Hava Durumu

#Bulgaristan

TOURISMJOURNAL - Bulgaristan haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Bulgaristan haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Turistik Doğu Ekspresi'nden Yeni Sezonda Görkemli Açılış Haber

Turistik Doğu Ekspresi'nden Yeni Sezonda Görkemli Açılış

ANKARA (İHA) - Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun katılımıyla düzenlenen törenle Turistik Doğu Ekspresi, 2024-2025 sezonunun açılışını yaptı. Bakan Uraloğlu, "Kelimenin gerçek anlamıyla da mecazi anlamıyla da hizmete başladığı 2019 yılından bu yana ülkemiz turizm sektörünün lokomotifi haline gelen Turistik Doğu Ekspresi'ni uğurluyoruz. Bizim için güzel ve önemli bir gün" dedi. Trenin yalnızca bir ulaşım aracı olmadığını, aynı zamanda Anadolu’nun kadim mirasını tanımak isteyenler için benzersiz bir deneyim sunduğunu vurguladı. 10 BİN KİŞİ İÇİN UNUTULMAZ BİR SEYAHAT DENEYİMİ 2019'dan bu yana 71 bin yolcu ağırlayan Turistik Doğu Ekspresi, yeni sezonda Ankara-Kars ve Kars-Ankara yönlerinde toplam 60 seferle 10 bin 500 kişiye hizmet verecek. Uraloğlu, yeni sezonda trenin Erzincan, Erzurum, İliç, Divriği ve Sivas gibi noktalarda uzun molalar vererek yolculara hem gezi hem de manzara keyfi sunacağını aktardı. ERZURUM VE YENİ ROTALAR ÖNE ÇIKIYOR 2025 yılında Turizm ve Kış Sporları Başkenti unvanlarını kazanan Erzurum'da, 4 saatlik mola ile tren yolculuğuna farklı bir boyut katılıyor. Ayrıca yoğun talep üzerine hayata geçirilen Turistik Diyarbakır Ekspresi gibi yeni rotalar da dikkat çekiyor. Ankara-Diyarbakır hattında 8 sefer gerçekleştirecek tren, turistik anlamda önemli bir adım olarak değerlendiriliyor. Sefer hakkında bilgi veren Uraloğlu, "Bu trenimizde Ankara-Diyarbakır seferinde Malatya'da 3 saat, Diyarbakır-Ankara seferinde ise Elazığ Yolçatı'da 4 saat turizm amaçlı duracak. Yine, Bölgesel Turistik Kars-Erzurum Ekspresimizde 12 gidiş 12 dönüş olmak üzere toplam 24 adet tren seferi, Turistik Tatvan Ekspresi'nde ise 2 gidiş 2 dönüş olmak üzere toplam 4 adet tren seferi gerçekleştireceğiz" açıklamasını yaptı. DEMİRYOLLARINDA BÜYÜK DÖNÜŞÜM Bakan Uraloğlu, son 22 yılda demiryolu ağının genişletildiğini ve hızlı trenlerle 93 milyon yolcuya ulaşıldığını belirtti. 2053 hedefleri arasında demiryolu ağını 28 bin kilometreye çıkarmak ve Türkiye’nin her köşesine hızlı trenlerle ulaşmak yer alıyor. ULUSLARARASI TANITIMDA TRENLERİN ROLÜ Sadece yurt içinde değil, İstanbul-Sofya Ekspresi gibi uluslararası hatlarla da dikkat çeken turistik trenler, Türkiye’nin tanıtımına ve kültürel etkileşime önemli katkılar sağlıyor. 2024 yılında bu hattı 37 bin yolcu kullandı. GELECEĞE YOLCULUK Demiryollarının modernizasyonuyla Türkiye, Avrupa'nın 6., dünyanın 8. hızlı tren işletmecisi oldu. Bu yenilikçi vizyon, turistik trenlerin de başarısının temel taşlarından biri haline geldi. Uraloğlu, tren yolculuklarının turizmden ekonomiye birçok alanda önemli katkılar sağladığını ifade etti. Uraloğlu, "Sadece 48 saatte hızlı trenlerle yapılan rüya gibi bir yolculukla bütün Türkiye'ye ulaşacağımız bir vizyon çiziyor ve bunun için çalışıyoruz" diyerek sözlerini tamamladı.

Bulgaristan ve Romanya, Schengen'e Tam Üyeliği Garantiledi Haber

Bulgaristan ve Romanya, Schengen'e Tam Üyeliği Garantiledi

BRÜKSEL (İHA) - Avrupa Birliği (AB) üyesi Bulgaristan ve Romanya, Schengen bölgesine tam üyelik statüsü kazandı. AB İçişleri Bakanları Konseyi, Macaristan’ın dönem başkanlığında toplanarak Schengen bölgesine tam üyelik oylaması gerçekleştirdi. Oylama sonucunda, daha önce Schengen'e kısmen dahil olan iki ülkenin, 1 Ocak 2025 itibarıyla tam üyeliği onaylandı. "AVRUPA İÇİN BÜYÜK BİR ZAFER" Macaristan AB Konseyi Dönem Başkanlığı, kararın hemen ardından sosyal medya üzerinden yaptığı açıklamada, "İçişleri bakanları, 1 Ocak 2025’ten itibaren Bulgaristan ve Romanya ile kara sınırlarındaki kontrolleri kaldırma kararını az önce onayladı. Bulgaristan, Romanya ve Avrupa’nın tamamı için büyük bir zafer" ifadelerini kullandı. "AB'NİN TÜM ÜLKELERİNE FAYDA SAĞLAYACAK" Macaristan İçişleri Bakanı Sandor Pinter de sürece ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Pinter, "Bulgaristan ve Romanya’nın nihayet Schengen’in tam üyesi olmaları tarihi bir an. AB üyesi bu devletlerle kara sınırlarındaki kontrollerin kaldırılması Macaristan Dönem Başkanlığı’nın en öncelikli hedeflerinden biriydi ve bunu bugün gerçeğe dönüştürdük" dedi. Pinter, bu gelişmenin yalnızca Bulgaristan ve Romanya halkına değil, tüm AB ülkelerine fayda sağlayacağını da vurguladı. SCHENGEN ÜLKELERİNİN SAYISI 29'A ÇIKTI Romanya ve Bulgaristan, 2007 yılında Avrupa Birliği’ne üye olmuştu. Ancak iki ülkenin Schengen bölgesine tam üyeliği, düzensiz göç ve yolsuzluk endişeleri nedeniyle yıllarca ertelendi. 2011’de Avrupa Komisyonu, iki ülkenin Schengen'e katılmaya hazır olduğunu açıklamış, ancak özellikle Avusturya'nın karşıt tavrı nedeniyle süreç tıkanmıştı. 2023 yılının sonunda ise Schengen’e kısmi üyelik onayı çıkmış ve 31 Mart 2024 itibarıyla hava ve deniz yolu sınır kontrolleri kaldırılmıştı. Kara sınırları için beklenen son adım, Avusturya’nın vetosunu kaldırmasıyla atıldı. Bu gelişmeyle birlikte, Schengen bölgesine tam üye olan ülke sayısı 29’a yükselmiş oldu.

Türkiye’nin Hızlı İnternet Sorunu Turizmi Etkiliyor Haber

Türkiye’nin Hızlı İnternet Sorunu Turizmi Etkiliyor

Türkiye, teknolojik yatırımlar ve girişimlerle dikkat çeken bir ivme yakalasa da internet hızında dünya standartlarının gerisinde kalıyor. Bu durum hem bireysel kullanıcıları hem de ülkenin turizm ve ekonomik kalkınma hedeflerini olumsuz etkiliyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, geçtiğimiz hafta yaptığı açıklamada, internet hızının beklentileri karşılamadığını belirterek altyapı eksikliklerinin bu konuda büyük bir payı olduğunu vurguladı. SABİT İNTERNETTE 102’NCİ SIRADAYIZ Türkiye, sabit internet hızında dünya sıralamasında 180 ülke arasında 102’nci sırada yer alıyor. Speedtest’in verilerine göre, Türkiye bu sıralamada Bangladeş ve Fildişi Sahilleri gibi ülkelerin gerisinde bulunuyor. Mobil internet hızında durum biraz daha iyi olsa da burada da Türkiye, 120 ülke arasında 62’nci sırada yer alıyor. Ülkemizde ortalama mobil internet hızı 50 Mbps civarındayken, Birleşik Arap Emirlikleri (BAE) 428 Mbps, Katar ise 356 Mbps hızla listenin başında yer alıyor. Komşu ülke Bulgaristan, 150 Mbps’ye yaklaşan internet hızıyla, Türkiye’ye kıyasla çok daha iyi bir konumda. Bu veriler, ülkemizin internet hızındaki eksikliklerinin hem bireysel hem de sektörel performansı olumsuz etkilediğini gösteriyor. Fiber altyapının yaygınlaşması, sabit internet hızındaki sorunların çözümünde kritik bir adım olarak öne çıkıyor. FİBER ALTYAPI VE 5G’YE GEÇİŞ KAÇINILMAZ Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’nin 600 bin kilometrelik fiber altyapısını 700-800 bin kilometreye çıkarmayı hedeflediklerini belirtti. Ancak, bu hedeflere ulaşmanın zaman alacağı öngörülüyor. Fiber altyapının yaygınlaşmasının yanı sıra 5G teknolojisine geçiş de Türkiye için önemli bir fırsat. Ancak mevcut altyapı eksiklikleri ve yatırımlardaki gecikmeler nedeniyle 5G’nin etkili bir şekilde devreye alınması yakın bir gelecekte mümkün görünmüyor. UZMANLARDAN ÇÖZÜM ÖNERİLERİ Küresel eSIM sağlayıcısı Sim Local’ın lideri Sarah Fitzpatrick, Türkiye’nin internet hızını artırmak için atması gereken adımları sıraladı. Fitzpatrick’e göre fiber optik altyapının yaygınlaştırılması, 5G’ye geçişin hızlandırılması ve altyapı paylaşımının teşvik edilmesi öncelikli olarak ele alınmalı. Ayrıca, bürokratik engellerin kaldırılması ve kamu-özel sektör iş birliklerinin artırılması gerekiyor. Fitzpatrick, bu yatırımların sadece internet hızını artırmakla kalmayacağını, aynı zamanda Türkiye’nin ekonomik kalkınmasını ve turizm sektörünü de olumlu yönde etkileyeceğini belirtti. İnternet erişiminin eşitlenmesi ve kırsal bölgelerde dahi yüksek hızlı internetin yaygınlaştırılması gerektiğine vurgu yaptı. TÜRKİYE’NİN TEKNOLOJİ VE TURİZMDEKİ STRATEJİK KONUMU Yüksek hızlı internet, yalnızca bireysel kullanıcılar için değil, aynı zamanda turizm sektörü için de kritik öneme sahip. Sarah Fitzpatrick, yüksek hızlı internetin inovasyonu ve sürdürülebilirliği teşvik edeceğini, turizm sektöründe ise daha iyi bir kullanıcı deneyimi sağlayacağını ifade etti. Mobil uygulamalar, yapay zeka tabanlı seyahat asistanları ve eSIM gibi teknolojilerin kullanımındaki artış, turistlerin Türkiye’ye olan ilgisini artırabilir. Fitzpatrick, Türkiye’nin Avrupa, Asya ve Orta Doğu’nun kesişim noktasındaki stratejik konumunun ülkeyi bir teknoloji ve turizm merkezi haline getirebileceğini belirtti. Ayrıca, Türk hükümetinin teknoloji dostu politikalarının yerel ve uluslararası ilgiyi teşvik ettiğini ve bu gelişmelerin 2025’i Türkiye için önemli bir yıl haline getirebileceğini ifade etti. EKONOMİYE KATKI BEKLENTİSİ Turizm ve seyahat sektörü, 2023 yılında Türkiye ekonomisine 3,11 trilyon TL’lik katkı sağladı ve bu rakam ülkenin GSYİH’sinin %12’sine denk geliyor. 2034 yılına kadar sektörün yıllık 4 trilyon dolarlık bir ekonomi yaratması bekleniyor. Bu büyüme, Türkiye’nin ekonomik ortamını şekillendirmede turizmin kritik bir rol oynayacağını gösteriyor. Sarah Fitzpatrick, Türkiye’nin genişleyen dijital ekonomisinin ve artan teknoloji yatırımlarının ülkenin itibarını artıracağını vurguladı. Özellikle dijitalleşmenin turizm sektörüne sağladığı katkılar, Türkiye’yi gezginler için daha cazip bir destinasyon haline getirme potansiyeline sahip. DİJİTAL DÖNÜŞÜM VE TURİZMDE ORTAK ÇÖZÜM: HIZLI İNTERNET Türkiye, hem dijital dönüşümde hem de turizmde büyük bir potansiyele sahip. Ancak bu potansiyeli gerçekleştirebilmek için altyapı yatırımlarının hızlandırılması, internet hızının artırılması ve yenilikçi teknolojilere geçişin desteklenmesi gerekiyor. Fiber altyapının yaygınlaşması ve 5G’ye geçiş, Türkiye’nin hem dijital hem de ekonomik büyümesi için kritik adımlar olacak.

Edirne-İstanbul Arası Hızlı Tren ile Kısalıyor Haber

Edirne-İstanbul Arası Hızlı Tren ile Kısalıyor

Halkalı-Kapıkule Demir Yolu Projesi kapsamında Edirne’yi İstanbul’a bağlayacak hızlı tren hattındaki çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. Proje, 153 kilometrelik Kapıkule-Çerkezköy hattı, 67 kilometrelik Çerkezköy-Ispartakule hattı ve 8,4 kilometrelik Ispartakule-Halkalı hattı olmak üzere 3 etaptan oluşuyor. ÇERKEZKÖY-KAPIKULE HATTI TAMAMLANIYOR Projenin ilk etabı olan 153 kilometrelik Çerkezköy-Kapıkule hattındaki çalışmaların 2025 yılı sonunda tamamlanması planlanıyor. Edirne kent merkezinde inşa edilen 680 metre uzunluğundaki Tunca Nehri viyadüğü büyük oranda tamamlandı. Ayrıca Kapıkule Sınır Kapısı güzergahındaki çalışmalar da sürüyor. 2019 yılında yapımına başlanan proje tamamlandığında, Halkalı ile Kapıkule arasındaki seyahat süreleri yolcu trenlerinde 3,5 saatten 1 saat 35 dakikaya, yük trenlerinde ise 8 saatten 3,5 saate düşecek. 2028’DE TAMAMI KULLANIMDA OLACAK AK Parti Edirne Milletvekili Fatma Aksal, projenin tüm etaplarının 2028 yılı sonuna kadar tamamlanmasının planlandığını açıkladı. Aksal, ilk etap tamamlandığında 2025’te Çerkezköy ile Sofya arasında tren seferlerinin başlayacağını belirtti. İSTANBUL HAVAALANI VE KUZEY MARMARA BAĞLANTISI Projenin iki hızlı tren hattı içerdiğini ifade eden Aksal, "Birinci projede hızlı tren Kapıkule-Çatalca oradan İGA İstanbul Havaalanı'na geçecek. Havaalanından üçüncü köprü üzerinden Ankara'ya bağlanacak. Önceki dönem Ulaştırma Bakanımızın ifadesiyle 'Demir Kuzey Marmara' diye tarif edilen bir yol var, bu ikinci bir hat olacak. Edirnelileri İstanbul Havaalanına bağlayacağı için o da çok önemli" sözlerini kaydetti.

Likya Yolu'nda AB Destekli Sürdürülebilir Turizm Hamlesi Haber

Likya Yolu'nda AB Destekli Sürdürülebilir Turizm Hamlesi

Antalya İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü, Akdeniz'in önemli kültür ve turizm güzergahlarından biri olan Likya Yolu'nun sürdürülebilir kalkınmasını desteklemek amacıyla Avrupa Birliği’nin COSME programı kapsamında finanse edilen "Akdeniz Rotaları Boyunca Dayanıklı Turizm Ekosistemlerinin Geliştirilmesi" (DETOUR) projesine paydaş kurum olarak katıldı. Proje, dirençli turizm ekosistemlerinin geliştirilmesini hedefliyor. Likya Yolu, dünyanın en iyi uzun mesafe yürüyüş rotalarından biri olarak kabul ediliyor. Bu projeyle, bölgedeki turizm hareketliliği artırılmayı amaçlanıyor. DETOUR projesi, kültür turizminin ekonomik ve çevresel sürdürülebilirliğine katkı sağlamayı hedefliyor. Ayrıca, İtalya’daki Via Francigena, Yunanistan’daki Olimpos Dağı ve Kissavos Parkurları, Bulgaristan’daki Sultanlar Yolu gibi kırsal turizm rotalarını da içeriyor. Proje kapsamında, bu rotalarda faaliyet gösteren küçük ve orta ölçekli işletmelerin (KOBİ) finansmana erişiminin kolaylaştırılması ve dijital dönüşüm süreçlerinin hızlandırılması hedefleniyor. Antalya İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü, proje çerçevesinde Likya Yolu üzerindeki KOBİ’lerin güçlendirilmesine yönelik eğitim faaliyetleri yürütecek. Pilot bölgelerde yapılacak eğitimlerle, dijital becerilerin geliştirilmesi, yenilenebilir enerji kaynaklarının teşviki ve sürdürülebilir iş modellerinin oluşturulması amaçlanıyor. Ayrıca, Likya Yolu'nda faaliyet gösteren işletmeler, yenilikçi turizm paketleri geliştirme, web varlığı oluşturma ve yenilenebilir enerji yatırımları gibi konularda mentorluk ve finansman desteği alacak. İlk toplantı, Antalya İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü'nün koordinasyonunda Antalya'da gerçekleştirilecek. Üç yıl sürecek ve 2 milyon Euro bütçeye sahip olan proje, sürdürülebilir turizmi teşvik etmeyi ve dijital dönüşümü desteklemeyi taahhüt ediyor. Antalya İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü, proje süresince farkındalık yaratma, dijital haritalama, markalaşma ve pazarlama gibi alanlarda katkı sunacak. DETOUR projesi, Türkiye'nin yanı sıra İtalya, Bulgaristan, Yunanistan ve Hollanda'dan ortakları bir araya getiriyor. Proje, kırsal güzergahlardaki hizmetleri artırarak turizm deneyimlerini geliştirmeyi ve yerel ekonomileri güçlendirmeyi amaçlıyor.

Avusturya, İki Ülkeye Schengen Vetosunu Kaldırabilir Haber

Avusturya, İki Ülkeye Schengen Vetosunu Kaldırabilir

Avusturya İçişleri Bakanı Gerhard Kraner, Romanya ve Bulgaristan'ın Schengen bölgesine katılımı konusunda Avusturya’nın vetosunu, sınır güvenliğinde iyileştirmeler sağlanırsa kaldırabileceğini belirtti. Bu açıklama, Göçten Sorumlu AB Komiseri Magnus Brunner’in her iki ülkenin Schengen'e katılması yönündeki çağrılarının ardından yapıldı. Son iki yıldır Avusturya, Romanya ve Bulgaristan’ın Schengen’e tam üyeliğini, Batı Balkanlar rotasından gelen mülteci akışı nedeniyle engelliyordu. Ancak İçişleri Bakanlığı, o dönemden bu yana sınır güvenliği ve geri gönderme konularında önemli gelişmeler yaşandığını vurguluyor. AB Parlamentosu'nda konuşan Bakan Kraner, göç rakamları konusunda, "Artık özellikle bu ülkeler üzerinden gerçekleşen yasa dışı göç rakamlarının büyük ölçüde düştüğünü görebiliyoruz. Bu da doğru yolda olduğumuz, ancak henüz yolun sonuna gelmediğimiz anlamına geliyor" dedi. Amacın yasa dışı göçü sıfıra indirmek olduğunu ifade eden Kraner, vetonun kalkması için çalışmaların sürdüğünü ekledi. Romanya Parlamentosu Üyesi Victor Negrescu ise ülkesinin Schengen üyeliğine "son düzlüğe" girdiğini söyledi. Üç senaryoyu değerlendiren Negrescu, bu yıl içinde bir karar çıkabileceğini, aksi durumda yeni Avrupa Komisyonu ile müzakere gerekebileceğini ifade etti. Romanya Başbakanı Marcel Ciolacu ise 8 Aralık seçimleri öncesinde alınacak bir kararla, 2025 baharında Schengen’e tam katılımın sağlanabileceğini dile getirdi. Schengen genişlemesiyle ilgili görüşmelerin olumlu ilerlediğini belirten Komiser Brunner, anlaşmanın yakın olduğunu kaydetti. Önemli bir gelişmenin 22 Kasım’da Macaristan’da, Romanya ve Bulgaristan’ın katılımıyla yapılacak toplantıda yaşanabileceği düşünülüyor.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.