Hava Durumu

#Demiryolu

TOURISMJOURNAL - Demiryolu haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Demiryolu haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Demiryolu Taşımacılığında 2053’e Kadar Yeşil Dönüşüm Hedefi Haber

Demiryolu Taşımacılığında 2053’e Kadar Yeşil Dönüşüm Hedefi

BAKÜ (İHA) - Bakü'deki BM İklim Değişikliği 29. Taraflar Konferansı'nda (COP29) konuşan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 2053 yılına kadar demiryolu taşımacılığının enerji ihtiyacının en az yüzde 35'ini yenilenebilir enerji kaynaklarından karşılamayı hedeflediklerini belirtti. "Sürdürülebilir ve Dijital Orta Koridor ve Ötesi" konulu Bakanlar Yuvarlak Masa Toplantısı'nda konuşan Bakan Uraloğlu, seyahat süresinin kısalması ve erişilebilirliğin artmasıyla karbon ayak izinin arttığını vurgulayarak, "Ayrıca jeopolitik gelişmeler, bölgesel çatışmalar ve taşımacılık sürelerinin uzaması dolayısıyla emisyon artışı zirveye çıkmıştır diyebilirim. Bir yandan ekonomik ve dolayısıyla taşımacılık faaliyetlerimizi artırırken, diğer yandan karbon ayak izini nasıl azaltacağız? Bu sorunun cevabı sürdürülebilir, ulaştırma politikalarından geçiyor elbette. Ülkemiz Paris Anlaşması'nı onaylayarak ve 2053 sıfır emisyon hedefini taahhüt ederek hem küresel iklim değişikliği sorunuyla mücadelede yerini aldı hem de bu amaca yönelik politikaların uygulamaya aktarılmasına hız kazandırdı" dedi. DEMİRYOLUNUN YOLCU VE YÜK TAŞIMACILIĞINDA PAYI ARTTIRILACAK Uraloğlu, "Bu minvalde hazırladığımız 2053 Ulaştırma ve Lojistik Ana Planımızla etkin bir ulaşım sistemini ülkemize kazandırmak için gayret ediyoruz. Bütünleşik olarak tasarladığımız ulaşım ekosistemimizde zorluklara karşı dayanıklılık ve yeşil ulaştırma esasında tüm modları birbiriyle entegre hale getiriyoruz. Bir yandan yüksek hızlı tren ve hızlı tren ağının geliştirilmesine yönelik projeleri yürütürken, diğer yanda mevcut hatların elektrikli ve sinyalli hale getirilmesi, demiryolunun yolcu ve yük taşımacılığında payının arttırılmasını hedefliyoruz" diyerek ulaşımın geleceği için yapılan çalışmaları aktardı. TAŞIMACILIK PROJELERİ Bakan, denizcilik sektörüne yönelik projelerle sera gazı salınımının azaltılmasını ve yenilenebilir enerji kaynaklarına dayalı yakıt sistemlerinin geliştirilmesini planladıklarını ifade etti. Tekirdağ'da devreye alınan yüksek gerilimle çalışan gemi elektrik besleme tesisi, emisyonların sıfırlanmasına katkı sağlayacak. Türkiye'nin Asya ile Avrupa’yı birleştiren demir yolu projeleriyle uluslararası yük taşımacılığına çevreci bir bakış açısı getirdiğini belirten Uraloğlu, Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nde de bir demiryolu projesinin hayata geçirileceğini açıkladı. Bakan Uraloğlu, Azerbaycan ile Zengezur yolu üzerinde yakın çalışmalar yürütüldüğünü ve Bakü-Tiflis-Kars güzergahının tamamlayıcısı olacak yeni bir taşımacılık koridoru oluşturmayı hedeflediklerini de belirtti.

Bakan Uraloğlu: "Seyahat Süresi 4 Saatten 1,5 Saate İnecek" Haber

Bakan Uraloğlu: "Seyahat Süresi 4 Saatten 1,5 Saate İnecek"

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Halkalı-Ispartakule Demiryolu Hattı'nın ışık görme törenine katılarak, projeyle ilgili önemli açıklamalarda bulundu. Bakan Uraloğlu, tamamlandığında mevcut hat kapasitesini 4 kat artıracaklarını ve yolcu seyahat süresinin 4 saatten 1,5 saate, yük taşıma süresinin ise 8,5 saatten 3,5 saate düşeceğini belirtti. Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Projesi, toplamda üç etaptan oluşuyor. Bunlar; 153 kilometrelik Kapıkule-Çerkezköy etabı, 67 kilometrelik Çerkezköy-Ispartakule etabı ve şu an tamamlanan 8,4 kilometrelik Ispartakule-Halkalı etabı. Bakan Uraloğlu, tüm etapların tamamlanmasıyla Türkiye'nin hızlı tren hattı kapasitesinin büyük ölçüde artırılacağını vurguladı. "SEYAHAT SÜRESİNİ 4 SAATTEN 1.5 SAATE DÜŞÜRMEYİ PLANLIYORUZ" Bakan Uraloğlu, "Tüm etapların tamamlanmasıyla; mevcut hat kapasitesini 4 kat artırmayı hedefliyor, yolcu seyahat süresinin 4 saatten 1,5 saate, yük taşıma süresini ise 8,5 saatten 3,5 saate düşürmeyi planlıyoruz" dedi. Ayrıca 6,4 kilometrelik çift tüp TBM tüneli, 634 metre uzunluğunda 2 adet aç-kapa tünel ve 1,38 kilometrelik açık hattın altyapı ve üstyapı çalışmalarının devam ettiğini açıkladı. Projenin 2025 sonunda tamamlanması hedefleniyor. "İSTANBUL'U KAPIKULE HATTINA ENTEGRE EDECEĞİZ" Bakan Uraloğlu, İstanbul'u Kapıkule hattına bağlayacak bir hattın inşaatına da devam edildiğini belirterek, "Çalışmalarımız tamamlandığında Ispartakule'den devam edecek 67 km'lik hatla, İstanbul'u mevcut Halkalı İstasyonu'ndan yolcu ve yük hizmetlerini sağlayacak şekilde Çerkezköy ilçesine oradan da Kapıkule Hattı'na entegre edeceğiz. Halkalı - Çerkezköy demiryolu hattımız ulusal demiryolu ağımızın önemli bir parçasını oluşturacağı gibi Marmaray'ın devamı olarak Halkalı'dan sonrası için bir banliyö hattı gibi de çalışacak" diye belirtti. Halkalı-Ispartakule hattının tamamlanmasının ardından, İstanbul’un raylı sistem ağı daha da genişleyecek. Marmaray, Yüksek Hızlı Tren (YHT) ve diğer metro hatlarıyla birleşerek, 3.1 milyon İstanbullunun ulaşımını kolaylaştıracak. Bakan Uraloğlu, yeni hattın bölgedeki vatandaşların günlük ulaşımını daha ekonomik ve hızlı hale getireceğini belirterek hattın geniş yayılım ağını anlattı. Bakan Uraloğlu, demiryolu uzunluğunun 2003 yılında 11 bin kilometre olduğunu, son yapılan yatırımlarla bu uzunluğun 13 bin 919 kilometreye çıktığını da duyurdu. Ayrıca, Avrupa ile olan demiryolu bağlantılarının güçlendirileceğini ve ticari hareketliliğin artacağına dikkat çekti.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.