Hava Durumu

#Firuz Bağlıkaya

TOURISMJOURNAL - Firuz Bağlıkaya haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Firuz Bağlıkaya haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Ersoy ve TÜRSAB arasında ‘zorunlu üyelik’ tartışması yaşandı Haber

Ersoy ve TÜRSAB arasında ‘zorunlu üyelik’ tartışması yaşandı

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, geçtiğimiz günlerde Gaziantep’te katıldığı bir etkinlikte TÜRSAB’ı hedef alarak şöyle konuşmuştu: “TÜRSAB dışında bütün STK’lar gönüllülük esasına dayanıyor. Yöneticiler ve üyeler gönüllüdür. Hiçbir zorluk, yaptırım yok. Bir tek bizim ülkemizde, maalesef zamanında yasa yapılırken zorunlu üyelik getirilmiş. Bugün kaldıralım zorunlu üyeliği, TÜRSAB 6 ay içinde bütün üyelerini kaybeder. Zaafları yönetiminden kaynaklı. Şahsi çıkarlarını, kurum çıkarlarını ön planda tutuyorlar. Maalesef orada kokuşmuş bir yapı var. O yapı o şekilde devam ediyor. Bizim için, sektörün en büyük STK’sı değil. Sektörün en büyük STK’sı konaklama.” TÜRSAB'dan Ersoy'a yanıt geldi. Patronlar Dünyası’ndan Necla Dalan’a konuşan TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya şunları söyledi: “Acelemiz yok, yeni bir şey değil. Göreve geldiğinden beri yapıyor. Bugün veya yarın bir açıklama yapacağız.” Ersoy’un değerlendirmelerinin kendi şirketiyle alakalı olduğunu belirten Bağlıkaya “Bakanın TÜRSAB’a yönelik eleştirileri Türkiye’nin turizm hedefiyle ve benim değerlerdirmemle değil kendi şirketinin iç pazardaki tekeliyle ilgili. Biz bu tekelle mücadele içindeyiz. Bizi bölmeye ve zayıflatmaya çalışıyor. Her şeyi bu yüzden yapıyor” dedi.

Turizmciler Rekabet Kurumu'na başvurdu Haber

Turizmciler Rekabet Kurumu'na başvurdu

Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Başkanı Firuz Bağlıkaya, "Cumhurbaşkanımızın işaret ettiği fırsatçılığa karşı harekete geçtik. Piyasayı yükselterek vatandaşlarımızın kendi ülkelerinde tatil yapmasına engel olan, turizm bölgelerindeki tekelciliğe karşı Rekabet Kurulu'na başvurduk" dedi.  Cumhurbaşkanı ve AKP Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan, turizmdeki fahiş fiyatlara ilişkin, “Şunu hiçbir zaman aklımızdan çıkarmayalım: Aşırı kâr hırsıyla hızlı kazanç peşinde koşmak, orta ve uzun vadede turizm sektörümüze onulmaz yaralar açacaktır. Her ne surette olursa olsun vurgunculuk yapanlar en büyük zararı milletimize vermektedir, Türkiye’nin saygınlığına vermektedir, sektörden ekmek yiyen milyonlarca vatandaşımıza vermektedir. Her zaman söylüyorum, itibar ve güven zor kazanılan, fakat kolayca kaybedilen değerlerdir” ifadelerini kullanmıştı.  Erdoğan’ın açıklamasının ardından TÜRSAB Başkanı Firuz Bağlıkaya, sosyal medyada sponsorlu bir içerik yayınlayarak, turizm sektöründeki tekelleşmeye ilişkin Rekabet Kurumu'na başvurduklarını açıkladı. Bağlıkaya, şunları kaydetti: "Cumhurbaşkanımızın işaret ettiği fırsatçılığa karşı harekete geçtik. Piyasayı yükselterek vatandaşlarımızın kendi ülkelerinde tatil yapmasına engel olan, turizm bölgelerindeki tekelciliğe karşı Rekabet Kurulu'na başvurduk... Turizm'de tekel biterse, vatandaşlarımız kendi ülkesinde bütçesine uygun tatil yapar."

Greek Minister: Year-round Visa on Arrival Haber

Greek Minister: Year-round Visa on Arrival

The Greek delegation, led by Greek Minister of Tourism Olga Kefaloyanni, currently on official visits in Turkey, held a meeting with the Turkish Travel Agencies Association (TÜRSAB) in Istanbul. During the meeting, Greek Tourism Minister Olga Kefaloyanni mentioned the recently signed cooperation agreement with the Ministry of Culture and Tourism of the Republic of Turkey. Addressing the visa on arrival issue for ten Greek islands this year, Kefaloyanni expressed her satisfaction with the continuation of the visa on arrival program throughout the year starting in March. She emphasized the cultural significance of the program for fostering tourism activities and facilitating interaction between the people. Kefaloyanni also stressed the importance of sustainability in tourism, stating, "For us, sustainability in tourism is essential, not just seasonal tourism. I believe our efforts should be focused on achieving this goal." "We expect it to cover other islands." TÜRSAB President Firuz Bağlıkaya stated, "Our mutual tourism traffic is around 500,000 tourists. We are making every effort to increase this capacity as much as possible. On behalf of all travel agencies and our Association, I express my gratitude for the visa on arrival application for Greek islands. Of course, we hope that this practice becomes permanent. Additionally, I would like to express our expectation for the extension of the visa on arrival application to cover other islands to facilitate cruise tours."

TÜRSAB Başkanından turizmcilere "indirim" çağrısı Haber

TÜRSAB Başkanından turizmcilere "indirim" çağrısı

Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Başkanı Firuz Bağlıkaya, iç pazarda fiyatların makul seviyelere inmesi halinde daha çok vatandaşın yurt içinde tatile çıkma imkanı yakalayacağını belirterek, "Konaklama sektörünün bu durumu dikkate alması önemli. Bu bakımdan otellerimizi iç pazara yönelik yeni indirimlere, vatandaşlarımızı da seyahat acentelerimiz üzerinden tatillerini organize etmeye davet ediyoruz." dedi. Bağlıkaya, AA muhabirine yaptığı açıklamada, yurt dışından Türkiye'ye ilk 5 ayda gelen ziyaretçi sayısının yüzde 23 arttığını ancak bu artışın belli başlı bölge ve otellerdeki doluluklara yansımadığını ifade etti. Bağlıkaya, küresel ölçekte devam eden enflasyon baskısının, yurt dışından gelen ziyaretçileri alt segment tesislere yönelttiğini, tatil sürelerini de kısalttığını söyledi. Yabancılar tarafından satın alınan konutların turizm amaçlı konaklamada kullanılmasının da otel doluluklarında düşüşe yol açtığını belirten Bağlıkaya, şunları kaydetti: "Doluluklarını artırmak isteyen tesisler fiyat indirimine gitti. Ege ve Akdeniz Bölgesi'nde özellikle lüks ve üst segmentte yer alan tesislerde yaşanan yüzde 25-30 bandındaki bu fiyat indirimleri, iç pazarda hareketlilik yaratılması açısından büyük önem taşıyor. Bazı otellerde ağustos ayındaki indirim oranı yüzde 40 seviyelerine kadar ulaşıyor. Lüks ve üst segment otellerde yaşanan bu fiyat indirimlerinin orta segmente doğru yayılmasını bekliyoruz." İç pazarın turizm açısından öneminin pandemi döneminde çok net bir şekilde ortaya çıktığını vurgulayan Bağlıkaya, yurt içi turizm pazarının sektör için adeta bir can simidi olduğunu söyledi. "Güçlü bir iç pazar yaratılması, hem vatandaşlarımız açısından önemli hem de sektörümüz açısından gerekli" Henüz indirim yapmamış otelleri aksiyon almaya davet eden Bağlıkaya, şu değerlendirmelerde bulundu: "Döviz kuruna rağmen Şarm El-Şeyh, Budva gibi vizesiz seyahat edilen destinasyonlar fiyat açısından vatandaşlarımıza daha avantajlı geliyor. İç pazarda fiyatlar eğer makul seviyelere inerse daha çok vatandaşımız yurt içinde tatile çıkma imkanı yakalar. Turizmcilerimizin bu durumu dikkate alması önemli. Bu bakımdan otellerimizi iç pazara yönelik yeni indirimlere, vatandaşlarımızı da seyahat acentelerimiz üzerinden tatillerini organize etmeye davet ediyoruz. Turizm sektörü olarak Birinci Körfez Savaşı'ndan kuş gribine, küresel ekonomik krizden pandemiye kadar birçok sıkıntılı süreci birlikte dayanışma içinde atlattık. Bu dayanışmayı sürdürmemiz gerekiyor. Güçlü bir iç pazar yaratılması hem vatandaşlarımız açısından son derece önemli hem de sektörümüz açısından gerekli. Bunu sağlamanın yolu da iç pazara yönelik uzun vadeli ve istikrarlı bir fiyat politikası izlemekten geçiyor. Sektörümüzdeki iş birliği ruhu, bu süreci daha da hızlandıracaktır." "Oteller dolmazsa ne yatırımcılar memnun olur ne uçak şirketleri memnun olur ne de ülkeye döviz gelir" Firuz Bağlıkaya, seyahat acenteleri ve tur operatörlerinin "turizmin lokomotifi" olduğunu vurgulayarak, "Seyahat acentelerinin güçlü bir şekilde desteklenmesi lazım. Biz turist getireceğiz ki oteller dolacak. Oteller dolmazsa ne yatırımcılar memnun olur ne uçak şirketleri memnun olur ne de ülkeye döviz gelir." şeklinde konuştu. Vatandaşları sahte acente ve sosyal medyadaki dolandırıcılık olaylarına karşı uyaran Bağlıkaya, şunları kaydetti: "Vatandaşlarımıza dijital doğrulama sistemi olan seyahat acentelerinden alışveriş yapmalarını tavsiye ediyorum. Web sitelerinden alışveriş yaparken DDS dediğimiz seyahat acenteleri birliğinin doğrulama sistemi var. Oraya tıklayınca eğer bizim sitemize gelip acentenin yasal sicilini görüyorsa o acente yasal bir acentedir. Sosyal medya üzerinden yapılan satışlar yasal değil. Sosyal medya üzerinden tanıtım yapılabilir fakat satışın web sitesi üzerinden gerçekleşmesi lazım. Sosyal medya üzerinden satış gerçekleşiyorsa oranın yasal bir acente olma ihtimali iyice azalıyor."

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.