Hava Durumu

#Deniz Tatili

TOURISMJOURNAL - Deniz Tatili haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Deniz Tatili haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Bolu Yangını Sonrası Balıkesir'de Güvenlik Seferberliği Haber

Bolu Yangını Sonrası Balıkesir'de Güvenlik Seferberliği

BALIKESİR (İHA) - Bolu’da yaşanan otel yangının ardından Balıkesir Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Akın, turistik tesislerde güvenlik önlemlerinin artırıldığını açıkladı. Başkan Akın, "Bolu'daki olayın acısı son derece derin. Bu tür faciaların bir daha yaşanmaması için gerekli tedbirleri almak zorundayız" dedi. Başkan Akın, otel ve turistik tesislerde güvenlik durumunun detaylı şekilde incelenmesi için talimat verdiğini söyledi. Ayrıca, yeni ruhsat alacak tesislerde itfaiyenin sorumluluğunu hatırlatarak tüm prosedürlere uyulmasını sağlamak adına denetimlerin artırıldığını vurguladı. KAPSAMLI DENETİMLER BAŞLATILDI Balıkesir’in geniş bir sahil hattına sahip olduğuna değinen Akın, "Yangın merdivenleri başta olmak üzere olması gereken kurallara harfiyen uygulanabilmesi için yetkili arkadaşlarımızı devamlı uyarıyoruz. Tabii aynı zamanda kontrol, denetim gibi mekanizmaların da kusursuz olarak sağlanması çok önemli. Bu konuyla ilgili de tüm ekip arkadaşlarıma bilgilendirmelerde bulunuyoruz" dedi. Turizm sezonunun yaklaştığını belirten Akın, "Tüm otellerde kapsamlı bir denetim süreci başlattık. Geçmişe dönük tarama yapılması konusunda da talimat verdim. Yetkili arkadaşlarım, bizim bu süreçte belediye olarak turistik tesislerimize verdiğimiz belgelerde herhangi bir sorunun olmadığını söyledi. Ama ben yine de geçmişe yönelik taramalara ait kontrollerin hassasiyetle yapılması talimatını verdim. Bu konuda hem geçmişe yönelik hem de bundan sonra yapacağımız çalışmalarda bu konularda çok ama çok sıkı takip halinde olacağız" dedi. GÜVENLİ BİR TATİL SUNMAK HEDEFLENİYOR Ahmet Akın, alınan önlemlerle hem yerli hem de yabancı turistlerin Balıkesir’de güvenli bir tatil yapmalarını sağlamayı amaçladıklarını söyledi. Doğal güzelliklerin korunması ve halkın güvenliği için titizlikle çalışmaya devam edeceklerini belirten Akın, kararlılıkla denetimlerin sürdürüleceğini ifade etti.

Antalya'nın Turizm Potansiyeli İçin ANTİAD'tan Çözüm Önerileri Haber

Antalya'nın Turizm Potansiyeli İçin ANTİAD'tan Çözüm Önerileri

ANTALYA (İHA) - Antalya İş İnsanları Derneği (ANTİAD), Batı Akdeniz Sanayici ve İş Dünyası Federasyonu’na (BAKSİFED) üyelik başvurusu kapsamında bu hafta sonu genel kurul toplantısı düzenleyecek. Dernek Başkanı Bilal Köleoğlu, toplantı öncesinde gazetecilere yaptıkları çalışmaları ve gelecek hedeflerini anlattı. Köleoğlu, genel kurulun federasyonun seçim takvimine uyumlu hale getirildiğini ve yönetimde yeni isimlere yer verileceğini belirtti. ANTALYA’NIN EKONOMİK VE TURİSTİK SORUNLARI ELE ALINDI ANTİAD Başkanı Köleoğlu, Antalya’nın fuarcılık, tarımsal üretim ve altyapı konularında çözüm bekleyen sorunları olduğunu ifade etti. Özellikle Altıntaş bölgesindeki altyapı eksiklikleri ve sağlık yatırımlarının kış turizmine etkisine dikkat çeken Köleoğlu, ulaşım yatırımlarının da elzem olduğunu vurguladı. Antalya’nın yalnızca "deniz, kum, güneş" konseptiyle anıldığını belirten Köleoğlu, "Biz kendimiz şuradan Alanya’ya gidemiyoruz. Gelen turistten kent merkezi faydalanamıyor. Pastadan hiçbir dilim alamıyor. Sadece deniz kum güneşi satıyoruz. Şehrin cazibesini arttırmalıyız. Uluslararası etkinlikler düzenlemeliyiz" dedi. "TURİST ŞEHİR MERKEZİNE ULAŞAMIYOR" Antalya’ya gelen turistlerin şehir merkezine gelmesini sağlamak için cazip nedenler yaratılması gerektiğini dile getiren Köleoğlu, "Kaleiçi gibi bir yer var elimizde. Yurt dışına gittiğimiz zaman biz tarihi yerleri geziyoruz. Kundu Raylı Sistem Projesini önemsiyoruz. Turistin şehre ulaşımını kolaylaştırmalıyız. Şehrimizin tanıtım eksikliği var. Yıllardır turist şehir merkezine gelmiyor. Merkezdeki otellerle biz esnaf olarak güzel işler yapardık. Şehrin içinde bir kalkınma olurdu. Bırakın kazanmayı birçok iş yerimiz ayakta zor duruyor" dedi. Köleoğlu, Antalya’nın yerli turist potansiyelinin de giderek Ege Bölgesi, Yunanistan ve diğer yurt dışı destinasyonlara kaydığını vurguladı. EXPO ALANI İÇİN YENİ PROJELER GEREKLİ Köleoğlu, EXPO alanının değerlendirilmesi gerektiğine dikkat çekerek, buraya tematik park, inovasyon merkezi veya uluslararası bir tarım üniversitesi kurulabileceğini söyledi. Aksu tarafındaki bu devasa alanın turizme kazandırılması gerektiğini belirten Köleoğlu, bölgenin potansiyelinin harekete geçirilmesi için çalışmalara ihtiyaç olduğunu ifade etti.

Marmaris'in İngiltere Çıkarması: Manchester’da Büyük Tanıtım Haber

Marmaris'in İngiltere Çıkarması: Manchester’da Büyük Tanıtım

MANCHESTER (İHA) - Türkiye'nin gözde tatil destinasyonlarından Marmaris, İngiltere'nin Manchester şehrinde dikkat çekici bir tanıtım atağı gerçekleştirdi. Şehirdeki yüksek binalar, otobüsler ve Digivan adı verilen mobil reklam araçları Marmaris görselleriyle kaplanarak İngilizlere "Bu yaz Marmaris'e gelin" mesajı verildi. Kampanya, Marmaris Esnaf ve Sanatkarlar Odası Başkanı Mehmet Ayyıldız’ın öncülüğünde düzenleniyor. Başkan Ayyıldız, "Yaz aylarında hem ülkemize hem de güzel Marmaris'imize daha fazla turist gelebilmesi adına tanıtım çalışmaları yapmaktayız. Hem ülkemizi tanıtalım, hem Marmaris'in bilinirliğini artıralım, hem de esnaf ve sanatkarlarımız daha fazla para kazansın niyetiyle tanıtım çalışmalarına başlamış bulunmaktayız" dedi. Marmaris’in turizm potansiyelini artırmak amacıyla İngiltere genelindeki iletişim kanallarını yoğun şekilde kullandıklarını belirten Ayyıldız, radyo programlarından gazetelere, LED ekranlardan sokaklara kadar birçok alanda tanıtım yaptıklarını açıkladı. "İngiltere pazarından daha fazla pay alabilme çabasındayız, İngiltere bizim için çok önemli" dedi. 2024’TE İNGİLİZLER İLK SIRADAYDI Ayyıldız, 2024 verilerine göre Marmaris ve çevresine gelen 3,6 milyon turistin 1,6 milyonunun İngiliz olduğunu, bunun toplam turist sayısının yüzde 45’ine denk geldiğini vurguladı. İngilizlerin Marmaris’i tercih etmelerindeki başlıca sebebi ise bölgenin güneşi ve misafirperverliği olarak açıkladı. Yılın 10 ayı güneşli bir iklime sahip olunması ve esnafın güler yüzü ile İngiliz turistlere evlerindeymiş gibi hissettiren atmosferinin büyük avantaj olduğuna dikkat çekti. SOKAK REKLAMLARI İLGİ ÇEKİYOR Ayyıldız, Marmaris’in tanıtımında sokak reklamlarının etkili olduğunu, "Bundan yaklaşık 3 yıl önce biz yine İngiltere'deki şehir otobüslerini Marmaris görselleriyle giydirmiştik. 2 yıl önce yine İngiltere'deki BlackHop denilen siyah taksileri giydirmiştik. Şimdi bu yıl da radyo, gazete, Digivan ve Ox Tower denilen yüksek binalardaki LED ekranlara reklamları verdik. Şunu gördük. İnsanlara sokakta dokunmak lazım. Tatile çıkma ihtimali olan insanları sokakta yakalayıp bir şekilde 'acaba biz Marmaris'e gidebilir miyiz? Biz Türkiye'ye gidebilir miyiz?' sorularını akıllarına sokmak lazım" sözleriyle anlattı. Marmaris, bu kapsamlı kampanya ile İngiliz turistlerin ilgisini çekmeye devam ederken, Türkiye’nin turizm gelirlerine de önemli katkı sağlamayı hedefliyor.

2025 İzmir Turizminde Yeni Bir Sayfa Açacak Haber

2025 İzmir Turizminde Yeni Bir Sayfa Açacak

Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamaları Birliği (ETİK) Başkan Yardımcısı Bülent Tercan, İzmir’in 2025 turizm sezonunda yabancı turist sayısını artıracağına inandığını belirtti. Tercan, İzmir’in yalnızca deniz, kum ve güneşten ibaret olmadığını, Meryem Ana, 7 Kiliseler, Efes, Agora gibi önemli değerlere sahip olduğunu hatırlatarak, "Bu sezon Londra Fuarı’ndaki girişimlerle İngiltere’den yüzde 15’lik; SKAL kongresiyle de yüzde 15’lik bir artma olacağını ümit ediyoruz. Değerlerimizi çok iyi pazarlamalıyız" dedi. 2024’te 17 milyon turist ağırlayan Antalya’ya karşı İzmir’in sadece 1,7 milyon turiste ev sahipliği yaptığını belirten Tercan, aradaki farkın büyük olduğunu vurguladı. Tercan, "İzmir, Türkiye’de turizmin başladığı yer. Fakat 1980’lerin ortalarında, Turgut Özal döneminde, Antalya’da 49 yıllığına Hazine’ye ait araziler turizme açıldı. Oralara 5 yıldızlı büyük tatil köyleri yapıldı. Doğru bir planlamaydı, güzel bir projeydi. O süreçte İzmir, turizmde kendini geliştirmek için hiçbir şey yapmadı. Oysa İzmir’de her şey var. Deniz, kum, güneş var. İnanç turizminin tüm unsurları var" diye ekledi. İZMİR İÇİN YENİ HEDEFLER Tercan, İzmir Adnan Menderes Havalimanı’na gelen turistlerin yüzde 60’ının Kuşadası’na geçtiğini belirterek şehre gelen gerçek turist sayısının 700 bin civarında olduğunu söyledi. "Antalya’da kitle turizmi yapılıyor. Antalya gibi olalım demiyorum, zaten olamayız. Biz İzmir’e özgü değerleri anlatarak ön plana çıkalım istiyoruz. Kemeraltı’nı tanıtalım. Yeme içme kültürümüz var, Kordon’umuz var" dedi. İzmir’in 2025’te Londra ve Berlin gibi fuarlarda daha etkin olması gerektiğini belirten Tercan, inanç turizmi fırsatından da yeterince faydalanılmadığına işaret etti. Tercan, "Avrupa’daki önemli fuarlara katılıp İzmir’i tanıtmamız gerekirdi. Aralık ayında Londra’da Dünya Turizm Fuarı düzenlendi. Bir turizm şehri, bir turizm kasabasıysanız, mutlaka o fuarlarda boy göstermeniz gerekir. Çok acıdır ki İzmir, o fuarda cılız bir şekilde tanıtıldı. Stantta kuru kuru broşür dağıtmak değil, gümbür gümbür tanıtım gerekir. İzmir’in, nazar boncuklarıyla, 7 kilisenin görselleriyle, Meryem Ana’yla, Tariş üzümüyle, zeytinyağıyla, bomba gibi tanıtımı yapılmalıydı ve bu tanıtım sürekli olmalıydı" ifadelerini kullandı. SKAL KONGRESİ VE İNANÇ TURİZMİ VURGUSU Ekim ayında İzmir’de düzenlenen Dünya SKAL Kongresi’nin önemli bir fırsat olduğunu belirten Tercan, İzmir’in tüm değerlerini uluslararası turizmcilere tanıtma şansı yakaladıklarını söyledi. "İzmir Ticaret Odası, İzmir Büyükşehir Belediyesi, SKAL’ın popülerliğini kullanıp İzmir’in reklamını yapmalı. SKAL derneğimizin kardeşi, Roma bizi bekliyor. Onlarla ortak çalışmalar yapacağız. Roma ile inanç turizmini geliştireceğiz. İnanç turizmiyle 12 ay turizm mümkün. İnanç turizmi, savaş zamanlarında bile olmuş bir şey" diye ekledi. KRUVAZİYER VE ÇEŞME PROJESİ Kruvaziyer gemilerinin İzmir’e uğramamasını değerlendiren Tercan, "Bir kere şunun altını çizelim; İzmir, bir ana kruvaziyer limanı değil. Esas kruvaziyer limanı, Kuşadası Limanı’dır. İzmir’e, Kuşadası’ndan seken gemiler geliyordu. Yani Kuşadası dolu olduğu için oraya giremeyen gemiler İzmir’e geliyordu. İzmir, kruvaziyer için yedek limandır" diyerek, konunun çözümü için çalışılması gerektiğini söyledi. Çeşme Turizm Projesi’nin iptal edilmesine üzüldüğünü de belirten Tercan, "Çeşme projesi, İzmir için kaçırılmış bir fırsattır" dedi.

2025 Avrupa Seyahatlerinde Keşfedilmesi Gereken Ülkeler Haber

2025 Avrupa Seyahatlerinde Keşfedilmesi Gereken Ülkeler

Seyahat tutkunları için 2025, Avrupa'nın eşsiz ülkelerini keşfetmek adına kaçırılmayacak fırsatlar sunuyor. Pandemi sonrası toparlanan turizm sektörüyle birlikte gezginler, özgürce seyahat edebilecekleri unutulmaz deneyimler yaşamak istiyor. İşte 2025'te mutlaka ziyaret edilmesi gereken Avrupa ülkeleri ve seyahat ipuçları: PORTEKİZ: TARİHİN VE DOĞANIN UYUMU Portekiz, Lizbon’un tarihi dokusundan Algarve’nin altın plajlarına kadar her zevke hitap eden bir destinasyon. Porto’nun ünlü şarap mahzenleri ve Douro Nehri’nde yapılan tekne turları, bu yıl da popüler olacak. Üstelik bütçe dostu seçenekler sayesinde masrafları kontrol altında tutmak mümkün. Tavsiye: Erken rezervasyonlarla uçak ve konaklama masraflarınızı azaltabilirsiniz. İTALYA: SANAT, TARİH VE DOĞAL GÜZELLİK Roma’nın ihtişamlı Kolezyumu, Floransa’nın sanat dolu atmosferi ve Amalfi Sahili’nin eşsiz manzaraları, İtalya’yı 2025’te vazgeçilmez bir seyahat rotası yapıyor. Ayrıca İtalyan mutfağının eşsiz lezzetlerini yerel trattorialarda deneyimlemek seyahatleri daha da özel kılıyor. Tavsiye: Müze giriş biletlerinizi önceden alarak hem zamandan hem de paradan tasarruf edebilirsiniz. SLOVENYA: AVRUPA'NIN SAKLI CENNETİ Bled Gölü’nün masalsı manzarası, Ljubljana’nın zarif sokakları ve Triglav Ulusal Parkı’nın büyüleyici doğası Slovenya’yı keşfetmek için başlıca sebeplerden. Üstelik sürdürülebilir turizme önem veren bu ülke, doğaya saygılı bir tatil sunuyor. Tavsiye: Bisiklet turları ve doğa yürüyüşlerini seyahat planınıza ekleyin. YUNANİSTAN: MASMAVİ ADALAR VE TARİHİN BÜYÜSÜ Santorini, Mikonos ve Girit gibi adalar, Yunanistan’ın eşsiz cazibesini yansıtıyor. Antik kalıntılar ve Akropolis gibi yapılar ise tarih severlerin ilgisini çekiyor. Deniz ürünleriyle dolu yerel mutfak deneyimi de bu rotalardaki tatilleri unutulmaz kılıyor. Tavsiye: Feribot biletlerinizi önceden alarak hem bütçenizi hem zamanınızı koruyabilirsiniz. ALMANYA: TARİH VE MODERNİZMİN HARMANI Berlin’in sanat dolu sokakları, Bavyera’nın etkileyici doğası ve Ren Vadisi’nin bağları Almanya’yı özel kılıyor. Şehirler arası ulaşımda trenle seyahat etmek büyük kolaylık sağlıyor. Tavsiye: Deutsche Bahn ile tren biletlerinizi önceden rezerve ederek uygun fiyat avantajlarından yararlanabilirsiniz. İSPANYA: RENKLİ KÜLTÜR VE EĞLENCE Barselona’nın Gaudi eserleri, Sevilla’daki Flamenko gösterileri ve Madrid’in zengin kültürel atmosferi, İspanya’yı her zaman favori bir destinasyon yapıyor. Tapas barlarında keyifli akşamlar geçirmek de bu deneyimi tamamlıyor. Tavsiye: Seyahatinizi yerel festivallere denk getirerek unutulmaz bir tatil planlayabilirsiniz.

Marmaris'te Yat Kiralama Sektörü Yeniliklerle Büyüyor Haber

Marmaris'te Yat Kiralama Sektörü Yeniliklerle Büyüyor

MUĞLA (İHA) - Dünyanın önde gelen tatil destinasyonlarından biri olan Muğla’nın Marmaris ilçesinde, yat kiralama sektörü pandemi sonrası dönemde değişen taleplere uyum sağlamak için yenilikler geliştiriyor. İzole tatil ihtiyacıyla büyüyen sektör, artık teknelerinde su sporları ve eğlence aktiviteleri gibi ek hizmetler sunarak rekabetin içinde güçlü bir yer edinmeye çalışıyor. "SATIN ALMAK YERİNE KİRALAMAK DAHA AVANTAJLI" Marmaris’te yat kiralama işi yapan kaptan Onur Şahin, 2024 yılının beklentilerin üzerinde geçtiğini, 2025 için de rezervasyonların şimdiden yüzde 40 oranında dolduğunu ifade etti. Şahin, "Teknelerimize jetski kiralama, dalış eğitimleri ve balıkçılık gibi ek hizmetler ekledik. Bugünlerde tekne satın almak yerine kiralamak çok daha avantajlı. Marina fiyatları ve bakım masrafları nedeniyle 10 haftalık kiralama maliyeti, bir tekne satın alma masraflarına eşdeğer. Zaten çoğu insan yılın 10 haftasından fazlasını teknede geçirmiyor" dedi. PANDEMİ SONRASI TALEP DEĞİŞİMLERİ Sektörün bir diğer temsilcisi kaptan Ahmet Mert Karabolat, pandemi döneminde izole tatil arayışıyla artan talebin, pandemi sonrasında eski seviyelere gerilediğini belirtti. Yüksek maliyetler nedeniyle bazı firmaların faaliyetlerini durdurduğunu ya da teknelerini satmak zorunda kaldığını vurguladı. REZERVASYONLARDA ERKEN HAREKET AVANTAJLI Konsept yenilikleriyle müşteri beklentilerini karşılamayı hedefleyen firmalar, yüksek maliyetlere rağmen dikkat çekmeye devam ediyor. Karabolat, "Geçtiğimiz sezon teknelerimizin tamamı doluydu. 2025 sezonu için de yüzde 40 rezervasyon tamamlandı. Müşteri beklentilerini karşılamak için teknelere farklı eğlence konseptleri eklemeye devam ediyoruz" dedi. Pandemi döneminde izole tatil ihtiyacıyla gelişen yat kiralama sektörü, Marmaris ve çevresinde inovatif çözümlerle yerli ve yabancı tatilciler için cazip bir seçenek olmayı sürdürecek.

Kemer'e Romanyalı Turist Akını: Hedef 40 Bin Kişi Haber

Kemer'e Romanyalı Turist Akını: Hedef 40 Bin Kişi

ANTALYA (İHA) - Kemer Belediye Başkanı Necati Topaloğlu, Romanya’nın başkenti Bükreş’te düzenlenen TTR Romanya Turizm Fuarı'na ilişkin açıklamalarda bulundu. Başkan, Kemer’in turizm sezonunda çeşitlenen turist potansiyelinden yararlandığını belirtti. Topaloğlu, bu yılki turizm sezonunun genel olarak olumlu geçtiğini ifade etti. Topaloğlu, "Turist potansiyeli artık çeşitlendi. Önceki gibi Rus ve Ukrayna'ya bağlı kalmadık. Rusya ve Ukrayna savaş halinde olduğu için Polonya, Slovakya, Bulgaristan ve diğerleriyle çeşitlilik sağladık. Arkadaşlarımız kasım ayının ilk haftasında İngiltere'de düzenlenen Londra Turizm Fuarı'na katıldı. Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kavaloğlu ile de görüştüm. İngiltere'den çok iyi veriler aldıklarını söyledi. Özellikle Antalya ve Kemer'e çok fazla ilgi olduğunu söyledi" ifadeleriyle sözlerine devam etti. Romanya fuarındaki çalışmaları değerlendiren Başkan, Romanyalı turistlerin kumlu plajlara olan ilgisinin Belek ve Alanya’ya yönelttiğini belirtti. Ancak, Kemer'in tanıtımı için acentelerle yürütülen çalışmalar sonucunda bu algıyı değiştirme imkanı bulduklarını vurguladı. "Antalya'ya gelen 400 bin Romanyalı misafirin gelecek sene turizm sezonunda en az yüzde 10'u Kemer'e gelecek. Yaklaşık 40 bin Romanyalı misafiri Kemer'de ağırlamayı planlıyoruz. Romanyalı turistler sorunsuz ve para harcayan bir turist kitlesi diyorlar. Bu bizim için büyük bir avantaj" dedi. TANITIMLAR HIZ KESMEDEN DEVAM EDECEK Kemer Belediyesi’nin tanıtım faaliyetlerine devam edeceğini söyleyen Topaloğlu, önümüzdeki dönem ile ilgili "Önümüzde Hollanda, Almanya, Moskova ve Kazakistan fuarları var. Kemer Belediyesi olarak bu fuarların hepsine katılım sağlayacağız ve bölgemizi tanıtmaya devam edeceğiz. İngilizler 2025 turizm sezonunun çok iyi olacağını öngörüyorlar. Romanya'dan geçen seneye oranla yüzde 70 daha fazla bir talep söz konusu. Bu çok iyi bir rakam. Savaş bile artık insanların umurunda değil. Milletin tek umurunda olan şey kurun sabit tutulması, girdilerin fazla olması nedeniyle kur bazında otellerin fazla zam yapmasından çekiniyorlar" ifadelerini kullandı. Bu çekincelere rağmen 2025 sezonunun daha iyi olacağı beklentisini aktardı.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.