Hava Durumu

#Covid-19

TOURISMJOURNAL - Covid-19 haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Covid-19 haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Türkiye Turizm Geliriyle 5 Basamak Birden Yükseldi Haber

Türkiye Turizm Geliriyle 5 Basamak Birden Yükseldi

Koronavirüs pandemisinin etkilerinden tamamen kurtulan turizm sektörü, 2023’te tam anlamıyla toparlandı. Dünya genelinde uluslararası seyahat gelirleri 1.5 trilyon dolara ulaşırken, 2024 için bu rakamın 1.8 trilyon dolara çıkması bekleniyor. Türkiye, 2019’a kıyasla turizm gelirini büyük ölçüde artırarak dünyada 12. sıradan 7. sıraya yükseldi. 55 MİLYAR DOLAR TURİZM GELİRİ Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü’nün yayınladığı verilere göre, Türkiye’nin 2019’da 34.5 milyar dolar olan turizm geliri, 2023 yılında 55 milyar doları aşarak büyük bir artış gösterdi. Aynı yıl, 56 milyonu aşkın ziyaretçi ağırlayan Türkiye, dünyanın en çok turist çeken 5. destinasyonu oldu. Dünya turizm gelirlerinde ABD 189 milyar dolarla liderliğini sürdürürken, İspanya (92 milyar dolar), İngiltere (74 milyar dolar), Fransa (71 milyar dolar) ve İtalya (56 milyar dolar) ilk beşte yer aldı. Türkiye, turizm gelirleri açısından İtalya ve Birleşik Arap Emirlikleri ile yakın bir rekabet içinde bulunuyor. 2019 ile 2023 arasında Birleşik Krallık 5. sıradan 3. sıraya, İtalya ise 6. sıradan 5. sıraya yükseldi. Türkiye ise 5 basamak birden çıkarak 7. sıraya yerleşti. 2023’TE TURİZMDE ÖNE ÇIKANLAR 2023’te dünya genelinde 1.3 milyar uluslararası varış gerçekleşti ve yaklaşık 45 destinasyon pandemi öncesi rakamlarına ulaşarak bu rakamları aştı. Uluslararası turizmde en çok harcama yapan ülkeler listesinde ise Çin 196 milyar dolarla birinci sırada yer aldı. ABD (150 milyar dolar), Almanya (112 milyar dolar), İngiltere (110 milyar dolar) ve Fransa (49 milyar dolar) diğer büyük harcama yapan ülkeler arasında bulunuyor. Akdeniz çanağındaki turizm rekabeti ise hız kesmeden devam ediyor. Fransa, 100 milyon ziyaretçiyle dünyanın en çok turist çeken ülkesi olmayı sürdürürken, İspanya (85 milyon), İtalya (57 milyon) ve Türkiye (55 milyon) sıralamada yer aldı.

Covid-19 Sonrası Spor Yaparken Hayati Risklere Dikkat Haber

Covid-19 Sonrası Spor Yaparken Hayati Risklere Dikkat

SAMSUN (İHA) - Göğüs Hastalıkları Uzmanı Prof. Dr. Şevket Özkaya, Covid-19 pandemisi sonrası gençlerde ani ölümlerin artışına dikkat çekti. Prof. Dr. Özkaya, "Salgın sonrası özellikle acil servislerde genç hastalarda artan sayıda akciğer ve kalp/damar hastalıkları başvuruları gözlüyoruz. Özellikle profesyonel veya amatör sporcuların halı saha maçlarında ani ölümlerin arttığını görüyoruz" dedi. Soğuk havanın ve ağır egzersizin Covid-19 sonrası riskleri artırdığını ifade eden Özkaya, virüsün insan vücudunda kalıcı hasarlar bırakabildiğini belirtti. "Maalesef virüsün milyonlarca insanı etkilediğini biliyoruz. Teknolojik gelişmelerin ışığındaki ilk ölümcül salgın Covid-19 virüsü oldu ve yaptığı etkileri gelişmiş tanı yöntemleri ile görebiliyoruz. 'Sitokin' fırtınası dediğimiz klinik tablo ile Covid-19 virüsünün mekanik kılcal damarlarda bıraktığı hasar kişiden kişiye değişmekle birlikte, nerdeyse tüm bu virüsü alan insanlarda pandemi öncesi ve sonrasında belirgin fizyolojik, metabolik ve psikolojik farklılıklar gözleniyor" açıklamasını yaptı. COVID-19 SONRASI AĞIR EGZERSİZ RİSKLERİ Virüs sonrası ağır fiziksel aktivitelerin özellikle kalp ve akciğerlerde ciddi sorunlara yol açtığını vurgulayan Özkaya, "Covid-19 sonrası başta akciğer ve kalp kılcal damarlardaki kalıcı hasar, ağır egzersiz sonrası kanın yeterli oksijen sunumunu sağlayamaması sonucu ani ölümle kadar gidebilen ciddi şikayetlere neden oluyor" dedi. Halı sahada oynayan amatör sporculardan profesyonel sporculara kadar bu tür vakalarda artış olduğunu vurguladı. Prof. Dr. Özkaya, kapalı ve havasız alanlarda spor yapan gençlerde zatürre vakalarının ciddi bir artış gösterdiğini ifade ederek, "Kapalı, havalandırması bozuk, kalabalık spor salonları ve toplu seyahatlerden sonra gençler kolayca zatürre oluyorlar. Özellikle Covid-19 pandemisinden etkilenen vatandaşlarımızın, kış mevsiminde ağır egzersiz, soğuk hava ve hala aramızda olan başta virüs olmak üzere diğer solunum yolları patojenlerine dikkat etmeleri gerekiyor" uyarısında bulundu.

Rekor Ziyaretçiyle İspanya Turizmde Altın Çağını Yaşıyor Haber

Rekor Ziyaretçiyle İspanya Turizmde Altın Çağını Yaşıyor

İspanya’nın turizm sektörü, sağlık krizinin etkilerinden tamamen kurtularak geleceğe umutla bakıyor. İspanyol Turizm Kurulu (Mesa de Turismo) verilerine göre, bu yıl İspanya’ya yaklaşık 95 milyon yabancı ziyaretçi gelerek turizmde rekor kırılacak. Bu doğrultuda turizm geliri 2 milyar Euro bandını aşacak. Avrupa’nın ve İspanya’nın başlıca tatil destinasyonlarından biri olan Barselona’da, Barselona Turizm Konsorsiyumu, şehri dönüştürmek için turizmi bir aracı olarak kullanmayı amaçlıyor. Barselona Turizm Konsorsiyumu Genel Müdürü Mateu Hernandez, Cuma günü Xinhua’ya yaptığı açıklamada, "COVID deneyimi travmatikti ve bize turizmi, şehirlerimizi dönüştürmek, yatırım çekmek, dünyaya açılmak, yurt dışındaki yeni projelere tanınma sağlarken kendi kimliğimizi ve kültürümüzü dünyaya tanıtmak için bir fırsat olarak kullanma şansımız olduğunu öğretti" ifadelerini kullandı. Hernandez’e göre, öncelikli hedef otelleri doldurmak için turistleri, geniş bir seçenek yelpazesi sunarak şehirlere çekmek olacak. Mesa de Turismo’ya göre, yabancı ziyaretçiler bu yıl İspanya’da geçen yıla göre yüzde 11 daha fazla harcama yaptı. Şehirler, gastronomi, sanat ve kültür, festivaller ile kongre ve konferanslar gibi alanlara odaklanarak daha fazla harcama yapan yabancı ziyaretçileri çekmeyi amaçlıyor. Bu hedefe ulaşmak için Hernandez, teknolojinin "esas" olduğunu söyledi. "Ziyaretçilerimize daha iyi bir deneyim sunmamıza olanak tanıyacak bir teknoloji platformuna 5 milyondan fazla euro yatırımı yapıyoruz" dedi. Kuruluş, önümüzdeki yılın başında Çinli ziyaretçilerin şehirdeki kalışlarını daha iyi geçirmelerine yardımcı olmak için WeChat mesajlaşma uygulaması için bir mini program geliştiriyor. Hernandez, "Turizm sektörünün, Kuzey Amerikalı ya da Avrupalı turistlerin davranış kalıplarından farklı olan Çinli seyahatçilerin tüketim ve davranış kalıplarını anlamalarına yardımcı oluyoruz, böylece Çinli ziyaretçilere yaşamak istedikleri deneyimi daha iyi şekilde sunabilmek için Çin’den öğreniyoruz" dedi. İspanya Turizm Kurulu (Turespaña) verilerine göre, bu yıl İspanya’ya gelen Çinli turistlerin seyahat başına ortalama harcaması 3 bin 123 Euro oldu. Bu rakam 2019’a kıyasla yüzde 25’lik bir artışı temsil ediyor.

Küresel Turizm Sektörü Pandemi Sonrası Canlanıyor Haber

Küresel Turizm Sektörü Pandemi Sonrası Canlanıyor

COVID-19 pandemisinin neden olduğu büyük aksaklıkların ardından, küresel turizm sektörü istikrarlı bir şekilde toparlanıyor. Son eğilimler, gezginlerin popüler destinasyonlara geri döndüğünü ve turizme büyük ölçüde bağımlı ekonomilere yeniden hayat verdiğini gösteriyor. Daha az kısıtlaması olan ülkeler, ziyaretçi sayısında büyük artışlar yaşadı. Örneğin, İspanya ve Fransa gibi destinasyonlar pandemi sonrası turizmde önemli bir yükseliş gördü. İspanya, yalnızca 2023'ün ilk aylarında yaklaşık 8 milyon uluslararası ziyaretçi bildirdi. Bu rakam, ülkenin pandemi öncesi ziyaretçi seviyelerine oldukça yakındı. Fransa ise özellikle kısa mesafeli pazarlardan gelen turistlerin yoğun ilgisini çekti. Süreçte aşılama çabalarının olumlu sonuçlar vermeye devam ettiği gözlemlendi. Seyahat alışkanlıkları değişirken giderek daha fazla gezgin, tatil için açık hava ve daha az kalabalık yerleri tercih ediyor. Uzmanlar, bu eğilimin sürdürülebilir turizm uygulamalarının kök saldığına işaret ettiğini belirtiyor. Gezginler, doğayı koruma ve çevresel sorumluluğa odaklanan destinasyonları tercih ederken, bu değişim sektörde uzun vadeli bir dönüşüm başlatabilir. Kalabalıktan uzak ve doğayla iç içe deneyimlerin avantajlarını fark edenlerin sayısı günden güne artıyor. Pandemi sırasında en çok zarar gören alanlardan biri olan hava yolculuğu da toparlanıyor. Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği'ne (IATA) göre, küresel hava yolculuğunun 2023'ün sonlarında pandemi öncesi seviyelerin yaklaşık yüzde 60'ına ulaşması bekleniyordu. Özellikle yurt içi uçuşların toparlanmanın büyük bir kısmını oluşturması, gezginlerin uluslararası seyahatlerden ziyade yerel tatilleri önceliklendirdiğini gösteriyor. Düşük maliyetli havayolları, pazar payını ele geçirmek için kıyasıya rekabet ediyor. Ryanair ve easyJet gibi şirketler cazip fiyatlar sunarak birçok kişinin seyahat etme tutkusunu yeniden keşfetmesini sağladı. Bu rekabetçi fiyatlar sayesinde gezginler, daha önce erteledikleri uzak yerleri keşfetme fırsatını değerlendirme eğiliminde oluyor. Pandemi, gezginlerin seyahat önceliklerini değiştirdi. Artık birçok kişi sadece eğlence değil, anlamlı deneyimler de arıyor. Bu talep, yerel halkla etkileşimde bulunulan ve kültür alışverişini teşvik eden etkinliklerin yer aldığı deneyimsel seyahatin yükselişine neden oldu. Yerel deneyimlere vurgu yapan programlar, turistlerin kendilerini tam anlamıyla ve otantik bir şekilde keşfetmelerine olanak tanıdığı için ilgi görüyor. Turizmin yerel ekonomilere olan etkisi yadsınamaz bir gerçek. Yunanistan ve İtalya gibi turist akınına büyük ölçüde bağımlı ülkeler umut verici işaretler bildiriyor. Pandeminin ekonomik etkileriyle sarsılan topluluklar, şimdi güneşli plajlara, gurme mutfağa ve kültürel keşiflere aç gezginler sayesinde yeniden canlanıyor. Yerel işletmeler yeniden açılıyor, personel işe alıyor ve moraller yükseliyor. Ancak toparlanma her yerde eşit ve somut olarak görülebilir değil. Enflasyon ve jeopolitik gerilimler gibi faktörler, gezgin davranışlarını ve genel pazar büyümesini etkileyebiliyor. Artan otel fiyatları ve yaşam maliyeti, potansiyel gezginlerin seçeneklerini dikkatlice tartmasını gerektiriyor. Bölgelere göre dinamikler büyük farklılıklar gösteriyor. Örneğin, Asya-Pasifik turizm için önemli bir bölge olmasına rağmen, birçok ülkenin turist akışını etkileyen sıkı önlemleri devam ediyor. Tayland ve Endonezya gibi destinasyonlar kademeli olarak açılarak turizm fırsatlarını artırıyor. Bali, son raporlara göre ziyaretçi sayısında belirgin artışlar yaşarken, bu durum canlanma umutlarını pekiştiriyor. Bu toparlanma sürecinde teknoloji merkezi bir rol oynamaya devam ediyor. Temassız ödemeler ve kolay planlama ile gezinmeyi sağlayan uygulamalar gibi dijital araçlar, gezgin deneyiminin ayrılmaz bir parçası haline geldi. Gezginler giderek daha sorunsuz operasyonlar ve geliştirilmiş güvenlik önlemleri bekliyor, bu da sağlayıcıların hızla uyum sağlamasını zorunlu kılıyor. Uzmanlar, pandeminin seyahat sektörünü tüketici davranışından iş operasyonlarına kadar kalıcı olarak değiştirdiği konusunda hemfikir. Değişen gezgin beklentileri ve sağlık-güvenlik konularına ilişkin artan farkındalık, sektör uygulamalarında sürekli bir evrime yol açacak. Turizm sektöründe belirsizlik sürse de mevcut tahminler umut verici. Bu yıl gözlemlenen toparlanma, gelecek yıllar için iyimserlik yaratıyor. Gezginler keşif ve deneyim tutkusunu yeniden kazanırken, sürdürülebilirlik ve uyarlanabilirlik önemli temalar olmaya devam ediyor. Bu canlanma, sadece eski güzel günleri geri getirmekle kalmayıp, geleceğin turizmini şekillendirmeyi hedefliyor.

2024'te Turizmde Büyük Canlanma: 1,1 Milyar Turist Seyahatte Haber

2024'te Turizmde Büyük Canlanma: 1,1 Milyar Turist Seyahatte

Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü (UNWTO), 2024'ün ilk dokuz ayında 1,1 milyar uluslararası turistin seyahat ettiğini açıkladı. Bu rakam, turizm sektörünün Kovid-19 öncesi seviyelere büyük ölçüde yaklaştığını ve toparlanmanın beklenenden daha hızlı gerçekleştiğini gösteriyor. Sektördeki gelirlerin de 2019 seviyesini aştığı bildirildi. KOVİD-19 ÖNCESİNE YÜZDE 98 YAKLAŞTI BM Dünya Turizm Örgütü, 2024'teki turist hareketliliğinin, Kovid-19 salgını öncesindeki seviyelerin yüzde 98'ine ulaştığını açıkladı. Madrid merkezli kuruluşun raporuna göre, ekonomik, jeopolitik ve iklimsel zorluklara rağmen sektörün yıl sonunda salgın öncesi verileri tamamen yakalaması bekleniyor. AVRUPA, ASYA VE PASİFİK'TE TALEP YÜKSELDİ 2024'teki turizm hareketliliğinin artışında, Avrupa'daki yüksek talep, Asya ve Pasifik bölgesindeki toparlanma, uçuş destinasyonlarının çoğalması ve vize kolaylıkları etkili oldu. Salgın nedeniyle 4 yıl boyunca düşüş yaşayan sektör, küresel ölçekte büyük bir sıçrama yaptı. Özellikle Avrupa'daki büyük kaynak pazarların güçlü performansı, sektörü toparlanma sürecinde ileri taşıyan etkenlerden biri olarak öne çıktı. TURİZM GELİRLERİNDE REKOR ARTIŞ: 2019'U GEÇTİ 2024’te yalnızca turist sayısı değil, turizm gelirleri de yükseldi. UNWTO'nun verilerine göre, 2024'te turizm gelirleri 2019 seviyesinin üzerine çıktı. Turizmden en fazla gelir elde eden ülkelerde çarpıcı artışlar kaydedildi. Japonya: %59 gelir artışı İngiltere: %43 gelir artışı Türkiye: %41 gelir artışı İspanya: %36 gelir artışı Fransa: %27 gelir artışı İtalya: %26 gelir artışı Bu ülkelerde, turist sayısındaki artışın yanı sıra, kişi başı harcamaların yükselmesi de gelirlerin artmasını sağladı. DÜNYA EKONOMİSİNE POZİTİF ETKİ UNWTO Genel Sekreteri Zurab Pololikaşvili, rapora ilişkin değerlendirmesinde, turizmdeki toparlanmanın dünya ekonomisine doğrudan fayda sağladığını vurguladı. Pololikaşvili, "Küresel turizmde gözlemlenen güçlü büyüme, dünya ekonomileri için mükemmel bir haber. Turist harcamalarının artması, milyonlarca iş ve küçük işletme üzerinde doğrudan etki yaratıyor ve birçok ekonomide vergi gelirlerinin artmasına kararlı bir şekilde katkıda bulunuyor" ifadelerini kullandı. Raporun sonunda, 2024 yılının tamamında uluslararası turist sayısının rekor seviyeye ulaşmasının beklendiği kaydedildi. Sektörün, Kovid-19'un etkilerini tamamen geride bırakarak 2024'ü "turizmin altın yılı" olarak kapatması öngörülüyor.

Испания побила рекорд с 84 миллионами туристов в 2023 году Haber

Испания побила рекорд с 84 миллионами туристов в 2023 году

Выступая с заявлением для прессы, Хереу отметил, что до вспышки Covid-19 наибольшее количество туристов, достигнутое в 2019 году, увеличилось на 1 процент в 2023 году, а по сравнению с 2022 годом наблюдался рост на 19 процентов. Отметив, что, согласно статистике, наибольшее количество туристов, посетивших Испанию, составило 83,5 миллиона в 2019 году, министр Хереу заявил, что это число было превышено в 2023 году и увеличилось до 84 миллионов. Министр Хереу также заявил, что общий доход от туризма в 2023 году превысит 108 миллиардов евро, а по сравнению с предыдущими годами он на 17,4 процента выше уровня 2019 года и на 23,8 процента выше уровня 2022 года. Испанский министр подчеркнул, что они ожидают рекордного количества туристов и доходов от туризма в 2024 году, если только не произойдет совершенно особый внешний фактор. Было сообщено, что официальные и четкие данные по туризму будут оглашены Национальным институтом статистики (INE) на следующей неделе. С 2026 ГОДА В МАДРИДЕ ПРИНИМАЮТСЯ ГОНКИ ФОРМУЛЫ 1 С другой стороны, было заявлено, что Мадрид войдет в гоночный календарь Формулы-1 начиная с 2026 года, а официальное объявление будет сделано 23 января. Президент автономного правительства Мадрида Исабель Аюсо заявила: «В Мадриде будет лучшая трасса Формулы-1 в мире». сказал. Было заявлено, что гонки Формулы 1 внесут 4,5 миллиарда евро в экономику Мадрида и предоставят возможности трудоустройства 8200 человек, а по оценкам, в дни гонок приедут 800 тысяч туристов. Источник: Йени Чаг

Türkiye’de konaklamaların yüzde 61'ini yabancı turist yaptı Haber

Türkiye’de konaklamaların yüzde 61'ini yabancı turist yaptı

Türkiye'de 2022 yılı verilerine göre turistik konaklama tesislerinde geçirilen gece sayısında yabancı oranı yüzde 61,3 oldu. Covid-19 salgınıyla büyük bir darbe yiyen turizm sektörü toparlandı. AB ülkelerinde 2022 yılında otel ve pansiyon gibi turistik tesislerde geçirilen gece sayısı salgın öncesindeki seviyeye yaklaştı.  Türkiye’de ise bu sayı salgın öncesi dönemin de üzerine çıkarak 242,5 milyona ulaştı. Konaklanan gece sayısında Türkiye 5. sırada 2022 yılı verilerine göre turistik konaklama tesislerinde geçirilen gece sayısının en yüksek olduğu ülkeler İspanya (451,6 milyon) ve Fransa (449,8 milyon). Hemen ardından İtalya (412 milyon) ve Almanya (400,4 milyon) geliyor. Türkiye ise 242,5 milyon ile beşinci sırada bulunuyor. 100 milyonun üstünde konaklanan gece sayısına sahip diğer ülkeler Yunanistan (132,7 milyon), Hollanda (128,8 milyon) ve Avusturya (115,1 milyon) oldu. Yabancı oranı AB’de yüzde 43; Türkiye’de yüzde 61,3 Peki, turistik tesislerde kimler kalıyor? Bu oran ülkeden ülkeye büyük değişiklik gösteriyor. Turistik konaklama tesislerinde geçirilen gece sayısında yabancı oranın en yüksek olduğu ülkeler Malta (yüzde 91,9), Hırvatistan (yüzde 91,4) ve Kıbrıs (yüzde 90,8) oldu. Bu oran Akdeniz ve Ege’de deniz tatili sunan ülkelerde yüksek. Yunanistan’da yabancı oranı yüzde 84 iken Portekiz (yüzde 64,4) ve Türkiye’de yüzde 61,3. İspanya ise yüzde 60,1 ile hemen Türkiye’nin ardından geliyor. Yabancı oranı en düşük Almanya’da Bazı ülkelerin 2022 verileri bulunmuyor. Sağlıklı bir kıyas için bu ülkelerin 2019 verileri grafikte yer alıyor. Buna göre turistik konaklama tesislerinde geçirilen gece sayısında yabancı oranın en düşük olduğu ülke yüzde 16,9 ile Almanya. Avrupa’da turizmin önemli ülkelerinden Fransa’da ise bu oran yüzde 27,9. Yabancı turist oranı İskandinav ülkelerinde de düşük. Türkiye büyük çıkış içinde Turistik konaklama tesislerinde geçirilen toplam gece sayısında Türkiye büyük bir çıkış içinde. 2014-2022 yılları arasında 2022 rekorun kırıldığı ülke oldu. 2014’te 130 milyon olan konaklanan gece sayısı 2022’de 242,5 milyon oldu. Türkiye'de yabancı oranı düşüş eğiliminde Türkiye’de turistik konaklama tesislerinde geçirilen gece sayısında yabancı turistlerin oranı son 10 yılda düşüş eğiliminde. 2014’te yabancı oranı yüzde 75 iken salgın öncesinde 2019 yılında yüzde 62,9 oldu. 2020’de salgının etkisiyle bu oran yüzde 42,1’e kadar gerilirken 2022’de yüzde 61,3 oldu. Bu değişim için yabancı turist sayısı ve konaklama imkanlarının da incelenmesi gerekiyor.

Domestic tourism remains at low in China during National Day Week Haber

Domestic tourism remains at low in China during National Day Week

According to the statement made by the Ministry of Tourism and Culture of China, during the 8-day holiday covering September 29-October 6, 826 million people traveled within the country and the total income from domestic tourism increased to 753.4 billion yuan ($103 billion). During the first National Day Week holiday after Covid-19 restrictions were lifted at the end of last year, the number of tourists increased by 4.1 percent compared to 2019, and domestic tourism revenues increased by 1.5 percent, reaching pre-pandemic levels. While the number of tourists increased by 71 percent compared to 2022, when travel restrictions were imposed due to the Covid-19 epidemic, a 130 percent increase in tourism revenues was recorded. Despite the increase in revenues, the amount of expenditure per tourist remained 2 percent below 2019. This year, during the Spring Festival holiday on January 21-27, the first holiday period after Covid-19, the number of tourists reached 73.1 percent of the 2019 level before the epidemic, and tourism revenues reached 88.6 percent. During the May 1 Labor Day holiday between April 29 and May 3, the number of tourists increased by 19 percent and tourism revenues increased by 0.7 percent compared to 2019. The Covid-19 epidemic had dealt a blow to tourism Quarantine and travel restrictions imposed in China in 2022 due to epidemics triggered by Omicron cases in many cities across the country had a negative impact on domestic tourism during holiday periods. While travel restrictions were imposed in many cities, including the country's largest cities, Shanghai, Beijing, Xinjiang and Guangzhou, during holiday periods due to outbreaks caused by the Omicron variant of Covid-19, citizens were advised not to "go out of town".

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.