Hava Durumu

#Filo

TOURISMJOURNAL - Filo haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Filo haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Elektrikli Araç Pazarında Büyüme Hız Kesmeden Devam Ediyor Haber

Elektrikli Araç Pazarında Büyüme Hız Kesmeden Devam Ediyor

Peugeot Türkiye Genel Müdürü Gupse Kaplan, markanın yeni 5008 ve tamamen elektrikli E-5008 modellerinin lansmanı sonrası elektrikli araç pazarına ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Elektrikli araçların pazar payının halen düşük olduğunu ancak hızla arttığını belirten Kaplan, 2024'te toplam araç pazarında 1 milyonun üzerinde satış beklediklerini söyledi. Kaplan, Avrupa’da Peugeot’nun en geniş elektrikli araç ürün gamına sahip marka olduğunu ve Türkiye’de de benzer bir pozisyonu hedeflediklerini ifade ederek, "208 ve 2008 modellerimizin elektrikli versiyonlarıyla B segmentinde lider konumdayız. Bu yıl C ve D segmentlerinde 5 yeni modelin lansmanını gerçekleştirdik ve yine elektrikli hafif ticari araçlar ailemizle de hafif ticari araçlarda elektrikli kategorisinde de lider konumdayız. Şüphesiz, Türkiye'nin de dahil olduğu global ülkelerde hibrit teknolojisi bu elektrikli dönüşümünde çok önemli rol oynayacak. Hem verimlilikle hem konforuyla hem sürüş keyfiyle hibrit teknolojisinin satış performansımızı artıracağına yürekten inanıyoruz" dedi. Gupse Kaplan, "Bu sene ülkemizdeki satışlarımızın yaklaşık yüzde 8'i elektrikli araçlardan gelecek, bunu planlıyoruz. Baktığınızda yüzde 8 belki düşük bir oran gibi geliyor ama geçtiğimiz yıl oranın yüzde 1 olduğunu düşünürsek, bunun Peugeot markası için ne kadar hızlı bir ivmelenme olduğunu çok daha iyi görmek mümkün olacaktır" ifadelerini kullandı. "ELEKTRİKLİ ARAÇ PAZARI HIZLA BÜYÜYOR" Kaplan, bu yıl Türkiye’de 100-110 bin adet elektrikli araç satışı beklendiğini ve toplam pazarın yüzde 10’unu oluşturacağını öngördüklerini paylaştı. Özellikle binek araç segmentinde yüzde 10’u aşan bir büyüme trendinin 2023’ün son aylarında görüldüğünü ve bu trendin bu yıl içinde de devam edeceğine inandıklarını belirtti. Peugeot’nun filo ve perakende dengesine değinen Kaplan, satışlarının yüzde 85’inin perakende, yüzde 15’inin ise filo satışlarından oluştuğunu ifade etti. Kasım ayında ise 100 binin üzerinde bir pazar beklendiğini söyledi. Peugeot satışlarının büyük çoğunluğunun nakit alımlarla yapıldığına da dikkat çekti. ÇİNLİ MARKALARLA REKABET Kaplan, Çinli markalara verilen sübvansiyonların pazar dinamiklerini etkileyebileceğini belirtti. Rekabeti olumlu karşıladıklarını ifade eden Kaplan, Peugeot’nun fiyat rekabetinden çok otomobillerinin özellikleriyle müşteri beklentilerini karşılamayı önceliklendirdiğini vurguladı. Markanın, ana akım markalar arasında üst sınıfa konumlanmış bir pozisyon aldığını belirtti. Son olarak, Türkiye’de pazarın artık 1 milyon bandına oturduğunu ve bu seviyenin normalleştiğini düşündüklerini ifade eden Kaplan, 2025 için hedeflerini şekillendirmek için henüz erken olduğunu belirtti.

THY, Üçüncü Çeyrekte 1,3 Milyar Dolar Net Kâr Açıkladı Haber

THY, Üçüncü Çeyrekte 1,3 Milyar Dolar Net Kâr Açıkladı

İSTANBUL (İHA) - Türk Hava Yolları (THY), 2024 yılı üçüncü çeyrek finansal sonuçlarını Kamuyu Aydınlatma Platformu'na (KAP) bildirerek, yolcu kapasitesini geçen yıla oranla yüzde 5,4 artırarak 24,5 milyon yolcuya ulaştığını ve 1,3 milyar dolar net kâr elde ettiğini duyurdu. Şirketin Temmuz-Eylül dönemi gelirleri, geçen yılın yüksek baz etkisine rağmen yüzde 4,9 artarak 6,6 milyar dolara yükseldi. Yolcu gelirleri, özellikle Uzak Doğu bölgesinin etkisiyle 5,6 milyar dolar olurken, kargo gelirleri ise yüzde 47 artışla 911 milyon dolara çıktı. DÜNYA HAVA TAŞIMACILIĞINDA ÜÇÜNCÜ SIRAYA YÜKSELDİ Turkish Cargo, 2024 üçüncü çeyreğinde kargo taşımacılığında yüzde 16,8 büyüyerek, Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) verilerine göre yüzde 5,7 pazar payıyla dünyanın en büyük üçüncü hava kargo taşıyıcısı oldu. THY'nin toplam yolcu ve kargo gelirlerinin 4,9 milyar doları ihracat geliri olarak kaydedilirken, yılın ilk dokuz ayında Türkiye'ye sağladığı toplam ihracat tutarı 12,9 milyar dolara ulaştı. FİLO GENİŞLİYOR, FİNANSMAN ÇEŞİTLENİYOR 100. yıl stratejisi çerçevesinde 2033'te 800'ü aşkın uçağa ulaşmayı hedefleyen THY, filo sayısını yüzde 9 artırarak 467 uçağa çıkardı. Uçak finansmanında çeşitlendirme stratejisiyle maliyet ve kur risklerini azaltmayı amaçlayan THY, Çin Yuanı cinsinden borçlanarak 3 adet Airbus A350 alarak Çin anakarası dışında bu döviz türünde finansman sağlayan ilk hava yolu oldu. Aynı dönemde iki adet yakıt verimliliği yüksek A321-Neo uçağı için sürdürülebilirlik bağlantılı kredi kullanan şirket, sürdürülebilir finansman alanında da öne çıktı. THY, Airline Economics tarafından üç ayrı finansman ödülüne lâyık görülerek, finansal başarılarının yanı sıra sürdürülebilir büyüme konusundaki taahhüdünü de ortaya koymuştu.

Kazakistanlı Air Astana filosunu büyütüyor Haber

Kazakistanlı Air Astana filosunu büyütüyor

Atılıma giren Air Astana hem filosunu hem uçuş frekansını geliştiriyor Kazakistan Cumhuriyetinin ana havayolu taşıyıcısı olan Air Astana, 40 uçaklık filosuyla 64 un üzerinde iç ve dış hat uçuşu gerçekleştiriyor. Türkiye ile yeni bir anlaşma imzalayarak uçuş frekansını artıran şirket, 2025 yılına kadar filosuna 25 yeni uçak daha eklemeyi planlıyor. MERKEZİ Kazakistan'ın Almatı kentinde bulunan Air Astana'nın Kazakistan Cumhuriyeti'nin ana havayolu ve bayrak taşıyıcısı olduğunu belirten Air Astana Türkiye Genel Müdürü Nadya Özcan, 'Ana merkezimiz Almatı Uluslararası Havalimanı'ndan Astana, Atırav ve Aktau'daki ikincil merkezlerinden tarifeli yuıtiçi ve uluslararası seferler gerçekleştiriyoruz" dedi. Air Astana Group'un 40 uçaklık bir filoya sahip olduğu bilgisini veren Özcan, "Filo, 2002'de kurulan tam hizmet havayolu Air Astana ile 2019'da kurulan düşük maliyetli havayolu FlyArystan arasında bölünmüştür" ifadelerini kullandı. 64'ÜN ÜZERİNDE İÇ VE DIŞ HAT UÇUŞU Bugün 64'ün üzerinde iç hat ve dış hat uçuşu gerçekleştirdiklerini dile getiren Özcan, 2023 yılı Ocak ayından itibaren Almatı ile Medine arasında haftada iki kez sefer başlatmayı planladıklarını aktardı. Nadya Özcan, "Kazakistan, mega pazarlar arasında benzersiz bir konuma sahiptir ve Air Astana Group, Kazakistan'ın müreffeh komşularıyla bağlantılar kurmasına yardımcı olan önemli bir ekonomik ve sosyal kolaylaştırıcıdır" diye konuştu. DİPLOMATİK İLİŞKİLERİN 30'UNCU YILI  Türkiye ile Kazakistan arasındaki diplomatik ilişkilerin 30'uncu yılı olduğuna dikkat çeken Özcan, "Bu 30 yıl boyunca iki ülke arasındaki hem siyasi hem de ekonomik ilişkiler hızla gelişti. Türkiye, ticaret, ekonomi ve yatırını açısından Kazakistan'ın önemli ortaklarından biridir" şeklinde konuştu. Özcan, "Müzakereler sonucunda iki ülke arasındaki haftalık uçuş sayısı arttı. Anlaşma sonucunda Air Astana grubu frekanslarını da artırdı Ayrıca Kazakistan'dan Antalya'ya (tüm yıl boyunca) ve Bodrum'a (yaz) turist taşıyarak Türkiye turizminin gelişimine büyük katkı sağlıyoruz" değerlendirmesinde bulundu. Uluslararası uçuş ağını da pandemi öncesi seviyelere getirdiklerini söyleyen Nadya Özcan, "2025 yılına kadar filomuza 24 yeni uçak eklemeyi planlıyoruz. Hem uluslararası hem de yerel pazarlarda sürekli büyüme beklentisiyle, uzun vadeli hedeflere ulaşmak için yeni pilot eğitim ve bakım tesislerine yatırım yaparak filomuzu önemli ölçüde genişletiyoruz" dedi.  Kaynak: NB Ekonomi

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.