Hava Durumu

#Elektrikli Otomobil

TOURISMJOURNAL - Elektrikli Otomobil haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Elektrikli Otomobil haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Chery Arrizo 8 Türkiye Pazarına Giriyor Haber

Chery Arrizo 8 Türkiye Pazarına Giriyor

Çinli otomobil üreticisi Chery, bugün gerçekleştirdiği çevrimiçi toplantıda, D segmentteki sedan modeli Arrizo 8’i 2025’in ilk çeyreğinde Türkiye’de piyasaya sürmeyi planladığını duyurdu. Chery, SUV segmentindeki başarısını şimdi de sedan pazarına taşımak istiyor. Chery, Türkiye pazarına Mart 2023’te 3 farklı SUV modeliyle giriş yaptı. Bu modellerle 2023’te 8 ayda 40 bin, 2024’te ise ilk 10 ayda 50 bin adet satış gerçekleştirdi. Sedan segmenti Türkiye pazarının dörtte birini oluştururken, Chery, bu alandaki payını artırmak için amiral gemisi Arrizo 8’i getiriyor. Aracın, Şubat ya da Mart 2025’te tanıtılması bekleniyor. İKİ FARKLI MOTOR SEÇENEĞİ Arrizo 8, Chery’nin NEV araçlar için geliştirdiği M1X platformu üzerine inşa edildi. Model, iki farklı motor seçeneğiyle Türkiye’ye geliyor. 1.6 TGDI Benzinli Motor Güç: 143 HP Maksimum Tork: 215 Nm Ortalama Tüketim: 5,3 lt/100 km PHEV (Şarj Edilebilir Hibrit) Motor Benzinli Motor: 155 HP Elektrikli Motor: 204 HP Toplam Güç: 300 HP+ Toplam Tork: 530 Nm Yakıt Tüketimi: 4,2 lt/100 km (NEDC) MENZİL VE ŞARJ ÖZELLİKLERİ Arrizo 8’in PHEV versiyonu, dışarıdan şarj edilerek 1.200 km toplam menzil sunuyor. Sadece elektrik motoruyla ise 105 km yol almak mümkün. Hızlı şarj desteği sayesinde bataryalar, 19 dakikada yüzde 30’dan yüzde 80 seviyesine kadar doluyor. SEDAN SINIFTA AMİRAL GEMİSİ D segmentte yer alan Arrizo 8, iş dünyasına hitap eden bir “Business Sedan” olarak tanıtılıyor. Aracın uzunluğu 4,75 metre, dingil mesafesi ise 2,77 metre. Geniş bir sunroof, önde ve arkada LED aydınlatmalar, aerodinamik tasarım ve 24,6 inç uzunlamasına ekran gibi özellikler dikkat çekiyor. Ayrıca Sony ses sistemi ve bolca krom detay iç mekanı tamamlıyor. Arrizo 8, içten yanmalı versiyonda iki, PHEV’de ise tek donanım paketiyle satışa sunulacak. Güvenlik ekipmanları arasında 10 hava yastığı, Bosch IPB akıllı fren sistemi ve 18 farklı Adas fonksiyonu bulunuyor. SEKTÖREL REKABETTEKİ KONUMU Chery, Arrizo 8’i Toyota Corolla Sedan ve Honda Civic Sedan gibi modellerle rekabet edecek şekilde konumlandırıyor. Ancak Arrizo 8’in D segmentte yer alması, onu rakiplerinden daha geniş ve donanımlı bir seçenek haline getiriyor. Chery, Arrizo serisinin daha uygun fiyatlı modellerini ilerleyen yıllarda Türkiye’ye getirmeyi planlıyor.

AB'den Çin Üretimi Elektrikli Otomobillere Ek Vergi Kararı Haber

AB'den Çin Üretimi Elektrikli Otomobillere Ek Vergi Kararı

Avrupa Birliği (AB), Çin'de üretilen elektrikli otomobillere yönelik olarak yüzde 35,3'e kadar çıkan ek gümrük vergileri uygulamaya koydu. AB Komisyonu, bu kararı, Çin'den gelen elektrikli otomobillerin haksız sübvansiyonlardan faydalandığını belirten sübvansiyon karşıtı soruşturmanın sonuçlanmasının ardından açıkladı.  Açıklamada, bu sübvansiyonların AB'deki üreticilere ekonomik zarar verdiği vurgulandı. Ek vergiler, AB Resmi Gazetesinde yayımlandıktan bir gün sonra yürürlüğe girecek. Bu süreçte Dünya Ticaret Örgütü (DTÖ) kurallarıyla uyumlu çözümler aranmaya devam edileceği ifade edildi. Vergi oranları, Tesla'nın Çin'de üretilen modellerine yüzde 7,8, BYD'ye yüzde 17, Geely’ye yüzde 18,8 ve işbirliği yapan diğer üreticilere yüzde 20,7 olarak belirlendi. SAIC ve işbirliği yapmayan diğer şirketler için ise yüzde 35,3 oranında ek vergi uygulanacak. Önceden yürürlükte olan yüzde 10’luk vergi oranı üzerine eklenen bu vergiler, toplamda yüzde 45,3’e ulaşacak.  Son yıllarda, Avrupa'da satışları artan Çinli elektrikli otomobiller, düşük fiyatları ve sübvansiyonlarıyla rakiplerini geride bırakmıştı. AB, temmuz ayında, bu araçların ithalatında geçici ek vergi uygulamaya başladığını duyurmuştu. Yeni vergilerin 30 Ekim'de Resmi Gazete'de yayımlanması ve 31 Ekim'den itibaren tahsil edilmeye başlanması bekleniyor.

Toyota en yeni elektriklilerini ve teknolojilerini sergiledi Haber

Toyota en yeni elektriklilerini ve teknolojilerini sergiledi

Toyota, 2023 Kenshiki Forum’da en yeni elektrikli konseptlerini, teknolojilerini ve yeniliklerini paylaştı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Toyota, 2024'te üretim versiyonu tanıtılacak Urban SUV konseptinin dünya prömiyerini gerçekleştirdi. Aynı zamanda 2025'te yollara çıkacak Sport Crossover ile birlikte Toyota FT-3e ve Toyota FT-Se konseptlerinin Avrupa prömiyerini yaptı. Toyota Professional ürün ailesinden yeni PROACE, PROACE CITY ve PROACE MAX modelleri de gösterildi. Ayrıca Hilux ürün gamı da, Kenshiki Forum’da gösterilen yeni Hilux Hybrid 48V ile daha da genişletildi. En güncel elektrifikasyon hedeflerini açıklayan Toyota’nın, Avrupa’da mevcut durumda hibritler dahil elektrik motorlu araçların satış oranı yüzde 71 oldu ve 2024’te yeni elektrikli araçların adetlerinin de artmasıyla bu rakamın yüzde 75’e çıkması bekleniyor. Toyota, 2026'ya kadar Toyota binek otomobillerden hafif ticari araçlara kadar yaklaşık 15 farklı sıfır emisyonlu araç sunacak. Bu araçlardan 6 adedi ise, özel olarak geliştirilen elektrikli araç platformu üzerine yapılacak. Bununla birlikte bu dönemde Toyota’nın Avrupa’da yıllık satış oranının yüzde 20’sinin tam elektrikli olması, yıllık 250 binden fazla tam elektrikli satışının gerçekleşmesi bekleniyor. - Toyota 2026’ya kadar 6 elektrikli model sunacak Toyota’nın 'Herkes için Mobilite' stratejisi ve 2040'a kadar Avrupa’da ve 2050'ye kadar küresel ölçekte tam karbon nötrlüğü sağlama taahhüdü, şirketin yeni ürün geliştirme yaklaşımına rehberlik ediyor. Toyota, Kenshiki Forum’da markayı Avrupa’da sıfır emisyona götürecek gelecek ürünler ve teknolojiler hakkında birçok önemli detay açıkladı. 2026'ya kadar özel olarak elektrikli araçlar için yapılmış platforma sahip 6 tam elektrikli modeli sunma hedefinin yanı sıra birçok yeni teknoloji gösterildi. Yeni tanıtımı yapılan Urban SUV ve Sport Crossover konseptleri, geçen yıl tanıtımı yapılan Compact SUV konsepti ve bZ4X markanın 6 tam elektrikli modelinden 4’ünü oluşturuyor. Ayrıca 2026’dan sonraki araçlarda sunulacak yeni nesil batarya teknolojilerinin geliştirilmesi konusunda da açıklamalar yapıldı. Toyota, global olarak dünyanın farklı ülke ve bölgelerindeki müşteri ihtiyaçlarına, pazar koşullarına ve yerel altyapıya uygun olarak farklı güç üniteleriyle karbon nötre giden yolda çok yollu bir yaklaşım sunmaya devam ediyor. Bu yaklaşım hibrit, plug-in hibrit, tam elektrikli ve hidrojen yakıt hücreli araçları kapsıyor. Bununla birlikte Toyota’nın 2026 sonrası için geliştirmekte olduğu yeni nesil teknolojiler, araçların geliştirilme, üretilme ve kullanılma şeklini değiştirecek. 'Herkes İçin Mobilite' hedefiyle sıfır emisyonlu mobilitenin erişilebilir olmasını sağlanacak. Karbon nötr olmaya 360 derecelik bir yaklaşım getiren Toyota, 2030’da tüm üretim tesislerini tamamını karbon nötr yapacak. Açıklanan elektrifikasyon hedefleri kapsamında Toyota, 2035’te Avrupa Birliği, İngiltere ve EFTA ülkelerinde sadece sıfır emisyonlu araç satışı gerçekleştirecek. Bununla birlikte lojistik sürecinde de emisyonları sıfırlamayı hedefleyen Toyota, Avrupa’da Belçika ve çevre ülkelerde hidrojen yakıt hücreli araçlarla lojistiğini gerçekleştirmeye başladı. 2040’ta ise satın alınan ürünler ve hizmetler dahil olmak üzere lojistik operasyonlarının tamamının karbon nötr olması planlanıyor. 2026’dan itibaren sunulacak yeni nesil bataryalarla elektrifikasyona öncülük eden Toyota mevcut bZ4X’e kıyasla iki kat daha fazla sürüş menzili ve yüzde 20 daha düşük maliyet sunması hedeflenen performans versiyonu bir batarya tanıtacak. Marka, aynı zamanda elektriklilerin yaygınlaşmasını amaçlayan düşük maliyetli bir bataryayı da kullanmaya başlayacak. - Avrupa için yeni elektrikli SUV: Urban SUV konsepti Toyota, Kenshiki’de Avrupa için gelecek elektrikli araç stratejisinin bir parçası olarak yeni Urban SUV Konsepti’ni tanıttı. 2024'te tanıtılması planlanan yeni elektrikli aracın üretim versiyonundan ipuçları veren Urban SUV, cesur tasarımı ve yenilikçi yaklaşımıyla dikkati çekiyor. Urban SUV, Toyota’nın Avrupa’da 2026’ya kadar elektrikli araçlara özel olarak geliştirilen mimariye sahip 6 tam elektrikli ürün gamının en kompakt ve en ulaşılabilir modeli olacak. Bu araç, Avrupa’daki en büyük elektrikli araç pazarlardan biri olacağı tahmin edilen B-SUV segmentinde konumlandırılacak. Toyota Urban SUV Konsepti, kaslı gövdesi ve yüksek sürüş pozisyonuyla özgün bir SUV tarzına sahip. Gerektiğinde yolcu veya yük alanına öncelik vermek için kolayca uyarlanabilen esnek bir iç mekan ile kullanım alanı en üst düzeye çıkarıldı. Bu yeni elektrikli modelin de katkısıyla Toyota Avrupa’da 2035’te sadece elektrikli araçlar sunacak ve 2040’ta tamamen karbon nötr olacak Toyota’nın Kenshiki’de sergilediği araçlardan biri olan Sport Crossover Konsepti, 2025’te üretilerek ürün gamına katılacak. Markanın elektrikli araç ürün gamı içerisinde bir tasarım ikonu haline gelecek olan konsept, şık aerodinamik silueti ve ayırt edici çizgileriyle dikkati çekiyor. İlk kez elektrikli otomobil kullanacak müşteriler için SUV’lara göre çekici bir alternatif olarak öne çıkan Sport Crossover, geniş bir yaşam alanı ve bagaj hacmiyle birlikte yüksek konfor sunuyor. - Yeni nesil elektriklileri temsil eden FT-3e Toyota, Kenshiki Forum’da FT-3e SUV konseptini Avrupa’da ilk kez tanıtarak yeni nesil elektrikli araçlar sunacağı tasarım ve teknolojileri ortaya koydu. FT-3e, performans odaklı spor otomobiller ve lüks sedanlar dahil olmak üzere çok yönlü yeni nesil elektrikli araç mimarisi üzerine yapıldı. FT-3e, karbon-nötr bir mobilite sağlamanın ötesine geçerek toplumla bağlantı kuran, aracın kendisine veya çevresine veri/enerji aktarımı için bir ortam görevi gören çok çeşitli teknolojileri içeren bir konsept olarak öne çıkıyor. Toyota, Kenshiki Forum’da elektrikli FT-Se spor otomobil vizyonunu gösterdi. Motorsporlarında farklı şampiyonalarda daha iyi otomobiller geliştirmek üzere yarışan TOYOTA GAZOO Racing’in uzmanlığıyla geliştirilen FT-Se konsepti, sıfır emisyonlu yüksek performanslı spor otomobillerin geleceğini temsil ediyor.

Stellantis,  Almanya'nın elektrikli otomobil segmentinde ilk sırada Haber

Stellantis, Almanya'nın elektrikli otomobil segmentinde ilk sırada

Stellantis, elektrikli ürün yatırımları sonucunda pazara sunduğu farklı otomobiller ile çok sayıdaki pazarda ele geçirdiği liderliklerine eylül itibarıyla Almanya'da bir yenisini ekledi. Şirketten yapılan açıklamaya göre, otomotiv ve mobilite dünyası gruplarından Stellantis, eylül ayında Almanya’nın elektrikli otomobil segmentinde ilk sırada yer aldı. Alman Federal Motorlu Taşımacılık Kurumu'nun (KBA_Alman Karayolu Trafik Kanunu) verilerine göre, Stellantis markaları kapsamındaki yaklaşık 7 bin 300 adet BEV model ile yaklaşık yüzde 23'lük pazar payına ulaşıldı. Bu da Almanya'da satılan neredeyse dört elektrikli otomobilden birinin Stellantis markasına ait olduğu anlamına geliyor. Geçen ay Almanya'da, Opel Corsa elektrik 2 bin 200 araçla ikinci sırada yer alırken, Fiat 500 elektrik 1800 araçla üçüncü, Opel Mokka Elektrik ise 1300 araçla dördüncü oldu. - 'Eylül, dikkat çekici bir ay oldu' Açıklamada görüşlerine yer verilen Stellantis Almanya Genel Müdürü Lars Bialkowski, eylülün, dikkat çekici bir ay olduğunu belirterek, şunları kaydetti: 'Almanya'da batarya elektrikli araç pazarında bir numara olduk. Bu başarı, BEV modellerimizin müşterilerin beklentilerini tam anlamıyla karşıladığını gösteriyor. Bu vesileyle tüm perakende ortaklarımıza ve tüm Stellantis ekibine teşekkürlerimizi sunuyoruz. Gelecek elektrikte. Dare Forward 2030 stratejik planımızda da bu hedefi belirledik ve her gün bu hedefe doğru emin adımlarla ilerliyoruz.' Stellantis Genişletilmiş Avrupa Bölgesi COO'su Uwe Hochgeschurtz ise 'Avrupa’da elektrifikasyondaki ivmemizi vurgulamak istiyorum. Yollarda birkaç BEV modelimiz var ve müşterilerimize sunduğumuz güncel 24 adet tamamen elektrikli model sayısını 2024 sonuna kadar ikiye katlayacağız. Yılın başında kendimize Almanya'daki konumumuzu daha da genişletme ve pazar lideriyle aradaki farkı kapatma hedefi koyduk. Eylül ayında bu farkı azaltmakla kalmadık, hatta aştık.' ifadelerini kullandı.

Chery'nin alt markası Jaecoo, Türkiye'ye geliyor: İşte ilk model Haber

Chery'nin alt markası Jaecoo, Türkiye'ye geliyor: İşte ilk model

Chery Group’un alt markalarından Jaecoo yakında Türkiye pazarına giriş yapacak. Çinli markanın temsilcileri bu markaya ait araçları ülkemizde satışa sunma kararı aldı. Aktarılan bilgilere bakılırsa ilk olarak Jaecoo 7 modeli satışa sunulacak. Satış tarihi için 2024 yılının ilk çeyreği işaret ediliyor. Gelelim SUV sınıfındaki aracın özelliklerine. Yüksek dayanıklı çelik gövde, akıllı sürüş yardım sistemleri ve 7 farklı sürüş modu ile donatılan Jaecoo 7, hem şehir içi hem de arazi koşullarına uyum sağlayabilen bir araç. Heybetli tasarımı ve performans özellikleri sayesinde kendi sınıfındaki diğer araçlar arasından sıyrılıyor. Su geçişleri gerçekleştirebiliyor Jaecoo 7'nin dikkat çekici görünümünün yanı sıra güçlü bir motora da sahip. Arazi aracı 1.6 litrelik TGDI motor ve buna eşlik eden 7 ileri DCT otomatik şanzıman içeriyor. Ayrıca hem iki tekerlekten, hem de dört tekerlekten çekişli versiyonları mevcut. Otomobil 0-100 km/s hıza 8 saniye gibi bir sürede çıkabiliyor. Jaecoo 7, 21 derecelik yaklaşma ve 29 derecelik uzaklaşma açılarına sahip. Üstelik, minimum 200 mm yerden yüksekliği ile 600 mm derinliğindeki su geçişlerini de gerçekleştirebiliyor. Tüm bu üstün özellikleri sayesinde doğayı keşfetme arzusunda olanların bu isteklerini en iyi şekilde kaşılayabilecek kapasitede. Akıllı araç teknolojileri Off-road deneyimini yeniden tanımlamayı hedefleyen SUV, en güncel akıllı araç teknolojilerini barındırıyor. Aracın akıllı kokpiti 14.8 inçlik Sky ekran ve 10.25 inçlik LCD gösterge paneliyle donatıldı. Ayrıca üç kollu, altı düz, çok işlevli direksiyon simidi var. Tüm bunlar sürücüye gelişmiş bir teknoloji ortamı sunuyor. Araçtaki multimedya sisteminin kalbinde Qualcomm Snapdragon 8155 çipi mevcut. Bu sayede son derece hızlı bir şekilde çalışıyor. Sony hoparlörler, 540 derecelik panoramik görüntü ve W-HUD yükseltilmiş gösterge ekranı gibi eklemeler de teknoloji ve lüksün bir araya geldiği benzersiz bir deneyimle sonuçlanıyor.

Çin, daha önce hiç görülmemiş bir cevher keşfetti Haber

Çin, daha önce hiç görülmemiş bir cevher keşfetti

Çinli bilim insanları, süper iletken özellikleri nedeniyle rağbet gören nadir bir toprak elementi içeren ve daha önce hiç görülmemiş bir cevher türünü ortaya çıkardı. South China Morning Post'un haberine göre, niobobaotit olarak adlandırılan cevher niyobyum, baryum, titanyum, demir ve klorürden oluşuyor. Odak noktası: Niyobyum Heyecana neden olan niyobyum: Bu açık gri metal, şu anda çoğunlukla önemli bir ağırlık katmadan güçlendirdiği çelik üretiminde kullanılıyor. Royal Society of Chemistry'ye göre niyobyum diğer alaşımların (metallerin karışımından oluşan malzemeler) yapımında da kullanılıyor ve düşük sıcaklıklarda süper iletken olduğu için parçacık hızlandırıcılarda ve diğer gelişmiş bilimsel ekipmanlarda bulunabiliyor. Aktarılanlara göre İç Moğolistan'ın Baotou kentindeki yeni cevher keşfi, şu anda niyobyumunun yüzde 95'ini ithal eden Çin için bir talih kuşu olabilir. Bilim insanlarına göre Çin’in bu keşfi, ülkeyi kendi kendine yeter hale getirebilir. Ancak elbette ki bu, niyobyumun hacmine ve kalitesine bağlı olacak. Öte yandan Brezilya bu nadir toprak metalinin dünyadaki en büyük tedarikçisi, Kanada ise ikinci sırada yer alıyor. Aynı zamanda ABD de Nebraska'da bir niyobyum madeni projesi üzerinde çalışıyor. Elektrikli otomobiller için devrim niteliğinde Niyobyum aynı zamanda bataryalar için de önemli. Araştırmacılar niyobyum-lityum ve niyobyum-grafen bataryalar geliştirmek için çalışıyor. Uzmanlara göre bu piller, lityum ile birlikte kullanıldığında yangın riskini azaltabilir. Niyobyum-lityum piller ayrıca daha hızlı şarj olur ve geleneksel lityum pillere göre daha sık şarj edilebilir. Mayıs ayında, niyobyum-grafen pilleri geliştiren Singapur Ulusal Üniversitesi’ndeki (NUS) araştırmacılar, pillerin yaklaşık 30 yıl - lityum-iyon pillerden 10 kat daha uzun - dayanabileceğini ve 10 dakikadan daha kısa sürede tamamen şarj olabileceğini söylüyor. Dolayısıyla bu nadir metal, gelecekte çok daha fazla talep görebilir.

Doğan Trend Otomotiv, dünyada MG'nin en iyi distribütörü seçildi Haber

Doğan Trend Otomotiv, dünyada MG'nin en iyi distribütörü seçildi

Önümüzdeki yıl 100’üncü yaşını kutlamaya hazırlanan MG, yılın en iyi distribütörlerini ödüllendirdiği bir konferans düzenledi. Bu kapsamda MG’yi Türkiye’de temsil eden Doğan Trend Otomotiv, yükselen satış ve satış sonrası performansıyla tüm dünya genelinde “Yılın En İyi Distribütörü” seçilerek çok önemli bir başarıya imza attı. Bu prestijli ödülün, yapılan doğru ve etkili çalışmaların bir sonucu olduğunu söyleyen Doğan Trend Otomotiv CEO’su Kağan Dağtekin, “Doğan Trend Otomotiv olarak Türkiye’de ilk MG modelini Nisan 2021’de satışa sunduk. Yaklaşık 3 sene önce başladığımız bu yolculukta Türkiye elektrikli otomobil pazarının öncü markalarından olduk ve birçok ilke imza attık. Gerek yatırımlarımız, gerek elektrikli araç odaklı yapılanmamız ve en önemlisi cesur davranarak tüm ekibimizin gayretiyle güzel bir başarıya imza attık. Bu özel ödüle sahip olmanın mutluluğu içerisindeyiz. Gelecek çalışmalarımız ve yatırımlarımız için önemli bir motivasyon kaynağı olurken zamanlamanın SAIC Motor’un Avrupa’da planladığı üretim üssü için yer seçimi sürecine denk gelmesi de kıymetli oldu. Türkiye, MG’nin Avrupa’daki birinci lig ülkelerinden biri konumunda. Tüm MG ülkelerinin katıldığı ödül töreninde ülkemizin bayrağını dalgalandırmak da ayrıca bir gurur kaynağı oldu” dedi.  İkinci kez satış hedeflerimizi revize ettik Türkiye’de elektrikli otomobilden bahsedilmediği bir dönemde pazara iddialı bir giriş yaptıklarını ifade eden Doğan Trend Otomotiv Genel Müdür Yardımcısı Tibet Soysal ise, “MG’yi Türkiye’ye satışa sunduğumuz ilk dönemde ya ufak segmentlerde küçük hacimli elektrikli araçlar ya da yüksek performanslı sportif lüks elektrikliler vardı. Bu iki uç segmentin arasında standart bir ailenin kullanabileceği bir elektrikli araç ya da SUV seçenek bulmak oldukça güçtü; hatta hiç yoktu. MG olarak bunu ilk kez piyasaya sunan marka olma cesaretini gösterdik. Her sene üstüne ekleyerek devam ettiğimiz faaliyetlerimizi ilerletmeye devam ediyoruz. İlk modelimizi Nisan 2021’de satışa sunduk ve o yılı 468 adetlik toplam satışla tamamladık. 2022’de büyük bir ivme yakaladık ve yılı 1.627 adetle kapattık. Bu yıl ise ilk 9 ayda gerçekleştirdiğimiz 7500 adedi aşan satışla ivmemiz artarak sürüyor” dedi.  Yıl başında; 2023 için 5 bin adetlik bir satış hedefi belirlediklerini vurgulayan Tibet Soysal, sözlerine şöyle devam etti: “Satışlarımızda artarak devam eden performans, hedeflerimizi revize ederek iki katına, 10 bin adede çıkarmamızı sağlamıştı. Satış performansımızın yılın ikinci yarısında da sürmesi ve devamında gelen bu prestijli ödül, bizi hedefimizi tekrar yükseltme yönünde motive etti. Bugün itibarıyla; yıl sonu hedefimizi 3 katına, 15 bin adede çıkarmış bulunuyoruz. Türk tüketicisinin MG’nin birbirinden iddialı elektrikli ve benzinli modellerine olan teveccühü bizi çok mutlu ediyor. Bu güven ve ilginin karşılığını en iyi vermeyi sürdürmek için çalışmalarımıza aralıksız devam ediyoruz.”  Başarı için işini iyi yapan bir bayi teşkilatının oluşturulması gerektiğine işaret eden Tibet Soysal, “Kısa sürede MG bayi yapılanmamızı da yeni yatırımlarla büyüttük. Bugün itibarıyla 27 adet MG bayimiz var ve hedefimiz, 2024’te bu rakamı 34 adede yükseltmek. Satış ve satış sonrası yatırımlarımız artarak devam ediyor ve bayi sayımız da buna paralel olarak hızla artıyor” diye konuştu. Ağustosta satılan 3 MG’den 1’i MG4 Electric oldu MG, Avrupa pazarlarında genişlemesini sürdürüyor. Yılın ilk 8 aylık döneminde yaklaşık 150 bin adetlik satış hacmine ulaşan marka, yıllık bazda yüzde 150’lik bir büyüme kaydetti. Dünya çapında bayrak taşıyıcısı konumuna gelen MG4 Electric aracının satış hacmi 46 bin adede ulaştı. MG4 Electric, Türkiye pazarında da markanın itici güçleri arasında yer alıyor. 1.299.000 TL’den başlayan fiyatlarla satılan yüzde 100 elektrikli MG4 Electric, iki ayrı donanım seçeneğine sahip. Aracın Comfort versiyonu 170 PS güç ve 350 kilometrelik WLTP menzile sahipken, 204 PS gücündeki Luxury versiyonu karma kullanımda 435 kilometre, şehir içindeyse 577 kilometreye varan WLTP menzil sunabiliyor. Çocuk ve yetişkin yolcuların güvenliği, korunmasız yol kullanıcılarının (yayalar) koruması ve araç güvenlik destek fonksiyonlarının test edildiği zorlu Euro NCAP testlerinde, MG4 Electric’in güvenliğinin 5 yıldız ile tescillenmesi dikkat çeken bir başka özellik olarak öne çıkıyor. MG4 Electric, 50:50 ağırlık dağılımı, alçak ağırlık merkezi, sınıfının üstünde boyutları, arkadan itişli sürüş sistemi ve MG Pilot teknolojik sürücü destek sistemleri ile konforu, güvenliği ve yüksek performansı aynı anda sunuyor. İddialı hedeflere MG Cyberster yakınlaştıracak “Yüzyılın MG”si olarak lanse edilen MG Cyberster’ın ise hem MG hem de SAIC Motor’un iddialı hedeflerine çok daha hızla ulaşması bekleniyor. MG’nin 100’üncü yılı için hazırlanan, tamamen elektrikli iki kişilik roadster model Cyberster’ın, 2024’ün yaz aylarında Türkiye’de satışa sunulması planlanıyor. İki koltuklu bir roadster olan Cyberster, MG markasının merakla beklenen spor otomobil üretimine dönüşünü gözler önüne seriyor.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.