Hava Durumu

#Erken Rezervasyonlar

TOURISMJOURNAL - Erken Rezervasyonlar haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Erken Rezervasyonlar haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Çinli turistin Türkiye ilgisi artıyor Haber

Çinli turistin Türkiye ilgisi artıyor

İşler, AA muhabirine, turizmde başarılı bir yıl geçiren Türkiye'nin, erken rezervasyonlara göre 2024'te de büyümesini sürdüreceğinin görüldüğünü ifade etti. Türkiye'nin tanıtımda atak davrandığını, erken rezervasyon kampanyalarının daha erken başlamasının turizmcinin elini güçlendirdiğini belirten İşler, son rakamlara göre Almanya pazarının önde gittiğini, İngiltere pazarının önemli gelişme gösterdiğini, Hollanda, Fransa ve Polonya pazarlarının da hareketli olduğunu anlattı. Çin'den yapılan erken rezervasyonlarda da geçen yıla göre yüzde 15 artış gözlendiğini aktaran İşler, şöyle konuştu: "Pandemiden önce, 2019'da kadar Türkiye'ye yaklaşık 500 bin Çinli turist geldi. Daha sonra hem pandemiyle hem de Çin hükümetinin Çinli turistlerin yurt dışına çıkışlarını bazı ülkelerde yasaklayan kararlarıyla azaldı. Fakat geçtiğimiz günlerde Çin hükümeti bu kararını kaldırdı. Türkiye burada yeni bir ana pazar oluşturabilir. Eğer Almanya'nın 6 milyon civarı bir pazar olduğunu, Rusya'nın ona yakın, İngiltere'nin de 2,5-3 milyon civarında bir pazar olduğunu düşünürsek Türk turizmi, Çin pazarından 10 milyon turist alabilir. Türkiye'nin mevcut turist sayısının yüzde 20'sini sadece Çin pazarından elde etme şansı var. 10 milyon turist sayısı kimseye çok gelmesin. 1,5 milyara yakın olan bir nüfusta bugün 10 milyon bir turist payı almak yakalanmayacak bir hedef değildir." "Kültür ve gastronomi turizmi öne çıkıyor" Çinlilerin kum, deniz, güneş yerine Türkiye'nin de geliştirmek istediği kültür ve gastronomi turizmi alanlarına ilgi gösterdiğine dikkat çeken İşler, bu ülkeden gelenlerin özellikle İstanbul, Kapadokya, Efes, Pamukkale, Bergama, Sart ve Antalya'yı ziyaret etmeyi sevdiğine işaret etti. Türk turizminin bir iki ana pazarda kalmayıp pazar çeşitliliğini arttırabilecek kabiliyete sahip olduğunu, Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansının (TGA) tanıtım ve pazarlama noktasında büyük role sahip olduğunu dile getiren İşler, şöyle devam etti: "Çin pazarının asıl istemiş olduğu ürünlere yönelerek, iyi servis eder, paketlenmiş güzel ürünlerimizi sunarsak Türkiye turizmi dev bir adım atar. Burada da özellikle TGA'ya çok büyük görev düşüyor. Avrupa'da yapılan tanıtım ataklarının Çin pazarında da uygulanması gerekiyor. Stratejik bir planlamayla Türkiye'ye önümüzdeki 5 yıl içinde Çin'den 10 milyon turistin gelmesi işten bile değil." Çinlilerin yüksek sezon olan yaz ayları dışındaki ayları tercih ettiğine de değinen İşler, bunun da turizmin 12 aya yayılması hedefi açısından değerli olduğunu sözlerine ekledi. Çinli turist sayısı hızla yükseliyor Küresel turizm sektöründe yüksek büyüme potansiyelini barındıran ülkeler arasında dikkati çeken Çin'den gelen turist sayısı, Türkiye'nin yürüttüğü tanıtım kampanyalarıyla 2002'deki 28 bin seviyelerinden 2019'da 426 bine kadar ulaştı. Kovid-19 sürecinde bu ülkede uygulanan seyahat sınırlamalarının etkisiyle rakamların 2021'de 26 bin seviyesine gerilediği Çin pazarı, 2022'de 89 bin 515'e ulaştı. Bu yıl grup seyahatlerindeki kısıtlamanın kaldırılmasıyla hızla yükselen Çinli turist sayısı, Ocak-Ekim döneminde 198 bin 807'ye ulaştı.

Turizmde 2024 rezervasyonları hızlı başladı Haber

Turizmde 2024 rezervasyonları hızlı başladı

Kavaloğlu, AA muhabirine, turizmde sürdürülebilirliğin tüm dünyanın ana konusu olduğunu belirterek, Türkiye'ye yakın coğrafyada dört saatlik uçuş mesafesinde 800 milyon insan yaşadığını söyledi. Türkiye'nin sürdürülebilir turizm için Küresel Sürdürülebilir Turizm Konseyi (GSTC) ile anlaşma yapan ilk ülke olduğuna değinen Kavaloğlu, şunları kaydetti: "İklim değişikliği bizim için çok ciddi bir problem. Bunun ciddi risk teşkil ettiğini biliyoruz ve bunun farkındalığını yaratmak istiyoruz. Turizmciler ve otelciler olarak bunun farkındayız. Sürdürülebilir turizm sertifika programı var. Bu sertifika programının birinci etabına tüm otellerimiz dahil oldu. İkinci ve üçüncü etaptaki çalışmalar devam ediyor. Birçok otel üç etabı da tamamladı. Tamamen bu sertifikanın sahibi oldu. Bu konunun önemini anlayan binlerce otelimiz ciddi çalışma yaparak sertifika aldı." Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansının da bunu pazarlamada etkin olarak kullandığını vurgulayan Kavaloğlu, Kültür ve Turizm Bakanlığının sürdürülebilir turizm konusunda ciddi vizyon ortaya koyduğunu aktardı. "Polonya, dördüncü kaynak pazarımız oldu" Turizmcilerin de bu vizyonun takipçisi olduğunu anlatan Kavaloğlu, "Yakın gelecekte 100 milyon misafir, 100 milyar dolar gelir hedefimiz var. Bu seneki 60 milyon turist, 56 milyar dolar gelir hedefine hemen hemen ulaştık. Antalya bu anlamda 15 milyonun üzerinde turist ağırlayarak, turizmde rekor yılı 2019'un üzerine çıktı." diye konuştu. Kavaloğlu, Rusya ve Almanya'nın kaynak ana pazar olduğunu hatırlatarak, İngiltere'den gelen turist sayısının ilk defa geçen sene 1 milyonun üzerine çıktığını söyledi. Bu sene İngiliz turist sayısının 1,5 milyonu geçeceğine dikkati çeken Kavaloğlu, "Polonya pazarı 1 milyon turistin üzerine çıkarak, çok ciddi pazar kaynağı haline geldi. Polonya, dördüncü kaynak pazarımız oldu. Ukrayna pazarında savaş durumunun devam etmesinden dolayı ciddi pazar kaybımız var." ifadelerini kullandı. Kavaloğlu, daha iyi bir sezon için çalışma başlattıklarını belirterek, şöyle devam etti: "Pazarlama faaliyetlerinin ilk verilerini aldığımız İngiltere'nin başkenti Londra'da düzenlenen WTM 2022 (Dünya Seyahat Pazarı) Uluslararası Turizm Fuarı'na gittik. Turizmde Türkiye'nin ve Antalya'nın yılı olacak. Rezervasyonlar 2024 yılı için iyi başladı. İlk rezervasyonlar İngiliz pazarından, sonrası Almanya'dan geliyor. Erken rezervasyonlarda 2023'e göre yüzde 20 artıda gözüküyoruz. Devamlılığını sağlamamız lazım. Yakın coğrafyadaki gelişmeleri takip ediyoruz. Türkiyesiz ve Antalyasız bir dünya turizmi düşünülemez."

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.