Hava Durumu

#E-Ticaret

TOURISMJOURNAL - E-Ticaret haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, E-Ticaret haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Kapıda Nakit Ödemede Patlama: 1,6 Milyon Siparişte Kullanıldı Haber

Kapıda Nakit Ödemede Patlama: 1,6 Milyon Siparişte Kullanıldı

İSTANBUL (İHA) – Türkiye’de e-ticaretin yükselen trendi "Kapıda Nakit Ödeme" oldu. 2023 Temmuz ayından bu yana 500'e yakın e-ticaret ve perakende platformundan verilen siparişlerde bu ödeme yöntemi kullanılarak 1,6 milyondan fazla işlem gerçekleştirildi. Özellikle İstanbul, İzmir, Ankara, Antalya ve Bursa'da yoğun ilgi gören bu hizmet, müşterilere daha esnek bir alışveriş deneyimi sunuyor. HEPSİJET'İN "KAPIDA NAKİT ÖDEME" HİZMETİNE YOĞUN İLGİ 81 ilde hizmet veren HepsiJET, e-ticaret deneyimini kolaylaştırmak için devreye aldığı "Kapıda Nakit Ödeme" seçeneğiyle büyük ilgi topladı. Bu hizmet sayesinde müşteriler, online alışverişlerinde teslimat sırasında ödeme yapabiliyor. HepsiJET, 500'e yakın e-ticaret ve perakende firmasıyla yaptığı iş birliği sayesinde bu seçeneği daha geniş kitlelere sunmayı başarıyor. Müşteriler, popüler alışveriş platformlarından verdikleri siparişlerin ödemesini, ürün teslim edildiğinde nakit olarak yapabiliyor. Bu yöntem, ödeme sürecini esnekleştirirken, tüketicilere siparişi kontrol etme fırsatı da tanıyor. HEPSİJET GENEL MÜDÜRÜ: "YENİLİKÇİ ÇÖZÜMLER ÜRETİYORUZ" HepsiJET Genel Müdürü Atilla Alver, "Kapıda Nakit Ödeme" hizmetine ilişkin yaptığı açıklamada, "HepsiJET olarak, müşterilerimize ve iş ortaklarımıza yenilikçi çözümler sunmak için varız. ‘Kapıda Nakit Ödeme' hizmeti, alışveriş deneyimini daha esnek ve zengin hale getirerek hem müşterilerimize hem de iş ortaklarımıza önemli avantajlar sunuyor" dedi. Alver, müşterilerin teslimat sırasında ürünü kontrol etme fırsatı bulduklarını, herhangi bir sorun olmadığında ise ödemelerini hızlıca nakit olarak yapabildiklerini belirtti. Bu yenilikle müşteri memnuniyetini artırdıklarını dile getiren Alver, tahsilatlı kargo operasyonunu geliştirme ve büyütme hedefiyle hareket ettiklerini söyledi. EN FAZLA KAPIDA NAKİT ÖDEME İSTANBUL'DA YAPILDI "Kapıda Nakit Ödeme" hizmetine Türkiye genelinde ilgi büyük olurken, İstanbul bu yöntemi en çok kullanan il oldu. 81 ilin tamamında kullanılabilen bu ödeme yöntemi, büyükşehirlerdeki kullanıcılar tarafından daha çok tercih edildi. İstanbul’un ardından İzmir, Ankara, Antalya ve Bursa, kapıda ödeme yöntemini en çok kullanan iller olarak öne çıktı. 1,6 MİLYON TESLİMATTA NAKİT ÖDEME TERCİH EDİLDİ HepsiJET'in verilerine göre, "Kapıda Nakit Ödeme" yöntemiyle 1,6 milyondan fazla teslimatta ödeme yapıldı. Kullanıcıların artan ilgisi, e-ticaret sektöründe ödeme seçeneklerinin ne kadar önemli olduğunu bir kez daha gözler önüne serdi. HepsiJET, bu yöntemle hem müşterilere hem de e-ticaret firmalarına avantaj sunduklarını belirterek, hizmetin daha da genişleyeceğinin sinyalini verdi. Müşterilerin alışveriş esnasında daha fazla esneklik ve güven aradığı günümüzde, kapıda nakit ödeme yöntemi, e-ticaretin vazgeçilmez bir parçası olmaya aday görünüyor.

Kasım Ayında E-Ticaret Alışverişleri Yüzde 101 Arttı Haber

Kasım Ayında E-Ticaret Alışverişleri Yüzde 101 Arttı

İSTANBUL (İHA) - Garanti BBVA Ödeme Sistemleri (GÖSAŞ), Kasım ayı alışveriş verilerine dair bir rapor yayımladı. Garanti BBVA’nın Kasım ayına ait kredi kartı harcama verilerine ve POS kullanımlarına göre, e-ticaret alışverişleri geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 101 artış gösterdi. E-ticaret harcamalarının toplam kart harcamaları içindeki payı ise yüzde 34’e yükseldi. Kasım ayında yapılan indirimli kampanyalar, online alışverişlerin zirve yapmasını sağladı. MOBİLYA-DEKORASYON SEKTÖRÜ EN FAZLA ARTIŞI SAĞLADI "Efsane Kasım", "Muhteşem Cuma", "Siber Pazartesi" gibi sloganlarla duyurulan yılın büyük indirim dönemi Kasım ayında online alışverişlerde en fazla harcama yapılan kategori, yüzde 110 artışla Mobilya-Dekorasyon sektörü oldu. Bunu, yüzde 99 artışla Kozmetik ve yüzde 93 artışla Giyim ve Aksesuar sektörleri izledi. TAKSİTLİ ALIŞVERİŞLERDE ARTIŞ Kasım ayında yapılan e-ticaret alışverişlerinin yüzde 47’si taksitli olarak gerçekleştirildi. Taksitli alışverişler, bir önceki yıla göre yüzde 107 artarken, peşin alışverişlerdeki artış ise yüzde 97 oldu. KADIN VE ERKEK TÜKETİCİLERDE BENZER ARTIŞ Kadın tüketiciler, alışverişlerini geçen yıla göre yüzde 99 oranında artırdı. Erkek tüketicilerin harcamaları ise yüzde 101 artış gösterdi. Kadınlar en fazla Mobilya-Dekorasyon, Kozmetik ve Elektronik kategorilerinde alışveriş yaparken, erkekler Mobilya-Dekorasyon, Giyim & Aksesuar ve Konaklama sektörlerini tercih etti. BURSA VE KOCAELİ EN FAZLA ARTIŞ GÖSTEREN ŞEHİRLER OLDU E-ticaret harcamalarının en fazla arttığı iller sırasıyla Bursa (yüzde 127) ve Kocaeli (yüzde 122) oldu. İzmir, Ankara ve İstanbul ise diğer öne çıkan şehirler arasında yer aldı.

Geleceğin Mesleği Altı Haneli Maaş Vadediyor Haber

Geleceğin Mesleği Altı Haneli Maaş Vadediyor

Dijital pazarlama ekosistemi, reklam pastasında yüzde 70’lik bir pay alarak hızla büyümeye devam ediyor. Bu büyümede makine öğrenmesinin katkısı büyük. Yapay zekâ, kullanıcı davranışlarını analiz edip doğru müşteriyi hedefleyerek etkili sonuçlar sunuyor. Ayrıca, AB testi gibi süreçleri otomatikleştirerek zamandan tasarruf sağlıyor. Görsel, sesli ve video içeriklerle doğru mesajı doğru zamanda ileterek dönüşüm oranlarını artırıyor. SEKTÖR ÇİFT HANELİ BÜYÜYOR Yapay zekâyı süreçlerine entegre etmek isteyen şirketlerin şu adımları izlemesi öneriliyor: Zaman ve verimlilik analizi yapın: Otomasyona geçebilecek birimleri belirleyin. Doğru araçları seçin: İhtiyaca uygun araçları araştırın ve AR-GE çalışmaları yapın. Eğitim süreçlerini planlayın: Personelin bu araçları nasıl kullanacağını öğrenmesini sağlayın. E-TİCARETTE YAPAY ZEKÂ İLE BAŞARI FORMÜLLERİ Yapay zekâ, e-ticarette kullanıcı davranışlarını analiz ederek her müşteriye kişiselleştirilmiş deneyimler sunuyor. Örneğin, bir müşteri ayakkabı alırken ona kemer veya pantolon önererek sepet tutarını artırmak mümkün hale geliyor. Segmentasyon sayesinde, satın almaya yakın kullanıcılar için özel pazarlama mesajları oluşturulabiliyor. Bu yöntem, hem kullanıcı etkileşimini artırıyor hem de dönüşüm oranlarını yükseltiyor. YAPAY ZEKÂ EĞİTMENLİĞİ: YENİ BİR MESLEK Yapay zekâ eğitmenliği, doğru ve kaliteli veriyle yapay zekâyı besleyerek yüksek performans ve başarılı sonuçlar elde etmeyi amaçlayan bir meslek olarak önümüzdeki yıllarda öne çıkacak. Bu alanda uzmanlaşmak, geleceğin dijital dünyasında büyük avantaj sağlayabilir. Ayrıca, yapay zeka ve makine öğrenmesi teknolojilerinin temelini oluşturan büyük veriyle çalışan ve bu verileri anlamlandıran veri odaklı meslekler de giderek daha popüler hale geliyor. Örneğin, veri mühendisliği, gelecekte yoğun talep görecek meslekler arasında olacak. Veri mühendisleri, büyük veri setlerini toplamak, düzenlemek ve analiz etmek için altyapılar kurarak yapay zeka uygulamalarının gelişimini destekleyecek. MooF Dijital Reklam Ajansı ve Dijital Pazarlama Okulu kurucusu ve girişimci Yasin Kaplan’a göre, yapay zekâ eğitmenliği, özellikle yurt dışı projelerinde yer alındığında 6 haneli maaşlar kazanmayı mümkün kılıyor. Son 10 yılda her yıl çift haneli büyüyen dijital pazarlama sektörü, markaların stratejilerinin merkezinde yer alıyor. Yapay zekâ, bu alandaki rehberlik rolüyle süreçleri hızlandırmaya ve daha etkili hale getirmeye devam ediyor. Dijital teknolojilere yapılan yatırımların artmasıyla sektörün gelecekte daha da büyümesi bekleniyor.

LC Waikiki’den Teknoloji Atağı: LCW Digital Haber

LC Waikiki’den Teknoloji Atağı: LCW Digital

İSTANBUL (İHA) - Türkiye’nin önde gelen moda perakende markalarından LC Waikiki, dijital dönüşüm yolculuğunda yeni bir adım atarak LCW Digital’i kurdu. Şirketin yüzde 100 iştiraki olan LCW Digital, moda ile teknolojiyi buluşturarak sektörde yenilikçi bir fark yaratmayı hedefliyor. 5 kıtada, 60 ülkede 1.300’den fazla mağazası ve 25 lojistik merkeziyle faaliyet gösteren LC Waikiki, 800 kişilik BT ekibiyle yapay zeka, üretken yapay zeka, iş zekası, bulut bilişim ve e-ticaret gibi alanlarda projeler geliştiriyor. Şirket, e-ticaret, lojistik, mağazacılık, tedarik zinciri ve planlama gibi birçok alanda teknoloji çözümleri sunuyor. Bu çözümleri, Türkiye’deki iki veri merkezi ve iki büyük bulut hizmet sağlayıcı üzerinden gerçekleştiriyor. LCW Digital, bu stratejiyi bir üst seviyeye taşımayı ve teknoloji dünyasında öncü bir oyuncu olmayı hedefliyor. LCW Digital yalnızca LC Waikiki’nin ihtiyaçlarını karşılamakla kalmayacak, aynı zamanda Türkiye’nin teknoloji ekosistemine de katkıda bulunacak. Üniversite-sanayi iş birliklerini güçlendirme, inovasyon kültürünü destekleme ve Ar-Ge projeleriyle sektöre değer kazandırma gibi misyonlarla yola çıkan LCW Digital, ulusal ve uluslararası pazarlarda LC Waikiki’nin konumunu daha da ileriye taşımayı planlıyor. LC Waikiki Dijital Dönüşüm ve Bilgi Teknolojileri Genel Müdürü Şerafettin Özer, şirketin teknolojide global trendleri yakından takip ettiğini belirterek, "LC Waikiki olarak perakende sektöründe ve moda dünyasında öncü bir marka olarak konumlanıyoruz. Şimdi LCW Digital ile bu liderliği teknoloji alanına da taşıyoruz. Halihazırda güçlü teknoloji ekibimizle pek çok yenilikçi projeye imza attık. Ancak artık bunu bir adım ileriye taşıyarak, dijitalleşme ve Ar-Ge odaklı bir yapıya kavuşuyoruz. LCW Digital ile sadece kendi iş süreçlerimizi daha da güçlendirmekle kalmayacak, aynı zamanda ülkemizin teknoloji geliştirme kapasitesine katkı sağlayacağız. Bu hamle, moda ve teknolojinin kesişim noktasında nasıl bir fark oluşturabileceğimizi gösteren güçlü bir örnek olacak" dedi. Yeni girişimle birlikte LCW Digital, yapay zeka ve üretken yapay zeka ekseninde veri odaklı karar alma süreçlerini optimize eden, e-ticaret ekosistemine yenilikçi çözümler sunan ve müşteri deneyimini geliştiren projelere imza atmayı hedefliyor. LC Waikiki, bu hamlesiyle moda ve teknoloji sektörlerinde liderlik konumunu güçlendirmeyi amaçlıyor.

Ticaret Bakanlığı’ndan E-İhracatçılara Kapsamlı Rehber Haber

Ticaret Bakanlığı’ndan E-İhracatçılara Kapsamlı Rehber

ANKARA (İHA) - Ticaret Bakanlığı, ihracatçılar için önemli bir kaynak olan "E-İhracat Pazarları ve Ülke Gümrük Uygulamaları Rehberi"ni yayımladı. Bakanlıktan yapılan açıklamada, rehberin 21. yüzyılın getirdiği teknolojik ilerleme ve küresel ticaretin dinamikleri doğrultusunda Türk markalarının ve ürünlerinin küresel pazarlara sunulmasına katkı sağlamak amacıyla hazırlandığı belirtildi. Bu kapsamda özellikle “Uzak Ülkeler Stratejisi”ne odaklanılarak, e-ihracatta potansiyel taşıyan ülkeler için özel olarak hazırlanan "Potansiyel E-İhracat Pazarları Raporu", 2024 yılı için güncellenip genişletildi. Yeni içerikleriyle Ticaret Bakanlığının internet sitesinde yayımlanan rehber, ihracatçılara potansiyel pazarlara dair stratejik bir yol haritası sunarak e-ihracata ilişkin ihtiyaç duyabilecekleri bilgileri tek bir kaynakta topluyor. Rehberle ilgili açıklamada: "İki ana bölümden oluşan rehberin ilk kısmı olan 'E-İhracat Pazarları' bölümü; sosyo-ekonomik analizler, ödeme sistemleri, sosyal medya eğilimleri, e-ticaret mevzuatı ve hızlı kargo altyapısı gibi birçok konuda pazara giriş stratejileri oluşturmaya yönelik kılavuz bilgiler sunmaktadır" ifadeleriyle ilk bölüm tanıtıldı. Rehberin ikinci bölümü  olan "Ülke Gümrük Uygulamaları" ile ilgili, "Bu bölümde sınır ötesi e-ticaret işlemlerine dair genel prosedürlerden, ülkelere özgü vergi uygulamaları, yasaklar, muafiyetler ve zorunlu belgeler gibi detaylı bilgilere kadar ihracatçıların gümrük süreçlerini kolaylaştıracak kapsamlı içerikler sunulmaktadır" ifadelerine yer verildi. Milli ve uluslararası kaynaklardan yararlanarak hazırlanan rehberin iş dünyası, karar alıcılar ve ilgili tüm paydaşlar için kıymetli bir bilgi kaynağı olacağı eklendi. Genişletilen rehber ile, firmaların yeni pazarlara girişlerini kolaylaştırılacağı, pazarlarda tutunmaları, büyümeleri ve gümrük süreçlerini etkin bir şekilde yönetmeleri için önemli bir kaynak teşkil edeceği belirtildi. Atılan adımlarla Türkiye'yi küresel ticarette etkin bir konuma getirmek için çalışılmaya devam edileceği vurgulandı.

Hepsiburada ''Eskiyi Kapında Yenile'' servisini başlattı Haber

Hepsiburada ''Eskiyi Kapında Yenile'' servisini başlattı

Hepsiburada, eski telefonun değerinin anında indirim olarak yansıdığı, değişim sürecinin kapıda tamamlandığı hızlı ve ekonomik hizmeti “Eskiyi Kapında Yenile” hizmetini hayata geçirdi. Bu adımla e-ticaret platformu, çoğunlukla büyük şehirlerde fiziksel mağazalar üzerinden erişilebilen telefon yenileme hizmetini, Türkiye’nin 81 ilinde online ortama taşıyor. E-ticaret platformu tarafından hayata geçirilen bu yeni hizmet sayesinde 81 ilde yaşayan kullanıcılar, eski telefonlarını hızlı ve pratik bir yöntemle değerlendirerek yenisine kavuşma fırsatı yakalıyor. Tüm işlemler online yapılıyor, değişim kapıda oluyor Yapılan açıklamaya göre, e-ticaret platformun başlattığı bu yeni hizmetle kullanıcılar yeni telefonlarını seçip, değiştirmek istedikleri eski telefona ait bilgileri ve telefonun mevcut durumuyla ilgili üç soruyu yanıtladıktan sonra, sistem telefon için ön teklif sunuyor ve anında yansıyan indirimle ödeme işlemi gerçekleştiriliyor. Teslimat aşamasında uzman HepsiJET ekipleri tarafından eski telefon inceleniyor ve onaylanması sonrasında yeni telefon teslim edilip eskisi alınarak süreç tamamlanıyor. HepsiJET ile 81 ilde yenileme hizmeti HepsiJET, bu hizmet sürecinde müşterilere kapıda yenileme kolaylığı sunarak, eski telefonların değerlendirilmesinde ve yeni telefonların teslimatında güvenilir bir hizmet sağlıyor. Yeni cihazların yaklaşık yüzde 85’i HepsiJET’in hızlı ve güvenli dağıtım ağı sayesinde ertesi gün yapılabilirken, uzman HepsiJET ekipleri sürecin müşteriler açısından pürüzsüz ilerlemesini sağlıyor. Döngüsel ekonomiye katkı Teslim alınan telefonlar, uzmanlar tarafından sertifikalı olarak yenilenip tekrar ekosisteme kazandırılıyor. Eski telefonların yeniden değerlendirilerek satışa sunulmasını mümkün kılan bu hizmetle Hepsiburada, sadece kullanıcılarına ekonomik ve kolay şekilde telefon yenileme hizmet sunmakla kalmıyor, aynı zamanda kaynakların verimli kullanımını teşvik ederek çevresel sürdürülebilirliğe de katkıda bulunuyor. Bu model aynı zamanda dileyen kullanıcılara da ekonomik ve güvenlik ikinci el telefon satışını da mümkün kılıyor. “Ölçeği, yaygınlık ve marka çeşitliliğiyle bu hizmetimiz, dünyada ve Türkiye'de bir ilk” Konuyla ilgili olarak düzenlenen basın toplantısında konuşan Hepsiburada Ticari Grup Başkanı Ender Özgün, şunları söyledi: “Şirket olarak, kullanıcılarımızın hayatını kolaylaştırmak ve onlara en iyi hizmeti sunmak bizim önceliğimiz. Türkiye’nin 81 ilindeki kullanıcılarımıza en yeni teknolojiyi, en avantajlı koşullarla kapılarına kadar götürmeyi amaçlıyoruz. Bugün Türkiye’de internet üzerinden satılan her üç telefondan birinin platformumuz aracılığıyla satılıyor olması, milyonlarca kullanıcımızın bize duyduğu güvenin bir yansıması. Elektronik alışverişinde müşterilerimize uçtan uca sunduğumuz hizmetler, Hepsiburada’nın yalnızca bir satış platformu değil, aynı zamanda kullanıcılarının hayatını kolaylaştıran bir teknoloji partneri olduğunu net bir şekilde gösteriyor. Ölçeği, yaygınlık ve marka çeşitliliğiyle bu hizmetimiz, dünyada ve Türkiye'de bir ilk olma özelliği taşıyor. Bu güveni, Hepsijet'in lojistik desteğiyle sunduğumuz kapıda telefon yenileme hizmetimizle perçinliyoruz.” “Sürdürülebilirliğe ve döngüsel ekonomiye katkıda bulunduğumuz için mutluyuz” Özgün sözlerine şöyle devam etti: “Bu yenilikçi adımımızla, kullanıcılarımızın teknoloji alışverişlerini daha rahat, güvenli ve sorunsuz hale getiriyoruz. Amacımız, her zaman olduğu gibi, kullanıcılarımızın beklentilerini aşmak ve onlara sektördeki en iyi teklifi sunmak. Ayrıca, sürdürülebilirlik ve döngüsel ekonomiye katkıda bulunarak, hem çevremizi koruyor hem de ekonomimize uzun vadeli bir değer katıyoruz. Şirket olarak, kullanıcılarımızın yanında olmaya ve onlara en iyi çözümleri sunmaya devam edeceğiz.” “Yıl sonuna kadar 50 bin telefonu kapıda yenileyeceğiz” Basın toplantısında gazetecilerin sorularını yanıtlayan Hepsiburada Mobil Kategoriden Sorumlu Grup Direktörü Murat Atamer ise şu bilgileri paylaştı: “Eskiyi Kapında Yenile” hizmetimizle, kullanıcılarımıza sadece eski telefonlarını yenileme imkânı sunmakla kalmıyoruz; aynı zamanda bu süreci evlerinden çıkmadan, tamamen zahmetsiz ve hızlı bir şekilde tamamlamalarını sağlıyoruz. Kullanıcılardan aldığımız eski telefonlar ise uzman ekiplerce özenle incelenip sertifikalı olarak yenileniyor ve tekrar piyasaya kazandırılıyor. 2022’de başlattığımız eski telefonu yenileme çalışmamızla 60 bin telefonu yeniledik. Çok yakın zamanda sunmaya başladığımız Eskiyi Kapında Yenile çalışmamızın pilot aşamasında 600 kullanıcı ile yaptığımız pilot çalışmada elde ettiğimiz yüzde 92 kullanıcı memnuniyeti oranı, bu hizmetin ne kadar değerli ve kullanıcılarımızın beklentilerini karşılamada ne denli başarılı olduğunu açıkça ortaya koyuyor. Yıl sonuna kadar 50 bin telefon değişimini kapıda tamamlamayı hedefliyoruz. Amacımız, Türkiye genelinde kullanıcılarımıza en hızlı, güvenilir ve kolay telefon yenileme çözümünü sunarak, onların yanında olmaya devam etmek. Türkiye'nin her yerinde bu hizmeti yaygınlaştırarak, e-ticaret sektöründe bir kez daha fark oluşturuyor, kullanıcılarımızı en yeni teknolojilerle buluşturmaya devam ediyoruz.” Yerli start-up iş birliğiyle hayata geçirildi Açıklamaya göre e-ticaret platformu, “Eskiyi Kapında Yenile” hizmetini, Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Bakanlığı Yenileme Yetki Belgesi’ne sahip yerli girişim Getmobil ile iş birliği yaparak hayata geçiriyor. Kullanıcıların güvenli ve yüksek standartlarda bir yenileme süreci yaşamasını sağlayan bu iş birliği, Hepsiburada’nın yerli girişimlere verdiği desteğin de güçlü bir örneğini oluşturuyor. Bu hizmet kapsamında toplanan eski telefonlar, Getmobil’in uzman teknisyenleri tarafından özenle yenileniyor ve 12 ay garanti ile yeni kullanıcılarına sunuluyor.

Ek gümrük vergisi e-ticaret sektörünü etkileyecek Haber

Ek gümrük vergisi e-ticaret sektörünü etkileyecek

Resmi Gazete’de yayımlanan Cumhurbaşkanı kararıyla, yurtdışından sipariş edilen ürünlere ek gümrük vergisi getirildi. Yeni düzenlemeye göre ise Avrupa Birliği ülkelerinden doğrudan gelmesi halinde yüzde 30, diğer ülkelerden gelmesi halinde yüzde 60, 6 Haziran 2002 tarihli ve 4760 sayılı Özel Tüketim Vergisi Kanununa ekli (IV) sayılı listede yer alan eşya olması durumunda ise yukarıdaki oranlara ilave yüzde 20 oranında tek ve maktu bir vergi tahsil edilecek. Asset Worlwide Express İcra Kurulu Üyesi İbrahim Taşkın ise alınan bu kararın e-ticaret sektörü üzerindeki etkilerini değerlendirerek yeni gümrük vergisi düzenlemeleri, e-ithalatta önemli bir dönüm noktası olabileceğini belirtti. Taşkın, “Daha önce 150 Euro olan tek ve maktu vergi ödenerek ithal edilecek eşya bedeli üst limiti 30 euroya düşürüldü. 30 Euro’yu geçmeyen eşyalarda posta ve hızlı kargo şirketlerince yeni oranlarda tek ve maktu vergi tahsil edilerek BGB (Basitleştirilmiş Gümrük Beyanı) çerçevesine tamamlanabilecek. 30 Euro’yu geçen, ancak bin 500 Euro’yu geçmeyen eşyaların ithalat işlemi posta ve hızlı kargo şirketlerince veya gümrük müşavirlerince normal ithalat prosedürü çerçevesinde yerine getirilebilecek. Bin 500 Euro’yu geçen eşyalarda ise ticari ithalat prosedürü uygulanacak” dedi. “Tüketici hakları ve piyasadaki rekabet dengesi de göz önünde bulundurulmalı” Taşkın, aynı zamanda yerli üreticilerin korunması adına atılan bu adımın önemine de vurgu yaparak, “Özellikle tüketim malları ithalatında dış ticaret açığına ve maliyenin vergi hasılatına etkileri olacaktır. Ancak vergilerin artırılması, özellikle küçük işletmelerin ve bireysel tüketicilerin maliyetlerini artırarak e-ticaret hacmini ve bir nebze de olsa enflasyonu olumsuz etkileyebilir. Yurtdışından gelen ürünlere ek gümrük vergisi uygulanması, yerli üreticilere rekabet avantajı sağlayabilir. Ancak, bu tür önlemler alınırken, tüketici hakları ve piyasadaki rekabet dengesi de göz önünde bulundurulmalı. İlaç ve sağlık ürünleri gibi kritik öneme sahip eşyalar üzerindeki ek vergiler, tüketicilerin bu ürünlere erişimini zorlaştırabilir. Sağlık sektöründe maliyetlerin artması, uzun vadede sağlık hizmetlerinde aksamalara yol açabilir" diye konuştu. “Ülke olarak ihracat ve turizm döviz ihtiyacımızı karşılayabileceğimiz yegane alan” E-ticaretin geleceği hakkında da açıklamalarda bulunan Taşkın, "Özellikle sınır ötesi e-ticareti 3 ana başlıkta değerlendirmek gerekiyor; e-ihracat, e-ithalat, e-transit olarak. Ülke olarak ihracat ve turizm döviz ihtiyacımızı karşılayabileceğimiz yegane alan. Bu çerçevede, e-ihracatın toplam ihracat içerisinde payı ve küresel e-ticaret hacmimiz açısından son derece önemli. E-ithalat tarafında az önce bahsettiğimiz yeni vergi düzenlemeleriyle e-transit fırsatı kaçırılıyor. Türkiye’nin gerek 3 kıtaya coğrafi avantajı, yeni havalimanının alt yapısı ve milli bayrak taşıyıcımız THY- Turkish Cargo ile 100’den fazla ülkeye düzenli sefer yapmamızın avantajı kullanılmalı. Köln e-ticaret üssü olarak kendini konumlandırıp, e-ticaret ihtisas gümrüğü ve diğer avantajlarla önemli fırsatlar sunuyor. Aynı şekilde Birleşik Arap Emirliği Dubai Commercity ile bu fırsatı görüp ciddi teşviklerle de potansiyeli değerlendirmekte” şeklinde konuştu. “E-ticaret, Türkiye’nin uluslararası ticaretteki konumunu güçlendirmesi için büyük fırsat” İbrahim Taşkın, son olarak e-ticaretin Türkiye’deki geleceğine dair görüşlerini paylaşarak, "E-ticaret, Türkiye’nin ekonomik büyümesi ve uluslararası ticaretteki konumunu güçlendirmesi için büyük bir fırsat. Ancak, geleneksel ticaretten yeni nesil ticarete geçerken, ekonomimize ciddi değer sağlayacak potansiyel için yasal düzenlemelerin vakit kaybetmeden hayatımıza girmesi şart” ifadelerini kullandı.

E-ticaret sektörü 2023 yılında yüzde 132 büyüdü Haber

E-ticaret sektörü 2023 yılında yüzde 132 büyüdü

iyzico, Dogma Alares ve Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) iş birliğiyle hazırlanan ‘2023 Türkiye E-Ticaret Ekosistemi Raporu’nun sonuçları açıklandı. Rapora göre Türkiye'deki e-ticaret büyümesi 2020 yılından bu yana düzenli olarak artıyor. 2023 yılında Türkiye’de yüzde 132 büyüme gösteren e-ticaret satış hacmi, 1.855 milyar TL'ye ulaştı. 6 milyar adete yakın e-ticaret işlemi gerçekleşti. Önceki yıllara göre 2023'te işlem sayısının yıllık büyüme oranı ise yüzde 23 oldu. Ortalama sepet büyüklüğü ise 2023 yılında yüzde 108 büyüdü ve bir önceki yıla göre 255 TL artarak 492TL’yeyükseldi. Pandemi ile birlikte Türkiye E-ticareti zirve yaptı Pandemi sonrası 2021 yılında yüzde 69 olan Türkiye e-ticaret satış hacminin büyüme oranı bir sonraki yıl yüzde 110 olarak gerçekleşti. 2023 yılında ise yüzde 132 büyüyen e-ticaret sektörünün satış hacmi 1.855 milyar TL'ye ulaştı. 2020-2021 ve 2021-2022 arasında e-ticaret işlem sayısı sırasıyla yüzde 45 ve yüzde 43 büyürken 2023'te işlem sayısının yıllık büyüme oranı yüzde 23 oldu ve 6 milyar adete yakın e-ticaret işlemi gerçekleşti. Türkiye’nin e-ticaret hacmi dolar bazında değerlendirildiğinde ise 2022-2023 yıllarında yüzde 64 büyüyen e-ticaret pazarı, 2023 yılı sonunda 78 milyar dolar oldu. Yaklaşık 1.9 milyar TL’lik hacim değeri ile Türkiye’deki e-ticaret faaliyetleri, 2023 yılında Gayrisafi Yurt İçi Hasılanın (GSYİH) yüzde 6.8’ine karşılık geldi. Türkiye’deki perakende e-ticaret hacmi ise, toplam perakende hacminden aldığı yüzde 18,3’lük pay ile dijital dönüşümün perakende sektöründe etkili olduğuna işaret etti. Bir yandan e-ticaretin GSYİH’den aldığı payda devam eden artış trendi, öte yandan Türkiye’nin diğer ülkelerle kıyaslanmasında ortaya çıkan tablo, Türkiye’de e-ticaret sektörünün ciddi büyüme potansiyelini sürdürdüğünü gösterdi. "Dünyada e-ticaret büyüme hızı devam ediyor" iyzico olarak 2021 yılından bu yana hazırlanan ‘2023 Türkiye E-Ticaret Ekosistemi Raporu’nu yayınladıkları için çok heyecanlandıran bir rapor olduğunu aktaran iyzico Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Şebnem Dağ Güven, “Çünkü dünyaya baktığımızda e-ticaretin hızlıca büyümeye devam ettiğini görüyoruz. Gelişmiş ülkelerde e-ticaretin gayri safi yurt içi hasıladan aldığı pay yüzde 15 seviyelerine gelmiş durumda. Türkiye’de bu büyüme hızla devam ediyor. Geçtiğimiz seneye kıyasla yaklaşık 1.7 puanlık bir artışla e-ticaret, gayri safi yurt içi hasılanın yüzde 6.8’ine ulaştı. Bu tabii ki bizi çok heyecanlandırıyor. Biz şirket olarak finansal hizmetlerin demokratikleştirilmesi üzerine yola çıktık. E-ticarette ölçek bağımsız tüm kurumların dijitalleşmesi, e-ticarete açılması ve bunda faaliyet göstermeleri ve büyümeleri üzerine çalışıyoruz. Bu rakamlar Türkiye’nin büyüme anlamında çok büyük bir potansiyele sahip olduğunu gösteriyor ve bu hızlı büyüyeceğini de ima ediyor. iyzico olarak bunun yansımasını kendi rakamlarımızda da görüyoruz. 2023 senesinde 120 milyonun üzerinde bir hacim ve 120 binin üzerinde üye iş yeri ile kapattık. İşlem adetlerinde 215 milyon adetin üzerine ulaştık. Tüketiciler tarafında ise 6 milyon dijital cüzdana ulaşmış durumdayız. Önümüzdeki senede bu performansın devam edeceğine inanıyoruz” şeklinde konuştu. “Bilinirlik arttıkça kullanım da artacak diye düşünüyoruz” Yeni nesil alternatif ödeme yöntemleri dünyada çok yaygın olarak kullanıldığını belirten Güven, “Küresel e-ticarette işlemlerin yaklaşık yüzde 73’ü şimdi al sonra öde veya ön ödemeli kartlar, kripto ödemeler gibi alternatif ödeme çözümleri üzerinden geçiyor. Biz henüz bu seviyelerde değiliz. Türkiye olarak ödeme konusunda kredi kartı baskın bir ülkeyiz. 2023’e baktığımızda iyzico dijital cüzdan çözümümüzün aslında işlem adetlerinde yüzde 10, işlem hacminde ise yüzde 15’in üzerinde bir paya geldiğini görüyoruz. Bu da aslında tüketicilerin farkındalığı ve bu tarz çözümleri tercih etmesi açısından bizim için heyecan verici. Önümüzdeki dönemlerde de artacağını düşünüyoruz. Çünkü genç bir nesil çoğunlukta ve onlar bu tarz çözümlere daha çok adapte oluyor. Rakamlara detaylı baktığımızda dijital cüzdan ile yapılan ödemeler sepet büyüklüğünün kredi kartı il yapılan ödemelerden daha yüksek olduğunu görüyoruz. Cüzdanlar üzerinden sunulan ödeme çeşitliliği ve korumalı alışveriş güvenceleri gibi değerlerin yer ettiğini de görüyoruz. Bilinirlik arttıkça kullanım da artacak diye düşünüyoruz” ifadelerini kullandı. “Pazarın daha da büyümesi için e-ihracatın önünün açılması ve kullanıcı firmaların sayısının artması oldukça önem taşıyor” Yeni teknolojiler e-ticaret tarafında iş yapış süreçlerini geliştirdiğini ve geleneksel yöntemleri büyük ölçüde yenilediğini ifade eden Dogma Alares Kurucu Ortağı Erdal Güner, “Bu yönüyle ilgili teknolojiler, küresel ticarette dengeleri değiştiren en büyük unsurların başında geliyor. E-ticaret satış hacmi ve işlem sayısındaki artışların yanı sıra, 2022-2023 arasında Türkiye’de e-ticaretin GSYİH’den aldığı pay ile perakende e-ticaretin toplam perakendeden aldığı pay da artış gösterdi. Türkiye’nin diğer ülkelerle karşılaştırılması da ilgili payların Türkiye’de henüz doygunluğa ulaşmadığına ve e-ticaret açısından önde gelen ülkeleri yakalamak için gelişim potansiyeli olduğuna işaret ediyor. Hem genel bağlamda hem de perakende özelinde e-ticaretin Türkiye ekonomisindeki konumunu gösteren bu gelişmeler, Türkiye’nin e-ticaret potansiyelinin önde gelen göstergeleri arasında kabul edilebilir. Pazarın daha da büyümesi için e-ihracatın önünün açılması ve kullanıcı firmaların sayısının artması oldukça önem taşıyor. Hedef pazarlarda ürünleri test etmek, müşteri deneyiminden faydalanarak yeni ürünler geliştirmek ve mevcut ürünlerde inovatif yaklaşımlar geliştirmek sektörün büyümesini kolaylaştıracak etmenler olarak ele alınmalı. Düzenli olarak hazırladığımız Türkiye E-Ticaret Ekosistemi Raporu, yerel ve küresel ölçekte istatistikler ve eğilimlerin ışığında, Türkiye’deki e-ticaret faaliyetinin bugünü ve yarınını anlamak adına önemli bir kaynak olmaya devam edecek” diye konuştu. “Türkiye’de e-ticaret açısından hala bir potansiyel bulunduğunu söyleyebiliriz” Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkan Yardımcısı Emre Ekmekçi ise, “Türkiye’deki e-ticaret hacmi ABD doları bazında değerlendirildiğinde etkileyici bir büyüme performansı gösteriyor. Özellikle 2022-2023 arasındaki büyüme rakamlarını paydaşlar için geleceğe dair umut verici bir tablo olarak kabul edebiliriz. Türkiye'deki e-ticaret payını genel ihracat içindeki payına kıyasla daha da arttırmamız gerekiyor. E-ticaretin GSYİH’den aldığı pay, artış trendi gösterse de diğer ülkelerle kıyaslandığında, Türkiye’de e-ticaret açısından hala bir potansiyel bulunduğunu söyleyebiliriz. Başta ülkemize gelen yabancı turistler olmak üzere yabancı müşterilere nasıl daha fazla ürün satabileceğimize ve pazarları nasıl çeşitlendireceğimize odaklanabiliriz. Bununla birlikte ülkemizde genç nüfusun fazla olması ve bu demografik grubun teknolojiyi benimseme hızlarının yüksek olması sektörün büyümesi açından bir avantaj. Yapay zeka (AI) destekli teknolojilerin e-ticaret üzerindeki etkileri daha belirgin hale geldi. Üretken yapay zekanın sunduğu yenilikler sayesinde e-ticaretin katlanarak büyüyeceğini söyleyebiliriz. Örneğin, üretken yapay zeka teknolojisiyle çalışan sanal deneme teknolojisi çevrimiçi alışveriş deneyimini büyük ölçüde iyileştiriyor ve e-ticaret alanında ciddi avantajlar sağlayacak. Dolayısıyla e-ticaret alanında faaliyet göstermek isteyen tüm işyerlerinin bu alanlara da odaklanması gerekiyor” diyerek sözlerini tamamladı. Raporda öne çıkan başlıklar şöyle: Ortalama sepet büyüklüğü 2023 yılında yüzde 108 büyüdü ve 255 TL artarak 492 TL’ye yükseldi. Ortalama sepet tutarının aylara göre değişimi incelendiğinde çeşitli kampanyaların bulunduğu kasım ayı ortalama 795 TL ile ilk sırada yer aldı. 2022’de ilk sırada yer alan aralık ayı ise 2023’te kasım ayının ardından ikinci sıraya geriledi. 2023’te öne çıkan özel alışveriş günlerine bakıldığında ‘Black Friday’ haftası 2022’de olduğu gibi 2023 yılında da online alışverişlerde yılın en aktif haftası oldu. “Black Friday” ve “Okula dönüş” haftası dışındaki zaman dilimlerinde işlem hacmi, sayısı ve ortalama sepet tutarının genel ortalamaya oranlamasında azalma görüldü. Ortalama sepet tutarındaki en yüksek harcama 941 TL ile “Black Friday” haftasında yapıldı. Bu dönemi ortalama 850 TL sepet tutarı ile “Single’s Day” izledi. Kitap ve kırtasiye ürünlerinin düşük maliyetleri nedeniyle, okula dönüş haftası diğer özel günler arasında ortalama 566 TL sepet tutarı ile en düşük harcama yapılan dönem olarak kaldı. Türkiye’deki 18-65 yaş aralığında yer alan müşterilerin demografik profili incelendiğinde, toplam e-ticaret hacminin yüzde 42’sini 26-35 yaş grubu oluşturdu. E-alışveriş alışkanlığı ise 35 yaşın üstünde yaş artıkça azaldı ve 56-65 grubunda yüzde 2’ye kadar düştü. 2023 yılında küresel e-ticaret ödemelerinin yüzde 63’ü kripto paralar, ön ödemeli kartlar ve BNPL gibi ödeme yöntemlerini içeren alternatif ödeme yöntemleri aracılığıyla gerçekleşti. Geleneksel ödeme yöntemlerinin kullanım oranı küresel ortalamanın neredeyse iki katı olan Türkiye, dijital finans ve ödeme sistemleri alanlarında hızlı gelişmeler göstererek potansiyelini değerlendirmeye bu yıl da devam etti. iyzico ile Öde yöntemi kullanan satıcılar üzerinden geçen e-ticaret işlemleri incelendiğinde kredi kartı ile yapılan ödemelerin işlem sayılarında yüzde 50, satış hacminde ise yüzde 65 pay aldığı görülüyor. Bir önceki yıla kıyasla satış hacminde 12 puan artış gösteren kredi kartı ödemeleri bu payı havale, EFT ve diğer ödeme yöntemlerinde yaşanan düşüşten aldı. Kredi kartlarından sonra ikinci sırada yer alan banka kartı ile yapılan ödemeler hem işlem sayısı hem de işlem hacmi olarak yüzde 1 civarında pay kaybetti. Bu yılın raporunda iyzico ile Öde yönteminin satış hacmindeki payının işlem sayısındaki payından yüzde 50 daha fazla olması iyzico ile Öde yöntemini tercih eden tüketicilerin diğer ödeme yöntemlerini tercih edenlere kıyasla işlem başına daha yüksek meblağ içeren e-ticaret aktivitelerinde bulunduğuna işaret etti. Rapora göre ilk 5 sırada yer alan sektörler toplam işlem hacminin yüzde 58,6’sı ve toplam işlem sayısının yüzde 50,2’sini oluşturdu. Moda ve aksesuar sektörü birinciliğini korumasına rağmen hem pazar hem işlem payında 7’şer puan kaybetti. İkinci sıradaki elektronik ve teknoloji sektörü pazar payını 2 puan işlem payını ise 0,6 puan artırdı. Kozmetik ve kişisel bakım sektöründe ise pazar payı görece stabil kalmasına rağmen, işlem payı 12 puana yakın önemli bir düşüş gösterdi. Benzer durum turizm ve seyahat sektöründe de yaşandı, pazar payı 0,5 puan artan turizm ve seyahat sektörü işlem payında 2 puana yakın düşüş yaşadı. Hizmet sektörü ise pazar payında 0,2 puan düşüş gösterirken, işlem payını 4,6 puan artırdı ve işlem payı bakımından yüzde 28,0’lık işlem payına sahip yiyecek ve içecek sektörünün ardından ikinci sırada yer aldı. Satıcı aktiviteleri coğrafi bölge bazında incelendiğinde, satıcıların yüzde 62,8’ine sahip Marmara Bölgesi’nin satıcı sayısı açısından ilk sırayı aldığı gözlemlendi. Marmara’yı sırasıyla yüzde 12,6 ile İç Anadolu, yüzde 11,4 ile Ege Bölgesi izledi. Son sırayı ise yüzde 1,2 ile Doğu Anadolu Bölgesi aldı. İstanbul, satıcıların yarısından fazlasını bünyesinde bulundurarak, satıcıların şehirlere göre dağılımında açık ara farkla ilk sırada yer aldı. Aynı zamanda İstanbul’daki satıcılar ülkemizdeki toplam e-ticaret hacminin yüzde 90’ını, toplam e-ticaret işlem sayısının ise yüzde 77’sini gerçekleştirerek İstanbul’un bu açılardan da açık ara farkla liderliğini korumasına yol açtı. E-ticaret işlem sayısının saat dilimlerine göre dağılımı değerlendirildiğinde 2022’de olduğu gibi 2023’te de işlem sayılarının öğlen ve akşam saatlerinde homojen dağıldığı gözlemlendi. Buna karşın müşterilerin gece ve sabah erken saatlerde daha az işlem yaptığı görüldü. 15.00-18.00 arası zirve noktasına ulaşan işlem yoğunluğu; saat 18.00’dan sonra azalmaya başladı, 03.00-06.00 arasında dip noktasına ulaştı ve 06.00 sonrasında artışa geçti. 12.00’dan 00.00’a kadar olan saat diliminde işlemlerin yüzde 70’inden fazlasının gerçekleşmiş olması dikkat çekti.

Avrupa Futbol Şampiyonası e-ticaret satışlarını arttırdı Haber

Avrupa Futbol Şampiyonası e-ticaret satışlarını arttırdı

Avrupa Futbol Şampiyonasının başlaması, futbolseverlerin heyecanını zirveye taşırken, aynı zamanda evlerdeki futbol izleme deneyimini geliştirmek isteyenlerin alışveriş eğilimlerini de etkiledi. n11’in paylaştığı verilere göre, futbol coşkusu ile birlikte özellikle televizyon ve ses sistemleri kategorilerinde aramalarda ve satışlarda önemli bir artış gözlendi. Avrupa Futbol Şampiyonası televizyon ve ses sistemlerine olan ilgiyi artırdı n11 Büyüme ve Dijital Pazarlama Lideri Orhan Tüzinoğlu konuya ilişkin şunları söyledi: "Avrupa Futbol Şampiyonası’nın başlamasıyla birlikte televizyonlar ve ses sistemleri büyük ilgi görüyor. Son yıllarda tüketicilerin maç izleme keyfini ev konforuna taşımak istemesiyle birlikte yüksek çözünürlüklü smart televizyonlara ve güçlü ses sistemlerine rağbet arttı. Nisan ve Mayıs aylarını karşılaştırdığımızda bir önceki aya göre televizyonlarda, ses sistemlerinde ve projeksiyon cihazlarındaki internet aramalarında yüzde 400’den fazla artış yaşandığını söyleyebiliriz. Ayrıca, futbol forması, krampon ve futbol topu gibi ürünlere olan talep de dikkat çekici şekilde yükseldi. n11’de televizyon ve ses sistemleri kategorisine baktığımızda, bir önceki aya göre Mayıs 2024’te sipariş tutarı bazında yüzde 35 büyüme olduğunu görüyoruz. Nisan 2024’ten bu yana satılan TV ürünleri arasında ise özellikle 65, 75 ve 85 inç televizyonlar önemli bir satış artışı yaşarken, OLED ve QLED TV'ler de yoğun ilgi görüyor. Kullanıcılar evlerinin konforunda turnuvaları takip ederken aynı zamanda, video oyunları ve konsollara da ilgi gösteriyor. Bu kategorideki ürünlerinde de bir önceki aya göre Mayıs ayında yüzde 30 büyüme kaydetti.” Tüzinoğlu, “Futbol coşkusu devam ederken, önceki yılın aynı dönemine göre futbol keyfini yaşatacak ürünlerin platformumuzdaki satışında yüzde 80 oranında artış bekliyoruz. Şirket olarak, futbolseverlerin bu heyecanını en iyi şekilde yaşayabilmeleri için geniş ürün yelpazemiz ve avantajlı fiyatlarımızla hizmet vermeye devam ediyoruz" dedi. Yapılan açıklamaya göre, e-ticaret platformu hazırladığı ‘Avrupa Futbol Şampiyonası’ temasıyla futbolseverlerin ihtiyaçlarına yönelik kampanyalı ürünleri bir arada sunuyor. Futbol izleme keyfini artırmak isteyenler için yüksek çözünürlüklü smart televizyonlar, güçlü ses sistemleri, taşınabilir projeksiyon aletleri ve perdeleri, taşınabilir hoparlörler gibi ürünlerde uygun fırsatlar sunuluyor. Ayrıca, favori takımlarının formalarını giymek ve kaliteli futbol ekipmanlarıyla sahada performans sergilemek isteyenler için de geniş bir ürün yelpazesi mevcut.  

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.