Hava Durumu

#Emitt Turizm Fuarı

TOURISMJOURNAL - Emitt Turizm Fuarı haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Emitt Turizm Fuarı haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Turizm Sektörü EMITT 2025’te Buluşuyor Haber

Turizm Sektörü EMITT 2025’te Buluşuyor

Türkiye’nin en büyük turizm etkinliği olan EMITT Fuarı, 5 Şubat'ta Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi’nde 28. kez ziyaretçilerini ağırlamaya hazırlanıyor. Türkiye İş Bankası’nın ana sponsorluğunda düzenlenecek etkinlik, ülkenin turistik değerlerini uluslararası alanda tanıtacak. Kültür ve Turizm Bakanlığı, Ticaret Bakanlığı, İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve Türk Hava Yolları’nın kurumsal sponsorluğunda gerçekleştirilen fuar, Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) ve Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği (TTYD) iş birliğiyle organize ediliyor. EMITT 2025, turizm sektörünün geleceğini şekillendirecek önemli görüşmelere ev sahipliği yapacak. 77 ÜLKEDEN 650’NİN ÜZERİNDE TUR OPERATÖRÜ KATILACAK Bu yıl fuarda ABD, Almanya, İngiltere, Rusya, Fransa, Güney Afrika, İspanya, İtalya, İsviçre, Kanada, Hindistan, Mısır, Suudi Arabistan ve Birleşik Arap Emirlikleri gibi önemli turizm pazarlarından 77 ülkeden 650’den fazla tur operatörü ağırlanacak. Böylece dünya çapındaki seyahat şirketleri, en yeni turizm fırsatlarını tanıtma fırsatı yakalayacak. Üç gün boyunca devam edecek etkinlikte sektörün önde gelen temsilcileri, iş birliği fırsatları bularak yeni bağlantılar kurabilecek. 2025 yılı turizm trendleri ve sektörün karşılaşacağı olası gelişmeler ele alınacak, sorunlara yönelik çözüm önerileri tartışılacak. SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM ÖN PLANDA Bu yılki EMITT Fuarı'nın ana teması "Turizmi Yeniden Tanımlamak: Sürdürülebilir Bir Gelecek İçin Cesur Adımlar" olarak belirlendi. Etkinlik kapsamında, turizmin doğaya ve topluma katkı sağlayacak şekilde nasıl dönüşebileceği tartışılacak. "Pozitif Turizm" vizyonu çerçevesinde, sıfır atık hedefinin ötesinde doğayı koruyan ve yerel toplulukları destekleyen yeni turizm yaklaşımlarına odaklanılacak. Ayrıca, yaratıcı turizm ürünleri geliştirilerek sektör için yeni pazar fırsatları değerlendirilecek. FUAR PROGRAMI VE İÇERİĞİ İlk Gün: Resmi açılışın ardından, turizm sektörünün 2024 yılı değerlendirmesi ve 2025 beklentileri masaya yatırılacak. Küresel turizm raporları paylaşılacak ve geleneksel "Başkanlar Oturumu" ile gelecek vizyonu ele alınacak. İkinci Gün: Sektör oyuncularının iş birliği yaparak daha dirençli ve sürdürülebilir bir turizm modeli oluşturması için paneller düzenlenecek. Ünlü konuşmacılar, influencer’lar ve sektörün önde gelen otel zincirleri, hizmet sağlayıcıları ve destinasyon temsilcileri sahne alacak. Üçüncü Gün: Turizmde yapay zeka, sürdürülebilirlik ve alternatif turizm konularında yenilikçi çözümler paylaşılacak. Katılımcılar, yeni fikirler geliştirme fırsatı yakalayacak ve interaktif oturumlarla farklı bakış açıları sunulacak. EMITT DİREKTÖRÜ HACER AYDIN’DAN AÇIKLAMALAR EMITT Fuarı Direktörü Hacer Aydın, etkinliğin sektördeki önemine dikkat çekerek, "Bu yıl fuarımızı 28. kez düzenliyoruz. Bunca yıllık deneyim ve birikime sahip olmanın gururunu taşırken, fuara sayılı günler kala hala ilk günkü heyecanımızı da içimizde hissediyoruz. Çünkü ülkemiz için daha iyi bir geleceği mümkün kılmak adına hayallerimizin sonu yok. Küresel krizlerin ve çevresel zorlukların gölgesinde, turizm sektörünün geleceğini şekillendirmek artık bir zorunluluk haline geldi. Turizmi yeniden tanımlamak, sadece bugünün krizlerine yanıt vermek değil, aynı zamanda sürdürülebilir bir geleceği yaratmak için daha cesur ve yenilikçi bir vizyonla adım atmayı gerektiriyor" dedi. Aydın, iklim değişikliği, aşırı turizm ve küresel krizler gibi zorlukların sektör için önemli tehditler oluşturduğunu belirterek, turizm sektörünün daha dirençli ve sürdürülebilir bir yapıya kavuşması gerektiğini vurguladı. EMITT'in, dünya turizminin Türkiye'deki buluşma noktası olarak büyük bir sorumluluk taşıdığını belirten Aydın, "Bu yıl, katılımcıların daha fazla iş birliği yapmalarını teşvik eden yeni fırsatlar ve programlar sunarak hedefimizi büyütüyoruz. Türkiye’nin turizm gücünü keşfederken, geleceğin destinasyonlarına yeni yollar inşa edeceğiz" diye ekledi. KATILIMCI ÜLKELER VE DESTİNASYONLAR EMITT, 27 yıldır Türkiye'de pek çok yeni tatil ve turizm destinasyonunun tanıtılmasına öncülük etti. Bu yıl da Bulgaristan, Japonya, Azerbaycan, Kuzey Kıbrıs, Gürcistan, Mısır, Sırbistan, Bosna Hersek, Kuzey Makedonya, Seyşeller, Küba, Malta, Nepal, İran, İtalya ve Venezuela gibi ülkeler fuara katılım sağlayacak. Panama’nın ilk kez yer alacağı etkinlikte, yıllar sonra geri dönen Güney Kore de fuarda temsil edilecek. Ayrıca Yunanistan’dan belediyeler, İran, Çin, Azerbaycan, Özbekistan, Peru, Maldivler ve Pakistan’dan turizm acenteleri, Hindistan, İngiltere, İspanya ve Rusya’dan teknoloji firmaları ve Mısır’dan resort oteller fuarda boy gösterecek. EMITT 2025, turizm dünyasını İstanbul’da bir araya getirerek sektöre yön vermeye devam edecek.

ISTTA’dan İstanbul İçin 12 Ay Sürekli Turizm Hedefi Haber

ISTTA’dan İstanbul İçin 12 Ay Sürekli Turizm Hedefi

İstanbul Turizm Derneği (ISTTA) Yönetim Kurulu Başkanı Murtaza Kalender, İstanbul’un turizmini 12 aya yaymak ve daha fazla nitelikli turist çekmek için çalışmaları yoğunlaştırdıklarını belirtti. Kalender, hedeflerinin İstanbul’u sadece daha fazla turistin ziyaret ettiği bir şehir yapmak değil; aynı zamanda turizmi her mevsim canlı tutarak daha geniş bir müşteri kitlesine ulaşmak olduğunu açıkladı. Kalender, İstanbul’un kültür, tarih, doğa, gastronomi ve eğlence olanaklarıyla dünya çapında eşsiz bir destinasyon olduğunu belirterek, şehrin dört mevsim kongre, sergi, düğün gibi yüksek katma değerli organizasyonlara ev sahipliği yapabilecek kapasiteye sahip olduğunu vurguladı. EMITT İLE ULUSLARARASI TANITIM Dünyanın en büyük turizm fuarlarından biri olan EMITT’in İstanbul turizmi için önemine değinen Kalender, 102 ülkeden bin 351 tur operatörünün ön kayıt yaptırdığını ve 80 ülkeden 620 operatörün kesin katılım sağladığını ifade etti. Ayrıca, fuar kapsamında Türk Hava Yolları ile iş birliği yapılarak, uluslararası firmalar için FAM TRIP (tanıtım gezileri) düzenleneceğini ve İstanbul’un yanı sıra Bursa, Kuşadası, Pamukkale, Kapadokya, Tokat, Çorum, Amasya, Sivas, Ordu, Bolu ve Sapanca gibi rotaların da tanıtılacağını belirtti. Kalender, fuarda hosted buyer firmalarına yönelik ikram ve ağırlama organizasyonları yapacaklarını, ayrıca uluslararası tur operatörleriyle daha fazla B2B görüşme yapılmasını sağlamak için "Speed Networking" etkinlikleri düzenleyeceklerini söyledi. İSTANBUL’UN TURİZM POTANSİYELİ İÇİN İŞ BİRLİKLERİ Kalender, İstanbul’un turizm potansiyelini artırmak için İstanbul Valisi Davut Gül, İstanbul Cumhuriyet Başsavcısı Akın Gürlek, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Başkan Danışmanı ve İBB İstanbul Turizm ve Tanıtma Platformu Başkanı B. Ümit Öztürk gibi yetkililerle görüştüklerini ve Kültür ve Turizm Bakanlığı, Türk Hava Yolları, Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK) ve Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) gibi kuruluşlarla iş birliği yaptıklarını aktardı. İstanbul’un yalnızca turist sayısını artırmak değil, aynı zamanda sürdürülebilir turizm hedeflerine ulaşmak için çalıştıklarını ifade etti. Genç ve dinamik bir yönetimle çalıştıklarını belirten Kalender, ISTTA’nın turizmin farklı alanlarında başarı gösteren iş insanlarından oluştuğunu ve bu sayede kendini şanslı hissettiğini dile getirdi.

Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
TOURISMJOURNAL En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.