Hava Durumu

#Buket Nurşah Tekışık

TOURISMJOURNAL - Buket Nurşah Tekışık haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Buket Nurşah Tekışık haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Hava Yolu Yolcularına 600 Euro'ya Kadar Tazminat Hakkı Haber

Hava Yolu Yolcularına 600 Euro'ya Kadar Tazminat Hakkı

KOCAELİ (İHA) - Hava yolu yolculuklarında yaşanan gecikmelerde, yolculara 600 Euro'ya kadar tazminat alma hakkı tanındı. Hava Yolu ile Seyahat Eden Yolcuların Haklarına Dair Yönetmelik’te yapılan değişiklik, 10 Aralık 2024’te Resmî Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi. YENİ DÜZENLEME NELERİ KAPSIYOR? Hava yolu yolcularının haklarını güvence altına alan yönetmelik, 2011 yılından bu yana geçerliydi. Avukat Buket Nurşah Tekışık, yeni düzenlemenin ayrıntılarını paylaştı. Tekışık, "Çıkarılan bu yönetmelikte tazminat, geri ödeme ve güzergâh değişikliği, belirli hizmetlerden faydalanma hakkı, üst veya alt hizmet sınıfına yerleştirme, yolcuların sağlık, güvenlik gibi sebepler haricinde uçağa alınmaması halinde hava taşıma işletmelerine tazminat yükümlülüğü doğuyor" dedi. Yeni düzenlemeye göre, uçuşun teknik ya da operasyonel nedenlerle planlanan varış noktasına 3 saatten fazla gecikmesi durumunda, yolculara tazminat ödenecek. Bu kapsamda hava yolu şirketleri, gecikme süresine ve uçuş mesafesine göre farklı miktarlarda tazminat ödemek zorunda kalacak. TAZMİNAT MİKTARLARI NASIL BELİRLENECEK? Yeni yönetmelikle yolculara ödenecek tazminat miktarları netleşti. Avukat Buket Nurşah Tekışık, bu konuda şu bilgileri verdi: İç Hat Uçuşları: 100 Euro tazminat ödenecek. Dış Hat Uçuşları: 1.500 km'ye kadar olan uçuşlarda 250 Euro, 1.500 - 3.500 km arası uçuşlarda 400 Euro, 3.500 km’den uzun uçuşlarda 600 Euro tazminat ödenecek. Tazminatların Türk Lirası karşılığı, ödemenin yapıldığı tarihteki Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası döviz satış kuru üzerinden hesaplanacak. NASIL BAŞVURU YAPILACAK? Yolcular, gecikmeli uçuş sonrası tazminat alabilmek için bilet bilgileri ve rötar süresini içeren bir başvuru ile ilgili hava yolu şirketine müracaat etmek zorunda. Değerlendirme sonucunda, hak edilen tazminat belirlenen kurallar çerçevesinde ödenecek. MAĞDURİYETLERİN ÖNÜNE GEÇMEK AMAÇLANIYOR Yapılan bu düzenleme ile hava yolu şirketlerinin operasyonel süreçlerinde daha titiz davranmaları ve yolcu mağduriyetlerini en aza indirmeleri amaçlanıyor. Söz konusu yönetmelik, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından yürütülecek.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.