Hava Durumu

#Çinli Turist

TOURISMJOURNAL - Çinli Turist haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Çinli Turist haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Ölmez: Haber

Ölmez: "Kapadokya’da Uzak Doğu Turizmi Yükselişte"

NEVŞEHİR (İHA) - Kapadokya Turistik Otelciler ve İşletmeciler Derneği (KAPTİD) Başkanı Teyfik Ölmez, Uzak Doğu pazarındaki hareketliliğe dikkat çekerek, pandemi öncesi rakamlara 2025’te ulaşılacağını belirtti. Ölmez, Kapadokya turizminin 2025 yılı itibarıyla Koreli, Çinli ve Japon turistlerden yoğun ilgi göreceğini ifade ederek, "Kore'de yaşanan olaylarla alakalı hiçbir rezervasyonu iptalimiz yok. Normal yaşam devam ediyor. Bir teşebbüs vardı ama gerçekleşmedi, normal hayat devam ediyor. İnsanlar seyahatlerine de devam ediyorlar. Yakın zamanda da artarak devam edeceklerini inanıyoruz. Kore pazarına bakacak olursak, son iki yıldır stabil 200 bin sınırlarına gelmektedir" dedi. Japonya pazarında da ciddi bir büyüme yaşandığını vurgulayan Ölmez, "Önümüzdeki yıl, beklentilerimizin çok daha yüksek olacağını tahmin ediyoruz. Çünkü şubat ayında Japon hava yolları da Türkiye'ye direkt uçuş yapacak" diye konuştu. Çinli turist sayısında 2025 yılına yönelik umutlu olduklarını belirten Ölmez, "Kitle turizminde çok bir artış yok fakat münferit olarak 2023 yılı ile kıyaslayacak olursak, 2024 yılı çok güzel geçti. Rezervasyonlara baktığımızda 2025 yılı daha da iyi geçek diye tahmin ediyoruz" dedi. Malezya ve Endonezya’dan gelen turist sayısında da sürekli bir artış yaşandığını dile getiren Ölmez, 2025 yılında Uzak Doğu pazarında pandemi öncesi olan 2019 verilerinin yakalanacağına inandıklarını sözlerine ekledi.

Rekor Ziyaretçiyle İspanya Turizmde Altın Çağını Yaşıyor Haber

Rekor Ziyaretçiyle İspanya Turizmde Altın Çağını Yaşıyor

İspanya’nın turizm sektörü, sağlık krizinin etkilerinden tamamen kurtularak geleceğe umutla bakıyor. İspanyol Turizm Kurulu (Mesa de Turismo) verilerine göre, bu yıl İspanya’ya yaklaşık 95 milyon yabancı ziyaretçi gelerek turizmde rekor kırılacak. Bu doğrultuda turizm geliri 2 milyar Euro bandını aşacak. Avrupa’nın ve İspanya’nın başlıca tatil destinasyonlarından biri olan Barselona’da, Barselona Turizm Konsorsiyumu, şehri dönüştürmek için turizmi bir aracı olarak kullanmayı amaçlıyor. Barselona Turizm Konsorsiyumu Genel Müdürü Mateu Hernandez, Cuma günü Xinhua’ya yaptığı açıklamada, "COVID deneyimi travmatikti ve bize turizmi, şehirlerimizi dönüştürmek, yatırım çekmek, dünyaya açılmak, yurt dışındaki yeni projelere tanınma sağlarken kendi kimliğimizi ve kültürümüzü dünyaya tanıtmak için bir fırsat olarak kullanma şansımız olduğunu öğretti" ifadelerini kullandı. Hernandez’e göre, öncelikli hedef otelleri doldurmak için turistleri, geniş bir seçenek yelpazesi sunarak şehirlere çekmek olacak. Mesa de Turismo’ya göre, yabancı ziyaretçiler bu yıl İspanya’da geçen yıla göre yüzde 11 daha fazla harcama yaptı. Şehirler, gastronomi, sanat ve kültür, festivaller ile kongre ve konferanslar gibi alanlara odaklanarak daha fazla harcama yapan yabancı ziyaretçileri çekmeyi amaçlıyor. Bu hedefe ulaşmak için Hernandez, teknolojinin "esas" olduğunu söyledi. "Ziyaretçilerimize daha iyi bir deneyim sunmamıza olanak tanıyacak bir teknoloji platformuna 5 milyondan fazla euro yatırımı yapıyoruz" dedi. Kuruluş, önümüzdeki yılın başında Çinli ziyaretçilerin şehirdeki kalışlarını daha iyi geçirmelerine yardımcı olmak için WeChat mesajlaşma uygulaması için bir mini program geliştiriyor. Hernandez, "Turizm sektörünün, Kuzey Amerikalı ya da Avrupalı turistlerin davranış kalıplarından farklı olan Çinli seyahatçilerin tüketim ve davranış kalıplarını anlamalarına yardımcı oluyoruz, böylece Çinli ziyaretçilere yaşamak istedikleri deneyimi daha iyi şekilde sunabilmek için Çin’den öğreniyoruz" dedi. İspanya Turizm Kurulu (Turespaña) verilerine göre, bu yıl İspanya’ya gelen Çinli turistlerin seyahat başına ortalama harcaması 3 bin 123 Euro oldu. Bu rakam 2019’a kıyasla yüzde 25’lik bir artışı temsil ediyor.

Çinli turistler Afrika’nın Turizm Hedeflerini gerçekleşiyor Haber

Çinli turistler Afrika’nın Turizm Hedeflerini gerçekleşiyor

Afrika'nın turizm endüstrisi, pandemiden sonra toparlanmaya ve genişlemeye çalışırken, Çinli turistler önemli bir hedef pazar haline geldi. 2024 yılında Çin'den Afrika'ya yapılan uçuş rezervasyonları, yıllık 0 oranında bir artış gösterdi. Sonuçlanan Çin-Afrika İşbirliği Forumu (FOCAC) Zirvesi, kültürel ve turizm alışverişlerini artırmak için zemin hazırladı. Afrika ülkeleri, dünyanın en kalabalık ikinci ülkesinden daha fazla ziyaretçi çekmeyi hedefliyor. Afrika’nın geniş doğal manzaraları ve zengin kültürel mirası, uzun yıllardır maceraperestler ve lüks gezginler tarafından ilgiyle karşılanıyor. Şimdi, Çin'in orta sınıfı hızla genişlerken, kıtanın cazibesi doğudan daha fazla dikkat çekmeye başladı.  Güney Afrika, “Güney Afrika'nın Yeni Cazip Yerlerini Keşfedin” kampanyasıyla Çinli turistleri çekme çabalarına öncülük ediyor. Bu kampanya için, Pekin'de yeni bir lansman yapıldı. Afrikalılar, potansiyel ziyaretçileri Johannesburg'un sokaklarından Cape Town'ın şarap bölgelerine ve Namaqualand'deki yabani çiçek sergilerine kadar çeşitli bölgelerle tanıştırmayı amaçlıyor. Bu kampanyalar 2023 yılında Çinli turist sayısının 93,000'e ulaşmasıyla sonuçlandı; bu, bir önceki yıla göre %204'lük bir artış anlamına geliyor. Bu yılın Ocak-Mart döneminde ise Çinli ziyaretçilerde %82 oranında bir artış görüldü. Güney Afrika'nın izinden giden Tanzanya, Kilimanjaro Dağı ve Zanzibar gibi doğal güzellikleri tanıtarak Çinli turistler için bir cazibe merkezi haline geliyor. Tanzanya turizm yetkililerine göre, Çinli turist sayısı 2019'daki yaklaşık 34,000'den 2023'te yaklaşık 44,000'e yükseldi. Çinli turistlerin taleplerini bilen bazı Afrika ülkeleri, turizm sunumlarını bu pazara daha iyi hizmet verecek şekilde uyarlıyor. İdeal plajları ve lüks tatil köyleriyle tanınan Seyşeller, otellerde Çince konuşan personel sayısını artırarak hizmetlerini geliştirmeye yönelik adımlar atıyor. Çinli turistlerin artan ilgisi, Afrika'ya yapılan uçuşlardaki artışla da kanıtlanıyor. Çinli seyahat platformları Ctrip ve Fliggy'den elde edilen verilere göre, 2024 yılı Şubat-Ağustos döneminde Afrika'ya seyahat eden Çinli turist sayısı neredeyse iki katına çıktı. Mısır ve Kenya, sırasıyla %236 ve 7'lik artışlarla en fazla büyümeyi gördü. Bu trend, Afrika'nın artan cazibesini ve Afrika turizm ofisleri ile Çinli seyahat ajansları ve rekabetçi paketler sunan havayolları arasındaki stratejik ortaklıkların başarısını yansıtıyor.

Çinliler Antalya'ya geliyor Haber

Çinliler Antalya'ya geliyor

Dünyanın en büyük hacimli turizm potansiyeli barındıran Çin kaynak pazarı Türkiye’nin radarına girdi.  Çin pazarından Türkiye’ye olan ilgi 2024 yılında en yüksek seviyeye çıktı.  2023 yılına göre aynı döneme göre % yüze aşan ziyaretçi sayısına ulaştı. Çinli turistler Türkiye'yi ziyaret ettiklerinde genellikle tarihi alanları ziyaret ederken aynı zamanda son yıllarda Bodrum ve Antalya gibi plajları ve lüks tatil köyleriyle yaz turizmini de tercih etmeye başladılar. Çin ve Türk Turizmciler buluşacak  Çin ve Türk turizmcileri buluşturan workshop etkinliği TGA tarafından geçtiğimiz yıl ilk kez gerçekleşmişti. Bu yıl yeniden ikincisi olacak etkinlik Limak Lara’da 17 Ekim'de yapılacak.   Konaklama sektör temsilcilerinin davet edileceği etkinlikte Antalya konaklama sektörü trip.com yetkilileri ile anlaşma yapma olanağı bulabilecekler. Trip.com Hakkında Trip.com, Çin merkezli bir seyahat hizmetleri şirketidir. Şirket, 1999 yılında başladığı faaliyetlerine çevrimiçi seyahat rezervasyonları, otel rezervasyonları, uçak bileti satışları, araç kiralama hizmetleri ve diğer seyahatle ilgili olanakları içerir. Trip.com, dünya genelinde bir dizi destinasyonda hizmet veren uluslararası bir seyahat platformudur. 1999 yılında Çin’de kurulan Ctrip olarak bilinir. 2017 yılında, Ctrip, Singapur merkezli bir online seyahat acentesi olan Trip.com’u satın almıştır. 2019 yılında Ctrip, uluslararası pazarda daha tanınabilir bir marka oluşturmak amacıyla adını Trip.com Group olarak değiştirmiştir. 400 milyondan fazla kullanıcıya 20 dilden fazla seçenek sunmaktadır. Kullanıcılara 200’den fazla ülkede 1.200.000’den fazla otel ve 5.000’den fazla şehre uçuş seçeneği sunulmaktadır. Çin’de hizmet veren dijital seyahat kanalı olan Tongcheng-elong’un önemli bir hissedarıdır. 2016 yılında, Hindistan’ın en büyük online seyahat kanalı olan MakeMyTrip ile stratejik iş birliği ve yatırım anlaşması yapmıştır. 2016 yılında Skyscanner’ı satın alarak, uçuş arama motoru pazarında güçlü bir konuma gelmiştir. 2020’de daha fazla Avrupalı müşteriye hizmet sağlamak için Travix’i satın almıştır.  Kaynak : AKTOB

Pamukkale 2024’te Çinli turist bekliyor Haber

Pamukkale 2024’te Çinli turist bekliyor

Dünyaca ünlü ören yerleri arasındaki “beyaz cennet” Pamukkale’de turizmcileri bereketli bir yıl bekliyor. Geçen yıl gelen turist sayısı, bir önceki yıla göre yaklaşık 210 bin konuk daha artarak 2 milyon 200 bin 171 olarak kayıtlara geçti. Böylece ziyaretçi rekorunun kırıldığı 2019 yılı da geride bırakıldı. Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkan Yardımcısı Gazi Murat Şen, Pamukkale'nin Türkiye'de müze ve ören yerleri arasında ziyaretçi çeken yerlerin başında geldiğini vurguladı. Bir önceki yılın rakamlarının üzerine çıkmalarının sevindirici olduğunu belirten Şen, 2023'e girerken 2 milyon 500 bin turist hedefi koyduklarını hatırlatarak, "Bunun gerçekleşmemesinde yılın başında yaşadığımız deprem felaketi etkili oldu ama gelecek yıl için umutlarımız çok daha fazla." dedi. GECE MÜZECİLİĞİ ARTACAK Hizmete giren Karahayıt Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Hastanesinin Pamukkale'deki ziyaretçi sayısını artıracak önemli etkenlerden biri olacağını ifade eden Şen, şöyle konuştu: "Bunun yanında Efes'le beraber Hierapolis Antik Kenti'nde de gece müzeciliği başlıyor. Kültür ve Turizm Bakanı'mızın çok önem verdiği bir konu. Özellikle biz yaz aylarında çok sıcak havalarda gelen misafirlerimizi sıcakta çok fazla nitelikli dolaştıramıyoruz ama gece müzeciliğin başlamasıyla beraber bu etki de devreye girecek. Bu da ciddi anlamda ziyaretçi sayısını artıracak." Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından Hierapolis Antik Kenti'ndeki kazılar için yaklaşık 1 milyar liralık bütçe ayırdığını hatırlatan Şen, bu kaynakla hem kazı çalışmalarının hem de bazı projelerin hayata geçeceğini, bunun da ziyaretçi sayılarını artıracağını aktardı. 

Çinli turistin Türkiye ilgisi artıyor Haber

Çinli turistin Türkiye ilgisi artıyor

İşler, AA muhabirine, turizmde başarılı bir yıl geçiren Türkiye'nin, erken rezervasyonlara göre 2024'te de büyümesini sürdüreceğinin görüldüğünü ifade etti. Türkiye'nin tanıtımda atak davrandığını, erken rezervasyon kampanyalarının daha erken başlamasının turizmcinin elini güçlendirdiğini belirten İşler, son rakamlara göre Almanya pazarının önde gittiğini, İngiltere pazarının önemli gelişme gösterdiğini, Hollanda, Fransa ve Polonya pazarlarının da hareketli olduğunu anlattı. Çin'den yapılan erken rezervasyonlarda da geçen yıla göre yüzde 15 artış gözlendiğini aktaran İşler, şöyle konuştu: "Pandemiden önce, 2019'da kadar Türkiye'ye yaklaşık 500 bin Çinli turist geldi. Daha sonra hem pandemiyle hem de Çin hükümetinin Çinli turistlerin yurt dışına çıkışlarını bazı ülkelerde yasaklayan kararlarıyla azaldı. Fakat geçtiğimiz günlerde Çin hükümeti bu kararını kaldırdı. Türkiye burada yeni bir ana pazar oluşturabilir. Eğer Almanya'nın 6 milyon civarı bir pazar olduğunu, Rusya'nın ona yakın, İngiltere'nin de 2,5-3 milyon civarında bir pazar olduğunu düşünürsek Türk turizmi, Çin pazarından 10 milyon turist alabilir. Türkiye'nin mevcut turist sayısının yüzde 20'sini sadece Çin pazarından elde etme şansı var. 10 milyon turist sayısı kimseye çok gelmesin. 1,5 milyara yakın olan bir nüfusta bugün 10 milyon bir turist payı almak yakalanmayacak bir hedef değildir." "Kültür ve gastronomi turizmi öne çıkıyor" Çinlilerin kum, deniz, güneş yerine Türkiye'nin de geliştirmek istediği kültür ve gastronomi turizmi alanlarına ilgi gösterdiğine dikkat çeken İşler, bu ülkeden gelenlerin özellikle İstanbul, Kapadokya, Efes, Pamukkale, Bergama, Sart ve Antalya'yı ziyaret etmeyi sevdiğine işaret etti. Türk turizminin bir iki ana pazarda kalmayıp pazar çeşitliliğini arttırabilecek kabiliyete sahip olduğunu, Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansının (TGA) tanıtım ve pazarlama noktasında büyük role sahip olduğunu dile getiren İşler, şöyle devam etti: "Çin pazarının asıl istemiş olduğu ürünlere yönelerek, iyi servis eder, paketlenmiş güzel ürünlerimizi sunarsak Türkiye turizmi dev bir adım atar. Burada da özellikle TGA'ya çok büyük görev düşüyor. Avrupa'da yapılan tanıtım ataklarının Çin pazarında da uygulanması gerekiyor. Stratejik bir planlamayla Türkiye'ye önümüzdeki 5 yıl içinde Çin'den 10 milyon turistin gelmesi işten bile değil." Çinlilerin yüksek sezon olan yaz ayları dışındaki ayları tercih ettiğine de değinen İşler, bunun da turizmin 12 aya yayılması hedefi açısından değerli olduğunu sözlerine ekledi. Çinli turist sayısı hızla yükseliyor Küresel turizm sektöründe yüksek büyüme potansiyelini barındıran ülkeler arasında dikkati çeken Çin'den gelen turist sayısı, Türkiye'nin yürüttüğü tanıtım kampanyalarıyla 2002'deki 28 bin seviyelerinden 2019'da 426 bine kadar ulaştı. Kovid-19 sürecinde bu ülkede uygulanan seyahat sınırlamalarının etkisiyle rakamların 2021'de 26 bin seviyesine gerilediği Çin pazarı, 2022'de 89 bin 515'e ulaştı. Bu yıl grup seyahatlerindeki kısıtlamanın kaldırılmasıyla hızla yükselen Çinli turist sayısı, Ocak-Ekim döneminde 198 bin 807'ye ulaştı.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.