Hava Durumu

#Efes

TOURISMJOURNAL - Efes haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Efes haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Efes Selçuk'ta Deve Güreşi Festivali Coşkusu Haber

Efes Selçuk'ta Deve Güreşi Festivali Coşkusu

İZMİR (İHA) - İzmir’in Selçuk ilçesinde düzenlenen 43. Uluslararası Efes Selçuk Deve Güreşleri Festivali, sabahın erken saatlerinden itibaren Pamucak Güreş Arenası’nda binlerce kişinin katılımıyla gerçekleşti. Ege, Akdeniz ve Marmara bölgelerinden gelen 120 deve, izleyicilere heyecan dolu anlar yaşattı. "GEÇEN SENE BİRDİK, BU SENE BİN OLDUK" Efes Selçuk Belediye Başkanı Filiz Ceritoğlu Sengel, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay ve diğer ilçe belediye başkanları coşkulu alkışlarla festival alanına giriş yaptı. Başkan Sengel, "Türkiye'nin dört bir yanından gelen, Efes Selçuk Deve güreşlerine kıymet veren değerli misafirler, 43. Uluslararası Efes Selçuk Deve Güreşleri Festivalimize hoş geldiniz. Geçen sene tektim, mikrofonda tek başıma konuşuyordum. Geçen sene birdik, bu sene bin olduk. Nasıl büyük bir şeref anlatamam. Yanımda İzmir Büyükşehir Belediye Başkanımız Sayın Cemil Tugay, hemen diğer tarafımızda bütün ilçe belediye başkanları sizler adına onlara hoş geldin diyorum" dedi. Saygı duruşu, İstiklal Marşı ve duanın ardından başlayan festivalde, cazgır Halil Coşkun’un manileri eşliğinde güreşler yapıldı. Altın Artemis için yarışan pehlivan develer büyük ilgi gördü. Festivale gelenler, yöresel lezzetler, el sanatları ürünleri ve deve sucuğu tezgahlarını gezerek piknik yaptı. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay ise geleneğin bir parçası olmaktan mutluluk duyduğunu belirterek, "Kadınıyla, çocuğuyla, yaşlısıyla genciyle hepimizin geçmişten bugüne yaşatmaktan büyük mutluluk duyduğu bu geleneğin bu sene bir parçası olmaktan çok mutluyum. Bir arkadaşımız sordu; 'Her sene gelecek misiniz?' diye. Her sene elbette geleceğim, her sene elbette birlikte olacağız. Bu büyük milletin geleneğiyle göreneğiyle birlik beraberliğinin her zaman bir parçası olacağım, üzerime düşeni de yerine getireceğim. Eğlenceniz bol olsun" dedi. Festival, akşam saatlerine kadar süren eğlencelerle sona erdi.

2025 İzmir Turizminde Yeni Bir Sayfa Açacak Haber

2025 İzmir Turizminde Yeni Bir Sayfa Açacak

Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamaları Birliği (ETİK) Başkan Yardımcısı Bülent Tercan, İzmir’in 2025 turizm sezonunda yabancı turist sayısını artıracağına inandığını belirtti. Tercan, İzmir’in yalnızca deniz, kum ve güneşten ibaret olmadığını, Meryem Ana, 7 Kiliseler, Efes, Agora gibi önemli değerlere sahip olduğunu hatırlatarak, "Bu sezon Londra Fuarı’ndaki girişimlerle İngiltere’den yüzde 15’lik; SKAL kongresiyle de yüzde 15’lik bir artma olacağını ümit ediyoruz. Değerlerimizi çok iyi pazarlamalıyız" dedi. 2024’te 17 milyon turist ağırlayan Antalya’ya karşı İzmir’in sadece 1,7 milyon turiste ev sahipliği yaptığını belirten Tercan, aradaki farkın büyük olduğunu vurguladı. Tercan, "İzmir, Türkiye’de turizmin başladığı yer. Fakat 1980’lerin ortalarında, Turgut Özal döneminde, Antalya’da 49 yıllığına Hazine’ye ait araziler turizme açıldı. Oralara 5 yıldızlı büyük tatil köyleri yapıldı. Doğru bir planlamaydı, güzel bir projeydi. O süreçte İzmir, turizmde kendini geliştirmek için hiçbir şey yapmadı. Oysa İzmir’de her şey var. Deniz, kum, güneş var. İnanç turizminin tüm unsurları var" diye ekledi. İZMİR İÇİN YENİ HEDEFLER Tercan, İzmir Adnan Menderes Havalimanı’na gelen turistlerin yüzde 60’ının Kuşadası’na geçtiğini belirterek şehre gelen gerçek turist sayısının 700 bin civarında olduğunu söyledi. "Antalya’da kitle turizmi yapılıyor. Antalya gibi olalım demiyorum, zaten olamayız. Biz İzmir’e özgü değerleri anlatarak ön plana çıkalım istiyoruz. Kemeraltı’nı tanıtalım. Yeme içme kültürümüz var, Kordon’umuz var" dedi. İzmir’in 2025’te Londra ve Berlin gibi fuarlarda daha etkin olması gerektiğini belirten Tercan, inanç turizmi fırsatından da yeterince faydalanılmadığına işaret etti. Tercan, "Avrupa’daki önemli fuarlara katılıp İzmir’i tanıtmamız gerekirdi. Aralık ayında Londra’da Dünya Turizm Fuarı düzenlendi. Bir turizm şehri, bir turizm kasabasıysanız, mutlaka o fuarlarda boy göstermeniz gerekir. Çok acıdır ki İzmir, o fuarda cılız bir şekilde tanıtıldı. Stantta kuru kuru broşür dağıtmak değil, gümbür gümbür tanıtım gerekir. İzmir’in, nazar boncuklarıyla, 7 kilisenin görselleriyle, Meryem Ana’yla, Tariş üzümüyle, zeytinyağıyla, bomba gibi tanıtımı yapılmalıydı ve bu tanıtım sürekli olmalıydı" ifadelerini kullandı. SKAL KONGRESİ VE İNANÇ TURİZMİ VURGUSU Ekim ayında İzmir’de düzenlenen Dünya SKAL Kongresi’nin önemli bir fırsat olduğunu belirten Tercan, İzmir’in tüm değerlerini uluslararası turizmcilere tanıtma şansı yakaladıklarını söyledi. "İzmir Ticaret Odası, İzmir Büyükşehir Belediyesi, SKAL’ın popülerliğini kullanıp İzmir’in reklamını yapmalı. SKAL derneğimizin kardeşi, Roma bizi bekliyor. Onlarla ortak çalışmalar yapacağız. Roma ile inanç turizmini geliştireceğiz. İnanç turizmiyle 12 ay turizm mümkün. İnanç turizmi, savaş zamanlarında bile olmuş bir şey" diye ekledi. KRUVAZİYER VE ÇEŞME PROJESİ Kruvaziyer gemilerinin İzmir’e uğramamasını değerlendiren Tercan, "Bir kere şunun altını çizelim; İzmir, bir ana kruvaziyer limanı değil. Esas kruvaziyer limanı, Kuşadası Limanı’dır. İzmir’e, Kuşadası’ndan seken gemiler geliyordu. Yani Kuşadası dolu olduğu için oraya giremeyen gemiler İzmir’e geliyordu. İzmir, kruvaziyer için yedek limandır" diyerek, konunun çözümü için çalışılması gerektiğini söyledi. Çeşme Turizm Projesi’nin iptal edilmesine üzüldüğünü de belirten Tercan, "Çeşme projesi, İzmir için kaçırılmış bir fırsattır" dedi.

Türk Hava Yolları'ndan Yeni Çevreci Seyahat Kiti Haber

Türk Hava Yolları'ndan Yeni Çevreci Seyahat Kiti

İSTANBUL (İHA) - Türk Hava Yolları (THY), "UNESCO Türkiye Serisi" adıyla tanıttığı yeni seyahat kitleriyle Türkiye’nin eşsiz tarihi ve kültürel değerlerini gökyüzüne taşıyor. Nemrut, Göbeklitepe, Kapadokya, Efes, Ani ve Troya gibi UNESCO Dünya Mirası Listesi'ndeki lokasyonlardan ilham alan bu özel koleksiyon, dört farklı ebru tasarımı ve üç geleneksel halı-kilim motifini de içeriyor. HER UÇUŞTA BİR KÜLTÜREL YOLCULUK THY, Business sınıfında 5-8 saat aralığındaki uçuşlarda sunulan bu setleri, ocak ayı itibarıyla ekonomi sınıfındaki 8 saatten uzun uçuşlarda da kullanıma sunacak. UNESCO Türkiye Milli Komisyonu iş birliğiyle hazırlanan koleksiyon, Türkiye’nin kültürel değerlerini uluslararası yolculara tanıtma vizyonunu destekliyor. ÇEVRE DOSTU VE ŞIK TASARIMLAR Modern Türk sanatını yansıtan seyahat kitleri, içinde Ex Nihilo tarafından geliştirilen el ve vücut losyonu, dudak balmı gibi lüks ürünler barındırıyor. Ayrıca çorap, göz bandı ve diş fırçası gibi malzemelerde yüzde 80 geri dönüştürülmüş materyaller ve biyolojik olarak parçalanabilen mısır nişastası gibi çevre dostu malzemeler kullanılıyor. KÜLTÜR VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK İÇ İÇE Türk Hava Yolları Operasyon Genel Müdür Yardımcısı M. Akif Konar, "UNESCO Türkiye Serisi ile yalnızca misafirlerimize eşsiz bir uçuş deneyimi sunmakla kalmıyor, aynı zamanda Türkiye'nin zengin kültürel mirasını dünya ile buluşturuyoruz. Türk Hava Yolları olarak, sürdürülebilirlik odaklı yaklaşımımız ve kültürel değerlerimize sahip çıkma vizyonumuzla sektöre öncülük etmeye devam ediyoruz. Bu koleksiyon, Türkiye'nin binlerce yıllık tarihini ve sanatını modern bir yorumla yolcularımıza sunma çabamızın somut bir göstergesidir. Misafirlerimizin bu setlerle Türkiye'nin köklü geçmişine dokunmalarını ve eşsiz bir bağ kurmalarını hedefliyoruz" dedi. Türk Hava Yolları, hem seyahat konforu hem de kültürel anlatımda yeni standartlar belirlemeyi sürdürerek Türkiye’nin mirasını gökyüzünde yaşatma misyonuna devam ediyor.

Gece Müzeciliği Projesiyle 350 Bin Ziyaretçi Ağırlandı Haber

Gece Müzeciliği Projesiyle 350 Bin Ziyaretçi Ağırlandı

SICPA Türkiye'nin, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı himayesinde hayata geçirdiği "Gece Müzeciliği" projesi, Hierapolis ve Efes Ören Yerlerinin gece ziyarete açılmasını sağladı. Bu proje sayesinde, sıcak gündüz saatlerinde ziyareti zor bulan yerli ve yabancı turistler, ören yerlerini gece saat 00.00'a kadar gezme fırsatı yakaladı. Bu yenilik, Nisan-Eylül arasındaki dönemde 350 binden fazla ziyaretçinin ağırlanmasını sağladı. EFES VE PAMUKKALE GECE PARILDIYOR SICPA Türkiye CEO'su Sami Çebi, 930 bin metrekarelik Efes Örenyeri'nin 90 bin metrekaresini, Denizli Pamukkale Ören Yeri'nin ise 360 bin metrekaresini aydınlatıp gece ziyarete açtıklarını belirtti. Çebi, 2024 yılı Nisan-Eylül döneminde Efes'i 260 binden fazla, Hierapolis'i ise 76 binden fazla kişinin gece ziyaret ettiğini belirtti. DİJİTAL MÜZEKART KULLANIMI ARTIŞ GÖSTERDİ Gece müzeciliği projesinin ziyaretçi sayısını artırdığını belirten Çebi, 2024 yılında SICPA Türkiye'nin hizmet verdiği 84 müzede 8 milyondan fazla ziyaretçi ağırlandığını ve bu ziyaretlerin yüzde 87'sinin dijital müzekart ile yapıldığını açıkladı. Bu durum, dijital dönüşümün ziyaretçiler üzerindeki etkisini de gözler önüne serdi. SESLİ REHBERLİK HİZMETİ 17 DİLDE SUNULUYOR Çebi, dijital dönüşüm kapsamında Topkapı Sarayı'ndan Göbeklitepe'ye, Nemrut Dağı'ndan Kız Kulesi'ne kadar 42 müzede sesli rehberlik hizmetinin dijital ortama taşındığını ifade etti. Ziyaretçiler, "Türkiye’nin Müzeleri" uygulamasını indirerek bulundukları ören yerine dair bilgileri kendi dillerinde dinleyebiliyorlar. TURİZMDE GELECEĞE YÖN VEREN YENİLİKLER SICPA Türkiye, Türkiye’nin eşsiz tarihi ve kültürel mirasını tanıtmak amacıyla yeni projeler geliştirmeyi sürdürüyor. Çebi, turizmin geleceğine ilham verecek projelerle Türkiye'yi dünya turizm liginde daha yukarı taşıyacaklarına inandıklarını ekledi.

Seferihisar’ın Tarihi ION Rotası’na Büyük Onur Haber

Seferihisar’ın Tarihi ION Rotası’na Büyük Onur

İZMİR (İHA) - Seferihisar Belediyesinin hayata geçirdiği ION Rotası Projesi, "Go Türkiye" platformunda Türkiye’nin 7 kültürel rotasından biri olarak seçildi. Bu başarı, bölgedeki kültürel mirasın korunması ve tanıtılmasına önemli katkı sağlarken, Seferihisar’ın ulusal ve uluslararası alandaki tanınırlığını artıracak bir adım olarak görülüyor. Seferihisar Belediyesinin öncülüğünde geliştirilen ION Rotası Projesi, Kültür ve Turizm Bakanlığına bağlı Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansının (TGA) yürüttüğü "Go Türkiye" platformunda Türkiye'nin 7 kültürel rotasından biri olarak yerini aldı. ION Rotası, Ege'nin eşsiz doğası ve zengin tarihini bir araya getirerek bölgedeki antik Ionia (İyonya) kentlerini keşfetmeye olanak sağlıyor. Proje, bölgenin tarihi ve kültürel mirasını dünya sahnesine taşımayı ve yerel kalkınmayı desteklemeyi amaçlıyor. Rotada yer alan antik kentler, doğal güzellikler ve gastronomik zenginlikler, ziyaretçilere hafızalardan silinmeyecek bir deneyim sunuyor. ION Rotası; Teos, Lebedos (Seferihisar), Ephesos (Efes), Kolophon (Menderes), Klazomenai (Urla), Phokaia (Foça), Erythrai (Çeşme), Priene, Myus (Söke), Miletos (Didim), Chios (Sakız Adası), Samos ve Panionion (Kuşadası) şehirlerinden oluşan bir güzergâha sahip. Bu rota, Ege'nin en önemli antik yerleşimlerinden olan Ionia şehirlerinin geçmişini günümüz değerleriyle buluşturuyor. Seferihisar Belediye Başkanı İsmail Yetişkin, "ION Rotası’nın T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından yürütülen Go Türkiye platformunda yer alması, Seferihisar’ın kültürel ve tarihi zenginliğinin bir kez daha tescillenmesidir. Bu başarı, Seferihisar’ın sürdürülebilir turizm ve kültür projelerine verdiği önemin bir göstergesidir. Bu gelişme Seferihisar ve çevresinin uluslararası platformlarda bakanlık tarafından tanıtılacağı anlamına geliyor. Bölgemiz için çok önemli bir gelişme. Tüm paydaşlara teşekkür ediyoruz" açıklamasıyla konu hakkında bilgi verdi. Go Türkiye’nin 7 kültürel rotası arasında yer alan ION Rotası, Türkiye'nin tanıtım stratejisinde önemli bir yer edindi. Bu seçim, bölgenin turizm potansiyelini artırırken, ziyaretçileri Ege'nin antik hikâyeleriyle buluşturacak.

1. Anadolu Opera ve Bale Festivali 7 Aralık'ta Şırnak'ta Haber

1. Anadolu Opera ve Bale Festivali 7 Aralık'ta Şırnak'ta

ANKARA (İHA) - Kültür ve Turizm Bakanlığı Devlet Opera ve Balesi Genel Müdürlüğü tarafından düzenlenen 1. Anadolu Opera ve Bale Festivali, 7 Aralık’ta Şırnak’ta başlayacak. Festival, Şehr-i Nuh Konseri ve Sihirli Dünya gösterisiyle açılacak ve 5 şehirde 13 farklı eserle sanatseverlere unutulmaz anlar yaşatacak. Festivalin açılışını yapacak olan Devlet Opera ve Balesi Genel Müdürü ve Genel Sanat Yönetmeni Tan Sağtürk, basın toplantısında festivale dair önemli bilgiler verdi. Sağtürk, "Bu festival ile, Anadolu'nun zengin kültürel dokusunu evrensel sanatlarla buluşturmayı hedefliyoruz. Festivalimizin ilk yılında Şırnak, Erzincan, Kırklareli, Ardahan ve Hatay olmak üzere 5 şehirde 14 temsil sunulacak. Bale, müzikal, modern dans, çocuk oyunları ve konserlerden oluşan 13 farklı eserle sanatseverlerle buluşmanın mutluluğunu yaşayacağız" dedi. ÇOCUKLARA VE GENÇ YETENEKLERE ÖZEL ÇALIŞMALAR Festival, küçük yaşlardan itibaren çocuklara sanatı sevdirmeyi ve hayal dünyalarını zenginleştirmeyi amaçlıyor. Sağtürk, "Festivalimizin bir diğer heyecan verici yanı ise, çocuk ve genç yaştaki yetenekleri keşfetmeye yönelik çalışmalarımız olacak. ‘Yetenek Her Yerde' sloganıyla düzenleyeceğimiz etkinliklerde, çocuk ve gençlerimize eğitim ve atölyeler sunarak sanata dair ilham verici bir yolculuğun kapılarını aralamaya çalışacağız" dedi. FESTİVAL, 2025’TE 18 ŞEHRE YAYILACAK Sanatın evrensel dilinin, toplumların köklerini ve değerlerini taşıdığını vurgulayan Sağtürk, "Anadolu'nun çok katmanlı ve kadim kültürü, operanın ve balenin zarafetiyle buluştuğunda, eşsiz bir zenginlik ortaya çıkar. Bu festival, yalnızca bir sanat etkinliği değil; sanat ve kültür arasında yeni köprüler kuracak bir dönüm noktasıdır. 2025 yılında ise bu heyecanı 18 şehre daha taşıyacağız. 2025 yılında Edirne'den Kars'a, Osmaniye'den Manisa'ya kadar geniş bir coğrafyada opera ve baleyi sanatseverlerle buluşturmayı hedefliyoruz. Devlet Opera ve Balesi olarak, Aspendos, Efes, Bodrum ve İstanbul gibi uluslararası festivallerde yaşadığımız gururu, şimdi Anadolu'nun her köşesine taşımanın mutluluğunu yaşıyoruz" dedi. Devlet Opera ve Balesi olarak, Anadolu’nun her köşesinde sanatla buluşmak için yola çıktıklarını ekledi. Festivalin ücretsiz olarak yapılacağı bilgisini veren Sağtürk, Devlet Opera ve Balesi’nin bu organizasyonu kendi imkanlarıyla gerçekleştirdiğini belirtti. 7 Aralık’ta Şırnak'ta başlayacak olan festival, 17 Aralık’ta Hatay’da son bulacak.

Acenteciler tepkili: ‘Side’yi gezmek, Roma’yı gezmekten pahalı’ Haber

Acenteciler tepkili: ‘Side’yi gezmek, Roma’yı gezmekten pahalı’

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, 2024 sezonunda 12 ay turizm ve kültür turizminde yükseliş mesajları verirken acenteciler sektörde işlerin kamuoyuna yansıdığı kadar iyi gitmediğinden yakınıyor. Kültür alanında rakamların büyümeden ziyade daralmaya işaret ettiğini söyleyen Seyahat Acentaları Yöneticileri Derneği (SAYD) Başkanı ve Türk İş Dünyası Konfederasyonu (TÜKONFED) Turizm Komisyonu Başkanı Mehmet Gem’e göre; ‘gece müzeciliği’, ‘kültür festivalleri’ gibi önemli adımlara rağmen büyümenin önündeki en büyük engel, yüksek ve değişken fiyat politikası. ‘İSTATİSTİKLER KÜÇÜLMEYE İŞARET EDİYOR’ SAYD Başkanı ve TÜKONFED Turizm Komisyonu Başkanı Mehmet Gem, dünyadaki kültür turizmi pastasına ve Türkiye’nin payına ilişkin şu bilgi verdi: “Dünyada kültür turizminin bu yıl 6.9 milyar dolar büyüklüğüne ulaşması hedefleniyor. Türkiye bu hedefin neresinde? Bizde gelen turist sayısı, harcadığı para ve kredi kartlarıyla harcama istatistikleri var. Bunun yanında müze ve ören yerlerine giriş çıkışlar yıllık olarak tutulup bakanlık tarafından bizimle paylaşılıyor. Elimizdeki verilere göre yurt dışından gelen turist şu anda kültür turizmine çok rağbet etmiyor. Kültür turizminde daha çok iç pazardaki turiste hizmet veriyoruz.” ‘BÜYÜK DARALMAYI GÖRMEK ZORUNDAYIZ’ Kültür turizmi bakımından Türkiye bir açık hava müzesi olsa da bu potansiyelin iyi değerlendirilemediğini söyleyen Gem, “Şu anda sadece gece müzeciliğine, yurt dışından gelen müşteri sayılarına ve gelirlere odaklıyız. Ama yapılması gereken Türkiye'nin bütününde turizm potansiyelinin ortaya çıkarılması. Açık söylemek gerekirse bizim ölçümlerimize göre kültür turizminde yükselişin aksine gerilemeler mevcut. Kültür alanında yapılan çalışmalar, kazılar, gece müzeciliğine yönelik adımlar, bunların hepsi çok önemli ama yıllar içinde kültür turizminde yaşanan büyük daralmayı da görmek zorundayız” dedi. ‘PAKET PROGRAMLAR 3-4 GÜNE DÜŞTÜ’ Mehmet Gem, bu daralmanın sebeplerini de anlattı: “Son dönemde özellikle ekonomik sebeplerle ciddi bir daralmaya doğru gidiyor bu pazar. Acenteler, yaptıkları anlaşmalarda önceki yıllara göre daha yüksek fiyat artışlarıyla karşılaştıkları için paket programları eskiden 6-7 günlük yaparlarken şu anda 3-4 günlere düşürmeye başladılar. Bu da tabii bu alandaki konaklama sayılarında düşüşe sebebiyet verdi. Antalya yılda 14 milyon turist alırken, Side Antik Kenti’ni yılda sadece 70-80 bin kişi ziyaret ediyor. İtalya'da Roma'daki Kolezyum’la karşılaştırdığınızda oradaki yoğunlukla bizdeki rakamları kıyaslayamıyoruz bile. Antalya’ya gelen turistin otelin dışına çıkıp bu tür faaliyetlerde bulunmadığını gözlemliyoruz. İtalya'da günlük turlardaki müze ve ören yerleri fiyatlarıyla Türkiye karşılaştırmalarında da bizim ciddi bir fiyat farkımız ortaya çıkıyor. Roma’da gezen bir turist böyle bir tur için 230 Euro öderken, burada bir turda Efes’i ya da Side’yi müze ve ören yerlerini görerek dolaşmanın bedeli 400 Euro oluyor. Buradaki kültür turlarında bu kadar yüksek müze ve ören yeri fiyatlarının çıkması açık söylemek gerekirse kültür turizminin gelişmemesine sebep oluyor.” ‘SABAHTAN AKŞAMA FİYAT ATRIŞI OLUYOR’ Bu alanda karşılaştıkları diğer bir engelin de fiyat istikrarını yakalayamamak olduğunu belirten Gem, bunun sebebini şöyle açıkladı: “Biz turizm seyahat acenteleri olarak anlık değil sezonluk iş yapıyoruz. Önceden sadece mart ayında yayınlanan listeyle tüm müze ve ören yeri fiyatları fiks edilirdi, tur operatörleri ve acenteler bu fiyatları yurt dışındaki partnerlerine bildirirlerdi. Ama şimdi maalesef bir bakıyorsunuz sabahtan akşama müze ve ören yeri fiyatları arttırılıyor. Biz bu durumda çalıştığımız partner şirketlerimize, tur operatörlerine ve acentelere güncelleme gönderip bu fiyatları revize etmek durumunda kalıyoruz. Dolayısıyla kültür turizmi ile ilgili gelen taleplerin de önüne set çekmiş oluyoruz. Bakanlığımızın bu fiyatları belirlerken hem yurt dışında rekabet ettiğimiz pazarlardaki müze ve ören yeri fiyatlarını hem de Türkiye'deki ekonomik durumu göz önüne alması gerektiğini düşünüyoruz.” ‘FİYAT BASKISINI ÖNLEYEREK BÜYÜYEBİLİRİZ’ Türkiye’nin kültür turizmi için potansiyelinin çok yüksek olduğunun altını çizen Gem, “Bundan 30- 40 yıl evvel büyük Anadolu turları yapılırdı. İstanbul'dan başlayıp 30 güne kadar süren bu turlarda ekonomik refahı yüksek turisti ağırlardık ve o dönemde kayda değer gelir sağlardık ama son 10 - 15 yılda kitle turizmi yaptığımız için sadece deniz kum güneşe doğru kaydık. Pazarı büyütme, destinasyon geliştirme imkanı var. Sadece Akdeniz ve Ege kıyılarının değil, Elazığ'ın, Tunceli’nin, Uşak’ın, Aksaray’ın, kısacası Türkiye’nin her yerinin çok büyük turizm potansiyeli var. Ama ortaya çıkartılması için bakanlığın yönlendirici olması lazım. Kültür turizminin payı seyahat acenteleri üzerinden teşviklerle artırılabilir. Maliyetleri turiste yansıtmadan, fiyat baskısı yaratmadan kültür ağırlıklı bir dönüşüm yakalayabiliriz.”

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.