Hava Durumu

#Butik Otel

TOURISMJOURNAL - Butik Otel haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Butik Otel haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Bodrium Hotel, 70 Farklı Ülkeden Misafir Ağırladı Haber

Bodrium Hotel, 70 Farklı Ülkeden Misafir Ağırladı

Butik hizmet anlayışıyla sektörde 16. yılını kutlayan Bodrium Hotel & SPA, başarılı bir yaz sezonunu daha geride bıraktı. 2024 yaz sezonunda yüksek doluluklara ulaştıklarını belirten Bodrium Hotel & SPA Satış Müdürü Ebru Tunca, “Sezon boyunca 70 farklı ülkeden misafirimizi ağırladık” dedi. Yıl geneline bakıldığında misafirlerin %75'inin iç pazar, %25'inin ise dış pazarın oluşturduğuna dikkat çeken Tunca, yüksek sezon olarak nitelenen Haziran - Ekim aralığında yerli ve yabancı turist oranının birbirine çok yakın olduğunu söyledi. 12 ay hizmet verdiklerini hatırlatan Bodrium Hotel & SPA Satış Müdürü Ebru Tunca, Eylül ayıyla başlayan 'Sarı Yaz' döneminde özellikle yabancı turistleri ağırladıklarını dile getirdi. Bodrium Hotel & SPA olarak başta İngiltere, Almanya, Amerika, İtalya ve Fransa pazarında güçlü olduklarını belirten Tunca, “Yurt dışı pazarında uluslararası misafirlere yönelik hizmetlerimizi geliştiriyoruz. Her bölgeye uygun deneyimler sunarak farklı dillerde misafir hizmetleri, rezervasyon imkânları sağlayabiliyoruz. Misafir deneyimlerini alışkanlıklarını takip ederek sunabileceğimiz hizmetleri geliştiriyor ve sunduğumuz hizmetleri geniş bir yelpazeye yayarak sunuyoruz” dedi. Global İşbirliklerine İmza Atıyoruz Her misafirin taleplerinin farklı olduğunu, dönemsel olarak dinamik fiyatlandırma stratejileriyle çalıştıklarını anlatan Ebru Tunca şöyle devam etti: “Otelcilikte eski tip sabit fiyatlama dönemi geride kaldı. Günümüzde tüketiciler her an bilgiye erişebiliyor ve fiyatlar arasında karşılaştırma yapabiliyorlar. Bu nedenle, talep, arz ve rekabet koşullarına göre anlık fiyatlandırma yaparak hem rekabetçi kalmayı hem de misafirlerimize en iyi değeri sunmayı amaçlıyoruz. Dinamik fiyatlandırma sayesinde, misafirlerimize her dönem cazip fırsatlar sunarken, otelimiz için de gelir yönetimini daha verimli hale getiriyoruz. Bu sistem, aynı zamanda farklı pazarların ve müşteri gruplarının beklentilerine daha esnek yanıt verebilmemizi sağlıyor. Global pazarlarda stratejik iş birlikleri sağlıyoruz. Yapay zeka, teknolojiyi yakından takip ediyor ve kullanıyoruz. Dijital platformlarda tanıtım ve kampanyalar yaparak hedeflerimize doğrudan erişim sağlıyoruz. Otelimizin tanıtımını yurt içi ve yurt dışı fuarlarda aktif olarak yapıyoruz. Bu sayede geniş bir misafir kitlesine hitap ediyor ve farklı pazarlarda varlığımızı güçlü bir şekilde gösteriyoruz.” Uluslararası Pazarlarla Büyümeyi Hedefliyoruz Bodrium'u her yıl tercih eden misafirlere özel kampanyalar ve programlar sunduklarını kaydeden Ebru Tunca, şunları söyledi: “Kış sezonu yaklaştığı bu günlerde kurumsal konaklamalar, toplantı grupları, sporcu konaklamaları, inside - outside catering ve destinasyon tanıtımına katkı sağlayan organizasyonlarda, spor ve sanat alanlarında sponsorluklarda aktif olarak çalışıyoruz. 2025 yılında uluslararası pazarlardaki büyümemizi sürdürmeyi, farklı milletlerden daha fazla misafiri otelimizde ağırlamayı ve mevcut tekrar eden misafir oranımızı artırmayı hedefliyoruz. Bu doğrultuda, sadık misafirlerimize yönelik kişiselleştirilmiş hizmetler ve fırsatlar sunarak onları her yıl yeniden ağırlamayı planlıyoruz. Ayrıca, dijitalleşme alanındaki yatırımlarımızı artırarak, yapay zeka ve ileri teknoloji çözümleriyle misafir deneyimini daha da üst seviyeye çıkarmayı planlıyoruz. Dijital platformlarda yürüttüğümüz tanıtım ve kampanyalar sayesinde global erişimimizi genişletmeye devam edeceğiz.” Fiyatlamalarda Hızlı Aksiyon Alıyoruz Global anlamda tanıtıma önem verdiklerini belirten Tunca, “Orta Doğu, İspanya ve Fransa'dan gelen misafir sayısını daha çok artırmak istiyoruz. Orta Doğu ve Hint pazarı son yıllarda butik oteller yerine daha lüks segmentleri tercih ediyorlar. Dijital alanda Google ve diğer mecralarda aktifiz. Sosyal medyada hedef pazarlar gözeterek sponsorlu reklamlar çıkıyoruz. Yerli turist Eylül ayında okulların açılmasıyla birlikte azaldı. Ekimde kış sezonuna geçeceğiz. Birçok büyük otel kapılarını kış döneminde kapatacak. Ekimle birlikte yoğunluk azalacak; şirket misafirleri ve etkinlikler hızlanacaktır. Sezonda bazı zorluklar yaşadık. Pahalı fiyat algısı yaratılmaya çalışılması nedeniyle Yunanistan ve Mısır'a kayma yaşandı. Rekabeti göz önünde tutuyoruz. Fiyatlamalarda hızlı aksiyon alıyoruz, web ve online satışlarla birlikte günceli takip ediyoruz. Bu da bizi avantajlı hale getiriyor” ifadesini kullandı. Çevre dostu uygulamalar ve sürdürülebilirlik alanında daha fazla adım atacaklarını belirten Ebru Tunca, Bodrium'u doğayla uyumlu hale getirmeyi ve yeşil otel olma yolunda ilerlemeyi planladıklarını ekleyerek, 2025'te bu stratejilerle misafir memnuniyetini artırarak hedef pazarlardaki yerlerini güçlendireceklerini de sözlerine ekledi.

Urfa'da tarihi yapılar butik otel oluyor: Süreç nasıl işleyecek? Haber

Urfa'da tarihi yapılar butik otel oluyor: Süreç nasıl işleyecek?

Göbeklitepe’nin UNESCO Dünya Miras Listesi'ne girmesiyle tarihçilerin ve turistlerin gözlerini çevirdiği Urfa’nın tarihi evleri de turizme kazandırılmak isteniyor. Maraş depremi sonrası kentteki tarihi evler ya yıkılmış ya da zarar görmüştü. Bu nedenle Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından geçen yıl 150 milyon lira hibe ile 85 tarihi Urfa evi aslına uygun restore edilerek turizme kazandırıldı. AK Parti Şanlıurfa Milletvekili Cevahir Asuman Yazmacı da geçtiğimiz aylarda 6 Şubat depremlerinden etkilenen 110 tescilli yapının restorasyonu için Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından yaklaşık 150 milyon liralık hibe desteği sağlanacağını duyurmuştu. ‘PROJELER KURULDAN GEÇİYOR’ Önümüzdeki yıl yapılacak olan hibeden yararlanmak isteyenler için son başvuru tarihi 29 Ağustos 2024. Söz konusu süreç, yapı sahipleri ve turizm sektörü için olumlu bir gelişme olarak görülürken şehir plancıları, usule uygun olmayan bir restorasyon sürecinden endişe ediyor. Konuya ilişkin ulaştığımız İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü yetkilisi restorasyonun, 'Koruma Amacı İmar Planı’na uygun olarak projelendirildiğini belirterek, “Bu yapıların projelerle hazırlanan tescilli konutlar, butik otele çevrilebiliyor. Kurul kararıyla beraber, onaylı kurul projesi ile süreç işliyor” dedi. Yasal sürecin bahsettiği gibi gittiğini bildiren yetkili, “Kimse kafasına göre yapamaz, bunların hepsinin onaylı projesi olmak zorunda” diye konuştu. Yetkili, projenin depremde hasar gören tarihi yapıları kurtarmak üzere ortaya çıktığını da sözlerine ekledi. Urfa Şehirciler Odası Başkanı Selim Acar ‘URFA’DA ALAN YÖNETİMİ GECİKTİ’ Urfa Şehirciler Odası Başkanı Selim Acar ise sürece dair kaygılı. Acar alan yönetimine işaret ederek, "Urfa'da alan yönetimi biraz geciktiği için bu noktada herkes gelişigüzel hareket ediyor ama alan yönetimi olsaydı belli adalarda belli fonksiyonlar olurdu. Bu belirlenen fonksiyonlarda hangi adada o işlerin yapılacağı tespit edilip ona göre bir yol haritası çizilmesi gerekirdi. Diğer fizibilite işlerimizde olduğu gibi gelişigüzel hareket ediyoruz. Bu noktada işin teknik kısmında dönüşmesinde sakınca görmüyoruz” diye konuştu. Acar, fonksiyonel olarak bazı sakıncalar olduğunu şu ifadelerle aktardı: “Siz bir Alaçatı’yı gidip gezdiğinizde hepsinin butik otel olduğunu düşünün, beğenir misiniz? Sanmıyorum. Onun için bunun fonksiyonlandırılmasının düzgün bir şekilde yapılması gerekiyor. Eski tarihi Urfa'yı, Sur içindeki Urfa'yı bir şekilde yaşatabilirseniz bunu başarmış olursunuz. Herkesin her şeyi yapmasını doğru bulmuyoruz.” ‘HERKES KAFASINA GÖRE YAPARSA KARMAŞA OLUR’ “Usulde herkes kafasına koyduğu şeyi yapıyor ama onu bütüncül bakışı açısına oturtulması gerekiyor” diyen Acar, genel yapıyı bozmamak adına yapılabilecek restorasyona dair şu öneride bulundu: “Bir kere alanın çok iyi yapılması gerekiyor. Örneğin bir ada kafe-restoran olur, bir ada hediyelik eşya olur; yöresel el sanatları adası olur. Diğeri yine geleneksel sanatların icra edildiği, Urfa’ya ait geleneklerin sergilendiği yer olur. Ama herkes kendi kafasına göre yapıyor, bu da bir karmaşıklığa neden olur.” BELEDİYE: DENETİMDEN GEÇİRİYORUZ Sürecin nasıl işlediğine dair ulaştığımız Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi yetkilisi ise şunları aktardı: “Projelendirilip bize sunuyorlar. Biz de Koruma Kurulu’na gönderiyoruz. Koruma Kurulu onay verdikten sonra, bizim iznimiz dahilinde projelerine başlıyorlar. Proje, kuruldan geçtikten sonra vatandaş istediği gibi ticarethaneye çevirebilir. Bunun aslına uygun bir şekilde yapılması önemlidir. Bizler bunları denetliyoruz. Daha sonra bunlar işletmeye açıldığı zaman ruhsat başvurusuna bulunuluyor. Biz de mimari açıdan bir sıkıntı var mı, eksiklik var mı diye bakıyoruz; yoksa o işletmeye ruhsat veriyoruz.” Yetkili, şimdiye kadar bu kapsamda kaç tane işletmeye ruhsat verildiğine dair tam sayı vermedi. Şanlıurfa Bölgesel Turist Rehberleri Odası Genel Sekreteri Müslüm Çoban ‘BU TEŞVİKLERDEN HERKES FAYDALANAMIYOR’ Şanlıurfa Bölgesel Turist Rehberleri Odası (ŞURO) Genel Sekreteri Müslüm Çoban ise tarihi evlerin kurtarılması gerektiğini belirtirken, herkesin projelere başvuramadığından şikayetçi. Çoban, “Her ev sahibi bu hibe programına başvuruda bulunamıyor. Urfa'nın tarihini, kültürünü yansıtan eski Urfa evlerinden bazıları tarihi olmasına rağmen tescilli değil” diye konuştu. Çoban, restorasyon sürecinde sadece proje bedelinin verildiğini söyleyerek 'tescil sorununun' çözülmesini istedi: “Kültür Bakanlığı, Kalkınma Ajansı bu işe dahil edilebilir, gelip evleri tescilleyebilirler. Bu evlerin kurtarılması lazım.” Çoban ayrıca depremde hasar alan bu evlerin, hem Urfalılar hem turistler için tehlikeli olduğuna dikkat çekti: “Birçoğu hasarlı ve yıkılma tehlikesi ile karşı karşıya, sokaktan geçenlerin can güvenliği risk altında. Bunların da ivedilikle hızlı bir şekilde olumsuz bir durum ortaya çıkmadan yıkılması veya restore edilip lazım.”

Çukurca'nın 400 yıllık kale evleri butik otel olma yolunda Haber

Çukurca'nın 400 yıllık kale evleri butik otel olma yolunda

Hakkari'nin Çukurca ilçesinde bulunan tarihi 400 yıllık taş evlerinin restorasyon çalışmaları devam ediyor. Çukurca Belediyesi ve Doğu Anadolu Projesi (DAP) Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı tarafından ilçenin Cumhuriyet Mahallesi'ndeki tarihi 400 yıllık ilk katlı taş evlerin turizme kazandırılması amacıyla başlatılan restorasyon çalışmaları devam ediyor. İlçenin tarihi dokusunu yeniden canlandıran taş evler, aynı zamanda ekonomik anlamda da katkı sağlanması hedefleniyor. Tarihi taş evlerin yapımında çalışan taş duvar ustası Nuretin Ediş, 3 aydır başladıklarını ve tarihi dokuya uygun bir şekilde titizlikle çalıştıklarını ifade etti. Tarihi taş evlerinin çöken toprak damları nedeniyle eski yapıların yarıya kadar toprakla dolduklarını ve öncelikle bunların ayakta kalan duvarlarına zarar vermeden çalıştıklarını belirten Ediş, meşakkatli bir şekilde çalıştıklarını kaydetti. Tarihi kale evlerinin restorasyonunda çalışan inşaat mühendisi Soner Ceyhan da, 13 kişilik bir ekiple 3 aydır başladıklarını söyleyerek, “Zorlu bir çalışmayla birlikte kademeli olarak işimizi yürütüyoruz. Maksadımız, yapıları uygun bir şekilde restore ederek turizme kazandırmaktır” dedi. Çukurca Belediye Başkanı Ensar Dündar ise Çukurca'nın tarihi sembolü olan taş evlerinin 2018 yılında projelendirilerek yapımına başladıklarını belirtti. İlk etapta 7 tane taş ev restorasyonunu DAP ile bitirdiklerini söyleyen Dündar, 2023 yılı içinde projenin 1. etabını bitirerek ilçenin ve turistlerin hizmetine sunacaklarını kaydetti. Başkan Dündar, Çukurca'nın tarihi yaşantısını ön planda tutarak dengbej odası, genç odaları, kütüphane ve butik otel yaparak tarihi taş evleri hizmete sunmak istediklerini belirtti.

6 asırlık Deveciler hanı butik otele dönüştürülüyor Haber

6 asırlık Deveciler hanı butik otele dönüştürülüyor

Tokat'ta 6 asırlık Deveciler Hanı, butik otele dönüştürülerek turizme kazandırılması için çalışma başlatıldı. Anadolu'da İpek Yolu güzergahında bulunan kervansarayların şehir içi uygulamalarına örnek teşkil eden Tokat Deveciler Hanı farklı bir kimliğe büründü. Yaklaşık 600 yıllık Deveciler Hanı, butik otele dönüştürülerek turizme kazandırılması için çalışmalara start verildi. Bir süre konservatuvar olarak hizmet veren handa bulunan odalara ısınma, banyo ve tuvalet sistemi yerleştirilmesi için alt yapı çalışması başlatıldı. 16'ncı yüzyılda yolcuların kaldığı, yük taşıyan hayvanların dinlendiği han yerli ve yabancı turistlere hizmet verecek. İki katlı handa 55 oda, hanın doğu yönünde ise iki büyük tonozla örtülü develik kısmı bulunuyor. "O zamanların süit oteliymiş" İnşaat Şefi Serdar Seper, yüzyıllar önce otel olarak kullanılan hanın asli fonksiyonuna döneceğini kaydetti. Dönemin ticaret merkezlerinden Tokat’tan geçen kervanların konakladığı hanın günümüzün şartlarında konaklamaya uygun hale getirileceğini ifade eden Seper, “Burası kişiye özel odaların olduğu dönemin ilk hanlarından bir tanesi. O zamanların süit oteliymiş. Günümüzde butik otel olarak hizmet verecek” dedi. Handa konaklayanların tüccarların develerini, atlarını bağladıkları bölümün restoran olarak kullanılacağını ifade eden Seper, “Bir zamanların otoparkı olarak kullanılan bölüm restoran olarak hizmet verecek. Sulu sokak çarşısında 900 adımda 900 eserin yer aldığı tarihi mekanda bulunan hanı turizme kazandırılacak” ifadelerini kullandı.

Konaklama 1 Ocak 2023'te devreye giriyor Haber

Konaklama 1 Ocak 2023'te devreye giriyor

Bu kapsamda konaklama vergisine ilişkin usul ve esaslar belirlendi.Buna göre, otel, tatil köyü, butik otel, apart otel, motel, pansiyon, özel konaklama tesisleri ile köy, dağ ve yayla evi ve kampinglerde kalan kişilerden yüzde 2 oranında konaklama vergisi alınacak. Günlük gecelemelerde kişinin gecelemeyi tamamlamaksızın tesisten ayrılmasının vergilendirmeye tesiri olmayacak. Birden fazla günü kapsayan gecelemelerde fiilen hizmetin sunulduğu günler esas alınır; geceleme hizmetinin sunulmadığı günler için vergi aranmaz. Örnek 1: (A) kişisi 24/5/2023 günü öğleden sonra (B) konaklama tesisine geceleme amacıyla bir günlüğüne giriş yapmış, kendisine tahsis edilen odaya yerleşmiştir. Aynı günün akşamı geceleme bedelini ödeyerek tesisten ayrılmıştır. Bu durumda, geceleme tamamlanmamış olsa dahi, konaklama faturasında konaklama vergisi hesaplanacaktır. Örnek 2: (C) kişisi, (D) oteline 1/7/2023-8/7/2023 tarihleri arasındaki 7 gece boyunca konaklamak amacıyla giriş yapmış, 4/7/2023 günü sabahında yalnızca 3 günlük geceleme bedelini ödeyerek tesisten ayrılmıştır. Bu durumda, tesise giriş sırasında müşteriyle anlaşılan konaklama süresi dikkate alınmaksızın kişinin tesiste gecelediği günler için vergi hesaplanır. Kampinglerde, konaklayanların geceleme ihtiyaçlarını kendi imkânlarıyla karşılayıp karşılamaması veya gecelemenin, işletmeye ait olsun olmasın çadır, çadır-araba, çekme karavan, motokaravan, bungalov gibi ünitelerde yapılması, hizmetin geceleme hizmeti mahiyetini etkilemez. TÜM HİZMETLER KONAKLAMA VERGİSİNE TABİ Konaklama tesislerinde geceleme hizmetiyle birlikte satılmak suretiyle konaklama tesisi bünyesinde sunulan diğer tüm hizmetler konaklama vergisine tabi olacak. Örnek 1: Pansiyon işleten (A), oda+kahvaltı konaklama seçeneğinde yer alan kahvaltı hizmetini, düzenlediği konaklama faturasında ayrıca gösterse ya da bu hizmet için ayrıca fatura düzenlese dahi, geceleme hizmetiyle birlikte pazarlanmak veya satılmak suretiyle tesis bünyesinde sunulan söz konusu hizmet konaklama vergisine tabidir. Örnek 2: Özel konaklama tesisi işleten (B) tarafından, Kapadokya’da bulunan tesisinde üç gece her şey dahil konaklama ile birlikte tesis bünyesi dışında sunulacak balon turu satışında, balon turu için konaklayana ayrıca fatura düzenlenmesi veya balon turuna ilişkin bedelin konaklama faturasında ayrıca gösterilmesi halinde, konaklama hizmetinden bağımsız olarak faydalanılan ve tesis bünyesi dışında sunulan söz konusu hizmetten dolayı konaklama vergisi hesaplanmaz. Örnek 3: Motel işleten (C) tarafından, tesiste konaklayanlara tesisin bünyesinde bulunan kuru temizleme ünitesinde verilen ve parça başına ayrıca fiyatlandırılıp konaklayana bedeli mukabili sunulan kuru temizleme hizmetleri, geceleme hizmeti ile birlikte satılmaması durumunda vergiye tabi değildir. Ancak, konaklayana konaklama hizmet bedeline dâhil edilmek suretiyle birlikte sunulan kuru temizleme, yıkama, kurutma, ütüleme gibi hizmetler için konaklama vergisi hesaplanır. Örnek 4: Tatil köyü işleten (D) tarafından, tesisin bünyesinde bulunan eğlence salonunda verilen ve ayrıca fiyatlandırılıp konaklayana bedeli mukabili sunulan eğlence hizmetleri, geceleme hizmeti ile birlikte satılmaması durumunda konaklama vergisine tabi değildir. Diğer taraftan, konaklayana konaklama bedeline dahil edilerek konsept dahilinde sunulan bu türden eğlence hizmetleri vergiye tabidir. Örnek 5: Butik otel işleten (E) tarafından, otelin bünyesinde bulunan restoranda otelde konaklamayanlara bedeli mukabili yemek hizmeti verilmesi halinde, bu hizmet konaklama vergisine tabi değildir. Örnek 6: Termal otel işleten (F) tarafından, otelin bünyesinde bulunan SPA ve yüzme havuzu alanlarında, otelde konaklamayanlara günübirlik hizmet verilmesi halinde bu hizmet konaklama vergisine tabi değildir. İSTİSNALAR NELER? Kamuya ait misafirhane, dinlenme tesisi ve kamp yerleri ile öğrenci yurtları, pansiyonlar, öğrencilere hizmet veren kampingler vergiden muaf tutulacak. Yukarıda sayılan yerlerde öğrenci olmayanlara verginin konusuna giren hizmetlerin sunulması durumunda, söz konusu satışlar için istisna uygulanmaz. Yabancı devletlerin Türkiye'de bulunan personellerinden de vergi alınmayacak. KUR HESABI NASIL YAPILACAK? Sunulan konaklama hizmetlerine ilişkin vade farkı, fiyat farkı, kur farkı, faiz, prim gibi çeşitli gelirler ile benzer adlar altında sağlanan her türlü menfaat, hizmet ve değerler de matraha dâhildir. Bedelin döviz ile hesaplanması halinde döviz, vergiyi doğuran olayın meydana geldiği tarihte geçerli olan Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası döviz alış kuru üzerinden Türk parasına çevrilir. Merkez Bankasınca Resmî Gazete’de ilan edilmeyen dövizlerin Türk parasına çevrilmesinde vergiyi doğuran olayın meydana geldiği tarihteki cari kur esas alınır. Örnek 1: Tatil köyü işleten (A), bünyesinde bulunan tek kişilik odanın 10/7/2023-15/7/2023 tarihlerini kapsayan beş gecesini (B) kişisine 14/3/2023 tarihinde KDV hariç 200 avroya satmıştır. Buna göre, (A)’nın (B) kişisine hizmeti sunmasıyla birlikte düzenleyeceği faturada matrah olarak, 200 avronun 15/7/2023 tarihinde geçerli olan döviz alış kuru üzerinden Türk lirası karşılığını gösterecektir. Örnek 2: Otel işleten (C), bünyesinde bulunan üç adet odanın 30/7/2023-4/8/2023 tarihlerini kapsayan beş gecesini (D) acentasına 9/1/2023 tarihinde KDV hariç 20.000 Türk lirasına satmıştır. (D) acentası 15/5/2023 tarihinde, odaların tamamını aynı dönem için KDV hariç 22.000 Türk lirasına (E) turist grubuna satmış ve müşteriye yapılan satış bedeline konaklama vergisinin dahil olduğunu konaklama tesisine konaklama hizmeti sunulmadan önce ispat ve tevsik etmiştir. Buna göre, (E) turist grubuna hizmetin sunulmasıyla birlikte mükellef (C) tarafından 4/8/2023 tarihinde konaklayanların tamamının bilgilerini içerecek şekilde (D) acentasına düzenlenecek faturada 20.000 Türk lirası matrah üzerinden konaklama vergisi hesaplanacaktır. Acenta (D)’nin müşteriye satış bedeline konaklama vergisi tutarını dahil etmemesi durumunda ise vergi, konaklayana otel tarafından hizmetin sunulmasını takiben düzenlenecek ve sadece konaklama vergisini ihtiva edecek olan faturada gösterilir. ÖRNEKLERLE KONAKLAMA VERGİSİ Örnek 1: Otel işleten (A) tarafından KDV hariç 5.000 Türk lirası karşılığında sunulan tam pansiyon konaklama hizmetine ilişkin olarak 7/2/2023 tarihinde müşteriye düzenlenen faturada aşağıdaki bilgilere yer verilir. Konaklama Bedeli (KDV hariç) :   5.000 TL Hesaplanan Konaklama Vergisi Tutarı (5.000 TL x 0,02=):100 TL KDV Matrahı: 5.000 TL Hesaplanan KDV Tutarı (5.000 TL x 0,08=):400 TL GENEL TOPLAM: 5.500 TL Örnek 2: Tatil köyü işleten (B) tarafından, 6/8/2023-10/8/2023 tarihlerini kapsayan dört gece her şey dahil konaklama hizmeti, 15/3/2023 tarihinde KDV hariç 2.000 Türk lirası karşılığında (C) acentasına; acenta tarafından da 3/4/2023 tarihinde müşteri (D)’ye 2.400 Türk lirası karşılığında satılmıştır.  Acenta (C) tarafından müşteri (D)’ye yapılan satış konaklama vergisi hariç olarak gerçekleşmiştir. Bu durumda mükellef (B) tarafından konaklayan (D)’ye sadece konaklama vergisine ilişkin düzenlenen faturada aşağıdaki bilgilere yer verilir. Hesaplanan Konaklama Vergisi Tutarı (2.000 TL x 0,02=) : 40 TL GENEL TOPLAM: 40 TL Örnek 3: Otel işleten (R), bünyesinde bulunan bir odanın beş gecesini (S) acentasına 15/2/2023 tarihinde KDV hariç 10.000 Türk lirasına satmış, söz konusu oda aynı süre için (T) kişisine (S) acentası tarafından da tüm vergiler dahil 12.000 Türk lirasına satılmış ve müşteriye yapılan satışın konaklama vergisi dahil olduğu konaklama tesisine tevsik edilmiştir. Buna göre, hizmetin sunulmasından sonra mükellef (R) tarafından acenta (S)’ye düzenlenen faturada aşağıdaki bilgilere yer verilir. Konaklama Bedeli (KDV hariç):10.000 TL Hesaplanan Konaklama Vergisi Tutarı (10.000 TL x 0,02=):200 TL KDV Matrahı: 10.000 TL Hesaplanan KDV Tutarı (10.000 TL x 0,08=):    800 TL GENEL TOPLAM: 11.000 TL Konaklama tesislerinde geceleme hizmetinden bağımsız olarak sunulan sünnet, düğün, kokteyl, toplantı, kongre, sempozyum ve benzeri organizasyon hizmetleri verginin kapsamında değildir. Söz konusu organizasyon hizmetlerinin konaklamayı içerecek şekilde sunulması halinde, düzenlenen faturada organizasyon hizmetinin mahiyeti ve tutarının açıkça gösterilmesi veya bu hizmet için ayrıca fatura düzenlenmesi halinde bu hizmetler üzerinden konaklama vergisi hesaplanmaz. Bu durumda vergi, sadece konaklama hizmetleri üzerinden alınır. KAYNAK: NTV COM TR

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.