Hava Durumu

#Çeşme Turistik Otelciler Ve İşletmeciler Birliği

TOURISMJOURNAL - Çeşme Turistik Otelciler Ve İşletmeciler Birliği haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Çeşme Turistik Otelciler Ve İşletmeciler Birliği haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

ÇEŞTOB Başkanı Orhan Belge: "Çeşme Bir Mücevher Gibi, Onu Parlatmak Bizim Elimizde" Haber

ÇEŞTOB Başkanı Orhan Belge: "Çeşme Bir Mücevher Gibi, Onu Parlatmak Bizim Elimizde"

İzmir (İHA) – Çeşme Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (ÇEŞTOB) Başkanı ve Ege Turistik İşletmeciler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkan Yardımcısı Orhan Belge, Çeşme turizminin tanıtımının uluslararası fuarlarda büyük önem taşıdığını belirtti. Belge, "Çeşme, parlayan bir mücevher gibi. Onu parlatmak bizim elimizde" dedi. ÇEŞTOB'un Çeşme Belediyesi ile iş birliği yaparak katıldığı uluslararası turizm fuarlarının bölge turizmine katkı sağladığını vurgulayan Belge, İngiltere, Hollanda, Almanya ve Azerbaycan gibi ülkelerdeki fuarlara katılmanın, mevcut tesislerin ve bölgenin etkin tanıtımını yapmalarına olanak tanıdığını ifade etti. Belge, "Zamanla bu potansiyeli daha da artırabiliriz. Her ne olursa olsun, Çeşme'nin güzelliklerini korumalı ve geliştirmeliyiz" şeklinde konuştu. YERLİ VE YABANCI TURİST ORANINDA EŞİTLİK HEDEFİ Belge, Çeşme'nin yıl boyunca yaşanacak bir yer olması gerektiğine dikkat çekerek, "Havasıyla, deniziyle, suyuyla, kültürü ve gastronomisiyle her mevsim canlı kalmalı. Kış döneminde fuar katılımları da büyük önem taşıyor, hem yurt içinde hem de yurt dışında Çeşme'nin tanıtımı için fırsatlar sunuyor. Benim için yurt içi ne kadar önemliyse yurt dışı da o kadar önemli. Çeşme'de yerli ve yabancı turist oranının yüzde 50 - yüzde 50 olmasını hedefliyoruz. Ancak şu anda bu oran yüzde 75 yerli, yüzde 25 yabancı olarak seyrediyor. Bu oranı artırmak için çeşitli çalışmalar yapmamız gerekiyor" dedi. Çeşme'nin turizm alanındaki köklü deneyimiyle daha fazla yabancı turist çekebileceğini de vurguladı. FUARLARIN TANITIMDA KRİTİK ROLÜ VAR Belge, Çeşme'nin kendine has kimliği olduğunu, bu farkı ziyaretçilerin hemen hissettiğini belirterek, "Çeşme'nin ne yurt içinde ne yurt dışında hiç bir bölge ile kıyaslanmaması gerektiğini düşünüyorum. Çeşme'nin tanıtımı için fuarlar kritik rol oynuyor. Önümüzdeki günlerde yurt dışı fuar katılımları başlıyor. İlk fuar 5 Kasım'da Londra'da gerçekleşecek olan WTM (World Travel Market) Fuarı. Bu fuarda, TGA (Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı) standında, Londra'daki acentelerle birebir görüşme planlıyorum" dedi. Sonrasında gerçekleştirilecek İzmir Fuarı, Hollanda'daki Utrecht Fuarı ve Almanya'daki ITB Turizm Fuarı için planlarından bahsetti. TANITIM ÇALIŞMALARI SÜREKLİ OLMALI ÇEŞTOB Başkanı, geçen yıl İstanbul’daki Turizm Fuarı'nda yaptıkları görüşmelerde tanıtım eksikliğini fark ettiklerini vurguladı. "Türkiye'de Bodrum veya Çeşme gibi yerleri herkesin bildiğini düşünsek de, yurtdışında durum böyle değil. Çeşme'nin değişik pazarlara da ihtiyacı var. Ben pandemiden önce Çin ve İran'a gittim. Çeşme'yi tanıtan Çince ve İran dilinde broşürler dağıttık. Konsolosluklara bıraktık. Pandemi döneminde burada Çinli turistler vardı. Denize olta atmadan balık kıyıya kendi kendine gelmez. Bu yüzden tanıtım için çok çalışmalıyız" dedi. Belge, Çeşme'nin tarihi ve kültürel zenginliklerinin de tanıtımda ön plana çıkarılması gerektiğini belirtti. 2025 HEDEFLERİ YÜKSEK TUTULMALI Belge, 2025 sezonunun hazırlıklarının şimdiden yapılması gerektiğini vurgulayarak, "Tanıtım faaliyetlerini son dakikaya bırakmamalıyız. Çeşme'nin güzelliklerini doğru bir şekilde tanıtarak, potansiyelini ortaya koymalıyız. Daha önce yapılan hatalardan ders almalı, aynı yanlışları tekrarlamamalıyız" dedi. Çeşme'nin sunduğu turizm hizmet kalitesinin yurt dışında bulunamayacağını ifade etti. ÇEŞTOB Başkanı, bu yıl Çeşme'de akılda kalan olumsuz bir olay olmadığını belirterek, Belediye Başkanı Lal Denizli ve Kaymakam Mehmet Maraşlı dahil olmak üzere yerel yönetimdeki isimlerin desteklerinin önemine de değindi. Ayrıca, bölgedeki etkinliklerin turizm potansiyelini artırmada önemli rol oynadığını ve hedeflerin her zaman yüksek tutulması gerektiğini ifade etti. Ekim, Kasım aylarının otelciler için kontrat ayları olduğunu hatırlatan Belge, "Ardından 'early booking' dediğimiz erken rezervasyon süreçleri başlar, Ocak ayının sonuna kadar devam eder, bu süreç bittiğinde biz önümüzdeki sezonun nasıl geçeceğinin fotoğrafını görebiliyoruz" diyerek konuşmasını tamamladı.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.