Hava Durumu

#Dimitris Manikis

TOURISMJOURNAL - Dimitris Manikis haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Dimitris Manikis haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Wyndham, Türkiye'de Hedef Büyüttü: 2025'te 150 Otel Haber

Wyndham, Türkiye'de Hedef Büyüttü: 2025'te 150 Otel

Wyndham Hotels & Resorts, Türkiye'deki mevcut 125 oteline yenilerini ekleyerek 2025 yılı sonuna kadar 150 otele ulaşmayı hedefliyor. İlçelerde de yatırımlarını artıran şirket, ikinci ve üçüncü bölgelere uluslararası standartlarda hizmet sunmayı amaçlıyor. TÜRKİYE, WYNDHAM’IN BEŞİNCİ BÜYÜK PAZARI Dünya genelinde 95’ten fazla ülkede 9.200 oteli bulunan Wyndham Hotels & Resorts, Türkiye’yi en büyük beşinci pazarı olarak konumlandırıyor. Şirket, Türkiye’de 43 şehirdeki otelleriyle ekonomiden lüks segmente kadar geniş bir yelpazede hizmet sunuyor. Wyndham, şehir merkezleri kadar küçük ilçelerde de büyümeye odaklanarak, konaklama sektörünün yalnızca büyük şehirlerle sınırlı olmadığını vurguluyor. 2024’TE HEDEFLER TUTTU, 2025 İÇİN BÜYÜK PLANLAR VAR 2024’te tüm hedeflerini gerçekleştiren Wyndham, 2025 yılı sonuna kadar Türkiye’deki otel sayısını 150’ye çıkarmayı planlıyor. Şirketin EMEA Başkanı Dimitris Manikis, Türkiye'nin Wyndham Rewards üyeleri için bir ana destinasyon haline gelmesini hedeflediklerini belirtti. İKİNCİL VE ÜÇÜNCÜL BÖLGELER ODAKTA Wyndham, İstanbul, Ankara, İzmir gibi büyük şehirlerin yanı sıra daha küçük destinasyonlarda da yatırımlarını artırıyor. Şirket, bu bölgeleri uluslararası seyahat severlere tanıtmayı hedefliyor. Türkiye'de 43 şehirde faaliyet gösteren marka, özellikle daha az bilinen bölgelerde en fazla otele sahip uluslararası grup olduğunu ifade ediyor. YENİ MARKALAR YOLDA 2024’te Dolce by Wyndham markasını Türkiye pazarına sunan şirket, 2025’te Vienna House gibi lifestyle segmentindeki markalarla büyümeyi sürdürecek. Şu anda Türkiye’de 11 farklı markayla faaliyet gösteren Wyndham, ihtiyaç doğrultusunda yeni markalar da getirebileceğini açıkladı. TURİZMDE GELECEĞİN TRENDİ: DENEYİM VE SPİRİTÜEL TURLAR Manikis, 2025 yılı için turizmde markalı rezidanslar, premium ekonomi segmentleri ve gençler için hostellerin popüler olacağını öngörüyor. Ayrıca Göbeklitepe, Karahantepe gibi tarihi alanlar ile Mevlânâ odaklı spiritüel turların turistler tarafından yoğun ilgi görmeye devam edeceğini belirtti. KRİZLERE DAYANIKLI SEKTÖR: SEYAHAT Küresel resesyon beklentileri hakkında da konuşan Manikis, seyahatin krizlere dayanıklı bir sektör olduğunu söyledi. Pandemi gibi zorlu dönemlerde bile seyahatin öncelikli bir ihtiyaç olarak görüldüğünü vurgulayan Manikis, gelecekte de bu eğilimin devam edeceğini ifade etti. BÜYÜYEN HİNDİSTAN VE ÇİN PAZARLARI Dünya turizmini domine etmesi beklenen ülkeler arasında Hindistan ve Çin öne çıkıyor. Hindistan'da 150 milyon kişinin orta sınıfa katılarak seyahat etmesi beklenirken, Çin’in pandemi öncesi turizm seviyelerine dönmesinin zaman alacağı, ancak kaçınılmaz olduğu belirtiliyor.

“2025’te Türkiye’de 150 otele ulaşacağız” Haber

“2025’te Türkiye’de 150 otele ulaşacağız”

Dünya çapında yaklaşık 95 ülkede 9 bin 100'den fazla oteliyle dünyanın franchise veren en büyük otel şirketlerinden biri olan Wyndham Hotels & Resorts'un global portföyünde toplam 24 marka bulunuyor.  Türkiye'de 40 ilde 90'ın üzerinde oteli bulunan Wyndham için Türkiye pazarı dünyadaki beşinci büyük pazar niteliğine sahip.  Cumhuriyet'in 100'üncü yılında Türkiye'de 100 otele ulaşmayı hedefleyen grup, deprem yüzünden planlarını değiştirmezken depremin ardından Türkiye Otelciler Birliği ile koordineli çalışıp otellerinin kapılarını depremzedelere açtı.  Depremzedelerin yaralarının sarılması için Kızılhaç ve Kızılay'a bağış yaptı. Ayrıca faaliyet gösterdiği 100'e yakın ülkede çalışanlarının katıldığı bir bağış kampanyası düzenleyip burada toplanan parayı da Türkiye'ye gönderdi.  Wyndham Hotels&Resorts EMEA Başkanı Dimitris Manikis ile yatırım planlarını ve turizm sektörünü konuştuk. Wyndham Hotels & Res için Türkiye'nin öneminden bahseder misiniz? Türkiye grubumuzun dünyadaki beşinci büyük pazarı konumunda ve hızla büyümeye devam ediyoruz. Siz 29 Ekim'de muhteşem Türkiye Cumhuriyeti'nin 100'üncü yılını kutlarken biz 100'üncü otelimizi açmış olacağız. Sadece İstanbul, İzmir gibi büyük kentlerde değil, 40 ilde varız.  Önümüzdeki beş yıllık planımızda da ikinci ve üçüncü kademe diye nitelendirdiğimiz illere, ilçelere odaklanacağız. Çünkü en yoğun büyüme potansiyelini bu bölgelerde görüyoruz. Ülkemizde kaç otele ulaşmayı hedefliyorsunuz? Şu anda toplam dokuz markamızla Türkiye'de varız. Bu yıl Trademark by Wyndham markamızı da getireceğiz. Bu marka için görüşmelerimiz sürüyor, önümüzdeki dönemde nerede açacağımızı açıklayacağız.  Böylece Türkiye'deki marka sayımız 10'a çıkacak. Son satın aldığımız marka olan Vienna House by Wyndham markamızı da ilerleyen zamanlarda Türkiye'ye getirmeyi hedefliyoruz. 2025 hedefimiz ise Türkiye'de 150 otele ulaşmak. Deprem bölgesindeki yıkımdan siz nasıl etkilendiniz? 50 binden fazla insanın hayatını kaybettiği depremden dolayı çok büyük üzüntü duyduk. Anadolu'nun büyük bölümü yeniden inşa edilecek, bizim de o süreçte rolümüz olacak. Deprem bölgesinde 19 tane otelimiz var. Hiçbiri yıkılmadı. Sadece beş tanesi kapalı.  Aslında açılmaya hazır ama izin bekliyoruz. Bölgedeki ekibimizden hayatını kaybeden olmadı. 20 ülkeden 140 kişinin yer aldığı EMEA bölgesi ekibimizin dönemsel toplantısını deprem sonrasında 22 Mart'ta İstanbul'da yaptık. İptal edebilirdik ama Türkiye ile dayanışmamızı ortaya koymak için buradayız. Önümüzdeki süreçte bölgede nasıl bir tablo bekliyorsunuz? Önümüzdeki beş yılda Anadolu'nun neredeyse yarısı yeniden inşa edilecek. O bölgelerde otellere de ihtiyaç olacak. Bugünkü üzücü tablo sonuçta ekonomik bir aktiviteyi de yaratacak. Oradaki illerin yeniden kalkınma sürecinde Wyndham'ın rolü olacağına da inanıyorum.  Wyndham olarak Türkiye'ye aldığımızdan daha fazlasını vermek istiyoruz. Dünyanın diğer ülkelerine baktığımızda Florida'da fırtınalar, Haiti'de depremler oldu. Bu tarz felaketler geçmişten ders alıp aynı hataları tekrarlamamak için bir fırsat. Türkiye de deprem bölgesinin yeniden inşası için birleşmiş olduğunu görüyoruz. Konaklama sektörü de buna dahil. Deprem bölgesinin kalkınmasında nasıl bir rolünüz olacak? Türkiye'deki ekiple deprem bölgesi için bundan sonra neler yapabileceğini konuşuyoruz. Wyndham Grand İstanbul Kalamış genel müdürümüz Göksenin Kürkçü ile konuştuk. Deprem bölgesindeki gastronomi merkezlerinden söz etti. Özellikle Hatay bu anlamda çok önemli bir gastronomi merkezi.  Biz de bu merkezlerin yeniden inşasının bir parçası olmak istiyoruz. Gastronomi kentlerinin ayağa kalkması için de destek olacağız. Dokuz markamızla 90'ın üzerinde otelimizle bize ev sahipliği yaptığı ve bize sunduğu yetenekli profesyoneller için Türkiye'ye müteşekkiriz. Mutlaka yeniden yapılanma sürecinin bir parçası olmak istiyoruz. İstanbul'da da deprem olacağına ilişkin söylentiler turizm hareketliliğine nasıl yansıyor? Hepimiz insanız, korkularımız var. İstanbul ile ilgili de çok söylenti var ama EMEA ekibimizden tek bir kişi bile "Deprem olabilir, korkuyorum" demedi. Türkiye'de depremden sonraki iki üç haftalık süreçte doluluk oranlarında bir miktar düşüş yaşandı. Ancak bu düşüş uzun sürmedi. Nisan ve mayıs rezervasyonlarına baktığımızda 2022 seviyelerine dönülmüş durumda. Deprem sonrasında Türkiye'deki diğer otellerinizin deprem güvenilirliği konusunda çalışma yapmayı planlıyor musunuz? Müşterilerin bu yönde bir talebi olur mu? Biz ne zaman bir otel için imza atsak uluslararası düzeyde sigortaları var mı ona bakarız. Çünkü uluslararası sigortasının olması binada gerekli önlemlerin alındığını gösterir. Deprem sonrasında otellerin genel müdürleri kamu görevlileri ile görüşüp deprem güvenliği sertifikası çalışmasının yapılması için adım atacaklar.  Önümüzdeki 2-3 aylık süreçte buraya gelip otellerde etkinlik düzenleyecek olan büyük şirketler güvenlik sertifikasını görmek isteyeceklerdir. Aynı zamanda sigorta şirketleri de bu belgeyi görmek isteyecek. Diğer ülkelerde de bu tür olaylar sonrasında da böyle uygulamalar yapılıyor.  Evinizin güvenliğini sağlamak için nasıl tedbir alıyorsanız konaklama sektörü de tedbirler alacak. Türkiye güvenli bir ülke olduğu için turist almaya devam edecektir. Kaynak: Ekonomist.com

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.