Hava Durumu

#Elektrik

TOURISMJOURNAL - Elektrik haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Elektrik haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Yeni Yatırımlarla Büyüyen Şahinler Holding Haber

Yeni Yatırımlarla Büyüyen Şahinler Holding

Şahinler Holding, tekstil, turizm ve ambalaj alanında yeni yatırımlarla atılım yapmaya hazırlanıyor. Holdingin Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Şahin, "Elazığ’da ve Mısır’da tekstil fabrikası yatırımlarımız var. Turizmde de Kapadokya’da yeni bir otel yatırımı için çalışmalarımız sürüyor. Ambalaj sektöründe de yeni fabrika için çalışıyoruz" dedi. Şahinler Holding, tekstil, giyim, inşaat-gayrimenkul, serbest bölge işletmeciliği, catering, spor, ambalaj ve turizm gibi çeşitli sektörlerde faaliyet gösteriyor. Şirket, yeni yatırım planlarını, Şahin’in "Sıfırdan Zirveye" adlı kitabının tanıtım toplantısında paylaştı. Toplantıda Şahin, gelecek dönemde planlanan projelerden bahsetti. Antalya’da düzenlenen tanıtım toplantısında Şahin, toplamda 8 sektörde faaliyet gösteren Şahinler Holding’in yeni yatırım hedeflerinden bahsetti. 10 bin kişiye istihdam sağlayan holdingin, tekstil, turizm ve ambalaj alanında yeni yatırımlar için çalışmalara başladığı bildirildi. TEKSTİL ALANINDA YATIRIM ATAĞI Elazığ’da kurulacak tekstil fabrikası 1000 kişiye iş imkânı sağlayacak. Bu fabrika ile daha uygun maliyetle üretim yapılıp, Avrupalı müşterilere daha rekabetçi fiyatlarla üi fiyatlarla xfcrün sunulacak. Trakya’daki mevcut fabrika da faaliyetlerine devam edecek. Şahin, Türkiye’deki ekonomik şartlar nedeniyle çok sayıda tekstil şirketinin yurt dışında üretime yöneldiğine dikkat çekti. Şahinler Holding, Mısır’da 60 milyon dolarlık ciro hedefiyle yeni bir işletme kurdu. Burada 20 milyon adetlik üretim kapasitesine ulaşılacak ve 3 bin kişiye istihdam sağlanacak. Şahin, "Yurt içinde de yurt dışında da yatırım yapıyoruz. Şirket olarak yumurtaları farklı sepetlere koyuyoruz. Firmalarımızın da bunu yapması gerekiyor" dedi. KAPADOKYA’YA YENİ OTEL GELİYOR Turizm alanındaki büyük projelerden biri de Kapadokya’da yeni bir otel açılışı olacak. Şahinler Holding, 4 bin yatak kapasitesine sahip beş otelle 12 ay boyunca kesintisiz hizmet veriyor. Yeni otel ile birlikte yatak kapasitesinin ve istihdam sayısının artması planlanıyor. AMBALAJDA GERİ DÖNÜŞÜM YATIRIMI Ambalaj sektöründe de yeni bir fabrika kurma çalışmaları devam ediyor. Fabrikada geri dönüşümle köpük tabak, çatal-bıçak ve streç film üretilecek. Bu tesis, 10 bin metrekarelik kapalı alanda faaliyet gösterecek ve aylık 350 ton üretim kapasitesine sahip olacak. YENİLENEBİLİR ENERJİ VE SÜREKLİ BÜYÜYEN HEDEFLER Şahinler Holding, yenilenebilir enerji alanında da yatırımlar yapıyor. GES projeleri ile toplam 6,2 milyon dolar yatırım yaptıklarını belirten Şahin, 2025 yılına kadar 21 milyon kWh elektrik üretmeyi hedeflediklerini söyledi. Bu projelerle 5 bin 200 ton karbondioksit salınımını önlediklerini de sözlerine ekledi. ASGARİ ÜCRET DEĞERLENDİRMESİ Şahin, Türkiye’deki ekonomik görünümle ilgili de görüşlerini paylaştı. Şahin, "Birçok yerde işten çıkarmalar var. Asgari ücret konusu da tartışılıyor. Yüksek bir zam verilirse şirketler zorlanacak, düşük verilirse insanlar sıkıntıya düşecek. Bu durumda da teşvik verilerek yüksek zam yapılması doğru olacaktır. İhracat yapan firmaların da çok sıkılmaması gerekiyor. Enflasyonu kışkırtmayacak projeler geliştirilerek ilerlenmesi şart" yorumunda bulundu.

Avrupa Demiryollarında Bataryalı Tren Dönemi Başlıyor Haber

Avrupa Demiryollarında Bataryalı Tren Dönemi Başlıyor

Batarya ile çalışan trenler, sıfır emisyon modunda istasyonlara girip çıkarak hem hava kirliliğini hem de gürültüyü önemli ölçüde azaltabilecek. Deneme, modern demiryollarının 200. yılını kutlaması nedeniyle İngiltere’de gerçekleştirildi. Ülkenin kuzeydoğusunda başarıyla gerçekleştirilen bir şehirlerarası bataryalı tren denemesi, Avrupa demiryollarının geleceği için umut verici bir adım oldu. Bu "tribid" trenler, batarya, dizel ve elektrik gücü arasında geçiş yapabilme özelliğine sahip. HIZ VE EKONOMİYİ BİRLEŞTİREN TEKNOLOJİ Yeni nesil trenler, 700 kW gücündeki bataryalarıyla 120 km/sa üzerindeki hızlara ulaşabiliyor. Deneme sırasında tren, yalnızca batarya gücüyle 70 kilometre yol kat etti. Lansman sonrasında bu menzilin 100-150 kilometreye çıkması bekleniyor. Bataryalı trenler, dizel alternatiflerine göre yüzde 35-50 arasında yakıt tasarrufu sağlayarak daha düşük işletme maliyetleri vadediyor. Yolcular, bu tasarrufların bilet fiyatlarına yansımasını umuyor. ÇEVREYE DUYARLI ALTERNATİF Elektrikli trenler, demiryolu sektörünün net sıfır karbon hedeflerine ulaşması için en iyi çözüm olarak görülüyor. Batarya ile çalışan trenler, elektrikli hatlara geçişi hızlandırırken altyapı maliyetlerini de azaltıyor. Havai hatlar yerine batarya kullanımı, Avrupa çapında elektrifikasyon projelerinde milyarlarca euro tasarruf edilmesini sağlayabilir. Bu trenler, istasyonlara sıfır emisyon modunda girip çıkmaları sayesinde istasyon çevresindeki hava ve gürültü kirliliğini de azaltma potansiyeline sahip. İngiltere Demiryolları Bakanı Lord Hendy, bu gelişmenin daha çevreci ve güvenilir yolculukların önünü açacağını belirtiyor. YAYGINLAŞAN BATARYA TEKNOLOJİSİ Bataryalı tren teknolojisi, Avrupa'da hızla yaygınlaşıyor. Hitachi Rail, bu trenlerin daha geniş bir coğrafyada kullanılmasını planlıyor. Şirket, Japonya'daki dünyanın ilk bataryalı yolcu treni ve İtalya’daki Masaccio projelerinin ardından İngiltere ve diğer Avrupa ülkelerinde trenlerini yaygınlaştırmayı hedefliyor. Siemens Mobility de Almanya’nın Ortenau bölgesinde bataryalı trenleri hizmete sundu. Bu trenler, her yıl 1,8 milyon litre dizel tasarrufu sağlıyor. Siemens’in hızlı şarj altyapısı Demiryolu Şarj Dönüştürücüleri (RCC'ler) sayesinde, hattın yalnızca kısa bölümleri elektrikli hale dönüştürülerek bu trenler çalıştırılabiliyor. AVRUPA'NIN YEŞİL DEMİRYOLU GELECEĞİ Avrupa'nın demiryolları, batarya teknolojisiyle maliyetleri azaltırken karbon ayak izini küçültüyor. İtalya ve Almanya gibi ülkelerdeki başarılı uygulamalar, bu teknolojinin daha fazla bölgede kullanılacağını gösteriyor. Gelecek, daha hızlı, çevreci ve ekonomik demiryolu seyahatinde şekillenecek.

Kendi elektriklerini ürettiler Haber

Kendi elektriklerini ürettiler

Doğu Anadolu Bölgesi'nin önemli turizm merkezlerinden olan Iğdır ile Ağrı sınırında yer alan Balık Gölü etrafındaki tatil yerleri ve restoranlar elektrik ihtiyaçlarını yenilenebilir enerjiden karşılıyor. Türkiye'nin en yüksek rakımlı göllerinden biri olan Balık Gölü, muhteşem manzarası ve doğal güzellikleri ile yerli ve yabancı turistleri ağırlamaya devam ediyor. Iğdır ile Ağrı sınırında yer alan Balık Gölü, manzarasının yanı sıra tükettiği enerjiden dolayı da adından söz ettiriyor. Göl etrafında Iğdırlı işletmeci tarafından kurulan restoran ve taş bungalov evler elektriklerini yenilenebilir enerjiden karşılıyor. Restoran üzerine kurulu olan güneş panelleri sayesinde işletme kendi elektrik ihtiyacını karşılıyor. İşletmecilerden Rubaz Demir, elektrik dağıtım şirketinden elektrik istediklerinde yaklaşık olarak bir buçuk milyon gibi bir hesap çıkarttıklarını belirterek, "Burası Iğdır ile Ağrı arasında yer alan Balık Gölü. Vatandaşlar hafta sonları buraya zaman geçirmeye geliyor. 3 yıl önce burayı açtık. Burada elektriğimiz yoktu. Şirkete başvurduk, bize yaklaşık olarak bir buçuk milyon gibi bir maliyet çıkardı. Bu maliyete gücümüz yetmedi, biz de kendi gücümüz ile güneş panellerini kurduk. Yukarıda da 11 bungalov evimiz var. Onların da bütün elektrik ihtiyacını güneş enerjisinden karşılıyoruz" dedi. Ailesi birlikte Balık Gölü'ne ziyarete geldiğini söyleyen Erdal Karakaş ise güneş panellerini görünce şaşırdığını söyleyerek, "Biz buraya yiyecek, içecek getirdiğimiz zaman ısınır diye düşünüyorduk. Elektrik olmadığını düşünüyorduk. Daha sonra burada soğutucuların olduğunu gördük. Paneller sayesinde elektrik ihtiyacı giderilmiş. Bundan çok mutlu olduk" dedi. Erzurum, Erzincan, Kars, Bayburt, Artvin, Ardahan, Ağrı gibi çevre illerden ziyaretçi akınına uğrayan tesis yenilenebilir enerji sistemiyle de benzer tesislere örnek oldu.

Başkent EDAŞ, enerji nakil hattı yatırımlarında rekor hedef belirledi Haber

Başkent EDAŞ, enerji nakil hattı yatırımlarında rekor hedef belirledi

Kaliteli ve kesintisiz elektrik dağıtım hedefiyle abonelerine hizmet veren Başkent Elektrik Dağıtım AŞ (EDAŞ), Batı Karadeniz'de devreye aldığı projeleriyle bölgede bugüne kadar gerçekleştirdiği yatırımlarda rekor hedef belirledi. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Başkent EDAŞ son yıllarda elektrik dağıtım şirketlerinin kırsalda yeni hat tesis etmesinin önünü açan hukuki ve teknik düzenlemelerin de desteğiyle, 2023'ün sonuna kadar Bartın, Karabük, Kastamonu ve Zonguldak'ta 831 milyon, 2025'in sonuna kadar ise, yaklaşık 3,5 milyar liralık rekor yatırıma ulaşmayı planlıyor. Zorlu coğrafyasında kaliteli ve kesintisiz enerji hedefiyle çalışan Başkent EDAŞ, enerji arz güvenliği için kritik öneme sahip enerji nakil hatlarını yenilemeye ve ring amaçlı yeni enerji nakil hatları tesis etmeye devam ediyor. Bu kapsamda, 2025'in sonu itibariyle 2 bin 550 kilometrelik güzergahta nakil hattı tesis etmeyi planlayan şirket, söz konusu güzergahın bu yıl sonu itibariyle 792 kilometrelik kısmını tamamlayacak. Öte yandan şirket, hayata geçireceği toplam nakil hattı yatırımlarının 1218 kilometresini Kastamonu'da, 582 kilometresini Zonguldak'ta, 421 kilometresini Karabük'te ve 329 kilometresini de Bartın'da tesis edecek. Böylece Başkent EDAŞ, 2 bin 753 kilometrelik Türkiye kara sınırına yakın uzunluktaki 2 bin 550 kilometrelik yeni enerji nakil hattı yapmış veya mevcut hatları yenilemiş olacak. Enerjisa'nın Toroslar EDAŞ ve AYEDAŞ ile Türkiye'deki 14 ilde 21 milyonu aşkın kullanıcıya hizmet veren 3 elektrik dağıtım şirketinden biri olan Başkent EDAŞ, 2009'dan bu yana Ankara, Bartın, Çankırı, Kastamonu, Karabük, Kırıkkale ve Zonguldak'ta faaliyetlerini sürdürüyor. Geçen yıl sonu itibariyle bu 7 ilde 136 bin 18 kilometrelik bir hattın işletilmesinden sorumlu şirketin hatlarının 99 bin 322 kilometresi havai, 36 bin 696 kilometresi ise yer altı hatlardan oluşuyor. Başkent EDAŞ yer altına aldığı hatlarıyla Türkiye'nin en uzun 2. yer altı dağıtım hattı şebekesine sahip şirketi konumuna erişirken, hizmet verdiği 4 milyon 523 bin 134 kişiyle şirket tüketici sayısı ve hizmet verilen hat uzunluğu gibi alanlarda da yine Türkiye'deki en büyük ikinci şirket konumunda yer alıyor. Bunun yanı sıra, Türkiye'deki en çok yatırım yapan dağıtım şirketleri arasında son yıllarda ilk sıralarda yer alan Başkent EDAŞ, 2020'de 1 milyar 692,4 milyon lira seviyesindeki yatırımını 2021'de 2 milyar 126,4 milyon liraya, 2022'de ise 2 milyar 100 milyon liraya yükseltmişti.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.