Hava Durumu

#Bodrium Hotel &Amp; Spa Genel Müdürü Yiğit Girgin

TOURISMJOURNAL - Bodrium Hotel &Amp; Spa Genel Müdürü Yiğit Girgin haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Bodrium Hotel &Amp; Spa Genel Müdürü Yiğit Girgin haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Turizm Sektörü 2024’te İyi Bir Rüzgar Yakaladı Haber

Turizm Sektörü 2024’te İyi Bir Rüzgar Yakaladı

Sektör olarak 2024 yılında başarılı bir performans sergilediklerini dile getiren Girgin, sektörün yaz sezonunda 60 milyon turist 60 milyar dolar gelir hedefine doğru ilerlediğini söyledi. 2024 yılı ilk çeyreğinde ziyaretçi sayısının geçen yıla göre yüzde 16,7 artarak 9 milyon 68 bin olduğunu hatırlatan Yiğit Girgin, “Turizm gelirinde ise sektör olarak ilk çeyrekte 8,8 milyar dolar ile önemli bir başarı elde ettik. 60 milyon turist ve 60 milyar dolar turizm hedefine paralel olarak çalışmalarımızı sürdürüyoruz” dedi. MALİYET ARTIŞI FİYATLARA YANSIYOR Turizm sektöründe maliyet ve kur hareketliliği gibi iki ana unsurun belirleyici olduğunu kaydeden Girgin, bu verilerin iç ve dış pazardaki talepleri de şekillendirdiğinin altını çizdi. Seçimlerin ardından kurlarda artış beklediklerini fakat artış yaşanmadığını anlatan Yiğit Girgin, “Bizim maliyetlerimiz avro bazlı olduğu için düşük kur politikası bizim için avantaj sağlamıyor. Maliyetlerimiz arttığı için bu farkı yurt içi ve yurtdışı fiyatlamalara yansıtmak durumunda kalıyoruz. Kurun bu seviyelerde seyretmesi maliyetleri zorluyor. Fiyat politikası turist profilini de belirliyor. Maliyetin sektör üzerinde yarattığı baskı fiyatları ve müşteri tercihlerini de belirliyor. Geçen sene yapılan fiyatların bu sene daha dengeli olduğunu ve yerli yabancı turisti memnun edecek bir seviyede olduğunu rezervasyon artışlarından gözlemleyebiliyoruz. İyi bir hacmimiz, turist potansiyelimiz var. Yüksek sezonda bunun daha da artmasını bekliyoruz. Şu anda sektör olarak iyi bir rüzgar yakaladık” diye konuştu. TURİZMDE GÜÇLÜ ALTERNATİFLER SUNUYORUZ Türkiye’nin deniz, kum ve güneş üçgeninin ötesine geçmiş bir turizm modeli uygulamaya başladığını belirten Girgin, sektör olarak tarih, gastronomi, spor ve sağlık turizmi gibi farklı alternatifleri de birlikte sunduklarını vurguladı. Yiğit Girgin sözlerini şöyle sürdürdü: “Yurt dışında pek çok bölgede over turizm dediğimiz İtalya, Hollanda ve İspanya başta olmak üzere Avrupa’nın pek çok tatil merkezinde daha fazla turist gelmesini istemeyen yerel halkın başlattığı protestolar Türk turizmi için faydalı olabilir. Ayrıca vize uygulamaları bizim ülkemiz için ve yabancı turist için pozitif bir etki yaratabilir. Bizim deniz, kum ve güneşten çok fazla bahsetmemize gerek yok. Turizmi 12 aya yaymak için çeşitlendirmeye başladık. Bodrum ve Antalya’da golf potansiyeli ve diğer spor branşlarındaki kamp organizasyonları önemli turizm fırsatları olarak dikkat çekiyor”

İç Pazarda Alım Gücü Düştü Haber

İç Pazarda Alım Gücü Düştü

POYD Bodrum Temsilcisi ve Bodrium Hotel & SPA Genel Müdürü Yiğit Girgin, yaşanan ekonomik dalgalanmalar nedeniyle iç pazarda alım gücünün düştüğünü ve fiyatlardaki döviz bazlı artışın, dış pazarı da olumsuz etkilediğini söyledi. Ramazan Bayramı’nın seçimin gölgesinde geçtiğini, fakat Bodrum’da turizm açısından yine de hareketli günler yaşadıklarını belirten Girgin, bölgedeki asıl yoğunluğu 15 Haziran’dan sonra beklediklerini dile getirdi. Bodrum’a yabancı turist ilgisinin sürdüğünü kaydeden Yiğit Girgin, “Şeker Bayramı döneminde Bodrum geneli ve turizm sektöründe bir hareketlilik yaşandı. Bayram, bereketiyle geldi. Yine de seçimler ve ekonomi nedeniyle beklediğimiz oranda bir doluluk yaşanmadı. Bayramda odalar dönemsel olarak uygun fiyatlarla satıldı. Sezonda ise fiyat sabitlenmesinin kalktığını söylemek mümkün. Çünkü ekonomik belirsizliklerden dolayı sezon içinde ani artışlar yaşanabilir. İç pazarda alım gücü düştü. Maliyetler turizm sektörü için çok yükseldi. Dövizle çalışan ve dövizle satın almalar yapan bir sektörüz. Artan maliyetlerden dolayı döviz bazlı artışları yabancı turistlere de yansıtıyoruz. Bu nedenle yurtdışına göre bazı noktalarda daha pahalı kalmaya başladık. Bu tehlikeli bir durum. Artan maliyetler nedeniyle, Dubai gibi yükselen turizme sahip Arap ülkelerinden daha yüksek fiyatlı politikası izleyince ülkemize olan talebin de azaldığını görüyoruz” diye konuştu. FİYAT GÜNCELLEMELERİ SÜREKLİLİK KAZANDI Sektörün artan girdi maliyetleri nedeniyle fiyatlarını sürekli olarak güncellemek durumunda kaldığına dikkat çeken Girgin, şu bilgileri verdi: “Enerji, su, doğalgaz, hammadde, personel maliyetleri ve diğer temel kalemlerdeki giderlerimiz her ay artıyor. Her ne kadar döviz artışı bizim için karlı olarak düşünülse de aslında dövize bağlı birçok gidere sahibiz. İşletmelerin ayakta kalmasını sağlayan unsur insanların geçim gücüdür. Girdi maliyetleri artarken insanların cebine giren paranın da artması gerek. İnsanların geliri artmadığında bunu dengeye oturtabilmek mümkün değil. Şu anda TL maliyetleri, döviz bazlı artarken, gelirler ise sabit kalıyor. Güçlü bir Türk ekonomisi istememize rağmen, kurun sabit durma baskısı şu aşamada turizm sektörü için iyi değil. Herkesin belirttiği gibi dövizin artık reel piyasalarda 25 TL ve üzeri olması gerekli” DÖVİZ BAZLI ARTIŞ, DIŞ TALEBİ DÜŞÜRÜYOR Türk turizminde fiyatlardaki döviz bazlı artışı yurtdışı talebin de azalmasına neden olduğunu anlatan Yiğit Girgin sözlerine şöyle devam etti: “Yüksek maliyet nedeniyle turistlerin farklı alternatiflere yönelmesi mümkün. İlerleyen süreçte doğru dengeler sağlanmazsa talep düşüklüğünden dolayı uçaklar rota değiştirebilirler. Yunan adaları, İspanya, Akdeniz çanağındaki sıcak bölgeler tercih edilebilir. Körfez ülkeleri, Dubai ve Mısır, tüm yurtdışı fuarlarda çok ciddi tanıtım yapıyor. Döviz bazlı artışlardan ve maliyetlerden dolayı beraber Türkiye'nin rekabet gücü turizmde durağanlaştı. Seçimin turizmin gidişatını Haziran başına kadar etkileyeceği belliydi. Seçimin ikinci tura uzaması, belirsizliğin artması ve ekonomik durağanlığın kendini göstermesi nedeniyle Haziranın ilk yarısı da sakin geçecekmiş gibi duruyor. Yurt dışında yaşan insanların da ekonomik durumları önemli. Rus halkının ekonomik gücü düşerken Türkiye'nin fiyatlarının yükselmesi, Rus pazarında daralmaya neden olabilir. Sonuçta orada da süren bir savaş var. Şu anki paket satışlarının durağan seyrettiği görülüyor. Tatil yapmak isteyen yerli turistler ise yüksek sezon ortasında tatillerinin tümünü yapacaklarına tatillerini ikiye bölebilirler. Yaz başında veya sarı yaz dediğimiz Eylül ve sonrasında daha uygun fiyatlara tatil yapabilirler”

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.