Hava Durumu

#Byd

TOURISMJOURNAL - Byd haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Byd haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

AB'den Çin Üretimi Elektrikli Otomobillere Ek Vergi Kararı Haber

AB'den Çin Üretimi Elektrikli Otomobillere Ek Vergi Kararı

Avrupa Birliği (AB), Çin'de üretilen elektrikli otomobillere yönelik olarak yüzde 35,3'e kadar çıkan ek gümrük vergileri uygulamaya koydu. AB Komisyonu, bu kararı, Çin'den gelen elektrikli otomobillerin haksız sübvansiyonlardan faydalandığını belirten sübvansiyon karşıtı soruşturmanın sonuçlanmasının ardından açıkladı.  Açıklamada, bu sübvansiyonların AB'deki üreticilere ekonomik zarar verdiği vurgulandı. Ek vergiler, AB Resmi Gazetesinde yayımlandıktan bir gün sonra yürürlüğe girecek. Bu süreçte Dünya Ticaret Örgütü (DTÖ) kurallarıyla uyumlu çözümler aranmaya devam edileceği ifade edildi. Vergi oranları, Tesla'nın Çin'de üretilen modellerine yüzde 7,8, BYD'ye yüzde 17, Geely’ye yüzde 18,8 ve işbirliği yapan diğer üreticilere yüzde 20,7 olarak belirlendi. SAIC ve işbirliği yapmayan diğer şirketler için ise yüzde 35,3 oranında ek vergi uygulanacak. Önceden yürürlükte olan yüzde 10’luk vergi oranı üzerine eklenen bu vergiler, toplamda yüzde 45,3’e ulaşacak.  Son yıllarda, Avrupa'da satışları artan Çinli elektrikli otomobiller, düşük fiyatları ve sübvansiyonlarıyla rakiplerini geride bırakmıştı. AB, temmuz ayında, bu araçların ithalatında geçici ek vergi uygulamaya başladığını duyurmuştu. Yeni vergilerin 30 Ekim'de Resmi Gazete'de yayımlanması ve 31 Ekim'den itibaren tahsil edilmeye başlanması bekleniyor.

Çin’den Türkiye’ye yatırım uyarısı Haber

Çin’den Türkiye’ye yatırım uyarısı

Konu hakkında bilgi sahibi iki kişi, Çin Ticaret Bakanlığı'nın yakın zamanda yapılan bir toplantıda ülkenin otomobil üreticilerini, kendi iç pazarlarında yavaşlayan büyümeye karşı küresel genişleme arayışında oldukları için yurtdışında otomobille ilgili yatırımlar yapmanın riskleri konusunda uyardığını söyledi. Temmuz ayı başında yapılan bir toplantıda, bakanlığın yerel otomobil üreticilerine merkezi hükümetin bir direktifini gerekçe göstererek Hindistan'a yatırım yapmamalarını söylediği, Rusya ve Türkiye'ye yatırım yapmamalarını “şiddetle tavsiye ettiği” ve Avrupa ve Tayland'da fabrika kurmanın risklerini vurgulamak için daha yumuşak bir ton kullandığı belirtildi. Çin-Hindistan gerginliği Söz konusu kişi ayrıca, jeopolitik sorunlardan kaynaklanan potansiyel riskleri azaltmak için otomobil üreticilerini Çin'den ihraç edilen parçalarla nihai araç montajı için denizaşırı fabrikaları kullanmaya teşvik etti. Ancak iki kaynak da temel elektrikli araç teknolojilerinin ülkede kalmasını sağlamak için kendilerine herhangi bir tavsiyede bulunulmadığını söyledi. Kaynaklar medyaya konuşma yetkileri olmadığı için isimlerinin açıklanmasını istemediler. Çin ve Hindistan arasındaki ilişkiler, 2020 yılında ordularının tartışmalı Himalaya sınırında çatışmasından bu yana gerilmiş ve Yeni Delhi'nin Çin yatırımlarını daha sıkı denetlemesine ve büyük projeleri durdurmasına yol açmıştı. Batılıların çekilmesi Çin'e yaradı Çin devletine ait SAIC Motor yıllardır Hindistan'daki yatırımlarıyla mücadele ediyor. Nisan ayında şirket, ülkedeki MG markası için daha elverişli bir faaliyet ortamı yaratmak amacıyla Hintli yatırımcıları getireceğini söyledi. Rusya'da Çin markalı otomobiller, batılı otomobil üreticilerinin yaptırımlar nedeniyle geri çekilmesinin ardından varlıklarını arttırdı. Rusya'nın devlete ait haber ajansı TASS'ın ağustos ayında Chery'nin Rusya şubesi direktörü Vladimir Shmakov'a dayandırdığı haberine göre Chery, Rus fabrikalarında otomobil üretmek için Rus üreticilerle görüşmeler yapıyor. Çinli otomobil üreticileri, Çin'de uzun süreli ve acımasız bir fiyat savaşına yol açan yumuşayan talep nedeniyle derinleşen kapasite fazlası sorunuyla boğuşurken, giderek daha fazla denizaşırı genişleme arayışına giriyor. Avrupa ve Amerika Birleşik Devletleri gibi büyük otomobil pazarlarında satışları artırma çabaları da daha yüksek EV tarifeleriyle karşılaştı. İspanya ve İtalya gibi birçok Avrupa ülkesi Çinli otomobil üreticilerinin yatırımlarını cezbetmeye çalışırken, şirketler büyük miktarda yatırım ve yerel yasalar ve kültür hakkında derin bir anlayış gerektiren yerel üretimi bağımsız olarak kurma konusunda temkinli davranmaya devam ediyor. Bu hafta Frankfurt'ta Reuters'e konuşan yöneticilere göre, Çin'in en büyük ikinci otomobil üreticisi Geely, Avrupa'da bir fabrika için yer araştırıyor ancak yerel üretim için tam bir taahhütte bulunmadı. Leapmotor gibi diğerleri ise yerel firmalarla ortaklık kurmayı tercih etti. Leapmotor'un Stellantis ile ortak girişimi, bu yıl Fransız-İtalyan otomobil üreticisinin Polonya'daki fabrikasında elektrikli araç üretimine başladı. "BYD'nin yatırım süreci sorunsuz devam ediyor" Sanayi Bakanlığı kaynakları da Reuters'a yaptığı açıklamada, Çinli elektrikli araç üreticisi BYD'nin Türkiye'deki yatırım sürecinin sorunsuz bir şekilde devam ettiğini söyledi. Adlarının açıklanmasını istemeyen kaynaklar, yeni yatırımlar için diğer Çinli otomobil üreticileriyle görüşmelerin sürdüğünü de sözlerine ekledi.

Haber

"3 yıl içinde en çok satan 3 markadan biri olacağız"

Türkiye’ye 27 yıl sonra ilk kez doğrudan yatırıma gelen otomotiv marka­sı olan Çinli elektrikli otomobil üretici BYD, hedeflerini açıkladı. Manisa’ya 1 dolar yatırımla oto­mobil fabrikası ve Ar-Ge mer­kezi kurmaya hazırlanan BYD, önümüzdeki 3 yılda Türkiye’de en çok satan 3 markadan bir ol­mayı hedefliyor. Markanın Tür­kiye Distribütörü ALJ Yönetim Kurulu Başkanı Ali Haydar Boz­kurt ve BYD Türkiye Genel Mü­dürü İsmail Ergun toplantı dü­zenleyerek üretim süreci hak­kında bilgi verdi. Ali Haydar Bozkurt, BYD’nin tek başına bir otomobil markası olarak adlan­dırılmaması gerektiğini bir ino­vasyon şirketi olarak da öne çık­tığını söyledi. Markanın yatırım kararı sürecinin çok kısa sürede gerçekleştiğini ifade eden Boz­kurt, yatırımın 4 gün önce atılan imzalarla kesinleştiğini söyledi. Çinli markaların yeni teknolo­jilerle dünyaya açılmayı hedef­lediklerinden söz eden Bozkurt, “Daha önceki değerlendirmeler­de de hep söyledim. Eğer Avru­pa’ya ve globala açılmak istiyor­larsa, en doğru adres Türkiye” dedi. Ali Haydar Bozkurt, söz­lerine şöyle devam etti: “Uma­rım bu karar diğer Çinli marka­ları da tetikleyecektir. Hatta di­ğer coğrafyadaki markalar için Türkiye’deki yatırımın başarıyla sonuçlanması onların da Türki­ye’yi yatırım radarına alacağına inanıyorum.” “150 bin adetlik üretim genişleyecek” BYD Türkiye Genel Müdürü İs­mail Ergun, yatırımın 27 yıl sonra Türkiye’ye gelmiş en önemli oto­motiv yatırımı olduğunu kaydet­ti. Ergun “5 binin üzerinde istih­dam sağlayan bir yatırım olacak. 1 milyar dolar civarında bir yatı­rım düşünülüyor. 150 bin kapasi­te var; ama bu kapasiteyi başlan­gıç kapasitesi olarak söylemek lazım. Daha sonra bu kapasite genişleyecektir. Yer Manisa ola­rak netleşti. Çok ciddi bir şekil­de Türkiye’ye teknoloji transfe­ri de olacaktır” şeklinde konuş­tu. Yatırım planlarının ‘agresif’ denebilecek şekilde hızlanacağı­nı belirten Ergun, model sayısı­nın hızla artacağına dikkat çekti. Bu yıl bilmeden iki modele ilave başka bir modelin satışına başla­nabileceğini aktaran Ergun, “İki model Atto ve Seal U. Bu senenin sonunda satış hedefimiz 10 bin­li adetlere ulaşabilir” ifadelerini kullandı. Ergun, üç yıl içerisin­de Türkiye’nin en çok satan ilk üç markasından biri olacaklarını bildirdi. Bayi sayısını belirsizlik yaşanan dönemde artırma süre­cine girmediklerini belirten Er­gun, “Yatırım oluşana kadar ba­yi sayımız artmadı ama bundan sonrasında artacak. Şu an 10 olan bayi sayısı yıl sonunda 20’ye çıka­bilir” şeklinde konuştu. “Fabrikayı hızla bitirmek istiyoruz” Manisa’da yapacakları fabrika­da üretimin öne çekilmesi için de çalışacaklarını açıklayan Ergun, “Üretim yatırımı 2026 yılının so­nuna kadar diye imzalandı. Ama anlaşmada yazılan sürenin yanı sı­ra BYD, kendi içinde daha hızlı bi­tirmeyi amaçlıyor. Benim inancım ve BYD Global’in hedefi üretim ta­rihinin bir parça daha öne çekmek. BYD çok hızlı bir firma, çok dikey bir üretim sistemi var. Cam ve las­tik hariç her şeyi kendi üretiyor. Karar verdiği andan itibaren bun­ları çok hızlı yapabiliyor” ifadele­rini kullandı. “BYD diğer markalara öncülük edecek” İsmail Ergun, fabrikada üretilecek modeller belli olmadığını kaydetti. Ergun, “Hem elektrikli hem hibrit araçlar olabilir. BYD Türkiye’ye çok güçlü girecek. Bugünkü denge değişecek. BYD yatırımın diğer markalara yol açtığını söyleyebilirim. BYD yatırımı öncü oldu, diğer markaların da yolunu açtı diyebilirim” ifadelerini kullandı. Son çıkan tebliğden muaf olacaklarının altını Çizen Ergun, “Elektrikli araç ithalatı yapabileceğiz. Vergi muafiyeti yatırım kararını belki hızlandırmış olabilir ama pazarda yeri olan Türkiye hep öne çıktı” dedi.

BYD yöneticisi Türkiye planlarını anlattı: 12 model gelecek; tesis inşaatı 12 aydan kısa sürer Haber

BYD yöneticisi Türkiye planlarını anlattı: 12 model gelecek; tesis inşaatı 12 aydan kısa sürer

BYD Başkan Yardımcısı ve BYD Amerika Üst Yöneticisi (CEO) Stella Li, BYD'nin Türkiye'de 1 milyar dolarlık yatırım kararı almasına ilişkin soruları yanıtladı. Ülkenin üretim konusundaki gücüne ve kaliteli iş gücüne değinen Li, Türkiye'nin, AB ülkeleri içinde en büyük üçüncü otomobil üreticisi olduğunu ve bunun yanı sıra ülkede çok sayıda yüksek eğitimli AR-GE yeteneği bulunduğunu söyledi. Coğrafi konumu bakımından da Türkiye'nin önemine işaret eden Li, "İstanbul, Asya ile Avrupa'yı birbirine bağlayan dünyanın tek şehri. Türkiye, Avrupa yakasında da olabiliyor, Asya yakasında da olabiliyor. Böylece Türkiye, burada bir üretim merkezi kurma isteğimiz konusunda en üst noktada yer alıyor ve sonrasında sadece Avrupa'ya değil, çevredeki bölgeyi de kapsayacak şekilde çok sayıda otomobil ihraç etme şansımız olacak." ifadesini kullandı. 'Sadece bir tesis inşa etmeye gelmedik' Stella Li, BYD'nin dünya lideri bir yeşil teknoloji şirketi olduğunu ifade ederek, yalnızca otomobil üreten değil aynı zamanda bir mühendislik şirketi olduklarını vurguladı. Dünya çapında 110 binden fazla AR-GE mühendisine sahip olduklarını ve günde 32 patent ürettiklerini anlatan Li, "Bu nedenle Türkiye'ye sadece bir tesis inşa etmeye gelmedik, aynı zamanda elektrikli ve şarj edilebilir hibrit otomobillerdeki en gelişmiş yüksek teknolojiyi Türkiye'ye getirmek için bir tutkumuz var. Biz bu tesisi, en ileri teknolojiyi buraya getirecek en büyük üretim yerlerinden biri olacak şekilde inşa etmek istiyoruz." dedi. BYD'nin yeni modelleri Li, üretim tesisinin kurulacağı Manisa'ya bir ziyaret gerçekleştirdiklerini ve buradaki devlet kurumlarından ve yerel halktan çok etkilendiklerini dile getirerek, "Çok profesyoneller ve araziyi çok beğendik. Burası bizim evimiz olacak ve burada yerel bir Türk şirketi gibi olacağız." açıklamasında bulundu. Türkiye'deki üretimin detaylarına değinen Li, "Yani yaklaşık 8 ila 12 farklı model arasında bir üretim üzerinde konuşuyoruz. Bu yüzden burada daha fazla model üretebilme ve kendimizi burada yerelleştirebilme şansını yakalamak istiyoruz." şeklinde konuştu. 12 ayda inşa edilecek Mümkün olan en kısa zamanda fabrika inşaatına başlamak istediklerini ve yatırımın birinci fazında pil paket montajının Türkiye'de yapılacağını aktaran Li, şunları kaydetti: "Şu anda çalışıyoruz, burada 12'den fazla kişiden oluşan, farklı bölüm bileşenlerini temsil eden insanlardan oluşan büyük bir ekibimiz var. Pek çok ayrıntıyı bilmek ve daha derinlemesine öğrenmek için bir hafta Manisa'da kalmak istiyoruz. Böylece artık bu proje üzerinde çalışmaya gerçekten hazır hale geleceğiz. Belki önümüzdeki yaz aylarında fabrikanın inşaatına başlayabiliriz ve sonrasında Çin'deki gibi 12 aydan daha kısa sürede fabrikayı inşa edebileceğimizi umuyoruz." 5 bin kişiye istihdam Türkiye'de yerel ortaklarla çalışmayı planladıklarını bildiren Li, "Buradaki BYD yatırımı sadece 5 bin kişiye daha istihdam kazandırmıyor. Ayrıca teknoloji ve yeniliği getiriyoruz. Buradaki teknolojiyi artırmak istiyoruz. Türkiye'yi geleceğin teknolojisinin merkezi, ardından inovasyon merkezi haline getirmek istiyoruz. Bunların hepsi tutku verici gelişmeler." değerlendirmesinde bulundu.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.