Türkiye Turizmi Küresel Arenada Yükselişini Sürdürüyor
İSTANBUL (İHA) - Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) İcra Kurulu Üyesi ve Avantgarde Collection’un kurucusu İsmet Öztanık, Türkiye'nin turizmde küresel konumunu daha da güçlendirmek için önemli adımlar attığını belirtti. 2024 yılında TGA’nın uluslararası pazardaki tanıtım çalışmaları büyük ilgi görürken, "İstanbul is the new cool", "Cappadocia: Land of Fairytales" ve "Bodrum: Turkish Riviera" sloganlarıyla yürütülen kampanyalar, Türkiye'nin turistik çekiciliğini artırdı.
BİLİNÇLİ TURİSTLER TURİZM TRENDLERİNİ DEĞİŞTİRİYOR
Turizm sektörünün artık daha bilinçli ve seçici bir misafir kitlesinin talepleri doğrultusunda dönüşüm geçirdiğini vurgulayan Öztanık, "Yeni trendler, seyahat deneyimlerini, lüks anlayışını, gastronomiyi ve çevreye duyarlılığı yeniden şekillendiriyor. Bu değişimin ön saflarında, zarafeti sadelikle buluşturan 'Sessiz Lüks' kavramı yer alıyor. Sessiz lüks; minimalist tasarım, kişiselleştirilmiş ancak göze batmayan hizmet, yerel ve otantik deneyimler ile sürdürülebilirliği bir araya getiriyor. Gösterişli tüketim yerine anlamlı, samimi ve zarif bir yaklaşımı benimseyen bu anlayış, misafirlere unutulmaz ve derin bir deneyim sunuyor. Aynı zamanda günümüz gezginleri çevreye duyarlı seçimleri önemsiyor ve misafirperverlik markalarının kendi değerleriyle uyumlu olmasını bekliyor, bu da sektörü yeniden şekillendiriyor" dedi.
GASTRONOMİ SEYAHAT DENEYİMLERİNE YÖN VERİYOR
Öztanık, gastronominin turizmde artık bir hikâye anlatım aracı haline geldiğini belirterek, "Konuklar, yerel tatları ve kültürel mirası keşfedecekleri unutulmaz gastronomik deneyimler arıyor. Yerel lezzetleri başarıyla sunan farklı restoranlar ve Michelin yıldızlı şeflerle yapılan partnerlikler, konaklama deneyimini zenginleştiren unsurlar haline geldi" diye ekledi.
AVANTGARDE’DAN 3 YENİ YAPILANMA
Değişen misafir profiline uyum sağlamak amacıyla markalarını yeniden yapılandırdıklarını söyleyen Öztanık, Avantgarde Urban, Avantgarde Refined ve Avantgarde Culinary Experiences ile misafirlerine özel konaklama ve gastronomi deneyimleri sunduklarını vurguladı. Urban markasının, İstanbul’un merkezi lokasyonlarında modern gezginlere hitap ettiğini, Refined markasının ise Bodrum ve Kapadokya’da ‘Sessiz Lüks’ anlayışını sunduğunu ekledi. Culinary Experiences markasının da yerel ve küresel mutfakları birleştirerek gastronomiye yeni bir soluk getirdiğini belirtti.
Lucis Companies’in global yatırımlarına da değinen Öztanık, "Avantgarde Collection'ın çatı şirketi Lucis Companies İngiltere'deki hizmet sektörü yatırımlarına 2025 yılında Özbekistan ve Kıbrıs'ı da ekleyecek" açıklamasında bulundu.