Hava Durumu

#Carlos Tavares

TOURISMJOURNAL - Carlos Tavares haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Carlos Tavares haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Stellantis ilk Döngüsel Ekonomi Merkezi'ni Torino'da açtı Haber

Stellantis ilk Döngüsel Ekonomi Merkezi'ni Torino'da açtı

Stellantis'in Mirafiori Kompleksi'nde yer alan SUSTAINera Döngüsel Ekonomi Merkezi faaliyete geçti. Şirketten yapılan açıklamaya göre, mobilite şirketi Stellantis, 40 milyon avro yatırımla tamamlanan ilk Döngüsel Ekonomi Merkezi'nin açılışını gerçekleştirdi. İtalya'nın Torino kentindeki Mirafiori Kompleksi'nde yer alan SUSTAINera Döngüsel Ekonomi Merkezi (DE Merkezi), Stellantis'in döngüsel ekonomi hedeflerini 4R stratejisini ifade eden yeniden üretim (Reman), onarım (Repair), yeniden kullanım (Reuse) ve geri dönüşüm (Recycle) kapsamında 360 derecelik bir yaklaşımla ele alıyor. - Uygun fiyatlı alternatif parçalar sunulacak İleri teknolojiye sahip merkezin temel hedefleri, parçaların ve araçların ömrünü uzatarak mümkün olduğu kadar uzun süre dayanmalarını sağlamak olacak. Bu süreç artık mümkün olmadığında ise yeniden imalat faaliyetinden ve ömrünü tamamlamış araç sökme faaliyetinden geri dönüşüm için malzemeler toplanıyor. Bu malzemeler, yeni araç ve yeni parçalar oluşturmak üzere üretim döngüsüne geri gönderiliyor. Merkez, ilk etapta 4R stratejisini uygulayan dört etkinliği de gerçekleştirebiliyor ve kapsamı yakın dönemde daha da genişleyecek. Merkezde ilk aşamada uygulamaya alınan 4R süreçleri şöyle: 'Yeniden üretimde (Reman) motorlar, şanzımanlar ve elektrikli araç bataryaları gibi kullanılmış, aşınmış veya arızalı bileşenler, kaliteden ödün vermeden sökülüyor, temizleniyor ve orijinal OEM normlarına göre yeniden üretiliyor. Amaç ise Stellantis yedek parça çatısı altında SUSTAINera etiketi ile sürdürülebilir ve uygun fiyatlı bir alternatif sunmak oluyor. Tesisin 2025 yılına kadar 50 binden fazla yeniden üretilmiş parçayı yönetmesi ve bu sayının 2030 yılına kadar 150 bine çıkması bekleniyor. Ayırma merkezinde (Yeniden Üretim, Geri Dönüşüm) tesis, yaklaşık 2,5 milyon aşınmış parçayı 2025 yılına kadar yeniden üreterek geri dönüşümünü sağlayacak. Bu sayı 2030 yılında 8 milyona çıkacak. Araç yenilemede (Onarım, Yeniden Üretim ve Yeniden Kullanım) araçlar, yeni, yeniden üretilen veya kullanılmış parçalar kullanılarak estetik ve mekanik olarak onarılacak. Sonrasında ise Stellantis'in üretici sertifikalı ikinci el araç programı SPOTICAR ve Stellantis &You satış ve servis ağı üzerinden yeniden satılacak. Araç sökümünde (Geri Dönüşüm, Yeniden Üretim ve Yeniden Kullanım) ise araçlar, yaşam döngülerinin sonunda, yeniden üretilecek, yeniden kullanılacak veya geri dönüşüm malzemesi olarak kullanılacak parçalar için değerli bir kaynak haline gelecek. Özellikle DE Hub tarafından yönetilen kullanılmış OEM parçalar, SUSTAINera'nın 'Yeniden Kullanım' hedefine kaynak sağlamak için şirketin iş ortağı B-Parts tarafından sağlanan stokla entegre olacak.' Yüksek performanslı DE Merkezi, faaliyetler, malzeme ve süreçlerin dikey entegrasyonu arasında verimlilik ve sinerji yaratacak. Stellantis, tüketim modelini değiştirmek, çevresel etkiyi azaltmak ve şirketin 2038'e kadar net sıfır karbonlu olma yönündeki agresif karbondan arındırma hedefini daha iyi yönetmek için akıllı, entegre bir ekosistem oluşturmak üzere yeteneklerini, ekiplerini ve tesislerini oluşturuyor. Yakın zamanda duyurulan Batarya Teknolojisi Merkezi'ne ek olarak Mirafiori Kompleksi'nde merkezin açılması, Stellantis'in İtalya'ya ve oradaki iş gücüne olan bağlılığını güçlendiriyor. - 'Ortak geleceği güvence altına alacak' Açıklamada merkezin açılışında yaptığı konuşmaya yer verilen Stellantis Üst Yöneticisi (CEO) Carlos Tavares, 'Döngüsel Ekonomi Merkezi, Avrupa'da yüksek performanslı mükemmel bir merkezi yaratmayı amaçlayan çok sayıda beceri ve işlevi bir araya getiriyor. Bu alanda büyüdükçe bir taraftan malzemelerin geri kazanımını ve sürdürülebilir şekilde yeniden kullanımını sanayileştirirken, diğer taraftan yeni teknolojiler ve çözümler geliştiriyoruz. Yeniden üretme, onarma, yeniden kullanma ve geri dönüştürme konusundaki kararlılığımız, sadece gezegenimiz üzerindeki baskıyı hafifletmekle kalmayıp aynı zamanda üretim ve tüketim iş modelimizi hızla dönüştürürken, ortak geleceğimizi güvence altına alarak Stellantis'e mali değer de getirecek.' ifadelerini kullandı. Tesis hakkında bilgi veren Stellantis Başkanı John Elkann da 'Şirketimizin Torino'daki bu ek yatırımı, Stellantis'in sektörümüzün gelişimi noktasında İtalya'ya olan bağlılığını ve aynı zamanda topluluklarımızın geleceklerini inşa ederek kendini yenileme yeteneklerini gösteriyor. Tüm paydaşlar ve Stellantis aynı tutkuyu paylaşıp ortak bir yolda anlaştığında fikirler gerçeğe dönüşüyor. Bugün açılışını yaptığımız Döngüsel Ekonomi Merkezi ise bunun önemli bir kanıtı. Bu yatırım, otomotiv sektöründe çevreye saygıyı ekonomik kalkınmayla birleştiren örnek bir proje tesisi olacak.' açıklamasında bulundu. - 5 bin ton eskimiş metal dönüştürüldü Açıklamaya göre, Stellantis, 73 bin metrekarelik DE Merkezi'nin 55 bin metrekarelik bölümünü kısmen kullanılmayan bir tesisten sağladı. Ayrıca Stellantis, bu süreçte 5 bin tonun üzerinde eskimiş metali geri dönüştürdü. Bunun dışında tesisin ekipman ve makineleri başka noktalardan alınarak yeni makine ve ekipman alımına kıyasla yüzde 55 oranında tasarruf sağlandı. Tesiste şu an 170 vasıflı çalışan var. Bu sayının 2025'e kadar 550 kişiye çıkması öngörülüyor. Stellantis'in temel faaliyetlerini destekleyecek merkez, grubun küresel elektrifikasyon ekosistemini güçlendirmeye ve karbon nötr olma hedeflerine ulaşmasına yönelik de şu eylemleri gerçekleştirecek: 'Ömrünü tamamlamış araçlardan kobalt, nikel, lityum ve devasa fabrikalardan hurdaların geri kazanılması amacıyla elektrikli araç bataryalarının geri dönüşüm süreci kapsamında ön arıtma için Orano ile ortaklık kurma. Ömrünü tamamlamış araçları yönetmek için Galloo ile SUSTAINera Valorauto SAS ortak girişimini kurma. Hafif ticari araçların elektrikli donanımını geliştirmek için Qinomic ile işbirliği yapma. Prototip, Fransa'daki Lyon Euroexpo'daki Solutrans ticari fuarında sergilendi. Ham elektrikli araç batarya malzemeleri ile Avrupa ve Kuzey Amerika'da planlanan altı devasa fabrika için stratejik ortaklıklar kurmak. Elektrikli araç bataryalarının şirket içi test edilmesi ve geliştirilmesi için Mirafiori Kompleksi'nde ilk Batarya Teknolojisi Merkezini açmak.' Stellantis Döngüsel Ekonomi İş Kolu, Dare Forward 2030 stratejik planında açıklanan 7 büyüyen iş kolundan biri olurken, 2030 yılına kadar 2 milyar avronun üzerinde gelir elde etmeyi hedefliyor.

Stellantis Çinli Leapmotor'un stratejik hissedarı oldu Haber

Stellantis Çinli Leapmotor'un stratejik hissedarı oldu

Stellantis ile Leapmotor, Çin'de ve dünya genelinde rekabetçi, yüksek verimliliğe sahip bir elektrikli araç mobilite merkezi yaratmayı amaçlayan stratejik bir küresel ortaklık oluşturuyor. Markadan yapılan açıklamaya göre, dünyanın en büyük otomotiv gruplarından biri olan Stellantis, geliştirdiği yüksek teknolojili, rekabetçi ürünleriyle olduğu kadar satın alma ve iş birlikleriyle de büyümeye devam ediyor. Bu kapsamda Çin'in önde gelen otomobil üreticilerinden Leapmotor ile görüşmelerini sürdüren Stellantis N.V., şirketin yaklaşık yüzde 20'sini satın almak için 1,5 milyar avro civarında yatırım yapmayı planladığını açıkladı. Bu yatırım Stellantis'i önemli bir hissedar haline getirecek. - İlk küresel elektrikli araç işbirliği olacak Anlaşma, aynı zamanda Leapmotor International'ın oluşumunu da kapsıyor. Bu, Leapmotor ürünlerinin Çin dışında ihracat ve satışının yanı sıra üretimi için özel haklara sahip olan Stellantis liderliğinde bir ortak girişim anlamına geliyor. Ortaklık, Leapmotor'un Çin'deki satışlarını daha da artırmayı ve Stellantis'in küresel ticari gücünden yararlanarak Avrupa'dan başlayarak diğer bölgelerde Leapmotor markasının satışlarını önemli ölçüde hızlandırmayı amaçlıyor. Stellantis, karşılıklı yarar sağlayan sinerjileri daha fazla keşfetme olanağıyla birlikte temel Dare Forward 2030 elektrikliye geçiş hedeflerini karşılamaya yardımcı olmak üzere Leapmotor'un Çin'deki son derece yenilikçi, uygun maliyetli elektrikli araç ekosisteminden yararlanmayı planlıyor. Ortak girişim, sevkiyatlara 2024'ün ikinci yarısında başlamayı planlıyor. - Ortak girişimin CEO'su Stellantis'ten İki şirket, Leapmotor'un elektrikli araç ürün seçeneklerinin Stellantis'in güncel teknolojisi ve ikonik marka portföyünü tamamlayıcı nitelikte olduğunu ve küresel müşterilere daha uygun fiyatlı mobilite çözümleri sunacağını öngörüyor. Stellantis, Leapmotor Yönetim Kurulu'nda iki koltuğa sahip olacak ve Leapmotor International ortak girişiminin üst yöneticisini (CEO) atayacak. Açıklamada görüşlerine yer verilen Stellantis CEO'su Carlos Tavares, 'Çin'deki yetenekli elektrikli araç start-upları arttıkça, Leapmotor gibi verimli ve çevik yeni nesil elektrikli araç oyuncusu, Çin'deki ana akım segmentlere daha fazla hakim olacak. Bizimkine benzer, teknoloji odaklı, girişimci bir zihniyete sahip, etkileyici yeni elektrikli araç oyuncularından biri olan Leapmotor'un, küresel genişleme planlarını desteklemede öncü bir rol üstlenmesinin zamanının geldiğine inanıyoruz. Bu stratejik yatırım sayesinde iş modelimizde bir boşluğu doldurabilir ve Leapmotor'un hem Çin'de hem de yurt dışındaki rekabet gücünden yararlanabiliriz. Bay Zhu Jiangming'e ve şirketin tüm ekibine, bu yeni fırsatı yaratırken sağladıkları işbirliği için teşekkür etmek istiyorum.' ifadelerini kullandı. - Teknolojik ve ticari sinerji oluşacak Bugünün, Leapmotor'un tarihindeki en büyük dönüm noktası olduğunu ifade eden Leapmotor kurucu ve CEO'su Zhu Jiangming de 'Bu ana, Bay Tavares ve ekibiyle birlikte tanık olmaktan büyük heyecan duyuyorum. Kapsamlı deneyimlerimiz sonucunda geliştirdiğimiz teknolojilerimizle Leapmotor, sınıfının en iyi elektrikli araç ürünlerini en rekabetçi maliyetlerle pazara sunuyor. Hızla gelişen bu ortamda, güçlü oyuncuların oluşturduğu kazan-kazan ortaklıklarına inanıyoruz. Stellantis ile birlikte teknoloji ve ticari sinerji oluşturarak, yenilikçi ve yaratıcı olmaya devam ederek, Leapmotor elektrikli araçlarını küresel pazara sunacağız.' açıklamasında bulundu. Açıklamaya göre, Çin'in en büyük ve en hızlı büyüyen segmenti orta ve üst düzey pazarlar. Bu pazarlara odaklanan Leapmotor, 2022'de yaklaşık 111 bin adet NEV teslim ederek Çin'de NEV otomobil üreticileri arasında ilk sıraya yerleşti. Leapmotor, gelecek 3 yıl içinde, batarya elektrikli araç ve menzil uzatıcılı elektrikli araç güç-aktarma sistemleri olan, 3 yüksek üst seviye ölçeklenebilir platforma sahip, tek bir teknik mimariyle A'dan E'ye segmentlerin tamamını kapsamayı planlıyor. Leapmotor, 'Hücreden Şasiye' teknolojisini büyük ölçekte uygulayan dünyanın ilk salt elektrikli araç şirketi olarak dikkati çekiyor. Ayrıca 'Dört Yapraklı Yonca' Leap 3.0 merkezi kontrollü yeni elektrik ve elektronik mimarisi, akıllı elektrikli araçların temel bileşenleri arasında kesintisiz ve verimli bir işbirliği sağlıyor. Benzersiz dikey entegrasyon modeli, ölçeklenebilirliği en üst düzeye çıkararak Leapmotor'un müşteri ihtiyaçlarına hızlı bir şekilde yanıt vermesini amaçlıyor. - Elektrikliye geçişe 50 milyar avrodan fazla yatırım 2021'in başlarında kurulan ancak bir asırdan daha uzun bir deneyimi bünyesinde barındıran Stellantis, 14 ikonik otomotiv markasına ve iki mobilite şirketine sahip bulunuyor. Şirket ve bünyesinde barındırdığı markalar 30'dan fazla ülkede, 130'u aşkın pazarda müşterilere temiz, güvenli ve uygun fiyatlı mobilite özgürlüğü sağlamayı amaçlıyor. Stellantis, 2022 yılında 179,5 milyar avro net gelir ve 16,8 milyar avro net karla 6 milyonun üzerinde araç teslimatı gerçekleştirdi. 2023 yılının ilk yarısında şirketin net geliri 98,4 milyar avro, net karı 10,9 milyar avro oldu ve yüzde 14,4 ile sektördeki en yüksek düzeltilmiş faaliyet geliri (AOI) marjlarından birine ulaştı. Stellantis, Dare Forward 2030 hedeflerine ulaşmak için gelecek 10 yılda elektrikliye geçişe 50 milyar avronun üzerinde yatırım yapacak. Şirket, 2030 yılına kadar Avrupa'da yüzde 100 binek otomobil batarya elektrikli araç satış karmasına ve Amerika Birleşik Devletleri'nde yüzde 50 binek otomobil ve hafif ticari araç batarya elektrikli araç satış karmasına ulaşmayı hedefliyor. Stellantis, bu satış hedeflerine ulaşmak için, Kuzey Amerika ve Avrupa'daki 6 batarya üretim tesisinin desteği de dahil olmak üzere yaklaşık 400 GWsa batarya kapasitesini güvence altına alıyor. Stellantis, 2038'e kadar tüm kapsamlar dahil olmak üzere, kalan emisyonların tek haneli yüzdesel telafisi ile net sıfır karbon şirket olma yolunda ilerliyor. Bu stratejik hamleye paralel olarak Stellantis, Çin'deki yabancı markalar için hafif varlıklı iş modeline bağlılığını sürdürüyor.

Stellantis'ten yeni batarya gigafabrikası Haber

Stellantis'ten yeni batarya gigafabrikası

Stellantis, TotalEnergies ve Mercedes-Benz ile birlikte Automotive Cells Company'nin Avrupa’da planlanan 3 fabrikadan ilki olarak, Fransa'nın Billy-Berclau Douvrin kentindeki batarya fabrikasının açılışını kutladı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Stellantis, elektrikli mobiliteye geçiş sürecini son sürat devam ettiriyor. Bu kapsamda Stellantis, TotalEnergies ve Mercedes-Benz ile birlikte Automotive Cells Company'nin (ACC) Avrupa'da planlanan üç fabrikadan ilki olarak, Fransa'nın Billy-Berclau Douvrin kentindeki batarya fabrikasının açılışını kutladı. 2020'de Stellantis ve TotalEnergies/Saft tarafından kurulan ACC'ye Mercedes-Benz 2022'de ortak oldu. İlk üretim kapasitesi 13 gigawatt-saat (GWsa) olan ve 2030'da 40 Gwsa’e yükselecek olan tesis, minimum karbondioksit ayak izi ile yüksek performanslı lityum-iyon bataryalar sağlayacak. - 2030’a kadar 400 Gwsa güvence altında Fransa'daki açılışı yapılan ilk ACC batarya Gigafactory (gigafabrika), Avrupa'daki 3 üretim tesisinden ilki ve bu tesis 2023 bitmeden faaliyete geçecek. Gigafactory, Stellantis'in 2030'a kadar Avrupa'da batarya üretim kapasitesini 250 GWsa'e çıkarma hedefine katkıda bulunacak ve şirketi, Stellantis markalarının tamamı için, müşterilerin ihtiyaçlarını karşılayan batarya teknolojileri paketi sunma misyonunda daha da ileriye taşıyacak. Stellantis, Avrupa ve Kuzey Amerika'daki beş5 gigafabrika ve ek tedarik sözleşmeleriyle 2030'a kadar yaklaşık 400 GWsa kapasiteyi güvence altına alıyor. Açıklamada görüşlerine yer verilen Stellantis Üst Yöneticisi (CEO) Carlos Tavares, 2020’de bu ortaklığa başlarken, mobilitede elektrikliye geçiş planlarına güç katacak elektrikli araç bataryaları geliştirmek için iddialı bir zaman çizelgesi hazırladıklarını bildirdi. Stellantis olarak 'Dare Forward 2030' stratejisini uygulamaya devam ettiklerini belirten Tavares, '2038'e kadar net sıfır karbon hedefimize doğru ilerliyoruz. Stellantis, ileri teknoloji elektrikli araç çözümleriyle Avrupa’da elektrikliye geçiş hamlesine aktif olarak katkıda bulunuyor. Ayrıca sürdürülebilir bir gelecek noktasında Fransa'yı destekliyor. Avrupa'nın rekabet gücünü güçlendirmek için, birlikte güçlü bir koalisyon oluşturduğumuz için, ACC'ye dahil olan herkesi tebrik ediyorum.' ifadelerini kullandı. - BEV model sayısı 1 yılda ikiye katlanacak Stellantis'in bugün itibarıyla pazarda 24 adet BEV (batarya elektrikli araç) modeli bulunuyor. Şirket, 2024 sonunda bunu neredeyse ikiye katlayarak 47'ye çıkaracak. Stellantis, 2030'a kadar dünya genelinde 75'in üzerinde BEV ve küresel BEV satışının 5 milyon olmasını hedefliyor. Stellantis’in elektrikli araçları; Peugeot e-208 ve Fiat 500e, Fransa'da en çok satan ilk 5 ve Avrupa'da ilk 10 arasında yer alıyor. Batarya kimyaları sürekli olarak gelişiyor. Şirket, geniş müşteri tabanının farklı ihtiyaçlarını karşılamak, temiz, güvenli ve ulaşılabilir fiyatlı mobilite sağlamak üzere tüm teknolojileri araştırıyor. Factorial'ın katı hal batarya teknolojisi ve Lyten'in lityum kükürt bataryaları gibi umut verici yenilikçi çözümler, herkes için daha sürdürülebilir bir elektrikli araç deneyimi yaratarak gelişmiş araç performansı ve müşteri deneyimi sağlamaya yardımcı olacak. - Stellantis çalışanlarına 400 saatlik batarya kursu Verilen bilgiye göre, batarya üretiminin yanı sıra Stellantis, ACC, Metalurji Endüstrileri Birliği, eyalet ve bölge, beceri geliştirme ve yeniden beceri kazanma programının bir parçası olarak Douvrin Batarya Eğitim Merkezi'ni kuruyor. Stellantis çalışanları, 400 saatlik bir kursla batarya üretiminde yeni beceriler kazanacak ve Hauts-de-France bölgesinin elektrikliye geçişi için sektörde rekabet etmesine yardımcı olacak. 2025'e kadar batarya üretim tesisine en az 600 çalışan katılacak. Stellantis, 2030'a kadar Avrupa'daki binek batarya elektrikli araç satış karmasında yüzde 100’e ve ABD'deki binek ve hafif ticari batarya elektrikli araç satış karmasında yüzde 50'ye ulaşmayı planladığını duyurdu. Stellantis, 2038'e kadar, kalan emisyonların tek haneli yüzde telafisi ile tüm kapsamlar dahil, net sıfır karbon bir şirket olma yolunda ilerliyor.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.