Hava Durumu

#Dizel

TOURISMJOURNAL - Dizel haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Dizel haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Avrupa Demiryollarında Bataryalı Tren Dönemi Başlıyor Haber

Avrupa Demiryollarında Bataryalı Tren Dönemi Başlıyor

Batarya ile çalışan trenler, sıfır emisyon modunda istasyonlara girip çıkarak hem hava kirliliğini hem de gürültüyü önemli ölçüde azaltabilecek. Deneme, modern demiryollarının 200. yılını kutlaması nedeniyle İngiltere’de gerçekleştirildi. Ülkenin kuzeydoğusunda başarıyla gerçekleştirilen bir şehirlerarası bataryalı tren denemesi, Avrupa demiryollarının geleceği için umut verici bir adım oldu. Bu "tribid" trenler, batarya, dizel ve elektrik gücü arasında geçiş yapabilme özelliğine sahip. HIZ VE EKONOMİYİ BİRLEŞTİREN TEKNOLOJİ Yeni nesil trenler, 700 kW gücündeki bataryalarıyla 120 km/sa üzerindeki hızlara ulaşabiliyor. Deneme sırasında tren, yalnızca batarya gücüyle 70 kilometre yol kat etti. Lansman sonrasında bu menzilin 100-150 kilometreye çıkması bekleniyor. Bataryalı trenler, dizel alternatiflerine göre yüzde 35-50 arasında yakıt tasarrufu sağlayarak daha düşük işletme maliyetleri vadediyor. Yolcular, bu tasarrufların bilet fiyatlarına yansımasını umuyor. ÇEVREYE DUYARLI ALTERNATİF Elektrikli trenler, demiryolu sektörünün net sıfır karbon hedeflerine ulaşması için en iyi çözüm olarak görülüyor. Batarya ile çalışan trenler, elektrikli hatlara geçişi hızlandırırken altyapı maliyetlerini de azaltıyor. Havai hatlar yerine batarya kullanımı, Avrupa çapında elektrifikasyon projelerinde milyarlarca euro tasarruf edilmesini sağlayabilir. Bu trenler, istasyonlara sıfır emisyon modunda girip çıkmaları sayesinde istasyon çevresindeki hava ve gürültü kirliliğini de azaltma potansiyeline sahip. İngiltere Demiryolları Bakanı Lord Hendy, bu gelişmenin daha çevreci ve güvenilir yolculukların önünü açacağını belirtiyor. YAYGINLAŞAN BATARYA TEKNOLOJİSİ Bataryalı tren teknolojisi, Avrupa'da hızla yaygınlaşıyor. Hitachi Rail, bu trenlerin daha geniş bir coğrafyada kullanılmasını planlıyor. Şirket, Japonya'daki dünyanın ilk bataryalı yolcu treni ve İtalya’daki Masaccio projelerinin ardından İngiltere ve diğer Avrupa ülkelerinde trenlerini yaygınlaştırmayı hedefliyor. Siemens Mobility de Almanya’nın Ortenau bölgesinde bataryalı trenleri hizmete sundu. Bu trenler, her yıl 1,8 milyon litre dizel tasarrufu sağlıyor. Siemens’in hızlı şarj altyapısı Demiryolu Şarj Dönüştürücüleri (RCC'ler) sayesinde, hattın yalnızca kısa bölümleri elektrikli hale dönüştürülerek bu trenler çalıştırılabiliyor. AVRUPA'NIN YEŞİL DEMİRYOLU GELECEĞİ Avrupa'nın demiryolları, batarya teknolojisiyle maliyetleri azaltırken karbon ayak izini küçültüyor. İtalya ve Almanya gibi ülkelerdeki başarılı uygulamalar, bu teknolojinin daha fazla bölgede kullanılacağını gösteriyor. Gelecek, daha hızlı, çevreci ve ekonomik demiryolu seyahatinde şekillenecek.

Benzin tahtını kaptırdı! Otomobilde yakıt tercihi nasıl değişti? Haber

Benzin tahtını kaptırdı! Otomobilde yakıt tercihi nasıl değişti?

AA muhabirinin Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerinden yaptığı derlemeye göre, 2023'te trafiğe kayıtlı otomobillerin yüzde 35,6'sını dizel, yüzde 33,5'ini LPG yüzde 28,7'sini benzin ve yüzde 2'sini elektrikli ve hibrit yakıt türüne sahip araçlar oluşturdu. ​​​​​​ 1-DİZEL YÜZDE 35,6 İLE BİRİNCİ Dizel otomobillerin trafikteki oranında son 20 yılda önemli artış görüldü. Söz konusu oran 2004'te yüzde 4,7 iken geçen yıl yüzde 35,6'ya ulaştı. Dizel otomobil sayısı 2004'te 252 bin 629 olarak kayıtlara geçmişti. Geçen yıl sonu itibarıyla bu miktar 5 milyon 425 bin 652 olarak kaydedildi. 2-BENZİNLİNİN ARTIŞ HIZI YAVAŞLADI Trafikteki benzinli otomobillerin sayısı son 20 yılda az da olsa artış gösterdi. Bu dönemde benzinli araç sayısı yüzde 7,4 yükselerek 4 milyon 62 bin 486'dan 4 milyon 362 bin 975'e çıktı. 3-LPG'Lİ ARAÇ SAYISI YÜZDE 33,5'E YÜKSELDİ Bu dönemde LPG'li araçların oranı 14,7'den yüzde 33,5'e yükseldi. Trafikteki LPG'li otomobillerin sayısı da 20 yıl önce 793 bin 81 iken geçen sene 5 milyon 94 bin 751'e yükseldi. 4-HİBRİT VE ELEKTRİKLİ DE BÜYÜME SÜRÜYOR Elektrikli ve hibrit araçların sayısı ise söz konusu dönemde düzenli artarak trafikteki oranını sıfırdan yüzde 2'ye çıkardı. Bu türdeki araçların sayısı kullanılmaya başlandığı 2011'de 47 iken, geçen yıl sonu itibarıyla 302 bin 371'e ulaştı. 5-DİZEL VE LPG NEDEN POPÜLER? Motorlu Araç Satıcıları Federasyonu (MASFED) Başkanı Aydın Erkoç, AA muhabirine yaptığı değerlendirmede, trafiğe kayıtlı dizel ve LPG'li otomobillerin oranının benzinli araçların önüne geçmesinin temel sebeplerinden birinin bu tip yakıt türünü kullanan otomobillerin benzinli otomobillere göre daha az yakıt tüketmesi olduğunu söyledi. LPG'li araçların litre fiyatlarının düşük olması sebebiyle kullanıcılar tarafından daha çok tercih edildiğini belirten Erkoç, "Dizelin litre fiyatı benzinle aynı olduğu halde tercih edilmesinin sebebi de dizel yakıtın litre başına enerji üretiminin benzine göre daha fazla olmasıdır. Ayrıca dizel araçlar benzinli araçlara oranla yüksek tork değerine ulaşabilirler. Bu da düşük devirlerde güçlü çalışmalarını sağlar." diye konuştu. 7-"YANGIN RİSKİ DAHA DÜŞÜK" Erkoç, benzinli ve dizel araçlar arasındaki bir diğer farkın da güvenli sürüş deneyimi olduğunu ifade ederek, "Dizel motorlu araçlarda yangın riski benzinli araçlara göre daha düşük olduğu için trafikte can güvenliği konusunda da tercih sebebi olmaktadır." değerlendirmesinde bulundu. Erkoç, elektrikli araç kullanımında tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de ciddi bir artış ivmesi olduğuna işaret ederek, şunları kaydetti: "Dünyaca ünlü otomobil firmaları içten yanmalı motor üretimini azaltacağını duyururken, elektrikli araç çeşitliliği de artıyor. Elektrikli araçların sessiz ve çevre dostu olması, şarj istasyonlarının çoğalıyor olması da bu araçların tercih edilmesinde önemli bir sebep oluyor."

Benzinli, dizel, hibrit, elekrikli: 9 ayda satışlar Haber

Benzinli, dizel, hibrit, elekrikli: 9 ayda satışlar

AA muhabirinin Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneğinden (ODMD) derlediği verilere göre, Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam satışları, 2023 Ocak-Eylül döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 64,8 artarak 857 bin 575 adet olarak kayda geçti. Otomobil satışları ise söz konusu dönemde yüzde 67 artışla 666 bin 890 ve hafif ticari araç satışları yüzde 57,2 artarak 190 bin 685 adet oldu. Benzinli otomobiller liderliği koruyor Türkiye otomobil pazarında, bu yılın ilk 9 ayında benzinli otomobiller 448 bin 152 adet satışla birinci, dizel otomobiller ise 102 bin 184 adetle ikinci sırada yer aldı. Hibrit otomobil satışları 70 bin 72, otogazlı otomobil satışları da 7 bin 431 adet oldu. Elektrikli otomobil satışları ise 39 bin 51 adetle otogazlı otomobil satışlarının çok üzerinde kalmaya devam etti. Geçen yılın ocak-eylül döneminde 4 bin 56 elektrikli otomobil satılmıştı. Elektrikli otomobil satışlarında yüzde 862,8 artış Benzinli otomobil satışları bu yılın 9 ayında 2022'nin aynı dönemine göre yüzde 60,6, dizel otomobil satışları yüzde 49,1 ve otogazlı otomobil satışları yüzde 9,8 yükseldi. Bu dönemde hibrit otomobil satışları yüzde 71,4 ve elektrikli otomobil satışları da yüzde 862,8 artış kaydetti. Elektriklinin payı yükselmeye devam ediyor Ocak-Eylül 2022'de yüzde 69,9 olan benzinli otomobillerin satışlardan aldığı pay, bu yılın aynı döneminde 67,2'ye geriledi. Söz konusu dönemde dizel otomobillerin payı yüzde 17,2'den 15,3'e ve otogazlı otomobillerin payı 1,7'den 1,1'e geriledi. Türkiye'de elektrikli otomobillerin toplam satışlardaki payı ise yüzde 1'den 5,9'a yükselirken hibrit otomobillerin payı 10,2'den 10,5'e çıktı. Elektrikli ve hibrit olarak ele alındığında, toplam pazarın yüzde 16,4'ü elektrifikasyona sahip araçlardan oluştu. Öte yandan birçok marka, daha önce duyurusunu yaptığı iddialı modellerini yıl içinde Türkiye pazarında satışa sunmaya devam ediyor.

Türkiye'de elektrikli otomobil sayısı 6 ayda yüzde 88,8 arttı Haber

Türkiye'de elektrikli otomobil sayısı 6 ayda yüzde 88,8 arttı

AA muhabirinin, Türkiye İstatistik Kurumu verilerinden derlediği bilgiye göre, bu yıl ocak-haziran döneminde Türkiye'de trafiğe kaydı yapılan 434 bin 818 otomobilin yüzde 67,2'sinin benzinli, yüzde 19,6'sının dizel yakıtlı, yüzde 8,6'sının hibrit, yüzde 3'ünün elektrikli ve yüzde 1,6'sının LPG'li olduğu görüldü. Haziran ayı sonu itibarıyla trafiğe kayıtlı 14 milyon 706 bini aşkın otomobilin ise yüzde 36,4'ü dizel, yüzde 34,3'ü LPG'li, yüzde 27,8'i benzinli, yüzde 1,2'si hibrit ve yüzde 0,2'si elektrikli araçlardan oluştu. Geçen yıl sonuna göre bu yıl haziranda bütün yakıt türlerinde otomobil sayısında artış gözlendi. Artışlara bakıldığında elektrikli otomobiller dikkati çekti. Ülkede elektrikli otomobil sayısı geçen yıl sonunda 14 bin 552 olarak kayıtlara geçmişti. Elektrikli otomobil sayısı haziranda geçen yılın sonuna göre yüzde 88,8 artarak 27 bin 476 oldu. Türkiye'nin otomobili Togg'un kullanılmaya başlaması ve şarj istasyonlarındaki artış da elektrikli otomobillerin sayısındaki yükselişe katkı sağladı. Hibrit otomobillerin sayısı yüzde 55,3 arttı Elektrikli araçların yanı sıra hibrit yakıtlı otomobillerin artışı da dikkati çekti. Hibrit otomobil sayısı geçen yıl sonunda 134 bin 662 olarak hesaplanmıştı. Bu sayı, haziran sonu itibarıyla yüzde 27,8 artışla 172 bin 158'e ulaştı. Bu dönemde benzinli, dizel ve LPG'li otomobil sayılarında ise artış sınırlı kaldı. Benzinli otomobillerin sayısı yüzde 6,9 artarak 4 milyon 82 bine çıktı. Dizel otomobillerin sayısı yüzde 1,7 yükselerek 5 milyon 351 bin ve LPG'li otomobillerin sayısı yüzde 0,6'lık artışla 5 milyon 38 bin olarak kayıtlara geçti. Otomobillerin yakıtlarına göre son 5 yıllık dağılımı şöyle: Benzin Dizel LPG'li Hibrit Elektrikli Bilinmeyen 2022 3.817.104 5.261.876 5.005.563 134.662 14.552 35.595 2023 Haziran 4.082.014 5.350.994 5.038.034 172.158 27.476 35.486 Artış oranı 6,9 1,7 0,6 27,8 88,8 -0,3

Elektrikli otomobil satışları yüzde 134 arttı Haber

Elektrikli otomobil satışları yüzde 134 arttı

AA muhabirinin, Türkiye İstatistik Kurumu verilerinden derlediği bilgiye göre, geçen yıl Türkiye'de trafiğe kaydı yapılan 566 bin 280 otomobilin yüzde 70,1'i benzinli, yüzde 18'i dizel, yüzde 8,5'i hibrit, yüzde 2'si LPG'li ve yüzde 1,4'ü elektrikli olarak kayıtlara geçti. Aralık 2022 sonu itibarıyla trafiğe kayıtlı 14 milyon 269 bin 352 otomobilin ise yüzde 36,9'u dizel, yüzde 35,1'i LPG'li, yüzde 26,8'i benzinli, yüzde 0,9'u hibrit ve yüzde 0,1'i elektrikli olarak hesaplandı. Geçen yıl bir önceki yıla göre bütün yakıt türlerindeki otomobil sayısında artış gözlendi. Artışlar değerlendirildiğinde ise elektrikli otomobillerdeki yükseliş dikkati çekti. Ülkede elektrikli otomobil sayısı 5 yıl önce 952 iken geçen yıl 14 bin 552 olarak hesaplandı. Bu dönemde yüzde 1428,6'lık artış meydana geldi. 2021'de elektrikli otomobil sayısı 6 bin 267 olarak kaydedildi. Geçen yıl elektrikli otomobil sayısında bir önceki yıla göre yüzde 132,2 artış oldu. Türkiye'nin otomobili Togg'un satışlarının başlamasıyla bu rakamların daha da artması bekleniyor. Hibrit otomobillerin sayısı yüzde 55,3 arttı Elektrikli araçların yanı sıra hibrit yakıtlı otomobillerin artışı da dikkati çekti. Hibrit otomobil sayısı 5 yıl önce 4 bin 415 iken geçen yıl sonu itibarıyla bu rakam 134 bin 662'ye yükseldi. Böylece hibrit otomobil sayısı 5 yılda yüzde 2 bin 950,1 arttı. Hibrit otomobil sayısı 2021'de ise 86 bin 682 olarak kayıtlara geçti. Geçen yıl bir önceki yıla göre hibrit otomobil sayısı yüzde 55,35 yükseldi. Benzinli, dizel ve LPG'li otomobil sayılarında ise son 5 yıldaki artış sınırlı kaldı. Benzinli otomobillerin sayısı 5 yılda yüzde 23,55 artarak 3 milyon 89 bin 626'dan 3 milyon 817 bin 104'e çıktı. Söz konusu dönemde dizel otomobillerin sayısında artış gözlendi. Dizel otomobillerin sayısı yaklaşık yüzde 15,2 yükseldi. 2018'de 4 milyon 568 bin 665 olan bu otomobillerin sayısı geçen yıl 5 milyon 261 bin 876 olarak hesaplandı. LPG kullanan otomobillerin sayısı da 5 yılda yüzde 6,6 artarak 4 milyon 695 bin 717'den 5 milyon 5 bin 563'ü buldu.

Ambargoya rağmen Avrupa, Rus yakıtından vazgeçmedi Haber

Ambargoya rağmen Avrupa, Rus yakıtından vazgeçmedi

mbargo kararı uygulamaya girmeden stoklarını doldurmaya çalışan Avrupa ülkeleri, rafineri petrol ürünleri ithalatında günlük 2,5 milyon varille en büyük kalemlerden biri olan dizelde hem Rusya'dan hem de alternatif kaynaklardan alımını artırdı. AA muhabirinin gerçek zamanlı veri takip şirketi Vortexa'dan aldığı bilgiye göre, Rusya hala Avrupa'nın en büyük dizel tedarikçisi konumunda bulunuyor. Vortexa'nın 1-23 Ocak'taki verileri baz alarak bu ayın tamamına ilişkin yaptığı hesaplamaya göre, bu ay itibarıyla Rusya'nın AB, Norveç, İsviçre ve Birleşik Krallık'ın oluşturduğu ülkelere dizel tedariki günlük yaklaşık 615 bin varil seviyesinde bulunuyor. Rusya, bu ülkelerin dizel ithalatının yüzde 25'ini oluşturuyor. Rusya'yı söz konusu dönemde bu ülkelere günlük 267 bin varil dizel ihraç eden Suudi Arabistan izlerken, ABD'nin aynı ülkelere dizel ihracatı ise günlük 156 bin 700 varile seviyesinde. Türkiye'nin söz konu ülkelere dizel ihracatı günlük 64 bin varil. Avrupa'nın Rusya'dan dizel ithalatında önemli ölçüde düşüş olmadı Rusya'nın Ukrayna'da başlattığı savaşın ardından Avrupa ülkeleri ambargo kararları açıklamasına rağmen, savaşın başlamasından bu yana yaklaşık bir yıllık sürede Avrupa'nın Rusya'dan dizel ithalatında büyük ölçüde düşüş olmadı. Rusya'nın AB, Norveç, İsviçre ve Birleşik Krallık'a dizel ihracatı Şubat 2022'de günlük 800 bin varilin üzerindeyken, sadece Eylül 2022'de dizel ihracatı günlük 500 bin varilin altına düştü. Avrupa'ya dizel ihracatını en fazla Orta Doğu ülkeleri ve ABD artırdı Savaşın başından itibaren Avrupa'ya dizel tedarikini en fazla artıran ülkeler arasında ise ilk sıralarda Suudi Arabistan ve ABD geliyor. Suudi Arabistan'ın Avrupa'ya Şubat 2022'de günlük 87 bin varil olan dizel ihracatı son 11 ayda sürekli artış göstererek Ocak 2023 itibarıyla günlük 267 bin varile kadar çıktı. Suudi Arabistan haricindeki diğer Orta Doğu ülkelerinin Avrupa'ya dizel ihracatı da savaşın ardından artış eğilimi gösterdi ve Ocak 2023 itibarıyla günlük 180 bin varili buldu. ABD'nin Avrupa'ya dizel tedariki ise Şubat 2022'deki günlük 21 bin varil seviyesinden Ocak 2023'te günlük 156 bin varile ulaştı ve son 2 yılın en yüksek seviyesini gördü. Türkiye'nin Avrupa'ya Şubat 2022'de günlük 30 bin varil seviyesinde bulunan dizel ihracatı aylar içinde değişkenlik gösterirken, en yüksek seviyesini günlük 77 bin varille Nisan 2022'de gördü. Uzmanlara göre, ambargo kararı Rusya'nın ana tedarik pazarı olan Avrupa'dan doğacak boşluğu ağırlıklı olarak Asya, Afrika ve Latin Amerika ülkeleriyle doldurması beklenirken, Avrupa'nın yeni tedarikçileri arasında Orta Doğu ülkeleri ve ABD öne çıkıyor. Veri analitik şirketi Kpler Baş Ham Petrol Analisti Viktor Katona, AA muhabirine, Rusya'nın Avrupa'nın en büyük dizel tedarikçisi olmaya devam ettiğini fakat Rusya'dan dizel tedarikinin geçen aya göre günlük 170 bin varil azaldığını söyledi. Bu düşüşe rağmen Aralık 2022'de Avrupa'nın Rusya'dan dizel ithalatının son iki yılın en yüksek seviyesine çıktığını ifade eden Katona, "Muhtemelen herkes yaptırımlar devreye girmeden stoklarını doldurdu." dedi. Türkiye rafinerileri rekabette avantajlı Katona, Suudi Arabistan'ın şu anda Avrupa'ya dizel tedarikinde ikinci sırada yer aldığını belirterek, şu bilgileri paylaştı: "ABD ise Avrupa için giderek daha büyük bir dizel tedarikçisi haline geliyor. ABD'nin bu ay Avrupa'ya dizel ihracatı Ekim 2020'den beri en yüksek seviyesini gördü. Aslında ilk olarak beklenti Avrupa'nın tedarikçi ülkeleri arasında Rusya'dan doğacak boşluğu Orta Doğu, Asya ve ABD'nin dolduracağı yönündeydi. Fakat Suudi Arabistan ve Kuveyt gibi ülkelerden dizel tedariki hala tam olarak artmış sayılmaz. Kapasite kısıtları ve Kuveyt'teki Al Zour rafinerisindeki gecikmeler bunu engelliyor olabilir. Suudi Arabistan günlük 1.3-1.4 milyon varil dizel üretiyor ve bunun 600 bin varili ülkenin kendi tüketimi. Suudi Arabistan'ın üretiminin kalan kısmını Avrupa ve Asyalı alıcıları arasında dengelemesi lazım. O nedenle Avrupa'ya ihracatını daha fazla artırması zor. Kuveyt'in ise günlük 615 bin varil kapasiteli Al Zour rafinerisinin üretimi dizel ağırlıklı olacak gibi görünüyor ama rafinerinin ikinci ve üçüncü ünitelerinin devreye alınması bu yılın sonlarına kaldı gibi görünüyor." Öte yandan, Türkiye'nin Avrupa'nın önemli tedarikçileri arasında yer alma konusunda muhtemelen en yüksek şansa sahip ülke olduğuna işaret eden Katona, "Çünkü Türkiye'nin rafinerileri büyük ölçüde dizel odaklı. Türkiye kendi üretimini Avrupa'ya gönderebilir ve kendisi de Rusya'dan indirimli fiyata dizel ithal edebilir. Küresel rekabetin iyice kızıştığı bir dönemde, bu durum Türkiye rafinerileri için karlılık açısından büyük bir rekabet avantajı yaratacaktır." diye konuştu. Latin Amerika'nın dizel tedarikinde Rusya ABD'nin yerini alacak Katona, Avrupa'nın toplam dizel tüketiminde büyük bir değişim olmasının beklenmediğini fakat dizel arzını tamamen karşılaması için tedarik rotalarında değişiklik olduğunu anlattı. Günlük 5 milyon varil dizel üretimi olan ABD'nin iç talebinin günlük 3,8 milyon varil seviyesinde olduğunu aktaran Katona, "ABD'nin ihracat için bir milyon varilin üzerinde üretimi var. Tarihsel olarak baktığımızda ABD'nin dizel ihracatı ağırlıklı olarak Latin Amerika'ya, özellikle Brezilya ve Meksika'ya gidiyordu. Şimdi ise Avrupa'ya dizel tedarikini artırdığını görüyoruz. Bu da daha çok Rus dizelinin Latin Amerika'ya gideceği anlamına geliyor." değerlendirmesinde bulundu. Katon, küresel dizel tedarikinin sekteye uğramaması için Türkiye, Mısır, Cezayir gibi ülkelerin Rus dizelinin dağıtım merkezi haline gelebileceğine dikkati çekti. Rus dizeli, Afrika ve Orta Doğu'da "yeni limanlar" bulacak Vortexa Başekonomisti David Wech ise Orta Doğu'nun günlük 1,4 milyon varil dizel ihracatının 400 bin varilinin Avrupa'ya gittiğini ifade ederek, "ABD'nin günlük 1,2 milyon varil dizel ihracatının 150 bin varili, Asya'nın 1,4 milyon varil ihracatının ise günlük 200 bin varili Avrupa'ya gidiyor. Bu rakamlara bakıldığında, Avrupa'nın bu piyasalardan ihtiyacı olan dizeli bulabileceğini söyleyebiliriz. Avrupa zaten bugüne kadar Rusya'dan dizel tedarikini neredeyse hiç azaltmayarak fakat aynı anda diğer ülkelerden de tedarikini artırarak küresel piyasada bir sıkışıklık yarattı." diye konuştu. Avrupa'nın ambargosuyla Rus dizelinin Afrika ve Orta Doğu'da "yeni limanlar" bulacağını öngördüklerini söyleyen Wech, şunları kaydetti: "Şu anda doğal gazda tedarik durumunun daha iyi olması, elektrik üretimi ve sanayi kullanımında ekstra dizel ihtiyacının oluşmaması anlamına geliyor. Diğer yandan, enflasyonist baskılar arasında olası bir küresel resesyon da dizel tüketimini kısıtlıyor. Kısacası, fiyatların uzun mesafeli arbitraj nedeniyle yüksek kalmaya devam etmesine rağmen Avrupa'nın dizel tedarikinde ihtiyacını karşılaması zor olmayacak gibi görünüyor."

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.