 15 Haziran’dan sonra beklediklerini dile getirdi. Bodrum’a yabancı turist ilgisinin sürdüğünü kaydeden Yiğit Girgin, “Şeker Bayramı döneminde Bodrum geneli ve turizm sektöründe bir hareketlilik yaşandı. Bayram, bereketiyle geldi. Yine de seçimler ve ekonomi nedeniyle beklediğimiz oranda bir doluluk yaşanmadı. Bayramda odalar dönemsel olarak uygun fiyatlarla satıldı. Sezonda ise fiyat sabitlenmesinin kalktığını söylemek mümkün. Çünkü ekonomik belirsizliklerden dolayı sezon içinde ani artışlar yaşanabilir. İç pazarda alım gücü düştü. Maliyetler turizm sektörü için çok yükseldi. Dövizle çalışan ve dövizle satın almalar yapan bir sektörüz. Artan maliyetlerden dolayı döviz bazlı artışları yabancı turistlere de yansıtıyoruz. Bu nedenle yurtdışına göre bazı noktalarda daha pahalı kalmaya başladık. Bu tehlikeli bir durum. Artan maliyetler nedeniyle, Dubai gibi yükselen turizme sahip Arap ülkelerinden daha yüksek fiyatlı politikası izleyince ülkemize olan talebin de azaldığını görüyoruz” diye konuştu. FİYAT GÜNCELLEMELERİ SÜREKLİLİK KAZANDI Sektörün artan girdi maliyetleri nedeniyle fiyatlarını sürekli olarak güncellemek durumunda kaldığına dikkat çeken Girgin, şu bilgileri verdi: “Enerji, su, doğalgaz, hammadde, personel maliyetleri ve diğer temel kalemlerdeki giderlerimiz her ay artıyor. Her ne kadar döviz artışı bizim için karlı olarak düşünülse de aslında dövize bağlı birçok gidere sahibiz. İşletmelerin ayakta kalmasını sağlayan unsur insanların geçim gücüdür. Girdi maliyetleri artarken insanların cebine giren paranın da artması gerek. İnsanların geliri artmadığında bunu dengeye oturtabilmek mümkün değil. Şu anda TL maliyetleri, döviz bazlı artarken, gelirler ise sabit kalıyor. Güçlü bir Türk ekonomisi istememize rağmen, kurun sabit durma baskısı şu aşamada turizm sektörü için iyi değil. Herkesin belirttiği gibi dövizin artık reel piyasalarda 25 TL ve üzeri olması gerekli” DÖVİZ BAZLI ARTIŞ, DIŞ TALEBİ DÜŞÜRÜYOR Türk turizminde fiyatlardaki döviz bazlı artışı yurtdışı talebin de azalmasına neden olduğunu anlatan Yiğit Girgin sözlerine şöyle devam etti: “Yüksek maliyet nedeniyle turistlerin farklı alternatiflere yönelmesi mümkün. İlerleyen süreçte doğru dengeler sağlanmazsa talep düşüklüğünden dolayı uçaklar rota değiştirebilirler. Yunan adaları, İspanya, Akdeniz çanağındaki sıcak bölgeler tercih edilebilir. Körfez ülkeleri, Dubai ve Mısır, tüm yurtdışı fuarlarda çok ciddi tanıtım yapıyor. Döviz bazlı artışlardan ve maliyetlerden dolayı beraber Türkiye'nin rekabet gücü turizmde durağanlaştı. Seçimin turizmin gidişatını Haziran başına kadar etkileyeceği belliydi. Seçimin ikinci tura uzaması, belirsizliğin artması ve ekonomik durağanlığın kendini göstermesi nedeniyle Haziranın ilk yarısı da sakin geçecekmiş gibi duruyor. Yurt dışında yaşan insanların da ekonomik durumları önemli. Rus halkının ekonomik gücü düşerken Türkiye'nin fiyatlarının yükselmesi, Rus pazarında daralmaya neden olabilir. Sonuçta orada da süren bir savaş var. Şu anki paket satışlarının durağan seyrettiği görülüyor. Tatil yapmak isteyen yerli turistler ise yüksek sezon ortasında tatillerinin tümünü yapacaklarına tatillerini ikiye bölebilirler. Yaz başında veya sarı yaz dediğimiz Eylül ve sonrasında daha uygun fiyatlara tatil yapabilirler”

“Türk Turizmi 2023 Sezonunda Vites Büyütecek” Haber

“Türk Turizmi 2023 Sezonunda Vites Büyütecek”

Girgin, pandemi nedeniyle 3 yıllık bir aradan sonra gerçekleşen ve referans fuarı olarak gösterilen uluslararası organizasyona 180 ülkeden 90 binin üzerinde profesyonel ziyaretçinin katıldığına dikkat çekti. Türkiye'nin sunduğu hizmet kalitesiyle yıllardır kendini ispatlayan önemli bir turizm pazarı olduğunu kaydeden Yiğit Girgin, “Fuarda destinasyon tanıtımı ve pazarlamaları odaklı bir yapı vardı. Ülke turizmi noktasında Türkiye yoğun ilgi gördü. Fuarda alanımız büyüktü, katılım da güçlüydü. Türk Hava Yolları ve Bakanlığımızın stantları birçok heyeti ağırladı. Bu anlamda gerek Türkiye gerekse de, Bodrum özelinde önemli bağlantılara imza atıldı. Türkiye artık büyük bir oyuncu olarak turizm sektöründe global bir rekabet içinde yer alıyor. 2023 yılında da vites büyütmeye devam edeceğiz. Bunun başında, egzotik turizm destinasyonlarını içeren Asya - Pasifik ülkeleri yer alıyor. Dubai, Katar gibi Arap ülkeler ise özellikle lüks segmentteki konaklama imkanlarıyla dünyaya açılmış durumda” diye konuştu. 2023’TE YİNE İYİ BİR SEZONA İMZA ATACAĞIZ Türkiye'nin sektördeki istikrarlı büyümesini sürdürdüğünü dile getiren Girgin, sözlerini şöyle sürdürdü: “Ülke olarak turizmde yönetici ihraç eden bir pozisyondayız. Yurtdışında yüksek kademelere Türk yöneticilerin geldiğini görüyoruz. Ürün ve hizmet kalitemiz, fiyatlandırmalar bu sezonun daha da hareketli geçeceği yönünde bizleri cesaretlendiriyor. 2023 yılı, 2022 yılının üzerinde bir planlama kapasitesine sahip olacak. Depremler nedeniyle yavaşlayan satışlar yavaş yavaş açılıyor. Bu da bizlere temkinli olmak zorunda olduğumuzu ve daha değişik enstrümanlarımızın da devreye alınması gerektiğini söylüyor. Deprem sonrasında ülkenin ne kadar zor şartlarda olursa olsun, ne kadar hızlı toparlanabildiğini hep birlikte yaşadık. Nisan ayında İngiliz pazarı başlıyor. Almanlar da bu yıl geçtiğimiz yıla göre talep artışı gösterecek. Rusya'nın tek pazarı neredeyse Türkiye olacak. Global pazardaki durum ne olacak tam belli değil. Çünkü seçim ortamı veya bitmeyen savaş gibi unsurlar da var. Her şey normal şartlarda seyrettiği takdirde, 2023 yılı geçtiğimiz yıla göre daha da iyi olacaktır. Türkiye turizmi 2023 sezonu için önemli bir ivme yakalayacak” AFETE KARŞI GÜÇBİRLİĞİ Bodrumlu turizmciler olarak ülkemizde yaşanan büyük deprem afetinden etkilenenlere konaklama olanağı sunduklarını kaydeden Yiğit Girgin sözlerini şöyle sürdürdü: “Bodrum turizmcisi, yaşanan deprem afetine karşı güçlü bir dayanışma sergiledi. İlk etapta Muğla’da 40 bin civarında, Bodrum’daki otel ve evlerde yaklaşık 10 - 11 bin depremzede vatandaşımız konaklıyor. Devletimiz, depremzede vatandaşlarımızı otellerde ağırlandıktan sonra konuklarımızı ikinci etapta daha sabit bir yerde konaklatabilmeyi amaçlıyor. Bu yıl Türkiye’deki maliyet artışları ciddi oranda yükseldi. Bunun önümüzdeki süreçte biraz daha durulacağını düşünüyorum. İç pazarda alım gücünde bir daralma gerçekleşebilir. Otelciler iç piyasanın da yararlanabilmesi için alternatifler sunacaktır. Fiyatlar artsa bile insanlar farklı konaklama imkanlarından yararlanacaklar” YENİ SEZONA HAZIRIZ Bodrium Hotel & SPA olarak yeni sezona güçlü bir şekilde hazırlandıklarını hatırlatan Girgin, “Bodrium'da insan kaynağı ve iş geliştirme odaklı çalışmalarımız sürüyor. Yeni oluşturduğumuz iş geliştirme departmanımızla birlikte personel eğitimlerine hız verdik. Hizmet kalitemizi daha da yükseltiyoruz. Bodrium Otelcilik, İanua SPA ve TYRO İtalyan Restaurantımızda kalite ve servis konusundaki yenilikçi çizgimizi sürdürüyoruz. Kendimizi lokal anlamda da tanıtabilmek için organizasyon ve sponsorluklara devam ediyoruz. Yerel dokuyu tanıtmak için misafirlerimizle güçlü diyaloglar kuruyoruz. Burada Bodrum’un gastronomisini, tarihi ve doğal özelliklerinin detaylarını vermek için çalışıyoruz. Ciddi bir kalite yönetim sistemi uyguluyoruz. Yeşil otelcilik konusunda adımlar atıyor ve karbon ayak izini en aza indirmek için çalışmaya devam ediyoruz. 2023 yılı için konuklarımızı en güzel şekilde ağırlamaya da hazırız” ifadelerini kullandı.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.