Hava Durumu

#Elektrikli Otomobil

TOURISMJOURNAL - Elektrikli Otomobil haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Elektrikli Otomobil haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Ford Otosan’dan Elektrikli Araç Hamlesi Haber

Ford Otosan’dan Elektrikli Araç Hamlesi

İSTANBUL (İHA) - Avrupa'nın en büyük ticari araç üreticilerinden biri olan Ford Otosan, elektrikli araç dönüşümünü hızlandırarak Ford E-Transit Courier, E-Tourneo Courier ve Ford Puma Gen-E modellerini piyasaya sunuyor. Bu araçların üretimi, Ford’un Avrupa’daki ticari araç üssü olan Ford Otosan tarafından Romanya’nın Craiova fabrikasında gerçekleştiriliyor. Elektrifikasyon stratejisini güçlendiren şirket, sıfır emisyonlu mobiliteye geçiş sürecinde önemli bir aşamayı tamamladı. Craiova’da düzenlenen tanıtım etkinliğine Koç Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Ford Otosan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Y. Koç, Koç Holding CEO’su Levent Çakıroğlu, Koç Holding Otomotiv Grubu Başkanı Haydar Yenigün, Ford Motor Company Ticari Araç Direktörü John Davis, Ford Otosan Genel Müdürü Güven Özyurt ve Ford Otosan Genel Müdür Baş Yardımcısı Josephine Payne ev sahipliği yaptı. Törene Romanya Başbakanı Marcel Ciolacu’nun yanı sıra devlet yetkilileri, sektör temsilcileri ve iş dünyasının önemli isimleri katıldı. FORD OTOSAN’DAN KÜRESEL OTOMOTİV SEKTÖRÜNE GÜÇLÜ KATKI Ali Y. Koç, Koç Topluluğu’nun otomotiv sektörüne uzun yıllardır yaptığı yatırımlarla küresel rekabet gücünü artırdığını belirtti. Koç, Ford Otosan’ın yalnızca ticari bir iş birliği değil, Türkiye otomotiv sektörünün büyümesine öncülük eden bir girişim olduğunu vurguladı. Craiova fabrikasının devralınmasıyla Türkiye-Romanya ticari ilişkilerinin güçlendiğini ve Ford Otosan’ın Romanya’nın ikinci büyük ihracatçısı konumuna ulaştığını ifade etti. Koç, "Bugün, Romanya'da üretilen araçlar için Türkiye'den 60'tan fazla tedarikçiyle yürütülen iş birliği, uluslararası çapta değer üretme gücümüzün bir göstergesi. Bu tesisimizden yola çıkacak olan E-Transit Courier, E-Tourneo Courier ve Avrupa'nın en çok satan yolcu aracı olan Ford Puma Gen-E'nin tamamen elektrikli versiyonları Avrupa pazarındaki konumumuzu daha da sağlamlaştıracak" diye ekledi. Ford Otosan Genel Müdürü Güven Özyurt ise şirketin 60 yılı aşkın mühendislik ve üretim tecrübesiyle sektöre yön verdiğini belirtti. 2024 yılında 330 binin üzerinde araç ihraç ettiklerini açıklayan Özyurt, Ford’un elektrifikasyon stratejisinin Türkiye’nin teknolojik kabiliyetlerini güçlendirdiğini ve Avrupa pazarındaki konumlarını sağlamlaştırdığını ifade etti. Özyurt, "Craiova Fabrikası, Ford Otosan'ın ticari araç tasarımı, geliştirme ve üretim konusundaki kapsamlı uzmanlığıyla mükemmel bir uyum içinde. 2022'den bu yana Kocaeli ve Craiova fabrikalarımız arasında güçlü bir bilgi ve deneyim paylaşımı sağladık. Bugün, Türkiye ve Romanya'da çalışma arkadaşlarımız aynı tutkuyla yan yana çalışarak, geleceğin otomotiv dünyasını şekillendiren dünya standartlarında araçlar üretiyorlar" dedi. CRAIOVA FABRİKASI: ESNEK VE VERİMLİ ÜRETİM MERKEZİ Özyurt, Craiova fabrikasının Avrupa’nın en verimli üretim tesislerinden biri olduğunu belirterek, fabrikanın aynı üretim hattında binek, ticari, içten yanmalı ve tam elektrikli araç üretimi gerçekleştirebilme yeteneğine sahip tek tesis olduğunu dile getirdi. Ford’un ikonik modellerini elektrikli hale getirme vizyonu kapsamında üretilen tüm araçların elektrikli versiyonlarını geliştirdiklerini ve Ford Avrupa’nın elektrifikasyon yol haritasında kritik bir rol üstlendiklerini vurguladı. ELEKTRİFİKASYON YATIRIMLARI SÜRÜYOR Ford Otosan, 2014 yılında Yeniköy Fabrikası’nda üretimine başladığı Courier serisinin dünyadaki tek üreticisi olmaya devam ediyor. Courier üretimi, Ford Transit Custom ailesinin üretiminin artmasıyla Gölcük’ten Yeniköy Fabrikası’na kaydırıldı. Volkswagen ile yapılan stratejik iş birliği kapsamında 1 tonluk ticari araç üretimi de devreye alındı ve Courier üretimi Craiova’ya taşındı. Fabrika aynı zamanda Avrupa’nın en çok satan binek araçlarından biri olan Ford Puma’nın üretim üssü konumunda bulunuyor. Ford Otosan, 2 milyar Euro’luk yatırım planının 1,9 milyar Euro’luk kısmını tamamladı. Kocaeli fabrikaları, içten yanmalı, hibrit ve tam elektrikli araç üretim üssüne dönüştü. Avrupa’nın en büyük ticari araç üreticisi olarak Ford Otosan, elektrifikasyon dönüşümüne öncülük etmeye devam ediyor.

Çin'in Bahar Bayramı Boyunca 9 Milyar Seyahat Gerçekleşecek Haber

Çin'in Bahar Bayramı Boyunca 9 Milyar Seyahat Gerçekleşecek

Çin’de ay takvimine göre kutlanan Bahar Bayramı, ülke içinde devasa bir hareketliliğe sahne olacak. Çin Ulaştırma Bakanlığı, 14 Ocak-22 Şubat arasındaki 40 günlük tatil sürecinde yaklaşık 9 milyar seyahat yapılacağını öngörüyor. Bu yoğunluk, "Çunyün" adı verilen Bahar Bayramı yolculuklarını "dünyanın en büyük kitlesel göçü" unvanıyla öne çıkarıyor. Seyahatlerin yüzde 80’inin, yani 7,2 milyar seferin kara yollarında, kişisel otomobillerle yapılması bekleniyor. Araç paylaşımı, özellikle bu yıl öne çıkan bir eğilim oluyor. Çin’in popüler sosyal medya uygulaması Xiaohongshu’da "Bahar Bayramı’nda araç paylaşımıyla memlekete gitmek" etiketi milyonlarca kez görüntülendi. Elektrikli ve hibrit araçların kullanımı da dikkat çekiyor. Ülkede Kasım 2024 itibarıyla karayolu servis alanlarına 33 bin 100 şarj istasyonu kuruldu ve servis alanlarının yüzde 97’si elektrikli araçlara hizmet veriyor. DEMİR VE HAVA YOLLARINDA REKOR BEKLENİYOR Demir yollarıyla 510 milyon seyahat yapılacağı, bu dönemde günlük yolcu sayısının 12,75 milyona ulaşacağı tahmin ediliyor. Bu rakam, geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 5,5 daha fazla olacak. Hava yollarında ise günlük 18 bin uçuşla toplamda 90 milyon yolcunun taşınacağı belirtiliyor. Bahar Bayramı, Çin geleneğinde aile ziyaretleri ve "sıla-i rahim" ritüeli için büyük önem taşıyor. Bu yoğun tatil dönemi, milyonlarca Çinlinin memleketlerine akın etmesine sahne olacak.

Chery Arrizo 8 Türkiye Pazarına Giriyor Haber

Chery Arrizo 8 Türkiye Pazarına Giriyor

Çinli otomobil üreticisi Chery, bugün gerçekleştirdiği çevrimiçi toplantıda, D segmentteki sedan modeli Arrizo 8’i 2025’in ilk çeyreğinde Türkiye’de piyasaya sürmeyi planladığını duyurdu. Chery, SUV segmentindeki başarısını şimdi de sedan pazarına taşımak istiyor. Chery, Türkiye pazarına Mart 2023’te 3 farklı SUV modeliyle giriş yaptı. Bu modellerle 2023’te 8 ayda 40 bin, 2024’te ise ilk 10 ayda 50 bin adet satış gerçekleştirdi. Sedan segmenti Türkiye pazarının dörtte birini oluştururken, Chery, bu alandaki payını artırmak için amiral gemisi Arrizo 8’i getiriyor. Aracın, Şubat ya da Mart 2025’te tanıtılması bekleniyor. İKİ FARKLI MOTOR SEÇENEĞİ Arrizo 8, Chery’nin NEV araçlar için geliştirdiği M1X platformu üzerine inşa edildi. Model, iki farklı motor seçeneğiyle Türkiye’ye geliyor. 1.6 TGDI Benzinli Motor Güç: 143 HP Maksimum Tork: 215 Nm Ortalama Tüketim: 5,3 lt/100 km PHEV (Şarj Edilebilir Hibrit) Motor Benzinli Motor: 155 HP Elektrikli Motor: 204 HP Toplam Güç: 300 HP+ Toplam Tork: 530 Nm Yakıt Tüketimi: 4,2 lt/100 km (NEDC) MENZİL VE ŞARJ ÖZELLİKLERİ Arrizo 8’in PHEV versiyonu, dışarıdan şarj edilerek 1.200 km toplam menzil sunuyor. Sadece elektrik motoruyla ise 105 km yol almak mümkün. Hızlı şarj desteği sayesinde bataryalar, 19 dakikada yüzde 30’dan yüzde 80 seviyesine kadar doluyor. SEDAN SINIFTA AMİRAL GEMİSİ D segmentte yer alan Arrizo 8, iş dünyasına hitap eden bir “Business Sedan” olarak tanıtılıyor. Aracın uzunluğu 4,75 metre, dingil mesafesi ise 2,77 metre. Geniş bir sunroof, önde ve arkada LED aydınlatmalar, aerodinamik tasarım ve 24,6 inç uzunlamasına ekran gibi özellikler dikkat çekiyor. Ayrıca Sony ses sistemi ve bolca krom detay iç mekanı tamamlıyor. Arrizo 8, içten yanmalı versiyonda iki, PHEV’de ise tek donanım paketiyle satışa sunulacak. Güvenlik ekipmanları arasında 10 hava yastığı, Bosch IPB akıllı fren sistemi ve 18 farklı Adas fonksiyonu bulunuyor. SEKTÖREL REKABETTEKİ KONUMU Chery, Arrizo 8’i Toyota Corolla Sedan ve Honda Civic Sedan gibi modellerle rekabet edecek şekilde konumlandırıyor. Ancak Arrizo 8’in D segmentte yer alması, onu rakiplerinden daha geniş ve donanımlı bir seçenek haline getiriyor. Chery, Arrizo serisinin daha uygun fiyatlı modellerini ilerleyen yıllarda Türkiye’ye getirmeyi planlıyor.

AB'den Çin Üretimi Elektrikli Otomobillere Ek Vergi Kararı Haber

AB'den Çin Üretimi Elektrikli Otomobillere Ek Vergi Kararı

Avrupa Birliği (AB), Çin'de üretilen elektrikli otomobillere yönelik olarak yüzde 35,3'e kadar çıkan ek gümrük vergileri uygulamaya koydu. AB Komisyonu, bu kararı, Çin'den gelen elektrikli otomobillerin haksız sübvansiyonlardan faydalandığını belirten sübvansiyon karşıtı soruşturmanın sonuçlanmasının ardından açıkladı.  Açıklamada, bu sübvansiyonların AB'deki üreticilere ekonomik zarar verdiği vurgulandı. Ek vergiler, AB Resmi Gazetesinde yayımlandıktan bir gün sonra yürürlüğe girecek. Bu süreçte Dünya Ticaret Örgütü (DTÖ) kurallarıyla uyumlu çözümler aranmaya devam edileceği ifade edildi. Vergi oranları, Tesla'nın Çin'de üretilen modellerine yüzde 7,8, BYD'ye yüzde 17, Geely’ye yüzde 18,8 ve işbirliği yapan diğer üreticilere yüzde 20,7 olarak belirlendi. SAIC ve işbirliği yapmayan diğer şirketler için ise yüzde 35,3 oranında ek vergi uygulanacak. Önceden yürürlükte olan yüzde 10’luk vergi oranı üzerine eklenen bu vergiler, toplamda yüzde 45,3’e ulaşacak.  Son yıllarda, Avrupa'da satışları artan Çinli elektrikli otomobiller, düşük fiyatları ve sübvansiyonlarıyla rakiplerini geride bırakmıştı. AB, temmuz ayında, bu araçların ithalatında geçici ek vergi uygulamaya başladığını duyurmuştu. Yeni vergilerin 30 Ekim'de Resmi Gazete'de yayımlanması ve 31 Ekim'den itibaren tahsil edilmeye başlanması bekleniyor.

Toyota en yeni elektriklilerini ve teknolojilerini sergiledi Haber

Toyota en yeni elektriklilerini ve teknolojilerini sergiledi

Toyota, 2023 Kenshiki Forum’da en yeni elektrikli konseptlerini, teknolojilerini ve yeniliklerini paylaştı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Toyota, 2024'te üretim versiyonu tanıtılacak Urban SUV konseptinin dünya prömiyerini gerçekleştirdi. Aynı zamanda 2025'te yollara çıkacak Sport Crossover ile birlikte Toyota FT-3e ve Toyota FT-Se konseptlerinin Avrupa prömiyerini yaptı. Toyota Professional ürün ailesinden yeni PROACE, PROACE CITY ve PROACE MAX modelleri de gösterildi. Ayrıca Hilux ürün gamı da, Kenshiki Forum’da gösterilen yeni Hilux Hybrid 48V ile daha da genişletildi. En güncel elektrifikasyon hedeflerini açıklayan Toyota’nın, Avrupa’da mevcut durumda hibritler dahil elektrik motorlu araçların satış oranı yüzde 71 oldu ve 2024’te yeni elektrikli araçların adetlerinin de artmasıyla bu rakamın yüzde 75’e çıkması bekleniyor. Toyota, 2026'ya kadar Toyota binek otomobillerden hafif ticari araçlara kadar yaklaşık 15 farklı sıfır emisyonlu araç sunacak. Bu araçlardan 6 adedi ise, özel olarak geliştirilen elektrikli araç platformu üzerine yapılacak. Bununla birlikte bu dönemde Toyota’nın Avrupa’da yıllık satış oranının yüzde 20’sinin tam elektrikli olması, yıllık 250 binden fazla tam elektrikli satışının gerçekleşmesi bekleniyor. - Toyota 2026’ya kadar 6 elektrikli model sunacak Toyota’nın 'Herkes için Mobilite' stratejisi ve 2040'a kadar Avrupa’da ve 2050'ye kadar küresel ölçekte tam karbon nötrlüğü sağlama taahhüdü, şirketin yeni ürün geliştirme yaklaşımına rehberlik ediyor. Toyota, Kenshiki Forum’da markayı Avrupa’da sıfır emisyona götürecek gelecek ürünler ve teknolojiler hakkında birçok önemli detay açıkladı. 2026'ya kadar özel olarak elektrikli araçlar için yapılmış platforma sahip 6 tam elektrikli modeli sunma hedefinin yanı sıra birçok yeni teknoloji gösterildi. Yeni tanıtımı yapılan Urban SUV ve Sport Crossover konseptleri, geçen yıl tanıtımı yapılan Compact SUV konsepti ve bZ4X markanın 6 tam elektrikli modelinden 4’ünü oluşturuyor. Ayrıca 2026’dan sonraki araçlarda sunulacak yeni nesil batarya teknolojilerinin geliştirilmesi konusunda da açıklamalar yapıldı. Toyota, global olarak dünyanın farklı ülke ve bölgelerindeki müşteri ihtiyaçlarına, pazar koşullarına ve yerel altyapıya uygun olarak farklı güç üniteleriyle karbon nötre giden yolda çok yollu bir yaklaşım sunmaya devam ediyor. Bu yaklaşım hibrit, plug-in hibrit, tam elektrikli ve hidrojen yakıt hücreli araçları kapsıyor. Bununla birlikte Toyota’nın 2026 sonrası için geliştirmekte olduğu yeni nesil teknolojiler, araçların geliştirilme, üretilme ve kullanılma şeklini değiştirecek. 'Herkes İçin Mobilite' hedefiyle sıfır emisyonlu mobilitenin erişilebilir olmasını sağlanacak. Karbon nötr olmaya 360 derecelik bir yaklaşım getiren Toyota, 2030’da tüm üretim tesislerini tamamını karbon nötr yapacak. Açıklanan elektrifikasyon hedefleri kapsamında Toyota, 2035’te Avrupa Birliği, İngiltere ve EFTA ülkelerinde sadece sıfır emisyonlu araç satışı gerçekleştirecek. Bununla birlikte lojistik sürecinde de emisyonları sıfırlamayı hedefleyen Toyota, Avrupa’da Belçika ve çevre ülkelerde hidrojen yakıt hücreli araçlarla lojistiğini gerçekleştirmeye başladı. 2040’ta ise satın alınan ürünler ve hizmetler dahil olmak üzere lojistik operasyonlarının tamamının karbon nötr olması planlanıyor. 2026’dan itibaren sunulacak yeni nesil bataryalarla elektrifikasyona öncülük eden Toyota mevcut bZ4X’e kıyasla iki kat daha fazla sürüş menzili ve yüzde 20 daha düşük maliyet sunması hedeflenen performans versiyonu bir batarya tanıtacak. Marka, aynı zamanda elektriklilerin yaygınlaşmasını amaçlayan düşük maliyetli bir bataryayı da kullanmaya başlayacak. - Avrupa için yeni elektrikli SUV: Urban SUV konsepti Toyota, Kenshiki’de Avrupa için gelecek elektrikli araç stratejisinin bir parçası olarak yeni Urban SUV Konsepti’ni tanıttı. 2024'te tanıtılması planlanan yeni elektrikli aracın üretim versiyonundan ipuçları veren Urban SUV, cesur tasarımı ve yenilikçi yaklaşımıyla dikkati çekiyor. Urban SUV, Toyota’nın Avrupa’da 2026’ya kadar elektrikli araçlara özel olarak geliştirilen mimariye sahip 6 tam elektrikli ürün gamının en kompakt ve en ulaşılabilir modeli olacak. Bu araç, Avrupa’daki en büyük elektrikli araç pazarlardan biri olacağı tahmin edilen B-SUV segmentinde konumlandırılacak. Toyota Urban SUV Konsepti, kaslı gövdesi ve yüksek sürüş pozisyonuyla özgün bir SUV tarzına sahip. Gerektiğinde yolcu veya yük alanına öncelik vermek için kolayca uyarlanabilen esnek bir iç mekan ile kullanım alanı en üst düzeye çıkarıldı. Bu yeni elektrikli modelin de katkısıyla Toyota Avrupa’da 2035’te sadece elektrikli araçlar sunacak ve 2040’ta tamamen karbon nötr olacak Toyota’nın Kenshiki’de sergilediği araçlardan biri olan Sport Crossover Konsepti, 2025’te üretilerek ürün gamına katılacak. Markanın elektrikli araç ürün gamı içerisinde bir tasarım ikonu haline gelecek olan konsept, şık aerodinamik silueti ve ayırt edici çizgileriyle dikkati çekiyor. İlk kez elektrikli otomobil kullanacak müşteriler için SUV’lara göre çekici bir alternatif olarak öne çıkan Sport Crossover, geniş bir yaşam alanı ve bagaj hacmiyle birlikte yüksek konfor sunuyor. - Yeni nesil elektriklileri temsil eden FT-3e Toyota, Kenshiki Forum’da FT-3e SUV konseptini Avrupa’da ilk kez tanıtarak yeni nesil elektrikli araçlar sunacağı tasarım ve teknolojileri ortaya koydu. FT-3e, performans odaklı spor otomobiller ve lüks sedanlar dahil olmak üzere çok yönlü yeni nesil elektrikli araç mimarisi üzerine yapıldı. FT-3e, karbon-nötr bir mobilite sağlamanın ötesine geçerek toplumla bağlantı kuran, aracın kendisine veya çevresine veri/enerji aktarımı için bir ortam görevi gören çok çeşitli teknolojileri içeren bir konsept olarak öne çıkıyor. Toyota, Kenshiki Forum’da elektrikli FT-Se spor otomobil vizyonunu gösterdi. Motorsporlarında farklı şampiyonalarda daha iyi otomobiller geliştirmek üzere yarışan TOYOTA GAZOO Racing’in uzmanlığıyla geliştirilen FT-Se konsepti, sıfır emisyonlu yüksek performanslı spor otomobillerin geleceğini temsil ediyor.

Stellantis,  Almanya'nın elektrikli otomobil segmentinde ilk sırada Haber

Stellantis, Almanya'nın elektrikli otomobil segmentinde ilk sırada

Stellantis, elektrikli ürün yatırımları sonucunda pazara sunduğu farklı otomobiller ile çok sayıdaki pazarda ele geçirdiği liderliklerine eylül itibarıyla Almanya'da bir yenisini ekledi. Şirketten yapılan açıklamaya göre, otomotiv ve mobilite dünyası gruplarından Stellantis, eylül ayında Almanya’nın elektrikli otomobil segmentinde ilk sırada yer aldı. Alman Federal Motorlu Taşımacılık Kurumu'nun (KBA_Alman Karayolu Trafik Kanunu) verilerine göre, Stellantis markaları kapsamındaki yaklaşık 7 bin 300 adet BEV model ile yaklaşık yüzde 23'lük pazar payına ulaşıldı. Bu da Almanya'da satılan neredeyse dört elektrikli otomobilden birinin Stellantis markasına ait olduğu anlamına geliyor. Geçen ay Almanya'da, Opel Corsa elektrik 2 bin 200 araçla ikinci sırada yer alırken, Fiat 500 elektrik 1800 araçla üçüncü, Opel Mokka Elektrik ise 1300 araçla dördüncü oldu. - 'Eylül, dikkat çekici bir ay oldu' Açıklamada görüşlerine yer verilen Stellantis Almanya Genel Müdürü Lars Bialkowski, eylülün, dikkat çekici bir ay olduğunu belirterek, şunları kaydetti: 'Almanya'da batarya elektrikli araç pazarında bir numara olduk. Bu başarı, BEV modellerimizin müşterilerin beklentilerini tam anlamıyla karşıladığını gösteriyor. Bu vesileyle tüm perakende ortaklarımıza ve tüm Stellantis ekibine teşekkürlerimizi sunuyoruz. Gelecek elektrikte. Dare Forward 2030 stratejik planımızda da bu hedefi belirledik ve her gün bu hedefe doğru emin adımlarla ilerliyoruz.' Stellantis Genişletilmiş Avrupa Bölgesi COO'su Uwe Hochgeschurtz ise 'Avrupa’da elektrifikasyondaki ivmemizi vurgulamak istiyorum. Yollarda birkaç BEV modelimiz var ve müşterilerimize sunduğumuz güncel 24 adet tamamen elektrikli model sayısını 2024 sonuna kadar ikiye katlayacağız. Yılın başında kendimize Almanya'daki konumumuzu daha da genişletme ve pazar lideriyle aradaki farkı kapatma hedefi koyduk. Eylül ayında bu farkı azaltmakla kalmadık, hatta aştık.' ifadelerini kullandı.

Chery'nin alt markası Jaecoo, Türkiye'ye geliyor: İşte ilk model Haber

Chery'nin alt markası Jaecoo, Türkiye'ye geliyor: İşte ilk model

Chery Group’un alt markalarından Jaecoo yakında Türkiye pazarına giriş yapacak. Çinli markanın temsilcileri bu markaya ait araçları ülkemizde satışa sunma kararı aldı. Aktarılan bilgilere bakılırsa ilk olarak Jaecoo 7 modeli satışa sunulacak. Satış tarihi için 2024 yılının ilk çeyreği işaret ediliyor. Gelelim SUV sınıfındaki aracın özelliklerine. Yüksek dayanıklı çelik gövde, akıllı sürüş yardım sistemleri ve 7 farklı sürüş modu ile donatılan Jaecoo 7, hem şehir içi hem de arazi koşullarına uyum sağlayabilen bir araç. Heybetli tasarımı ve performans özellikleri sayesinde kendi sınıfındaki diğer araçlar arasından sıyrılıyor. Su geçişleri gerçekleştirebiliyor Jaecoo 7'nin dikkat çekici görünümünün yanı sıra güçlü bir motora da sahip. Arazi aracı 1.6 litrelik TGDI motor ve buna eşlik eden 7 ileri DCT otomatik şanzıman içeriyor. Ayrıca hem iki tekerlekten, hem de dört tekerlekten çekişli versiyonları mevcut. Otomobil 0-100 km/s hıza 8 saniye gibi bir sürede çıkabiliyor. Jaecoo 7, 21 derecelik yaklaşma ve 29 derecelik uzaklaşma açılarına sahip. Üstelik, minimum 200 mm yerden yüksekliği ile 600 mm derinliğindeki su geçişlerini de gerçekleştirebiliyor. Tüm bu üstün özellikleri sayesinde doğayı keşfetme arzusunda olanların bu isteklerini en iyi şekilde kaşılayabilecek kapasitede. Akıllı araç teknolojileri Off-road deneyimini yeniden tanımlamayı hedefleyen SUV, en güncel akıllı araç teknolojilerini barındırıyor. Aracın akıllı kokpiti 14.8 inçlik Sky ekran ve 10.25 inçlik LCD gösterge paneliyle donatıldı. Ayrıca üç kollu, altı düz, çok işlevli direksiyon simidi var. Tüm bunlar sürücüye gelişmiş bir teknoloji ortamı sunuyor. Araçtaki multimedya sisteminin kalbinde Qualcomm Snapdragon 8155 çipi mevcut. Bu sayede son derece hızlı bir şekilde çalışıyor. Sony hoparlörler, 540 derecelik panoramik görüntü ve W-HUD yükseltilmiş gösterge ekranı gibi eklemeler de teknoloji ve lüksün bir araya geldiği benzersiz bir deneyimle sonuçlanıyor.

Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
TOURISMJOURNAL En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.