Hava Durumu

#Emisyon

TOURISMJOURNAL - Emisyon haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Emisyon haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Avrupa Demiryollarında Bataryalı Tren Dönemi Başlıyor Haber

Avrupa Demiryollarında Bataryalı Tren Dönemi Başlıyor

Batarya ile çalışan trenler, sıfır emisyon modunda istasyonlara girip çıkarak hem hava kirliliğini hem de gürültüyü önemli ölçüde azaltabilecek. Deneme, modern demiryollarının 200. yılını kutlaması nedeniyle İngiltere’de gerçekleştirildi. Ülkenin kuzeydoğusunda başarıyla gerçekleştirilen bir şehirlerarası bataryalı tren denemesi, Avrupa demiryollarının geleceği için umut verici bir adım oldu. Bu "tribid" trenler, batarya, dizel ve elektrik gücü arasında geçiş yapabilme özelliğine sahip. HIZ VE EKONOMİYİ BİRLEŞTİREN TEKNOLOJİ Yeni nesil trenler, 700 kW gücündeki bataryalarıyla 120 km/sa üzerindeki hızlara ulaşabiliyor. Deneme sırasında tren, yalnızca batarya gücüyle 70 kilometre yol kat etti. Lansman sonrasında bu menzilin 100-150 kilometreye çıkması bekleniyor. Bataryalı trenler, dizel alternatiflerine göre yüzde 35-50 arasında yakıt tasarrufu sağlayarak daha düşük işletme maliyetleri vadediyor. Yolcular, bu tasarrufların bilet fiyatlarına yansımasını umuyor. ÇEVREYE DUYARLI ALTERNATİF Elektrikli trenler, demiryolu sektörünün net sıfır karbon hedeflerine ulaşması için en iyi çözüm olarak görülüyor. Batarya ile çalışan trenler, elektrikli hatlara geçişi hızlandırırken altyapı maliyetlerini de azaltıyor. Havai hatlar yerine batarya kullanımı, Avrupa çapında elektrifikasyon projelerinde milyarlarca euro tasarruf edilmesini sağlayabilir. Bu trenler, istasyonlara sıfır emisyon modunda girip çıkmaları sayesinde istasyon çevresindeki hava ve gürültü kirliliğini de azaltma potansiyeline sahip. İngiltere Demiryolları Bakanı Lord Hendy, bu gelişmenin daha çevreci ve güvenilir yolculukların önünü açacağını belirtiyor. YAYGINLAŞAN BATARYA TEKNOLOJİSİ Bataryalı tren teknolojisi, Avrupa'da hızla yaygınlaşıyor. Hitachi Rail, bu trenlerin daha geniş bir coğrafyada kullanılmasını planlıyor. Şirket, Japonya'daki dünyanın ilk bataryalı yolcu treni ve İtalya’daki Masaccio projelerinin ardından İngiltere ve diğer Avrupa ülkelerinde trenlerini yaygınlaştırmayı hedefliyor. Siemens Mobility de Almanya’nın Ortenau bölgesinde bataryalı trenleri hizmete sundu. Bu trenler, her yıl 1,8 milyon litre dizel tasarrufu sağlıyor. Siemens’in hızlı şarj altyapısı Demiryolu Şarj Dönüştürücüleri (RCC'ler) sayesinde, hattın yalnızca kısa bölümleri elektrikli hale dönüştürülerek bu trenler çalıştırılabiliyor. AVRUPA'NIN YEŞİL DEMİRYOLU GELECEĞİ Avrupa'nın demiryolları, batarya teknolojisiyle maliyetleri azaltırken karbon ayak izini küçültüyor. İtalya ve Almanya gibi ülkelerdeki başarılı uygulamalar, bu teknolojinin daha fazla bölgede kullanılacağını gösteriyor. Gelecek, daha hızlı, çevreci ve ekonomik demiryolu seyahatinde şekillenecek.

Elektrikli Motosiklet Pazarında Hızlı Yükseliş Haber

Elektrikli Motosiklet Pazarında Hızlı Yükseliş

Pandemi sonrası bireysel ulaşım ve mobilite taleplerinin artmasıyla, Türkiye’de motosiklet pazarı büyük bir büyüme kaydetti. Trafik sorunu, artan yakıt fiyatları ve enflasyon gibi sebepler, motosikletleri ulaşımda cazip hale getirdi. 2024 yılına gelindiğinde, motosiklet tescili 931 bin 890 adete ulaşmışken, elektrikli motosikletler ise bu büyümenin öncüsü oldu. 2022'de 30 bin olan elektrikli motosiklet satışları, 2024'te 185 bin 331’e yükseldi. B SINIFI EHLİYETLE KULLANILMA KOLAYLIĞI Elektrikli motosikletlerin yükselmesindeki en önemli etkenlerden biri, B sınıfı ehliyet ile 4 Kw'ya kadar olan modellerin kullanılabiliyor olması olarak gösteriliyor. Ayrıca, 11 Kw'ya kadar olan modellerde de B sınıfı ehliyetle sürüş imkânı tanınması, kullanıcıları cezbediyor. Türkiye Motosiklet Federasyonu As Başkanı Mahmut Nedim Akülke, bu durumun satışları pozitif etkilediğini belirtiyor.  Bir diğer önemli gelişme, Avrupa Birliği tarafından 2025'te yürürlüğe girecek olan yeni emisyon standartları oldu. Bu yeni düzenleme, motosiklet üreticilerini mevcut modellerini stoklardan çıkarmak için kampanyalar yapmaya zorluyor. Bu süreçte indirimli satışa sunulması beklenen 300 bin adet stok olduğu tahmin ediliyor.  PAZAR TRENDLERİNDE DEĞİŞİM GÖRÜLÜYOR Pazar trendlerinin değişiminde, 125 cc segmentinin büyümesi de dikkat çekiyor. Doğan Trend, 2024'ün ilk yarısında 13 bin adet motosiklet satarken, bu yıl sonunda 15 bin adede ulaşmayı hedefliyor. Ayrıca, Hero Motor gibi markalar da elektrikli modellere yöneliyor ve Türkiye’de üretim yapma planlarıyla dikkat çekiyor. Soysal Holding bünyesinde Türkiye'ye giren Hero Motor, Hindistan'dan VIDA elektrikli motosiklet modelini pazara sunmaya hazırlanıyor. Honda Türkiye de büyümeye devam ediyor. 2023’te 100 bin motosiklet satışı yapan Honda Türkiye, 2024'te bu rakamı 150 bine çıkarmayı planlıyor. Ayrıca, 500 cc hacmindeki modeller için yeni yatırımlar yapılıyor. YERLİ ÜRETİMDE ARTIŞ VAR Yerli üretim tarafında da önemli gelişmeler yaşanıyor. Şanlıurfa’da CSN Motor, 22 bin metrekarelik alanda motosiklet üretimi yapmaya başladı. Adanalı Cantech Motor ise elektrikli bisiklet ve benzinli motosiklet montajı için yatırımlar yapıyor.  Pazarın büyümesiyle birlikte yeni markalar da sektöre girmeye başladı. Kibar Holding’in yeni markası K-RIDES, Royal Enfield’i Türkiye’ye getirdi ve İstanbul’daki ilk mağazasını açtı. Bu yeni markalar, müşteri odaklı hizmet anlayışları ve topluluk etkinlikleriyle pazarın çeşitlenmesini sağlıyor. ÖZTÜRK: "2025 YILI BEKLENTİMİZ 1 MİLYON ADET SATIŞ" Motosiklet endüstrisinin büyümesinde, devletin sektöre yönelik düzenlemeleri ve yatırımları önemli rol oynuyor. MOTED Genel Koordinatörü Remzi Öztürk, "Motosiklet pazarındaki büyümenin arkasında ilgili bakanlıklarla birlikte yapılan bir çalışma var. Beş yıllık bir çalışma sonucunda sektörün önemli sorunları aşıldı. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ile birlikte 2022 yılında İstanbul’da motosiklet çalıştayı yapıldı" dedi. Sektöre oluşan güvenle yan sanayi üretiminin ve uluslararası üreticilerin ülkemize yatırımlarının da arttığını belirten Öztürk, hedefin Avrupa'ya ihracat noktasına gelmek olduğunu kaydetti. Olumlu gelişmeler üzerine gelecek beklentilerini paylaşan Öztürk, "Uzun yıllardır bekleyen ehliyet yasası, Artes gibi uygulamalar devreye alındı. Motosiklete kolay ulaşmanın önü açıldı. Son üç yılda 2 milyon yeni kullanıcı motosikletle tanıştı. Daha birçok çalışma devam ediyor. 2025 yılı beklentimiz 1 milyon adet civarında" açıklamasını yaptı.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.