Hava Durumu

#Chatgpt

TOURISMJOURNAL - Chatgpt haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Chatgpt haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Filozof Yuval Noah Harari’den yapay zeka değerlendirmesi Haber

Filozof Yuval Noah Harari’den yapay zeka değerlendirmesi

Yuval Noah Harari, Türkiye İş Bankası tarafından Cumhuriyetin 100. yaşı vesilesiyle düzenlenen ‘Atatürk Vizyonuyla Gelecek Yüzyıla Bakış’ konferansının kapanışında konuştu. Harari, “Şu anda aşina olduğumuz ChatGPT gibi yapay zekâ çalışmaları, henüz amip aşamasında. Bu organik bir evrim değil. İnorganik bir zekâ ve organik varlıklara göre milyonlarca kez daha hızlı ilerliyor” dedi. Tarihçi, filozof Yuval Noah Harari, Türkiye İş Bankası’nın, Cumhuriyetin 100. yıldönümü vesilesiyle düzenlediği uluslararası ‘Atatürk Vizyonuyla Gelecek Yüzyıla Bakış’ başlıklı konferansın son gününde, Bedia Ceylan Güzelce moderatörlüğünde gelecek trendleri ve yapay zekâyla ilgili bir konuşma yaptı. Yapay zekânın daha önceki tüm devrimlerden farklı olduğunu, tarihte ilk kez bir teknolojinin kendi kendine kararlar verebildiğini söyleyen Harari, insanın oluşturduğu yapay zekânın pek çok yönden insandan üstün olduğunu, insanlardan çok daha farklı şekilde düşünüp karar verebildiğini söyledi. Harari, “Şu anda aşina olduğumuz ChatGPT gibi yapay zekâ çalışmaları, organik yaşamın gelişimiyle kıyaslanacak olursa henüz amip aşamasında. Yepyeni bir evrimsel sürecin hala ilk adımlarındayız. Bu organik bir evrim değil. İnorganik bir zekâ ve organik varlıklara göre milyonlarca kez daha hızlı ilerliyor. Organik hayat milyarlarca yılda evrildi ama yapay zekâda bu sadece birkaç on yıl sürebilir” diye konuştu. “Yapay zekâda asıl sorun risklerin gerçek anlamda tespit edilememesi” Yapay zekâ ile ilgili asıl sorunun, risklerin gerçek anlamda tespit edilememesinden kaynaklandığını ifade eden Harari, insanlığın kendisine göre daha zeki ve güçlü bir şey oluşturduğunu, bunun üzerindeki kontrolünü yitirme riski olduğunu söyledi. Finans sektöründen bir örnek veren Harari, sözlerini şöyle sürdürdü: “Yapay zekâ yepyeni finansal cihazlar geliştirebilir, bunlar insanların anlayabileceğinin ötesinde olabilir ve 20 yıl sonra hiçbir insan, finansal sistemin nasıl işlediğini anlayamayabilir. Tamamen yapay zekâya güvenmek zorunda kalabiliriz. 2007-2008’de Wall Street’te birkaç deha yeni finansal cihazlar icat etti. Kimse anlamıyordu, kimse regüle etmedi. Birkaç yıl bunlar harika göründü, sonra hepsi çöktü. Yapay zekâya finansal sistem üzerinde artan bir güç verirsek belki birkaç yıl her şey iyi gidebilir, sonra çökebilir ve kimse ne olduğunu anlayamaz. Bu başka alanlarda da olabilir. Öyle bir noktaya geliriz ki kendi yaşadığımız süre içinde dünyayı hiç anlamayabiliriz. Sistemler bizlerle ilgili kararlar almaya başlayabilir. Bizim korkmamız gereken gelecek bu.” İçinde bulunduğumuz dönemin deneysel özelliğinin bir diğer riskinin insan zihni ve psikolojine ilişkin olduğunu söyleyen Harari, insanların kültürel varlıklar olduğunu, belirli bir kültürün içine doğduğunu ve tarih boyunca zihnimizi ve psikolojimizi şekillendiren tüm kültürel ürünlerin insanlar tarafından üretildiğini anlattı. Harari, yapay zekânın bu kültürel ürünleri üretmeye başlamasının giderek insanlara yabancı bir kültür oluşmasına neden olabileceğine işaret etti. “Otomotiv şirketleri nasıl yatırımlarının yüzde 20’sini güvenliğe yönlendiriyorsa yapay zekâda da güvenliğe yüzde 20 yatırım yapmalıyız” Yapay zekâ ile insan arasındaki ilişkiyi rekabet yerine iş birliği temelinde ele almak gerektiğini dile getiren Harari, şöyle konuştu: “Yapay zekâyı öyle düzenleriz ki bize rakip olmak yerine kapasitemizi yükseltir. Ancak bunun için çok hızlı hareket etmemiz lazım. Eğer mevcut silah savaşını yapay zekâda her zamanki gibi sürdürürsek bu imkânsız hale gelir. Herkes daha güçlü yapay zekâ üretme konusunda birinci olmak istiyor ama bunu yaparken güvenlik ve kontrol konusunu geride bırakıyor. Şu anda yapay zekâya inanılmaz bir yatırım yapılıyor ama bunun çok küçük bir yüzdesi güvenlik ve kontrol alanına gidiyor. Otomotiv şirketleri nasıl emniyet kemeri ve fren olmadan araç üretemiyorsa ve yatırımlarının yüzde 20’sini güvenliğe yönlendiriyorsa, yapay zekâda da güvenliğe yüzde 20 yatırım yapmalıyız. Sağduyulu olan bu ama tarihte her zaman sağduyu kazanmıyor.” Harari, “yeni dünya düzeni” ile ilgili yorumunda ise “Aslında düzenin kendisi yok, çökmüş durumda. Dünyanın birçok ülkesinde kendilerini milliyetçi olarak tanıtan liderler görüyoruz ve bu liderler sadece kendi uluslarının çıkarlarını ön plana koyuyorlar” diyerek, evrensel değerleri, küresel iş birliğini reddeden değil ulusal çıkarlara sadık kalıp uluslararası iş birliklerinin yapıldığı bir anlayışın olması gerektiğini, iklim değişikliği gibi küresel zorlukların ancak iş birlikleriyle aşılabileceğini söyledi. “Banka hesapları olabilir, çalışan istihdam edebilirler” Yuval Noah Harari, yapay yetkin zekâya ilişkin değerlendirmesinde ise “Bu, tarihin ya da geçmişin sonu olmayacak ama insanın günlük hayatı belki sona erecek. Şu ana kadar verdiğimiz bütün kararlar insanlar tarafından verildi. Çiftçi tarlasına ne ekileceğine kendisi karar veriyordu, liderler ülkeleriyle ilgili kararları kendileri alıyordu. Ama artık insanların verdiği kararlar yapay yetkin zekâ tarafından veriliyor. Dünya nüfusu 8 milyar. 8 milyardan fazla yapay zekâ ajanı oluşturabiliriz. İnsanlar karar vermede azınlıkta kalabilir” dedi. Yapay zekânın verdiği kararları tanımaya yönelik kanunların çıkmaya başladığına işaret eden Harari, “Her bir yapay zekâ ajanını kişilik olarak kabul ettiğinizde milyarlarca bağımsız kişilik ortaya çıkarılabilir. Bunlar kanun tarafından tanınan tüzel kişilik olabilir. Bunların banka hesapları olabilir, çalışan istihdam edebilirler. Şimdiye kadar şirketlerin kararları vardı, bunlar insanlar tarafından verilen kararlardı. Ama artık yapay zekâ tarafından yönetilen şirketler göreceğiz. Elbette ekonomik hareketler, kültürel hareketler olmaya devam edecek” dedi. “Yapay zekâya harcadığımız her 1 dolara karşılık insana da 1 dolar harcamalıyız” Hâlihazırda insanların yaptığı pek çok işi yapay zekânın, robotların devralmasıyla yeni iş alanlarının da ortaya çıkacağının altını çizen Harari, “Ama o işlerin ne olacağını, istihdam dünyasının gelecekte ne olacağını bilmiyoruz. Alternatif işlerin ne olduğuna dair fikrimiz, yeni nesle ne öğreteceğimize dair hiçbir fikrimiz yok. Çünkü geleceği tahmin edemiyoruz. Şu anda herkes çocuğuna kodlama öğretiyor. Belki yapay zekâ insandan çok daha iyi kod yazacak. Ne bilelim? Dolayısıyla çocuklarımıza kodlamayı öğreterek belki büyük bir hata yapıyoruz” yorumunu yaptı. Böyle bir ortamda insanın kendisini sürekli yenilemesi, keşfetmesi ve ayrıca finansala sahip olması gerektiğini ifade eden Harari, “Yapay zekâ tabii ki illa kötü bir şey olmak zorunda değil. Olumlu potansiyeline odaklananlar da var. İnsan olarak biz de kendimizi geliştirme potansiyeline sahibiz ki hala keşfedemediğimiz inanılmaz potansiyelimiz var. Yapay zekâyı geliştirmeye yönelik harcadığımız her 1 dolara karşılık insana da 1 dolar harcamamız gerekiyor” dedi. “Atatürk eskiye bakmadı gelecek için vizyon oluşturdu. Bu ruha şimdi de ihtiyacımız var” Yuval Noah Harari, Atatürk’ün “Eğer bir gün benim sözlerim bilimle ters düşerse bilimi seçin” sözüyle ilgili de şu yorumu yaptı: “Liderlerin gelecek vizyonu olmalı diyoruz. Atatürk eskiye bakmadı ve gelecek için bir vizyon oluşturdu. İşte bu ruha şimdi de ihtiyacımız var” yorumunu yaptı. Harari çocuklara yönelik önerilerde bulunurken de esnek olmaları, hayat boyunca öğrenmeye devam etmeleri ve değişime açık olmaları gerektiğini söyledi. Konferans iki gün sürdü Milli mücadelenin ardından elde edilen siyasi bağımsızlığın ancak iktisadi bağımsızlıkla mümkün olabileceği düşüncesinden hareketle Gazi Mustafa Kemal Atatürk tarafından ülkemizin ilk milli bankası olarak kurulan Türkiye İş Bankası’nın Cumhuriyetin 100. yıldönümü kutlamaları çerçevesinde düzenlediği “Atatürk Vizyonuyla Gelecek Yüzyıla Bakış” konferansı iki gün sürdü. İş Bankası Yönetim Kurulu Başkanı Adnan Bali ve Genel Müdürü Hakan Aran’ın ev sahipliğinde İş Kuleleri Salonu’nda düzenlenen konferans, Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy’un açılış konuşmasıyla başladı. Konferansın ilk gününde Adnan Bali, iktisadi bağımsızlık hedefinde Atatürk’ün ekonomi stratejilerine ilişkin bir konuşma yaptı. Roma Sapienza Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Fabio L. Grassi “Atatürk’ü yeniden düşünmek, batı medeniyetini yeniden düşünmek” başlıklı sunumla yorumlarını paylaşırken, 2011 Nobel ödülünün sahibi ekonomi profesörü Thomas J. Sargent günümüz makro ekonomik politikası üzerine değerlendirmelerini aktardı. Aynı gün Doç. Dr. Y. Doğan Çetinkaya “Atatürk Dönemi İktisat Politikaları, Çağdaşlık ve Türkiye İş Bankası”; Araştırmacı Yazar Bilsay Kuruç “Cumhuriyet: 20. yüzyıla giriş”, eski UNESCO Genel Direktörü Irina Bokova da “Atatürk’ün en büyük miraslarından biri olan kadın hakları” temalı konuşmalar gerçekleştirdi. “Hayatta En Hakiki Mürşit İlimdir” başlıklı panelde Koç Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği ve Tıp Fakültesi Öğretim Üyesi Çiğdem Gündüz Demir, Antalya Akdeniz Üniversitesi Arkeoloji Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Havva İşkan Işık ve TÜBİTAK Marmara Araştırma Merkezi (MAM) Başkanı Prof. Dr. Burcu Özsoy bilimsel alanda 100 yıl içerisinde elde edilen kazanımlara ilişkin görüşlerini paylaştı. “Yükselen Yeni Nesil İstikbal Sizsiniz” panelinde ise milli tenisçi Çağla Büyükakçay, milli satranç oyuncusu Batuhan Daştan, milli pentatlet İlke Özyüksel ve milli güreşçi Evin Demirhan Yavuz Atatürk’ün gençliğe verdiği önemi ve bıraktığı mirası milli sporcular olarak geleceğe nasıl taşıdıklarını paylaştı. Konferansın ikinci gününde İş Bankası Genel Müdürü Hakan Aran geleceğin bankası olma vizyonuna ilişkin bir konuşma yaparken, MIT Dijital Ekonomi Girişimi’nin Kurucu Ortağı Andrew McAfee içinde bulunduğumuz dijital çağa ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Prof. Dr. İlber Ortaylı da Cumhuriyet’in kurulduğu ortama, yüz yıl boyunca kat edilen mesafeye ve bundan sonrası için yapılması gerekenlere ilişkin görüşlerini aktardı.

Как искусственный интеллект повлияет на будущее профессий? Haber

Как искусственный интеллект повлияет на будущее профессий?

Искусственный интеллект — это уже не технология будущего, а технология сегодняшнего дня. Можно сказать, что технология, которая создаст экономический объем в 15,7 трлн долларов к 2030 году, также станет движущей силой экономического развития стран. В ближайшем будущем искусственный интеллект проникнет во все области, от сельского хозяйства до энергетики, от обороны до образования. «Искусственный интеллект может заменить 300 миллионов рабочих мест с полной занятостью», — говорится в отчете инвестиционного банка Goldman Sachs. Выражение весьма примечательное. «Искусственный интеллект также может создавать новые рабочие места и еще больше повышать производительность», — говорится в том же отчете. выразительность подчеркнута. Опять же, согласно данным Всемирного экономического форума (ВЭФ), ожидается, что к 2025 году искусственный интеллект создаст 97 миллионов новых рабочих мест, при этом вызвав сокращение 85 миллионов рабочих мест. Очевидно, что технологическая трансформация, начавшаяся с искусственного интеллекта, трансформирует некоторые профессиональные группы и устранит некоторые профессиональные группы. 5 профессий, которые выйдут на первый план с искусственным интеллектом Каждое изменение является предвестником других изменений. С преобразующим эффектом искусственного интеллекта для многих профессий неизбежно изменение формы. Первый шаг, который нужно сделать здесь, — это быть взволнованным и заинтересованным в этой трансформации и повысить свою компетентность, чтобы не отставать от новых профессий, которые появятся. В основе этих компетенций лежит технологическое ноу-хау. В современном мире мы прошли эпоху «Что бы вы ни делали, делайте это с помощью технологий». Можно легко сказать, что мы вступили в период, когда нам придется иметь дело с искусственным интеллектом, особенно после 2025 года, в таких профессиональных группах, как право, медицина, архитектура и политика. Особенно в 2025 году, с дальнейшим развитием искусственного интеллекта, можно сказать, что на первый план выйдут следующие 5 профессий. Экспертиза обнаружения глубокой фантастики Первая из профессий, которая выйдет на первый план, — это экспертиза обнаружения дипфейков (глубокой фантастики). Дипфейк, который является одной из подобластей искусственного интеллекта, представляет собой концепцию, которую мы начали слышать медленно и которую мы будем часто слышать в ближайшем будущем. Технология, называемая глубоким редактированием, в своей самой простой форме представляет собой «цифровую трансплантацию лица и голоса» в видеороликах, созданных с использованием техники глубокого обучения. На том уровне, на котором эта технология, созданная с использованием искусственного интеллекта, достигла сегодня, стало возможным изменять цифровое изображение несколькими щелчками мыши и создавать нереальные видеоролики, которые настолько правдоподобны, что их невозможно отличить от собственных лиц, голосов, мимика и речь. Можно констатировать, что такие видеоролики, которые могут создаваться так, чтобы казалось, что человек говорит или делает что-то, чего он никогда не говорил и не делал, развиваются как одна из величайших опасностей сегодняшнего дня и ближайшего будущего. Становится все более важным развивать технологии, способные обнаруживать глубокую фантастику, которая может нанести ущерб частной жизни отдельных лиц и организаций, дискредитировать их и даже вызвать международные кризисы. Специалисты по обнаружению глубокого вымысла легко найдут работу в государственном и частном секторах, особенно в сфере СМИ и международных отношений. Путеводитель по космическому туризму Вторая профессия, которая выйдет на первый план с развитием искусственного интеллекта, — гид по космическому туризму. Космос — одна из самых популярных тем последних месяцев. Мы говорим о космосе больше, чем раньше, и, похоже, будем продолжать говорить. Космос также является темой, которая интересует все человечество. Тот факт, что технологические предприниматели, такие как Илон Маск и Джефф Безос, также обращаются к этой области, еще больше увеличивает волнение и любопытство к космосу. Объявление Gateway Foundation об открытии отеля в космосе в 2027 году направило это волнение в совершенно другое русло. С началом жизни в космосе и открытием отелей придется удовлетворить многие потребности. На данный момент искусственный интеллект можно использовать для множества различных важных целей, таких как очистка космического мусора, разработка космических миссий и обработка данных на околоземной орбите. Спутники наблюдения Земли производят огромные объемы данных. Эти данные, полученные по крупицам наземными станциями, должны быть повторно собраны перед анализом. Возможности искусственного интеллекта будут крайне необходимы для такого анализа спутниковых данных. Кроме того, автономные космические аппараты и роботы, получившие возможность принимать решения, также будут играть большую роль в будущем космической экосистемы. В результате этих событий кажется, что популярность руководства по космическому туризму и космических экспертов будет возрастать с каждым мгновением. В следующем процессе мы можем сказать, что каждая профессия, связанная с космосом, выйдет на первый план, и будут предприняты большие шаги для исследования космоса. Экспертиза климатических технологий Еще одна профессия, которая выйдет на первый план в результате технологических разработок, — это специалист по климатическим технологиям. Одной из важнейших проблем ближайшего будущего, несомненно, является изменение климата, которое уже на пороге. Хотя идея о том, что такие проблемы, как глобальное потепление, вызванное этим изменением, могут создать серьезные проблемы для человечества в ближайшем будущем, исследования в области изменения климата продолжают активизироваться. Технология искусственного интеллекта, которая сократит выбросы парниковых газов в таких процессах, как производство энергии, безопасное хранение и распределение, повысит энергоэффективность. Кроме того, микротехнологии, которые будут поддерживать производство и хранение энергии рядом с местом ее потребления, могут выйти на первый план. Искусственный интеллект может эффективно помочь обнаружить и сохранить биоразнообразие. Кроме того, изменения в растительности можно определить, отслеживая момент за моментом благодаря спутниковым снимкам. Экспертиза климатических технологий, которая может быть эффективна при поиске решений проблемы с искусственным интеллектом таким образом, привлечет внимание частного сектора. Кроме того, каждая попытка по этому предмету может привести к достижению уровня Unicorn (Turcorn). Аналитика ChatGPT Еще одна профессия, которая выйдет на первый план с изменениями в ближайшем будущем, — аналитик ChatGPT. Мы можем назвать ChatGPT, который является одним из подразделов искусственного интеллекта и начал преобразовывать каждую область, особенно образование, как цифровой помощник, поддерживаемый искусственным интеллектом. Вы можете запрашивать рецепты, создавать контент для веб-сайтов и даже печатать статьи с помощью ChatGPT. С помощью ChatGPT-4, который был запущен в последние месяцы, вы можете задать все от А до Я этой технологии, которая развивается день ото дня. И все же аналитики ChatGPT будут крайне необходимы в государственных учреждениях, частном секторе и особенно в академических кругах. Контроль метавселенной Пятая профессия, которая выйдет на первый план с развитием технологий искусственного интеллекта, — полиция метавселенной. Одной из наиболее часто звучащих концепций в последнее время, несомненно, является метавселенная. Метавселенная, которая сегодня является очень популярной и необычной концепцией, вошла в роман «Снежная катастрофа», написанный американским писателем-фантастом Нилом Стефенсоном в 1992 году, ровно 31 год назад. В этом романе, который предсказывает, что Интернет превратится в форму, основанную на виртуальной реальности, люди убегают от антиутопической реальности своей жизни, используя свои цифровые аватары для исследования онлайн-мира. В октябре 2021 года материнская компания Facebook сменила название на Meta. Эта концепция, ставшая центром нашей жизни с неожиданным заявлением основателя Facebook Марка Цукерберга, похоже, не покинет нас еще долгие годы. По мере роста числа пользователей в метавселенной, где искусственный интеллект выступает в качестве катализатора, список потенциальных преследований, киберзапугивания, мошенничества и таких преступлений, как отмывание денег, потенциально будет расширяться. С ростом этих проблем в ближайшем будущем на первый план выйдет профессия полицейского метавселенной, чтобы сначала отслеживать события, а затем предотвращать их. Открытие штаб-квартиры Интерпола в метавселенной в последние месяцы можно рассматривать как первый признак этого. «Что бы вы ни делали, делайте это с помощью технологий» Быстро меняющиеся и развивающиеся технологии порождают новые потребности и подготавливают почву для преобразования старых потребностей. Можно смело сказать, что мы вступили в эпоху «Что бы вы ни делали, делайте это с помощью технологий». Те, кто может интегрировать технологии в свой текущий бизнес, внимательно следя за технологиями, выиграют от этой ситуации. Согласно исследованию, проведенному Оксфордским университетом, в ближайшие 20 лет многие профессии станут автоматическими, а потребность в рабочей силе для этих профессий уменьшится или вообще не понадобится. Неизбежно, что искусственный интеллект так сильно продвинется вперед, а роботы займут место в промышленности в качестве вспомогательного элемента. В частности, ожидается, что часть физической работы будет больше выполняться машинами. В дополнение к этим известным профессиональным группам можно сказать, что такие профессиональные группы, как обслуживание клиентов и торговые представители, кассир, арбитр, банковский служащий, агент по недвижимости, типограф, курьер и диктор, постепенно исчезнут. преобразующий эффект искусственного интеллекта.

Son on yılların en önemli teknolojik gelişmesi, ChatGPT Haber

Son on yılların en önemli teknolojik gelişmesi, ChatGPT

Bill Gates, yapay zekayı; mikroişlemci, kişisel bilgisayar, internet ve cep telefonunun bulunması kadar temel bir gelişme olarak nitelendiriyor. Gates, "İnsanların çalışma, öğrenme, seyahat etme, sağlık hizmeti alma ve birbirleriyle iletişim kurma biçimlerini değiştirecek" diyor. OpenAI tarafından geliştirilen ChatGPT, doğal, insan benzeri bir dil kullanarak çevrimiçi soruları yanıtlamak üzere programlanmış bir yapay zeka sohbet robotu. Ocak 2023'te Gates'in hala danışman olarak hizmet verdiği Microsoft'tan milyarlarca dolarlık bir yatırım aldı.  Gates blogunda, OpenAI ekibine 2022 yılında AP Biyoloji sınavını geçebilecek bir yapay zekayı eğitmeleri için meydan okuduğunu söylüyor. Yapay zekanın özellikle Biyoloji sorularını cevaplamak için eğitilemeyeceği kuralını da getirmiş. Gates, neredeyse mükemmel bir sonucun ortaya çıktığını söylüyor. Sınavdan sonra Gates, hasta çocuğu olan bir babaya yanıt yazmasını istediğini söylüyor ve "Muhtemelen odadaki çoğumuzun vereceğinden daha iyi olan düşünceli bir cevap yazdı" diyor. Gates, "Grafik kullanıcı arayüzünden (GUI) bu yana teknolojideki en önemli gelişmeyi gördüğümü biliyordum" diyor. GUI'nin geliştirilmesi 1980'lerde Windows ve Mac OS işletim sistemlerinin ortaya çıkmasını sağladı. Gates, yapay zeka teknolojisinin de benzer gelişmelere yol açacağına inandığını söylüyor. Yapay Zekanın Geleceği Gates, hükümetleri yapay zekanın "risklerini sınırlandırmak" için endüstri ile birlikte çalışmaya çağırıyor ve teknolojinin hayat kurtarmak için kullanılabileceğini söylüyor. Gates, "Yapay zeka odaklı iyileştirmeler, özellikle 5 yaş altı ölümlerin büyük çoğunluğunun gerçekleştiği yoksul ülkeler için önemli olacaktır" diyor. Kaynak Ekonomist 

Использование технологий в сфере туризма снижает затраты Haber

Использование технологий в сфере туризма снижает затраты

Сектор туризма претерпел большие изменения в последние годы благодаря развивающимся технологиям. В настоящее время общепринято использовать Интернет, чтобы узнать о планах поездок, бронировании отелей и мероприятиях в отпуске. Это изменение создало возможность использовать новые технологии в сфере туризма. ChatGPT — одна из таких технологий. ChatGPT — это чат-бот на основе искусственного интеллекта, который взаимодействует с клиентами. Благодаря технологии обработки естественного языка ChatGPT взаимодействует с клиентами в режиме реального времени и может отвечать на их вопросы, предлагать рекомендации и даже обрабатывать заказы. Поэтому использование ChatGPT очень важно для индустрии туризма. Одним из преимуществ использования ChatGPT в сфере туризма является то, что клиенты могут получать круглосуточное обслуживание. Туристическим предприятиям, таким как гостиница, авиакомпания или туроператор, не нужно нанимать персонал, чтобы отвечать на вопросы своих клиентов в любой час. Используя ChatGPT, клиенты могут получить ответ в любое время. ChatGPT также гарантирует, что клиенты автоматически получают правильную информацию. ChatGBT быстро и точно отвечает на запросы клиентов. Это повышает удовлетворенность клиентов и укрепляет репутацию бизнеса. Примеры приложений ChatGPT в индустрии туризма включают бронирование отелей, авиабилетов, бронирование туров и даже предоставление информации о местах для посещения. Используя ChatGPT, клиенты могут получить поддержку при планировании своих поездок, бронировании мест и получении информации о других мероприятиях в отпуске. Использование ChatGPT-4 в туризме С развитием технологий сегодня индустрия туризма ищет новые способы дальнейшего улучшения планирования отпуска и опыта путешествий посетителей. Основные языковые модели, такие как ChatGPT-4, открывают новые возможности для индустрии туризма. ChatGPT-4 — чрезвычайно продвинутая технология обработки естественного языка, которая широко используется в индустрии туризма. Обслуживание клиентов ChatGPT-4 — это инструмент обслуживания клиентов для индустрии туризма. ChatGPT-4 можно использовать для ответов на вопросы посетителей во время планирования их отпуска. Он может взаимодействовать с посетителями через чат-ботов или напрямую через функции чата на их веб-сайте. Благодаря возможностям обработки естественного языка ChatGPT-4 может понимать вопросы посетителей и давать точные ответы. Индивидуальное планирование путешествий ChatGPT-4 можно использовать для персонализированного планирования поездок в сфере туризма. Во время планирования отпуска посетителей ChatGPT-4 может предоставлять персонализированные рекомендации, основанные на интересах посетителей, их бюджете и предпочтениях в поездках. ChatGPT-4 может упростить и повысить эффективность планирования поездок посетителей. Управление социальными сетями Индустрия туризма все больше внимания уделяет созданию сильного присутствия в социальных сетях. ChatGPT-4 — это инструмент управления социальными сетями для индустрии туризма. ChatGPT-4 можно использовать для управления учетными записями туристических компаний в социальных сетях. ChatGPT-4 может автоматически предоставлять ответы, создавать интерактивные кампании и автоматически планировать публикации в социальных сетях. Рекламные кампании ChatGPT-4 — это инструмент, используемый в рекламных кампаниях для индустрии туризма. ChatGPT-4 можно использовать для создания индивидуальных рекламных кампаний для целевой аудитории. ChatGPT-4 фиксирует интересы и путешествия посетителей ChatGPT-4 дает много преимуществ при использовании в индустрии туризма. Это: Круглосуточная служба поддержки клиентов: ChatGPT-4 может обеспечить круглосуточное обслуживание клиентов в сфере туризма. Таким образом, туристы могут получать информацию, взаимодействуя с ChatGPT-4, когда захотят. ChatGPT-4 отвечает на вопросы туристов, предоставляет достоверную информацию и быстро реагирует на запросы туристов. Быстрые и эффективные процессы бронирования: ChatGPT-4 помогает туристам быстро и эффективно бронировать. ChatGPT-4 помогает туристам бронировать даты, которые они хотят, места, которые они хотят, и мероприятия, которые они хотят. Удовлетворенность клиентов: ChatGPT-4 повышает удовлетворенность клиентов, поскольку быстро удовлетворяет потребности туристов. ChatGPT-4 помогает туристам получить положительный опыт во время путешествий, предоставляя услуги, адаптированные к их пожеланиям. Экономия затрат: ChatGPT-4 снижает затраты предприятий в сфере туризма. ChatGPT-4, отвечая на вопросы туристов, выполняет работу человека-наемного работника и поэтому снижает расходы предприятий на персонал. Возможность сбора и анализа данных о клиентах: ChatGPT-4 имеет возможность собирать и анализировать данные о клиентах в индустрии туризма. Понимая интересы, предпочтения и потребности туристов, ChatGPT-4 помогает предприятиям создавать свои стратегии обслуживания клиентов. Взаимодействие без языкового барьера: ChatGPT-4 может работать на разных языках. Таким образом, он устраняет языковые барьеры, отвечая на вопросы туристов на разных языках, и помогает удовлетворить потребности туристов. По этим причинам использование ChatGPT-4 в туристическом секторе повышает эффективность бизнеса, повышает удовлетворенность клиентов и снижает затраты.

Turizm sektöründe teknoloji kullanımı maliyetleri düşürür Haber

Turizm sektöründe teknoloji kullanımı maliyetleri düşürür

Turizm sektörü, gelişen teknoloji sayesinde son yıllarda büyük bir değişim yaşadı. Artık seyahat planları, otel rezervasyonları ve tatil aktiviteleri hakkında bilgi edinmek için interneti kullanmak yaygın bir durum haline geldi. Bu değişim, turizm sektöründe yeni teknolojilerin kullanılması fırsatı yarattı. ChatGBT bu teknolojilerden biridir. ChatGBT, müşterilerle etkileşimde bulunan yapay zeka destekli bir sohbet botudur. ChatGBT, doğal dil işleme teknolojisi sayesinde müşterilerle gerçek zamanlı olarak etkileşim kurar ve onların sorularını yanıtlayabilir, öneriler sunabilir ve hatta rezervasyon işlemlerini gerçekleştirebilir. Bu nedenle, turizm sektörü için ChatGBT kullanımı oldukça önemlidir. Turizm sektöründe ChatGBT kullanımının avantajlarından biri, müşterilerin 24 saat hizmet alabilmesidir. Bir otel, havayolu şirketi veya tur operatörü gibi turizm işletmeleri, müşterilerinin herhangi bir saatte sorularını yanıtlamak için personel tutmak zorunda kalmazlar. ChatGBT kullanarak, müşteriler herhangi bir saatte yanıtlarını alabilirler. ChatGBT ayrıca, müşterilerin otomatik olarak doğru bilgiyi almasını sağlar. ChatGBT, müşterilerin sorduğu sorulara hızlı ve doğru bir şekilde yanıt verir. Bu, müşteri memnuniyetini artırır ve işletmenin itibarını güçlendirir. Turizm sektöründeki ChatGBT uygulama örnekleri arasında, otel rezervasyonları, uçuş biletleri, tur rezervasyonları ve hatta gezilecek yerler hakkında bilgi verme gibi işlemler yer almaktadır. Müşteriler, ChatGBT kullanarak seyahatlerini planlama, rezervasyon yapma ve diğer tatil aktiviteleri hakkında bilgi edinme konusunda destek alabilirler. Turizmde ChatGPT-4 Kullanımı Turizm endüstrisi, günümüzde teknolojinin gelişmesiyle birlikte, ziyaretçilerin tatil planlamalarını ve seyahat deneyimlerini daha da geliştirmek için yeni yollar aramaktadır. ChatGPT-4 gibi büyük dil modelleri, turizm endüstrisi için yeni fırsatlar sunmaktadır. ChatGPT-4, doğal dil işleme alanında son derece ileri bir teknolojidir ve turizm endüstrisinde birçok kullanım alanı vardır. Müşteri Hizmetleri ChatGPT-4, turizm endüstrisi için müşteri hizmetlerinde kullanılan bir araçtır. ChatGPT-4, ziyaretçilerin tatil planlamaları sırasında sorularını yanıtlamak için kullanılabilir. Chatbotlar aracılığıyla veya doğrudan web sitelerindeki canlı sohbet özellikleri üzerinden ziyaretçilerle etkileşime girebilir. ChatGPT-4, doğal dil işleme yetenekleri sayesinde, ziyaretçilerin sorularını anlayabilir ve doğru yanıtlar verebilir. Kişiselleştirilmiş Seyahat Planlama ChatGPT-4, turizm endüstrisinde kişiselleştirilmiş seyahat planlaması için kullanılabilir. Ziyaretçilerin tatil planlaması sırasında, ChatGPT-4, ziyaretçilerin ilgi alanlarına, bütçelerine ve seyahat tercihlerine göre kişiselleştirilmiş öneriler sunabilir. ChatGPT-4, ziyaretçilerin seyahat planlamasını daha kolay ve daha verimli hale getirebilir. Sosyal Medya Yönetimi Turizm endüstrisi, sosyal medyada güçlü bir varlık oluşturma konusunda giderek daha fazla odaklanıyor. ChatGPT-4, turizm endüstrisi için sosyal medya yönetiminde kullanılan bir araçtır. ChatGPT-4, turizm işletmelerinin sosyal medya hesaplarını yönetmek için kullanılabilir. ChatGPT-4, otomatik olarak yanıtlar verebilir, etkileşimli kampanyalar oluşturabilir ve sosyal medya paylaşımlarını otomatik olarak planlayabilir. Reklam Kampanyaları ChatGPT-4, turizm endüstrisi için reklam kampanyalarında kullanılan bir araçtır. ChatGPT-4, hedeflenen kitlelere yönelik özelleştirilmiş reklam kampanyaları oluşturmak için kullanılabilir. ChatGPT-4, ziyaretçilerin ilgi alanlarını ve seyahat ter ChatGPT-4, turizm sektöründe kullanıldığında birçok avantaj sağlar. Bunlar şunlardır: 7/24 Müşteri Hizmetleri: ChatGPT-4, turizm sektöründe 7/24 müşteri hizmetleri sunabilir. Bu sayede turistler, istedikleri zaman ChatGPT-4 ile etkileşim kurarak bilgi alabilirler. ChatGPT-4, turistlerin sorularını yanıtlarken, doğru bilgi verir ve turistlerin ihtiyaçlarına hızlı bir şekilde yanıt verir. Hızlı ve Etkili Rezervasyon İşlemleri: ChatGPT-4, turistlerin rezervasyon işlemlerini hızlı ve etkili bir şekilde yapmalarına yardımcı olur. ChatGPT-4, turistlerin istedikleri tarihlerde, istedikleri yerlerde ve istedikleri aktivitelerde rezervasyon yapmalarına yardımcı olur. Müşteri Memnuniyeti: ChatGPT-4, turistlerin ihtiyaçlarını hızlı bir şekilde karşıladığı için müşteri memnuniyetini artırır. ChatGPT-4, turistlerin isteklerine göre özelleştirilmiş hizmetler sunarak, turistlerin seyahatleri sırasında olumlu bir deneyim yaşamalarına yardımcı olur. Maliyet Tasarrufu: ChatGPT-4, turizm sektöründeki işletmelerin maliyetlerini düşürür. ChatGPT-4, turistlerin sorularını yanıtlarken, bir insan çalışanın yapacağı işi yapar ve bu nedenle işletmelerin personel maliyetlerini düşürür. Müşteri Verilerini Toplama ve Analiz Etme Yeteneği: ChatGPT-4, turizm sektöründe müşteri verilerini toplama ve analiz etme yeteneğine sahiptir. ChatGPT-4, turistlerin ilgi alanlarını, tercihlerini ve ihtiyaçlarını anlayarak, işletmelerin müşteri hizmetleri stratejilerini oluşturmalarına yardımcı olur. Dil Engeli Olmaksızın Etkileşim: ChatGPT-4, farklı dillerde hizmet verebilir. Bu sayede, turistlerin farklı dillerdeki sorularına cevap vererek, dil engellerini ortadan kaldırır ve turistlerin ihtiyaçlarını karşılamada yardımcı olur. Bu nedenlerden dolayı, ChatGPT-4 turizm sektöründe kullanıldığında işletmelerin verimliliğini arttırır, müşteri memnuniyetini arttırır ve maliyetleri düşürür.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.