Hava Durumu

#Burhan Sili

TOURISMJOURNAL - Burhan Sili haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Burhan Sili haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Alanya’da Orta ve Yaşlı Turist Potansiyeli Artıyor Haber

Alanya’da Orta ve Yaşlı Turist Potansiyeli Artıyor

Alanya Turistik İşletmeciler Derneği Başkanı Burhan Sili, özellikle Avrupa'nın orta yaş ve üzeri turist kitlesinin Alanya turizmi için büyük bir potansiyel taşıdığını vurguladı. Orta yaşlı turistlerin daha ılıman iklimlerde tatil yapmayı tercih ettiğini belirten Sili, "Talep konusunda bir sorun öngörmüyoruz. İç turizmdeki azalmayı, dış pazarlardan gelen turistlerle dengelemeyi planlıyoruz" dedi. Sili, sezon dışı dönemde fiyatların daha uygun hale geldiğini ve Almanya, İskandinavya ve Doğu Avrupa'dan gelen turistlerin Alanya turizmine yoğun ilgi gösterdiğini de sözlerine ekledi. 2024 turizm sezonunun, 2023'ten daha iyi bir performans sergilediğini ifade eden Sili, "Geçen yıl rekor sayıda turisti ağırladık ve bu yılki veriler de bu rakamları aşacağımızı gösteriyor. Büyük bir küresel sorun yaşanmazsa, sezonu çok iyi kapatacağız" şeklinde konuştu. Ayrıca, kış turizmine dair verilerin henüz net olmadığını ancak geçtiğimiz yıla göre bir miktar düşüş yaşanabileceğini belirtti. İç turizmin özellikle kriz dönemlerinde ve 12 ay süren turizm faaliyetlerinde kritik bir öneme sahip olduğunu dile getiren Sili, yerli turistlerin genellikle "deniz, kum, güneş" tatilini tercih ettiğini söyledi. "Yüksek sezonda yerli turistin payı yüzde 20'ye kadar çıkarken, okulların açık olduğu dönemlerde bu oran yüzde 10'a geriliyor" dedi. Alanya Turizm Tanıtma Vakfı Başkan Yardımcısı Abdurrahman Açıkalın da eylül ayının gelmesiyle birlikte okulların açılması nedeniyle yerli turist sayısında doğal bir düşüş olduğunu ifade etti. Alanya'daki otellerin doluluk oranının yüzde 70 civarında olduğunu söyleyen Açıkalın, "Bu seviyenin ekim ayının ortalarına kadar devam etmesini bekliyoruz. Ekim ayından sonra ise 2-3 ay boyunca uzun süreli konaklamayı tercih eden turistlerin bölgeye gelmesini bekliyoruz, bu grupta özellikle Alman turistler öne çıkıyor" dedi. Açıkalın, turist sayısı bakımından geçen yıla kıyasla daha iyi bir turizm sezonu geçirdiklerini ancak gelir anlamında aynı artışın yakalanamadığını belirtti.

Alanya's tourism professionals thrilled by rising cruise ships! Haber

Alanya's tourism professionals thrilled by rising cruise ships!

The increasing activity in Alanya, which has hosted 11 ships and approximately 10 thousand passengers since the beginning of the year in cruise tourism, known as "floating hotels", will continue until the end of the year. Istanbul Maritime Ship Agency Operations Manager Adnan Enderoğlu told the AA correspondent that until 2014, there were days when 3-4 cruise ships docked at the Alanya Port at the same time. Explaining that there was great activity in the sector in those years, Enderoğlu said, "Later, in 2014, no cruise ships came to our ports due to the conflicts and war that started with the military operation launched by Israel in Gaza under the name 'Protective Line'. While we were trying to fix the sector, this time the Covid-19 epidemic broke out and we experienced problems in all ports. But we currently have an incredible reservation for the 2024 period. "We have already provided 46 ship connections for Alanya." Enderoğlu stated that they expect this number to increase in the future and that the conflicts in the region will direct cruise ships to safe ports. Stating that Turkey is safe in this sense, Enderoğlu said, "Ships following the Israeli route can choose the ports of Marmaris, Bodrum, Kuşadası, Antalya and Alanya, which are not in the plan due to the war. Events may affect reservations. But I believe that in 2024, we expect an increase of up to 100-200 percent compared to 2023." ALIDAŞ President Kerim Taç: "There was an increase of almost 100 percent compared to last year" Alanya Port Management Maritime (ALIDAŞ) Chairman of the Board of Directors, Kerim Taç, stated that there was an increase of nearly 100 percent in cruise tourism compared to last year. Informing that only 6 cruise ships came to the district in 2022, Taç said, "11 ships have arrived since January 2023. 8 more ships are expected to arrive. There are 46 ship reservations for 2024 so far. "We expect an increase of over 100 percent in 2024 compared to 2023." Taç stated that the problems experienced in the region may affect the reservations, especially the reservations of ships coming from Israel are subject to cancellation. Stating that the turmoil in the region may have a bad impact on the sector, Taç said: "The destinations of cruise ships coming from the Eastern Mediterranean are Israel, Cyprus and Alanya. Ships that will not go to ports in Israel may choose our country, but many ships come to us from Israel. For example, we were expecting 24 voyages from Israel in 2024. This is a serious figure. Almost more than half of the ships arriving. That's why it is important for that region to achieve stability. "We hope that the region will stabilize in a short time." "The increase in recent months and the high expectations are a positive development for our district." Burhan Sili, Member of the Board of Directors of the Turkish Hoteliers Federation (TÜROFED) and President of the Alanya Touristic Operators Association (ALTİD), emphasized the importance of cruise tourism for the country's economy. Pointing out that Alanya's cruise potential shows pre-2014 figures, Sili said: "The economic difficulties and economic contraction experienced in the world, the wars and conflicts that took place in geographies close to our country and in our source markets were reflected in the cruise statistics in our district. We went from those periods when we reached approximately 100 thousand tourists from 124 ships to years when there were only 2 ships and a thousand passengers. Especially after the Covid-19 epidemic, the demand for cruise tourism in our district decreased significantly. However, this year our hopes were revived due to the current demand. "I think the increase in recent months and the high expectations are a positive development for our district." Sili pointed out that tourists coming from the sea make a significant contribution to the city's economy, whether for a day trip or short-term stay, and added that cruise tourism is valuable in terms of spreading over months and positively affecting other dynamics in the city.

Germans will define tourism this summer Haber

Germans will define tourism this summer

Although the inflationary environment, especially in Europe, and the price increases due to high costs in our country, put pressure on tourism, growth expectations regarding the season continue. This season, the most demand for the coastal areas of Turkey comes from German tourists. The Germans will determine the course of the tourist season. On the other hand, the British support this demand. In addition, the reservations made by Eastern European countries draw attention. Hotel occupancy has started to rise in Antalya, which is the clear leader of summer holidays. The demand, which has slowed down due to the earthquake disaster and elections, is expected to continue with full performance in June. A country with no alternative Explaining that they expect the Germans to have a high demand for Turkey, Bentour Germany General Manager Songül Göktaş Rosati said that Turkey is "without alternatives" for the Germans. Rosati, emphasizing that they plan to bring more holidaymakers to Turkey with an increase of 30 percent, said, “This may be 20 percent in the worst case. In fact, January started with a tremendous increase in bookings. Afterwards, the earthquake and the election process in Turkey slowed it down. On the other hand, rising inflation in Europe led people to act cautiously in this unfamiliar region, and the slowdown in pre-bookings became visible. Short-term reservations are currently taking place. However, Turkey is the second most visited and booked country by Germany. Turkey has no alternative, we always say this. Again, compared to other countries, the number of people who come here does not decrease. Our predictions are still high, we will pass 2022 anyway, but we want to show growth against 2019." Rıza Perçin, Chairman of the Mediterranean Regional Representative Board of the Association of Turkish Travel Agencies (TÜRSAB), stated that they expect a recovery in June in terms of Russian tourists, who were in the first place in the region before. Explaining that the Germans took the place of the Russians, Perçin said, “We see that the Germans took the place of the Russians, who previously covered this region by including the majority. But in June, there may be more head-to-head competition. England will be in third place. There is a normal course in the domestic market. It will increase with the closure of schools and the conclusion of the election." 'The numbers and income will rise' Burhan Sili, President of Alanya Touristic Operators Association (ALTID), stated that the occupancy rate of the facilities started to increase as of May, despite the earthquake disaster and the subsequent election process slowing down the market. And he said the season will be high this summer with the effect of source markets. While pointing to a much higher season in terms of numbers than 2022, Sili said: “The most important issue here is the cost issue. The fact that the exchange rates did not differ much compared to the previous year reduces our profitability in tourism, which is also defined as exports in a way. If there are certain improvements in the economy, we will complete the year positively in terms of numbers and income. According to the apparent reservation and demand, Germany will stand out in the regions. Russia's situation is still not clear, but it is important for us. Eastern Europe and Scandinavian countries are also in high demand. The serious attack of England continues.” 'Income remained low while prices increased' Romania is one of the countries that has increased the number of holidays in Turkey in recent years. Turkey, which is not far from Romania's target of 1 million tourists, is affected by rising domestic prices and the decrease in income in Romania this season. Şaban Atalar, General Manager of ITS Travel Services, the company of Christian Tour in Antalya, one of the largest tour operators in Romania, said that there was a certain decrease from the country to which they conveyed high demand throughout January. Atalar said, “When we look at the season in general, prices in euro terms seem to have increased considerably for people in Romania. In contrast, people's incomes did not increase in Eastern and Western Europe. There has been a new increase in demand for the last month, but it is not at the desired level. This is why Tunisia and Egypt stand out with their more affordable prices. We manage our plans for Turkey with our own three planes. No changes here. We brought 42 thousand tourists in 2022, the target in 2023 is 71 thousand. If we take 2019 as a basis, we brought 64 thousand tourists that year.”

Turizmde Almanlar sezonu belirleyecek Haber

Turizmde Almanlar sezonu belirleyecek

Avrupa başta olmak üzere enflasyonist ortam, yurt içinde ise yüksek maliyetlere bağlı fiyat artışları turizmde baskı oluştursa da yaz sezonuna ilişkin büyüme beklentileri korunuyor. Türkiye’nin kıyı bölgelerine bu yaz sezonunda en çok talep Alman turistlerden geliyor. Almanlar turizm sezonunun gidişatında da belirleyici olacak. Bu talebi diğer yandan İngilizler destekliyor. Ayrıca Doğu Avrupa ülkelerinin de oluşturdukları rezervasyonlar dikkat çekiyor. Yaz sezonunun açık ara lideri olan Antalya’da otel dolulukları yükselmeye başladı. Deprem afeti ve seçimler dolayısıyla yavaşlayan talebin haziranda tam performansla devam etmesi öngörülüyor.   Alternatifsiz ülke  Almanya tarafından Türkiye talebinin yüksek olmasını beklediklerini anlatan Bentour Almanya Genel Müdürü Songül Göktaş Rosati, Almanlar için Türkiye’nin ‘alternatifsiz’ olduğunu söyledi. Rosati, şirketleri açısından Türkiye’ye yüzde 30 artışla daha fazla tatilci getirmeyi planladıklarını vurgularken, “Bu en kötü ihtimalle yüzde 20 olabilir. Aslında ocak ayı müthiş bir rezervasyon artışı ile başladı. Sonrasında Türkiye’de deprem ve seçim süreci bunu yavaşlattı. Diğer taraftan ise Avrupa’da yükselen enflasyon, alışık olmayan bu bölgede insanları tedbirli davranmaya yönlendirdi ve ön rezervasyonlardaki yavaşlama hissedilir oldu. Daha kısa vadeli şekilde rezervasyon gerçekleşiyor şu an. Ancak Türkiye, Almanya’nın en çok rezervasyon yaptırdığı ve talep oluşturduğu ikinci sıradaki ülke konumunda bulunuyor. Türkiye alternatiffsiz, biz bunu hep söylüyoruz. Yine diğer ülkelere nazaran buraya gelenlerin sayısı düşmüyor. Öngörülerimiz halen yüksek, 2022’yi zaten geçeceğiz ancak 2019’a karşı da büyüme göstermek istiyoruz” diye konuştu.  İlk sırayı aldılar  Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Akdeniz Bölge Temsil Kurulu Başkanı Rıza Perçin, bölge özelinde daha önce ilk sırada olan Rus turistler açısından toparlanmayı haziranda beklediklerini dile getirdi. Rusların yerini ise Almanların alarak öne geçtiğini anlatan Perçin, “Daha önce bu bölgede lokomotif olan Rusların yerini Almanların aldığını görüyoruz. Ancak haziranda daha başa baş bir rekabet olabilir. İngiltere ise üçüncü sırada bulunacak. Yerli pazarda ise normal bir seyir var. Okulların kapanması ve seçimin sonuçlanmasıyla bir artıya geçecektir” dedi.  ‘Sayı ve gelir yükselir’  Deprem afeti ve ardından seçim sürecinin piyasayı yavaşlatmasına rağmen mayıs itibarıyla tesis doluluklarının yükselmeye başladığını belirten Alanya Turistik İşletmeciler Derneği (ALTİD) Başkanı Burhan Sili, kaynak pazarların etkisiyle yaz sezonunun yüksek geçeceğini ifade etti. Sili, 2022’den sayı olarak çok daha yüksek bir sezona işaret ederken, şunları söyledi:  “Burada en önemli sorun maliyet sorunu. Döviz kurlarının geçen seneye göre çok fark etmemiş olması yerinde ihracat olarak tanımlanan turizmde bizim kârlılıklarımızı düşürüyor. Ekonomide belirli düzelmeler de olur ise seneyi sayı ve gelir anlamında olumlu şekilde tamamlarız. Görünen rezervasyon ve talebe göre Almanya bölgelerde öne çıkacak. Rusya’nın durumu hala net değil ama bizim için önemli. Doğu Avrupa, İskandinav ülkeleri de yoğun talep iletiyor. İngiltere ciddi atağı ise sürüyor.”  ‘Fiyatlar artarken gelir düşük kaldı’ Romanya, son yıllarda Türkiye tatilini artıran ülkelerin başında geliyor. Romanya’dan 1 milyon turist hedefine uzak olmayan Türkiye, bu sezon yurt içinde yükselen fiyatlar ve Romanya’daki gelir düşüşünden etkileniyor. Romanya’nın büyük tur operatörlerinden Christian Tour’un Antalya’daki kendisine ait şirketi ITS Travel Services’in Genel Müdürü Şaban Atalar, ocak boyunca yüksek talep ilettikleri ülkeden belli bir düşüş trendi olduğunu söyledi. Atalar, “Sezonun geneline baktığımızda euro bazında fiyatlar Romanya’daki insanlar için oldukça artmış görünüyor. Buna karşılık Doğu ve Batı Avrupa’da insanların geliri artmadı. Son bir aydır yeni talep artışı var ama istenen seviyede değil. Daha uygun fiyatıyla Tunus ve Mısır bu nedenle öne çıkıyor. Biz kendi üç uçağımızla Türkiye planlarımızı yönetiyoruz. Burada bir değişiklik yok. 2022 yılında 42 bin turist getirmiştik, 2023’te hedef 71 bin. 2019’u baz alırsak ise o yıl 64 bin turist getirmiştik” dedi.

The health tourism sector has increased its target Haber

The health tourism sector has increased its target

Tevfik Yazan, President of the Turkish Federation of Health Tourism Associations (TURSAF), told Anadolu Agency (AA) that health tourism is a very important alternative to extending the tourism of the country and the Mediterranean Region to 12 months, and that despite the adversities in the world, there has been an increase in the number of guests hosted for health purposes in Turkey. Noting that the foreign exchange inflow from health tourism has also increased in recent years, Yazan said that while 1.7 billion dollars of foreign currency inflow was provided with 670 thousand tourists in 2021, this increased to 1 million 280 thousand tourists and 2 billion dollars in 2022. Expressing that Turkey deserves more, Yazan noted that they have increased their targets and that they can get more shares from health tourism through branding. Yazan emphasized that Turkey is on a stable path in health tourism despite adversities such as economic turmoil and natural disasters, and stated that this is due to the fact that those seeking treatment in Turkey want reliability as well as being economical. Yazan stated that Turkey has become one of the top 3-4 countries in the world in surgical branches, infertility, IVF treatments, oncological treatments, cosmetic operations, eye and dental treatment and hair transplantation. Yazan said, "The reliability and more economical health service provided at high standards has brought this success. Our country carries with it positive advantages in health care. For example, people and their relatives engage in additional tourism activities during the treatment process. Sea, sun, history, cultural structure and culinary richness are just a few of these additional advantages of our country."  Pointing out that they are in demand from European countries, especially Germany, England, the Netherlands, and the Middle East in health tourism, Yazan said, "These are mostly coming for hair transplantation, dental and eye treatment and cosmetic surgeries. When we take into account our advantages regarding the sub-branches of tourism, we expect an increase of at least 25-30% in 2023 compared to the previous year in terms of the number of patients and income.” "We're good at this, and we show that we are" Turkish Hoteliers Federation (TÜROFED) Board Member and Alanya Touristic Operators Association (ALTID) President Burhan Sili said that they made a promotion about health at the ITB Berlin International Tourism Fair this year as part of their efforts to diversify products in tourism. Stating that Turkey receives serious demand from countries close to its flight distance in terms of health tourism, Sili said, "England, Russia and the Middle East are some of these markets. It is in question to get tourists with high added value and to diversify our product, as well as to extend the season. Because tourists who come to this area do not need to come in the summer period." Stating that Istanbul and Antalya are among the cities in demand in the field of health, Sili emphasized that hospitals and clinics in Antalya and Alanya are in a serious structuring. Noting that people who come here, can meet their health-related and cosmetic demands, dental and hair transplantation, and also have a vacation. Sili said: "Our country will continue the process by developing in health tourism. There is a difference of 1 to 20 in terms of added value between those who come for sea, sand and sun and those who come for health tourism. This is important for the country's economy and for us. Both medical professionals, entrepreneurs and tourism professionals are good at this, and we show that we are good." Sili stated that tourism, which is stuck in 5-6 months with the introduction of culture, sports and other products, will spread to 8-9 months, adding that this will positively affect other dynamics in the city.

Sağlık turizmi sektörü hedef büyüttü Haber

Sağlık turizmi sektörü hedef büyüttü

Türkiye Sağlık Turizmi Dernekleri Federasyonu (TURSAF) Başkanı Tevfik Yazan, AA muhabirine, sağlık turizminin ülke ve Akdeniz Bölgesi turizminin 12 aya yayılmasında çok önemli bir alternatif olduğunu, dünyadaki olumsuzluklara rağmen Türkiye'de sağlık amaçlı ağırlanan misafir sayısında artış görüldüğünü kaydetti. Sağlık turizminden elde edilen döviz girdisinin de son yıllarda arttığını aktaran Yazan, 2021'de 670 bin turistle 1,7 milyar dolar döviz girdisi sağlanırken 2022'de bunun 1 milyon 280 bin turist ve 2 milyar dolara yükseldiğini kaydetti. Türkiye'nin daha fazlasını hak ettiğini dile getiren Yazan, hedefleri büyüttüklerini ve markalaşma ile sağlık turizmi pastasından daha çok pay alabileceklerini kaydetti. Yazan, ekonomik çalkantılar, doğal afetler gibi olumsuzluklara rağmen Türkiye'nin sağlık turizminde istikrarlı bir yolda olduğuna vurgu yaparak, bunun nedeninin de Türkiye'de tedavi arayanların ekonomik olmasının yanında güvenilirlik istemesinden kaynaklandığını belirtti. Türkiye'nin cerrahi branşlar, kısırlık, tüp bebek tedavileri, onkolojik tedaviler, estetik operasyonlar, göz ve diş tedavisi ile saç ekiminde dünyada tercih edilen ilk 3-4 ülkeden biri haline geldiğini aktaran Yazan, "Yüksek standartlarda verilen sağlık hizmetinin güvenilirliği ve daha ekonomik olması bu başarıyı getirdi. Ülkemiz, sağlık hizmetinde artı avantajları da beraberinde taşıyor. Örneğin tedavi sürecinde kişi ve yakınları ek turizm faaliyetlerinde bulunuyor. Denizi, güneşi, tarihi, kültürel yapısı ve mutfak zenginliği ülkemizin bu ek avantajlardan sadece birkaçı." ifadelerini kullandı. Sağlık turizminde Almanya, İngiltere, Hollanda başta olmak üzere Avrupa ülkeleri ile Orta Doğu'dan talep gördüklerine işaret eden Yazan, "Bunlar da daha çok saç ekimi, diş ve göz tedavisi ile estetik olmak için geliyor. Turizmin yan dallarıyla ilgili avantajlarımızı da dikkate aldığımızda gelen hasta sayısı ve gelir bakımından bir önceki yıla göre 2023'te en az yüzde 25-30 bir artış bekliyoruz." değerlendirmesinde bulundu. "Bu konuda iyiyiz, iyi olduğumuzu da gösteriyoruz" Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Yönetim Kurulu Üyesi ve Alanya Turistik İşletmeciler Derneği (ALTİD) Başkanı Burhan Sili ise turizmde ürün çeşitliliğine gitme çabaları kapsamında bu yıl ITB Berlin Uluslararası Turizm Fuarı'nda sağlık alanıyla ilgili tanıtım yaptıklarını söyledi. Türkiye'nin sağlık turizminde uçuş mesafesi bakımından yakın olan ülkelerden ciddi talep gördüğünü dile getiren Sili, "İngiltere, Rusya ve Orta Doğu bu pazarlardan bazıları. Katma değeri yüksek turist alabilmek ve ürünümüzü çeşitlendirmenin yanında sezonu uzatmak söz konusu. Çünkü bu alanda gelecek turistlerin yaz döneminde gelmeleri gerekmiyor." dedi. İstanbul ve Antalya'nın sağlık alanında bu konuda talep gören şehirlerden olduğunu dile getiren Sili, Antalya ve Alanya olarak hastane ve kliniklerin de ciddi bir yapılanma içinde olduğuna vurgu yaptı. İnsanların buraya gelerek estetik, diş ve saç ekimi gibi konularda hem sağlıkla ilgili taleplerini karşılayabildiğini hem de tatil yapabildiğini kaydeden Sili, şunları söyledi: "Ülkemiz sağlık turizminde gelişerek süreci devam ettirecektir. Deniz, kum, güneş için gelenler ile sağlık turizmi için gelenler arasında katma değer açısından 1'e 20 gibi fark var. Bu, ülke ekonomisi ve bizim açımızdan önemli. Hem tıp mensupları hem girişimcilerimiz hem de turizmcilerimiz bu konuda iyiyiz, iyi olduğumuzu da gösteriyoruz." Zaman içinde kültür, spor ve diğer ürünlerin devreye girmesiyle 5-6 aya sıkışan turizmin 8-9 aya yayılacağını dile getiren Sili, bunun da şehirdeki diğer dinamikleri olumlu etkileyeceğini sözlerine ekledi.

Otellerdeki depremzedeler ne olacak? Haber

Otellerdeki depremzedeler ne olacak?

Kahramanmaraş merkezli ve 11 ili etkileyen depremlerin üzerinden bir ay geçti. Ancak organizasyonsuzluk ve belirsizlik her konuda devam ediyor. Depremin ilk günlerinde turizm bölgelerinde otellere yerleştirilen ve turizmcilerin 15 Mart’a kadar konuk edeceklerini açıkladığı yaklaşık 100 bin depremzedenin geleceği meçhul.  Bazı otellerde depremzedelerin 15 Mart, bazı otellerde ise 1 Nisan’a kadar odalarını boşaltmaları istendiği iddia edilirken turizmciler ise yaklaşan sezon nedeniyle belirsizlik içinde. Turizmciler depremzedelerin mağdur olmaması için devletten çözüm bekliyor.  Turizm sektöründen temsilciler şu ana kadar bütün depremzedelerin tam pansiyon ağırlandığını ve bütün masrafların oteller tarafından karşılandığını belirtiyor. Devletin sektöre herhangi bir destek vermediğini dile getiren sektör kaynakları, “Depremde yaralanan İstanbul, Ankara gibi illere tedavi için gelen yurttaşlarımızın refakatçileri de otellerde kalıyor. Hepsi zor durumda, ne olacağını kimse bilmiyor. Organizasyonsuzluk her yerde” diyor. Sektörde dillendirilen öneriler ise şöyle:  “Otellerin kendi bütçeleriyle boş konut kiralayıp bu insanları oraya yerleştirmek, otel lojmanlarını depremzedelere tahsis etmek veya turizmin az olduğu bölgelerdeki otellerle anlaşmak.” Alanya Turistik İşletmeciler Derneği Başkanı Burhan Şili, hükümet ile devlet yurtları ve misafirhaneleri konusunda görüştüklerini belirterek turizm sezonunun nisandan itibaren açılacağını hatırlatıyor. Şili, “İran’da Nevruz dönemi başladı, turizm hareketlenecek. Sezon başlamadan önce otellerin tahliyesini yapmamız gerekecek. Biz elimizden geleni fazlasıyla yapmaya hazırız” diyor.  OTELLERİ SUÇLAMAYIN Bodrum’da bugüne kadar 65’ten fazla otelin depremzedelere kapısını açtığını söyleyen Bodrum Profesyonel Otel Yöneticileri Birliği Başkanı Serdar Karcılıoğlu ise kamudan hiçbir açıklama ve yönlendirme gelmediğini belirtiyor. Otelcilerle depremzedelerin karşı karşıya getirilmeden iktidarın devreye girmesi gerektiğini söyleyen Karcılıoğlu, “Eğer depremzedelere konteyner veremiyorsak oteller kapasitelerinin bir kısmını ayırabilir depremzedeler için. Ancak devletin maliyetini karşılaması gerekiyor. 1 yıl idare edilebilir konutlar yapılana kadar. Otelcileri suçlamayın. Bu sektör borç içinde yüzüyor ve para kazanabileceği 3 ayı var önünde” dedi.  “REZARVASYONLARDA DURAKSAMA MEVCUT” Depremlerin turizm sezonuna etkisi merak edilirken Türkiye Seyahat Acentaları Birliği Başkanı Firuz Bağlıkaya, sadece vatandaşların değil, komşu ülkelerin ve önemli pazarlardaki misafirlerin de depremlerin şokunu yaşadığını söyledi. Yorum yapmak için çok erken olduğunu belirten Bağlıkaya, “Yurtdışındaki tur operatörlerimizden gelen bilgilere göre rezervasyonlarda az da olsa bir duraksama mevcut. Ancak tabloyu daha net görebilmek için biraz beklememiz gerekiyor. Deprem bölgesi dışında henüz iptaller yok” dedi. 

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.