Hava Durumu

#Düğün Turizmi

TOURISMJOURNAL - Düğün Turizmi haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Düğün Turizmi haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Hindistan'a uygulanan 250 USD vize azalırsa, düğün turizmi artar Haber

Hindistan'a uygulanan 250 USD vize azalırsa, düğün turizmi artar

Dünyanın lider MICE operatör şirketi ve Düğün Etkinlikleri gerçekleştiren Inventum Global'in kurucu ortağı Bünyat Özpak ile editörümüz Diğdem Yılmaz sektörü masaya yatırdı.  Inventum Global’i ana hatlarıyla anlatır mısınız?  Firmamız 2014 yılında kuruldu. Genel faaliyet alanımız ise uluslararası MICE ve Düğün Etkinlikleri. Global varlığımızla, başlangıçtan sona kadar toplantı, teşvik gezileri, konferanslar ve etkinlikler düzenliyoruz. Ayrıca hayal edilen tüm düğün organizasyonlarını gerçekleştirebiliyoruz. Lüks bir düğün mü? Yoksa sahil düğünü mü? ya da Hint düğünü? Belki eşsiz bir düğün... Sahillerde lüks bir otelde bir düğün ya da muhteşem bir sarayda bir düğün olabiliyor. Ayrıca Inventum Global VIP hizmetimizle de özel etkinlikler gerçekleştiriyoruz.  2022 sezonunu değerlendirerek , 2023 sezonuna dair görüş ve beklentilerinizi nedir?  2022 senesi bizim segmentimiz açısından pandemi etkileri sonrası toparlanma ve iyileşmelerin gözlemlendiği ve 2023’e dair ümit veren bir yıldı. 2023’ün ilk çeyreği ise verimli bir şekilde geçti. 3.çeyreğin düşük ve son çeyreğin hareketli geçmesini öngörüyoruz.      2023 Yılındaki büyüme planlarınız ne? Sanıyorum global anlamda genişleme söz konusu.  Evet, bu yıl ciro, çalışan sayısı ve faaliyet ofisleri açısından farklı oranlarda büyüme kaydettik. Ciro açısından ilk çeyreği göz önüne alırsak %35’lik bir büyüme ön görmekteyiz. Çalışan sayımız 60’a yükseldi ki bu tarihimizde bizim segmentte bir acentada çalışan en yüksek sayı olabilir. Faaliyet ofislerimiz olarak bu sene UK ofisimizi oturttuk ve grup üretiyoruz. 2022 ve 2023 olarak İngiltere’den 15 proje ağırladık. Dün itibariyle Amerika Birleşik Devletleri ofisimizi duyurduk. Yakında ise Vietnam ofisimizi duyuracağız.  Daha çok hangi ülkelerle çalışıyorsunuz? Hedef pazarlarınız nedir?  An itibariyle grup ürettiğimiz (kaynak pazarlarımız) ofislerimiz ; ABD RUSYA HİNDİSTAN UK  Grup getirdiğimiz ülkeler ve ofisler ise (hizmet ofislerimiz) ANTALYA BODRUM İSTANBUL MOSKOVA MISIR / SHARM EL SHEIKH KENYA TANZANYA Hedef kaynak pazarlarımız; ÇİN ENDONEZYA LÜBNAN G.KORE ALMANYA.  Hedef Hizmet Ofislerimiz; FAS BARCELONA İTALYA PORTEKİZ.  Yabancıların özellikle Hintlilerin ve Lübnanlıların Türkiye’yi tercih etme sebepleri sizce nelerdir?  Kısaca özetlemek gerekirse en başta hizmet bilinci ve hizmet kalitemiz olduğunu düşünüyorum. Çünkü neredeyse kusursuz bir hizmet sunuyoruz. Ayrıca altyapımızı ve fiyatımız da çok önemli etkenler. İnanılmaz bir hizmeti inanılmaz rakamlarla sunuyoruz. Son olarak da doğru tanıtım faaliyetleri diyebilirim. En çok hangi ayda yabancılar ülkemizde düğün yapmayı tercih ediyor?  Bizim hakim olduğumuz pazarlarda özellikle hintliler bazı dinsel ve astrolojik hareketlere göre değişkenlik gösteren ve her sene de değişen tarihlere göre karar vermekteler. Mesela 2024 için yüksek sezon ağırlıklı olarak ocak ve mart aylarında sıkışmış durumda.  Yabancı bir düğün planlarken bu planlama ne kadar zaman alıyor?   Bu süre değişmekle beraber ne kadar erken başlanırsa o kadar sağlıklı bir iş ortaya çıkıyor çünkü her etkinlik, çok fazla detay içeriyor. Gecikmeler fiyat artışı ve kalite açısından olumsuzluklara sebep olabiliyor. Sağlıklı bir uluslararası etkinlik 9-12 ay öncesinde başlamalı. Binlerce mail, onlarca teknik keşif gezisi, yüzbinlerce whatsapp mesajındaki harf, binlerce dakikalık zoom ve telefon görüşmesi, pek çok birebir görüşme ve etkinliğin inşaası ciddi bir uzman kadro eşliğinde emek, vakit ve enerji almakta.  Düğün turizminde tercihler global anlamda hangi bölgeler? Tercihler arasında ilk sırada yer alan İstanbul, Las Vegas’tan sonra dünya üzerinde en çok tercih edilen ikinci düğün destinasyonu olduğu belirtiliyor. Sizce Antalya ilerleyen zamanlarda İstanbul’dan ikinciliği alabilecek mi? Bizim hakim olduğumuz pazarlarda lider bölgeler Antalya, Bodrum. İstanbul’un belli bir süredir hareketliliği azaldı fakat Hindistan’a uyguladığımız zorlu vize dökümantasyonu ve 250 dolara yakın ciddi vize ücretimizi düzenlemek zorundayız. Bundan ülkemiz çok karlı çıkacaktır. Bu şekilde neye hizmet ettiğimiz tam anlaşılamıyor ve kayıplarımızın telafisi yok. Vegasa gelince; Vegas daha çok ABD iç pazarı ve yakın ülkelerden gelen düğünler açısından öne çıkıyor. Biraz sembolik ve daha çok küçük-küçük düğünlerden oluşuyorlar

Burgas bölgesinde düğün turizmi Haber

Burgas bölgesinde düğün turizmi

Düğün turizmi giderek daha popüler hale geliyor. Türkiye gibi ülkelerde, sektördeki en önemli gelirlerin bir kısmını oluşturmaktadır. Burgas ve ülkemiz bu tür turizmi geliştirebilir ve güney komşumuzla yeterince rekabet edebilir mi?  Güzel doğası, lezzetli yemekleri ve uygun fiyatı Karadeniz şehrin Burgas’ın en önemli avantajlarıdır. Burgas'da düğün sektöründe çalışanlar, bu görüşün etrafında birleştiler.  Geçen yıl yaklaşık 950 çift, Burgas’ta evlenmeyi tercih etti. "13'ü tamamen yabancı olmak üzere 63 karma evlilikler kıyıldı.  50’çiften birinin Bulgaristan vatandaşı olduğunu belirtmemiz gerekiyoz. En egzotik olarak Çin, Filipinler, Trinidad ve Tobago vatandaşları olarak bildirildi.  Rusya Federasyonu, Ukrayna, AB ülkeleri, Türkiye ve Büyük Britanya’dan vatandaşlar da burada evliliğe doğru giden ilk adımları attı.  Burgas'da düğün ve parti acentesi sahibi olan Hristina Seklemova'ya göre, özellikle yaz aylarında şehir, düğün turizmini başarıyla geliştiriyor.  Özellikle sahil düğünlerine ağırlık verilirken "Kraimorie", “Otmanlı” gibi ormanlık alanlarda düğünler de gibi giderek daha fazla tercih ediliyor. Yabancıları en çok çeken şey uygun fiyattır ve Bulgaristan'da düğünler, yaklaşık yüzde 70 daha ucuz olabiliyor.  "Egzotik, farklı bir şey arıyorlar. Yemekler, sunulan hizmet, gerçekten beğeniliyor. Özellikle düğün, doğum günü, özel bayram gibi benzeri organizasyonlarda hizmet çok iyi" diye konuşan Seklemova’ya göre Burgas'da geliştirilebilecek bu tür turizm için daha fazla tanıtım, daha fazla reklamın yapılması gerekiyor. "Bu tür paketler, hala çok az. Belki de burada seyahat acentalarına ve otelcilere büyük görev düşüyor.  Onlar, turizm fuarlarına katılırken, düğün turizm paketi hizmetlerine de dahil etmelidirler. Bu ciddi bir istihdam, ister restoran ister otel olun, bunlar size gelir garantisi veren yaklaşık 150 kişidir." dedi.  Son yıllarda, Nesebar gibi geleneksel bir düğün turizmi destinasyonuna olan ilgi azalmaktadır. "Yaz aylarında orada çok sayıda insan oluyor ve bunu gerçekleştirmek için çok ciddi bir organizasyon gerekiyor. Sanki, kum üzerinde romantik düğünlere rağbet var, örneğin Çernomorets bölgesindeTsarevo’dakigüzel kiliseye ilgi artıyor.  Nesebar belki de düğünler için daha geleneksel bir yer, ama kesinlikle buraya ilginin azaldığını kaydediyoruz." yorumunu yaptı Seklemova.  Geleneksel olmayan düğünler için Burgas bölgesi hayli fazla imkan sunuyor. Örnek olarak Seklemova, Havacılık Müzesi, su altı ve "Burgasbus" parti otobüsündekileri düğünleri örnek verdi.  Kaynak: BNR Burgas Radyosu

Düğün turizmi arttı Haber

Düğün turizmi arttı

Yabancıların yeni yılda düğün tercihi Türkiye oldu. Mayıs ve Haziran aylarında düğün salonlarında ve Boğaz çevresindeki mekanlarda rezervasyonlar doldu. Organizasyon firması sahibi Mustafa Bozkurt, yerli vatandaşların ise düğün alanı bulmakta zorluk çektiğini belirtti. Yeni yıla sayılı günler kala düğün sektöründe de yoğunluk devam ediyor. Özellikle yurt dışından gelerek Türkiye’de düğün yapmak isteyen yabancıların talepleri sonrası salonlarda önümüzdeki aylar için rezervasyonlar neredeyse dolmuş durumda. Yabancıların özellikle boğaz çevresinde bulunan salonlara olan yoğun ilgisi yerli vatandaşlar içinse yer bulamama sorununu beraberinde getirdi. Konuya ilişkin değerlendirmede bulunan organizasyon firması sahibi Mustafa Bozkurt ise Mayıs ve Haziran ayı için İstanbul’da rezervasyonların dolduğunu belirtti. “Yabancılar Türkiye’ye çok fazla ilgi gösterdiği için yer bulmakta zorlanıyoruz” Rezervasyonlarda yoğunluk olduğunu belirten organizasyon firması sahibi Mustafa Bozkurt, “Çok yoğun bir düğün talebiyle karşı karşıyayız. Özellikle yabancılar Türkiye’ye çok fazla ilgi gösterdiği için yer bulmakta zorlanıyoruz. Boğaz hatları hemen hemen hafta sonları dolmuş durumda. Yerli vatandaş ise yer bulmakta zorluk çekiyor. Avrupalılar kendi ülkelerinde yapamayacakları düğünleri burada konaklamasıyla organizasyonuyla çok daha uygun fiyata yapıyor. Avrupa’nın birçok ülkesinden, Hindistan’dan, Lübnan’dan, Arap ülkelerinden çok fazla bir talep var. Dolayısıyla da bizim vatandaşımız düğün alanı bulmakta zorlanıyor. Mayıs ve Haziran ayları şimdiden dolmuş durumda. Bizim tavsiyemiz şimdiden yerlerini ayırtsınlar” dedi. “Gümüş ve rose renkler ön planda olacak” Yeni yılda organizasyon modasının da değiştiğini belirten Bozkurt, “Kadınların sosyal medya kullanım alışkanlığı erkeklerin işini zorlaştırıyor, bütçeleri arttırıyor. Yeni yılda organizasyonlarda canlı çiçekleri çok fazla göreceğiz. Yine yüksek şamdanlar yeni dönemde öne çıkacak. Gümüş ve rose renkler ön planda olacak” diye konuştu.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.