Hava Durumu

#Çikolata

TOURISMJOURNAL - Çikolata haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Çikolata haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

2025’te İstanbul’un Turizmde Yıldızı Parlayacak Haber

2025’te İstanbul’un Turizmde Yıldızı Parlayacak

Seyahat firması Titan Travel, Instagram, TikTok ve Google arama trendlerini analiz ederek yaptığı araştırmada, İstanbul’un 2025’te turist akınına uğrayabileceğini öngörüyor. Şirketin sosyal seyahat endeksinde İstanbul, 10 üzerinden 7,96 puan alarak dikkate değer bir başarı elde etti. İstanbul’un bu yüksek puanı, kentin ziyaretçi sayısında ciddi bir artış yaşanabileceğine işaret ediyor. Ancak ağustos ayında Türkiye’de Instagram’a getirilen geçici erişim engelinin, tatil paylaşımları ve hashtag kullanımı açısından belirsizlik yarattığı ifade ediliyor. Titan Travel’ın 2025’te en çok etiketlenmesi beklenen şehirler listesinde Avrupa şehirleri öne çıkıyor. İlk sırada Fransa’nın Nice şehri yer alırken, Londra ikinci, Paris ise üçüncü sırayı aldı. Londra ayrıca Instagram’da en fazla paylaşılan destinasyon unvanını elinde tutuyor. Listede Birleşik Arap Emirlikleri (BAE), Amerika Birleşik Devletleri (ABD) ve Japonya’dan ikişer şehir yer alırken, Avrupa’dan toplam dört şehir dikkat çekiyor. İspanya’nın Palma de Mallorca kenti, 2024 yılında Instagram’da üç milyondan fazla kez etiketlenerek ilk üçe girdi. Ancak bu popülerlik, yerel halkın artan turist yoğunluğundan şikayet etmesine neden oldu. Yunanistan’ın Rodos Adası, son bir yılda Instagram paylaşımlarında yüzde 8’lik bir artış gösterdi. Orman yangınlarına rağmen ada, turistlerin ilgi odağı olmaya devam ediyor. Atina’nın ünlü Akropolis’i ise 1,69 milyondan fazla sosyal medya gönderisiyle dünyada en çok etiketlenen 10 tarihi simge arasında bulunuyor. Eyfel Kulesi ve Roma’daki Kolezyum gibi Avrupa’nın diğer ikonik yapıları da sosyal medyada popülerliğini koruyor. Diğer yandan, Google’da tatil aramaları son üç yılda yüzde 427 artış gösteren, Gotik mimari ve çikolatasıyla ünlü Belçika’nın başkenti Brüksel de dikkate değer bir sıçrama yaptı. Ayrıca, Hollanda sosyal seyahat endeksinde geçen yıla kıyasla 13 sıra birden yükseldi.

Dubai Çikolatasına Sivaslı Dokunuş Haber

Dubai Çikolatasına Sivaslı Dokunuş

SİVAS (İHA) – Son dönemde Türkiye'de de popüler hale gelen ve dünyada büyük ilgi gören Dubai çikolatası, Sivas'ta bir gıda firması tarafından satışa sunulmaya başladı. Firma sahibi, sağlıksız ve merdiven altı ürünlere karşı vatandaşları uyardı. Lezzeti ve şık ambalajlarıyla dikkat çeken Dubai çikolatası, sosyal medya platformları sayesinde hızla ün kazanarak Türkiye’de de bir trend haline geldi. Muhammed Gündoğdu, işlettiği firmanın Dubai çikolatasına olan yoğun ilgiyi karşılamakta zorlandığını belirtti ve çikolatanın farklı kültürlerin damak zevkine hitap etmesinin popülerliğini artırdığını söyledi. Çikolatanın içinde Araplar, Türkler ve Avrupalılar'ın sevdiği, Antep fıstığı, kadayıf, tahin ve pudra şekeri gibi farklı damak zevklerini bir araya getiren ürünler olduğunu belirtti. "ORTAK DAMAK ZEVKİ POPÜLERLİĞİNİ ARTIRDI" Gündoğdu, Dubai çikolatasının dünya genelinde tercih edilmesinin ardında sentez bir lezzet olmasının yattığını vurguladı: "Aslında bu furya haziran ayında başladı. Gurbetçiler aracılığıyla Avrupa’da tutuldu. Bu çikolatanın Dubai’de çıktığı varsayılıyor. Bazı bloggerler tarafından da paylaşıldı. Araplar Türkler ve Avrupalıların damak tadına uyduğu için bir anda popülerleşti. Ortak nokta diyebiliriz. Çikolata Avrupa’dan geliyor. Tahin ve Antep fıstığını da biz Türkler olarak seviyoruz. Araplar da oldukça sevince, bu çikolata dünya geneline yayıldı” dedi. "KALİTE DETAYDA GİZLİ" Gündoğdu, kullanılan malzemelerin kaliteye etkisinin büyük olduğunu ifade ederek, "Birinci kalite ürünler kullanılması gerekiyor. Antep fıstığını püre kullanıyoruz. Kadayıfın kavrulma oranına kadar birçok etkeni var. Tahinin saf ve doğal olması gerekiyor. Çikolata kalitesiyle beraber hepsini birleştiriyoruz. Çikolatalar önce kalıplara dökülüyor. İç harcı özel olarak hazırlanıyor. Üzerine tekrar çikolata döküyoruz ve dondurucularda donmaya bırakıyoruz. Şu anda ciddi bir talep var. Avrupa’dan gelen talepleri karşılayamıyoruz. Önceliğimiz kendi firmamızın bulunduğu illerin talebini karşılamak.” derken tüketicileri içerik okumaya, merdiven altı ürünlerden uzak durmaya teşvik etti.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.