Hava Durumu

#Diziler

TOURISMJOURNAL - Diziler haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Diziler haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

"Türkiye’de üretilen diziler, 500 milyona yakın bir nüfus tarafından izleniyor" Haber

"Türkiye’de üretilen diziler, 500 milyona yakın bir nüfus tarafından izleniyor"

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Mehmet Rifat Hisarcıklıoğlu, "Türkiye’de üretilen diziler, 500 milyona yakın bir nüfus tarafından izleniyor" dedi. Türkiye Kreatif Ekonomi Zirvesi, Ankara'da gerçekleştirildi. TOBB İkiz Kuleler'de düzenlenen zirveye Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Zekeriya Coştu, Ticaret Bakanı Yardımcısı Ö. Volkan Ağar, Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Serdar Çam, TOBB Başkanı Mehmet Rifat Hisarcıklıoğlu, TOBB Türkiye Kreatif Endüstriler Başkanı Ali Ata Kavame ve Meclis Başkan Yardımcısı Berat Kuzu katıldı. Zirvede konuşan Hisarcıklıoğlu, Türkiye'deki dizi sektörü potansiyelinin ekonomiye katkısı için harekete geçilmesi gerektiğini kaydetti. Konuşmasında, "Kreatif endüstriler sadece dizi ve film sektöründen ibaret değil. Diğer 15 alt sektörü de aynı önemle dikkate almalı ve desteklemeliyiz" diyen Hisarcıklıoğlu, küratörler, sanatçılar ve içerik üreticiler gibi alanlarda da Türkiye'nin önemli bir potansiyele sahip olduğunu ifade etti. Pandemiyle birlikte hızlanan dijitalleşmenin iş yapma şekillerini tamamen değiştirdiğini aktaran Hisarcıklıoğlu, yenilikçi endüstrilerin bu dönüşümün merkezinde yer aldığını söyledi. Yenilikçi endüstrilerin ihracatının 30 milyar dolar seviyesine taşınması gerektiğini söyleyen Hisarcıklıoğlu, hedefin oyun ve yazılım sektörüyle birlikte kreatif endüstrilerin ihracatını 30 milyar dolar seviyesine taşımak olmasını gerektiğini vurguladı. "Eğitim ve destek programları ön planda" Yenilikçi endüstrilerin gelişmesi için eğitim ve destek programlarının ön plana çıkarılması gerektiğini belirten Hisarcıklıoğlu, şunları söyledi: "Bu potansiyeli daha da yukarı taşımak için eğitim ve destek programlarını ön plana çıkarmalıyız. Özellikle dijital iletişim kanallarıyla, dünya geneline yayılan içerik ekonomisinin lideri olmak için, eğitim ve destek programlarına odaklanmalıyız." "Türkiye’de üretilen diziler, 500 milyona yakın bir nüfus tarafından izleniyor" Devletin öncülük ettiği ve desteklediği dizi ve sinema sektörlerindeki projelerin başarılı olduğunu ifade eden Hisarcıklıoğlu, "Türkiye’de üretilen diziler, Yeni Zelanda’dan Brezilya’ya kadar 150 ülkede, 500 milyona yakın bir nüfus tarafından izleniyor" diye konuştu. Dizi ve filmlerin, dünyanın en büyük platformlarında rahatlıkla kendine yer bulduğunu söyleyen Hisarcıklıoğlu, "Hızla gelişen teknoloji ve yapay zeka, kreatif endüstrilerin değer zincirini önemli ölçüde farklılaştırdı. Diğer bir ifadeyle, yeni ürün ve iş modeli geliştirme, yeni dağıtım kanalı, pazar fırsatları keşfetme ve daha düşük maliyetle üretim için kullanılan dijital teknolojiler, kreatif endüstriler sektörümüze çok önemli fırsatlar sunmaya başladı. Dünyanın her yerinde Türk küratörler, sanatçılar, içerik üreticiler görüyoruz. Kreatif endüstrilerin alt sektörlerin tamamına devlet desteklerini yönlendirerek, sektörün ürettiği katma değeri artırmalıyız. Zira bu sektörler, soyut varlıklardan elde edilen katkıyla ekonomimizi çeşitlendiriyor" dedi. Küresel ekonomide çevreyi kirletmeyen ve katma değerli ürünler üretmeyi sağlayan, fikri mülkiyet, telif, patent gibi unsurların öneminin her geçen gün arttığını vurgulayan Hisarcıklıoğlu, "Bakın dünya genelinde sektörün toplam büyüklüğü 2 trilyon doları geçiyor. Türkiye kreatif endüstriler sektörü ise büyüklük olarak gelişmekte olan ülkeler arasında 8. Sırada yer alıyor. Yani bizim dünya pazarından aldığımız pay, okyanusta bir damla. Bir diğer önemli husus da şu. Pandemiyle birlikte hızlanan dijitalleşme, iş yapma şekillerimizi tamamen değiştirdi. Ne yapıyorsak yapalım, işimizi mutlaka dijitale taşımak zorundayız. Bütün şirketler artık dijitalde var olmak zorunda" ifadelerini kullandı. Bu zirvenin her girişim gibi bir hayalle başladığını söyleyen TOBB Türkiye Kreatif Endüstriler Meclisi Başkanı Ali Ata Kavame, "Biz inandığımız bir hikaye anlatmaya karar verdik. Hikaye anlatıcılığı ne kadar güzel şey. 'Hikaye anlatma bana' diye başlayan cümleler duyarsınız hayatınızda. Bu kürsü bugün hikayeni anlat diyenlerin. Bu salon bu hayatta bir hikayesi olanların. En ön sıradan son koltukta oturana kadar sorsak neler anlatır. Bizim hikayemiz bu ülkenin geleceği ile ilgili. Bu kadar kreatif zekanın buraya toplanmasının sebebi bu. Türkiye'nin iş dünyasının kalbinde bize burayı açmalarının sebebi bu, devletin en önemli kurumlarının zamanlarını ayırıp bize kıymet vermelerinin sebebi bu. Tek bir hikayeyi beraber örmek için birlikteyiz" dedi.

Güney Kore, dizileri ve şarkıcılarıyla ülkeye turist çekiyor Haber

Güney Kore, dizileri ve şarkıcılarıyla ülkeye turist çekiyor

Türkiye’yi de etkisi altına alan ve ‘Kore Dalgası (Hallyu)’ olarak adlandırılan kültür, Güney Kore’nin turizm potansiyeline katkıda bulunurken ‘K-pop’ ve ‘K-drama’ gibi içerikler ülkeye turist çekilmesinde kullanılıyor. Kore Turizm Organizasyonu Pazarlama Sorumlusu Maide Serin Çığ, ‘Hallyu’ olarak bilinen ‘Kore Dalgası’ ile ilgili değerlendirmede bulundu. ‘Kore Dalgası’nın, Güney Kore dizileri, sineması ve müziğinin popülerlik kazanmasıyla başladığını belirten Çığ, bu dalganın Koreli erkek ve kız gruplarının popülerleşmesiyle etkisini artırdığını söyledi. MÜZİK VE SİNEMA SEKTÖRÜ DAMGA VURDU Çığ, bu dalganın müzik, dizi ve sinema sektörlerinin yanı sıra e-spor sektörünü, geleneksel Kore kültürünü, yemeklerini, edebiyatını ve Kore dili öğrenimini de içerecek şekilde hızla genişlediğine işaret ederek, “2020 yılında çekilen Kore filmi ‘Parazit’, en iyi film ve en iyi yönetmen dahil 6 kategoride Oscar kazanarak Kore sinemasını dünyaya duyurdu” dedi. Çığ, “Halihazırda 118 ülkede yaklaşık 178 milyon Hallyu hayranı bulunuyor ve bu kültüre tutkuyla bağlı hayran kulüplerinin sayısı her geçen gün artıyor. ‘Hallyu’nun günümüzde ulaştığı bu popülaritenin en önemli sebebi, Kore müziği ve dizileri gibi içeriklerin ortaya çıkarılmasında Batı kültürünün Kore kültürü ile benzersiz şekilde harmanlamasıdır” diye konuştu.. Ülkenin turizm içeriklerini çeşitlendirmek için K-pop ve K-drama gibi içeriklerin küresel popülaritesinden yararlandıklarını, Kore turizmini teşvik etmek ve yabancı turistleri çekmek için aktif olarak projeleri teşvik ettiklerini anlatan Çığ, şöyle konuştu: “Kore’de düzenlenen büyük ölçekli K-pop konserlerini özenle seçerek, bunları içeren turları, seyahat ürünlerini keşfediyor ve Kore’ye dünyanın dört bir yanından turist çekiyoruz. Ayrıca seyahat acentelerine ‘Kore Dalgası’ temalı K-drama çekim yerleri gibi turistik destinasyonların seçilmesi ve bunların Kore turizm ürünlerini geliştirmek ve tanıtmak için kullanılması konusunda destek sunuyoruz.” “GANGNAM STYLE” HALEN BİR NUMARA Çığ, dünyada en çok etkileşim alan Kore müziğinin, dansını herkesin ezbere bildiği PSY’nin ‘Gangnam Style’ şarkısı olduğunu anımsatarak, şarkının YouTube’da 5 milyara yaklaşan izlenme sayısıyla halen birincilik tahtını koruduğunu bildirdi. Hemen ardından Blackpink grubunun ‘Ddu-Du Ddu-Du’ ve ‘Kill This Love’ şarkılarının geldiğini aktaran Çığ, “Dizi sektörü için ise güncel dizilerden örnek verecek olursak Netflix platformunda dünya çapında bir numaraya oturmuş Squid Game öne çıkıyor. Film sektörü için örnek verecek olursak Oscar ödüllü Parazit filmi elbette ilk sırada yer alacaktır. Bunun dışında ülkemizde de 7. Koğuştaki Mucize olarak uyarlaması yapılan ‘Miracle in Cell No. 7’ filmini gösterebiliriz” değerlendirmesinde bulundu. 

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.