Hava Durumu

#E-Ticaret

TOURISMJOURNAL - E-Ticaret haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, E-Ticaret haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Hepsiburada ''Eskiyi Kapında Yenile'' servisini başlattı Haber

Hepsiburada ''Eskiyi Kapında Yenile'' servisini başlattı

Hepsiburada, eski telefonun değerinin anında indirim olarak yansıdığı, değişim sürecinin kapıda tamamlandığı hızlı ve ekonomik hizmeti “Eskiyi Kapında Yenile” hizmetini hayata geçirdi. Bu adımla e-ticaret platformu, çoğunlukla büyük şehirlerde fiziksel mağazalar üzerinden erişilebilen telefon yenileme hizmetini, Türkiye’nin 81 ilinde online ortama taşıyor. E-ticaret platformu tarafından hayata geçirilen bu yeni hizmet sayesinde 81 ilde yaşayan kullanıcılar, eski telefonlarını hızlı ve pratik bir yöntemle değerlendirerek yenisine kavuşma fırsatı yakalıyor. Tüm işlemler online yapılıyor, değişim kapıda oluyor Yapılan açıklamaya göre, e-ticaret platformun başlattığı bu yeni hizmetle kullanıcılar yeni telefonlarını seçip, değiştirmek istedikleri eski telefona ait bilgileri ve telefonun mevcut durumuyla ilgili üç soruyu yanıtladıktan sonra, sistem telefon için ön teklif sunuyor ve anında yansıyan indirimle ödeme işlemi gerçekleştiriliyor. Teslimat aşamasında uzman HepsiJET ekipleri tarafından eski telefon inceleniyor ve onaylanması sonrasında yeni telefon teslim edilip eskisi alınarak süreç tamamlanıyor. HepsiJET ile 81 ilde yenileme hizmeti HepsiJET, bu hizmet sürecinde müşterilere kapıda yenileme kolaylığı sunarak, eski telefonların değerlendirilmesinde ve yeni telefonların teslimatında güvenilir bir hizmet sağlıyor. Yeni cihazların yaklaşık yüzde 85’i HepsiJET’in hızlı ve güvenli dağıtım ağı sayesinde ertesi gün yapılabilirken, uzman HepsiJET ekipleri sürecin müşteriler açısından pürüzsüz ilerlemesini sağlıyor. Döngüsel ekonomiye katkı Teslim alınan telefonlar, uzmanlar tarafından sertifikalı olarak yenilenip tekrar ekosisteme kazandırılıyor. Eski telefonların yeniden değerlendirilerek satışa sunulmasını mümkün kılan bu hizmetle Hepsiburada, sadece kullanıcılarına ekonomik ve kolay şekilde telefon yenileme hizmet sunmakla kalmıyor, aynı zamanda kaynakların verimli kullanımını teşvik ederek çevresel sürdürülebilirliğe de katkıda bulunuyor. Bu model aynı zamanda dileyen kullanıcılara da ekonomik ve güvenlik ikinci el telefon satışını da mümkün kılıyor. “Ölçeği, yaygınlık ve marka çeşitliliğiyle bu hizmetimiz, dünyada ve Türkiye'de bir ilk” Konuyla ilgili olarak düzenlenen basın toplantısında konuşan Hepsiburada Ticari Grup Başkanı Ender Özgün, şunları söyledi: “Şirket olarak, kullanıcılarımızın hayatını kolaylaştırmak ve onlara en iyi hizmeti sunmak bizim önceliğimiz. Türkiye’nin 81 ilindeki kullanıcılarımıza en yeni teknolojiyi, en avantajlı koşullarla kapılarına kadar götürmeyi amaçlıyoruz. Bugün Türkiye’de internet üzerinden satılan her üç telefondan birinin platformumuz aracılığıyla satılıyor olması, milyonlarca kullanıcımızın bize duyduğu güvenin bir yansıması. Elektronik alışverişinde müşterilerimize uçtan uca sunduğumuz hizmetler, Hepsiburada’nın yalnızca bir satış platformu değil, aynı zamanda kullanıcılarının hayatını kolaylaştıran bir teknoloji partneri olduğunu net bir şekilde gösteriyor. Ölçeği, yaygınlık ve marka çeşitliliğiyle bu hizmetimiz, dünyada ve Türkiye'de bir ilk olma özelliği taşıyor. Bu güveni, Hepsijet'in lojistik desteğiyle sunduğumuz kapıda telefon yenileme hizmetimizle perçinliyoruz.” “Sürdürülebilirliğe ve döngüsel ekonomiye katkıda bulunduğumuz için mutluyuz” Özgün sözlerine şöyle devam etti: “Bu yenilikçi adımımızla, kullanıcılarımızın teknoloji alışverişlerini daha rahat, güvenli ve sorunsuz hale getiriyoruz. Amacımız, her zaman olduğu gibi, kullanıcılarımızın beklentilerini aşmak ve onlara sektördeki en iyi teklifi sunmak. Ayrıca, sürdürülebilirlik ve döngüsel ekonomiye katkıda bulunarak, hem çevremizi koruyor hem de ekonomimize uzun vadeli bir değer katıyoruz. Şirket olarak, kullanıcılarımızın yanında olmaya ve onlara en iyi çözümleri sunmaya devam edeceğiz.” “Yıl sonuna kadar 50 bin telefonu kapıda yenileyeceğiz” Basın toplantısında gazetecilerin sorularını yanıtlayan Hepsiburada Mobil Kategoriden Sorumlu Grup Direktörü Murat Atamer ise şu bilgileri paylaştı: “Eskiyi Kapında Yenile” hizmetimizle, kullanıcılarımıza sadece eski telefonlarını yenileme imkânı sunmakla kalmıyoruz; aynı zamanda bu süreci evlerinden çıkmadan, tamamen zahmetsiz ve hızlı bir şekilde tamamlamalarını sağlıyoruz. Kullanıcılardan aldığımız eski telefonlar ise uzman ekiplerce özenle incelenip sertifikalı olarak yenileniyor ve tekrar piyasaya kazandırılıyor. 2022’de başlattığımız eski telefonu yenileme çalışmamızla 60 bin telefonu yeniledik. Çok yakın zamanda sunmaya başladığımız Eskiyi Kapında Yenile çalışmamızın pilot aşamasında 600 kullanıcı ile yaptığımız pilot çalışmada elde ettiğimiz yüzde 92 kullanıcı memnuniyeti oranı, bu hizmetin ne kadar değerli ve kullanıcılarımızın beklentilerini karşılamada ne denli başarılı olduğunu açıkça ortaya koyuyor. Yıl sonuna kadar 50 bin telefon değişimini kapıda tamamlamayı hedefliyoruz. Amacımız, Türkiye genelinde kullanıcılarımıza en hızlı, güvenilir ve kolay telefon yenileme çözümünü sunarak, onların yanında olmaya devam etmek. Türkiye'nin her yerinde bu hizmeti yaygınlaştırarak, e-ticaret sektöründe bir kez daha fark oluşturuyor, kullanıcılarımızı en yeni teknolojilerle buluşturmaya devam ediyoruz.” Yerli start-up iş birliğiyle hayata geçirildi Açıklamaya göre e-ticaret platformu, “Eskiyi Kapında Yenile” hizmetini, Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Bakanlığı Yenileme Yetki Belgesi’ne sahip yerli girişim Getmobil ile iş birliği yaparak hayata geçiriyor. Kullanıcıların güvenli ve yüksek standartlarda bir yenileme süreci yaşamasını sağlayan bu iş birliği, Hepsiburada’nın yerli girişimlere verdiği desteğin de güçlü bir örneğini oluşturuyor. Bu hizmet kapsamında toplanan eski telefonlar, Getmobil’in uzman teknisyenleri tarafından özenle yenileniyor ve 12 ay garanti ile yeni kullanıcılarına sunuluyor.

Ek gümrük vergisi e-ticaret sektörünü etkileyecek Haber

Ek gümrük vergisi e-ticaret sektörünü etkileyecek

Resmi Gazete’de yayımlanan Cumhurbaşkanı kararıyla, yurtdışından sipariş edilen ürünlere ek gümrük vergisi getirildi. Yeni düzenlemeye göre ise Avrupa Birliği ülkelerinden doğrudan gelmesi halinde yüzde 30, diğer ülkelerden gelmesi halinde yüzde 60, 6 Haziran 2002 tarihli ve 4760 sayılı Özel Tüketim Vergisi Kanununa ekli (IV) sayılı listede yer alan eşya olması durumunda ise yukarıdaki oranlara ilave yüzde 20 oranında tek ve maktu bir vergi tahsil edilecek. Asset Worlwide Express İcra Kurulu Üyesi İbrahim Taşkın ise alınan bu kararın e-ticaret sektörü üzerindeki etkilerini değerlendirerek yeni gümrük vergisi düzenlemeleri, e-ithalatta önemli bir dönüm noktası olabileceğini belirtti. Taşkın, “Daha önce 150 Euro olan tek ve maktu vergi ödenerek ithal edilecek eşya bedeli üst limiti 30 euroya düşürüldü. 30 Euro’yu geçmeyen eşyalarda posta ve hızlı kargo şirketlerince yeni oranlarda tek ve maktu vergi tahsil edilerek BGB (Basitleştirilmiş Gümrük Beyanı) çerçevesine tamamlanabilecek. 30 Euro’yu geçen, ancak bin 500 Euro’yu geçmeyen eşyaların ithalat işlemi posta ve hızlı kargo şirketlerince veya gümrük müşavirlerince normal ithalat prosedürü çerçevesinde yerine getirilebilecek. Bin 500 Euro’yu geçen eşyalarda ise ticari ithalat prosedürü uygulanacak” dedi. “Tüketici hakları ve piyasadaki rekabet dengesi de göz önünde bulundurulmalı” Taşkın, aynı zamanda yerli üreticilerin korunması adına atılan bu adımın önemine de vurgu yaparak, “Özellikle tüketim malları ithalatında dış ticaret açığına ve maliyenin vergi hasılatına etkileri olacaktır. Ancak vergilerin artırılması, özellikle küçük işletmelerin ve bireysel tüketicilerin maliyetlerini artırarak e-ticaret hacmini ve bir nebze de olsa enflasyonu olumsuz etkileyebilir. Yurtdışından gelen ürünlere ek gümrük vergisi uygulanması, yerli üreticilere rekabet avantajı sağlayabilir. Ancak, bu tür önlemler alınırken, tüketici hakları ve piyasadaki rekabet dengesi de göz önünde bulundurulmalı. İlaç ve sağlık ürünleri gibi kritik öneme sahip eşyalar üzerindeki ek vergiler, tüketicilerin bu ürünlere erişimini zorlaştırabilir. Sağlık sektöründe maliyetlerin artması, uzun vadede sağlık hizmetlerinde aksamalara yol açabilir" diye konuştu. “Ülke olarak ihracat ve turizm döviz ihtiyacımızı karşılayabileceğimiz yegane alan” E-ticaretin geleceği hakkında da açıklamalarda bulunan Taşkın, "Özellikle sınır ötesi e-ticareti 3 ana başlıkta değerlendirmek gerekiyor; e-ihracat, e-ithalat, e-transit olarak. Ülke olarak ihracat ve turizm döviz ihtiyacımızı karşılayabileceğimiz yegane alan. Bu çerçevede, e-ihracatın toplam ihracat içerisinde payı ve küresel e-ticaret hacmimiz açısından son derece önemli. E-ithalat tarafında az önce bahsettiğimiz yeni vergi düzenlemeleriyle e-transit fırsatı kaçırılıyor. Türkiye’nin gerek 3 kıtaya coğrafi avantajı, yeni havalimanının alt yapısı ve milli bayrak taşıyıcımız THY- Turkish Cargo ile 100’den fazla ülkeye düzenli sefer yapmamızın avantajı kullanılmalı. Köln e-ticaret üssü olarak kendini konumlandırıp, e-ticaret ihtisas gümrüğü ve diğer avantajlarla önemli fırsatlar sunuyor. Aynı şekilde Birleşik Arap Emirliği Dubai Commercity ile bu fırsatı görüp ciddi teşviklerle de potansiyeli değerlendirmekte” şeklinde konuştu. “E-ticaret, Türkiye’nin uluslararası ticaretteki konumunu güçlendirmesi için büyük fırsat” İbrahim Taşkın, son olarak e-ticaretin Türkiye’deki geleceğine dair görüşlerini paylaşarak, "E-ticaret, Türkiye’nin ekonomik büyümesi ve uluslararası ticaretteki konumunu güçlendirmesi için büyük bir fırsat. Ancak, geleneksel ticaretten yeni nesil ticarete geçerken, ekonomimize ciddi değer sağlayacak potansiyel için yasal düzenlemelerin vakit kaybetmeden hayatımıza girmesi şart” ifadelerini kullandı.

E-ticaret sektörü 2023 yılında yüzde 132 büyüdü Haber

E-ticaret sektörü 2023 yılında yüzde 132 büyüdü

iyzico, Dogma Alares ve Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) iş birliğiyle hazırlanan ‘2023 Türkiye E-Ticaret Ekosistemi Raporu’nun sonuçları açıklandı. Rapora göre Türkiye'deki e-ticaret büyümesi 2020 yılından bu yana düzenli olarak artıyor. 2023 yılında Türkiye’de yüzde 132 büyüme gösteren e-ticaret satış hacmi, 1.855 milyar TL'ye ulaştı. 6 milyar adete yakın e-ticaret işlemi gerçekleşti. Önceki yıllara göre 2023'te işlem sayısının yıllık büyüme oranı ise yüzde 23 oldu. Ortalama sepet büyüklüğü ise 2023 yılında yüzde 108 büyüdü ve bir önceki yıla göre 255 TL artarak 492TL’yeyükseldi. Pandemi ile birlikte Türkiye E-ticareti zirve yaptı Pandemi sonrası 2021 yılında yüzde 69 olan Türkiye e-ticaret satış hacminin büyüme oranı bir sonraki yıl yüzde 110 olarak gerçekleşti. 2023 yılında ise yüzde 132 büyüyen e-ticaret sektörünün satış hacmi 1.855 milyar TL'ye ulaştı. 2020-2021 ve 2021-2022 arasında e-ticaret işlem sayısı sırasıyla yüzde 45 ve yüzde 43 büyürken 2023'te işlem sayısının yıllık büyüme oranı yüzde 23 oldu ve 6 milyar adete yakın e-ticaret işlemi gerçekleşti. Türkiye’nin e-ticaret hacmi dolar bazında değerlendirildiğinde ise 2022-2023 yıllarında yüzde 64 büyüyen e-ticaret pazarı, 2023 yılı sonunda 78 milyar dolar oldu. Yaklaşık 1.9 milyar TL’lik hacim değeri ile Türkiye’deki e-ticaret faaliyetleri, 2023 yılında Gayrisafi Yurt İçi Hasılanın (GSYİH) yüzde 6.8’ine karşılık geldi. Türkiye’deki perakende e-ticaret hacmi ise, toplam perakende hacminden aldığı yüzde 18,3’lük pay ile dijital dönüşümün perakende sektöründe etkili olduğuna işaret etti. Bir yandan e-ticaretin GSYİH’den aldığı payda devam eden artış trendi, öte yandan Türkiye’nin diğer ülkelerle kıyaslanmasında ortaya çıkan tablo, Türkiye’de e-ticaret sektörünün ciddi büyüme potansiyelini sürdürdüğünü gösterdi. "Dünyada e-ticaret büyüme hızı devam ediyor" iyzico olarak 2021 yılından bu yana hazırlanan ‘2023 Türkiye E-Ticaret Ekosistemi Raporu’nu yayınladıkları için çok heyecanlandıran bir rapor olduğunu aktaran iyzico Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Şebnem Dağ Güven, “Çünkü dünyaya baktığımızda e-ticaretin hızlıca büyümeye devam ettiğini görüyoruz. Gelişmiş ülkelerde e-ticaretin gayri safi yurt içi hasıladan aldığı pay yüzde 15 seviyelerine gelmiş durumda. Türkiye’de bu büyüme hızla devam ediyor. Geçtiğimiz seneye kıyasla yaklaşık 1.7 puanlık bir artışla e-ticaret, gayri safi yurt içi hasılanın yüzde 6.8’ine ulaştı. Bu tabii ki bizi çok heyecanlandırıyor. Biz şirket olarak finansal hizmetlerin demokratikleştirilmesi üzerine yola çıktık. E-ticarette ölçek bağımsız tüm kurumların dijitalleşmesi, e-ticarete açılması ve bunda faaliyet göstermeleri ve büyümeleri üzerine çalışıyoruz. Bu rakamlar Türkiye’nin büyüme anlamında çok büyük bir potansiyele sahip olduğunu gösteriyor ve bu hızlı büyüyeceğini de ima ediyor. iyzico olarak bunun yansımasını kendi rakamlarımızda da görüyoruz. 2023 senesinde 120 milyonun üzerinde bir hacim ve 120 binin üzerinde üye iş yeri ile kapattık. İşlem adetlerinde 215 milyon adetin üzerine ulaştık. Tüketiciler tarafında ise 6 milyon dijital cüzdana ulaşmış durumdayız. Önümüzdeki senede bu performansın devam edeceğine inanıyoruz” şeklinde konuştu. “Bilinirlik arttıkça kullanım da artacak diye düşünüyoruz” Yeni nesil alternatif ödeme yöntemleri dünyada çok yaygın olarak kullanıldığını belirten Güven, “Küresel e-ticarette işlemlerin yaklaşık yüzde 73’ü şimdi al sonra öde veya ön ödemeli kartlar, kripto ödemeler gibi alternatif ödeme çözümleri üzerinden geçiyor. Biz henüz bu seviyelerde değiliz. Türkiye olarak ödeme konusunda kredi kartı baskın bir ülkeyiz. 2023’e baktığımızda iyzico dijital cüzdan çözümümüzün aslında işlem adetlerinde yüzde 10, işlem hacminde ise yüzde 15’in üzerinde bir paya geldiğini görüyoruz. Bu da aslında tüketicilerin farkındalığı ve bu tarz çözümleri tercih etmesi açısından bizim için heyecan verici. Önümüzdeki dönemlerde de artacağını düşünüyoruz. Çünkü genç bir nesil çoğunlukta ve onlar bu tarz çözümlere daha çok adapte oluyor. Rakamlara detaylı baktığımızda dijital cüzdan ile yapılan ödemeler sepet büyüklüğünün kredi kartı il yapılan ödemelerden daha yüksek olduğunu görüyoruz. Cüzdanlar üzerinden sunulan ödeme çeşitliliği ve korumalı alışveriş güvenceleri gibi değerlerin yer ettiğini de görüyoruz. Bilinirlik arttıkça kullanım da artacak diye düşünüyoruz” ifadelerini kullandı. “Pazarın daha da büyümesi için e-ihracatın önünün açılması ve kullanıcı firmaların sayısının artması oldukça önem taşıyor” Yeni teknolojiler e-ticaret tarafında iş yapış süreçlerini geliştirdiğini ve geleneksel yöntemleri büyük ölçüde yenilediğini ifade eden Dogma Alares Kurucu Ortağı Erdal Güner, “Bu yönüyle ilgili teknolojiler, küresel ticarette dengeleri değiştiren en büyük unsurların başında geliyor. E-ticaret satış hacmi ve işlem sayısındaki artışların yanı sıra, 2022-2023 arasında Türkiye’de e-ticaretin GSYİH’den aldığı pay ile perakende e-ticaretin toplam perakendeden aldığı pay da artış gösterdi. Türkiye’nin diğer ülkelerle karşılaştırılması da ilgili payların Türkiye’de henüz doygunluğa ulaşmadığına ve e-ticaret açısından önde gelen ülkeleri yakalamak için gelişim potansiyeli olduğuna işaret ediyor. Hem genel bağlamda hem de perakende özelinde e-ticaretin Türkiye ekonomisindeki konumunu gösteren bu gelişmeler, Türkiye’nin e-ticaret potansiyelinin önde gelen göstergeleri arasında kabul edilebilir. Pazarın daha da büyümesi için e-ihracatın önünün açılması ve kullanıcı firmaların sayısının artması oldukça önem taşıyor. Hedef pazarlarda ürünleri test etmek, müşteri deneyiminden faydalanarak yeni ürünler geliştirmek ve mevcut ürünlerde inovatif yaklaşımlar geliştirmek sektörün büyümesini kolaylaştıracak etmenler olarak ele alınmalı. Düzenli olarak hazırladığımız Türkiye E-Ticaret Ekosistemi Raporu, yerel ve küresel ölçekte istatistikler ve eğilimlerin ışığında, Türkiye’deki e-ticaret faaliyetinin bugünü ve yarınını anlamak adına önemli bir kaynak olmaya devam edecek” diye konuştu. “Türkiye’de e-ticaret açısından hala bir potansiyel bulunduğunu söyleyebiliriz” Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkan Yardımcısı Emre Ekmekçi ise, “Türkiye’deki e-ticaret hacmi ABD doları bazında değerlendirildiğinde etkileyici bir büyüme performansı gösteriyor. Özellikle 2022-2023 arasındaki büyüme rakamlarını paydaşlar için geleceğe dair umut verici bir tablo olarak kabul edebiliriz. Türkiye'deki e-ticaret payını genel ihracat içindeki payına kıyasla daha da arttırmamız gerekiyor. E-ticaretin GSYİH’den aldığı pay, artış trendi gösterse de diğer ülkelerle kıyaslandığında, Türkiye’de e-ticaret açısından hala bir potansiyel bulunduğunu söyleyebiliriz. Başta ülkemize gelen yabancı turistler olmak üzere yabancı müşterilere nasıl daha fazla ürün satabileceğimize ve pazarları nasıl çeşitlendireceğimize odaklanabiliriz. Bununla birlikte ülkemizde genç nüfusun fazla olması ve bu demografik grubun teknolojiyi benimseme hızlarının yüksek olması sektörün büyümesi açından bir avantaj. Yapay zeka (AI) destekli teknolojilerin e-ticaret üzerindeki etkileri daha belirgin hale geldi. Üretken yapay zekanın sunduğu yenilikler sayesinde e-ticaretin katlanarak büyüyeceğini söyleyebiliriz. Örneğin, üretken yapay zeka teknolojisiyle çalışan sanal deneme teknolojisi çevrimiçi alışveriş deneyimini büyük ölçüde iyileştiriyor ve e-ticaret alanında ciddi avantajlar sağlayacak. Dolayısıyla e-ticaret alanında faaliyet göstermek isteyen tüm işyerlerinin bu alanlara da odaklanması gerekiyor” diyerek sözlerini tamamladı. Raporda öne çıkan başlıklar şöyle: Ortalama sepet büyüklüğü 2023 yılında yüzde 108 büyüdü ve 255 TL artarak 492 TL’ye yükseldi. Ortalama sepet tutarının aylara göre değişimi incelendiğinde çeşitli kampanyaların bulunduğu kasım ayı ortalama 795 TL ile ilk sırada yer aldı. 2022’de ilk sırada yer alan aralık ayı ise 2023’te kasım ayının ardından ikinci sıraya geriledi. 2023’te öne çıkan özel alışveriş günlerine bakıldığında ‘Black Friday’ haftası 2022’de olduğu gibi 2023 yılında da online alışverişlerde yılın en aktif haftası oldu. “Black Friday” ve “Okula dönüş” haftası dışındaki zaman dilimlerinde işlem hacmi, sayısı ve ortalama sepet tutarının genel ortalamaya oranlamasında azalma görüldü. Ortalama sepet tutarındaki en yüksek harcama 941 TL ile “Black Friday” haftasında yapıldı. Bu dönemi ortalama 850 TL sepet tutarı ile “Single’s Day” izledi. Kitap ve kırtasiye ürünlerinin düşük maliyetleri nedeniyle, okula dönüş haftası diğer özel günler arasında ortalama 566 TL sepet tutarı ile en düşük harcama yapılan dönem olarak kaldı. Türkiye’deki 18-65 yaş aralığında yer alan müşterilerin demografik profili incelendiğinde, toplam e-ticaret hacminin yüzde 42’sini 26-35 yaş grubu oluşturdu. E-alışveriş alışkanlığı ise 35 yaşın üstünde yaş artıkça azaldı ve 56-65 grubunda yüzde 2’ye kadar düştü. 2023 yılında küresel e-ticaret ödemelerinin yüzde 63’ü kripto paralar, ön ödemeli kartlar ve BNPL gibi ödeme yöntemlerini içeren alternatif ödeme yöntemleri aracılığıyla gerçekleşti. Geleneksel ödeme yöntemlerinin kullanım oranı küresel ortalamanın neredeyse iki katı olan Türkiye, dijital finans ve ödeme sistemleri alanlarında hızlı gelişmeler göstererek potansiyelini değerlendirmeye bu yıl da devam etti. iyzico ile Öde yöntemi kullanan satıcılar üzerinden geçen e-ticaret işlemleri incelendiğinde kredi kartı ile yapılan ödemelerin işlem sayılarında yüzde 50, satış hacminde ise yüzde 65 pay aldığı görülüyor. Bir önceki yıla kıyasla satış hacminde 12 puan artış gösteren kredi kartı ödemeleri bu payı havale, EFT ve diğer ödeme yöntemlerinde yaşanan düşüşten aldı. Kredi kartlarından sonra ikinci sırada yer alan banka kartı ile yapılan ödemeler hem işlem sayısı hem de işlem hacmi olarak yüzde 1 civarında pay kaybetti. Bu yılın raporunda iyzico ile Öde yönteminin satış hacmindeki payının işlem sayısındaki payından yüzde 50 daha fazla olması iyzico ile Öde yöntemini tercih eden tüketicilerin diğer ödeme yöntemlerini tercih edenlere kıyasla işlem başına daha yüksek meblağ içeren e-ticaret aktivitelerinde bulunduğuna işaret etti. Rapora göre ilk 5 sırada yer alan sektörler toplam işlem hacminin yüzde 58,6’sı ve toplam işlem sayısının yüzde 50,2’sini oluşturdu. Moda ve aksesuar sektörü birinciliğini korumasına rağmen hem pazar hem işlem payında 7’şer puan kaybetti. İkinci sıradaki elektronik ve teknoloji sektörü pazar payını 2 puan işlem payını ise 0,6 puan artırdı. Kozmetik ve kişisel bakım sektöründe ise pazar payı görece stabil kalmasına rağmen, işlem payı 12 puana yakın önemli bir düşüş gösterdi. Benzer durum turizm ve seyahat sektöründe de yaşandı, pazar payı 0,5 puan artan turizm ve seyahat sektörü işlem payında 2 puana yakın düşüş yaşadı. Hizmet sektörü ise pazar payında 0,2 puan düşüş gösterirken, işlem payını 4,6 puan artırdı ve işlem payı bakımından yüzde 28,0’lık işlem payına sahip yiyecek ve içecek sektörünün ardından ikinci sırada yer aldı. Satıcı aktiviteleri coğrafi bölge bazında incelendiğinde, satıcıların yüzde 62,8’ine sahip Marmara Bölgesi’nin satıcı sayısı açısından ilk sırayı aldığı gözlemlendi. Marmara’yı sırasıyla yüzde 12,6 ile İç Anadolu, yüzde 11,4 ile Ege Bölgesi izledi. Son sırayı ise yüzde 1,2 ile Doğu Anadolu Bölgesi aldı. İstanbul, satıcıların yarısından fazlasını bünyesinde bulundurarak, satıcıların şehirlere göre dağılımında açık ara farkla ilk sırada yer aldı. Aynı zamanda İstanbul’daki satıcılar ülkemizdeki toplam e-ticaret hacminin yüzde 90’ını, toplam e-ticaret işlem sayısının ise yüzde 77’sini gerçekleştirerek İstanbul’un bu açılardan da açık ara farkla liderliğini korumasına yol açtı. E-ticaret işlem sayısının saat dilimlerine göre dağılımı değerlendirildiğinde 2022’de olduğu gibi 2023’te de işlem sayılarının öğlen ve akşam saatlerinde homojen dağıldığı gözlemlendi. Buna karşın müşterilerin gece ve sabah erken saatlerde daha az işlem yaptığı görüldü. 15.00-18.00 arası zirve noktasına ulaşan işlem yoğunluğu; saat 18.00’dan sonra azalmaya başladı, 03.00-06.00 arasında dip noktasına ulaştı ve 06.00 sonrasında artışa geçti. 12.00’dan 00.00’a kadar olan saat diliminde işlemlerin yüzde 70’inden fazlasının gerçekleşmiş olması dikkat çekti.

Avrupa Futbol Şampiyonası e-ticaret satışlarını arttırdı Haber

Avrupa Futbol Şampiyonası e-ticaret satışlarını arttırdı

Avrupa Futbol Şampiyonasının başlaması, futbolseverlerin heyecanını zirveye taşırken, aynı zamanda evlerdeki futbol izleme deneyimini geliştirmek isteyenlerin alışveriş eğilimlerini de etkiledi. n11’in paylaştığı verilere göre, futbol coşkusu ile birlikte özellikle televizyon ve ses sistemleri kategorilerinde aramalarda ve satışlarda önemli bir artış gözlendi. Avrupa Futbol Şampiyonası televizyon ve ses sistemlerine olan ilgiyi artırdı n11 Büyüme ve Dijital Pazarlama Lideri Orhan Tüzinoğlu konuya ilişkin şunları söyledi: "Avrupa Futbol Şampiyonası’nın başlamasıyla birlikte televizyonlar ve ses sistemleri büyük ilgi görüyor. Son yıllarda tüketicilerin maç izleme keyfini ev konforuna taşımak istemesiyle birlikte yüksek çözünürlüklü smart televizyonlara ve güçlü ses sistemlerine rağbet arttı. Nisan ve Mayıs aylarını karşılaştırdığımızda bir önceki aya göre televizyonlarda, ses sistemlerinde ve projeksiyon cihazlarındaki internet aramalarında yüzde 400’den fazla artış yaşandığını söyleyebiliriz. Ayrıca, futbol forması, krampon ve futbol topu gibi ürünlere olan talep de dikkat çekici şekilde yükseldi. n11’de televizyon ve ses sistemleri kategorisine baktığımızda, bir önceki aya göre Mayıs 2024’te sipariş tutarı bazında yüzde 35 büyüme olduğunu görüyoruz. Nisan 2024’ten bu yana satılan TV ürünleri arasında ise özellikle 65, 75 ve 85 inç televizyonlar önemli bir satış artışı yaşarken, OLED ve QLED TV'ler de yoğun ilgi görüyor. Kullanıcılar evlerinin konforunda turnuvaları takip ederken aynı zamanda, video oyunları ve konsollara da ilgi gösteriyor. Bu kategorideki ürünlerinde de bir önceki aya göre Mayıs ayında yüzde 30 büyüme kaydetti.” Tüzinoğlu, “Futbol coşkusu devam ederken, önceki yılın aynı dönemine göre futbol keyfini yaşatacak ürünlerin platformumuzdaki satışında yüzde 80 oranında artış bekliyoruz. Şirket olarak, futbolseverlerin bu heyecanını en iyi şekilde yaşayabilmeleri için geniş ürün yelpazemiz ve avantajlı fiyatlarımızla hizmet vermeye devam ediyoruz" dedi. Yapılan açıklamaya göre, e-ticaret platformu hazırladığı ‘Avrupa Futbol Şampiyonası’ temasıyla futbolseverlerin ihtiyaçlarına yönelik kampanyalı ürünleri bir arada sunuyor. Futbol izleme keyfini artırmak isteyenler için yüksek çözünürlüklü smart televizyonlar, güçlü ses sistemleri, taşınabilir projeksiyon aletleri ve perdeleri, taşınabilir hoparlörler gibi ürünlerde uygun fırsatlar sunuluyor. Ayrıca, favori takımlarının formalarını giymek ve kaliteli futbol ekipmanlarıyla sahada performans sergilemek isteyenler için de geniş bir ürün yelpazesi mevcut.  

Hepsiburada, 2023 yılında en çok satılan kitapları açıkladı Haber

Hepsiburada, 2023 yılında en çok satılan kitapları açıkladı

E-ticaret platformu Hepsiburada'nın kitap satışları tablosunda, sevilen yazarların kitapları üst sıralarda yer alırken, 2023 yılında türlere göre yapılan kırılımlarda en çok satan roman türünde yabancı yazarlar arasında birinci sırayı Matt Haig'in ‘Gece Yarısı Kütüphanesi’ alırken; yerli yazarlardan ise Ahmet Ümit'in ‘Bir Aşk Masalı’ adlı romanı birinci sırada yer aldı. E-ticaret platformu Hepsiburada, 2023 yılının kitap satış istatistikleri açıkladı. 2023 yılında 250 binin üzerinde farklı kitap 9 milyon adet satıldı. E-ticaret platformunun kitap satışları tablosunda sevilen yazarların kitapları üst sıralarda yer alırken, türlere göre yapılan kırılımlarda ilgi çekici ayrıntılar ortaya çıktı. E-ticaret platformunda sırasıyla en çok Çocuk, Eğitim, Edebiyat, Kişisel Gelişim ve Araştırma - İnceleme kategorilerindeki kitaplar ilgi gördü. Çocuk kitapları öne çıktı En çok satılan kitap kategorilerinin bir numarasında çocuk kitapları yer aldı. En fazla online sipariş verilen çocuk kitaplarında ilk sırayı, Çocuk Akademi İlkadım 2 Yaş Dikkat Seti, ikinci sırayı Büyük Sorular Kitabım (Ciltli) - Sandra Lebrun Et Loic Audrain aldı. Listenin devamında 555 Eğlenceli Çıkartma - Araçlar, Atlas - Aleksandra Mizieliska Daniel Mizieliski, Merhaba Çiftlik (Cırt Cırtlı Hikâye Kitabı) - Asiye Aslı Aslaner ve Konuşturan Sorular - Ses Kartları ve Kitap Seti oldu. E-ticaret platformu, Sincap Kids’in ilk kez çıkardığı İngilizce çocuk kitaplarının lansmanına da ev sahipliği yaparak, Türkçe serileriyle büyük beğeni toplayan kitapların İngilizce versiyonlarını minik okurlarla buluşturdu. Ayrıca, Yapı Kredi Yayınları’nın sevilen Büyük Sorular Kitabım serisinin 3. ve son kitabının lansmanını üstlendi; ürün kısa sürede en üst sıralara yerleşti. Domingo Yayınları'nın yeni meslekler ve mevsimler serisinin lansmanı da e-ticaret platformunda gerçekleştirildi. 2023 yılında en çok satan yazarlar 2023 yılında en çok satan yazarlar arasında roman türü öne çıktı. Hepsiburada'da yabancı yazarlar arasında birinci sırayı Matt Haig'in "Gece Yarısı Kütüphanesi" alırken, yerli yazarlar kategorisinde ise Ahmet Ümit'in "Bir Aşk Masalı" adlı romanı birinci sırayı elde etti. Listenin devamında Miraç Çağrı Aktaş’ın Senden Bir Tane Daha Yok kitabı, Müthiş Psikoloji’nin Seni Yoran Her Şeyi Bırak kitabı ve M. Barış Muslu’nun O An kitabı aldı. En çok satan 5 kategorinin popüler 5 kitabı Çocuk Çocuk Akademi İlkadım 2 Yaş Dikkat Seti Büyük Sorular Kitabım (Ciltli) - Sandra Lebrun Et Loic Audrain 555 Eğlenceli Çıkartma - Araçlar Atlas - Aleksandra Mizieliska - Daniel Mizieliski Merhaba Çiftlik (Cırt Cırtlı Hikâye Kitabı) - Asiye Aslı Aslaner Edebiyat - Yerli Bir Aşk Masalı - Ahmet Ümit Kürk Mantolu Madonna - Sabahattin Ali Balıkçı ve Oğlu - Zülfü Livaneli Yarın Yok - Ayşe Kulin İyileşmek - Caner Yaman Edebiyat - Yabancı Gece Yarısı Kütüphanesi - Matt Haig Hayvan Çiftliği - George Orwell Satranç - Stefan Zweig 1984 - George Orwell İlahi Komedya 3’lü Set - Özel Kutulu - Dante Alighieri Eğitim English Grammar Today (İngilizce Gramer Kitabı) - Murat Kurt Üç Dört Beş TYT Matematik Soru Bankası 2023 Pegem Akademi KPSS ALES DGS Ezberbozan Paragraf Soru Bankası 2023 TYT 10 Farklı Yayın 10 Farklı Deneme + Son 1 Yıl Çıkmış Sorular Hediye Ünlüler Karması 8.Sınıf LGS 1. Dönem 10 Deneme Kişisel Gelişim Senden Bir Tane Daha Yok - Miraç Çağrı Aktaş Vazgeçilmez Olmanın Sırrı - Esra Ezmeci İnsanın Anlam Arayışı - Viktor Frankl Seni Yoran Her Şeyi Bırak - Müthiş Psikoloji O An - M. Barış Muslu Araştırma-Tarih Zengin Baba Yoksul Baba - Robert T. Kiyosaki Otuz Milyon Kelime - Dana Suskind Akıllı Yatırımcı - Benjamin Graham 30 Günde 10 Yıl - Yavuz Yörükoğlu Küçük İşler Büyük Özgürlükler: Para Kazanmanın Unutturulmuş Sırları - Mert Başaran

Hepsipay'den ‘cüzdanı dolduran kredi’ çözümü Haber

Hepsipay'den ‘cüzdanı dolduran kredi’ çözümü

Hepsiburada’nın platform cüzdanı olarak hayata geçirilen ancak artık müşterilerine Hepsiburada platformu dışında da hizmet sunan Hepsipay’in kullanıcıları, cüzdanlarını anında kredi ile doldurabiliyor. Paltformdan yapılan açıklamaya göre, Hepsipay’in iş ortağı bankalarla yapılan özel anlaşmalar sayesinde müşteriler Hepsipay hesapları üzerinden uygun vadelendirme çözümleriyle kredi talebinde bulunabiliyorlar. Alışverişleri sırasında Hepsipay’in anlaşmalı olduğu bankalar üzerinden anında Hepsipay cüzdanlarını doldurabilen kullanıcılar, bakiyelerini dilerlerse e-ticarette, dilerlerse tüm fiziksel mağazalarda QR kod okutarak kullanabiliyorlar; hatta dilerse nakit olarak çekebiliyorlar. Müşteriler kendilerine sunulan alternatifler arasından seçimlerini yaparak kredi süreçlerini saniyeler içinde tamamlayabilirken, geri ödemelerini de 36 aya varan vadelerde yapabiliyorlar. Hepsiburada Finansal Hizmetler CEO’su Erkin Aydın konuyla ilgili yaptığı açıklamada “Hepsipay olarak müşterilerimizin alım gücünü destekleyen çözümler sunarken bir yandan da ticaretin dijitalleşmesine liderlik ediyoruz. Hepsipay’i kredili cüzdan haline getiren inovatif çözümümüz sayesinde ihtiyaç kredisi kullanmak isteyen müşterilerimiz, alışveriş esnasında anlaşmalı olduğumuz bankaların tekliflerini Hepsipay üzerinden görüp, teklifleri değerlendirdikten sonra anında cüzdanlarını doldurabiliyorlar. Cüzdanı dolduran kredi çözümümüzle 12 milyon Hepsipay müşterisinin alım gücünü destekliyor, bankaları müşteri tabanımızla bir araya getiriyoruz. Hepsipay müşterilerinin Türkiye'deki toplam e-ticaret harcamasının neredeyse yarısını yaptıklarını tahmin ediyoruz. Bu anlamlı büyüklüğe ulaşmış müşteri tabanımızı bankaların sunduğu kredi imkanları ile buluşturuyoruz. 5 Haziran’da devreye almamızın ardından 250 bini aşkın müşterimiz başvuruda bulundu. Müşterilerimiz Hepsipay cüzdanlarındaki bakiyeyi e-ticarette veya fiziksel mağazalarda QR kod okutarak kullanabiliyorlar ve tüm bu süreç saniyeler içinde gerçekleşiyor. Üstelik harcadıkça Hepsipara da kazanıyorlar” şeklinde konuştu.

Akbank'tan e-ticaretle yurt dışına açılan KOBİ'lere destek Haber

Akbank'tan e-ticaretle yurt dışına açılan KOBİ'lere destek

Akbank, indirimli yurt dışı kargo hizmetleri ve avantajlı bankacılık ürünleriyle KOBİ'leri yurt dışı faaliyetlerinde de destekliyor. Bankadan yapılan açıklamaya göre, 75 yıldır Türkiye'nin gelişimine hizmet eden Akbank, KOBİ'lere desteğini sürdürüyor. Bu kapsamda banka, e-ihracat lojistik şirketi KargomKolay ile yapılan iş birliği ile Akbank mobil bankacılık veya Juzdan uygulaması üzerinden alınacak kod ile KOBİ'lere, ABD, Kanada, Avrupa Birliği, Azerbaycan e-ticaret hatlarında yüzde 30'a varan indirim sağlıyor. Akbank aynı zamanda, KargomKolay hizmetini Akbank ticari kredi kartı, banka kartı veya Akbank hesabı üzerinden havale ile ödeyen KOBİ'lerin yurt dışı ticaret faaliyetlerini, avantajlı bankacılık ürün ve hizmetlerden oluşan iş birliği paketi ile destekliyor. Açıklamada görüşlerine yer verilen Akbank KOBİ Bankacılığı Genel Müdür Yardımcısı Bülent Oğuz, KOBİ'lerin uluslararası ticaret gücüne güç katmak üzere yeni iş birlikleri ve yeni nesil çözümler geliştirdiklerini aktardı. KOBİ'lerin işine hız, gücüne güç katmak için başlattıkları 'KOBİ Hareketi' kapsamında müşterilerinin çok kapsamlı ihtiyaçlarına yanıt sunmaya odaklandıklarını belirten Oğuz, şunları kaydetti: 'Bu doğrultuda, e-ticaret hacmi ve uluslararası satış hareketini desteklemek üzere KOBİ’lere hem kargo gönderimlerinde hem de bankacılık işlemlerinde önemli avantajlar sunuyoruz. KargomKolay iş birliğinde KOBİ'lerin en çok gönderim yaptığı ülkelerde kargo gönderim ücretinde yüzde 30'a varan indirim olanağı sağlarken, sunduğumuz bankacılık destek paketiyle de KOBİ'lerin yanlarında yer alıyoruz. E-ticaret ile yurt dışına açılan ve iş birliği kapsamında KargomKolay ödemelerini Akbank ticari kredi kartı, ticari debit kart veya Akbank üzerinden para transferi ile gerçekleştiren KOBİ'ler, ücretsiz bankacılık işlemleri, avantajlı komisyon oranları ile POS hizmeti ve kişi başı yüksek promosyon ödemesi ile maaş ödeme programı gibi pek çok ayrıcalıktan yararlanabiliyor. Böylece Türkiye ekonomisinin lokomotifi olan KOBİ'lerin satış ve ihracat kaslarını güçlendiriyoruz.' - 'KOBİ'lerimizi dünyaya taşıyoruz' KargomKolay Üst Yöneticisi (CEO) Önder Türker de e-ihracatın dünyanın yükselen değeri olduğuna dikkati çekerek, 'Avrupa ve Amerika'ya her gün uçuyor, Azerbaycan ve Ortadoğu'ya ise haftanın 3 günü yaptığımız uçuşlar ile KOBİ'lerimizi dünyaya taşıyoruz. Son dönemin yükselen yıldızı olan e-ihracat konusunda ülkemiz çok önemli fırsatlar bulunduruyor. KOBİ'lerimizin internet satışları ile dünyaya açılmasında verdiğimiz desteklerin sonuçlarını görmek bizleri son derece mutlu ediyor. KargomKolay ve Akbank iş birliği ülkemizde e-ihracat yapan KOBİ'lerin sayısının ve ihracat hacimlerinin artmasına büyük katkı sağlayacak, ülkemizin e-ihracat potansiyelinin hak ettiği yere ulaşmasına giden yolda büyük bir adım olacaktır.' değerlendirmesinde bulundu. Verilen bilgiye göre, Akbank, KargomKolay üyesi KOBİ'lere sunduğu avantajlı kargo olanaklarının yanı sıra KOBİ'leri ücretsiz ve indirimli ürün ve hizmetlerle de destekliyor. Bu kapsamda Akbanklı olan KOBİ'ler 'Hoş geldin avantajları' ile 12 ay boyunca, 100 adet havale, 100 adet EFT ve 2 adet 25 yapraklı çek karnesi gibi bankacılık işlemlerini ücretsiz gerçekleştirebiliyor. Taksitli ticari kredisini Akbank'tan alan KargomKolay üyeleri, avantajlı vade ve faiz oranlarından yararlanabiliyor. Aynı zamanda Axess Business kredi kartı sahibi olanlar 1.000 TL chip-para kazanma fırsatına sahip oluyor. Üye işyeri avantajları kapsamında ise yeni Akbanklı KargomKolay üyeleri, üye işyeri başvurularında, yıl sonuna kadar yurt içi peşin işlemlerde tüm kartlar için yüzde 1,39 komisyon oranından ve yüzde 50 POS hizmet ücreti indiriminden faydalanabiliyor. Akbanklı KargomKolay üyeleri, 'Maaş Ödeme Programı' ile personel maaş tutarlarını belirttiği tarih ve miktarda otomatik olarak firma hesabından personel hesaplarına aktarırken, avantajlı kişi başı promosyon ödemelerinden yararlanıyor.

Teknosa ilk 6 ayda yaklaşık 14,5 milyar TL ciroya ulaştı Haber

Teknosa ilk 6 ayda yaklaşık 14,5 milyar TL ciroya ulaştı

Türkiye teknoloji perakendeciliğinin ve e-ticaretin önde gelen markalarından Teknosa, çoklu kanalda gerçekleştirdiği yatırım hamleleriyle 2023 yılının ilk 6 ayında geçen yıla göre yüzde 131 büyüme ile yaklaşık 14,5 milyar TL ciroya ulaştı. Sabancı Holding iştiraklerinden Teknosa, istikrarlı bir şekilde büyümeye devam ediyor. Mağazaları olan dijital bir platforma dönüşüm yolculuğunda sektörde pek çok yeniliğe imza atan marka, yılın ilk 6 ayında geçen yıla göre yüzde 131 büyüyerek, yaklaşık 14,5 milyar TL ciroya ve 299 milyon TL net kara ulaştı. Türkiye’de sektörünün ilk teknoloji odaklı pazaryeri iş modellerinden birini hayata geçiren marka, e-ticarette de brüt işlem hacmini (GMV) 3 katından fazla artırarak, 2,8 milyar TL’nin üzerine taşıdı. 2023 yılının ilk 6 ayında FAVÖK (Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kar) tutarını da cirodaki büyümenin yanı sıra maliyet optimizasyonu ve kontrollü gider yönetimi sayesinde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 113 oranında artıran marka, 1,2 milyar TL’ye ulaştırdı ve yılın ikinci çeyreğinde de ilk çeyrekteki başarılı performansını artırarak sürdürdü. “Hem dijital kanallarda hem mağazalarda yatırımlarımızı sürdürüyoruz” 2023 yılı ilk 6 ay sonuçlarını değerlendiren Teknosa Genel Müdürü Sitare Sezgin, müşterilerin teknolojiye dair tüm ihtiyaçlarını en iyi deneyimle karşılamak için hem dijital kanallarda hem mağazalarda pek çok yatırımı hayata geçirdiklerini belirterek, şunları söyledi: “Çoklu kanalda ve benzersiz müşteri deneyimi konusunda hayata geçirdiğimiz uygulamalarla yılın ilk 6 ayında yüzde 131 büyüyerek, yaklaşık 14,5 milyar TL ciroya ulaştık. İstikrarlı bilanço yönetimimiz ile güçlü finansal yapımızı koruduk. Bu başarıda emeği geçen tüm Teknosa ekiplerini yürekten kutluyorum. Sürdürülebilir güçlü büyüme hedefimiz doğrultusunda dijital kanallarımızla birlikte mağaza yatırımlarımızda da hız kesmedik. İlk 6 ayda 5 yeni mağaza açtık, 6 mağazamızı da yeniledik. Müşterilerimizle 2 yıl önce buluşturduğumuz sadakat programımız TeknoClub 2,3 milyon üyeyi aşarken, Teknosacell abone sayımız 440 bine ulaştı. Yeni teknolojilere erişilebilir fiyatlarla ulaşmak isteyen teknolojiseverlere zengin bir yelpazede kaliteli ürün çeşitliliği ile sunduğumuz ve 2015 yılında kurulan özel markamız Preo’da 10 milyon ürünü müşterilerimizle buluşturmanın mutluluğunu yaşadık. Ürün gamımızı akıllı çocuk saati, büyük inç TV gibi yeni ürünlerle zenginleştirmeye devam ettik. Türkiye’nin elektronik ürünlerdeki en büyük servis ekosistemini oluşturma yolunda hayata geçirdiğimiz Tekno Hizmet kapsamında katma değerli yeni paketlerin satışına başladık. İklimlendirme sektöründeki öncü markamız İklimsa ile Güneş Enerjisi Sistemleri (GES) alanında yürüttüğümüz faaliyetlerde güçlü iş birlikleri geliştirerek önemli proje anlaşmalarına imza attık. 16 yıldır sürdürdüğümüz Kadın için Teknoloji projemizde yeni dönem eğitimlerine ilk günkü heyecanla başladık. Yıl boyunca 4 bin kadına eğitim vermeyi planladığımız projemizi, deprem bölgesinde yüz yüze eğitimleri de kapsayacak şekilde genişlettik. Şirketimizdeki fijital dönüşümü, benzersiz müşteri deneyimi uygulamalarımızı, satış sonrası hizmetlerimizi ve işinin ehli uzman ekiplerimizi yeni imaj kampanyamızda anlatarak, ‘Teknoloji Teknosa’da Güzel’ dedik. ‘Yılın Teknoloji Perakende Şirketi’ ödülünden ‘Sektörünün En İtibarlı Markası’ ödülü de dahil 15’i aşkın ödül kazandık. Ödüllerle taçlanan yeniliklerimizi sürdürmeye ve tüm paydaşlarımız için değer oluşturmaya devam edeceğiz.”

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.