Hava Durumu

#Disney

TOURISMJOURNAL - Disney haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Disney haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Airbnb Kalite ve Deneyim Odaklı Yeni Stratejiler Geliştiriyor Haber

Airbnb Kalite ve Deneyim Odaklı Yeni Stratejiler Geliştiriyor

Airbnb, dünyanın en büyük tatil evi kiralama platformlarından biri olmasına rağmen, yerel halk, gezginler ve turizm kurulları tarafından aldığı eleştiriler sonucunda yeni bir döneme giriyor. Floransa ve Barselona gibi şehirler, platformun yerel konut krizlerini derinleştirdiği gerekçesiyle düzenlemeler getirirken, Airbnb’nin Kolezyum’da gladyatör olma deneyimi sunma gibi pazarlama hamleleri de antik anıtın "Disneyleştirilmesi" üzerine yoğun eleştiri alıyor. Tepkiler doğrultusunda şirket, portföyünü iyileştirme ve kullanıcılarına yeni deneyimler sunma yönünde adımlar atma yönünde ilerleyecek. REZERVASYONLARDA ARTIŞ VAR Eleştiriler ve aşırı turizm endişelerine rağmen Airbnb, popülerliğini artırmaya devam ediyor. 2024 yaz çeyreği için yapılan rezervasyonlar geçen yıla kıyasla %8 artarak 122,8 milyona ulaştı. Uygulamayı kullanan tatilci sayısındaki bu artışa, mobil rezervasyon oranındaki %5’lik yükseliş de eşlik etti. Kullanıcı deneyimini geliştirmek adına son dönemde 50’ye yakın güncelleme yapan şirket, özellikle genç gezginler arasında ilk kez rezervasyon yapan kullanıcı sayısında artış kaydetti. YEREL ÖDEME YÖNTEMLERİ ARTIRILACAK Airbnb, rezervasyon artışını, yerel ödeme seçeneklerini genişletmesine de bağlıyor. Vietnam, Danimarka ve Polonya gibi ülkelerde yerel para birimleriyle ödeme yapılabiliyor. 2025 yılına kadar platformda beş kıtada 40 farklı ödeme yöntemi sunulması hedefleniyor. Şirketin yeni stratejisi, "Zamanlamamız ve yatırım seviyemiz pazara göre değişse de amacımız tutarlı: Airbnb'yi yerel ve alakalı hale getirmek" olarak açıklıyor. DÜŞÜK KALİTE İLANLAR KALDIRILIYOR Airbnb, kullanıcı deneyimini iyileştirmek için standartların altında kalan mülkleri kaldırmaya başladı. Bu kapsamda, 300.000’in üzerinde "düşük kaliteli" ilan platformdan çıkarıldı. Ayrıca, ev sahiplerinin yaptığı iptalleri azaltmayı hedefleyen önlemler üzerinde çalışılıyor. Airbnb’ye göre iptaller nadir olsa da misafirler için önemli bir sorun oluşturuyor. KONAKLAMANIN ÖTESİNE GEÇEN YENİ DENEYİMLER Airbnb, 2024’te "konaklamanın ötesinde" yeni hizmetler sunmayı planlıyor. Bu, şirketin daha önce başlattığı ancak beklenen ilgiyi görmeyen yerel deneyim turlarının yeniden yapılandırılmasına işaret ediyor olabilir. Bu kapsamda, turistlerin yanı sıra yerel halkı hedef alan etkinlikler ve popüler turistik mekanlara bilet satışı gibi hizmetler gündeme gelecek. Platform, ayrıca özel şefler tarafından hazırlanan yemekler veya masaj hizmetleri gibi mülk kiralamalarına entegre edilmiş ev içi deneyimler sunmayı da değerlendirebilir.

Disney Plus 3 ayda 11 milyonu aşkın üye kaybetti Haber

Disney Plus 3 ayda 11 milyonu aşkın üye kaybetti

Bu yılın üçüncü çeyrek finans raporunu açıklayan Disney, küresel kullanıcı sayısının 1 Temmuz itibarıyla yüzde 7,4 gerilediğini belirtti. Bazı ülkelere ait içerikleri yayından çeken platformdan, son 3 ayda toplam 11,7 milyon kullanıcı ayrıldı. Üye kayıplarının büyük çoğunluğu, ulusal içeriklerin kaldırıldığı Hindistan'dan geldi. Ayrıca platformun yayın kaybı geçen yıldan bu yana devam etti ve Disney, üçüncü çeyrekte 512 milyon dolar zarara uğradı. Kovid-19 salgınının etkisini azaltması ve sinema salonlarının yeniden açılmasıyla birlikte geçen yıldan bu yana zarara uğrayan Disney Plus, aralarında Türkiye'nin de bulunduğu çok sayıda ülkedeki yerel yapımlara desteğini durdurma kararı almıştı. Bu kapsamda "Recep İvedik 7", "Yılbaşı Gecesi", "Bursa Bülbülü" gibi orijinal Türk yapımlarını kaldıran platform, kendi yapımı Atatürk dizisini uluslararası platformda yayınlamama kararı almasının ardından Türkiye'de tepki çekmişti. Platformun bu kararının ardında ABD'deki Amerika Ermeni Ulusal Komitesinin (ANCA) etkisi olduğu öne sürülmüştü. Türk hükümeti ve kamuoyunun eleştirilerinin ardından 2 Ağustos'ta açıklama yapan The Walt Disney Company Türkiye Genel Müdürü Cenk Soner, "Atatürk içeriğimizi Cumhuriyetimizin 100. yılında izleyicilerimizle buluşturuyoruz. İki film olarak planladığımız Atatürk'ün ilk televizyon özel versiyonunun FOX kanalımızda yayınlanmasının ardından, iki film sinemalarda ve sonrasında FOX ekranlarında olacak." ifadelerini kullanmıştı. Disney'in 11.7 milyonluk üye kaybı, Twitter'da 2.4 milyon takipçisi bulunan The Spectator Index'te de paylaşıldı.

Ukrayna savaşı batılı şirketleri Rusya'dan çekmedi Haber

Ukrayna savaşı batılı şirketleri Rusya'dan çekmedi

Rusya'da faaliyet gösteren, Avrupa Birliği (AB) ve G7 merkezli 1.405 şirketten sadece 120'sinin ülkedeki öz sermaye yatırımlarından çekildiği belirlendi. İsviçre'deki St. Gallen Üniversitesi'nde Uluslararası Ticaret ve Ekonomik Kalkınma Profesörü Simon Evenett ve bağımsız akademi kuruluşu IMD'de Strateji ve Uluslararası İş Dünyası Profesörü Niccolo Pisani, merkezi AB ve G7 ülkelerinde bulunan şirketlerin Rusya'daki öz sermaye yatırımlarını ve Rusya'nın Ukrayna'da başlattığı savaş sonrasında ülkeden çıkacağını açıklayan bu şirketlerin mevcut aktivitelerini analiz etti. Analiz; AB ve G7 merkezli, Rusya'da öz sermaye yatırımları bulunan ve en az 2017-2021'de 1 milyon doların üzerinde gelir elde eden şirketlerle sınırlı tutuldu. Buna göre, Rusya'daki 3 bin 444 yabancı şirketten 2 bin 405'inin, merkezi G7 veya AB ülkelerinde bulunan 1.405 şirketin alt firmaları olduğu tespit edildi. Bu kapsamda Kasım 2022 itibarıyla 1.404 şirketin 120'sinin, bir başka deyişle yüzde 8,5'inin, öz sermaye yatırımlarını Rusya'dan çektiği belirlendi. Rusya'daki faaliyetlerinden çıkan 120 şirketin yüzde 25'ini ABD, yüzde 12,5'ini Finlandiya ve 11,7'sini Almanya merkezli şirketler oluşturdu. Söz konusu şirketlerin yüzde 10,8'inin merkezinin Birleşik Krallık, yüzde 7,5'inin Fransa, yüzde 5,8'inin Japonya, yüzde 4,2'sinin Danimarka, yine yüzde 4,2'sinin Hollanda ve yüzde 3,3'ünün İrlanda'da olduğu tespit edildi. Şirketlerin yüzde 15'inin merkezi ise diğer AB ve G7 ülkelerinde yer alıyor. Batılı ülkelerin yaptırımlarına rağmen Rusya'da hala aktif öz sermaye yatırımları bulunan 1.284 G7 ve AB'li şirketler arasında en büyük payı ise yüzde 19,5 ile Almanya merkezli şirketler oluşturuyor. Bunu, yüzde 12,4 ile ABD, yüzde 7 ile Japonya ve yüzde 6,3 ile İtalya merkezli şirketler takip ediyor. Şirketlerin kalan yüzde 5,8'inin Birleşik Krallık, yüzde 5,6'sının Fransa, yüzde 3,7'sinin Avusturya ve yüzde 2,9'unun Hollanda merkezli olduğu tespit edilirken, kalan kısmını AB ve G7 ülkelerinde merkezi bulunan diğer şirketler oluşturdu. Hangi şirketler Rusya'dan çıkacağını açıklamıştı? Rusya'nın Ukrayna'da başlattığı savaşın ardından enerjiden modaya, yiyecek-içecek sektöründen kozmetik, otomotiv ve teknolojiye kadar birçok şirket, Rusya'daki faaliyetlerinden çekileceğini açıklamıştı. Bu şirketler arasında Amazon ve Apple, Mart 2022 itibarıyla Rusya'daki faaliyetlerini askıya alırken, Google ülkedeki bazı operasyonlarını, Microsoft da yeni satışlarını durdurdu. Samsung, Starbucks, Mercedes ve Disney gibi şirketler de Rusya'daki faaliyetlerini durdurduğunu bildirmişti. Shell, geçen yılın şubat ayı sonunda Rusya'daki proje ve ortak girişimlerinden çıkacağını, Norveç merkezli enerji şirketi Equinor da Rusya'daki ortak girişimlerden çıkmaya başlayacağını ve ülkedeki yeni yatırımları durdurduğunu açıklamıştı.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.