Hava Durumu

#Çeştob

TOURISMJOURNAL - Çeştob haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Çeştob haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

ÇEŞTOB Başkanı Orhan Belge: Haber

ÇEŞTOB Başkanı Orhan Belge: "Çeşme’nin Tek Eksiği Tanıtım"

İZMİR (İHA) – Çeşme Turistik Otelciler Birliği (ÇEŞTOB) Başkanı ve Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkan Yardımcısı Orhan Belge, Çeşme'nin turizm potansiyelini vurguladı. Belge, "Çeşme'nin sahip olduğu değerlere bakalım: Termal turizm, var. Deniz, kum, güneş, var. Gastronomi, Türkiye'nin en iyisi burada. Uluslararası organizasyonlara bakılırsa dünya çapında tanınan etkinlikler düzenleniyor. Festivaller konusunda, örneğin, Ot Festivali çok popüler. Ancak eksik olan şey tanıtım" dedi. Bu eksikliği gidermek için termal turizme yatırım yapıldığını ve yabancı turist ilgisinin artırılması gerektiğini belirtti. "TERMAL TURİZMLE TANITIM AÇIĞINI KAPATACAĞIZ" TTİ İzmir Uluslararası Turizm Fuarı'ndaki Çeşme standında konuşan Orhan Belge, "Yakında açılacak olan termal turizm merkezi, bu açığı kapatmada önemli bir rol oynayacak. Termal turizme özellikle önem veren ülkeler, örneğin Hollanda, Çeşme'yi daha yakından tanımalı" ifadelerini kullandı. Çeşme’nin tüm turistik değerlerini tanıtmayı hedeflediklerini vurgulayan Belge, ocak ayında katılacakları uluslararası bir fuarda, dijital materyaller, broşürler ve barkodlu tanıtımlar ile Çeşme'nin tüm turizm değerlerini sergileyeceklerini açıkladı. "YÜZDE 70 YABANCI TURİSTİN OLDUĞU GÜNLERE DÖNMEMEK İÇİN SEBEP YOK" Belge, Çeşme'nin bir dönem yüzde 70 yabancı turist, yüzde 30 yerli turist oranını yakaladığını hatırlatarak, "Bu döneme yeniden dönmemek için hiçbir sebep yok. Hatta bu konuda ilerleme olduğunu düşünüyorum. Sadece fuarlarla değil, ikili görüşmelerle de bu süreci desteklemek gerekiyor. Belediyemiz ve kaymakamlığımızla çok iyi bir uyum yakaladık" dedi. "HER BÜTÇEYE UYGUN TATİL SEÇENEKLERİ SUNUYORUZ" Belge, Çeşme’nin pahalı bir tatil beldesi olduğu algısının değişmesi gerektiğini vurgulayarak, "Çeşme'nin 'her keseye uygun tatil' imkânları sunduğunu anlatmamız gerekiyor. Geçmişte oluşan bazı algılar yıkılıyor. Çeşme, her bütçeye uygun tatil seçenekleri ve restoranlarıyla herkesin keyifle vakit geçirebileceği bir destinasyon olduğunu kanıtlıyor. İlgi her geçen gün artıyor" ifadelerini kullandı. ERKEN REZERVASYONLARDA ARTIŞ VAR Turizm hedeflerinin, 2019 yılındaki seviyelere ulaşmak olduğunu belirten Belge, "Şu anda erken rezervasyonların gidişatı bu hedefe doğru ilerlediğimizi gösteriyor. Geçen yıla göre artış var. Ayrıca oda başına gelirlerde de olumlu bir ivme var" dedi. "SÖZLEŞMELER VE KONTRATLAR DEVAM EDİYOR" Fuarların, turizmcilerin iş bağlantıları kurduğu önemli bir platform olduğunu belirten Belge, "Sözleşmelerimizi ve kontratlarımızı ekim ayında yapmaya başladık, hâlâ devam ediyoruz. Bu fuarda da birkaç yeni anlaşma yapacağız. Standımıza ilgi büyük ve bu bizi mutlu ediyor" diye konuştu.

ÇEŞTOB Başkanı Orhan Belge: Haber

ÇEŞTOB Başkanı Orhan Belge: "Çeşme Bir Mücevher Gibi, Onu Parlatmak Bizim Elimizde"

İzmir (İHA) – Çeşme Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (ÇEŞTOB) Başkanı ve Ege Turistik İşletmeciler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkan Yardımcısı Orhan Belge, Çeşme turizminin tanıtımının uluslararası fuarlarda büyük önem taşıdığını belirtti. Belge, "Çeşme, parlayan bir mücevher gibi. Onu parlatmak bizim elimizde" dedi. ÇEŞTOB'un Çeşme Belediyesi ile iş birliği yaparak katıldığı uluslararası turizm fuarlarının bölge turizmine katkı sağladığını vurgulayan Belge, İngiltere, Hollanda, Almanya ve Azerbaycan gibi ülkelerdeki fuarlara katılmanın, mevcut tesislerin ve bölgenin etkin tanıtımını yapmalarına olanak tanıdığını ifade etti. Belge, "Zamanla bu potansiyeli daha da artırabiliriz. Her ne olursa olsun, Çeşme'nin güzelliklerini korumalı ve geliştirmeliyiz" şeklinde konuştu. YERLİ VE YABANCI TURİST ORANINDA EŞİTLİK HEDEFİ Belge, Çeşme'nin yıl boyunca yaşanacak bir yer olması gerektiğine dikkat çekerek, "Havasıyla, deniziyle, suyuyla, kültürü ve gastronomisiyle her mevsim canlı kalmalı. Kış döneminde fuar katılımları da büyük önem taşıyor, hem yurt içinde hem de yurt dışında Çeşme'nin tanıtımı için fırsatlar sunuyor. Benim için yurt içi ne kadar önemliyse yurt dışı da o kadar önemli. Çeşme'de yerli ve yabancı turist oranının yüzde 50 - yüzde 50 olmasını hedefliyoruz. Ancak şu anda bu oran yüzde 75 yerli, yüzde 25 yabancı olarak seyrediyor. Bu oranı artırmak için çeşitli çalışmalar yapmamız gerekiyor" dedi. Çeşme'nin turizm alanındaki köklü deneyimiyle daha fazla yabancı turist çekebileceğini de vurguladı. FUARLARIN TANITIMDA KRİTİK ROLÜ VAR Belge, Çeşme'nin kendine has kimliği olduğunu, bu farkı ziyaretçilerin hemen hissettiğini belirterek, "Çeşme'nin ne yurt içinde ne yurt dışında hiç bir bölge ile kıyaslanmaması gerektiğini düşünüyorum. Çeşme'nin tanıtımı için fuarlar kritik rol oynuyor. Önümüzdeki günlerde yurt dışı fuar katılımları başlıyor. İlk fuar 5 Kasım'da Londra'da gerçekleşecek olan WTM (World Travel Market) Fuarı. Bu fuarda, TGA (Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı) standında, Londra'daki acentelerle birebir görüşme planlıyorum" dedi. Sonrasında gerçekleştirilecek İzmir Fuarı, Hollanda'daki Utrecht Fuarı ve Almanya'daki ITB Turizm Fuarı için planlarından bahsetti. TANITIM ÇALIŞMALARI SÜREKLİ OLMALI ÇEŞTOB Başkanı, geçen yıl İstanbul’daki Turizm Fuarı'nda yaptıkları görüşmelerde tanıtım eksikliğini fark ettiklerini vurguladı. "Türkiye'de Bodrum veya Çeşme gibi yerleri herkesin bildiğini düşünsek de, yurtdışında durum böyle değil. Çeşme'nin değişik pazarlara da ihtiyacı var. Ben pandemiden önce Çin ve İran'a gittim. Çeşme'yi tanıtan Çince ve İran dilinde broşürler dağıttık. Konsolosluklara bıraktık. Pandemi döneminde burada Çinli turistler vardı. Denize olta atmadan balık kıyıya kendi kendine gelmez. Bu yüzden tanıtım için çok çalışmalıyız" dedi. Belge, Çeşme'nin tarihi ve kültürel zenginliklerinin de tanıtımda ön plana çıkarılması gerektiğini belirtti. 2025 HEDEFLERİ YÜKSEK TUTULMALI Belge, 2025 sezonunun hazırlıklarının şimdiden yapılması gerektiğini vurgulayarak, "Tanıtım faaliyetlerini son dakikaya bırakmamalıyız. Çeşme'nin güzelliklerini doğru bir şekilde tanıtarak, potansiyelini ortaya koymalıyız. Daha önce yapılan hatalardan ders almalı, aynı yanlışları tekrarlamamalıyız" dedi. Çeşme'nin sunduğu turizm hizmet kalitesinin yurt dışında bulunamayacağını ifade etti. ÇEŞTOB Başkanı, bu yıl Çeşme'de akılda kalan olumsuz bir olay olmadığını belirterek, Belediye Başkanı Lal Denizli ve Kaymakam Mehmet Maraşlı dahil olmak üzere yerel yönetimdeki isimlerin desteklerinin önemine de değindi. Ayrıca, bölgedeki etkinliklerin turizm potansiyelini artırmada önemli rol oynadığını ve hedeflerin her zaman yüksek tutulması gerektiğini ifade etti. Ekim, Kasım aylarının otelciler için kontrat ayları olduğunu hatırlatan Belge, "Ardından 'early booking' dediğimiz erken rezervasyon süreçleri başlar, Ocak ayının sonuna kadar devam eder, bu süreç bittiğinde biz önümüzdeki sezonun nasıl geçeceğinin fotoğrafını görebiliyoruz" diyerek konuşmasını tamamladı.

ÇEŞTOB Başkanı: Çeşme’yi Adalarla Karşılaştırmak Büyük Haksızlık Haber

ÇEŞTOB Başkanı: Çeşme’yi Adalarla Karşılaştırmak Büyük Haksızlık

Çeşme Turistik Otelciler Birliği (ÇEŞTOB) Başkanı Orhan Belge, Yunanistan'ın Sakız Adası ve Çeşme'nin karşılaştırılmasından yakınarak, “Bizi adalarla karşılaştırmak, elma ile armudu karşılaştırmaktan bile kötü. Çeşme'deki bu hizmeti Sakız Adası'nda bulamazsınız. Şu anda onlar fiyatları yükseltmişler ve bize gelen duyumlara göre de artık yavaş yavaş ayaklarını kesti insanlar. Sezon başlamadan algı başlıyor. Bu Çeşme'ye yapılmış çok büyük bir hakaret, ihanet” dedi. Ünlü tatil merkezleri, yaz sezonunu artık yavaş yavaş kapatıyor. Ünlü tatil merkezlerinden İzmir'in Çeşme ilçesinde otellerdeki rezervasyonlar yüzde 30'lara kadar düşerken, Çeşme Turistik Otelciler Birliği (ÇEŞTOB) Başkanı Orhan Belge 2024 sezonunu değerlendirdi. "Tam hedeflerimize genel olarak ulaştık mı? Değil" Belge, 2024 yılında hedeflere tam olarak ulaşılamadığını ifade ederek, 2025'ten umutlu olduklarını belirtti. Orhan Belge, “Bizim hedeflerimiz hep 2019 üzerineydi. 2019'da çok iyi bir sezon geçirmiştik. Daha sonra pandemiyle beraber bu düşüşe geçmişti ama 2022, 2023 hareketlendi, 2024'te neredeyse 2023'ü yakaladı. Tam hedeflerimize genel olarak ulaştık mı? Değil. Bizim tek hedefimiz; 2019 yılını yakalamak ve geçmek. Bunu 2025 yılında inşallah başaracağız. Biliyorsunuz Türkiye genelinde enflasyondan dolayı sıkıntılar oldu. İnsanlar seyahat özgürlüklerini aza indirmeye çalıştılar; yani yılda dört kere seyahat eden misafirlerimiz iki defa ya da bir defa gelir oldu. Ben bunun şu anda 2024 sonu itibarıyla düşüşe geçeceğine ve 2025 yılının erken rezervasyonlarında bunun yukarıya doğru artış göstereceğine inanıyorum” dedi. "Bizi adalarla karşılaştırmak, elma ile armudu karşılaştırmaktan bile kötü" Ünlü tatil merkezlerindeki “pahalılık” tartışmalarına değinen ÇEŞTOB Başkanı Belge, Türkiye'deki turizm merkezlerinin Yunan adalarıyla karşılaştırılmasından da şikayet etti. Belge, “Sadece Çeşme'ye özgü bir enflasyon yok. Türkiye'nin gerçeği ancak bizi adalarla karşılaştırmak, elma ile armudu karşılaştırmaktan bile kötü. Elma ile armut yine birbirine yakın. Çeşme'nin bu destinasyon hizmetini Sakız Adası'nda bulamazsınız. Zaten şu anda onlar da fiyatları yükseltmişler ve bize gelen duyumlara göre de artık yavaş yavaş ayaklarını kesti insanlar. Maalesef bir algı oluşturuldu. Çeşme'de herkese uygun tatil imkanı var. Benim genel müdürlüğünü yaptığım dört firma var, dört işletmem var ve bir tanesi de pansiyon. Yazın 2 bin liraya da kalacağınız otel var Çeşme'de, 14 bin liraya da, 10 bin liraya da, 8 bin liraya da. Restoranlar da aynı; yani her restoran farklı ve şu anda kanunen her restoran fiyat listesini koyuyor mu? Koyuyor. Herkes görüyor mu? Görüyor. Arz talep bu. Eğer herkes gidiyorsa, sonra da fişini çekip yayınlamak, algıdan başka bir şey değil” ifadelerini kullandı. “Bu Çeşme'ye yapılmış çok büyük bir hakaret, ihanet” Belge, konuşmasına şu şekilde devam etti: “Bayram süresince 18 bin, 20 bin Sakız Adası'na giriş var ama bize 1 milyon kişi geldi. O konuyla ben hiçbir şekilde karşılaştırmıyorum. Bakın sezon bitiyor, algı bitiyor. Sezon başlamadan algı başlıyor. Bu Çeşme'ye yapılmış çok büyük bir hakaret, ihanet. Çeşme çok farklı bir destinasyon. Eylül ayında denizimize girenler var, ekim ayında da girecekler, kasım ayında girecekler. Bunun havası hiçbir yerde yok. Sezon bitti, algı bitti. Bakın Çeşme, İzmir, Ege, Antalya, Bodrum, Marmaris nereyi sayarsanız sayın Türkiye'deki turizm ne İspanya'da var ne Yunanistan'da var.”

ÇEŞTOB Başkanı Orhan Belge: “Çeşme, kıskanılan bir yer” Haber

ÇEŞTOB Başkanı Orhan Belge: “Çeşme, kıskanılan bir yer”

Çeşme Turistik Otelciler Birliği (ÇEŞTOB) yeni başkanı Orhan Belge, verdiği ilk demecinde, “Hiçbir zaman Çeşme’nin aleyhine bir kelime bile etmedim, etmeyeceğim. ‘Çeşme pahalı’ diyorlar. Türkiye pahalı, Çeşme değil. İnsanlar bunu ayırt etmiyor. Çeşme, kıskanılan bir yer. Güzel kıskanılır, çirkin kıskanılmaz” dedi. 24 Ağustos tarihinde gerçekleştirilen ÇEŞTOB olağan genel kurul toplantısında yapılan tüzük değişikliği ve seçimin ardından, yeni seçilen yönetim kurulu, ilk toplantısını gerçekleştirdi. Yönetim kurulu toplantısında, Orhan Belge oybirliği ile başkan seçildi. Yönetim kurulu toplantısının ardından ilk demecini veren ÇEŞTOB Başkanı Belge, “Bizim için elzem olan 2025 yılı aidatları ile fuarları görüştük. Çeşme Kaymakamlığı ve Çeşme Belediyesi ile işbirliği içinde fuarlarda neler yapabileceğimiz konusunda görüş alışverişinde bulunduk. Hep savunduğumuz gibi sadece yerli turist yetmez. Yabancı turiste de ihtiyacımız var. En kısa süre içinde Kaymakamımızı ve Belediye Başkanımızı ziyaret edeceğiz. Yönetim kurulu toplantılarımızı her ay yapmaktan çok 2-3 kişi bile bir araya gelsek önümüzdeki yol haritasını çizeceğiz. Ayrıca 15 Eylül’e kadar da bir otelimizde, tüm üyelerimiz ile bir araya geleceğiz. Üyelerle yönetim kurulu hep birbirinden uzak kalmışlar. Onu ortadan kaldırmak için çalışacağız” diye konuştu. “Çeşme’nin pahalı olduğu algısını gündemden nasıl uzaklaştırdığımı göreceksiniz” Çeşme’nin pahalı olduğu algısı ile ilgili ilk ve son kez konuştuğunu vurgulayan Belge, “Bir daha Çeşme’de pahalılık algısı yapılmayacak. Bu algıyı gündemden nasıl uzaklaştırdığımı da göreceksiniz. Çeşme farklı bir yer. Farklı bir destinasyon. Çeşme’ye gelen de bu farkı anlıyor. Biz kimseyle yarışta değiliz. Sadece kendimizle yarıştayız” diye belirtti. ÇEŞTOB Başkanı Orhan Belge, açıklamalarını şöyle tamamladı: “2024 sezonu, ekonomik zorluklar nedeniyle beklediğimiz gibi geçmese de 2023 yılını yakaladık. Ama bizim amacımız 2019 sezonunu yakalayıp, geçmek. Eğer olağanüstü bir şey olmazsa 2025’te bunu başaracağımıza inanıyorum. Ekonomide de çarklar yerine oturuyor. İnsanların geçen seneki fiyatlara bakışı ile bu seneki fiyatlara bakışı olumlu yönde farklı. Maliyetlerin de ne olduğunu herkes biliyor. Şunu unutmayalım; Çeşme’deki hizmet hiçbir yerde yok. Bunu ben söylemiyorum, bunu; 8-10 ülke dolaşan ve yanımıza gelen arkadaşlarımız, tanıdığımız, tanımadığımız insanlar söylüyor. Çeşme çok farklı bir yer. Çeşme’deki pansiyondan beş yıldızlı otele kadar hepsi tertemiz ve güler yüzlü personeli var. Doğal güzellikleri de Çeşme’yi farklı bir destinasyon yapıyor”

Bayramda Çeşme yine cıvıl cıvıl olacak Haber

Bayramda Çeşme yine cıvıl cıvıl olacak

Hava durumunun erken rezervasyonlarda bir durgunluk yaşanmasına neden olmasına rağmen sıcak yaz günlerinin gelmesi, 16 Haziran'da okulların kapanması ve bayram tatilinin 9 güne çıkması turizmcileri sevindirirken, rezervasyonlardaki artış bayram tatilinde Çeşme'nin yine cıvıl cıvıl olacağına işaret etti. Çeşme Turistik Otelciler Birliği'nin (ÇEŞTOB) gerçekleştirdiği 'Yaza Merhaba' kokteylinin ardından, sezon hazırlıklarını bitiren Çeşmeli turizmciler yine oldukça hareketli geçmesini umdukları bayram tatilini beklemeye başladı. Çeşme'de, bu sezonda yerli ve yabancı turistleri güzel bir yaz tatilinin beklediğini söyleyen ÇEŞTOB Başkanı Yakup Demir, "Bayram doluluklarımız gayet güzel. Yüzde 70-80'lere ulaşmış durumda. Seçim, hava durumları ve ekonomik durumlar erken rezervasyonlara biraz gölge düşürdü ve düşüş var ama son dakika satışlarımızdan beklentimiz var. Çeşme, en kötü günlerde bile sezonda yüzde 80-90 doluluğa ulaştı" dedi. "Güzel bir tatil için misafirlerimizi bekliyoruz" ÇEŞTOB Yönetim Kurulu Üyesi Gökçe Kesikçiler Buğday ise Çeşme'de turizmciler ve otelciler olarak sezonun açılmasını beklediklerini ifade ederek, "Artık o güzel günler geldi. Okulların kapanmasının ardından tatilin de birleşmesi ile beraber bayramda güzel bir tatil ümit ediyoruz. Çeşme'de, iç pazarda yoğun bir hareketlilik olacak. Almanya'dan, İtalya'dan ve Fransa'dan gelecek misafirlerimizi de bekleyeceğiz. Bayram tatiline kadar rezervasyonların yüzde 80-90'lara ulaşacağını düşünüyorum. Güzel bir tatil için misafirlerimizi bekliyoruz" diye konuştu. "Beklediğimiz, özlediğimiz yaza bayramla birlikte kavuşmuş olacağız" ÇEŞTOB Yönetim Kurulu Üyesi Ebru Biner Tuğgan da bir açıklama yaparak, "Ayın son haftasına denk gelen bayram tatili nedeniyle rezervasyonların arttığını gözlemliyoruz. Seçim sonrası için turizmcilerin beklentisi çok yüksekti. Seçimle birlikte rezervasyonlarımızda durgunluk söz konusuydu. Ancak son 10 gündür rezervasyonlarımızda çok ciddi artış gözlemliyoruz. Çeşme, bayramda yine cıvıl cıvıl olacak. Beklediğimiz, özlediğimiz yaza bayramla birlikte kavuşmuş olacağız" ifadelerini kullandı.

Çeşme Otelcileri, 1000 depremzedeyi işe alacak Haber

Çeşme Otelcileri, 1000 depremzedeyi işe alacak

ÇEŞTOB Başkanı Yakup Demir dernek üyelerine yazılı çağrıda bulundu ve otellerin departman bazından personel ihtiyaç listesinin belirlenmesini istedi. Öte yandan mart ayının 2. haftasında deprem bölgesinde kurulacak çadırda talep toplanacağı aktarıldı Deprem felaketinin ardından çok sayıda depremzede de işini kaybetti. Yaraların sarılmasına adına depremzelerin istihdama katılabilmesi için Çeşme'deki otelciler tarafından da ilk adım atıldı. Çeşme Belediyesi ve Çeşme Turistik Otelciler Birliği (ÇEŞTOB), Kahramanmaraş merkezli 10 ilde yıkıma neden olan, binlerce vatandaşımızın yaşamını yitirdiği depremler sonrası iş birliği yaptı. Bu çerçevede, işe ihtiyacı olan en az bin depremzedenin Çeşme’deki otellerde işe alınması için çalışma başlatıldığı bildirildi. MARTTA DEPREM BÖLGESİNDE TALEP TOPLANACAK Mart ayının ikinci haftasında deprem bölgesinin ziyaret edileceği, kurulacak bir çadırda taleplerin toplanacağı açıklandı. ÇEŞTOB Başkanı Yakup Demir, dernek üyelerine yazılı bir çağrıda bulunarak, otellerin departman bazında personel ihtiyaç listesinin belirlenmesini istedi.  ÇEŞTOB üyelerine gönderilen yazıda, "Değerli üyelerimiz, Mart ayının 2. haftasında deprem bölgesini ziyaret ederek, tarihin kara sayfalarına yazılacak ve kıyamete kadar silinmeyecek bu depremin felaketini, acılarını yerinde görmek ve hissetmek için bölgeye ziyaret düzenlemek istiyoruz; ayrıca, deprem bölgesinde işini kaybeden ve işe ihtiyacı olan en az bin kişiyi otellerimize işe alma çalışması yapmak, gerekirse, ’Çeşme’de işin hazır’ sloganıyla çadır kurarak talep toplama faaliyetlerinde bulunmak istiyoruz. Bu sebeple; deprem bölgesine ziyarete katılmak isteyenler, departman bazında otellerinizin personel ihtiyaç listesi, kariyer çadırlarında oryantasyon içerikli eğitim vermek ve görev almak isteyen gönüllüler belirttiğimiz konularla ilgili talepleri kaydetmeyi başladık, katılımlarınızı bekliyoruz" ifadelerine yer verildi.

Çeşme'de yılbaşı kutlamak moda oldu Haber

Çeşme'de yılbaşı kutlamak moda oldu

Yılbaşı tatili 2 gün olmasına rağmen, Çeşme’deki otel, restoran ve eğlence yerleri rezervasyonları şimdiden yüzde 80’leri aştı. Turizmciler, yılbaşındaki doluluk oranlarının yüzde 100’e ulaşmasını bekliyor. Çeşme Turistik Otelciler Birliği (ÇEŞTOB) Başkanı Yakup Demir, 2 günlük tatile rağmen Çeşme’ye talebin çok yüksek olduğunu belirterek, "Özellikle Alaçatı’da yılbaşı kutlamak bir değer oldu. Alaçatı’da yılbaşı ile birlikte anıları tazelemek ve bir takım paylaşımlarda bulunmak, genel olarak İzmir ve yakın bölgedeki insanlar için çok önemli oldu. Açık olan otellerimizdeki doluluklar hızla ilerliyor. Rezervasyonlar yüzde 70-80’leri aşmış durumda. Daha 2 haftamız var. Bu demek oluyor ki otellerimizde önemli bir doluluk olacak. Bu doluluklar restoranlara da yansıyacak. İnsanlara, Çeşme’nin yaz ve kış yaşanabilir olduğunu anlatmaya çalışıyoruz. Yani 'Çeşme’yi kışın da yaşayın' diyoruz. Belki yaz yoğunluğunu göremiyoruz ama bu sakinlikleri de güzel bulan tatilcilerimiz var. Alaçatı’daki sörf istasyonlarımız hala çalışıyor. Alaçatı sokakları hafta sonları gayet güzel. Güzel bir kış mevsimi geçireceğimizi umut ediyoruz" diye konuştu. "Çeşme’mizi en güzel şekilde tanıttık" Çeşme’nin de katıldığı ve standının ödül aldığı Travel Turkey İzmir hakkında da bir değerlendirme yapan ÇEŞTOB Başkanı Demir, "Pandemi sonrası bu yıl da Çeşme Belediyesi ile birlikte Travel Turkey İzmir fuarındaydık. Fuar, her yıl olduğu gibi güzel geçti. Çeşme standı çok ilgi gördü. Oldukça verimli 3 gün geçirdik. Katılımcıların ve ziyaretçilerin her biri standımıza gelerek standımızı çok beğendiklerini söyledi ve bolca fotoğraf çekildi. Çeşme’mizi en güzel şekilde tanıttık. Şimdi sırada Utech Fuarı, İstanbul EMITT Fuarı, Berlin ITB Fuarı var. Hollanda’nın kurtuluş festivaline Çeşme’yi tanıtmak için gideceğiz. Şimdi onun üzerinde çalışıyoruz. Çeşme, çok popüler bir destinasyon. Çeşme ve Alaçatı deyince herkesin yüzü gülüyor. Akıllarına tatil geliyor. Bunu daha da geliştirip güzelleştireceğiz" şeklinde konuştu. "Kasıma kadar sezonu taşımalıyız" Geçtiğimiz sezonda pandemi öncesindeki 2019 sezonunu yakaladıklarını belirten Demir, "Belki sezonumuz kısa diye yakınıyor ve üzülüyoruz ama maalesef deniz, kum ve güneşe bağlı destinasyonlarda sezon bitince sakinlik başlıyor. Mayorka’da da İbiza’da da böyle. Ancak bunu bir tık ileriye götürmek için çalışmamız gerekiyor. Havalar güzel gittiği için kasım ayında bile denize girildi. En azından kasıma kadar sezonu taşımamız gerektiğine inanıyoruz" ifadelerini kullandı. "Rusya’dan Japonya’ya kadar tatil kapısı Çeşme olacak" Yaz sezonuna şimdiden hazırlanmaya başladıklarını ifade eden Demir, şöyle konuştu: "Yaz aylarında daha çok yabancı turistin olacağını görüyoruz. Tabii önümüzde bir seçim var. Bu seçim nedeniyle ister istemez erken rezervasyonlarda bir bekleme süreci olacaktır ama özellikle Antalya ve Fethiye’de erken rezervasyonlarda yurt dışı piyasaya, özellikle İngiltere’ye rezervasyon durdurma mesajları çekilmeye başlandı. Bunun yansımaları Çeşme’ye de olacak. Bizim hedefimiz de özellikle Avrupa ve dünyanın diğer ülkeleri olacak. Rusya’dan Japonya’ya kadar kendi iradesi ile gelen insanlarımızın tatil kapısı Çeşme olacak." "Çeşme’de her bütçeye göre yılbaşı bütçesi ayrılabilir" Ege Turistik İşletmeciler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) ve ÇEŞTOB Başkan Yardımcısı Orhan Belge de "Yılbaşında Ayvalık, Foça, Gümüldür’deki arkadaşlarımız da yüzde 70 doluluğa ulaştığını söyledi. Çeşme’de de durum aynı. Yılbaşı rezervasyonlarına her gün üzerine koya koya gidiyoruz. Çeşme’de yüzde 100 doluluğa ulaşacağımıza inanıyorum. Çünkü talepler devam ediyor. Çeşme’de ve Alaçatı’da, yılbaşında sokak eğlenceleri çok revaçta ve herkes bunu biliyor. Çeşme’de her bütçeye göre yılbaşı bütçesi ayrılabilir. 'Çeşme pahalı' spekülasyonu var. 250-300 liradan başlayan büyük otellerde 3 bin liraya kadar varan konaklama fiyatları var. Herkes dilediği gibi konaklamayı satın alıp yılbaşı tatilini geçirebilir. Yurt dışından da 2-3 gün Noel tatilini geçirmek için gelmek isteyen misafirlerimiz var. Onlarla da görüşme halindeyiz. 2023 yılına çok renkli bir şekilde girip, Cumhuriyetimizin 100. yılında turizmin müthiş bir atağa geçeceğini, bölgemiz için de çok iyi olacağına inanıyorum" dedi. "Pandemiden sonra çok verimli bir fuar geçirdik" Turizm fuarlarının Çeşme’nin tanıtımı için çok önemli olduğunu da vurgulayan Belge, "Uzunca bir pandemi döneminden sonra İngiltere’deki fuarda turizmciler olarak acenteler ile buluştuk. İngiltere’de verimli bir turizm fuarı geçti. Ondan sonra Selanik’teki turizm fuarına geçtim. Orada, daha önce olmadığı kadar Türkiye’ye talep vardı. Bu çok dikkatimi çekti. En son olarak da Travel Turkey İzmir’de bir araya geldik. Geçen sene de bir araya gelmiştik ama maskelerin gölgesindeydi. Pandemiden sonra çok verimli bir fuar geçirdik. 2023 yılı için erken rezervasyonlarımız başladı. Misafirlerimizin bir an önce rezervasyonları kendileri için çok iyi olur" diye konuştu. "Çeşme’yi dünya markası yapmak adına adımlar atıldı" ÇEŞTOB Yönetim Kurulu Üyesi Ebru Biner Tuğgan ise, "Bu sene 16.'sı düzenlenen Travel Turkey Fuarı’nda, Çeşme adına çok güzel görüşmeler yapıldı. Özellikle Çeşme’de turizm sezonunun uzatılması ve pazar çeşitliliğinin artırılması adına yurt içi ve yurt dışı acentelerle çok verimli görüşmeler yaptık. Çeşme Turistik Otelciler Birliği ve Çeşmeli otelciler olarak Çeşme destinasyonunu hem yurt içinde hem de yurt dışında tanıtmak için fuarlarda etkin olarak bir takım projeler üzerinde çalışıyoruz. Dolayısıyla Çeşme’yi bir dünya markası yapmak adına bir takım adımlar atıldı. Umarım bunun meyvelerini 2023 sezonunda ve sonraki sezonlarda topluyor olacağız" ifadelerine yer verdi. "Çeşme, 2023 yılına girerken yine çok eğlenecek ve çok kalabalık olacak" Çeşme’nin dopdolu bir yılbaşı tatiline hazırlandığını belirten Tuğgan, şöyle devam etti: "Pandemi döneminde yılbaşı eğlencelerine ara verilmişti. Dolayısıyla bu sene 2023’e girerken otellere çok talep olduğunu görüyoruz. Çeşme civarındaki otellerde doluluk yüzde 70-80’leri buldu. Bu durum Çeşme için oldukça memnuniyet verici. Eğer misafirlerimiz erken davranmazlarsa ve son dakikaya bırakırlarsa Çeşme’de yer bulamayabilir. Çeşme’de her bütçeye uygun yer alternatifi de bulunabilir. 5 yıldızlı otellerimizden küçük otellerimize kadar çok fiyat çeşitliliği, hizmet çeşitliliği de gelen misafirlerimize sunuyoruz. Çeşme, 2023 yılına girerken yine çok eğlenecek ve çok kalabalık olacak diye düşünüyoruz."

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.