Hava Durumu

#Bütçe

TOURISMJOURNAL - Bütçe haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Bütçe haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Başkan Aras: Haber

Başkan Aras: "Kent Vergisi Merkezi Bütçeyi Zorlamaz"

MUĞLA (İHA) - Kıyı Ege Belediyeler Birliği Encümen Toplantısı, Başkan Ahmet Aras’ın liderliğinde Muğla’da gerçekleşti. Başkan Aras, toplantıda Bolu Kartalkaya’daki yangın faciası başta olmak üzere yerel yönetimlerin genel sorunlarına değindi. Yangında hayatını kaybedenlere rahmet, yaralılara acil şifa dileyen Aras, "Bu olay hepimizin yüreğini yakmıştır. Allah inşallah bir daha böyle felaketler göstermez. Bunun için yerel yönetimlere de ve merkezi hükümete de bazı görevler düşüyor. Bu hepimizin sorumluluğu. Burada herhangi bir siyasi görüş farkı önemli değil. Yerel yönetimler ve merkez hükümet bir bütündür" dedi. "HALKIN ANA GÜNDEMİ EKONOMİK ZORLUKLAR" Başkan Aras, Türkiye’de halkın ana gündeminin geçim sıkıntısı olması gerektiğini vurgulayarak, "Yapılan kamuoyu araştırmalarına göre halkın yüzde 79'u ülkede adaletin olmadığını düşünüyor. Bu konu çok önemli bir konu. Devletin temeli adalettir. Ve halkın yüzde 85'i şu anda ülkenin en önemli sorunun ekonomi olduğunu düşünüyor. Burada vatandaşlarımızın alım gücü enflasyon karşısında değer kaybediyor. Tabii ki halk bu sorunlara çözüm ararken, özellikle siyasilerin çekişmelerden uzaklaşıp halkın gündemine odaklanması gerektiğini düşünüyor. Halkın gündemi siyasi çekişmeler değil, geçimdir" ifadelerini kullandı. KENT VERGİSİ ÖNERİSİ Turizm bölgelerinde kent vergisi uygulanmasını öneren Başkan Aras, "Kent vergisi hiçbir şekilde merkezi bütçeye yük getirmez. Kent vergisi, kente gelen turistlerin otelden çıkarken veya girerken kalacakları gün sayısına göre bir oranla ya da ödedikleri paraya göre bir oranla direkt yerel belediyeye bırakılabilir. Ve yerel belediye o ekstra nüfusun ona yüklediği yükü de böylece biraz olsun hafifletebilir. Bu konuda da çok kolay alınabilecek kararlar bunlar. Ve hiçbir şekilde merkezi bütçemize de yük getirmeyecek kararlar" diye konuştu. KREDİ ONAYINDAKİ GECİKME Muğla Büyükşehir Belediyesi'nin su kayıp ve kaçaklarını önlemek için yabancı bir kalkınma ajansından bulduğu 62,5 milyon Euro’luk kredinin iki yıldır onay beklediğini belirten Aras, yerel yönetimlerin, merkezi hükümetle iş birliğine her zaman açık olduğunu yineledi. "Sorunlarımızın çözümü için adım atılmasını bekliyoruz" diye ekledi. Aras, yerel yönetimlerin genişleyen hizmet yelpazesine dikkat çekerek, huzurevlerinden tarımsal destek projelerine kadar birçok alanda aktif rol üstlendiklerini hatırlattı.

Ankara-İstanbul Seyahat Süresi 80 Dakikaya İnecek Haber

Ankara-İstanbul Seyahat Süresi 80 Dakikaya İnecek

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’nda yaptığı sunumda, ülke genelindeki demiryolu projelerinin detaylarına değindi. Bakan Uraloğlu, taşıt sahipliğinin artması ve karayolu kullanımındaki büyük artışa rağmen, trafik güvenliği konusunda önemli ilerlemeler kaydedildiğini vurguladı. Taşıt kullanımının yüzde 195 arttığını belirten Uraloğlu, karayollarındaki güvenlikle ilgili yapılan iyileştirmeler sonucu, 100 milyon taşıt başına hayatını kaybeden kişi sayısının yüzde 77 oranında azaldığını ifade etti. Bakanlık bütçesinin artırıldığını açıklayan Uraloğlu, 2025 yılı için 482 milyar lira yatırım teklifinde bulunacaklarını belirtti. 2002-2024 yılları arasında yapılan yatırımların toplamda 280,6 milyar dolar değerinde olduğunu kaydetti. Demiryolu yatırımlarının payı ise her geçen yıl artıyor; 2023'te bu oran yüzde 53'e, 2024'te ise yüzde 55'e çıkması bekleniyor. Bakan Uraloğlu, 2028 yılına kadar demiryolu hat uzunluğunu 17 bin 287 kilometreye çıkarmayı hedeflediklerini ve demiryolu taşımacılığını daha da yaygınlaştıracaklarını belirtti. Bugüne kadar 92 milyon yolcu taşıyan hızlı trenlerin sayısını artırmayı ve 2053’te toplam 28 bin 590 kilometreye ulaşmayı planladıklarını ifade etti. İstanbul'da, şehir içi raylı sistemlerde büyük yatırımlar yapılmış olup, Pendik-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro hattı gibi projelerle yaklaşık 41 milyon yolcu taşındı. Ayrıca, Bakırköy-Bahçelievler-Kirazlı Metro hattı, açıldığı günden bu yana 14 milyon yolcu taşıdı. Bakan, İstanbul dışında da şehir içi raylı sistemlerin yaygınlaştırıldığını, Bursa Emek-YHT-Şehir Hastanesi metrosunun 2026 yılında tamamlanacağını belirtti. Ankara-İstanbul Süper Hızlı Tren Projesi ile seyahat süresini 80 dakikaya indirileceğini açıklayan Bakan Uraloğlu, bu projeyle birlikte, Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren hattı gibi projelerin de hızla ilerleyeceğini söyledi. Ayrıca, Ankara-Kayseri arasında seyahat süresi 7 saat 47 dakikadan 2 saate, Mersin-Adana hattında ise 6,5 saatten 2 saat 15 dakikaya düşürülecek. Uraloğlu, ayrıca 2028'e kadar 3 bin 92 kilometre olan mevcut hızlı tren hatlarını tamamlayacaklarını, yeni projelerle ulaşım sürelerini kısaltmayı ve demiryolu taşımacılığını daha etkin hale getirmeyi amaçladıklarını belirtti. Kırıkkale-Çorum-Samsun Hızlı Tren Hattı ve Gaziantep-Şanlıurfa Hızlı Tren projelerinin de etüt ve yapım işlerine başlandığını duyurdu. Bakanlık, yerli ve milli demiryolu araçlarının üretimine de öncelik veriyor. Ülke genelinde bin 15 kilometrelik şehir içi raylı sistem hattının 434 kilometresi, Ulaştırma Bakanlığı tarafından inşa edilmiş durumda. 2025 yılı içinde İstanbul Havalimanı Metro hattının 2. etabının da hizmete girmesi bekleniyor.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.