Hava Durumu

#Dhmi̇

TOURISMJOURNAL - Dhmi̇ haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Dhmi̇ haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

İstanbul Havalimanı’nda 3 Pistte Eş Zamanlı İniş-Kalkış Başlıyor Haber

İstanbul Havalimanı’nda 3 Pistte Eş Zamanlı İniş-Kalkış Başlıyor

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, İstanbul Havalimanı’nda 17 Nisan’da üç pistte aynı anda iniş ve kalkış yapılacağını duyurdu. Bu uygulamanın, havaalanında etkin ve dinamik bir kapasite yönetimi sağlayacağını belirten Uraloğlu, "Ülkemizde hayata geçireceğimiz bu sistem, Avrupa’da bir ilk olacak" dedi. Yeni uygulama, İstanbul Havalimanı’nın daha fazla uçuşa ev sahipliği yapmasını, operasyonel verimliliğin artmasını ve uçuş gecikmelerinin en aza indirilmesini hedefliyor. Bu yenilikle birlikte, hem havayolu şirketleri hem de yolcular için önemli iyileştirmeler sağlanacak. EŞ ZAMANLI PİST OPERASYONU NEDİR? Bakan Uraloğlu, İstanbul Havalimanı’nda hayata geçirilecek olan "Eş Zamanlı Bağımsız 3’lü Pist Operasyonları" hakkında bilgi verdi. Bu sistem sayesinde, aynı anda 3 pistte bağımsız olarak iniş ve kalkış yapılabilecek. Mevcut sistemlerde, iniş ve kalkış operasyonlarının aynı pistte sıralı olarak yapılması gerekirken, bu yeni uygulama, pistlerin birbirinden bağımsız işlemesini sağlayacak. Bu sistem, uçakların havaalanında daha hızlı iniş ve kalkış yapmasını, bekleme sürelerinin kısalmasını ve uçuşların daha verimli hale gelmesini sağlayacak. GECİKMELER AZALACAK, YAKIT TASARRUFU ARTACAK Bakan Uraloğlu, uygulamanın Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) bünyesinde geliştirildiğini ve projenin yeni pistlerin yapımıyla daha da güçleneceğini söyledi. Uraloğlu, yeni sistemle birlikte operasyonel sebeplerle yaşanan gecikmelerin minimuma indirileceğini belirtti. Ayrıca, "Yakıt tasarrufu sağlanacak ve uçuş verimliliği maksimize edilecek. Bu sayede taksi süreleri kısalacak, hava trafik operasyonlarının verimliliği artacak" diyen Uraloğlu, İstanbul Havalimanı'nın küresel havacılık sektöründeki rekabet gücünün de artacağını ifade etti. YENİ PİSTLERLE DAHA YÜKSEK KAPASİTE Devam eden yeni pist inşaatlarının da bu projeye dahil olduğunu belirten Uraloğlu, yeni pistlerin devreye alınmasıyla havaalanının kapasitesinin daha da artacağını vurguladı. Bu yenilikle, İstanbul Havalimanı, uçak trafiğini daha verimli bir şekilde yönetebilecek. İstanbul Havalimanı, coğrafi konumu ve kapasitesiyle Avrupa ve dünya genelinde önemli bir hub olarak kabul ediliyor. Eş zamanlı pist operasyonlarının devreye alınmasıyla, havaalanının uluslararası havacılık ağındaki rolü güçlenirken uçuş operasyonlarının hızlanmasıyla havayollarının maliyetlerinin de düşmesi bekleniyor.

CHP'li Aygun, Tekirdağ’daki Ulaşım Sorunlarını Gündeme Getirdi Haber

CHP'li Aygun, Tekirdağ’daki Ulaşım Sorunlarını Gündeme Getirdi

CHP Tekirdağ Milletvekili İlhami Özcan Aygun, TBMM’de Tekirdağ’daki ulaşım sorunlarını dile getirdiği konuşmasında, "Havalimanı var, ama uçuş yok. Oda başkanlarımız yolcu garantisi verdiler, ama mevcut tur şirketi uçmak istemiyor. Çözüm bekliyoruz" dedi. Aygun, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’nda Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın 2025 yılı bütçe görüşmelerinde Tekirdağ’daki havalimanı sıkıntısı odaklı bir konuşma gerçekleştirdi. İktidarın daha önce verdiği "Çorlu Havalimanı'nı Atatürk Havalimanı yapıyoruz, Türkiye’nin her yerine uçacaksınız" sözünü yerine getirmediğine işaret eden Aygun, “Havalimanı var, ama uçuş yok” diyerek çözüm talep etti. Aygun, Tekirdağ’ın Türkiye’nin en çok vergi veren sekiz ili arasında yer aldığını belirterek, hizmet alımında merkezi bütçenin son kısmında olmasının Tekirdağ halkına adaletsizlik olduğunu söyledi. Çorlu Havalimanı’nın adı değişse de uçak seferlerinin olmadığını belirten Aygun, "Oda başkanlarımız yüzde 60’lık garantiyi sağlıyor, ama uçak seferi yok" dedi. Tekirdağ’daki ulaşım sıkıntılarının sadece havalimanı ile sınırlı kalmadığını ifade eden Aygun, Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi’nin Süleymanpaşa’dan Muratlı’ya bir otogar inşa ettiğini, ancak Karayolları Genel Müdürlüğü’nün otogara göbek yapma izni vermediğini kaydederek duruma isyan etti. HIZLI TREN HATTI GÜNDEMİ Aygun, Halkalı’dan Edirne’ye hızlı tren hattının tamamlanamaması nedeniyle Tekirdağ halkının hızlı tren hizmetinden yararlanamadığını belirtti. Ayrıca, Çorlu, Süleymanpaşa ve diğer ilçelerin hızlı tren bağlantılarının da bir an önce gündeme alınması gerektiğini ifade etti. YAT LİMANI TADİLATI Tekirdağ’daki yat limanı sıkıntılarına da değinen Aygun, Tekirdağ Yat Limanı’nın mendireğinin yıkıldığını ve limanın kiraya verilmesi sürecinde yaşanan sorunları aktardı. "Büyükşehir mahkemeyi kazandı ve Millî Emlak’tan geri aldı yeri. Şimdi soruyoruz: Bu bizim yat limanı ne olacak?" diye sordu. KARAYOLU SORUNLARI Yollarla ilgili de sıkıntılar yaşandığını belirten Aygun, Süleymanpaşa’dan Kınalı’ya kadar kavşaklardaki trafik sıkışıklığını gündeme getirdi. Malkara’dan Kınalı’ya kadar otobanın ne zaman biteceğini sorarak, kavşaklarda çevre düzenlemesi ve ağaç dikimi gibi basit çözümlerin hayata geçirilmesini istedi. Aygun, ayrıca Trakya'daki telefon ve internet sorunlarına dikkat çekerek, "Uçmakdere’de internet yok, telefonlar çekmiyor" ifadelerini kullandı. "BALO PROJESİ, BALON ÇIKTI" Son olarak, Anadolu sanayicisinin ürünlerini Avrupa'ya demiryoluyla taşıyacak BALO projesinin hayal olduğunu söyleyen Aygun, "O NEGMAR’ın gemisi şu anda CEYPORT’ta çürüyor. Orada Tekirdağ’ın görüntüsünü bozuyor. BALO Projesi’ni gelip burada ballandırdınız, anlattınız; BALO balon çıktı" diyerek, Tekirdağ’daki projelere yönelik eleştirilerini sürdürdü.

Denizli Çardak Havaalanı Uçuş İstatistikleri Açıklandı Haber

Denizli Çardak Havaalanı Uçuş İstatistikleri Açıklandı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürlüğü, Denizli Çardak Havalimanı’na ilişkin hava yolu uçak, yolcu ve yük istatistiklerini duyurdu. Açıklamaya göre havalimanı, hem yolcu hem de uçak trafiğinde hareketli bir yıl geçirdi. EKİM AYI RAKAMLARI DİKKAT ÇEKTİ 2024 yılı Ekim ayında Çardak Havalimanı, toplamda 36 bin 206 yolcuya hizmet verdi. Aynı dönemde havalimanında 669 uçak trafiği gerçekleşti. Yolcu taşımacılığının yanı sıra, 365 ton yük taşındığı belirtildi. Bu veriler, Denizli Çardak Havalimanı’nın bölgedeki önemini bir kez daha gözler önüne serdi. YILIN İLK 10 AYINDA 377 BİN YOLCUYA HİZMET VERİLDİ Denizli Çardak Havalimanı’nın 2024 yılının ilk 10 ayında ortaya koyduğu performans ise oldukça dikkat çekici oldu. Açıklamaya göre havalimanı, bu dönemde toplam 377 bin 329 yolcuya hizmet sundu. Ayrıca yıl boyunca 5 bin 388 uçak trafiği gerçekleştiği belirtildi. Havalimanı, yük taşımacılığı açısından da yoğun bir yıl geçirdi. İlk 10 ayda toplam 3 bin 794 ton yük taşındığı açıklandı. Yolcu ve yük taşımacılığındaki bu hareketlilik, Çardak Havalimanı’nın bölge ekonomisine ve ulaşım ağına olan katkısını ortaya koydu. 2024 YILI BOYUNCA HAREKETLİLİK DEVAM EDECEK DHMİ tarafından açıklanan bu veriler, Denizli Çardak Havalimanı’nın bölgedeki stratejik önemini bir kez daha vurguladı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın önümüzdeki dönemde havalimanındaki hizmet kapasitesini artırmaya yönelik çalışmalara devam edeceği ifade edildi.

Havalimanlarında Yolcu ve Yük Taşımacılığında Rekor Artış Haber

Havalimanlarında Yolcu ve Yük Taşımacılığında Rekor Artış

ANKARA (İHA) - Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye genelindeki havalimanlarının 2024 yılı ilk 10 ayında 4 milyon 162 bin 344 ton yük taşıdığını, yolcu sayısının ise 198 milyon 333 bin 102’ye ulaştığını açıkladı. Geçen yıla göre yüzde 10,9’luk bir artış gösteren yük taşımacılığı, havayolu ulaşımının önemini bir kez daha gözler önüne serdi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Devlet Hava Meydanları İşletmesi’nin (DHMİ) hava yolu uçak, yolcu ve yük istatistiklerini paylaştı. Ekim ayında 20 milyon 986 bin 604 yolcunun seyahat ettiğini belirten Uraloğlu, geçen yıla göre yüzde 4,5 artış yaşandığını ifade etti. Ekim ayında iç hatlarda 78 bin 590, dış hatlarda 80 bin 760 olmak üzere toplamda 197 bin 552 uçak trafiği gerçekleştiğini bildirdi. YILIN İLK 10 AYINDA YOLCU SAYISI 198 MİLYONU AŞTI 2024 yılının ilk 10 ayında iç hatlarda 765 bin 784, dış hatlarda 749 bin 874 uçuş gerçekleştiğini belirten Uraloğlu, toplamda 1 milyon 950 bin 53 uçak trafiğine ulaşıldığını kaydetti. Yolcu sayısında iç hatlarda yüzde 5,2, dış hatlarda yüzde 8,8, toplamda ise yüzde 7,2’lik bir artış görüldü. Bu dönemde taşınan yük miktarı da geçen yıla göre yüzde 10,9 artarak 4 milyon 162 bin 344 tona ulaştı. İSTANBUL HAVALİMANI REKOR YOLCU SAYISINA ULAŞTI İstanbul Havalimanı’nda ekim ayında iç hatlarda 9 bin 803, dış hatlarda 32 bin 911 olmak üzere toplam 42 bin 714 uçak trafiği yaşandı. Bu dönemde 6 milyon 871 bin 844 yolcuya hizmet verilirken, 10 aylık süredeki yolcu sayıları ile ilgili konuşan Uraloğlu, "İç hatlarda 14 milyon 702 bin 188, dış hatlarda 52 milyon 828 bin 744 olmak üzere toplamda 67 milyon 530 bin 932 yolcuya hizmet verildi. 2023 yılının aynı dönemi ile kıyaslandığında toplam yolcu trafiğinde yüzde 5 artış gerçekleşti" açıklamasını yaptı. SABİHA GÖKÇEN HAVALİMANI’NDA YÜZDE 6 ARTIŞ İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’nda ekim ayında iç hatlarda 9 bin 105, dış hatlarda 11 bin 10 uçak trafiği gerçekleşti. İç hatlarda 1 milyon 603 bin 995, dış hatlarda 1 milyon 876 bin 640 olmak üzere toplam 3 milyon 480 bin 635 yolcuya hizmet verildi. 10 ayda iç hatlarda 92 bin 511, dış hatlarda 107 bin 953 uçuş ile toplam 200 bin 464 uçak trafiğine ulaşıldı. TURİZM MERKEZLERİNDE 55 MİLYON YOLCU AĞIRLANIYOR Turizm merkezlerinde yoğun yolcu trafiği yaşandığını belirten Bakan Uraloğlu, 2024 yılının ilk 10 ayında iç hatlarda 15 milyon 554 bin 996, dış hatlarda 40 milyon 359 bin 270 olmak üzere toplamda 55 milyon 914 bin 266 yolcuya hizmet verildiğini kaydetti.

DHMİ, Teknolojik ve Verimlilik Fuarı'na damga vurdu Haber

DHMİ, Teknolojik ve Verimlilik Fuarı'na damga vurdu

Türkiye Verimlilik Vakfı tarafından ATO Congresium'da düzenlenen "5. Verimlilik ve Teknoloji Fuarı” ziyaretçilerine kapılarını açtı. Fuarın açılışı Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay, Ankara Bilim Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Yavuz Demir ve TOBB Başkanı M. Rİfat Hisarcıklıoğlu’nun katılımıyla gerçekleştirildi. Açılış törenine katılan DHMİ Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Hüseyin Keskin, Genel Müdür Yardımcısı Erhan Ümit Ekinci ile Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdür Yardımcısı Dr. Cengiz Paşaoğlu DHMİ standını ziyaret etti. DHMİ tarafından yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi: Yerli ve millî imkânlarımızla geliştirdiğimiz proje ve sistemlerle 5. Verimlilik ve Teknoloji Fuarı’nda yerimizi aldık. Dünya sivil havacılığının parlayan yıldızı DHMİ, teknolojiye verdiği önemle de ekonomimize katkı sunmaya devam ediyor. Türkiye’nin teknolojik ürünlerinin tanıtıldığı fuarda Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) tarafından geliştirilen proje ve sistemler sergileniyor. 2-4 Şubat tarihleri arasında gerçekleşen 5. Verimlilik ve Teknoloji Fuarı’nda, kuruluşumuz tarafından geliştirilen yerli ve millî ATM Ar-ge projeleri; kardeş ülke Azerbaycan'da da kullanılacak olan Çok Amaçlı Radar Ekranı (ÇARE), Millî Gözetim Radarı (MGR), Hava Trafik Kontrolörü Eğitim Simülatörü (atcTRsim), Fod Tespit Radarı (FODRAD), Kuş Tespit Radarı (KUŞRAD),  DHMİ Eğitim Yönetim Sistemi (EYS), Uçuş Rehberim mobil uygulaması, Uçuş Bilgi Sistemi (FIDS), AIS Portal Uygulaması, Afet Acil Durum Yönetim Bilgi Sistemi, Uçuş İzle Uygulaması ve Havalimanları İç Navigasyonu proje ve sistemleri tanıtılıyor. DHMİ GELİŞTİRDİĞİ SİSTEMLER İLE DIŞA BAĞIMLILI AZALTARAK MADDİ TASARRUF SAĞLIYOR Dünya sivil havacılığının parlayan yıldızı DHMİ, son yıllarda gerçekleştirdiği teknolojik atılımlarla havacılık sektörümüzün ihtiyaçlarını cevap verecek ve dışa bağımlılığı azaltacak projeler üretiyor. Her biri kuruluşumuz tarafından tamamen millî ve yerli imkânlarla geliştirilen sistem ve uygulamalar, kullanıcı dostu özellikleri ve ileri teknolojik alt yapılarıyla dikkat çekiyor. Havacılık sektörünün ihtiyaçlarına cevap veren sistemler önemli oranda maddi tasarruf sağlıyor. DHMİ tarafından yerli ve millî imkânlarla geliştirilip 5. Verimlilik ve Teknoloji Fuarı’nda sergilenen proje ve sistemler şunlar: KARDEŞ ÜLKE AZERBAYCAN'DA DA KULLANILACAK OLAN ÇARE Türk Hava sahasında 40’tan fazla hava trafik kontrol ünitesinde hizmet veren ve kardeş ülke Azerbaycan'da kullanılacak olan ÇARE, standımızda sergilenen yerli ve millî projeler arasında yer alıyor. Devlet Hava Meydanları İşletmesi ve Azerbaycan Hava Yolları Hava Seyrüsefer İştiraki AZANS (Azeraeronavigation) arasında imzalanan iş birliği protokolü  kapsamında, fikri ve sınai mülkiyet hakları DHMİ’ye ait olan ve tamamen Türk mühendislerince TÜBİTAK ile geliştirilen yerli ve milli Ar-Ge projelerinden ÇARE sistemi Bakü Haydar Aliyev Havalimanı başta olmak üzere üç ayrı Hava trafik kontrol ünitesinde hizmete başlayacak. Türkiye'nin teknoloji tüketen değil üreten ülke olma vizyonuna uygun olarak çalışmalarını yürüten Kuruluşumuzca tamamen yerli ve millî imkânlarla geliştirilen ÇARE, hava trafik kontrol yönetim kabiliyeti çerçevesinde gerçek zamanlı uçuş verilerini harita üzerinde sergileyen bir insan-makine ara yüzü uygulaması. ÇARE, kullanıcı dostu ara yüzü ile hava trafik kontrolörlerinin hava trafiğini etkin bir biçimde yönetmesine imkân tanımanın yanında hava trafik emniyetinin en üst düzeyde sürdürülmesi sağlıyor. TÜRKİYE’NİN İLK MİLLÎ GÖZETİM RADARI (MGR) Sivil havacılık alanında kullanılacak olan Türkiye'nin ilk yerli radar sistemi Millî Gözetim Radarı (MGR), 4. Verimlilik ve Teknoloji Fuarı’nda sergileniyor.  Kurulumu Gaziantep Havalimanı’na yapılmış olan radar sisteminin saha kabul çalışmaları tamamlandı. Ülkemizin ilk yerli ve millî PSR (Primary Surveillance Radar) sistemi olma özelliğini taşıyan Millî Gözetim Radarı (MGR), DHMİ ve TÜBİTAK iş birliği ile tamamen yerli ve millî imkânlarla geliştirildi. Söz konusu sistem hava trafik kontrol hizmetlerinde kullanılacak. HAVA TRAFİK KONTROLÖRÜ EĞİTİM SİMÜLATÖRÜ  DHMİ’nin fuarda sergilediği diğer bir sistem de Hava Trafik Kontrolörü Eğitim Simülatörü. Hava Trafik Kontrolörü Eğitim Simülatörü ’nün yazılımı tamamen yerli ve millî imkânlarla geliştirildi. Simülatörde, kule, yaklaşma, yol kontrol temel eğitimleri başta olmak üzere her düzeyde hava trafik kontrol eğitimleri veriliyor. Simülatör, başlangıç seviyesinden ileri seviye eğitime kadar tüm eğitim gereksinimlerini karşılıyor. Acil durum eğitimi de dâhil olmak üzere saha ve yaklaşma eğitimi verilebiliyor. Entegre kule ve radar senaryoları kapsamlı bir eğitim sağlıyor. Kullanıcı dostu grafiksel ara yüze sahip. 360 °’ye kadar gerçekçi 3B havaalanı görsel kule sistemi mevcut. 3B dürbün simülasyon yeteneğine sahip. BADA (Base of Aircraft Data) ile uyumlu gerçekçi uçak ve araç davranışı sergileniyor. EUROCONTROL, ICAO kurallarına ve uluslararası standartlara uygun. FOD TESPİT RADARI (FODRAD) DHMİ ve TÜBİTAK-BİLGEM ortaklığıyla geliştirilen FODRAD sistemi ile yabancı madde hasarı kaynaklı kazaların önüne geçiliyor. FODRAD, havalimanlarında uçuş pisti üzerindeki yabancı madde kalıntılarını (Foreign Object Debris–FOD) tespit ederek operatöre uyarı veren, kalıntının pist üzerindeki konumunun ve kamera görüntüsünün gerçek zamanlı gösterimini yapan bir mm-dalga radar sistemi. Sistem geliştirme çalışmaları tamamlandı ve Antalya Uluslararası Havalimanı’na kurulumu yapıldı. Radar, FAA (AC150/5220-24 Advisory Circular) tavsiye kriterlerini karşılayan tasarımı ile de dikkat çekiyor. KUŞ TESPİT RADARI (KUŞRAD) Fuarda sergilenen bir diğer teknolojik ürün de uçuş güvenliği açısından büyük önem taşıyan Kuş Tespit Radarı (KUŞRAD). Radar, DHMİ’ye bağlı olan havalimanlarına ait kritik sahalarda, kuş ve kuş sürüleri ile ilgili bilgi elde edilmesi, göçmen kuşların göç yollarının belirlenmesi, istatistiki veriler elde ederek hava sahasının optimum kullanımında durumsal farkındalığın artırılması maksadıyla yerli imkânlarla geliştirildi. 2017 yılında İstanbul Atatürk Havalimanına kurulumu tamamlanan radar başarıyla hizmet veriyor. DHMİ EĞİTİM YÖNETİM SİSTEMİ (EYS) Fuarda sergilenen DHMİ Eğitim Yönetim Sistemi’nin kaynak kodları ve alt yapısı tamamen DHMİ bünyesinde geliştirildi. Sistem üzerinden çevrimiçi ve video eğitimler düzenlenebiliyor. Bunun yanında personelin daha önce katılmış olduğu eğitimlerin ve yaklaşan eğitimlerinin takibi, planlaması yapılabiliyor. Ayrıca eğitimlere ait ayrıntılı raporlamalar, katılımcıların yoklama durumlarının takibi yapılabiliyor. Modüler bir sistem üzerine kurgulanan yazılım istenildiği zaman kuruluşun farklı ihtiyaçlarını da karşılayabilecek kabiliyetlere sahip. Bunun yanı sıra sistemde Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Sınavlarına ait sonuç açıklama modülü üzerinden personelimizin katıldığı sınavlara ait sonuçlar, Kişisel Verilerin Korunması Kanunu hükümlerine uygun olacak şekilde açıklanıyor. UÇUŞ REHBERİM MOBİL UYGULAMASI Uçuş Rehberim mobil uygulaması; Android ve IOS uygulama marketlerinden mobil cihazlara ücretsiz olarak indirilebiliyor. Uygulama sayesinde kullanıcılar yolculuklarına başlamadan önce uçuşları ile ilgili tüm detaylara tek bir dokunuş ile erişerek bütün yolculuklarını planlayıp takip edebiliyor. Havalimanı sınırları içerisinde hızlı ve ücretsiz internet erişimi imkânı da sunan mobil uygulama, kullanıcı dostu ekranları ile hava yolu yolcularına hizmet veriyor. UÇUŞ BİLGİ SİSTEMİ (FIDS) Uçuş Bilgi Sistemi (FIDS), DHMİ Bilgi Teknolojiler Dairesi Başkanlığı öz kaynakları ile geliştirildi. Sistem, havalimanlarındaki tüm uçuşların iniş/kalkış bilgilerini (gecikme durumu, iptal durumu, tahmini geliş saati vs.) ekranlar vasıtasıyla gösteriyor. Yolcuları, karşılayıcıları ve yer hizmetlerini doğru ve zamanında yönlendiriyor. Çoklu dil desteği sunan sistem, kullanıcı dostu ara yüze (web tabanlı) sahip. Sistem, sezonluk uçuş kayıtları oluşturulabiliyor, reklam, tanıtım ve bilgilendirme, video, resim ve slaytlarının gösterilmesine imkân veriyor. Uçuş bilgi monitörlerinin tümünün sistem üzerinden izlenebilmesini sağlıyor. Rol tabanlı kullanıcı yetkilendirmesine sahip olan sistem her bir monitör için haftalık zaman çizelgesinin oluşturulabilmesini sağlıyor. Monitör türleri için farklı layout (sayfa düzeni) seçilebilmesine imkân veriyor. AIS PORTAL UYGULAMASI DHMİ AIS PORTAL uygulaması, NOTAM servisi Avrupa Havacılık Bilgi Veri Tabanı (EAD) sistemi ile entegredir. Türkiye ve tüm dünya ülkelerinin güncel NOTAM bilgilerini anlık olarak havacılık sektörünün kullanımına sunuyor. Çoklu dil desteği sunan sistem, kullanıcı dostu ara yüze (web tabanlı) sahip ve sezonluk uçuş kayıtları oluşturulabiliyor. Reklam, tanıtım ve bilgilendirme, video, resim ve slaytlarının gösterilmesine imkân veriyor. Ayrıca uçuş bilgi monitörlerinin tümünün sistem üzerinden izlenebilmesini sağlayabiliyor. AFET ACİL DURUM YÖNETİM BİLGİ SİSTEMİ Afet Acil Durum Yönetim Bilgi Sistemi;  afet ve acil durum öncesinde, esnasında ve sonrasında DHMİ afet ve acil durum yönetimi faaliyetlerinin etkin bir şekilde gerçekleştirilmesini sağlayan bir sistem. Kuruluşumuz bünyesinde yürütülen faaliyetlerin ulusal ve uluslararası normlara uygunluğunu kolaylaştırıp, DHMİ’nin afet ve acil durum yönetimi konusundaki kurumsal yetkinliğini yükselten bir uygulama. UÇUŞ İZLE UYGULAMASI Uçuş İzle uygulamasına, Uçuş Rehberim mobil uygulamasıyla entegre bir şekilde veya bağımsız olarak tarayıcı üzerinden erişilebiliyor. Türkiye hava sahasındaki ticari ve transit uçuşların tamamını harita üzerinden canlı göstererek, kullanıcıların havada canlı uçuş takibi ve uçuş hakkındaki tüm bilgileri detaylı biçimde edilebilmelerini sağlıyor. HAVALİMANLARI İÇ NAVİGASYONU Havalimanları İç Navigasyonu; Türkiye’de bulunan 52 adet havalimanının kat planlarını baz alarak interaktif olacak şekilde iç mekân haritalandırılmasını yapıp, bu haritaların Android ve iOS uygulama marketlerinde bulunan DHMİ Uçuş Rehberim mobil uygulaması üzerinden de gösterimini sağlıyor. Uygulama, başlangıç konumundan bitiş konumuna kadar animasyonlu ve tarifli yönlendirmeler ile yön bulma ve bakış açısına göre animasyonlu rotalama yapabilme imkânı sunuyor.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.