Hava Durumu

#Eti̇k

TOURISMJOURNAL - Eti̇k haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Eti̇k haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

TÜROFED Başkan Yardımcısı: Yunanistan, Türkiye'den daha ucuz Haber

TÜROFED Başkan Yardımcısı: Yunanistan, Türkiye'den daha ucuz

Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar (ETİK) Başkanı ve Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkan Yardımcısı Mehmet İşler tatilcilerin Türkiye'deki tatil beldeleri yerine Yunan adalarını tercih etmesini değerlendirdi. İşler "Sanki fırsatçılık yapan, haksız gelir elde etmek isteyen turizmci felsefesi var gibi gözüküyor. Biz kesinlikle buna karşı çıkıyoruz. Bu bir algı yönetimidir. Sanki bugünkü enflasyonun sebebi turizmci gibi gösteriliyor. Oysa turizmci bir sebep değil bu konuda sonuçtur" dedi. İşler, Türkiye'deki yüksek enflasyona bağlı olarak tatil beldelerin yoğunluğun Yunan adalarına kaymasına ilişkin "Yunanistan, Türkiye'den daha ucuz. Ama bu bizim sebep olduğumuz bir konu değil" dedi. Yunanistan'ın Türkiye'den ucuz olmasının sebebinin turizmci olmadığını ifade eden İşler, şöyle konuştu: "Kışın enflasyonun sebebini marketler diye gösterildi. O zamanki trend marketti, günümüzde ise turizm. Bugün de sanki bu enflasyonun sebebi fırsatçılık yapan, fahiş fiyatlarla satış yapan turizmciler gibi gösteriliyor. Sanki bunun müsebbibi turizmci olduğundan dolayı herkes Yunanistan'a gidiyor gibi gözüküyor. Bence bu bugüne kadar Türkiye'nin döviz ve istihdam deposu olan, ekonominin bel kemiği olan turizmcilere yapılan büyük bir haksızlıktır. Yunanistan, Türkiye'den daha ucuz. Ama bu bizim sebep olduğumuz bir konu değil. Turizmdeki gelinen şu andaki fiyatlarda maalesef biz sebep değiliz, sonucuz. Bugünkü bu rakamların, bu ortamın oluşmasının sebebi biz değiliz. Biz sadece sonucuz. Sebebi ise sahadaki şu andaki bulunan enflasyonist ortamdaki genel maliyetlerin kontrol edilmemesi ve bu fiyatlar üzerinden turizmcinin satın alıp üzerine kâr marjının koyup vermesidir. Burada maalesef günah keçisi turizmci yapılıyor." 'Enflasyonun sebebi turizmci gibi gösteriliyor' Yunanistan'da bir alkollü içeceğin fiyatı 400 lira iken Türkiye'de aynı ürünün turizmciye maliyetinin 600 lira olduğunu belirten İşler, sözlerinin devamında ise şunları kaydetti: "Bizim girdilerimiz kaynağında Yunanistan'ın satış fiyatlarının çok daha üstündeyken bizim Yunanistan'la rekabet etme şansımız yok. Yunanistan'da ÖTV yok. Yunanistan'da bizdeki gibi kurumsallaşma yok. Yani işçi çalıştırmıyorlar. Genelde anne, kız mutfakta. Baba oğul restoranda. Fiş veriyor, vermiyor. Alkolde bir ÖTV vergisi yok. Tam tersine adalarda insanları Yunan hükümeti destekliyor. O bölgede kalsın diye vergisel avantajlar veriyor. Yunanistan'da enflasyonist ortam yok. Bunları alt alta koyduğumuz zaman bizim ülkemizde tüm enflasyonist ortama rağmen... Türkiye'de en fazla vergi tahakkuk ettirilen sektör, turizm sektörüdür. Kurumlar vergisi, KDV, muhtasar, SGK, konaklama vergisi, TGA. Bu kadar çok vergiyi veriyorlar. Lütfen incelesinler. Yunanistan'da bu kadar çok vergi veriliyor mu? Yunanistan'daki enflasyon oranıyla bizimki bir mi? Yunanistan'daki bulunan maliyet artışlarıyla bizimki eşit mi? Şu ana kadar baktığımızda şartlar eşit değil. Ama bunun günah keçisi sanki fırsatçılık yapan, haksız gelir elde etmek isteyen turizmci felsefesi var gözüküyor. Biz kesinlikle buna karşı çıkıyoruz. Bu bir algı yönetimidir. Sanki bugünkü enflasyonun sebebi turizmci gibi gösteriliyor. Oysa turizmci bir sebep değil bu konuda sonuçtur.”

Turizm sektörü yasasını istiyor: Acilen çıkarılmalı! Haber

Turizm sektörü yasasını istiyor: Acilen çıkarılmalı!

Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar(ETİK) Birliği Başkanı ve Türkiye Otelciler Federasyonu(TÜROFED) Başkan Yardımcısı Mehmet İşler ‘Turizm Meslek Birliği Yasası’nın acilen çıkarılması gerektiğin söyledi. Devletin stratejik planlamasında bu yıl turizm sektörünün 60 milyon turist 60 milyar dolar girdi hedefiyle sezona başladığını, 2030 yılında bu hedefin 100 milyon turist 100 milyar dolar girdi içerdiğine vurgulayarak “Bu kadar büyük hacimlere sahip, bu kadar güçlü bir sektörden ülkemize daha fazla kaynak aktarmasını istiyorsak, muhakkak yasasının çıkarılması gereklidir” diye konuştu. “TURİZM SEKTÖRÜ ARTIK BU ŞEKİLDE YÖNETİLEMEZ “ Seyahat Acenteleri Birliği’nin,Rehberlerin ve Deniz Ticaret Odası’nın güncel yasaları olduğunu aktaran İşler, “Türkiye’nin cari açığını kapatan, istihdamın artmasında büyük rol oynayan, yerinde döviz getirici bir sektör olan turizm sektörü ise 1984 yılından kalan 2634 sayılı Turizm Teşvik Yasası ile idare edilmeye çalışılıyor.  O yasa kadük kalmıştır. Koşmak isteyen sektörü topal bırakmaktadır. Bilinmelidir ki bu kıyafetle sektör artık kabına sığamıyor, bu kıyafet bu sektöre  dar geliyor. Türk turizmi artık bu şekilde yönetilemez.  Rekabetçi ortamda rakiplerimize karşı daha güçlü ve daha agresif olabilmemiz, dünya turizm pastasından daha fazla pay alabilmemiz için yeni yasanın bir an evvel çıkması gerekir. Deniz Ticaret Odasının olduğu gibi, Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği’nin olduğu gibi, Rehberler Odası’nın olduğu gibi, konaklama sektörünün de yasasının çıkması lazım. Ya konaklama sektörüne özel bir yasa, ya da saydığım paydaşlarla birlikte ortak bir Türkiye Turizm Meslek Birliği Yasası çıkması lazım” ifadelerini kullandı. “ÜLKEMİZİN REFAHI İÇİN ŞART” Yasayla sektörden elde edilen gelirin katlanacağını anlatan ETİK başkanı, “Düşünün ki  şu an yasa olmadan biz bu büyük hedefleri yakalıyoruz.  Yasa çıksa, paydaşlar arasında bir entegrasyon ve hiyerarşik yapı olsa, acenteciyle, rehberle, konaklama sektörüyle, kruvaziyercilerle, uçak şirketleriyle,  turizmin tüm paydaşlarının toplandığı bir çatı olsa, herkes senkronize olarak aynı hedefe koşsa, Türkiye turizmi daha fazla ve daha hızlı yol alır. Çağ atlamasına sebep olur. Bu yasa siyaset üstü bir yasadır. Ülkemizin tüm bireylerinin yaşam konforuna katma değer sağlayacak bir yasadır. Ülkenin refahı için şarttır” dedi. “DAHA FAZLA DÖVİZ DAHA FAZLA İSTİHDAM DAHA BÜYÜK PAY”  “Turizm Yasası turizmciye güç verecektir” diye devam eden Mehmet İşler, “Daha fazla döviz girdisi olacak, daha fazla istihdam sağlanacak, ülkemiz dünya turizm pastasından daha büyük bir pay alacaktır. Bu güç  ve güvenle, paydaşlarla daha senkronize ve daha uyumlu çalışırken,  devlet sektör işbirliğinde daha organize olacağız. Daha büyük hedeflere koşacağız. Ülkemize daha çok katkı sağlayacağız. TBMM’ne yeni seçilecek sayın vekillerimize seslenmek istiyorum.  Yaklaşık 6 yıldan beri bu yasa için çalışıyoruz. Metni  hazır. Mecliste yasalaşmasını bekliyoruz. Bu bir milli davadır, milli görevdir. Lütfen Turizm Yasası’nı çıkartın. Sizlerden; bunu, kendinize, en kısa zamanda  yapılması gereken bir  milli görev olarak kabul etmenizi diliyoruz. Bu bizim çağrımızdır” ifadelerini kullandı.

Çeşme'de yılbaşı kutlamak moda oldu Haber

Çeşme'de yılbaşı kutlamak moda oldu

Yılbaşı tatili 2 gün olmasına rağmen, Çeşme’deki otel, restoran ve eğlence yerleri rezervasyonları şimdiden yüzde 80’leri aştı. Turizmciler, yılbaşındaki doluluk oranlarının yüzde 100’e ulaşmasını bekliyor. Çeşme Turistik Otelciler Birliği (ÇEŞTOB) Başkanı Yakup Demir, 2 günlük tatile rağmen Çeşme’ye talebin çok yüksek olduğunu belirterek, "Özellikle Alaçatı’da yılbaşı kutlamak bir değer oldu. Alaçatı’da yılbaşı ile birlikte anıları tazelemek ve bir takım paylaşımlarda bulunmak, genel olarak İzmir ve yakın bölgedeki insanlar için çok önemli oldu. Açık olan otellerimizdeki doluluklar hızla ilerliyor. Rezervasyonlar yüzde 70-80’leri aşmış durumda. Daha 2 haftamız var. Bu demek oluyor ki otellerimizde önemli bir doluluk olacak. Bu doluluklar restoranlara da yansıyacak. İnsanlara, Çeşme’nin yaz ve kış yaşanabilir olduğunu anlatmaya çalışıyoruz. Yani 'Çeşme’yi kışın da yaşayın' diyoruz. Belki yaz yoğunluğunu göremiyoruz ama bu sakinlikleri de güzel bulan tatilcilerimiz var. Alaçatı’daki sörf istasyonlarımız hala çalışıyor. Alaçatı sokakları hafta sonları gayet güzel. Güzel bir kış mevsimi geçireceğimizi umut ediyoruz" diye konuştu. "Çeşme’mizi en güzel şekilde tanıttık" Çeşme’nin de katıldığı ve standının ödül aldığı Travel Turkey İzmir hakkında da bir değerlendirme yapan ÇEŞTOB Başkanı Demir, "Pandemi sonrası bu yıl da Çeşme Belediyesi ile birlikte Travel Turkey İzmir fuarındaydık. Fuar, her yıl olduğu gibi güzel geçti. Çeşme standı çok ilgi gördü. Oldukça verimli 3 gün geçirdik. Katılımcıların ve ziyaretçilerin her biri standımıza gelerek standımızı çok beğendiklerini söyledi ve bolca fotoğraf çekildi. Çeşme’mizi en güzel şekilde tanıttık. Şimdi sırada Utech Fuarı, İstanbul EMITT Fuarı, Berlin ITB Fuarı var. Hollanda’nın kurtuluş festivaline Çeşme’yi tanıtmak için gideceğiz. Şimdi onun üzerinde çalışıyoruz. Çeşme, çok popüler bir destinasyon. Çeşme ve Alaçatı deyince herkesin yüzü gülüyor. Akıllarına tatil geliyor. Bunu daha da geliştirip güzelleştireceğiz" şeklinde konuştu. "Kasıma kadar sezonu taşımalıyız" Geçtiğimiz sezonda pandemi öncesindeki 2019 sezonunu yakaladıklarını belirten Demir, "Belki sezonumuz kısa diye yakınıyor ve üzülüyoruz ama maalesef deniz, kum ve güneşe bağlı destinasyonlarda sezon bitince sakinlik başlıyor. Mayorka’da da İbiza’da da böyle. Ancak bunu bir tık ileriye götürmek için çalışmamız gerekiyor. Havalar güzel gittiği için kasım ayında bile denize girildi. En azından kasıma kadar sezonu taşımamız gerektiğine inanıyoruz" ifadelerini kullandı. "Rusya’dan Japonya’ya kadar tatil kapısı Çeşme olacak" Yaz sezonuna şimdiden hazırlanmaya başladıklarını ifade eden Demir, şöyle konuştu: "Yaz aylarında daha çok yabancı turistin olacağını görüyoruz. Tabii önümüzde bir seçim var. Bu seçim nedeniyle ister istemez erken rezervasyonlarda bir bekleme süreci olacaktır ama özellikle Antalya ve Fethiye’de erken rezervasyonlarda yurt dışı piyasaya, özellikle İngiltere’ye rezervasyon durdurma mesajları çekilmeye başlandı. Bunun yansımaları Çeşme’ye de olacak. Bizim hedefimiz de özellikle Avrupa ve dünyanın diğer ülkeleri olacak. Rusya’dan Japonya’ya kadar kendi iradesi ile gelen insanlarımızın tatil kapısı Çeşme olacak." "Çeşme’de her bütçeye göre yılbaşı bütçesi ayrılabilir" Ege Turistik İşletmeciler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) ve ÇEŞTOB Başkan Yardımcısı Orhan Belge de "Yılbaşında Ayvalık, Foça, Gümüldür’deki arkadaşlarımız da yüzde 70 doluluğa ulaştığını söyledi. Çeşme’de de durum aynı. Yılbaşı rezervasyonlarına her gün üzerine koya koya gidiyoruz. Çeşme’de yüzde 100 doluluğa ulaşacağımıza inanıyorum. Çünkü talepler devam ediyor. Çeşme’de ve Alaçatı’da, yılbaşında sokak eğlenceleri çok revaçta ve herkes bunu biliyor. Çeşme’de her bütçeye göre yılbaşı bütçesi ayrılabilir. 'Çeşme pahalı' spekülasyonu var. 250-300 liradan başlayan büyük otellerde 3 bin liraya kadar varan konaklama fiyatları var. Herkes dilediği gibi konaklamayı satın alıp yılbaşı tatilini geçirebilir. Yurt dışından da 2-3 gün Noel tatilini geçirmek için gelmek isteyen misafirlerimiz var. Onlarla da görüşme halindeyiz. 2023 yılına çok renkli bir şekilde girip, Cumhuriyetimizin 100. yılında turizmin müthiş bir atağa geçeceğini, bölgemiz için de çok iyi olacağına inanıyorum" dedi. "Pandemiden sonra çok verimli bir fuar geçirdik" Turizm fuarlarının Çeşme’nin tanıtımı için çok önemli olduğunu da vurgulayan Belge, "Uzunca bir pandemi döneminden sonra İngiltere’deki fuarda turizmciler olarak acenteler ile buluştuk. İngiltere’de verimli bir turizm fuarı geçti. Ondan sonra Selanik’teki turizm fuarına geçtim. Orada, daha önce olmadığı kadar Türkiye’ye talep vardı. Bu çok dikkatimi çekti. En son olarak da Travel Turkey İzmir’de bir araya geldik. Geçen sene de bir araya gelmiştik ama maskelerin gölgesindeydi. Pandemiden sonra çok verimli bir fuar geçirdik. 2023 yılı için erken rezervasyonlarımız başladı. Misafirlerimizin bir an önce rezervasyonları kendileri için çok iyi olur" diye konuştu. "Çeşme’yi dünya markası yapmak adına adımlar atıldı" ÇEŞTOB Yönetim Kurulu Üyesi Ebru Biner Tuğgan ise, "Bu sene 16.'sı düzenlenen Travel Turkey Fuarı’nda, Çeşme adına çok güzel görüşmeler yapıldı. Özellikle Çeşme’de turizm sezonunun uzatılması ve pazar çeşitliliğinin artırılması adına yurt içi ve yurt dışı acentelerle çok verimli görüşmeler yaptık. Çeşme Turistik Otelciler Birliği ve Çeşmeli otelciler olarak Çeşme destinasyonunu hem yurt içinde hem de yurt dışında tanıtmak için fuarlarda etkin olarak bir takım projeler üzerinde çalışıyoruz. Dolayısıyla Çeşme’yi bir dünya markası yapmak adına bir takım adımlar atıldı. Umarım bunun meyvelerini 2023 sezonunda ve sonraki sezonlarda topluyor olacağız" ifadelerine yer verdi. "Çeşme, 2023 yılına girerken yine çok eğlenecek ve çok kalabalık olacak" Çeşme’nin dopdolu bir yılbaşı tatiline hazırlandığını belirten Tuğgan, şöyle devam etti: "Pandemi döneminde yılbaşı eğlencelerine ara verilmişti. Dolayısıyla bu sene 2023’e girerken otellere çok talep olduğunu görüyoruz. Çeşme civarındaki otellerde doluluk yüzde 70-80’leri buldu. Bu durum Çeşme için oldukça memnuniyet verici. Eğer misafirlerimiz erken davranmazlarsa ve son dakikaya bırakırlarsa Çeşme’de yer bulamayabilir. Çeşme’de her bütçeye uygun yer alternatifi de bulunabilir. 5 yıldızlı otellerimizden küçük otellerimize kadar çok fiyat çeşitliliği, hizmet çeşitliliği de gelen misafirlerimize sunuyoruz. Çeşme, 2023 yılına girerken yine çok eğlenecek ve çok kalabalık olacak diye düşünüyoruz."

Ege Otellerinde yılbaşı yoğunluğu Haber

Ege Otellerinde yılbaşı yoğunluğu

- ETİK Başkanı Mehmet İşler: - "Yılbaşına 2 hafta kala yüzde 100 doluluğa ulaşacağımızı düşünüyoruz" Yılbaşına sayılı günler kala Ege Bölgesindeki otellerde rezervasyon yoğunluğu yaşanıyor. Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkanı Mehmet İşler, otellerin şimdiden yüzde 70 doluluğa yaklaştığını belirtti. Pandemi kısıtlamaları nedeniyle son yıllarda yılbaşlarını evlerinde geçiren vatandaşlar, 2023'ü otellerde karşılamak için harekete geçti. Ege Bölgesinde bulunan otellerde son günlerde yılbaşı yoğunluğu yaşanıyor. ETİK Başkanı Mehmet İşler, rezervasyonların yüzde 70'e dayandığını ifade ederek Ege'de her bütçeye uygun tatil imkanlarının mevcut olduğunu söyledi. "Ciddi bir taleple karşı karşıyayız" Başkan İşler, "2 yıl süren pandemi kısıtlamalarından sonra insanlar 2022 sezonunda kendini doğaya attı. Sosyalleşmek ve doğayla birleşmek istediler. 2022'de 50 milyonu geçen turist, 45 milyar doları geçen gelirle tüm zamanların en iyi verilerine ulaştık. İnsanlar pandemi nedeniyle tatilden uzak kalmanın acısını çıkartırcasına yılbaşı organizasyonlarına da büyük ilgi gösteriyor. Yılbaşına daha zaman var ama Ege Bölgesinde tesisler yüzde 70 doluluğa dayandı. Ciddi bir taleple karşı karşıyayız. Kararsız olan kesim de önümüzdeki hafta yer ayırtacaktır. Yılbaşına 2 hafta kala yüzde 100 doluluğa ulaşacağımızı düşünüyoruz" dedi. 2 gece 3 gün yılbaşı paketi Otellerde yılbaşı paketlerinin genellikle 2 gece 3 gün olarak satıldığını kaydeden İşler, "Misafirler spa, hamam, buhar odası, masaj ve kapalı havuz hizmetleriyle gündüz saatlerinde dinlenirken akşam da eğlenceli müzik ve etkinliklerle pandeminin acısını çıkartarak eğlenmek istiyor. Çocuk programların olduğu otellerde de herkese uygun fiyatlar mevcut. Günlük kişi başı 300 liradan başlayıp bin 500 liraya kadar giden oteller olduğu gibi konaklamalı şekilde kişi başı bin 500 liradan başlayıp 3-4 bin liraya kadar giden fiyatlar bulunuyor. Alaçatı, Çeşme, Kuşadası, Seferihisar, Ayvalık, Bozcaada bölgelerinde küçük pansiyonlarda daha uygun fiyatlarla konaklama imkanı da var. İç pazarın yanı sıra dış pazardan da ciddi bir taleple karşı karşıyayız. Foça, Çeşme, Alaçatı, Ayvalık, Gümüldür, en çok tercih edilen bölgeler arasında ancak deniz kıyılarının yanı sıra günlük yılbaşı programı için şehir içindeki otelleri tercih edenler de yoğunlukta. Yılbaşına sayılı günler kala sezonun bereketinin devam ettiğini söyleyebiliriz" diye konuştu.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.