Hava Durumu

#Elektrikli Araç

TOURISMJOURNAL - Elektrikli Araç haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Elektrikli Araç haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Samih Sawiris, Fas'ta 400 Milyon Dolarlık Turizm Projesi Başlatıyor Haber

Samih Sawiris, Fas'ta 400 Milyon Dolarlık Turizm Projesi Başlatıyor

Mısırlı milyarder Samih Sawiris, Fas’ın Atlantik kıyısında büyük bir turizm projesi geliştirmek için bir grup yatırımcıyla harekete geçti. Yatırım, oteller, tatil köyleri ve diğer turistik cazibe merkezlerini içerecek ve Fas’ın turizm endüstrisini canlandırmayı amaçlayacak. Sawiris'in şirketi Orascom Investment, Birleşik Arap Emirlikleri merkezli Al Nowais ve Eastern Investment Ltd’nin yer aldığı konsorsiyum, Fas Rekabet Konseyi’ne bir teklif sundu. SAEMOG’UN TAM SAHİPLİĞİNİ SATIN ALACAKLAR Plan, Essaouira Mogador istasyonunu yöneten Fas merkezli SAEMOG şirketinin tam sahipliğini almayı içeriyor. Bu proje, Fas’ın önemli bir kıyı turizm gelişim alanı olarak öne çıkıyor. Rekabet Konseyi, anlaşmayı kabul ederek SAEMOG'un sermayesinin ve oy haklarının tamamen satın alındığını duyurdu. YATIRIM PROJESİ İLE 4 BİN YENİ İSTİHDAM Proje, 4 milyar Fas dirheminden fazla bir değere sahip ve mevcut bir otelin yenilenmesi, üç sahil otelinin inşası ve Mogador köyünde alışveriş ve eğlence alanlarının geliştirilmesini kapsıyor. Ayrıca, bölgede konut projeleri de yapılırken yaklaşık 4.000 yeni istihdam yaratılacak. SAWIRIS AİLESİ, FAS'A YATIRIM YAPMAYA İSTEKLİ Sawiris ailesi, Fas’a yatırım yapmaya oldukça ilgili. Samih Sawiris’in kardeşi Naguib Sawiris, bu yılın başlarında Fas’a 100 milyon dolar yatırım yapmaya istekli olduklarını belirterek, elektrikli araç batarya fabrikaları ve şarj istasyonları gibi projeleri gündeme getirmişti. FAS’IN TURİZM SEKTÖRÜ BÜYÜYOR Turizm, Fas’ın ekonomisinde önemli bir sektör. Ülke, 2025 Afrika Uluslar Kupası (AFCON) ve 2030 FIFA Dünya Kupası gibi büyük uluslararası etkinliklere ev sahipliği yapmaya hazırlanırken, turizm endüstrisini genişletmek ve modernize etmek için stratejik adımlar atıyor. Bu etkinlikler ülkeye gelecekte milyonlarca turist çekecek. Fas’ın öne çıkan destinasyonlarından biri, UNESCO Dünya Mirası Listesi'nde yer alan tarihi medinasıyla tanınan Essaouira. Bu sahil şehri, giderek daha fazla uluslararası turist tarafından ziyaret ediliyor.

Elektrikli Araç Pazarında Büyüme Hız Kesmeden Devam Ediyor Haber

Elektrikli Araç Pazarında Büyüme Hız Kesmeden Devam Ediyor

Peugeot Türkiye Genel Müdürü Gupse Kaplan, markanın yeni 5008 ve tamamen elektrikli E-5008 modellerinin lansmanı sonrası elektrikli araç pazarına ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Elektrikli araçların pazar payının halen düşük olduğunu ancak hızla arttığını belirten Kaplan, 2024'te toplam araç pazarında 1 milyonun üzerinde satış beklediklerini söyledi. Kaplan, Avrupa’da Peugeot’nun en geniş elektrikli araç ürün gamına sahip marka olduğunu ve Türkiye’de de benzer bir pozisyonu hedeflediklerini ifade ederek, "208 ve 2008 modellerimizin elektrikli versiyonlarıyla B segmentinde lider konumdayız. Bu yıl C ve D segmentlerinde 5 yeni modelin lansmanını gerçekleştirdik ve yine elektrikli hafif ticari araçlar ailemizle de hafif ticari araçlarda elektrikli kategorisinde de lider konumdayız. Şüphesiz, Türkiye'nin de dahil olduğu global ülkelerde hibrit teknolojisi bu elektrikli dönüşümünde çok önemli rol oynayacak. Hem verimlilikle hem konforuyla hem sürüş keyfiyle hibrit teknolojisinin satış performansımızı artıracağına yürekten inanıyoruz" dedi. Gupse Kaplan, "Bu sene ülkemizdeki satışlarımızın yaklaşık yüzde 8'i elektrikli araçlardan gelecek, bunu planlıyoruz. Baktığınızda yüzde 8 belki düşük bir oran gibi geliyor ama geçtiğimiz yıl oranın yüzde 1 olduğunu düşünürsek, bunun Peugeot markası için ne kadar hızlı bir ivmelenme olduğunu çok daha iyi görmek mümkün olacaktır" ifadelerini kullandı. "ELEKTRİKLİ ARAÇ PAZARI HIZLA BÜYÜYOR" Kaplan, bu yıl Türkiye’de 100-110 bin adet elektrikli araç satışı beklendiğini ve toplam pazarın yüzde 10’unu oluşturacağını öngördüklerini paylaştı. Özellikle binek araç segmentinde yüzde 10’u aşan bir büyüme trendinin 2023’ün son aylarında görüldüğünü ve bu trendin bu yıl içinde de devam edeceğine inandıklarını belirtti. Peugeot’nun filo ve perakende dengesine değinen Kaplan, satışlarının yüzde 85’inin perakende, yüzde 15’inin ise filo satışlarından oluştuğunu ifade etti. Kasım ayında ise 100 binin üzerinde bir pazar beklendiğini söyledi. Peugeot satışlarının büyük çoğunluğunun nakit alımlarla yapıldığına da dikkat çekti. ÇİNLİ MARKALARLA REKABET Kaplan, Çinli markalara verilen sübvansiyonların pazar dinamiklerini etkileyebileceğini belirtti. Rekabeti olumlu karşıladıklarını ifade eden Kaplan, Peugeot’nun fiyat rekabetinden çok otomobillerinin özellikleriyle müşteri beklentilerini karşılamayı önceliklendirdiğini vurguladı. Markanın, ana akım markalar arasında üst sınıfa konumlanmış bir pozisyon aldığını belirtti. Son olarak, Türkiye’de pazarın artık 1 milyon bandına oturduğunu ve bu seviyenin normalleştiğini düşündüklerini ifade eden Kaplan, 2025 için hedeflerini şekillendirmek için henüz erken olduğunu belirtti.

Elektrikli Motosiklet Pazarında Hızlı Yükseliş Haber

Elektrikli Motosiklet Pazarında Hızlı Yükseliş

Pandemi sonrası bireysel ulaşım ve mobilite taleplerinin artmasıyla, Türkiye’de motosiklet pazarı büyük bir büyüme kaydetti. Trafik sorunu, artan yakıt fiyatları ve enflasyon gibi sebepler, motosikletleri ulaşımda cazip hale getirdi. 2024 yılına gelindiğinde, motosiklet tescili 931 bin 890 adete ulaşmışken, elektrikli motosikletler ise bu büyümenin öncüsü oldu. 2022'de 30 bin olan elektrikli motosiklet satışları, 2024'te 185 bin 331’e yükseldi. B SINIFI EHLİYETLE KULLANILMA KOLAYLIĞI Elektrikli motosikletlerin yükselmesindeki en önemli etkenlerden biri, B sınıfı ehliyet ile 4 Kw'ya kadar olan modellerin kullanılabiliyor olması olarak gösteriliyor. Ayrıca, 11 Kw'ya kadar olan modellerde de B sınıfı ehliyetle sürüş imkânı tanınması, kullanıcıları cezbediyor. Türkiye Motosiklet Federasyonu As Başkanı Mahmut Nedim Akülke, bu durumun satışları pozitif etkilediğini belirtiyor.  Bir diğer önemli gelişme, Avrupa Birliği tarafından 2025'te yürürlüğe girecek olan yeni emisyon standartları oldu. Bu yeni düzenleme, motosiklet üreticilerini mevcut modellerini stoklardan çıkarmak için kampanyalar yapmaya zorluyor. Bu süreçte indirimli satışa sunulması beklenen 300 bin adet stok olduğu tahmin ediliyor.  PAZAR TRENDLERİNDE DEĞİŞİM GÖRÜLÜYOR Pazar trendlerinin değişiminde, 125 cc segmentinin büyümesi de dikkat çekiyor. Doğan Trend, 2024'ün ilk yarısında 13 bin adet motosiklet satarken, bu yıl sonunda 15 bin adede ulaşmayı hedefliyor. Ayrıca, Hero Motor gibi markalar da elektrikli modellere yöneliyor ve Türkiye’de üretim yapma planlarıyla dikkat çekiyor. Soysal Holding bünyesinde Türkiye'ye giren Hero Motor, Hindistan'dan VIDA elektrikli motosiklet modelini pazara sunmaya hazırlanıyor. Honda Türkiye de büyümeye devam ediyor. 2023’te 100 bin motosiklet satışı yapan Honda Türkiye, 2024'te bu rakamı 150 bine çıkarmayı planlıyor. Ayrıca, 500 cc hacmindeki modeller için yeni yatırımlar yapılıyor. YERLİ ÜRETİMDE ARTIŞ VAR Yerli üretim tarafında da önemli gelişmeler yaşanıyor. Şanlıurfa’da CSN Motor, 22 bin metrekarelik alanda motosiklet üretimi yapmaya başladı. Adanalı Cantech Motor ise elektrikli bisiklet ve benzinli motosiklet montajı için yatırımlar yapıyor.  Pazarın büyümesiyle birlikte yeni markalar da sektöre girmeye başladı. Kibar Holding’in yeni markası K-RIDES, Royal Enfield’i Türkiye’ye getirdi ve İstanbul’daki ilk mağazasını açtı. Bu yeni markalar, müşteri odaklı hizmet anlayışları ve topluluk etkinlikleriyle pazarın çeşitlenmesini sağlıyor. ÖZTÜRK: "2025 YILI BEKLENTİMİZ 1 MİLYON ADET SATIŞ" Motosiklet endüstrisinin büyümesinde, devletin sektöre yönelik düzenlemeleri ve yatırımları önemli rol oynuyor. MOTED Genel Koordinatörü Remzi Öztürk, "Motosiklet pazarındaki büyümenin arkasında ilgili bakanlıklarla birlikte yapılan bir çalışma var. Beş yıllık bir çalışma sonucunda sektörün önemli sorunları aşıldı. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ile birlikte 2022 yılında İstanbul’da motosiklet çalıştayı yapıldı" dedi. Sektöre oluşan güvenle yan sanayi üretiminin ve uluslararası üreticilerin ülkemize yatırımlarının da arttığını belirten Öztürk, hedefin Avrupa'ya ihracat noktasına gelmek olduğunu kaydetti. Olumlu gelişmeler üzerine gelecek beklentilerini paylaşan Öztürk, "Uzun yıllardır bekleyen ehliyet yasası, Artes gibi uygulamalar devreye alındı. Motosiklete kolay ulaşmanın önü açıldı. Son üç yılda 2 milyon yeni kullanıcı motosikletle tanıştı. Daha birçok çalışma devam ediyor. 2025 yılı beklentimiz 1 milyon adet civarında" açıklamasını yaptı.

Elektrikli Araç Devrimi İçin Kritik Hamle Haber

Elektrikli Araç Devrimi İçin Kritik Hamle

General Motors (GM), elektrikli araç üretimindeki büyümesini hızlandırmak amacıyla önemli bir adım attı. Kanada merkezli maden şirketi Lithium Americas ile ortaklaşa, ABD'nin Nevada eyaletinde bulunan Thacker Pass lityum madeni projesine 625 milyon dolarlık yatırım yapacak. Bu yatırım, elektrikli araçların kalbi sayılan bataryaların üretiminde kullanılan kritik bir mineral olan lityumun yerel tedarikini güçlendirecek. GM, bu ortaklık için 625 milyon dolarlık nakit ve kredi sağlayacak. Lithium Americas, projede %62, GM ise %38 hisseye sahip olacak. ABD'nin elektrikli araç üretiminde kullanılan batarya ham maddelerinde Çin'e olan bağımlılığını azaltmak ve yerel bir tedarik zinciri oluşturmak amaçlanıyor. Thacker Pass, ABD'nin en büyük lityum rezervlerinden biri olarak kabul ediliyor. Bu proje, ülkenin elektrikli araç üretimi hedefleri doğrultusunda kritik bir rol oynayacak. Ayrıca, ABD hükümetinin elektrikli araçlara verdiği teşviklerden yararlanabilmek için yerel kaynakların kullanılması gerekiyor. Bu yatırım, ABD'nin elektrikli araç pazarındaki liderliğini güçlendirecek ve küresel elektrikli araç geçişine önemli bir katkı sağlayacak. Yerel lityum üretimi, ABD'nin batarya ham maddelerinde diğer ülkelere olan bağımlılığını azaltacak ve enerji güvenliğini artıracaktır. Elektrikli araçlar, fosil yakıtlı araçlara göre daha çevre dostu olduğu için bu yatırım, sürdürülebilir bir gelecek için önemli bir adım olarak değerlendiriliyor. Sonuç olarak, GM ve Lithium Americas arasındaki bu ortaklık, elektrikli araç teknolojilerindeki gelişmelerin hızlanmasına ve ABD'nin bu alandaki küresel rekabette daha güçlü bir konuma gelmesine katkı sağlayacak.

Toyota Japonya Mobilite Fuarı’nda yeni konseptlerini sergileyecek Haber

Toyota Japonya Mobilite Fuarı’nda yeni konseptlerini sergileyecek

 Toyota, 26 Ekim’de başlayacak olan 2023 Japonya Mobilite Fuarı’nda ilk kez göstereceği konseptler ve yeniliklerden detaylar paylaştı. Toyota'dan yapılan açıklamaya göre, Japonya’da örtüsü kaldırılacak tam elektrikli konsept modellerden olan FT-3e ve FT-Se modellerinin tasarım detayları gösterildi. SUV tarzı bir araç olan FT-3e ve sportif tasarımıyla öne çıkacak FT-Se konseptleri, otomobil kullanıcılarına yeni bir deneyim sunmayı amaçlıyor. Gelecek mobilite dünyasının fiziksel olarak insanları bir yerden bir yere götürmenin ötesine geçeceğine inanan Toyota, yeni araçları müşterilerin ihtiyaçlarına ve değerlerine tamamen uyum sağlayan bir partner olarak konumlandırıyor. Bu konseptler, tam elektriklilere özgü son derece sezgisel kontroller ve etkileyici tasarımların yanı sıra, kişiselleştirilmiş sürüş keyfi sunuyor. Aynı zamanda araç içerisindeki verilere de güvenli ve stressiz bir şekilde göz atmak için kullanışlı özellikleri kullanabiliyor. Toyota FT-3e ve FT-Se konseptiyle ilgili tüm detayları, fuarda gerçekleştirilecek tanıtımla açıklayacak. - Yüksek performanslı elektrikli spor otomobil: FT-Se Toyota’nın Japonya’da sergileyeceği konsept araçlar arasında yer alan FT-Se, yüksek performanslı tam elektrikli model olarak öne çıkıyor. Karbon nötr çağda eşsiz sürüş heyecanını yansıtmayı amaçlayan FT-Se geliştirilirken, markanın motorsporları departmanı TOYOTA GAZOO Racing’in uzmanlığından yararlanıldı. Daha yüksek yol tutuş ve aerodinamik performans elde etmeyi amaçlayan FT-Se, yazılım güncellemeleriyle sürekli olarak geliştirilebilen bir otomobil olarak tasarlandı. FT-3e ise yeni sürüş deneyimini ve kişiselleştirilmiş hizmetleriyle birlikte yenilikçi teknolojileri bir araya getiren yeni nesil elektrikli araç olacak. FT-3e, farklı tasarımıyla estetiği ve yenilikçi bir tarz sunacak. Bu araç aynı zamanda karbon nötr hedefe destek sağlamak ve daha iyi bir dünya yaratılmasına katkıda bulunmak amacıyla araçtaki veri ve bataryadaki enerjiyi diğer araçlara ve aygıtlara iletebiliyor. - Her zaman, her yerde eşsiz mobilite özgürlüğü Verilen bilgiye göre, Toyota, 2023 Japonya Mobilite Fuarı’nda iki tam elektrikli araç konseptine ek olarak eşsiz bir mobilite özgürlüğü sunan KAYOIBAKO'yu tanıtacak. Her yerde ve her zaman istediğiniz hayatı sürdürebilme özgürlüğüne sahip bir mobilite geleceği ortaya koyan KAYOIBAKO konsepti, iş hayatından eğlenceye kadar müşteri ihtiyaçlarını nasıl karşılayabileceğini ortaya koyacak. Mobilitenin geleceğini temsil eden yeni bir kompakt yaşam alanı konsepti sunan KAYOIBAKO, ismini ürünlerin tesisler arasında verimli bir şekilde taşınmasını sağlayan ve değiştirilebilir ek parçalarla farklı ihtiyaçları karşılayabilen nakliye konteynırlarından alıyor. Belirli rollere göre özelleştirilebilen donanım ve yazılıma sahip elektrikli KAYOIBAKO konsepti, iş veya özel kullanım için kişiselleştirilebiliyor. İstendiğinde mobil bir mağazaya, servis aracına veya yaşam tarzına göre istenen herhangi bir araca dönüştürülebiliyor. KAYOIBAKO, farklı kişisel kullanım ve yaşam tarzlarına hitap etmenin yanı sıra, tekerlekli sandalye kullanıcılarına daha kolay erişim sunan tasarımlarla 'Herkes için Mobilite' vizyonuna katkı sağlayacak.

Opel, tasarım yarışmasında birinci olan elektrikli aracı üretti Haber

Opel, tasarım yarışmasında birinci olan elektrikli aracı üretti

Opel'in elektrikli modeli Rocks, yakın dönemde düzenlenen 'Design Hack' yarışmasının birincisi ve türünün tek örneği olarak, Opel Rocks e-Xtreme adıyla üretildi. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Opel'in, 'kentsel ulaşımda elektrikli mobilite çözümleri' temasıyla düzenlediği yarışmada Lukas Wenzhöfer'in konsepti birinci olmuştu. Model, Rocks e-Xtreme adıyla üretilerek proje hayata geçirildi. Opel Design Hack jürisi tarafından değerlendirmeye alınan tasarımlar arasında en öne çıkan model, markanın 'Sen Tasarla, Biz Üretelim' vaadi kapsamında gerçeğe dönüştü. Opel Rocks Elektrik'in seri üretim versiyonu, sıra dışı tasarımıyla yenilikçi ulaşımı temsil ediyor. Ancak her şeyden önce Rocks Elektrik, kullanıcısına Avrupa'da 15 yaşından itibaren iki kişi için emisyonsuz sürüş keyfi sunuyor. Endüstriyel tasarım öğrencisi Lukas Wenzhöfer'in bu tasarımı yaparken hayal gücünün sınırlarını zorladığı noktalar sebebiyle aracın adına 'Extreme' eklendi. Opel Rocks Elektrik'in çevik yapısı, bu uçarı tasarımla her türlü arazide eğlenceli bir mobilite çözümüne dönüştürülmek istendi. - 'Opel Design Hack ile yeni bir etkileşim ve iletişim yoluna girdik' Açıklamada konuya ilişkin görüşleri yer alan Opel/Vauxhall Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Rebecca Reinermann, Opel Design Hack ile yeni bir etkileşim ve iletişim yoluna girdiklerini belirterek, Opel'in, bu proje için endüstrinin genelde kapalı olan kapılarını açtığını bildirdi. Reinermann, 'Marka, alışılmışın dışına çıkarak, samimi ve şeffaf bir şekilde Opel tutkunlarının bir konsept otomobilin üretiminde yer alarak, söz sahibi olmasına izin verdi. Ortaya, Rocks Elektrik ürünümüzün benzersiz, havalı bir versiyonu olan Rocks e-Xtreme çıktı. Bir tasarım yarışmasında ortaya çıkan bu modelin 'perde arkası' herkes tarafından yakından takip edildi. Çok başarılı bir iş birliği gerçekleştirdik.' ifadelerini kullandı. Yarışmayı kazanarak hayalindeki aracın üretilmesine şahit olan endüstriyel tasarım öğrencisi Lukas Wenzhöfer ise arazi becerileri sayesinde herhangi bir hedefe kolaylıkla ulaşabilen konsept modelin özünde özgürlük temasını barındırdığını anlattı. Wenzhöfer, 'Rocks e-Xtreme'in sportif ve sıra dışı yapısı, elektrikli ulaşımın bir mobilite çözümünden çok daha fazlasını kullanıcısına vaat ettiğini gösteriyor.' açıklamasında bulundu. - 'Küçük bir elektrikli aracın ne kadar eğlenceli ve havalı olabileceğini gösteriyor' Verilen bilgiye göre, Opel mühendisleri türünün tek örneği olan konsept modeli oluştururken 3 boyutlu çizime olabildiğince bağlı kalmak istedi. Elbette bu istek Opel ekibini bir hayli zorladı. Opel Rocks e-Xtreme'in yolda güven veren bir duruş için çıkıntılı tekerlekleri, önde çift salıncaklı süspansiyonları ve parlak sarı rengiyle dikkat çeken takla kafesi bulunuyor. Tüm bu tasarım ayrıntılarıyla konsept modelin maceracı karakterine vurgu yapılıyor. Araçta Opel Vizör de yeniden yorumlanıyor; LED ön farlar ve turkuaz vurgulu Opel logosu konsept modelde yerini alırken, ağırlığı düşük tutmak ve elektromotorun performansını desteklemek için Opel Vizör ve çamurluklar 3 boyutlu baskı kullanılarak üretildi. Bir diğer önemli unsur ise karbon arka spoyler oldu. Rocks e-Xtreme, konsept otomobil üretme süreciyle üretildi. Özenli bir çalışmayla Opel Konsept Atölyesi'ndeki uzmanlar, tasarımı adım adım hayata geçirdi. Böylece ilk ve türünün tek örneği olan Opel Rocks e-Xtreme gerçek oldu. İlk sunumda uzmanların ortak yorumu; 'Rocks e-Xtreme, küçük bir elektrikli aracın dahi ne kadar eğlenceli ve havalı olabileceğini gösteriyor' şeklinde oldu.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.