Hava Durumu

#Elektrikli Araçlar

TOURISMJOURNAL - Elektrikli Araçlar haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Elektrikli Araçlar haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Elektrikli araçlar için platform hizmeti Haber

Elektrikli araçlar için platform hizmeti

Huawei teknolojisi ile sektördeki en hızlı şarj imkanını sunan ve farklı markalara ait şarj cihazlarını tek bir platformda buluşturan Charging Hub’ın çatısı tamamen güneş panellerinden oluşacak ve kendi enerjisini üreten bir model olarak öne çıkacak. Enerjisa Üretim, Charging Hub için yenilenebilir enerji santrallerinde üretilen elektrikten yeşil enerji sertifikası da sağlayacak. İstanbul Ataşehir’de başlayan pilot çalışmanın, öncelikli olarak Enerjisa Üretim’in rüzgar santrali yatırımlarının bulunduğu bölgeler ve şehirlerde yaygınlaşması planlanıyor. Yeni kurulacak olan Charging Hub’lar, müşterilere market, cafe ve dinlenme alanı gibi sosyalleşebilecekleri alanlar da sunacak.  Ultra hızlı şarj imkanı Projenin teknoloji ortağı Huawei, geliştirdiği 720 kw’lık FusionCharge sıvı soğutmalı yüksek hızlı güç ünitesi ile ultrahızlı şarj imkanı sağlayacak. Geliştirilen teknolojik altyapı, iş ortağı Zebra Elektronik dağıtıcıları ile sadece binek ve SUV araçların şarjlarıyla sınırlı olmayıp, hafif ticari ve ağır ticari segmentlerdeki araçların da hızlı şarj edilmesine imkan tanıyacak. Ayrıca güneş enerjisi ve enerji depolama sistemleri ile entegre edilebilen yüksek hızlı şarj altyapısı sayesinde şarj gücü ihtiyaca göre dinamik olarak ayarlanabilecek ve dağıtıcılar arasında paylaşılabilecek. Bu sayede şebeke kullanımı azalacak ve şarj eş zamanlılığı önemli ölçüde artacak. 10 yıl kullanım ömrüyle yüksek verimli, hızlı ve güvenilir şarj imkanı sağlayan FusionCharge sıvı soğutmalı güç ünitesi, artan elektrikli araç penetrasyonu ile oluşan beklenmedik şebeke yüklenimlerinin önüne geçecek. Şarj tesislerinin temelini oluşturması beklenen ünite ile operatörler ve taşıyıcılar, şarj tesisi işletme ve bakım maliyetlerinden tasarruf ederken kullanıcılar daha iyi bir şarj deneyiminden yararlanacak. Enerjisa Üretim CEO’su İhsan Erbil Bayçöl, şunları söyledi: “Elektrikli araçlara geçiş sürecinin tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de yaygınlaştığı bu dönemde lansmanını gerçekleştirdiğimiz Charging Hub, tüm şarj istasyonları için bir buluşma noktası olma özelliği taşıyor. Yeni nesil araçların teknolojisini destekleyecek şarj istasyonları hem uzun menzil sağlaması hem de hızlı şarj özelliği ile müşterilere zaman kazandırması açısından oldukça kritik. Enerjisa Üretim olarak yenilenebilir enerji konusunda gerçekleştirdiğimiz tüm yatırımlar bir noktada şarj istasyonları için şebekeyi de besleyecek önemli bir unsur haline geliyor. Huawei, Zebra Elektronik ve Altensis gibi konunun uzmanı güçlü paydaşlar ile yeşil enerji kullanımını teşvik etmek ve elektrikli araçlar için erişilebilir bir altyapı sağlamak amacıyla çalışıyoruz. Ülkemize olduğu kadar dünyaya da model olabilecek bir örnek oluşturmanın heyecanıyla elektrikli şarj istasyonlarında ilham verecek yenilikler gerçekleştirmek istiyoruz.”

Voltify ve Turing, elektrikli araçları gençlerle buluşturdu Haber

Voltify ve Turing, elektrikli araçları gençlerle buluşturdu

Voltify ve Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu elektrikli araçlar ile gençleri bir araya getirdi. Voltify'den yapılan açıklamaya göre, Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu merkezinde Voltify’ın araç filosu ile gerçekleştirilen özel etkinlik, gençlerin elektrikli araç teknolojisiyle tanışmalarına ve sürdürülebilir mobilitenin çevreye katkılarını keşfetmelerine imkân tanıdı. Etkinlik kapsamında üniversite öğrencileri, geleceğin otomobil dünyası hakkında merak ettikleri 26 farklı elektrikli aracı inceleme ve test etme fırsatını yakaladı. TOGG T10X, Tesla Model Y, MG Marvel R, BMW i7, Mercedes EQS, Opel Astra, Citroen e-C4 gibi elektrikli araçlar, gençlerin en çok ilgisini çeken araçların başında yer aldı. Gençler, geleceğin otomobil teknolojisi hakkında merak ettikleri soruları Voltify, Turing ve FIA yöneltme fırsatını buldular. Ayrıca, dünya genelinde elektrikli araçlarla ilgili yapılan araştırmaların sonuçları öğrencilerle paylaşıldı ve elektrikli araçların sürdürülebilir geleceğe olan katkısı hakkında farkındalık oluşturuldu. Voltify Kurucusu ve Üst Yöneticisi (CEO) Mehmet Yiğit, Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Bülent Katkak, Başkan Vekili Prof. Dr. Ahmet Emre Bilgili, FIA temsilcisi Burcu Çetinkaya’nın katıldığı etkinlikte Türkiye ve dünya genelindeki otomotiv sektörünü kökten değiştiren yeni teknolojiler büyük ilgi gördü. - 2023 yılında satılan her 5 araçtan biri elektrikli olacak Açıklamada etkinlikteki konuşmasına yer verilen Voltify Kurucusu ve CEO'su Mehmet Yiğit, 2023'te dünya genelinde 15 milyon yeni elektrikli araç satış beklentisi olduğunu ve bu beklentinin gerçekleşmesi halinde, 2023'te dünyada satılan her 5 araçtan birinin elektrikli araç olacağını belirtti. Son verilere göre Norveç'te satılan araçların yüzde 88'inin elektrikli araçlar olduğunu aktaran Yiğit, Avrupa Birliği genelinde trafikteki tüm araçların yüzde 23'ünün elektrikli araca dönüştüğünü bildirdi. Yiğit, Türkiye'de elektrikli araç satışlarının hızla arttığına dikkati çekerek, 'Pazar verilerine göre Türkiye'de en çok satılan ilk 4 elektrikli aracın sırasıyla Tesla Model Y, Togg T10X, Renault Zoe ve MG MG4 modelleri. Ayrıca, Voltify olarak abonelerin elektrikli araçları güvenle deneyimlemelerini sağlayarak Türkiye'de elektrikli otomobil pazarının gelişimine önemli katkılarda bulunuyoruz.' ifadelerini kullandı. Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu Başkan Vekili Prof. Dr. Ahmet Emre Bilgili ise elektrikli otomobilleri üniversite öğrencileriyle ve Turing bursiyer öğrencileriyle buluşturmaktan duyduğu mutluluğu belirterek, elektrikli otomobillerin temiz bir hava ve temiz bir gelecek için öneminden bahsetti. Etkinlik, üniversite öğrencilerinin sürdürülebilir mobiliteye katkılarını keşfetmelerine ve elektrikli araç teknolojisi ile ilgili bilgi sahibi olmalarına olanak sağlayarak geleceğin otomobil dünyasına ışık tuttu.

İkinci el otomobil fiyatları yüzde 10 düştü Haber

İkinci el otomobil fiyatları yüzde 10 düştü

İkinci el otomobil piyasasında sektör dışı alım satımların azalmasıyla araç fiyatları yüzde 10 düştü. İkinci el otomobil piyasasında yaşanan sektör dışı alım satımlarla ikinci el otomobil fiyatları yüksek seviyelere çıkmıştı. Bakanlıkların aldığı tedbirlerle bu yükselişin önüne geçildi. Sektör dışı alım satımların azalmasıyla ikinci el otomobil piyasasında fiyatlar yüzde 10 geriledi. Yatırım aracı olarak görenlerin piyasadan çekilmesiyle fiyatların daha da geri gideceği belirtiliyor. Artık ikinci el ve sıfır otomobillerin yatırım aracı olmaktan çıktığı söyleniyor. Şuanda durağan bir dönem yaşayan otomobil sektörünün önümüzdeki dönemde hareketleneceği ön görülüyor. “Sektör dışı satımlar azaldı fiyatlar yüzde 10 geriledi” Sektör dışında al sat durumunun yavaşladığını ve fiyatların yüzde 10 gerilediğini belirten Yavuz Çiftçi, “İkinci el otomobillerle ilgili son gelişmeler var. Alınan tedbirler ile beraber ikinci el ve sıfır araçlar artık yatırım aracı olmaktan çıktı. Özellikle sektör dışında bu araçlara yoğun bir talep vardı. İnsanlar araba alıp daha yükseğe satmak için bekliyordu. Bu nedenle sektör dışında alım satım çok fazlaydı buda fiyatları etkiliyordu. Önleyici tedbirler ile beraber bu talep düştü. Artık müşteriler ikinci el veya sıfır olan istediği bir aracı bulabilecek. Sektörümüzde genelde bu aylarda bir durgunluk zaten oluyordu. Şuanda da bu durgunluğu yaşıyoruz. Otomotiv piyasası böyledir bazı dönemler durgun olur bazı dönemler çok hareketli olur ama önümüzdeki aylarda tekrardan hareketleneceğini düşünüyorum. Şuanda ikinci el otomobil fiyatlarında yüzde 10 gerileme söz konusu. Yatırım aracı olarak görenlerin piyasadan çekilmesiyle fiyatlarında geri gittiğine tanıklık ettik” dedi. “Elektrikli araçlarda ilerleyen dönemlerde garajlarımızda olacak” Elektrikli araçlarında ikinci el piyasasına zamanla düşeceğini belirten Çiftçi, “Sektörde beklentilerimizden bir tanesi de elektrikli araçlar. Fakat şuanda ikinci elde bulunabilecek bir düzeyde değil. Araçlar yeni olduğundan tabi ki satanda yok. Fakat ilerleyen dönemlerde kullanım arttıkça illaki ikinci ele de bu araçlar düşecek. Bizde şimdiden kendimizi buna adapte etmeye hazırlanıyoruz. 2025 yılında çoğu otomobil firması içten yanmalı araçlar yerine elektrikli araçlara geçecek. Tabi ki yerli elektrikli aracımız Togg’u da garajımızda görmek isteriz. Sıfır araçlardaki gibi ikinci el otomobil piyasasında da elektrikli araçlara talep olacağını düşünüyorum. Tabi ki bu tercih meselesi ama elektrikli araçlar hem parça olarak hem donanım olarak çok fazla ustalık işi gerektirecek bir arızası olmaz. Bu araçlar genelde ekonomik, yaygınlaştıkça çok fazla tercih edilecekler” ifadelerini kullandı.

Karsan, ürettiği elektrikli araçlarla Avrupa'da büyük ilgi görüyor Haber

Karsan, ürettiği elektrikli araçlarla Avrupa'da büyük ilgi görüyor

İtalya merkezli kamu alım kurumu Consip'in açtığı ihalenin kazananlarından biri olan Karsan, toplam 320 adedi kapsayan 6 ve 8 metre elektrikli lotları için yeni bir çerçeve sözleşmeye daha imza atarak gelecek dönemde İtalya'daki operatörlerden yeni e-JEST ve e-ATAK siparişi almayı hedefliyor. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Karsan, Avrupa'nın toplu ulaşımını elektrikli araçlarla yenilemek için çalışmalarına devam ediyor. Avrupa'nın da önde gelen üreticileri arasında yerini alan Karsan, geliştirdiği yüksek teknolojili modellerle dünyanın dikkatini çekiyor. Bu kapsamda Karsan, en önemli ana pazarlarından İtalya'da kazandığı ihalelere yenilerini eklemeye devam ediyor. 2022 sonunda İtalya merkezli kamu alım hizmeti veren Consip kurumunun gerçekleştirdiği ihaleyi kazanan Karsan, 8 metre elektrikli lotunda ihale sonucuna göre e-ATAK modeli ile birinci sırada yer aldı. İtalya'da toplu taşımayı elektrikli ulaşıma dönüştürmede önemli rol üstlenen Karsan, ülkedeki en büyük ihalelerden birini daha kazanmış oldu. Karsan, Consip ile 6 ve 8 metre elektrikli araç alımı için imzaladığı 18 aylık çerçeve anlaşması kapsamında, yeni e-JEST ve e-ATAK siparişleri almayı hedefliyor. Halihazırda Verona, Legnago, Sendrio, Alghero, Olbia, Catania, Catanzaro gibi İtalya'nın kuzeyinden güneyine pek çok farklı şehrinde 34 adet elektrikli aracı ile hizmet veren Karsan, yeni alacağı siparişler ile beraber ülkedeki yayılımını da genişletmeyi amaçlıyor. Açıklamada görüşlerine yer verilen Karsan Üst Yöneticisi (CEO) Okan Baş, Avrupa'da toplu ulaşımın dönüşümündeki öncü rollerine devam ettiklerini belirterek, 'Kendini kanıtlamış araçlarımız, Avrupa başta olmak üzere dünyada da ciddi derecede talep görüyor. Karsan e-JEST, son 3 yıldır aralıksız olarak Avrupa'nın en çok satılan elektrikli minibüsü. e-ATAK ise Avrupa'da kendi segmentinde iki yıldır liderliği kimseye bırakmıyor. 2023'te de araçlarımız liderliğe doğru koşmaya devam ediyor.' değerlendirmesinde bulundu. Baş, ana pazarlarından olan İtalya'da bugün itibarıyla 34 adet elektrikli araçlarının yollarda olduğunu bildirdi. Hem mevcut siparişlerinin hem de bu çerçeve sözleşme ile alacakları yeni siparişlerle İtalya'daki elektrikli araç parklarını 200 adedin üzerine çıkartmayı hedeflediklerini aktaran Baş, 'Karsan, Avrupa'nın toplu taşımasının elektrikli dönüşümünde en fazla tercih edilen markalardan. Bu yeni ihaleyle hedef pazarlarımızdan biri olan İtalya'da güçlü büyümemizi sürdüreceğiz.' ifadelerini kullandı.

Elektrikli araçlar sonrası lityuma talep 40 kat artacak Haber

Elektrikli araçlar sonrası lityuma talep 40 kat artacak

Washington Post'un haberine göre, ABD Savunma Bakanlığı, Afganistan'daki lityum kaynaklarının değerini yaklaşık 1 trilyon dolar olarak değerlendirirken, uzmanlar ise ülkeyi "lityumun Suudi Arabistan'ı" olarak nitelendiriyor. Elektrikli araçların, dünya çapında yayılmaya başlamasının ardından bu araçların pilleri için hayati öneme sahip lityum başta olmak üzere nikel, kobalt ve manganez gibi madenler son dönemlerin en önemli yer altı kaynakları olarak öne çıkıyor. Uluslararası Enerji Ajansı (UEA), 2040 itibarıyla lityuma talebin 2020'ye göre 40 kat artabileceği öngörüsünde bulunurken, bu madenin yeryüzündeki miktar ve konumları da giderek ilgili çeken araştırma konuları arasında yer alıyor. Başta insan hakları ihlalleri ve Taliban'ın geçmişindeki eylemleri olmak üzere çeşitli gerekçelerle Afganistan'ın ABD dahil çok sayıda ülkenin yaptırım listesinde bulunması ise Çinli şirketlerin, ülkedeki başta lityum olmak üzere elektrikli araç pilleri için ihtiyaç duyulan yer altı kaynakları için iştahını kabartıyor. Elektrikli araçlar "yeşil enerji" için kritik Elektrikli araçlar, uzmanlar tarafından "yeşil enerjiye " geçişte kritik bir dönüm noktası olarak görülüyor. Lityum, nikel, kobalt ve manganez gibi elektrikli araç üretiminde gerekli madenlerin çıkarılma süreçleri ise çevreye ve insanlara zarar veriyor. Taliban'ın Ağustos 2021'de Afganistan'ı ele geçirmesinin ardından 2022'de ise lityum fiyatları 8 kat artarken, bu durum Çinli şirketlerin bölgeye ve yeraltı zenginliklerine ilgisini artırdı. Washington Post'a konuşan Afgan iş insanları ve Çinli şirketlerle Afgan yetkililer arasında aracılık yapan kişiler ise Çin'in ilgisini "19. yüzyılın altın madeni bulma yarışına" benzetiyor. Taliban yetkilileri, yıl başında Çinli bir iş insanını, Konar eyaletinden elde ettiği 1000 ton lityumu kaçak yollardan Pakistan üzerinden Çin'e kaçırırken yakaladı. Taliban, lityum çıkarma ve işlemeyi durdurdu Son aylarda, lityum arama ve çıkarma işlemlerini durduran Taliban, yabancı bir şirkete yasal maden arama izni vermek için görüşmeler yapmak isterken, Çinli şirketler bu konuda en istekliler arasında yer alıyor. Uzmanlar, Afganistan'ı lityum zengini ülke olarak nitelendirirken, ülkenin özellikle de lityum zengini bölgeleri Konar ve Nurestan'ın coğrafi koşulları ve ulaşım imkanlarının yetersizliğinin madenin piyasaya sürülmesinin önünde güçlükler oluşturabileceğine işaret ediyor. Çin Halk Kurtuluş Ordusu'ndan emekli kıdemli albay ve Tsinghua Üniversitesinde güvenlik uzmanı Zhou Bo, "Afganistan'ın sanayi tesisleri açısından yetersiz ama büyük maden kaynaklarına sahip, zorlukları göğüsleme ve altyapı inşasında hiçbir batılı Çinlilerle yarışamaz." ifadelerini kullandı. Batılı şirketler de Afganistan'a yatırım yapabilir Taliban geçici hükümetinin Maden ve Petrol Bakan Vekili Şehabeddin Dilaver ise Washington Post'a yaptığı açıklamada, bir gün önce Çinli bir şirketle Afganistan'da lityum işleme tesisi ve elektrikli araç pil fabrikası inşa edilmesi de dahil 10 milyar dolarlık bir proje üzerinde çalıştıklarını söyledi. Dilaver, Taliban yetkililerinden teşekkül eden bir komisyonun madencilik iznine ilişkin planlamaları ve teklifleri değerlendirdiğine işaret ederek, batılı şirketlerin hatta ülkesine karşı yaptırımları kaldırması halinde ABD'li şirketlerin de madencilik için teklifte bulunabileceğini kaydetti. ABD'ye karşı tutumlarının değişmediğini aktaran Dilaver, "Biz her zaman 'ABD, askerlerini ve ölüm makinalarını Afganistan'dan çekerse buraya her zaman yatırım yapabilir.' dedik. Petrole talep düşerken, lityum talebi ise sürekli artıyor. Sadece Nurestan bölgesinde 2,5 milyon ton lityum kaynağımız var ve Afganistan, dünyanın en zengin ülkelerinden biri olabilir." değerlendirmesinde bulundu. 2030'da dünya yetersiz lityum arzıyla karşı karşıya kalabilir Benchmark Mineral Intelligence şirketinin Genel Yayın Yönetmeni Henry Sanderson de 2030 itibarıyla Çin, Avrupa ve ABD'deki araçların yaklaşık yüzde 60'ı elektrikli olduğunda dünyanın yetersiz lityum arzıyla karşı karşıya kalabileceği uyarısında bulundu. Sanderson, Çin'in lityum işleme fabrikalarını ve pil üterim açısından dünya pazarını kontrolü altına aldığını ancak pazarı besleyecek lityum kaynaklarının gün yüzüne çıkarılmaması halinde tedarik zincirinin çökelebileceğini söyleyerek, "Bunun için Afganistan'a gidiyorlar. Temin edebilecekleri kadar (lityum) temin etmek istiyorlar." yorumunu yaptı.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.