Hava Durumu

#Carrefoursa

TOURISMJOURNAL - Carrefoursa haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Carrefoursa haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

CarrefourSA'dan deprem bölgesi için Haber

CarrefourSA'dan deprem bölgesi için "Üretime Doğrudan Destek"

CarrefourSA, Türkiye'de 11 ili etkileyen ve büyük yıkımlara yol açan depremlerin ardından bölgedeki yerel üretimin sürdürülebilirliği için çalışmalarını sürdürüyor. Şirketten yapılan açıklamaya göre, CarrefourSA, deprem bölgesindeki yerel çiftçiler ve üreticilerin üretimlerine devam edebilmesi amacıyla 'Üretime Doğrudan Destek' projesini hayata geçirdi. Bu çerçevede CarrefourSA, Hatay, Kahramanmaraş, Adana başta olmak üzere depremin etkilediği 11 ildeki yerli üreticilerin yanı sıra kooperatiflerden de 100 ton limon, 10'ar ton beyaz lahana, kara lahana, karnabahar, bal kabağı ve 30 bin bağ maydanoz alarak yerel üretimin sürdürülebilirliği için harekete geçti. Hızlı bozulma özelliğine sahip taze sebze meyve ürünleri başta olmak üzere yerel gıda üreticilerinin ürünlerini satın alarak market raflarına taşıyan CarrefourSA, garantili alım modeliyle çiftçilerin üretiminde de sürdürülebilirliği hedefliyor. - 'Yaraları üretimle sarmak için hazırız' Açıklamada görüşlerine yer verilen CarrefourSA Kategori Genel Müdür Yardımcısı Murat Dinçer, Türkiye'de 30 yıldır sadece ticari başarılarla değil, üreticiye, üretime ve gıdanın geleceğine de değer veren bir sistemle çalıştıklarını belirterek, 'Türkiye'yi derinden etkileyen, 11 ilimizde büyük yıkımlara yol açan depremlerin ardından bölgedeki yerel üreticiler için Üretime Doğrudan Destek projesiyle kalkınma seferberliğine can suyu vermek için harekete geçtik.' ifadesini kullandı. Dinçer, tarımsal üretimde 2050 yılına kadar yüzde 15 ila 25 arası verim kaybının beklendiği Türkiye'de, yaşanan depremin yerli çiftçi ve üreticiyi daha da zor bir durumda bıraktığını aktaran Dinçer, şunları kaydetti: 'Tablo böyleyken 'Biz neler yapabiliriz?' sorusunu kendimize sorduk. Bir gıda perakendecisi olarak tarımın ve gıdanın sürdürülebilirliği için 'üretime doğrudan destek' diyerek yola çıktık. CarrefourSA olarak her zaman çiftçinin, toprağın ve üretimin devamlılığı için çalıştık. Uzun yıllardır öz markalı ürün ailemizle Türkiye’nin farklı bölgelerindeki yerel üreticilerin de yanında olduk. Şimdi de Üretime Doğrudan Destek Projesi ile Türkiye'nin yaralarını sarmak ve üretimle yeniden ayağa kalkmak için bölgede tek gelir kaynağı tarım ve el emeği üretim olan yerel üreticiyi destekliyoruz. Yaraları üretimle sarmak için hazırız.' - 'İlk aşamada 140 tondan fazla ürün satın alarak Türkiye’deki tüm mağazalarımızdan satışa sunmayı planlıyoruz' Murat Dinçer, çok sayıda yerli üretici ve kooperatiflerle satın alımlar için el sıkışan CarrefourSA'nın bu proje kapsamında öncelikli olarak 100 ton Hatay limonu, 10 ton beyaz balkabağı, 10 ton karnabahar, 10 ton beyaz lahana, 10 ton kırmızı lahana ve 30 bin bağ maydanoz satın aldığını bildirdi. Projeyi genişletmek ve bölgeden daha fazla yerel üreticiye destek sunmak amacıyla çalışmalarına devam ettiklerini aktaran Dinçer, şu bilgileri verdi: 'Türkiye'nin en verimli topraklarının bulunduğu, tarih boyunca birçok medeniyete ev sahipliği yapan bu bölgede ülkemizin endemik bitkilerinin yüzde 35'i, 1.000 coğrafi işaretli ürünün yüzde 30’unu barındırıyor. Bu topraklarda CarrefourSA'nın üretici ve çiftçileriyle birlikte binlerce insan toprağına sahip çıkmak istiyor. Biz de kadim Anadolu topraklarına ev sahipliği yapan 11 ilimizdeki üretimin sürdürülebilir olması adına uzun bir yol arkadaşlığı için tüm ekiplerimizle seferber olduk. Hayata geçirdiğimiz proje ile ilk adımda üreticilerin henüz satamadığı ve depolarında beklettiği ürünleri garantili alım yöntemiyle satın alarak mağazalarımıza taşıyoruz. İlk aşamada 140 tondan fazla ürün satın alarak Türkiye'deki tüm mağazalarımızdan satışa sunmayı planlıyoruz. Halhali zeytini gibi farklı yerel ürünlerin de alımlarını yapacağız. Bir sonraki aşamada ise üretimin sürdürülebilirliği kapsamında garantili alım çalışmalarımız devam edecek. Bu çalışmalarla sadece bölgeye gelir sağlamakla kalmayacağız aynı zamanda kırsal kalkınmaya ve istihdamın sürdürülebilirliğine de destek sunarak, zorunlu göçün engellenmesinde de etkili olacağız. CarrefourSA olarak bugüne kadar sürdürdüğümüz tarıma ve gıdanın geleceğine odaklı çalışmalarımız, bundan böyle tüm yaralar sarılıncaya kadar deprem bölgesinde yoğunlaşarak devam edecek.'

CarrefourSA’dan Haber

CarrefourSA’dan "Kent Tarımı" seferberliği

Sabancı Holding ve Carrefour Grup iştiraki CarrefourSA, “Şehirde Üretiyoruz; Taze ve Güvenli Tüketiyoruz” mesajıyla “Kent Tarımı” projesini hayata geçirdi. CarrefourSA'dan yapılan açıklamaya göre, Türkiye’de 30. yılını kutlayan CarrefourSA, organize gıda perakende sektöründe oyun kurucu ve öncü konumunu sürdürmeye devam ediyor. Türkiye’de 46 ilde 900’den fazla mağazası, 11 binden fazla çalışanı ve 14 deposuyla müşterilerine doğru ürünü, doğru üreticiden doğru fiyata ulaştıran CarrefourSA, yerel üretici ve sürdürülebilir tarım için hayata geçirdiği çalışmalarını “Kent Tarımı” projesi çatısı altında birleştirdiğini açıkladı. Açıklamada görüşlerine yer verilen CarrefourSA Üst Yöneticisi (CEO) Kutay Kartallıoğlu, Kent Tarımı projesine ilk olarak İstanbul’da bulunan Göçbeyli, Kızılcaali, Kadıllı ve Aydos’ta 310 dönümlük tarım arazilerindeki ürünlerin alımıyla başladıklarını belirterek, şunları kaydetti: “Kendi sektörümüzde ‘ilk’lere imza atmanın gururunu yaşıyoruz. Sürdürülebilirlik vizyonumuzla uzun zamandır tarım ekonomisi ve yerli üreticiye desteklerimizi sürdürüyoruz. Şimdi bu çalışmalarımızı bir adım öteye taşıdık ve Kent Tarımı çatısı altında birleştirerek, önemli bir seferberlik başlattık. ‘Şehirde Üretiyoruz; Taze ve Güvenli Tüketiyoruz’ sloganıyla başlattığımız projemiz İstanbul’un ardından Ankara’da ve İzmir’de de büyüyecek. Sadece sebze değil bakliyat ürünlerinde de bölgenin özelliği ve toprak yapısına uygun kent tarımını destekleyeceğiz. Şu an yeşillik grubunda Kent Tarımı üretimi, İstanbul mağazalarımızdaki toplam satışlarımızın yüzde 5’ini karşılıyor. Mevcut ve potansiyel üreticilerle 1 yıl içinde hedefimiz bu oranı yüzde 50’ye çıkarmak.” Göçbeyli Köyü’nde çiftçileri ziyaret eden ve projenin detaylarını aktaran Kartallıoğlu, 2050 öngörüsüne göre dünya nüfusunun 10 milyara, Türkiye nüfusunun ise 105 milyona ulaşmasıyla birlikte dünyada bozulan üretim ve tüketim dengesinin daha ciddi boyutlara ulaşacağını aktararak, “Gıda talebine dayalı üretim 2050 yılına geldiğimizde yüzde 65, gıda üretimi için ihtiyaç duyulan su tüketimi ise yüzde 15 artacak. Bu rakamlar, gıdanın ve suyun sürdürülebilirliğini her zamankinden daha önemli hale getiriyor. Bu kapsamda gıdanın temeli olan tarımsal üretimlerin sürdürülebilirliği için hayata geçirdiğimiz Kent Tarımı projesi, her gün raflarımıza gelen ve müşterilerimizin sofrasına ulaşan gıdanın taze, uygun fiyatlı ve sürdürülebilir olması amacımızdaki kararlılığımızı ortaya koyuyor.” ifadelerini kullandı. Kartallıoğlu, CarrefourSA olarak, her gün yüzbinlerce müşteriyi mağazalarda ağırladıklarını belirterek, bu yüzden raflara taşıdıkları her ürünün 'doğru' olmasının öncelikleri olduğunu, Kent Tarımı’nda da bu hedef doğrultusunda ilerlediklerini bildirdi. Bu projeyle kentin etrafında bulunan tarım alanlarında sürdürülebilir üretim hedeflediklerini ifade eden Kartallıoğlu, 'Bu model, tüketici için de üretici için de fırsatlar barındırıyor. Mesafelerin kısalmasıyla lojistik ve akaryakıt başta olmak üzere gıda fiyatlarına yansıyan birçok maliyet kaleminden de tasarruf edeceğiz. Bu tasarruf elbette raflara da yansıyacak. Bu ürünlerin raf fiyatlarında yüzde 20 civarında bir tasarruf öngörüyoruz.' değerlendirmesinde bulundu. - “Ekonomik kayıpların önüne geçerken tüm süreçleri kontrol ederek karbon ayak izimizi azaltıyoruz” Kutay Kartallıoğlu, Kent Tarımı’nın, tarımın ve dünyanın sürdürülebilirliğine katkılarına değinerek, şunları kaydetti: “Kent Tarımı projesi ile İstanbul’un içinde 30 kilometre uzaklıkta yer alan köylerde tarım yapan çiftçilerimizle garantili alım anlaşmaları yapmaya başladık. Kent Tarımı kapsamında çiftçilerimizin üretim süreçlerini kontrol ediyor, planlı ve sürekli bir şekilde üretim yapılmasını ve hasadın gerçekleşmesini sağlıyoruz. Depolarımıza ve mağazalarımıza yakın olan tarım alanlarından alım yapıldığı için lojistik, depoda bekleme süresi, soğutma, işleme ve paketleme gibi konularda tasarruf sağlıyoruz. Ekonomik kayıpların önüne geçerken tüm süreçleri kontrol ederek karbon ayak izimizi azaltıyoruz. 4 aylık hesaplamalarımıza göre 19 ton karbondioksit karşılığı (CO2e) azaltımdan söz edebiliriz. Bunun yanı sıra biyoçeşitliliğin artması, bilinçli tarımla birlikte doğru gübre ve su kullanımı da bu projenin dünyaya faydaları. Ancak daha önemlisi bu projemiz, uzun dönemdir sürdürdüğümüz gıda atığı yönetiminin en somut kanıtı. ‘Yerinde Üretim Yerinde Tüketim’ vizyonuyla bu projemizde gıdanın tazeliğini korurken, planlı üretim ve satış süreçleri ile de ihtiyaç fazlası üretimin önüne geçerek, gıda kaybını azaltacağız. Tedarik zincirini kısaltarak, limitli kaynakların yönetimini kontrol edecek, ekonomik kayıpların önüne geçeceğiz. Kent Tarımı ile mevsimsel üretime göre ürün ekimlerinin yapılmasını sağlayarak bölgedeki biyoçeşitliliğin korunmasını ve artmasını destekleyeceğiz.” Kartallıoğlu, 2023 yılında 100 çiftçi ile kent tarımını desteklemeye başladıklarını belirterek, gelecek süreçte daha fazla çiftçi ile çalışarak bu sayının artmasını sağlayacaklarını aktardı. Toplamda 310 dönümde sezon üretimi kapsamında kara lahana, pazı, fındık turp, tere, dere otu, maydanoz, kıvırcık ekimleri yapıldığını ifade eden Kartallıoğlu, 'Bu ürünler 24 saatte raflara taşınıyor ve raftaki ömür süresi de uzak lokasyondan gelen ürüne göre 2 gün daha fazla oluyor. Bu aynı zamanda ürünün buzdolabında da daha uzun süreli kalması demek. Bu alanlarda yapılan üretimler ise talebe, ekim alanına ve mevsimsel şartlara göre değişim gösterecek. Hedefimiz farklı illerde kent tarımı projemizi yaygınlaştırarak yerinde üretim yerinde tüketim modelini desteklemek.” ifadelerini kullandı. - “CarrefourSA olarak çiftçiye alım garantisi veriyor, satış noktası sunuyoruz” Kartallıoğlu, 'Kent Tarımı' projesinin, aynı zamanda kentin içinde yer alan kırsal bölgelerde ekonomik kalkınma ve istihdam sağlanması için de önemli bir rol oynadığını belirterek, “CarrefourSA olarak çiftçiye alım garantisi veriyor, satış noktası sunuyoruz. Böylelikle yerli üreticiyi destekleyerek gönül rahatlığıyla tarımsal üretimine devam etmesini sağlamayı hedefliyoruz.” değerlendirmesinde bulundu. Çiftçilere verilen bilgilendirme çalışmalarıyla tarım ekonomisi için de doğrusunu amaçladıklarını aktaran Kartallıoğlu, “Tüm üretim süreçlerini takip ediyor, planlı üretim yaparak besin değeri yüksek, taze ve verimli ürün almalarını sağlıyoruz. Bununla birlikte doğru üretim için yatırımlarına destek oluyor, üretiminin sürdürülebilirliğini sağlıyoruz. Üreticilerimizin her zaman arkasındayız ve onları desteklemeye devam edeceğiz.” değerlendirmesinde bulundu.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.