#Dijitalleşme

TOURISMJOURNAL - Dijitalleşme haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Dijitalleşme haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Türkiye'nin Kadın Girişimcisi Yarışması'nda Ödüller Sahiplerini Buldu Haber

Türkiye'nin Kadın Girişimcisi Yarışması'nda Ödüller Sahiplerini Buldu

İSTANBUL (İHA) - Türkiye’nin Kadın Girişimcisi Yarışması’nda ödüller sahiplerini buldu. Dijital güvenlik ve kimlik doğrulama alanında faaliyet gösteren Özlem Kahramaner, "Türkiye’nin Kadın Girişimcisi" ödülüne layık görüldü. Garanti BBVA, Ekonomist Dergisi ve KAGİDER iş birliğiyle düzenlenen yarışmanın 18. yılına özel ödül töreni 27 Şubat’ta gerçekleşti. Beş kategoride verilen ödüllerde Arksigner kurucusu Özlem Kahramaner "Türkiye’nin Kadın Girişimcisi" seçildi. Diğer kategorilerde ise Tuba Toprakçı Yılmaz (Gaia Oliva) "Sürdürülebilir Fark Yaratan Kadın Girişimci", Ayşe Aslı Başak (Shipsider Denizcilik) "Teknolojide Gelecek Vadeden Kadın Girişimci", Alev Ertem ve Cansu Ertem Paoletti (Studio Potato) "Kadın Sosyal Etki Girişimcisi" ödülünü aldı. "Kadın Kooperatifi" ödülü ise Trakyam Üreten Kadın Kooperatifi adına Aynur Çeşmeliler’e verildi. Kazanan girişimciler, başarılarını ve girişimcilik yolculuklarını paylaşırken, kadınların iş dünyasında güçlü bir yer edinmesi gerektiğini vurguladı. Garanti BBVA Genel Müdürü Mahmut Akten, "Kadınların her sektörde güçlü bir şekilde yer alması, toplumun ve ekonominin geleceği için büyük bir umut taşıyor. Özellikle son dönemde sadece geleneksel sektörlerde değil, dijitalleşme, yapay zeka ve inovasyon gibi ileri düzey alanlarda da kadın girişimcilerimizin güçlü işlerine şahit oluyoruz. Finans alanında inovasyona yön veren bir kurum olarak, bu alandaki gelişmeleri görmekten büyük mutluluk duyuyoruz. 2007 yılında 103 başvuru ile başladığımız yarışmamız, bu sene 1800 başvuru ile 48 bin girişimciye ulaştı ve yarışma bugün, girişimcilerin birbirinden ilham aldığı, her sektörden kadın girişimciyi kapsayan, ekosistemi güçlendiren bir platform haline geldi" dedi.  KAGİDER Başkanı Esra Bezircioğlu da kadın girişimciliğinin toplumsal dönüşümdeki rolüne dikkat çekti. "Garanti BBVA ve Ekonomist dergisinin kadın girişimciliğine duyduğu inanç ve verdiği destekle, 18 yıldır dünyaya örnek olan sürdürülebilir bir iş birliğine imza atmanın gururunu yaşıyoruz. ‘Türkiye'nin Kadın Girişimcisi' yarışmasıyla bugüne kadar 48 bin başvuru aldık; on binlerce kadın, ‘Benim de bir hikayem var' diyerek hayallerini paylaştı. Bu ödül töreni, yalnızca başarıları takdir ettiğimiz bir gece değil; aynı zamanda girişimci kadınların cesaretini, kararlılığını ve azmini hep birlikte kutladığımız bir an. Çünkü bir girişimciyi sadece rakamlar ve kârlılık değil, hayalleri, cesareti ve oluşturduğu etki tanımlar. Bugüne kadar bu ödülü kazanan kadın girişimcilerin birçoğu, yıllar içinde yalnızca Türkiye'de değil, dünyada büyük başarılara imza attı. Kazananlarımız küresel girişimcilik ekosisteminde ülkemizi başarıyla temsil eden, bizleri gururlandıran rol modellere dönüştüler" ifadelerini kullandı. Ekonomist Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Talip Yılmaz, "Türkiye'de kadının iş hayatının içinde olması, öncelikli konularımızın başında geliyor. 18 yıldır Garanti BBVA ve KAGİDER ile birlikte Türkiye'nin Kadın Girişimcisi Yarışması'nı düzenliyoruz. Bu sayede Türkiye'de kadının iş hayatında daha aktif rol alabileceğini görüyoruz, kadın girişimcilerimizi destekliyoruz. Bu yarışma kaybedeni olmayan bir platform. Bu yarışmaya tek kategoride başlamıştık. Kadın girişimcilerin bizi yönlendirmesiyle bugün beş farklı kategoriden girişimci kadınlarla yola devam ediyoruz. Yine tekstil, gıda gibi geleneksel sektörlerden gelen kadın girişimciler varken bugün teknoloji, yapay zeka, döngüsel ekonomi, global büyüme gibi işleri konuşuyoruz. Yarışmaya katılan tüm kadın girişimcilerimizi tebrik ediyorum" dedi. Ödül kazanan girişimler arasında Arksigner, kimlik doğrulama ve e-imza çözümleri sunarak uluslararası pazarda büyümeye devam ediyor. Gaia Oliva, sürdürülebilir tarımsal üretimle yüksek kaliteli zeytinyağı ihraç ediyor. Shipsider Denizcilik, yapay zeka destekli çözümleriyle denizcilik sektörüne yenilikler sunuyor. Studio Potato, tasarım alanındaki sosyal etkisiyle öne çıkarken, Trakyam Üreten Kadın Kooperatifi bölgesel üretimi destekleyen projeleriyle fark yaratıyor. Kadın girişimcilerin iş dünyasındaki gücünü artırmayı hedefleyen yarışma, her yıl daha geniş bir kitleye ulaşarak Türkiye’de kadın girişimciliğini desteklemeye devam ediyor.

Türkiye, 2024’te 11,3 Milyar Dolar Yatırım Aldı Haber

Türkiye, 2024’te 11,3 Milyar Dolar Yatırım Aldı

İSTANBUL (İHA) - Türkiye’ye 2024 yılında gelen uluslararası doğrudan yatırımlar 11,3 milyar dolara yükseldi. Uluslararası Yatırımcılar Derneği (YASED) verilerine göre, en fazla yatırım Hollanda, Almanya ve ABD’den yapıldı. YATIRIMLARDA ARTIŞ SÜRÜYOR 2002’den bu yana Türkiye’ye giren doğrudan yatırımların toplamı 274 milyar doları geçti. BankPozitif Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Erkan Kork, Türkiye’nin yatırımcılar için cazip bir pazar olmaya devam ettiğini belirterek, 2024’te doğrudan yatırımların geçen yıla göre yüzde 5,6 arttığını vurguladı. Dr. Kork, "Uluslararası sermayeli şirketlerin Türkiye'ye büyük ölçekli yatırımları 2025 yılı içerisinde de artarak devam edecek. Avrupa bölgesi ağırlıklı olmak üzere dünyanın birçok ülkesinden yatırım alıyoruz. Bu sene finansal teknolojiler başta olmak üzere bankacılık, dijitalleşme ve yeşil teknolojiler alanlarında hem yeni hem de genişleme yatırımlarının geleceğini düşünüyorum. Gelen yatırımlar Türkiye'yi teknoloji ve üretim merkezi olma yolundaki hedeflerine daha çok yaklaştıracak" dedi. TÜRKİYE KÜRESEL GÜÇ OLMA YOLUNDA Türkiye’nin uluslararası yatırımcılar için sunduğu fırsatlara dikkat çeken Dr. Kork, son 22 yılda 274 milyar doların üzerinde yatırım çekildiğini ve uluslararası sermayeli şirket sayısının 80 bini aştığını belirtti. "Ülkemiz, birkaç yıl önce 100 milyon dolar seviyelerinde teknoloji yatırımı çekerken, bugün milyar dolar ölçeğine ulaşmış. Şimdiye kadar 29 fintech şirketine 194 milyon dolar yatırım yapıldı. Fintech alanında da yeni rekorlar ve yatırımlar gelmeye devam edecek. Yatırım iştahı 2025 içerisinde de sürecek. Türkiye gelişen ve büyüyen bir ülke. Bu rolünü Cumhurbaşkanımızın liderliğinde, Hazine ve Maliye Bakanımız Mehmet Şimşek ve ekonomi yönetiminin uyguladığı ekonomik programlarla devam ettirecektir" diye ekledi.

Kâmil Koç Prestijli Ödül ile Zirvedeki Yerini Korudu Haber

Kâmil Koç Prestijli Ödül ile Zirvedeki Yerini Korudu

İSTANBUL (İHA) - Türkiye’nin en itibarlı markalarının belirlendiği The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri’nde Kâmil Koç, Karayolu Taşımacılığı kategorisinde "Yılın İtibarlısı" ödülüne layık görüldü. Marketing Türkiye ve AKADEMETRE iş birliğinde düzenlenen ve halk jürisinin belirlediği ödüllerde, yıl içinde itibarını en çok artıran markalar ödüllendirildi. 12 ilde 1200 kişiyle yapılan araştırma sonucunda, 70’ten fazla kategoride sektörlerinin en itibarlı markaları seçildi. Türkiye’nin en köklü seyahat firmalarından biri olan Kâmil Koç, 99 yıllık hizmet geçmişiyle sektördeki başarısını bir kez daha kanıtladı. 2021’den beri aynı ödülü kazanan şirket, dört yıl üst üste bu unvanı alarak zirvedeki yerini sağlamlaştırdı. Ödüller, 3 Şubat’ta İstanbul’da düzenlenen özel bir törenle sahiplerine takdim edildi. "DÖRT DÖRTLÜK HİZMET KALİTEMİZ İLE BİR KEZ DAHA ZİRVEDEYİZ" Kâmil Koç Otobüsleri İcra Kurulu Üyesi, Pazarlama ve Müşteri Deneyimi Direktörü Jan Sarıgül Işık, ödülle ilgili yaptığı açıklamada, "Cumhuriyetimizin köklü markası olarak 1926 yılında çıktığımız yolda halkımızın takdiri bizim için her zaman en önemli motivasyon kaynağımız oldu. ‘100 Yıla 1 Kaldı’ dediğimiz bir dönemde, bir kez daha halkımızın oylarıyla sektörümüzün en itibarlı markası seçilmek bizler için ödüllerin en değerlisi. Sunduğumuz hizmet kalitesi nedeniyle bizleri tercih eden ve bir asra yakın süredir sürdürdüğümüz bu yolculukta bizleri hiç yalnız bırakmayan tüm yol arkadaşlarımıza bir kez daha teşekkür ediyoruz. Onların oylarıyla 2021 yılından bu yana üst üste dördüncü kez sektörümüzün en itibarlı markası seçiliyoruz. Bu başarı işimizi ne kadar doğru bir şekilde yaptığımızı ve halkımızın hizmet kalitemize olan güvenini açıkça ortaya koyuyor. Şirket olarak son dört yılda, dört dörtlük hizmet kalitemiz ile dört dörtlük bir başarıya imza attık. Zirvedeki konumumuzu daha da güçlendiren bu başarıda emeği olan tüm çalışanlarımızı, paydaş ve iş ortaklarımızı tebrik ediyorum. 100. yılımıza güçlü adımlarla ilerlerken birlikte yeni başarılara imza atacağımıza yürekten inanıyorum" dedi. Kâmil Koç, konforlu ve güvenilir seyahat anlayışıyla Türkiye’de milyonlarca yolcunun ilk tercihi olmaya devam ediyor. Şirket, dijitalleşme, müşteri memnuniyeti ve hizmet kalitesini artırmaya yönelik projelerle 100. yılına güçlü adımlarla ilerliyor.

MediaMarkt Kadınların En Çok Tercih Ettiği Marka Oldu Haber

MediaMarkt Kadınların En Çok Tercih Ettiği Marka Oldu

İSTANBUL (İHA) - Türkiye genelinde yapılan araştırmaya göre, MediaMarkt kadınların elektronik perakende sektöründeki bir numaralı tercihi oldu. KADIN MARKA TERCİH ENDEKSİ’NDE LİDER Türkiye İtibar Akademisi’nin Bursa Teknik Üniversitesi ve İstanbul Kent Üniversitesi iş birliğiyle 26 bölgede gerçekleştirdiği, 18-55 yaş arası 6 bin 468 kadının katıldığı Kadın Marka Tercih Endeksi’ne göre, MediaMarkt elektronik perakende kategorisinde kadınların en çok tercih ettiği marka olarak öne çıktı. Araştırma, kadınların güven ve itibar algısını da analiz etti. KADINLARIN DESTEĞİ BAŞARIYI PERÇİNLEDİ MediaMarkt Türkiye Pazarlama Direktörü Tolga Ünvan, "Araştırma; dijitalleşmeye önem veren, gerek sosyal sorumluluk projeleri gerekse hayata geçirdiği kampanyalarla kadınlara dokunan markaların kadınlar arasında daha çok güven algısı oluşturduğunu ve tercih edildiğini gösteriyor. MediaMarkt Türkiye olarak sektörümüzde kadınların bir numaralı marka tercihi olmak bizim için gurur verici. Müşterilerimizin beklentilerini karşılamak ve onlara unutulmaz bir alışveriş deneyimi sunmak için gösterdiğimiz çabanın özellikle kadınlar tarafından takdir edilmesi, doğru yolda olduğumuzun en büyük göstergesi. Kadınların tercih ettiği ilk marka olmak, sektörümüze getirdiğimiz yenilikçi yaklaşımın ve dijitalleşmeye yaptığımız yatırımların da karşılıksız kalmadığını gösteriyor ve bizi mutlu ediyor" sözleriyle mutluluğu dile getirdi. KADIN İSTİHDAMINA ÖZEL ÖNEM Kadınların teknolojik ürünlere olan ilgisini yakından takip ettiklerini vurgulayan Ünvan, "MediaMarkt olarak kadınların hayatı kolaylaştıran, son teknolojiye sahip, inovatif ürünlere gösterdiği ilgiyi yakından gözlemliyoruz. Onların bu ilgisi bize de gerek fiziksel gerek online alışveriş platformumuz için ilham veriyor. Kadınların teknoloji alanında daha fazla temsil edilmesini önemsiyoruz. Mağazalarımızda en az yüzde 50 kadın çalışan istihdam etmeye devam ediyoruz" ifadelerini kullandı.

Turizmde Yapay Zeka Devrimi Kapıda Haber

Turizmde Yapay Zeka Devrimi Kapıda

Dünya Turizm ve Seyahat Konseyi’nin (WTTC) verilerine göre, 2023’te 9,5 trilyon dolar olan turizm gelirlerinin 2033’te 15,5 trilyon dolara çıkması bekleniyor. Türkiye, 2024 için 61 milyon turist ve 61 milyar dolar gelir hedeflerken, 2025’te bu rakamları 64,8 milyon turist ve 63,6 milyar dolara çıkarmayı planlıyor. Ancak rekabetin giderek arttığı sektörde bu hedeflere ulaşmak için yenilikçi projelere ihtiyaç duyuluyor. SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK ODAKLI TURİZM VİZYONU Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, yapay zekayı turizme entegre ederek Türkiye’yi daha akıllı ve sürdürülebilir bir destinasyon haline getireceklerini belirtti. Müze ve kültürel alanlarda yapay zeka tabanlı rehberlik sistemleriyle ziyaretçilere zengin deneyimler sunmayı amaçladıklarını vurguladı. Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği (TTYD) Başkanı Oya Narin ise, turizmde makro ve mikro planlarla büyümeyi destekleyecek stratejilerin önemine değindi. ÇEVRESEL DUYARLILIK VE RİSKLER Muğla, Aydın ve Antalya gibi bölgelerde kıyıların imara açılması, çevre açısından ciddi riskler doğuruyor. Dünya Turizm ve Seyahat Konseyi Başkanı Julia Simpson, Türkiye’nin doğasını koruyarak sürdürülebilir turizm hedeflerine ulaşabileceğini belirtiyor. Elite World Hotels & Resorts’tan Emel Elik Bezaroğlu, 2025’in hem Türkiye turizmi hem de sektördeki oyuncular için bir yenilenme yılı olacağını öngörüyor. 2025’TE FIRSATLAR VE TEHDİTLER Ekonomik belirsizlikler, döviz dalgalanmaları ve artan maliyetler, 2025’te turizmi zorlayacak faktörler arasında yer alıyor. Ancak, doğaya dönüş ve yeni turizm trendleri Türkiye için fırsatlar sunuyor. Dedeman Hotels & Resorts International Başkanı Ergün Demiray, hibrit çalışma modelinin dijital göçebeler için uzun dönemli konaklama fırsatlarına dönüştürülebileceğini ifade ediyor. RUSYA TURİZMİ VE AMBARGO ETKİLERİ Rusya’dan gelecek turist sayısında ambargolar nedeniyle ciddi düşüşler yaşanabilir. Ancak, sektör temsilcileri turizmin bu geçici etkileri aşacağını düşünüyor. Mısır, Tunus, Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri gibi rakipler de dikkate değer konular olarak öne çıkıyor. Fiyat yönetimi ve maliyet kontrolünün 2025 sezonunun başarısı için kritik olacağı belirtiliyor. TÜRKİYE'YE YATIRIM ÇAĞRISI Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği Başkanı Oya Narin, Türkiye’nin doğal güzellikleri ve turizm potansiyelinin uluslararası yatırımcılar için büyük fırsatlar sunduğunu belirterek, “Ülkemiz doğal güzellikleri ve sunduğu imkanlarla rakipsiz. Türkiye’nin büyük potansiyeli küresel çaptaki turizm oyuncularına ülkemizde geniş imkanlar sunuyor. Yatırım fonları, uluslararası finans kuruluşları, Türkiye’de yatırım yapmış ulusal ve uluslararası markalarla Türkiye’ye gelmemiş markaları, kurumsal yatırımcıları ve turizmle ilgilenen tüm dostlarımızı Türkiye’de turizmde beraber büyümeye davet ediyoruz" dedi.

TTI İzmir'de Turizmin Geleceğine Yön Veren Buluşma Haber

TTI İzmir'de Turizmin Geleceğine Yön Veren Buluşma

İzmir, 18. TTI İzmir Uluslararası Turizm Ticaret Fuar ve Kongresi'ne ev sahipliği yaptı. Fuar İzmir’de düzenlenen etkinlik, dünyanın dört bir yanından turizm profesyonellerini, uluslararası katılımcı ve ziyaretçileri bir araya getirdi. İzmir Büyükşehir Belediyesi, İZFAŞ ve TÜRSAB iş birliğiyle düzenlenen fuarda, sektördeki yenilikler ve turizmin geleceği masaya yatırıldı. Binlerce ziyaretçinin akın ettiği fuarda, sektörel iş birlikleri kurulurken, oturumlar ve panellerle turizmin sürdürülebilirlik, dijitalleşme ve yenilikçi pazarlama yöntemleri gibi birçok yönü ele alındı. SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM İÇİN YENİ HEDEF: FOÇA, URLA VE SELÇUK Fuarın en dikkat çekici oturumlarından biri, "Sürdürülebilir Destinasyonlar ve İzmir" başlıklı panel oldu. İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin turizmde sürdürülebilir kalkınma için attığı adımlar, bu oturumda detaylarıyla anlatıldı. İzmir’in önemli turizm projelerinden biri olan "Urla Bağ Yolu"nun, "En İyi 100 Sürdürülebilir Destinasyon Hikayesi" listesine girmesi büyük takdir topladı. İzmir’in yeni hedefi ise Foça, Urla ve Selçuk ilçelerine sürdürülebilir turizm sertifikası kazandırmak. Bu hedef doğrultusunda çevre dostu projelerin desteklenmesi, bölgedeki turizm tesislerinin sürdürülebilirlik ilkelerine uygun hale getirilmesi planlanıyor. Yerel kalkınmayı destekleyen bu tür projelerin, İzmir'in uluslararası turizmdeki rekabet gücünü artırması bekleniyor. OTELCİLİKTE DİJİTALLEŞME VE YAPAY ZEKA VURGUSU TTI İzmir Fuarı’nda, "Otelcilikte Yeni Perspektifler: İzmir Otelleri Nasıl Fark Yaratır?" başlıklı bir diğer önemli oturum düzenlendi. Bu oturumda, dijital pazarlama, yapay zeka teknolojilerinin turizm sektöründeki rolü ve İzmir’in tanıtımı için yapılması gerekenler konuşuldu. Oturuma, turizm sektörü temsilcileri, otel yöneticileri ve dijital pazarlama uzmanları katıldı. Oturumun moderatörlüğünü İzmir Vakfı Genel Müdürü Deniz Karaca yaptı. Konuşmacılar, İzmir’in uluslararası arenada daha fazla tanınabilmesi için dijital pazarlama ve yapay zeka destekli tanıtım kampanyalarının artırılması gerektiğini vurguladı. Dijital pazarlama stratejileriyle doğru hedef kitleye ulaşmanın önemine dikkat çekilirken, dijital dönüşümün turizm sektörünün geleceğini şekillendireceği ifade edildi. Yapay zeka ile otellerde kişiselleştirilmiş hizmet sunmanın, müşteri memnuniyetini artıracak önemli bir araç olduğu belirtildi.

Bodrum'da 1 Milyon Turist Hedefi Aşıldı, Gözler 2025'e Çevrildi Haber

Bodrum'da 1 Milyon Turist Hedefi Aşıldı, Gözler 2025'e Çevrildi

Bodrum, 2024 turizm sezonunu başarılı bir şekilde tamamlayarak 1 milyon yabancı turist hedefini aştı. Türkiye’nin gözde turizm destinasyonlarından biri olan Bodrum’da, 1 Aralık itibarıyla dış hatlar üzerinden 1 milyon 5 bin yabancı turistin geldiği açıklandı. Buna ek olarak, İstanbul ve Ankara üzerinden iç hatlarla Bodrum'a ulaşan turist sayısının da 100 bini geçtiği belirtildi. Sezon öncesinde konulan 1 milyon turist hedefi, birçok olumsuzluğa rağmen gerçekleştirildi. Bodrum Otelciler Derneği (BODER) ve Bodrum Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (BOYD) yetkilileri, bu başarıyı değerlendirmelerinin ardından 2025 yılı için yeni hedeflerin belirlendiğini duyurdu. İNİŞLİ ÇIKIŞLI SEZONUN ARDINDAN REKOR GELDİ 2024 turizm sezonu, inişli çıkışlı bir seyir izledi. Yunan adalarına vizesiz geçiş imkanı ve Bodrum’un pahalı olduğuna dair algı nedeniyle, özellikle temmuz ayında otellerin doluluk oranı yüzde 50'nin altına düştü. Ancak, ağustos ayında hareketlilik yeniden başladı ve "sarı yaz" olarak adlandırılan sonbahar dönemi ile kayıplar telafi edildi. Bodrum Otelciler Derneği (BODER) Başkanı Ömer Faruk Dengiz, "Bu yıl Bodrum’un hedefleri arasında daha fazla turist çekmek, konaklama tesislerinin doluluk oranlarını artırmak, maliyetlerimizi korumak ve sezonu uzatmak yer alıyordu. Bu hedeflere ulaştığımızı söyleyebiliriz. 2024 sezonunda 1 milyon yabancı turist sınırını aştık. Bu rakama deniz yoluyla gelen 100 bini aşkın yolcu da eklendi" dedi. Dengiz, iç pazardaki yerli turistlerin, kara yoluyla gelenlerin ve günübirlik konaklamaya gelenlerin bu sayıya dahil edilmediğini vurguladı. Bu da sezonun, hedeflerin üzerinde kapandığının bir başka göstergesi oldu. LONDRA-BODRUM DİREKT UÇUŞLARI SEZONU UZATACAK Bodrum, kış turizmi için de önemli bir adım attı. 1 Aralık itibarıyla Londra-Bodrum direkt uçuşları başladı. Bodrum Otelciler Derneği (BODER) Başkanı Dengiz, "Bu uçuşlar için bir yıldır çalışıyorduk. Milas-Bodrum Havalimanı'nın gayretleriyle uçuşlar başladı. Haftada iki defa uçak seferi var ve bu, nisan ayına kadar sürecek" dedi. Londra uçuşlarının kış turizmine katkı sunacağı belirtilirken, İrlanda-Bodrum arası uçuşların da devam ettiği ifade edildi. Dengiz, yeni uçuş hatlarının açılması için fuarlarda tanıtım yapıldığını, Bodrum'un dört mevsim turizme açık bir destinasyon haline getirilmesinin hedeflendiğini vurguladı. 2024'ÜN ZORLUKLARINA RAĞMEN YÜZDE 5 BÜYÜME 2024 sezonu, Avrupa Futbol Turnuvası, TL'nin aşırı değerlenmesi, sosyal medyada Bodrum'un pahalılığıyla ilgili dezenformasyonlar, Ukrayna-Rusya savaşı ve Filistin-İsrail çatışmaları gibi pek çok belirsizlikle başladı. Ancak bu zorluklara rağmen Bodrum, turist sayısında geçen yıla göre yüzde 5'lik bir artış kaydetti. BODER Başkanı Dengiz, "Yurt içi turistlerin tatil planlama tercihlerinde bakıldığında ülkemizdeki tatil bölgeleri arasında Antalya’dan sonra ikinci sırada yer alan bir Bodrum var. Almanya, İngiltere, Polonya, Rusya ve Orta Doğu ülkeleri gibi ülkelerden gelen ziyaretçiler, Bodrum'un popülaritesini artıran faktörlerdir" dedi. 2025 TURİZM POLİTİKALARI: SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE EKOTURİZM 2025 turizm sezonuna dair beklentiler de açıklandı. BODER Başkanı Dengiz, 2025 yılı için sürdürülebilir turizm politikalarının odak noktası olacağını belirtti. Bu kapsamda, çevre dostu projeler, dijitalleşme, yerel kültürün korunması ve ekoturizm gibi alanlarda çalışmalar yapılması planlanıyor. Bodrum Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (BOYD) Başkanı Sabahattin Duman, "Sadece rakamlara değil, sunduğumuz benzersiz deneyimlere de odaklanmalıyız. Ekoturizm ve sürdürülebilir turizm konularında önemli adımlar atıyoruz. Bölgeye daha fazla doğa dostu proje çekmeyi hedefliyoruz" dedi. BODRUM’UN TURİZM POTANSİYELİ: DÖRT MEVSİM TATİL MERKEZİ BODR Başkanı Sabahattin Duman, "2024 yılı için koyduğumuz hedeflerden biri, Bodrum’da dört mevsim turizm anlayışını daha da yaygınlaştırmaktı. Sezonun ilk yarısı hayal kırıklıkları ve belirsizliklerle geçti, neredeyse temmuz ortalarına kadar tam bir doluluk yaşandığını söyleyemeyiz. Ağustos başında doluluklar doyuma ulaştı. "Sarı yaz" olarak adlandırdığımız güz dönemi dolulukları ilk yarıdaki kayıpların telafisini sağladı" dedi. Duman, bu yıl Bodrum’un otel doluluk oranlarının yüzde 90’a ulaştığını vurgularken, sadece rakamsal başarıyla değil, sundukları benzersiz turizm deneyimleriyle fark yarattıklarını söyledi. PERSONEL SORUNU VE YAPISAL SORUNLAR Sektör, bu başarıların yanı sıra bazı yapısal sorunlarla da mücadele etti. BOYD Başkanı Sabahattin Duman, turizm işletmelerinin nitelikli personel bulma ve konaklama sorunlarıyla karşı karşıya kaldığını belirtti. Kaliteli personel bulmakta zorlandıklarını ve bulunan personelin konaklaması için de yeterli imkan sağlayamadıklarını ekledi. Bu sorunun çözümü için çeşitli projeler üzerinde çalışıldığını kaydeden Duman, turizm sektöründe yaşanan yapısal sıkıntıların 2025 yılı hedeflerine ulaşmada önemli bir engel olabileceğini ifade etti.

Türkiye Turizmde Pandemi Sonrası En Hızlı Toparlanan Ülke Oldu Haber

Türkiye Turizmde Pandemi Sonrası En Hızlı Toparlanan Ülke Oldu

Pandemi sonrası turizm sektöründe en hızlı toparlanan ülkeler Türkiye ve Brezilya oldu. Dünya Seyahat ve Turizm Konseyi Üyelikler ve Birlikler Bölüm Başkanı Adolfo Reyes, küresel turizmin önümüzdeki 10 yılda 16 trilyon dolara ulaşacağını ve sektörde 449 milyon kişinin istihdam edileceğini belirtti. Reyes, Türkiye’nin organizasyonlarda güçlü bir şekilde temsil edildiğini vurguladı. 8. İSTANBUL EKONOMİ ZİRVESİ’NDE GÜNDEM YAPAY ZEKÂ VE TURİZM Türkiye’den ve dünyadan iş liderlerini, akademisyenleri ve bürokratları bir araya getiren 8. İstanbul Ekonomi Zirvesi, "Yapay Zekâ ve Ekonomi" temasıyla gerçekleştirildi. Azerbaycan, ABD, BAE, Hindistan, İsviçre ve Fransa gibi 20’den fazla ülkeden temsilcinin katıldığı etkinlikte, bin 500’den fazla ziyaretçi ağırlandı. Zirve kapsamında yapay zekânın otomasyon süreçlerinde 300 milyon çalışanın işini dönüştürebileceği konuşuldu. İstanbul Ekonomi Zirvesi Yönetim Kurulu Başkan Vekili Kaan Saltık, küresel yapay zekâ pazarının 2023’te 515 milyar dolara ulaştığını ve 2030’da bu rakamın 2 trilyon dolara çıkacağını belirtti. Türkiye’de 2000 yılında sadece 5 yapay zekâ firması varken, bu rakam 2024’te bin 195’e yükseldi. Randstand'ın 2024 İnsan Kaynakları Trendleri Raporu'na göre, Türk kurumlarının yüzde 37’sinin yapay zekâ kullanımını desteklediği ve genişletmeyi planladığı vurgulandı. DİJİTALLEŞME VE MOBİL GEZGİNLERİN YÜKSELİŞİ Euromonitor Seyahat ve Turizm Araştırmaları Bölüm Başkanı Caroline Bremner, dünya turizminin pandemi sonrası toparlanarak yeni rekorlar kırdığını açıkladı. Bremner, çevrim içi penetrasyon oranının yüzde 69’a ulaştığını ve bu oranın 2029’da yüzde 73’e çıkacağını belirtti. Mobil gezginlerin konfor odaklı olduğunu söyleyen Bremner, bu grubun yüzde 42’sinin sesli asistan kullandığını, yüzde 22’sinin ise parmağına mikroçip yaptırmaya niyetli olduğunu vurguladı. Dijital çözümler en çok Kuzey Amerika, Yeni Zelanda ve Çin’de yaygın olarak kullanılıyor. YAPAY ZEKÂ, TURİZMDE 449 MİLYONLUK İSTİHDAM OLUŞTURACAK Dünya Seyahat ve Turizm Konseyi’nden Adolfo Reyes, yapay zekânın bazı meslekleri dönüştürürken, turizm sektöründe önemli fırsatlar yaratacağını belirtti. Reyes’e göre, Türkiye ve Brezilya pandemi sonrası turizmde en hızlı toparlanan ülkeler oldu. Gelecek 10 yılda turizm sektörünün global ekonomiye 16 trilyon dolarlık katkı yapması ve 449 milyon kişilik istihdam oluşturması bekleniyor. Azerbaycan Ekonomi Bakan Yardımcısı Elnur Aliyev ise yapay zekâya yaptıkları yatırımlarla 2040 yılına kadar 40 milyar dolarlık ekonomik değer yaratmayı hedeflediklerini söyledi. Yapay zekânın iş gücü istikrarını koruyarak verimliliği artıracağını belirten Aliyev, bu teknolojinin stratejik öncelikleri arasında yer aldığını ifade etti. Küresel ekonominin ve turizmin geleceğinde yapay zekâ ve dijitalleşme önemli rol oynuyor. Türkiye ve Brezilya’nın turizmdeki hızlı toparlanması, dijitalleşme ve inovasyon odaklı yatırımların önemini bir kez daha ortaya koyuyor. Turizmdeki bu dijital dönüşüm, iş gücünde dönüşümü ve yeni fırsatları beraberinde getiriyor.

LC Waikiki’den Teknoloji Atağı: LCW Digital Haber

LC Waikiki’den Teknoloji Atağı: LCW Digital

İSTANBUL (İHA) - Türkiye’nin önde gelen moda perakende markalarından LC Waikiki, dijital dönüşüm yolculuğunda yeni bir adım atarak LCW Digital’i kurdu. Şirketin yüzde 100 iştiraki olan LCW Digital, moda ile teknolojiyi buluşturarak sektörde yenilikçi bir fark yaratmayı hedefliyor. 5 kıtada, 60 ülkede 1.300’den fazla mağazası ve 25 lojistik merkeziyle faaliyet gösteren LC Waikiki, 800 kişilik BT ekibiyle yapay zeka, üretken yapay zeka, iş zekası, bulut bilişim ve e-ticaret gibi alanlarda projeler geliştiriyor. Şirket, e-ticaret, lojistik, mağazacılık, tedarik zinciri ve planlama gibi birçok alanda teknoloji çözümleri sunuyor. Bu çözümleri, Türkiye’deki iki veri merkezi ve iki büyük bulut hizmet sağlayıcı üzerinden gerçekleştiriyor. LCW Digital, bu stratejiyi bir üst seviyeye taşımayı ve teknoloji dünyasında öncü bir oyuncu olmayı hedefliyor. LCW Digital yalnızca LC Waikiki’nin ihtiyaçlarını karşılamakla kalmayacak, aynı zamanda Türkiye’nin teknoloji ekosistemine de katkıda bulunacak. Üniversite-sanayi iş birliklerini güçlendirme, inovasyon kültürünü destekleme ve Ar-Ge projeleriyle sektöre değer kazandırma gibi misyonlarla yola çıkan LCW Digital, ulusal ve uluslararası pazarlarda LC Waikiki’nin konumunu daha da ileriye taşımayı planlıyor. LC Waikiki Dijital Dönüşüm ve Bilgi Teknolojileri Genel Müdürü Şerafettin Özer, şirketin teknolojide global trendleri yakından takip ettiğini belirterek, "LC Waikiki olarak perakende sektöründe ve moda dünyasında öncü bir marka olarak konumlanıyoruz. Şimdi LCW Digital ile bu liderliği teknoloji alanına da taşıyoruz. Halihazırda güçlü teknoloji ekibimizle pek çok yenilikçi projeye imza attık. Ancak artık bunu bir adım ileriye taşıyarak, dijitalleşme ve Ar-Ge odaklı bir yapıya kavuşuyoruz. LCW Digital ile sadece kendi iş süreçlerimizi daha da güçlendirmekle kalmayacak, aynı zamanda ülkemizin teknoloji geliştirme kapasitesine katkı sağlayacağız. Bu hamle, moda ve teknolojinin kesişim noktasında nasıl bir fark oluşturabileceğimizi gösteren güçlü bir örnek olacak" dedi. Yeni girişimle birlikte LCW Digital, yapay zeka ve üretken yapay zeka ekseninde veri odaklı karar alma süreçlerini optimize eden, e-ticaret ekosistemine yenilikçi çözümler sunan ve müşteri deneyimini geliştiren projelere imza atmayı hedefliyor. LC Waikiki, bu hamlesiyle moda ve teknoloji sektörlerinde liderlik konumunu güçlendirmeyi amaçlıyor.

Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
TOURISMJOURNAL En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.