Hava Durumu

#Ege Turistik İşletmeler Ve Konaklamalar Birliği (Eti̇k)

TOURISMJOURNAL - Ege Turistik İşletmeler Ve Konaklamalar Birliği (Eti̇k) haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Ege Turistik İşletmeler Ve Konaklamalar Birliği (Eti̇k) haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Yunan adalarından sonra şimdi de Bosna Hersek'e Türk turist planı Haber

Yunan adalarından sonra şimdi de Bosna Hersek'e Türk turist planı

Turizmde işbirliği ve her iki ülkede yapılabilecek yatırımların ele alındığı görüşme sonrası heyetlerin önümüzdeki Şubat ayında bir araya gelerek somut proje ve önerilerin ortaya konacağı açıklandı. Bosna Hersek heyeti ETİK yetkilileri ile Fuar İzmir’deki Travel Turkey İzmir fuarını da birlikte gezdiler.   Bosna Hersek Zenica Doboj Kantonu Başbakanı Nezir Piviç, turizmden de sorumlu olan Ekonomi Bakanı Samir Sibonjiç ve ülkenin en önemli medya kuruluşlarından Hayat Tv’nin direktörü Senad Ömeraseviç’ten oluşan Bosna Hersek heyeti İzmir Bayraklı’da bulunan ETİK Merkez Ofisi’nde ETİK Başkanı ve Türkiye Otelciler Federasyonu(TÜROFED) Başkan Yardımcısı Mehmet İşler başkanlığındaki ETİK heyeti ile bir araya geldi. Görüşmede ağırlıklı olarak yaz turizmi için Bosna Herseklilerin Ege bölgesini, kış turizmi için Türk vatandaşlarının Bosna Hersek’i tercih etmesinin teşviki ile Bosna Hersek’te mevcut turizm potansiyelinin değerlendirilmesine yönelik yatırımların yapılması konuları oluşturdu. İki ülkenin kardeşliğinin ve tarih boyunca birbirlerine destek olmalarının işbirliği ve yatırım konularını büyük ölçüde kolaylaştırdığı, bu vasıfların da desteğiyle önümüzdeki Şubat Ay’ında proje ve yatırım konularında hazırlık yapmış heyetlerin bir araya gelmesi kararlaştırıldı. Heyetler merkez ofisteki görüşmenin ardından birlikte Fuar İzmir’de devam eden Travel Turkey İzmir Fuarına geçerek burada ki bölge stantlarını gezdiler. Egeli turizmciler ve otel işletmecileri ile tanıştılar.        Başbakan Nezir Piviç ETİK Başkanı Mehmet işler ile çok samimi bir görüşme gerçekleştirdiklerini ve iki ülke turizminin durumu hakkında bilgi alışverişinde bulunduklarını söyledi. Nezir Piviç;” Turizme yönelik tekliflere özel olarak odaklandık. Kantonumuzun hala yeterince kullanılmayan potansiyeline dikkat çektik. Sahip olduğumuz zenginlikler ve güzellikleri değerlendirmek istiyoruz. Ekonomimiz tüm ülkenin kalkınmasının omurgasıdır ve onu daha da güçlendireceğiz. Birçok önemli endüstriyel alanda bölgesel lideriz, neden bunu kıtasal turizmde de denemeyelim?  Hükümet olarak önümüzdeki yıllarda turizm altyapısının geliştirilmesine kararlıyız. Bu günkü görüşmeyle önemli bir ortak ve dost kazandığımızı duyurmaktan mutluluk duyuyorum dedi. BOSNA HERSEK'TE TURİZM HAREKETLİLİĞİ YAŞANABİLİR ETİK Başkanı Mehmet İşler kardeş ülke Bosna Hersek’in yetkilileri ile bir araya gelmekten ve işbirliği konularını paylaşmaktan büyük memnuniyet duyduklarını söyledi. Mehmet İşler;” Kardeş ülke Bosna Hersek’in (Zenica Doboj kantonu) Başbakanı ve Ekonomi Bakanı’nı ağırladık. Bosna Hersek’e (nüfusu kadar) 4 milyon turist geliyor. Türkiye özellikle şu sıralarda Yunanistan’la 7 günlük kapıda vizesiz adalara geçişin yapıldığı bir dönemde  Bosna Hersek gibi kardeş ülkemizle biz aynı uygulamayla beraber bir turizm hareketliliği yaşayabiliriz. Sayın Başbakan ve Bakan Travel Turkey için özellikle ETİK’i ziyaret ettiler ve birlikte ne yapabileceğimiz konusunda ciddi bir çaba sarf ettik. Bu sayede de sayın başbakan ve bakanı Travel Turkey İzmir fuarına getirdik ve tüm sektörün paydaşlarıyla bu işbirliğimizi nasıl geliştiririz konusunda çalışma yaptık. Çok verimli geçen bu çalışmalarımız sonucunda sayın bakanla birlikte Şubat Ay’ında tekrar Bosna Hersek Hükümeti ile bir araya gelip İzmir’i, Ege Bölgesi’ni ve aynı zamanda Bosna Hersek arasındaki turizmin nasıl geliştireceğimizi konuşacağız. Ege destinasyonunda deniz, kum, güneş, tarih ve inanç turizmi öne çıkıyor. Bosna Hersek’te kış ve kayak turizmi.  Böylece bizim düşük sezon diye tabir ettiğimiz ayları Bosna Hersek’te desteklemek, yaz tatili içinde oradan turist getirme çabalarımız var. Kardeş ülkemizle, Avrupa'da bize en yakın olan Müslüman ülke ile hem turizm hem ticari ilişkilerimizi daha çok geliştireceğiz. Bu konuda yoğun bir trafiğe girdiğimizi söyleyebilirim.” Dedi. Bosna Hersek’in şu anda hem turizm hem diğer alanlardaki yatırımlar için keşfedilmesi gereken bir ülke olduğuna da dikkat çeken İşler, Egeli turizmciler ve işadamları olarak burada yatırım konularını ciddi olarak değerlendirdiklerini belirtti. Mehmet İşler; “Bosna Hersek şu anda keşfedilmesi ve geliştirilmesi gereken bir ülke. Sayın Başbakan ve Ekonomi Bakanı ile  nasıl bir yatırım çeşitlemesi olabiliri de görüştük. Son yıllarda 30’a yakın yabancı otelcilik zinciri yatırım için bu bölgeye giriyor. Bizde Türk ve Egeli turizmciler olarak Bosna Hersek’te yerimizi almak ve Avrupa’nın göbeğine yatırım yapmak adına ciddi stratejik çalışmalarımız oldu. Aynı zamanda Bosna Hersek’ten Ege Bölgemize yönelik çalışmaları değerlendiriyoruz. Çok güzel bir ambiansta gerçekleşen bu çalışmalarımız, umut ediyorum ki verimlilik sağlayacaktır. Bunun ilk adımı olarak ta hiç vakit kaybetmeden Şubat Ay’ında heyetler halinde bir araya geleceğiz. Bizim ve onların yatırımcılarını bir araya getirip turizm konusunda rakamları ve iki ülke arasındaki turizm bağlarını geliştirmek adına çalışacağız. Bu görüşme bir başlangıçtı. Bundan sonra gerek TÜROFED gerek ETİK  olarak Ticaret Odamızla beraber bu işbirliğini arttırarak geliştireceğimizi söyleyebilirim” dedi.

Turizmciler sezonun uzamasını bekliyor Haber

Turizmciler sezonun uzamasını bekliyor

Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) başkanlığını da yürüten Mehmet İşler, AA muhabirine, Türk turizminin her geçen yıl büyüdüğünü, 2023 yılında 60 milyon turist hedefine ulaşacaklarına inandığını söyledi. Türk turizminin sezona Kahramanmaraş merkezli 6 Şubat depremlerinin olumsuz etkisiyle başladığını vurgulayan İşler, "Çok acı bir olay yaşadı ülkemiz. Bu olayın üstüne rezervasyon akışlarımız ağır gidiyordu. Temmuz ayını da yine çok parlak geçirmedik. Türk turizmi temmuz ayından sonra özellikle ağustos, eylül ve ekim aylarında beklenen sayıları yakalamaya başladı. Havaların yardımcı olmasıyla beraber sezonun da uzayacağını öngörüyoruz." dedi. Almanya ve Rusya pazarlarında Türk turizmine ilginin sürdüğü bilgisini veren İşler, şöyle konuştu: "Daha önce hedef pazarlarımız olmayan pazarlarda gelişmeler görüyoruz. Uzak Doğu, özellikle Çin'de hareketlilik başladı. Latin ve Amerika pazarında yeni turizm çeşitliliğinde hareketlilikler görüyoruz ama her sene olduğu gibi bu sene Almanya ve Rusya başı çekiyor. Temmuz ayında ve ağustos ayında da Rusya, bu rakamlarda geçen yıla göre artış gösterdi. Almanya her zamanki ana pazarımız olmaya devam ediyor." İşler, 2,5 milyon turist ile 2019 yılında en yüksek rakama ulaştıkları İngiltere pazarında 2023 yıl sonu beklentisinin 3,5 milyon turist olduğunu aktardı. Eylül ve ekim için rezervasyonlarda artış Kültür ve Turizm Bakanlığının kurduğu Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansının (TGA) çalışmalarının hedef pazarlardaki başarıyı artırdığına işaret eden İşler, 2030 yılında 100 milyon turist hedefine ulaşmak istediklerine dikkati çekti. İşler, turizm sezonunun uzadığına yönelik işaretleri eylül ve ekim aylarındaki rezervasyonların artışıyla tespit ettiklerini kaydederek "Şu ana kadar rezervasyon akışlarımız, geçen yıla göre eylül ve ekim aylarında yüzde 15 arttı. Kasım ayı için bir rezervasyon akışımız mevcut. Biraz havaların durumu, biraz konjonktür ve gelişmelerle ilgili olarak eylül sonunda, kasım ve aralık aylarındaki rakamlarla sezondaki uzamaya ilişkin daha rahat rakamlar verebiliriz." diye konuştu. "Çin, Türkiye'de turizm çeşitliliğini artıracak" İşler, Fransa ve Çin pazarından da umutlu olduklarını dile getirerek, şöyle dedi: "Artık Çinlilerin Türkiye'ye gelmesinin önü açıldı. Seyahat şirketlerimiz bu konuya çok proaktif yaklaştı ve Çin'den turistler gelmeye başladı. Rusya pazarında da böyle ufak ufak başlamıştık. Bugün Rusya pazarı, Almanya pazarıyla başa baş bir statüye geldi. Ben Çin pazarının da ileriki günlerde böyle olacağına inanıyorum. Çin pazarı, kum-deniz-güneş değil, daha çok kültür ve gastronomi ağırlıklı bir pazar. Bu da Türkiye turizminin çeşitliliğini artıracak ayrı bir kulvar olacaktır."

ETİK Başkanı İşler: Turizm sektörü karanlık bir tünele giriyor! Haber

ETİK Başkanı İşler: Turizm sektörü karanlık bir tünele giriyor!

Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkan Yardımcısı ve Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkanı Mehmet İşler turizmciye yönelik kredilerin açılmaması halinde önümüzdeki ekim ayından sonra turizm sektörünü çok zor günlerin beklediğini söyledi. Sektörün zora düştüğünde ilk hamlesinin personel azaltmak olduğunu, bu yüzden yoğun işten çıkarmalar yaşanabileceğini ya da otellerin yeni yaz sezon öncesine kadar kapatılabileceğini bildirdi. “OTELLER ELEMANLARINI KAYBEDEBİLİR” Halihazırda yabancı tur operatörleri ile sözleşme aşamasında olduklarını, kredilerin açılması ya da açılacağına dair umut veren açıklamaların gelmesi durumunda yatırım kararı alabileceklerine ve fiyat artışlarını yapabileceklerine değinen Mehmet İşler, sektörün son birkaç yıldır üst üste gelen birçok olumsuzlukla mücadele ettiğini, buna rağmen turizm gelirlerinde tarihi rekorlara imza attığını belirten İşler, son ekonomik gelişmelerin ise artık önlerini göremez, tesisleri yenileyemez ve yaz sezonu dışında açık tutamaz duruma sürüklediğini söyledi. “YILLARDIR SORUNLARIN ÜSTESİNDEN GELMEYE ÇALIŞIYORUZ” Mehmet İşler; “Sektör 2019 yılında Thomas Cook’un batması ve alacaklarını alamamasıyla ilk likidite sarsıntısını yaşadı. Ardından iki yılı aşkın bir süre devam eden Covid-19 ve orman yangınları süreci geldi.  Bunları atlatmaya çabalarken halen devam eden Rusya - Ukrayna savaşı geldi. Üstüne birde milli felaket, sonsuz acımız olan deprem geldi. Yetmedi onun üzerine seçim süreci ve seçim ekonomisi dönemi başladı. Bunlarla birlikte enflasyon çok yükseldi, vergi, enerji, işçilik, ham madde fiyatları aldı başını gitti. Son tüketicinin alım gücüyle enflasyon ortamı arasında oluşan makas, büyük toplum kesimlerinin tatil talebini neredeyse yok etti. İkinci konut ve yabancılara satılan evlerin tatil amaçlı konaklama için kiralanması, bunların turizmcinin tabi olduğu hiçbir mevzuata tabi olmaması, vergi, harç vs. den muaf olması, kiralama gelirlerinin mensubu olduğu ülkelerde tahsil edilerek yurt dışında kalması, yabancıların, ülkemizin güneşini, denizini, kumunu, güzelliklerini, Türkiye’ye hiçbir gelir ve  vergi bırakmadan, bedavaya kullanmaya başlamasıyla, turizmcinin konaklama, devletin vergi geliri kaybı durumuyla karşı karşıya kaldık. Bu telafi edilemez ağır boyutlara ulaştı” diye konuştu. “EMEK YOĞUN ÇALIŞAN VE SEKTÖRÜN KALİFİYE OLAN DEĞERLİ İŞGÜCÜNÜ KAYBEDEBİLİRİZ” “Şu an itibari ile piyasalardaki sıkılaştırma politikası nedeni ile bankalar turizmcilere kredi  vermiyorlar” diye sözlerini sürdüren İşler, “Taşıt kredileri, emlak kredileri, bu sektörde çalışan kardeşlerimize çok az limitli ya da hiç verilmiyor, Ayrıca turizm şirketlerine verilecek olan krediler hem ihtiyacın çok altında ve hem de oldukça kısıtlı ve şartlara bağlı. Turizmci kendisini ve iş yerini sürekli yenilemek zorundadır. Müşterisine her yıl aynı şeyi vererek başarılı olması mümkün değildir. Yenileme için en önemli dönem kış aylarıdır. Bir sonraki sezon için  yatak ve hizmet kalitesini arttırmak zorundadır. Ancak bu şekilde kalite ve fiyatını arttırıp, ülkeye daha fazla döviz getirme başarısını elde eder. Bunları yaparken amaçlardan biri de yetişmiş personeli sezon dışında da tesiste ikame edebilmektir. Bunun için en önemli kaynağımız Merkez Bankası kaynaklı veya ihracatçı kredileridir. Özel Bankalar ise zaten durumu iyi olanlara kılı kırk yararak kredi vermektedir.. Halen Eximbank hiç kimseye kredi vermiyor. Bankalar da teminat için GKS (Genel Kredi Sözleşmesi) limitlerimizi arttırma yoluna gitmiyor. Piyasada bizim açımızdan büyük bir daralma var. Bu daralma devam eder ve sektör, kendisini çevirecek kaynakları bulamazsa, ekim ayından sonra istihdam ettiği personeli tutamayacak, yapmak istediği yenileme ve iyileştirmeleri yapamayacak, enerjide artan maliyetleri de göz önünde tutarak eleman çıkarma yoluna gidecek,  şarteli indirerek otelini karanlığa gömecektir” ifadelerini kullandı.  "ÇIKARILAN PERSONEL SEKTÖRE DÖNEMEYECEK" Turizm sektörünün “karanlığa” gittiğine işarete eden Mehmet İşler, “Bu arada ciddi bir istihdam kaybı yaşanırken, sektör kıdem tazminatlarını ödeme sıkıntısı ile baş başa kalacaktır. Tesisler yenilenmeyecek, çıkarılan elemanlar sektöre dönemeyecek, buda yeni sezonda hizmet kalitesinin düşmesine sebep olacaktır. Kısaca turizm sektörü 4 yılı aşkın bir süredir yaşadığı sıkıntıların üzerine yeni ve karanlık bir tünele daha girmiş olacaktır. Bu tünele girilmemesi için turizm sektörünün Eylül, Ekim aylarında Merkez Bankası kaynaklarına veya ihracatçı kredilerine ulaşması gerekiyor. Bu kaynakların ve desteklerin yapılacağına dair, şimdiden adımlar atılmalıdır ki, sektör yeni sözleşmelerini, yeni yatırımlarını, yeni planlamalarını yapabilsin. Kışın tutması gereken personelini tutabilsin” dedi. “BELİRSİZLİK ÜZERİMİZDE KARA BİR BULUT GİBİ DOLAŞIYOR” Tedbirler alınması gerektiğini vurgulayan İşler, “Belirsizlik şu anda sektörün üzerinde kara bir bulut gibi dolaşıyor. Sektöre özel ihracatçı ve Merkez Bankası destekleme kredileri verilmezse, bu kış maalesef, turizmcileri çok zor günler bekliyor. Bu dönemi öz kaynaklarıyla geçirebilen turizmciler şanslı olacaktır, geçiremeyen ise işlerini, elemanlarını ve tesislerini kaybedecek ya da el değiştirecektir. Milli ve yerli sektör olan konaklama sektörünün sahipleri yüzde doksan kendi insanımızdır,  kendi ülkemiz insanından oluşan bu zenginlik şartlar düzeltilmezse, yabancıların eline geçme riskiyle karşı karşıya kalır. Böylesi bir durum ise, Ülkemizin demirbaşı olan değerlerin (Assent’lerin)  çok ucuz bedellerle yabancılara el değiştirme riskini beraberinde getirir. Bu el değiştirmeler,  Ülkemiz  için son derece yıkıcı   ve telafisi zor sonuçları beraberinde getirir.. Milli sermayeyle elde edilen başarı mazide kalır, kendi otellerinde insanlar işçi olarak çalışmaya başlar. Turizm sektörünün kışın soluk alabileceği, ihracatçı kaynaklarına ulaşabileceği tedbirlerin alınması, destek ve kredilere şimdiden açıklanmasını gönül rahatlığı içinde bekliyoruz. Bu konu çok hassastır. Ciddi olarak ve hemen ele alınması gerekmektedir” şeklinde konuştu.

Otel dolulukları yüzde 100'e yaklaştı Haber

Otel dolulukları yüzde 100'e yaklaştı

Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkan Yardımcısı, Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkanı Mehmet İşler, Kurban Bayramı dolayısıyla turizm sektöründe çifte bayram yaşandığını, konaklama tesislerinde doluluk oranlarının yüzde 100'e yaklaştığını açıkladı. İşler, Ege Bölgesinin her kesime hitap eden fiyatları ve turizm çeşitliliği ile vatandaşın en çok rağbet ettiği bölgelerin başında geldiğine dikkat çekti. TÜROFED Başkan Yardımcısı ve ETİK Başkanı Mehmet İşler, Kurban Bayramı rezervasyon oranlarını açıkladı. Turizmde bayram bereketi yaşandığını belirten İşler, "Özellikle tatilin dokuz güne çıkartılması ve herkesin planlama yapması, turizm sektöründe pozitif bir etki sağladı. Turizmciler bunu olumlu karşıladı. Özellikle bu dokuz gün içerisindeki rezervasyonlarda, beşer günlük bir yoğunlaşma görüyoruz. Bu dokuz günün beş günü çok yoğun. Kimi yerlerde ilk beş gün kimi yerlerde son beş güne doğru bir tepe nokta görüyoruz. Şu bir gerçek ki, dokuz gün olmasının bir başka faydası da özellikle şehirlerden çıkışlarla, şehirlere dönüşlerde, insanlar daha erken veya daha geç çıkarak şehrin giriş ve çıkışlarındaki trafiğin rahatlamasını da sağlayacak. Hem biz turizmciler açısından dokuz günlük tatil olması hem de şehir giriş ve çıkışlarının trafik yoğunluğunu önlemek açısından fevkalade doğru bir karar oldu. Diyebiliriz ki, turizmci çifte bayram yaşıyor" dedi. İşler, konaklama tesislerinde doluluk oranlarının yüzde 100'e yaklaştığını da sözlerine ekledi. En çok rağbet gören bölge, Ege İç turizmde en çok rağbet gören bölgenin Ege olduğunu kaydeden İşler, "Çünkü Ege herkese hitap eden bir ürün yelpazesine sahip. Ege’nin özellikle yaşam tarzı, çok büyük bir çekim gücü oluşturuyor. Deniz kenarında gece saatlerine kadar canlı bir hayatı olan yaşam tarzı, iç pazardaki yerli turistten çok rağbet ve talep gören bir ürün olarak karşımıza çıkıyor. Burada İzmirlinin yaşam tarzının yanı sıra herkese hitap eden ürün yelpazesi de Ege’nin çekim ve cazibe gücünü artırıyor. Bin liraya da bin euroya da herkesin konaklayabilme imkanı, kalabilecekleri yerler var. Ege bu açıdan, bu zengin çeşitliliğinden dolayı da iç pazarda büyük talep görmektedir" diye konuştu. "İtalyanlarda yüzde 75 artış var" İç pazardan sonra dış pazarın gidişatının önemine vurgu yapan İşler, şöyle devam etti: "Seçim öncesine kadar ağır giden rezervasyon akışı, seçimden sonra normale dönmeye başladı. Özellikle iki ana pazarımız olan Almanya ve Rusya’daki rezervasyon akışları artmaya başladı. Akdeniz bölgesinde aynı çanakta olduğumuz İtalya’nın 2023 yılı oda rezervasyonlarının artışı da dikkat çekiyor. Geçen yıla oranla İtalyanlarda yüzde 75 artış var. Bu konuda da turizm pazarındaki çeşitliliğimizi yavaş yavaş artırarak bağımlı olduğumuz iki ana pazarın dışında diğer pazarlarda da yeni artışlara başladık. '2023 yılı tüm zamanların en iyi yılı olacak' diye biz şu anda hedefimizi koymuşken, bayram da son derece bereketli geçecek gibi gözüküyor. Şu anda Kurban Bayramı’nda hemen hemen doluluk oranları yüzde 100'e yaklaştı. Son dakika satışlarıyla şu anda hızlı bir satış grafiği görüyoruz. Bu yüzde 100 doluluklar içinde hemen hemen her bölgemizde son yerler için vatandaşlarımız rezervasyonlarını yaptırıyorlar diyebiliriz.” Vatandaşlara rezervasyon uyarısı Vatandaşların rezervasyonlarını mutlaka bildik acentalardan yaptırmaları gerektiğini ifade eden İşler, şu uyarılarda bulundu: "Ayrıca oteli arayarak confirme de edebilirler. Bu acentenin otelle çalışıp çalışmadığını kontrol etsinler. Çünkü her bayram özellikle rezidans, villa ve otel kiralamalarında hacker’ların sahte site yaparak vatandaşlarımızı dolandırdıklarını görüyoruz. Bu konuda da bayram vesilesiyle bir kez daha kendilerini uyarmak isteriz." "Tüm zamanların en iyi yılı" 2022 yılının turizmde tüm zamanların rekorlarının kırıldığı bir yıl olarak tarihe geçtiğini, rezervasyon verilerinin 2023 yılının bu rekorların yenileneceği bir yıl olacağını gösterdiğini belirten Mehmet İşler, “2023 yılında Türk turizmi belki de tüm zamanların en iyi yılını yakalayacak yeni bir rekora imza atıyor. Özellikle geçen senenin mayıs ayına göre Türkiye’de yüzde 16 artış, ilk 5 ayda ise yüzde 24 gibi fazla bir artışla sezona başladık. Bu, 2023 yılının 2022’den ve 2019’dan daha iyi olacağının büyük bir göstergesi. Burada en önemli pazarlarımız olan Rusya ve Almanya yine ardı ardına olarak ilk iki sırayı paylaşıyor. Ama görünen o ki rezervasyon akışı bundan sonra hem deprem hem seçim hem de sınavlardan sonra havaların da hızlı bir şekilde ısınmasıyla devam edecek. Yıl sonunda hedeflediğimiz 60 milyon turist, 55 milyar dolar girdiyi yakalayacağız gibi gözüküyor. Hepinizin bildiği gibi geçen sene 55 milyon turist 45 milyar dolar girdi elde eden Türkiye, bu yıl 2023 turizm stratejisi olarak belirlenen 60 milyon turist, 55 milyar dolar hedefini yakalayacak. Bu Türk turizm tarihinin tüm zamanların en iyi yılı olarak tarihteki yerini alacaktır” dedi.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.