Hava Durumu

#Dijitalleşme

TOURISMJOURNAL - Dijitalleşme haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Dijitalleşme haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

MediaMarkt Kadınların En Çok Tercih Ettiği Marka Oldu Haber

MediaMarkt Kadınların En Çok Tercih Ettiği Marka Oldu

İSTANBUL (İHA) - Türkiye genelinde yapılan araştırmaya göre, MediaMarkt kadınların elektronik perakende sektöründeki bir numaralı tercihi oldu. KADIN MARKA TERCİH ENDEKSİ’NDE LİDER Türkiye İtibar Akademisi’nin Bursa Teknik Üniversitesi ve İstanbul Kent Üniversitesi iş birliğiyle 26 bölgede gerçekleştirdiği, 18-55 yaş arası 6 bin 468 kadının katıldığı Kadın Marka Tercih Endeksi’ne göre, MediaMarkt elektronik perakende kategorisinde kadınların en çok tercih ettiği marka olarak öne çıktı. Araştırma, kadınların güven ve itibar algısını da analiz etti. KADINLARIN DESTEĞİ BAŞARIYI PERÇİNLEDİ MediaMarkt Türkiye Pazarlama Direktörü Tolga Ünvan, "Araştırma; dijitalleşmeye önem veren, gerek sosyal sorumluluk projeleri gerekse hayata geçirdiği kampanyalarla kadınlara dokunan markaların kadınlar arasında daha çok güven algısı oluşturduğunu ve tercih edildiğini gösteriyor. MediaMarkt Türkiye olarak sektörümüzde kadınların bir numaralı marka tercihi olmak bizim için gurur verici. Müşterilerimizin beklentilerini karşılamak ve onlara unutulmaz bir alışveriş deneyimi sunmak için gösterdiğimiz çabanın özellikle kadınlar tarafından takdir edilmesi, doğru yolda olduğumuzun en büyük göstergesi. Kadınların tercih ettiği ilk marka olmak, sektörümüze getirdiğimiz yenilikçi yaklaşımın ve dijitalleşmeye yaptığımız yatırımların da karşılıksız kalmadığını gösteriyor ve bizi mutlu ediyor" sözleriyle mutluluğu dile getirdi. KADIN İSTİHDAMINA ÖZEL ÖNEM Kadınların teknolojik ürünlere olan ilgisini yakından takip ettiklerini vurgulayan Ünvan, "MediaMarkt olarak kadınların hayatı kolaylaştıran, son teknolojiye sahip, inovatif ürünlere gösterdiği ilgiyi yakından gözlemliyoruz. Onların bu ilgisi bize de gerek fiziksel gerek online alışveriş platformumuz için ilham veriyor. Kadınların teknoloji alanında daha fazla temsil edilmesini önemsiyoruz. Mağazalarımızda en az yüzde 50 kadın çalışan istihdam etmeye devam ediyoruz" ifadelerini kullandı.

Turizmde Yapay Zeka Devrimi Kapıda Haber

Turizmde Yapay Zeka Devrimi Kapıda

Dünya Turizm ve Seyahat Konseyi’nin (WTTC) verilerine göre, 2023’te 9,5 trilyon dolar olan turizm gelirlerinin 2033’te 15,5 trilyon dolara çıkması bekleniyor. Türkiye, 2024 için 61 milyon turist ve 61 milyar dolar gelir hedeflerken, 2025’te bu rakamları 64,8 milyon turist ve 63,6 milyar dolara çıkarmayı planlıyor. Ancak rekabetin giderek arttığı sektörde bu hedeflere ulaşmak için yenilikçi projelere ihtiyaç duyuluyor. SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK ODAKLI TURİZM VİZYONU Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, yapay zekayı turizme entegre ederek Türkiye’yi daha akıllı ve sürdürülebilir bir destinasyon haline getireceklerini belirtti. Müze ve kültürel alanlarda yapay zeka tabanlı rehberlik sistemleriyle ziyaretçilere zengin deneyimler sunmayı amaçladıklarını vurguladı. Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği (TTYD) Başkanı Oya Narin ise, turizmde makro ve mikro planlarla büyümeyi destekleyecek stratejilerin önemine değindi. ÇEVRESEL DUYARLILIK VE RİSKLER Muğla, Aydın ve Antalya gibi bölgelerde kıyıların imara açılması, çevre açısından ciddi riskler doğuruyor. Dünya Turizm ve Seyahat Konseyi Başkanı Julia Simpson, Türkiye’nin doğasını koruyarak sürdürülebilir turizm hedeflerine ulaşabileceğini belirtiyor. Elite World Hotels & Resorts’tan Emel Elik Bezaroğlu, 2025’in hem Türkiye turizmi hem de sektördeki oyuncular için bir yenilenme yılı olacağını öngörüyor. 2025’TE FIRSATLAR VE TEHDİTLER Ekonomik belirsizlikler, döviz dalgalanmaları ve artan maliyetler, 2025’te turizmi zorlayacak faktörler arasında yer alıyor. Ancak, doğaya dönüş ve yeni turizm trendleri Türkiye için fırsatlar sunuyor. Dedeman Hotels & Resorts International Başkanı Ergün Demiray, hibrit çalışma modelinin dijital göçebeler için uzun dönemli konaklama fırsatlarına dönüştürülebileceğini ifade ediyor. RUSYA TURİZMİ VE AMBARGO ETKİLERİ Rusya’dan gelecek turist sayısında ambargolar nedeniyle ciddi düşüşler yaşanabilir. Ancak, sektör temsilcileri turizmin bu geçici etkileri aşacağını düşünüyor. Mısır, Tunus, Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri gibi rakipler de dikkate değer konular olarak öne çıkıyor. Fiyat yönetimi ve maliyet kontrolünün 2025 sezonunun başarısı için kritik olacağı belirtiliyor. TÜRKİYE'YE YATIRIM ÇAĞRISI Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği Başkanı Oya Narin, Türkiye’nin doğal güzellikleri ve turizm potansiyelinin uluslararası yatırımcılar için büyük fırsatlar sunduğunu belirterek, “Ülkemiz doğal güzellikleri ve sunduğu imkanlarla rakipsiz. Türkiye’nin büyük potansiyeli küresel çaptaki turizm oyuncularına ülkemizde geniş imkanlar sunuyor. Yatırım fonları, uluslararası finans kuruluşları, Türkiye’de yatırım yapmış ulusal ve uluslararası markalarla Türkiye’ye gelmemiş markaları, kurumsal yatırımcıları ve turizmle ilgilenen tüm dostlarımızı Türkiye’de turizmde beraber büyümeye davet ediyoruz" dedi.

TTI İzmir'de Turizmin Geleceğine Yön Veren Buluşma Haber

TTI İzmir'de Turizmin Geleceğine Yön Veren Buluşma

İzmir, 18. TTI İzmir Uluslararası Turizm Ticaret Fuar ve Kongresi'ne ev sahipliği yaptı. Fuar İzmir’de düzenlenen etkinlik, dünyanın dört bir yanından turizm profesyonellerini, uluslararası katılımcı ve ziyaretçileri bir araya getirdi. İzmir Büyükşehir Belediyesi, İZFAŞ ve TÜRSAB iş birliğiyle düzenlenen fuarda, sektördeki yenilikler ve turizmin geleceği masaya yatırıldı. Binlerce ziyaretçinin akın ettiği fuarda, sektörel iş birlikleri kurulurken, oturumlar ve panellerle turizmin sürdürülebilirlik, dijitalleşme ve yenilikçi pazarlama yöntemleri gibi birçok yönü ele alındı. SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM İÇİN YENİ HEDEF: FOÇA, URLA VE SELÇUK Fuarın en dikkat çekici oturumlarından biri, "Sürdürülebilir Destinasyonlar ve İzmir" başlıklı panel oldu. İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin turizmde sürdürülebilir kalkınma için attığı adımlar, bu oturumda detaylarıyla anlatıldı. İzmir’in önemli turizm projelerinden biri olan "Urla Bağ Yolu"nun, "En İyi 100 Sürdürülebilir Destinasyon Hikayesi" listesine girmesi büyük takdir topladı. İzmir’in yeni hedefi ise Foça, Urla ve Selçuk ilçelerine sürdürülebilir turizm sertifikası kazandırmak. Bu hedef doğrultusunda çevre dostu projelerin desteklenmesi, bölgedeki turizm tesislerinin sürdürülebilirlik ilkelerine uygun hale getirilmesi planlanıyor. Yerel kalkınmayı destekleyen bu tür projelerin, İzmir'in uluslararası turizmdeki rekabet gücünü artırması bekleniyor. OTELCİLİKTE DİJİTALLEŞME VE YAPAY ZEKA VURGUSU TTI İzmir Fuarı’nda, "Otelcilikte Yeni Perspektifler: İzmir Otelleri Nasıl Fark Yaratır?" başlıklı bir diğer önemli oturum düzenlendi. Bu oturumda, dijital pazarlama, yapay zeka teknolojilerinin turizm sektöründeki rolü ve İzmir’in tanıtımı için yapılması gerekenler konuşuldu. Oturuma, turizm sektörü temsilcileri, otel yöneticileri ve dijital pazarlama uzmanları katıldı. Oturumun moderatörlüğünü İzmir Vakfı Genel Müdürü Deniz Karaca yaptı. Konuşmacılar, İzmir’in uluslararası arenada daha fazla tanınabilmesi için dijital pazarlama ve yapay zeka destekli tanıtım kampanyalarının artırılması gerektiğini vurguladı. Dijital pazarlama stratejileriyle doğru hedef kitleye ulaşmanın önemine dikkat çekilirken, dijital dönüşümün turizm sektörünün geleceğini şekillendireceği ifade edildi. Yapay zeka ile otellerde kişiselleştirilmiş hizmet sunmanın, müşteri memnuniyetini artıracak önemli bir araç olduğu belirtildi.

Bodrum'da 1 Milyon Turist Hedefi Aşıldı, Gözler 2025'e Çevrildi Haber

Bodrum'da 1 Milyon Turist Hedefi Aşıldı, Gözler 2025'e Çevrildi

Bodrum, 2024 turizm sezonunu başarılı bir şekilde tamamlayarak 1 milyon yabancı turist hedefini aştı. Türkiye’nin gözde turizm destinasyonlarından biri olan Bodrum’da, 1 Aralık itibarıyla dış hatlar üzerinden 1 milyon 5 bin yabancı turistin geldiği açıklandı. Buna ek olarak, İstanbul ve Ankara üzerinden iç hatlarla Bodrum'a ulaşan turist sayısının da 100 bini geçtiği belirtildi. Sezon öncesinde konulan 1 milyon turist hedefi, birçok olumsuzluğa rağmen gerçekleştirildi. Bodrum Otelciler Derneği (BODER) ve Bodrum Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (BOYD) yetkilileri, bu başarıyı değerlendirmelerinin ardından 2025 yılı için yeni hedeflerin belirlendiğini duyurdu. İNİŞLİ ÇIKIŞLI SEZONUN ARDINDAN REKOR GELDİ 2024 turizm sezonu, inişli çıkışlı bir seyir izledi. Yunan adalarına vizesiz geçiş imkanı ve Bodrum’un pahalı olduğuna dair algı nedeniyle, özellikle temmuz ayında otellerin doluluk oranı yüzde 50'nin altına düştü. Ancak, ağustos ayında hareketlilik yeniden başladı ve "sarı yaz" olarak adlandırılan sonbahar dönemi ile kayıplar telafi edildi. Bodrum Otelciler Derneği (BODER) Başkanı Ömer Faruk Dengiz, "Bu yıl Bodrum’un hedefleri arasında daha fazla turist çekmek, konaklama tesislerinin doluluk oranlarını artırmak, maliyetlerimizi korumak ve sezonu uzatmak yer alıyordu. Bu hedeflere ulaştığımızı söyleyebiliriz. 2024 sezonunda 1 milyon yabancı turist sınırını aştık. Bu rakama deniz yoluyla gelen 100 bini aşkın yolcu da eklendi" dedi. Dengiz, iç pazardaki yerli turistlerin, kara yoluyla gelenlerin ve günübirlik konaklamaya gelenlerin bu sayıya dahil edilmediğini vurguladı. Bu da sezonun, hedeflerin üzerinde kapandığının bir başka göstergesi oldu. LONDRA-BODRUM DİREKT UÇUŞLARI SEZONU UZATACAK Bodrum, kış turizmi için de önemli bir adım attı. 1 Aralık itibarıyla Londra-Bodrum direkt uçuşları başladı. Bodrum Otelciler Derneği (BODER) Başkanı Dengiz, "Bu uçuşlar için bir yıldır çalışıyorduk. Milas-Bodrum Havalimanı'nın gayretleriyle uçuşlar başladı. Haftada iki defa uçak seferi var ve bu, nisan ayına kadar sürecek" dedi. Londra uçuşlarının kış turizmine katkı sunacağı belirtilirken, İrlanda-Bodrum arası uçuşların da devam ettiği ifade edildi. Dengiz, yeni uçuş hatlarının açılması için fuarlarda tanıtım yapıldığını, Bodrum'un dört mevsim turizme açık bir destinasyon haline getirilmesinin hedeflendiğini vurguladı. 2024'ÜN ZORLUKLARINA RAĞMEN YÜZDE 5 BÜYÜME 2024 sezonu, Avrupa Futbol Turnuvası, TL'nin aşırı değerlenmesi, sosyal medyada Bodrum'un pahalılığıyla ilgili dezenformasyonlar, Ukrayna-Rusya savaşı ve Filistin-İsrail çatışmaları gibi pek çok belirsizlikle başladı. Ancak bu zorluklara rağmen Bodrum, turist sayısında geçen yıla göre yüzde 5'lik bir artış kaydetti. BODER Başkanı Dengiz, "Yurt içi turistlerin tatil planlama tercihlerinde bakıldığında ülkemizdeki tatil bölgeleri arasında Antalya’dan sonra ikinci sırada yer alan bir Bodrum var. Almanya, İngiltere, Polonya, Rusya ve Orta Doğu ülkeleri gibi ülkelerden gelen ziyaretçiler, Bodrum'un popülaritesini artıran faktörlerdir" dedi. 2025 TURİZM POLİTİKALARI: SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE EKOTURİZM 2025 turizm sezonuna dair beklentiler de açıklandı. BODER Başkanı Dengiz, 2025 yılı için sürdürülebilir turizm politikalarının odak noktası olacağını belirtti. Bu kapsamda, çevre dostu projeler, dijitalleşme, yerel kültürün korunması ve ekoturizm gibi alanlarda çalışmalar yapılması planlanıyor. Bodrum Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (BOYD) Başkanı Sabahattin Duman, "Sadece rakamlara değil, sunduğumuz benzersiz deneyimlere de odaklanmalıyız. Ekoturizm ve sürdürülebilir turizm konularında önemli adımlar atıyoruz. Bölgeye daha fazla doğa dostu proje çekmeyi hedefliyoruz" dedi. BODRUM’UN TURİZM POTANSİYELİ: DÖRT MEVSİM TATİL MERKEZİ BODR Başkanı Sabahattin Duman, "2024 yılı için koyduğumuz hedeflerden biri, Bodrum’da dört mevsim turizm anlayışını daha da yaygınlaştırmaktı. Sezonun ilk yarısı hayal kırıklıkları ve belirsizliklerle geçti, neredeyse temmuz ortalarına kadar tam bir doluluk yaşandığını söyleyemeyiz. Ağustos başında doluluklar doyuma ulaştı. "Sarı yaz" olarak adlandırdığımız güz dönemi dolulukları ilk yarıdaki kayıpların telafisini sağladı" dedi. Duman, bu yıl Bodrum’un otel doluluk oranlarının yüzde 90’a ulaştığını vurgularken, sadece rakamsal başarıyla değil, sundukları benzersiz turizm deneyimleriyle fark yarattıklarını söyledi. PERSONEL SORUNU VE YAPISAL SORUNLAR Sektör, bu başarıların yanı sıra bazı yapısal sorunlarla da mücadele etti. BOYD Başkanı Sabahattin Duman, turizm işletmelerinin nitelikli personel bulma ve konaklama sorunlarıyla karşı karşıya kaldığını belirtti. Kaliteli personel bulmakta zorlandıklarını ve bulunan personelin konaklaması için de yeterli imkan sağlayamadıklarını ekledi. Bu sorunun çözümü için çeşitli projeler üzerinde çalışıldığını kaydeden Duman, turizm sektöründe yaşanan yapısal sıkıntıların 2025 yılı hedeflerine ulaşmada önemli bir engel olabileceğini ifade etti.

Türkiye Turizmde Pandemi Sonrası En Hızlı Toparlanan Ülke Oldu Haber

Türkiye Turizmde Pandemi Sonrası En Hızlı Toparlanan Ülke Oldu

Pandemi sonrası turizm sektöründe en hızlı toparlanan ülkeler Türkiye ve Brezilya oldu. Dünya Seyahat ve Turizm Konseyi Üyelikler ve Birlikler Bölüm Başkanı Adolfo Reyes, küresel turizmin önümüzdeki 10 yılda 16 trilyon dolara ulaşacağını ve sektörde 449 milyon kişinin istihdam edileceğini belirtti. Reyes, Türkiye’nin organizasyonlarda güçlü bir şekilde temsil edildiğini vurguladı. 8. İSTANBUL EKONOMİ ZİRVESİ’NDE GÜNDEM YAPAY ZEKÂ VE TURİZM Türkiye’den ve dünyadan iş liderlerini, akademisyenleri ve bürokratları bir araya getiren 8. İstanbul Ekonomi Zirvesi, "Yapay Zekâ ve Ekonomi" temasıyla gerçekleştirildi. Azerbaycan, ABD, BAE, Hindistan, İsviçre ve Fransa gibi 20’den fazla ülkeden temsilcinin katıldığı etkinlikte, bin 500’den fazla ziyaretçi ağırlandı. Zirve kapsamında yapay zekânın otomasyon süreçlerinde 300 milyon çalışanın işini dönüştürebileceği konuşuldu. İstanbul Ekonomi Zirvesi Yönetim Kurulu Başkan Vekili Kaan Saltık, küresel yapay zekâ pazarının 2023’te 515 milyar dolara ulaştığını ve 2030’da bu rakamın 2 trilyon dolara çıkacağını belirtti. Türkiye’de 2000 yılında sadece 5 yapay zekâ firması varken, bu rakam 2024’te bin 195’e yükseldi. Randstand'ın 2024 İnsan Kaynakları Trendleri Raporu'na göre, Türk kurumlarının yüzde 37’sinin yapay zekâ kullanımını desteklediği ve genişletmeyi planladığı vurgulandı. DİJİTALLEŞME VE MOBİL GEZGİNLERİN YÜKSELİŞİ Euromonitor Seyahat ve Turizm Araştırmaları Bölüm Başkanı Caroline Bremner, dünya turizminin pandemi sonrası toparlanarak yeni rekorlar kırdığını açıkladı. Bremner, çevrim içi penetrasyon oranının yüzde 69’a ulaştığını ve bu oranın 2029’da yüzde 73’e çıkacağını belirtti. Mobil gezginlerin konfor odaklı olduğunu söyleyen Bremner, bu grubun yüzde 42’sinin sesli asistan kullandığını, yüzde 22’sinin ise parmağına mikroçip yaptırmaya niyetli olduğunu vurguladı. Dijital çözümler en çok Kuzey Amerika, Yeni Zelanda ve Çin’de yaygın olarak kullanılıyor. YAPAY ZEKÂ, TURİZMDE 449 MİLYONLUK İSTİHDAM OLUŞTURACAK Dünya Seyahat ve Turizm Konseyi’nden Adolfo Reyes, yapay zekânın bazı meslekleri dönüştürürken, turizm sektöründe önemli fırsatlar yaratacağını belirtti. Reyes’e göre, Türkiye ve Brezilya pandemi sonrası turizmde en hızlı toparlanan ülkeler oldu. Gelecek 10 yılda turizm sektörünün global ekonomiye 16 trilyon dolarlık katkı yapması ve 449 milyon kişilik istihdam oluşturması bekleniyor. Azerbaycan Ekonomi Bakan Yardımcısı Elnur Aliyev ise yapay zekâya yaptıkları yatırımlarla 2040 yılına kadar 40 milyar dolarlık ekonomik değer yaratmayı hedeflediklerini söyledi. Yapay zekânın iş gücü istikrarını koruyarak verimliliği artıracağını belirten Aliyev, bu teknolojinin stratejik öncelikleri arasında yer aldığını ifade etti. Küresel ekonominin ve turizmin geleceğinde yapay zekâ ve dijitalleşme önemli rol oynuyor. Türkiye ve Brezilya’nın turizmdeki hızlı toparlanması, dijitalleşme ve inovasyon odaklı yatırımların önemini bir kez daha ortaya koyuyor. Turizmdeki bu dijital dönüşüm, iş gücünde dönüşümü ve yeni fırsatları beraberinde getiriyor.

LC Waikiki’den Teknoloji Atağı: LCW Digital Haber

LC Waikiki’den Teknoloji Atağı: LCW Digital

İSTANBUL (İHA) - Türkiye’nin önde gelen moda perakende markalarından LC Waikiki, dijital dönüşüm yolculuğunda yeni bir adım atarak LCW Digital’i kurdu. Şirketin yüzde 100 iştiraki olan LCW Digital, moda ile teknolojiyi buluşturarak sektörde yenilikçi bir fark yaratmayı hedefliyor. 5 kıtada, 60 ülkede 1.300’den fazla mağazası ve 25 lojistik merkeziyle faaliyet gösteren LC Waikiki, 800 kişilik BT ekibiyle yapay zeka, üretken yapay zeka, iş zekası, bulut bilişim ve e-ticaret gibi alanlarda projeler geliştiriyor. Şirket, e-ticaret, lojistik, mağazacılık, tedarik zinciri ve planlama gibi birçok alanda teknoloji çözümleri sunuyor. Bu çözümleri, Türkiye’deki iki veri merkezi ve iki büyük bulut hizmet sağlayıcı üzerinden gerçekleştiriyor. LCW Digital, bu stratejiyi bir üst seviyeye taşımayı ve teknoloji dünyasında öncü bir oyuncu olmayı hedefliyor. LCW Digital yalnızca LC Waikiki’nin ihtiyaçlarını karşılamakla kalmayacak, aynı zamanda Türkiye’nin teknoloji ekosistemine de katkıda bulunacak. Üniversite-sanayi iş birliklerini güçlendirme, inovasyon kültürünü destekleme ve Ar-Ge projeleriyle sektöre değer kazandırma gibi misyonlarla yola çıkan LCW Digital, ulusal ve uluslararası pazarlarda LC Waikiki’nin konumunu daha da ileriye taşımayı planlıyor. LC Waikiki Dijital Dönüşüm ve Bilgi Teknolojileri Genel Müdürü Şerafettin Özer, şirketin teknolojide global trendleri yakından takip ettiğini belirterek, "LC Waikiki olarak perakende sektöründe ve moda dünyasında öncü bir marka olarak konumlanıyoruz. Şimdi LCW Digital ile bu liderliği teknoloji alanına da taşıyoruz. Halihazırda güçlü teknoloji ekibimizle pek çok yenilikçi projeye imza attık. Ancak artık bunu bir adım ileriye taşıyarak, dijitalleşme ve Ar-Ge odaklı bir yapıya kavuşuyoruz. LCW Digital ile sadece kendi iş süreçlerimizi daha da güçlendirmekle kalmayacak, aynı zamanda ülkemizin teknoloji geliştirme kapasitesine katkı sağlayacağız. Bu hamle, moda ve teknolojinin kesişim noktasında nasıl bir fark oluşturabileceğimizi gösteren güçlü bir örnek olacak" dedi. Yeni girişimle birlikte LCW Digital, yapay zeka ve üretken yapay zeka ekseninde veri odaklı karar alma süreçlerini optimize eden, e-ticaret ekosistemine yenilikçi çözümler sunan ve müşteri deneyimini geliştiren projelere imza atmayı hedefliyor. LC Waikiki, bu hamlesiyle moda ve teknoloji sektörlerinde liderlik konumunu güçlendirmeyi amaçlıyor.

Türkiye’de Bir İlk: Dijital İskelet ve Fosil Arşivi Haber

Türkiye’de Bir İlk: Dijital İskelet ve Fosil Arşivi

Dijital teknolojilerin hızla ilerlemesi, antropoloji ve arkeoloji gibi bilim dallarında büyük değişimler yaratıyor. Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi (MAKÜ) Antropoloji Bölümü Fiziki Antropoloji Ana Bilim Dalı Başkanı Doç. Dr. Ahmet İhsan Aytek, bu dönüşüme öncülük ederek 3 boyutlu tarama teknolojilerini kullanarak fosil ve iskeletlerin dijital ortama aktarılmasını sağlayacaklarını belirtti. Yaklaşık 7 bin insan kemiği ve 10 binden fazla hayvan iskeleti dijital ortama taşınarak bilim dünyasıyla paylaşılacak. ÜÇ BOYUTLU TARAMA İLE DAHA FAZLA VERİ Doç. Dr. Aytek, geleneksel metotların yanı sıra üç boyutlu taramalarla kemiklerin detaylı analiz edileceğini, hastalıkların ve türlerin daha iyi tanımlanabileceğini söyledi. Bu dijitalleştirme sayesinde hem bilimsel yayınlara daha kapsamlı veri sağlanacak hem de uluslararası bilim camiası, Anadolu’nun tarihi ve arkeolojik zenginliklerine kolayca erişebilecek. ANADOLU’NUN TARİHİ DİJİTALLEŞİYOR Proje kapsamında sadece iskeletler değil, hastalıklar ve patolojik örnekler de üç boyutlu taramalarla arşivlenecek. Bazı örneklerin dünyada ilk kez kayıt altına alınacağını belirten Aytek, dijital arşivleme sürecinin uzun vadede tamamlanacağını ifade etti. Aytek, "Dijital arşivde de amacımız, uzun vadede elimizdeki bütün tanımlanabilir iskeletleri ve fosilleri dijital ortama aktarıp üç boyutlu taramalarını yapıp bir web sitesi vasıtasıyla dünyaya açmak. Uzun vadede tarayarak bilimsel çalışmasını gerçekleştirdiğimiz, yayınını yaptığımız bütün malzemeleri uluslararası bilim camiasına açacağız" dedi. BİLİM DÜNYASINA ÖNEMLİ KATKILAR Projenin temel hedeflerinden biri, Anadolu’nun tarihi zenginliklerinin uluslararası bilim dünyasında daha fazla tanınmasını sağlamak. Aytek, "İsteyen herkes bu malzemelere online olarak ulaşıp üç boyutlu görüntüleri indirip kendi çalışmalarında karşılaştırma materyali olarak kullanabilecek. Böylelikle hem bilime önemli bir katkımız olacak. Hem de bizim malzemelerimizin, Anadolu’nun malzemelerinin önemli yayınlarda kullanılarak daha fazla bilinir olmasını sağlamak amacındayız" dedi. Yüksek lisans öğrencisi Aybüke Yeşilada da bu projede yer alarak üç boyutlu modelleme ve arşivleme süreçlerini geliştirecek. Yaklaşık 30 farklı arkeolojik alandan toplanan iskeletler ve fosiller, dijital arşivin temelini oluşturacak. Bu koleksiyonun büyüklüğüne dikkat çeken Aytek, gelecekte arkeolojik alanlarda bulunan yeni materyallerin de dijitalleştirilerek projeye dahil edileceğini belirtti. Proje tamamlandığında, hem arkeologlar hem de antropologlar için eşsiz bir kaynak oluşturulacak. Anadolu’nun tarihi zenginliklerini dijital ortamda sergileyecek bu arşiv, geçmişe ışık tutarak bilim dünyasına büyük katkılar sunacak.

Koç Topluluğu Anadolu Buluşmaları'nda Bir Araya Geldi Haber

Koç Topluluğu Anadolu Buluşmaları'nda Bir Araya Geldi

Koç Topluluğu, Çanakkale'de düzenlenen 32. Anadolu Buluşmaları'nda bölgedeki bayi temsilcileriyle bir araya geldi. Çanakkale, Balıkesir, Bursa, Edirne, Kırklareli ve Tekirdağ'dan yaklaşık 500 bayi temsilcisi, etkinlikte Koç Topluluğu’nun gelecek hedeflerini ve sektördeki gelişmeleri değerlendirdi. KOÇ: "CUMHURİYET KURUMU OLMAKTAN GURUR DUYUYORUZ" Etkinliğin açılış konuşmalarını Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ömer M. Koç ve CEO Levent Çakıroğlu yaptı. Ömer M. Koç, topluluğun 2026 yılında 100. yaşını kutlayacak bir Cumhuriyet kurumu olduğunu hatırlatarak, "Merhum Vehbi Koç'un 'Ülkem varsa ben de varım, demokrasi varsa hepimiz varız' sözleriyle istikametimizi tayin ettiği bu yolda, geçmişte olduğu gibi ikinci asrımızda da siz kıymetli bayi ve servis teşkilatımızla kol kola yürüyeceğiz" dedi. Koç, 2024 yılında dünya genelinde enflasyonun düşmeye devam edeceğini ve faiz indirimlerinin başladığını belirtti. 2025 yılı için ise jeopolitik gerilimler, korumacı ticaret tedbirleri ve tedarik zinciri sorunlarının öne çıkan riskler arasında olduğunu vurguladı. ÇAKIROĞLU: "ÇOK ULUSLU BİR YAPIYA DÖNÜŞTÜK" CEO Levent Çakıroğlu, Koç Topluluğu’nun büyüme vizyonunu aktararak, "Halihazırda çok uluslu bir topluluk haline geldik. 42 bini yurt dışında olmak üzere 132 bin çalışma arkadaşımızla, 60 ülkede üretim ve satış şirketlerimizle faaliyet gösteriyoruz. Ofislerimizde 45 dil konuşuluyor, 45 farklı para birimi yönetiliyor" dedi. Çakıroğlu, dijitalleşme, çevik yönetim ve karbon dönüşüm programlarının başarıyla sürdüğünü ifade etti. Koç Topluluğu’nun uzun vadeli yatırımlarına devam edeceğini belirterek, "İçinden geçilen tüm zorluklara rağmen, Koç Topluluğu olarak ülkemizin geleceğine güveniyor ve uzun vadeli perspektifle yatırımlarımızı sürdürüyoruz. Faaliyette bulunduğumuz tüm sektörlerde işlerimizi büyütmeye ve yeni ürünlere yatırım yapmaya kararlılıkla devam edeceğiz" dedi. EKONOMİK DEĞERLENDİRMELERLE GELECEK PERSPEKTİFİ Etkinlikte ayrıca Türk Sanayicileri ve İş İnsanları Derneği (TÜSİAD) Başekonomisti Gizem Öztok Altınsaç ve Ekonomi Gazetesi Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Güldağ, ekonomik gündeme dair önemli değerlendirmelerde bulundu. Koç Topluluğu, Cumhuriyet’in ikinci yüzyılına adım atarken hem ulusal hem de uluslararası alandaki varlığını daha da güçlendirmeyi hedefliyor.

Jolly’den Haber

Jolly’den "Gücümüz Birliğimiz" Temalı Acenteler Zirvesi

Turizm sektörünün öncü markası Jolly, her yıl heyecanla beklenen "Acenteler Zirvesi"ni bu yıl "Gücümüz Birliğimiz" mottosuyla Antalya’daki Nirvana Cosmopolitan Hotel’de düzenledi. Türkiye’nin dört bir yanından gelen acentelerin katıldığı etkinlik, Jolly Yönetim Kurulu Başkanı Mete Vardar, Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve CEO Mert Vardar ile tüm departman yöneticilerinin katılımıyla gerçekleştirildi. 2025 HEDEFLERİ VE İNOVASYON STRATEJİLERİ Nirvana Cosmopolitan Hotel Convention Center’da gerçekleşen toplantıda, Jolly’nin 2024 hedefleri ve gerçekleştirdiği projeler değerlendirildi. "2025’te Gücümüz Birliğimiz" teması çerçevesinde düzenlenen panel ve sunumlarda, Jolly’nin inovasyon ve başarı odaklı yol haritası detaylı bir şekilde ele alındı. Acentelerden gelen sorular yanıtlanırken, sektörün geleceği için iş birliği ve yenilik vurgusu yapıldı. DİJİTALLEŞME VE DÖNÜŞÜMDE ACENTELERİN ROLÜ Etkinlikte Serdar Kuzuloğlu, dijitalleşen dünyada acentelerin değişen müşteri beklentilerine nasıl yanıt verebileceği üzerine etkileyici bir konuşma yaptı. Kuzuloğlu, bu dönüşümde acentelerin üstlenmesi gereken rollerle ilgili önemli ipuçları sundu. GALA YEMEĞİ VE CENK EREN’İN PERFORMANSI Toplantının ardından Cosmos Theatre’da düzenlenen görkemli gala yemeği, Türk müziğinin sevilen ismi Cenk Eren’in performansıyla renkli anlara sahne oldu. Etkinlik, katılımcılar için unutulmaz bir deneyim yarattı. Jolly Acenteler Zirvesi, bu yıl da iş birliği ve yenilik ruhunu taçlandırarak, turizm sektöründe geleceğin şekillenmesi adına önemli bir çaba gösterdi.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.