Hava Durumu

#Boeing

TOURISMJOURNAL - Boeing haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Boeing haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Emirates'ten 58 milyar dolarlık dev sipariş Haber

Emirates'ten 58 milyar dolarlık dev sipariş

Emirates, Dubai Airshow 2023'ü ek olarak 95 adet geniş gövdeli uçak için yaptığı önemli bir siparişle açtı ve toplam sipariş sayısını 310 uçağa çıkardı. Hâlihazırda dünyanın en büyük geniş gövdeli yolcu uçağı operatörü olan Emirates; büyüme planlarını güçlendirmek, modern ve verimli bir filoyu sürdürmek ve yolcularına en iyi uçuş deneyimini sunmak için 52 milyar ABD Doları değerinde ek Boeing 777-9, 777-8 ve 787 uçaklarını sipariş etti. Emirates Havayolu ve Grubu Başkan ve CEO’su, Şeyh Ahmed bin Saeed Al Maktoum, Boeing Ticari Uçaklar Başkanı ve CEO'su Stan Deal , GE Başkanı ve CEO'su ve GE Aerospace'in CEO'su Larry Culp'ın imzaladığı anlaşmanın yapıldığı törene Dubai Veliaht Prensi ve Dubai Yürütme Kurulu Başkanı Şeyh Hamdan bin Muhammed bin Rashid Al Maktoum, BAE Başbakan Yardımcısı, Maliye Bakanı ve Dubai Hükümdar Yardımcısı Şeyh Maktoum bin Muhammed bin Rashid Al Maktoum ve Dubai Spor Konseyi Başkanı Şeyh Mansour bin Muhammed bin Rashid Al Maktoum da katıldı. Şeyh Ahmed konuyla ilgili şu açıklamalarda bulundu: “İlk günden itibaren Emirates'in iş modeli, Dubai'ye ve Dubai üzerinden uzun mesafelerde çok sayıda yolcuyu konforlu ve güvenli bir şekilde taşıyabilen modern ve verimli geniş gövdeli uçaklarla operasyon gerçekleştirmek oldu. Bugünkü uçak siparişleri bu stratejiyi yansıtıyor.” “Bu ek uçaklar, Emirates'in daha da fazla şehri birbirine bağlamasını sağlayacak ve Şeyh Muhammed bin Rashid Al Maktoum'un önümüzdeki on yıl içinde Dubai'nin dış ticaret haritasına 400 şehir eklemek amacıyla ortaya koyduğu Dubai ekonomik gündemi D33'ü destekleyecek. 2030'ların başlarında, Emirates filosunun yaklaşık 350 uçaklık bir filoya sahip olmasını ve Dubai'yi dünya çapında daha fazla şehre bağlamasını bekliyoruz.” Emirates’in Boeing siparişi Hâlihazırda dünyanın en büyük Boeing 777 uçağı operatörü olan Emirates, ilave 55 adet 777-9 ve 35 adet 777-8 için sipariş anlaşması imzaladı. Bu anlaşma, havayolunun 777-X siparişlerini toplam 205 adede çıkardı. Emirates ayrıca yeni 777X filosuna güç sağlamak adına 202 ek GE9X motoru için onayladığı siparişle, havayolunun toplam GE9X motor siparişini 460 adede çıkardı. Bir önceki 115 adetlik siparişte yer alan ilk 777-9'ların 2025 yılında Emirates filosuna katılması bekleniyor. Yeni anlaşma sonrasındaki ek siparişler, Emirates'in 2035 yılına kadar filosuna yeni 777-9'lar katacağı anlamına geliyor. Bu son siparişle Emirates, aynı zamanda ilk teslimatlarının 2030'da yapılması beklenen 777-8 yolcu versiyonunun lansman müşterilerinden biri olacak. Şeyh Ahmed sözlerine şöyle devam etti: “Emirates, bugünkü siparişiyle Boeing 777 uçaklarının en büyük kullanıcısı olma konumunu sağlamlaştırdı. Başlangıcından bu son nesil 777X uçağına kadar 777 programıyla yakından ilgilendik. 777, Emirates'in tüm kıtalardaki şehirleri kesintisiz olarak Dubai'ye bağlamaya yönelik filosunun ve uçuş ağı stratejisinin merkezinde yer aldı. Boeing ile ilişkimizi genişletmekten memnuniyet duyuyoruz ve ilk 777-9'un 2025 yılında filomuza katılmasını sabırsızlıkla bekliyoruz.” Boeing Ticari Uçaklar Başkanı ve CEO'su Stan Deal, "Bu sipariş, Emirates'in globaldeki uzun mesafeli seyahat ihtiyaçlarını karşılamak için 777X ailesinin verimliliğine ve çok yönlülüğüne verilen inanılmaz bir güvenoyudur. 777-9 ve 777-8, Emirates'in büyüme planlarını destekleyecek, çevre performansını geliştirecek ve eşsiz yük taşıma kapasitesi sağlayacak mükemmel uçaklar" açıklamasında bulundu. 777, Emirates'in operasyonlarının omurgası olmaya devam ediyor ve havayolunun Dubai'yi altı kıtadaki şehirlere aktarmasız olarak bağlamasını sağlayan 18 saate kadar görev kapasitesine sahip olmasıyla öne çıkıyor. Yeni 777-9 ve 777-8'ler, Emirates'in kullanımdan kaldırdığı 777 uçağının yerini alacak ve havayolunun gelecekteki büyüme planlarına temel oluşturacak. Emirates ayrıca 30 adet Boeing 787-9'luk önceki siparişini de güncelleyerek, siparişini 15 Boeing 787-10 ve 20 Boeing 787-8'den oluşan toplam 35 adet Dreamliner'a yükseltti.

Boeing и Airbus объявили цифры за 6 месяцев Haber

Boeing и Airbus объявили цифры за 6 месяцев

Boeing и Airbus, два крупнейших мировых производителя самолетов, объявили результаты первого полугодия 2023 года. Выручка Boeing за первое полугодие балансового отчета составила 37,6 млрд долларов благодаря положительному влиянию заказов и поставок коммерческих самолетов. Airbus, с другой стороны, в первом полугодии получил доход в размере 27,7 млрд евро. Выручка Boeing во втором квартале составила 19,8 млрд долларов, в то время как выручка Boeing во втором квартале в категории коммерческих самолетов выросла на 41% до 8,8 млрд долларов, что отражает более высокие показатели поставок по программе 787. В то время как программа Boeing 737 ориентирована на производство 38 самолетов в месяц, в период 2025-2036 годов планируется увеличить это число до 50 самолетов в месяц. В рамках программы 737 сохраняется цель достижения поставок 400-450 самолетов в этом году. Коммерческие самолеты достигли 460 чистых заказов в этом квартале. В резерве коммерческих самолетов находится более 4800 заказов на самолеты на общую сумму 363 миллиарда долларов. С другой стороны, Airbus увеличил свои доходы на 11 процентов в первом полугодии по сравнению с тем же периодом предыдущего года, а показатель EBIT в первом полугодии составил 2,6 миллиарда евро. Объявив, что компания будет придерживаться своих целей на конец года, Airbus намеревалась поставить в общей сложности 720 самолетов в этом году и пересмотрела показатель EBITDA до 6 миллиардов евро. В первой половине года валовой заказ Airbus на коммерческие самолеты составил 1080, а чистый заказ после отмены — 1044. Общий портфель заказов Airbus на конец июня 2023 года достиг 7967 коммерческих самолетов. Поставив 316 самолетов в первом полугодии, выручка Airbus от коммерческих самолетов увеличилась на 16 процентов по сравнению с первым полугодием 2022 года.

Boeing ve Airbus 6 aylık rakamları açıkladı Haber

Boeing ve Airbus 6 aylık rakamları açıkladı

Dünyanın iki büyük uçak üreticisi Boeing ve Airbus 2023 yılı ilk yarı sonuçlarını açıkladı. Boeing ilk yarı bilançosunda ticari uçak sipariş ve teslimatlarının da olumlu etkisiyle 37.6 milyar dolarlık gelire ulaştı. Airbus ise ilk yarıda 27.7 milyar Euro gelir elde etti. Boeing ikinci çeyrekte 19.8 milyar dolar gelir üretirken, Ticar Uçaklar kategorisinde Boeing’in ikinci çeyrek geliri, 787 programındaki yüksek teslimat rakamlarının yansımasıyla yüzde 41’e varan artışla 8,8 milyar dolara yükseldi. Boeing 737 programı ayda 38 uçaklık üretim rakamına odaklanırken, bu sayının 2025-2036 yıllarını kapsayan dönemde ayda 50 uçağa çıkarılması planlanıyor. 737 programı kapsamında bu yıl 400-450 uçak teslimatına ulaşılması hedefi korunuyor. Ticari Uçaklar, bu çeyrekte 460 adet net siparişe ulaştı. Ticari Uçaklar rezervinde toplam değeri 363 milyar dolar olan 4 bin 800’ün üzerinde uçak siparişi bulunuyor. Öte yandan Airbus ilk yarıda gelirlerini geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 11 artırırken, ilk yarıda FVÖK rakamı 2.6 milyar Euro oldu. Yıl sonu hedeflerine bağlı kalacağını duyuran Airbus bu yıl toplam 720 uçak teslimini hedeflerken, FAVÖK rakamını da 6 milyar euro olarak revize etti. Airbus’ın yılın ilk yarısında brüt ticari uçak siparişi 1.080 ve iptalllerin ardından net sipariş ise 1.044 oldu.Airbus’ın Haziran 2023'ün sonunda birikmiş sipariş toplamı 7 bin 967 ticari uçağa ulaştı. İlk yarıda 316 uçak teslimatı yapan Airbus’un ticari uçaklardaki geliri 2022 yılı ilk yarısına kıyasla yüzde 16 artış gösterdi.

Boeing ilk çeyrek sonuçlarını açıkladı Haber

Boeing ilk çeyrek sonuçlarını açıkladı

Boeing, ilk çeyrek sonuçlarını açıkladı. Buna göre; gelirler 17,9 milyar dolar, GKGMİ(Genel Kabul Görmüş Muhasebe İlkeleri)  hisse başına zarar -0,69 dolar ve GKGMİ dışı hisse başı esas faaliyet zararı -1,27 dolar olarak gerçekleşti. Boeing, bu çeyrekte -0,3 milyar dolarlık faaliyet nakit akışı ve -0,8 milyar dolarlık GKGMİ dışı serbest nakit akışı kaydederken, ticari uçaklar hacim ve performansında artış gösterdi. Boeing Başkan ve CEO’su Dave Calhoun, “Sağlam bir ilk çeyrek performansı gösterdik ve istikrarımızı koruyoruz. Tedarik zincirinde yaşanan zorluklara rağmen mesafe kaydetmeye devam ediyoruz; bu yıl için belirlediğimiz hedeflerin yanı sıra daha uzun vadeli hedeflerimize ulaşacağımıza eminiz. Kilit pazarlarda güçlü bir talep var. Geliştirme programlarımızı ileriye taşımak, müşterilerimiz ve geleceğimiz için stratejik kabiliyetler yaratmak amacıyla yatırımlarımızı büyütüyoruz.” açıklamasında bulundu. Bu çeyrekte faaliyet nakit akışı, ticari uçak teslimatlarındaki artış ve tahsilat zamanlamasındaki uygunluğun yansımasıyla -0,3 milyar dolar olarak gerçekleşti.  Çeyrek başında 17,2 milyar dolar olan nakit ve satılabilir senet yatırımları, bu çeyrekte 14,8 milyar dolar olarak gerçekleşti. Çeyrek başında 57 milyar dolar olan borçlar, vadesi gelen borçların ödenmesiyle 55,4 milyar dolara düştü. Şirketin, 12 milyar dolarlık kullanılmamış kredi olanağına erişimi bulunmaktadır. Çeyrek sonu toplam şirket rezervi, 411 milyar dolar olarak gerçekleşti.  Ticari Uçaklar     Ticari Uçaklar ilk çeyrek geliri, 737 ve 787 teslimatlarında yaşanan ve 787 uçaklarına yönelik müşteri hassasiyetleriyle kısmen dengelenen artışın yansımasıyla 6,7 milyar dolara yükseldi. İlk çeyrek faaliyet zarar oranı ise, Ar-Ge harcamalarının dahil olduğu yüksek çeyrek harcamaları ve olağandışı maliyetlerin sonucunda yüzde -9,2 olarak gerçekleşti. 737 programının gövde tedarikçisi, belirli 737 uçaklarının arka gövde bölümündeki iki bağlantı parçasında standart dışı bir üretim sürecinin uygulandığı konusunda bu ay başında Boeing’i bilgilendirdi. Söz konusu durum doğrudan bir uçuş güvenliği sorunu oluşturmayıp, hizmetteki filonun işletilmesinin önünde bir engel teşkil etmemektedir. Üretim ve teslimatlar, gerekli inceleme ve düzeltme süreçlerinden kısa vadede etkilenecek, ancak program kapsamında bu yıl 400-450 uçak teslimatı hedefi korunuyor. Diğer yandan, üretim oranında öngörülen ve daha yüksek stok seviyesine ulaştıracak artışların bulunduğu tedarikçi çerçeve programı, değişmeden uygulanmaya devam ediyor. Boeing, aylık üretim oranını bu yıl içerisinde 38 uçağa ve 2025-2026 yıllarında 50 uçağa çıkarma planları dahilinde, son montaj üretiminin gelecek aylarda toparlanmasını bekliyor. 787 programında ayda üç uçak üretiliyor ve bu oranın 2023 yılı sonlarında ayda beş uçak ve 2025-2026 yıllarında ise ayda 10 uçak seviyesine çıkarılması planlanıyor. Ticari Uçaklar, bu çeyrekte 107 adet net siparişe ulaştı. Şirket, ayrıca, Air India’dan 190 adet 737 MAX, 20 adet 787 ve 10 adet 777X, Riyadh Air ve Saudia’dan 121 adede kadar 787 siparişi aldı. Ticari Uçaklar, bu çeyrekte 130 uçağın teslimatını tamamladı. Ticari Uçaklar rezervinde toplam değeri 334 milyar dolar olan 4.500’ün üzerinde uçak bulunuyor. Savunma, Uzay ve Güvenlik Savunma, Uzay ve Güvenlik, ilk çeyrekte 6,5 milyar dolar gelir kaydetti. İlk çeyrek faaliyet zarar oranı ise, KC-46A tanker uçağı programındaki 245 milyon dolarlık vergi öncesi masrafın etkisiyle yüzde -3,2 olarak gerçekleşti. Bu program, daha önce paylaşıldığı üzere, fabrika aksaklıklarına sebebiyet veren ve düzeltme gerektiren tedarikçi kalite sorunlarıyla birlikte ilerliyor. Sonuçlar, ayrıca, işgücü istikrarsızlığının devam eden operasyonel etkilerini ve diğer programların tedarik zincirinde yaşanan aksamaları yansıtıyor. Savunma, Uzay ve Güvenlik, bu çeyrekte, ABD Ordusu ile 184 adet Apache helikopteri üretim sözleşmesi imzalarken, ABD Hava Kuvvetleri ile 15 adet KC-46A tanker uçağı üretimi ve E-7 geliştirilmesi için anlaşmaya. Savunma, Uzay ve Güvenli rezervi, yüzde 30’u ABD dışındaki müşterilerden gelen siparişler olmak üzere 58 milyar dolar olarak gerçekleşti. Satış Sonrası Hizmetler  Ticari satış sonrası hizmetlerdeki yüksek hacmin ve tercih edilen satış karmasının sonucu olarak, Satış Sonrası Hizmetler ilk çeyrek geliri 4,7 milyar dolar ve faaliyet kar oranı yüzde 17,9 olarak gerçekleşti. Satış Sonrası Hizmetler, bu çeyrekte, GMR Aero Technic işbirliğinde Hindistan’daki ilk Boeing Dönüştürülmüş Kargo Uçağı hattını kurmayı taahhüt etmenin yanı sıra AerCap’e 50’nci Boeing 737-800 dönüştürülmüş kargo uçağını teslim etti ve Florida eyaletinin Jacksonville kentinde faaliyet gösterecek yeni bir komponent operasyonları tesisinin temelini attı.   Kaynak Airport Haber

Riyadh Air ve SAUDIA’dan 121 adet 787 siparişi Haber

Riyadh Air ve SAUDIA’dan 121 adet 787 siparişi

Suudi Arabistan’ın iki havayolu Boeing’e toplamda 121 adetlik uçak siparişi verdi. Anlaşmanın 78 adeti kesin olurken 43 adetlik opsiyon bulunuyor. ABD’li uçak üreticisi Boeing’den yapılan açıklamada, Suudi Arabistan’ın yeni havayolu şirketi Riyadh Air ve Saudia’nın geniş gövdeli uçak siparişi verdiğini açıkladı. Riyadh Air, 787-9 için 39 adet kesin sipariş ve 33 adetlik opsiyon anlaşması imzaladı. SAUDIA ise 787-9 ve 10 modelleri için 39 adet kesin ve 10 adetlik opsiyon içeren anlaşmaya vardı. Reuters’ın dün iki Suudi havayolunun toplamda liste fiyatı 37 milyar doları bulan 78 adet kesin 43 adetlik opsiyon siparişi vereceğini bildirmişti. Siparişe ilişkin konuşan Riyadh Air CEO’su Tony Douglas, “Yeni havayolu, Suudi Arabistan’ın küresel hava yolculuğunun geleceğini şekillendirmenin merkezinde yer alma ve müşteri deneyimi açısından iddialı olma vizyonunu yansıtıyor” dedi. Riyadh Air’ın siparişi için konuşan Boeing Ticari Uçaklar CEO’su Stan Deal, “Bu, Riyad Air’in birinci sınıf bir seyahat deneyimi sunma taahhüdünü desteklerken Boeing’deki ve tedarik zincirimizdeki Amerikan havacılık imalat işlerini destekleyecek önemli bir sipariştir” ifadelerini kullandı. SAUDIA Group Genel Müdürü İbrahim Al-Omar. “Boeing ile yapılan anlaşma bu taahhüdü yerine getiriyor ve yeni eklenen uçaklar, SAUDIA’nın dünyayı Krallığa getirme stratejik hedefini gerçekleştirmesini daha da mümkün kılacak” yorumunu yaptı. Boeing Ticari Uçaklar CEO’su Stan Deal, “75 yılı aşkın ortaklığın ardından, SAUDIA’nın Boeing ürünlerine duyduğu güvenden onur duyuyoruz ve Suudi Arabistan’ın sürdürülebilir hava yolculuğunu genişletme hedefini desteklemeye devam edeceğiz” şeklinde konuştu. 787 ailesi, yerini aldıkları uçaklara kıyasla yakıt kullanımını ve emisyonları yüzde 25 oranında azaltarak  havayolu operatörlerine yakıt verimliliği sunuyor. Kaynak:https://haber.aero/

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.