Hava Durumu

#Gastronomi

TOURISMJOURNAL - Gastronomi haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Gastronomi haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Muğla 2024'te 10 Milyon Turisti Ağırladı Haber

Muğla 2024'te 10 Milyon Turisti Ağırladı

MUĞLA (İHA) - Muğla Valisi Dr. İdris Akbıyık, 10 Ocak Çalışan Gazeteciler Günü’nde gazetecilerle buluşarak 2024 yılını değerlendirdi. Turizm, tarım, orman yangınları ve toplu konut projelerinden bahseden Vali Akbıyık, 2024'teki önemli gelişmeleri aktardı. TURİZMDE REKOR YILI Vali Akbıyık, 2024’te Muğla’nın 3,7 milyonu yabancı olmak üzere toplamda 10 milyon turiste ev sahipliği yaptığını belirtti. Muğla’nın, turizmde Türkiye’nin ve dünyanın önemli merkezlerinden biri olmaya devam ettiğini vurgulayan Akbıyık, dört mevsim turizme geçiş için dalış turizmi altyapısının güçlendirildiğini ve sağlık turizmi alanında da büyük adımlar atılacağını söyledi. Ayrıca, kruvaziyer turizmi kapsamında Bodrum ve Marmaris limanlarına 250 bin yolcunun geldiğini, bu yolcuların nitelikli turistler olduğunu ifade etti. Akbıyık, "Daha nitelikli ve kaliteli turist geliyor. Turizmi 12 aya yaymamız gerekiyor. Sadece kum, deniz, güneş yeterli değil, Muğla ülkemizin en güzel koyları ile yeşili ile, denizi ile biliniyor. Ama bu 3, 4, 6 ayla kalmamalı. Bunun için de gastronomi turizmi, spor turizmi, kültür turizmi gibi turizmi gibi çeşitlendirmemiz gerekiyor. Son yıllarda kültür turizmi konusuna antik kentlerimiz, arkeolojik kazılarımız, ören yerlerimiz katkı yapıyor" diye ekledi. MUĞLA’NIN TARIMSAL GÜCÜ Vali Akbıyık, Muğla’nın yalnızca turizmde değil, tarımda da Türkiye’nin önde gelen şehirlerinden biri olduğunu söyledi. Arıcılık, narenciye, zeytin ve su ürünleri sektörlerinde bölgenin önemli bir potansiyele sahip olduğunu belirterek, Apiterapik Arıcılık Ürünleri Ar-Ge İnovasyon ve İşleme Merkezi Projesi gibi çalışmalarla arıcılık faaliyetlerinin hızla geliştiğini vurguladı. ORMAN YANGINLARIYLA MÜCADELE 2024 yazında Muğla’da 220 hektarlık alan orman ve ziraat yangınlarında zarar gördü. Bu alanların ağaçlandırılması için 260 bin fidan dikildiğini belirten Akbıyık, bölgede yangınlara müdahalede örnek bir başarı sergilendiğini söyledi. TOPLU KONUT VE KAMU YATIRIMLARI Muğla genelinde 2024’te 351 konut tamamlanırken, farklı ilçelerde 3 bin 18 konutun yapımı devam ediyor. Ayrıca, Bodrum Tapu ve Kadastro Hizmet Binası, Dalaman, Köyceğiz ve Yatağan ilçelerindeki hükümet konakları gibi çeşitli kamu binalarının inşası ve onarımı da hızla sürüyor. Vali Akbıyık, Muğla’nın hem turizmde hem tarımda büyümeye devam ettiğini ve 2025 yılı için de kapsamlı projelerin planlandığını belirtti.

2025 İzmir Turizminde Yeni Bir Sayfa Açacak Haber

2025 İzmir Turizminde Yeni Bir Sayfa Açacak

Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamaları Birliği (ETİK) Başkan Yardımcısı Bülent Tercan, İzmir’in 2025 turizm sezonunda yabancı turist sayısını artıracağına inandığını belirtti. Tercan, İzmir’in yalnızca deniz, kum ve güneşten ibaret olmadığını, Meryem Ana, 7 Kiliseler, Efes, Agora gibi önemli değerlere sahip olduğunu hatırlatarak, "Bu sezon Londra Fuarı’ndaki girişimlerle İngiltere’den yüzde 15’lik; SKAL kongresiyle de yüzde 15’lik bir artma olacağını ümit ediyoruz. Değerlerimizi çok iyi pazarlamalıyız" dedi. 2024’te 17 milyon turist ağırlayan Antalya’ya karşı İzmir’in sadece 1,7 milyon turiste ev sahipliği yaptığını belirten Tercan, aradaki farkın büyük olduğunu vurguladı. Tercan, "İzmir, Türkiye’de turizmin başladığı yer. Fakat 1980’lerin ortalarında, Turgut Özal döneminde, Antalya’da 49 yıllığına Hazine’ye ait araziler turizme açıldı. Oralara 5 yıldızlı büyük tatil köyleri yapıldı. Doğru bir planlamaydı, güzel bir projeydi. O süreçte İzmir, turizmde kendini geliştirmek için hiçbir şey yapmadı. Oysa İzmir’de her şey var. Deniz, kum, güneş var. İnanç turizminin tüm unsurları var" diye ekledi. İZMİR İÇİN YENİ HEDEFLER Tercan, İzmir Adnan Menderes Havalimanı’na gelen turistlerin yüzde 60’ının Kuşadası’na geçtiğini belirterek şehre gelen gerçek turist sayısının 700 bin civarında olduğunu söyledi. "Antalya’da kitle turizmi yapılıyor. Antalya gibi olalım demiyorum, zaten olamayız. Biz İzmir’e özgü değerleri anlatarak ön plana çıkalım istiyoruz. Kemeraltı’nı tanıtalım. Yeme içme kültürümüz var, Kordon’umuz var" dedi. İzmir’in 2025’te Londra ve Berlin gibi fuarlarda daha etkin olması gerektiğini belirten Tercan, inanç turizmi fırsatından da yeterince faydalanılmadığına işaret etti. Tercan, "Avrupa’daki önemli fuarlara katılıp İzmir’i tanıtmamız gerekirdi. Aralık ayında Londra’da Dünya Turizm Fuarı düzenlendi. Bir turizm şehri, bir turizm kasabasıysanız, mutlaka o fuarlarda boy göstermeniz gerekir. Çok acıdır ki İzmir, o fuarda cılız bir şekilde tanıtıldı. Stantta kuru kuru broşür dağıtmak değil, gümbür gümbür tanıtım gerekir. İzmir’in, nazar boncuklarıyla, 7 kilisenin görselleriyle, Meryem Ana’yla, Tariş üzümüyle, zeytinyağıyla, bomba gibi tanıtımı yapılmalıydı ve bu tanıtım sürekli olmalıydı" ifadelerini kullandı. SKAL KONGRESİ VE İNANÇ TURİZMİ VURGUSU Ekim ayında İzmir’de düzenlenen Dünya SKAL Kongresi’nin önemli bir fırsat olduğunu belirten Tercan, İzmir’in tüm değerlerini uluslararası turizmcilere tanıtma şansı yakaladıklarını söyledi. "İzmir Ticaret Odası, İzmir Büyükşehir Belediyesi, SKAL’ın popülerliğini kullanıp İzmir’in reklamını yapmalı. SKAL derneğimizin kardeşi, Roma bizi bekliyor. Onlarla ortak çalışmalar yapacağız. Roma ile inanç turizmini geliştireceğiz. İnanç turizmiyle 12 ay turizm mümkün. İnanç turizmi, savaş zamanlarında bile olmuş bir şey" diye ekledi. KRUVAZİYER VE ÇEŞME PROJESİ Kruvaziyer gemilerinin İzmir’e uğramamasını değerlendiren Tercan, "Bir kere şunun altını çizelim; İzmir, bir ana kruvaziyer limanı değil. Esas kruvaziyer limanı, Kuşadası Limanı’dır. İzmir’e, Kuşadası’ndan seken gemiler geliyordu. Yani Kuşadası dolu olduğu için oraya giremeyen gemiler İzmir’e geliyordu. İzmir, kruvaziyer için yedek limandır" diyerek, konunun çözümü için çalışılması gerektiğini söyledi. Çeşme Turizm Projesi’nin iptal edilmesine üzüldüğünü de belirten Tercan, "Çeşme projesi, İzmir için kaçırılmış bir fırsattır" dedi.

Tatil ve Yatırım İçin Türkiye'ye Asyalı Turist Akını Haber

Tatil ve Yatırım İçin Türkiye'ye Asyalı Turist Akını

2024 yılında Asya kıtasından Türkiye’ye gelen turist sayısında önemli bir artış gözlemlendi. Özellikle Çin’den gelen turist sayısı yüzde 130, Hindistan’dan gelen ise yüzde 80 yükseldi. Kültür ve Turizm Bakanlığı verilerine göre, 2024 yılı ocak-eylül döneminde toplam turist sayısı yüzde 8,74 artarak 49 milyonu geçti. Bu rakamın yıl sonunda 60 milyona yaklaşması bekleniyor. DİZİLER VE GASTRONOMİ İLGİ ÇEKİYOR Türk dizilerinin uluslararası başarısı ve Türk mutfağının gastronomi otoritelerince övgü alması, Türkiye’yi cazibe merkezi haline getirdi. Michelin rehberinde yer alan restoranlar ve uluslararası gastronomi etkinlikleri, turistlerin mutfağa ilgisini artırdı. YATIRIM İÇİN DE GELİYORLAR Asya’dan gelen turistler sadece tatil yapmıyor, aynı zamanda gayrimenkul ve teknoloji yatırımlarına yöneliyor. Türkiye’yi ziyaret eden her 10 Asyalı turistten 2’si, gayrimenkul fırsatlarını değerlendiriyor. Türkiye Yeni Delhi Büyükelçisi Fırat Sunel'e göre, Çinli ve Hintli yatırımcılar, Türkiye’nin teknoloji ve startup ekosistemine de yoğun ilgi gösteriyor. Coğrafi yakınlık ve vize sorunlarıyla karşılaşılmaması nedeniyle Asyalı turistler, Türkiye'yi cazip bir yatırım pazarı olarak görüyor. TÜRKİYE’NİN TANITIM KAMPANYALARI ETKİLİ Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı’nın (TGA) Asya pazarına yönelik tanıtım kampanyaları ve dijital stratejileri, turist sayısındaki artışta büyük rol oynadı. Hindistan ve Çin gibi büyük pazarlarda düzenlenen etkinlikler ve medya iş birlikleri Türkiye’nin cazibesini artırdı. ASYALI TURİSTLERİN HARCAMA GÜCÜ YÜKSEK Dünya milyarderlerinin yüzde 40'ından fazlasının yaşadığı Asya, 4.7 milyar nüfusu ve yüksek gelir düzeyiyle dikkat çekiyor. Türkiye’ye gelen Asyalı turistlerin kişi başı harcama oranı, diğer bölgelerden gelenlere göre daha yüksek oluyor. Ortalama 1.500-2.000 dolar arasında harcama yapan bu ziyaretçiler, Türkiye’nin ekonomik kalkınmasına da katkı sağlıyor. THY’NİN YENİ ROTALARI TURİZMİ DESTEKLİYOR Türk Hava Yolları’nın artırılan uçuşları ve yeni rotaları, Asya pazarından daha fazla turist çekilmesini sağladı. 2024 yılının ilk 11 ayında, Çin’den 381 bin 200, Hindistan’dan 306 bin 531, Güney Kore’den 192 bin 858, Japonya’dan 123 bin 610 turistin gelmesi, bu stratejinin başarısını gösteriyor. Türkiye, tatil ve yatırım arayan Asyalı turistler için cazip bir destinasyon olma yolunda ilerliyor.

2025 Avrupa Seyahatlerinde Keşfedilmesi Gereken Ülkeler Haber

2025 Avrupa Seyahatlerinde Keşfedilmesi Gereken Ülkeler

Seyahat tutkunları için 2025, Avrupa'nın eşsiz ülkelerini keşfetmek adına kaçırılmayacak fırsatlar sunuyor. Pandemi sonrası toparlanan turizm sektörüyle birlikte gezginler, özgürce seyahat edebilecekleri unutulmaz deneyimler yaşamak istiyor. İşte 2025'te mutlaka ziyaret edilmesi gereken Avrupa ülkeleri ve seyahat ipuçları: PORTEKİZ: TARİHİN VE DOĞANIN UYUMU Portekiz, Lizbon’un tarihi dokusundan Algarve’nin altın plajlarına kadar her zevke hitap eden bir destinasyon. Porto’nun ünlü şarap mahzenleri ve Douro Nehri’nde yapılan tekne turları, bu yıl da popüler olacak. Üstelik bütçe dostu seçenekler sayesinde masrafları kontrol altında tutmak mümkün. Tavsiye: Erken rezervasyonlarla uçak ve konaklama masraflarınızı azaltabilirsiniz. İTALYA: SANAT, TARİH VE DOĞAL GÜZELLİK Roma’nın ihtişamlı Kolezyumu, Floransa’nın sanat dolu atmosferi ve Amalfi Sahili’nin eşsiz manzaraları, İtalya’yı 2025’te vazgeçilmez bir seyahat rotası yapıyor. Ayrıca İtalyan mutfağının eşsiz lezzetlerini yerel trattorialarda deneyimlemek seyahatleri daha da özel kılıyor. Tavsiye: Müze giriş biletlerinizi önceden alarak hem zamandan hem de paradan tasarruf edebilirsiniz. SLOVENYA: AVRUPA'NIN SAKLI CENNETİ Bled Gölü’nün masalsı manzarası, Ljubljana’nın zarif sokakları ve Triglav Ulusal Parkı’nın büyüleyici doğası Slovenya’yı keşfetmek için başlıca sebeplerden. Üstelik sürdürülebilir turizme önem veren bu ülke, doğaya saygılı bir tatil sunuyor. Tavsiye: Bisiklet turları ve doğa yürüyüşlerini seyahat planınıza ekleyin. YUNANİSTAN: MASMAVİ ADALAR VE TARİHİN BÜYÜSÜ Santorini, Mikonos ve Girit gibi adalar, Yunanistan’ın eşsiz cazibesini yansıtıyor. Antik kalıntılar ve Akropolis gibi yapılar ise tarih severlerin ilgisini çekiyor. Deniz ürünleriyle dolu yerel mutfak deneyimi de bu rotalardaki tatilleri unutulmaz kılıyor. Tavsiye: Feribot biletlerinizi önceden alarak hem bütçenizi hem zamanınızı koruyabilirsiniz. ALMANYA: TARİH VE MODERNİZMİN HARMANI Berlin’in sanat dolu sokakları, Bavyera’nın etkileyici doğası ve Ren Vadisi’nin bağları Almanya’yı özel kılıyor. Şehirler arası ulaşımda trenle seyahat etmek büyük kolaylık sağlıyor. Tavsiye: Deutsche Bahn ile tren biletlerinizi önceden rezerve ederek uygun fiyat avantajlarından yararlanabilirsiniz. İSPANYA: RENKLİ KÜLTÜR VE EĞLENCE Barselona’nın Gaudi eserleri, Sevilla’daki Flamenko gösterileri ve Madrid’in zengin kültürel atmosferi, İspanya’yı her zaman favori bir destinasyon yapıyor. Tapas barlarında keyifli akşamlar geçirmek de bu deneyimi tamamlıyor. Tavsiye: Seyahatinizi yerel festivallere denk getirerek unutulmaz bir tatil planlayabilirsiniz.

Gaziantep’in Şifa Dolu Lezzeti: Şiveydiz Haber

Gaziantep’in Şifa Dolu Lezzeti: Şiveydiz

GAZİANTEP (İHA) - Gaziantep’in meşhur kış yemeklerinden şiveydiz, içerdiği sebzeler ve doğal malzemeleriyle gribal enfeksiyonlara karşı doğal bir antibiyotik olarak tercih ediliyor. Sakatat yemeklerini sevmeyenler için kelle paçaya alternatif olarak görülen şiveydiz, Gaziantep mutfağının vazgeçilmez tatları arasında yer alıyor. Gastronomi kenti Gaziantep, kış aylarında şiveydizle sofraları renklendiriyor. Özellikle soğuk havalarda grip gibi hastalıklara karşı bir ilaç gibi tüketilen şiveydiz, tescilli bir lezzet olmasıyla dikkat çekiyor. Sebze ağırlıklı bu yemek, içerdiği et, nohut, yeşil soğan ve sarımsakla hem besleyici hem de lezzetli bir alternatif sunuyor. Şahinbey Belediyesi’ne bağlı Şiveydiz Restoran’da sunulan bu yemeğin bir porsiyonu ise 150 TL’den satılıyor. "GAZİANTEP’E ÖZGÜ BİR LEZZET" Şiveydiz Restoran’da aşçı olarak çalışan 56 yaşındaki Oya Yılmaz, bu yemeğin püf noktalarını paylaştı. Yılmaz, "Gaziantep yöresine ait soğan ve sarımsakla yapılan doğal bir yemektir. Sonbahar ve kış aylarında tüketilen şiveydiz, doğal bir antibiyotik olduğu için Gaziantep'te sık tüketiliyor. İçerisinde et suyu, et, nohut, yeşil soğan, yeşil sarımsak ve yoğurt bulunuyor" dedi. "SAKATAT SEVMEYENLERE ALTERNATİF" Yılmaz, şiveydizin sakatat yemeklerini tercih etmeyenler için de iyi bir seçenek olduğunu belirterek, "Şiveydiz doğal bir yemek olduğu için grip ve soğuk algınlığına iyi geliyor. Soğan ve sarımsaklı bir yemek olduğu için yerli ve yabancı turistler ilk etapta çekimser davranıyor. Fakat tadına baktıktan sonra çok beğeniyorlar. Bu yemek sadece kış ayında tüketiliyor. Kelle paça gibi sakatat tüketmeyenler vatandaşlar için güzel bir alternatif" ifadelerini kullandı. "HASTALIKLARDAN KORUNMAK İÇİN HAFTADA BİR YİYORUZ" Şiveydiz müşterilerinden Leyla Şar, bu yemeği özellikle hastalıklardan korunmak için tercih ettiğini belirterek, "Şiveydizi severek tüketiyoruz. Hasta olmamak için haftada bir kez yemeye çalışıyoruz. Tüm vatandaşlara öneriyorum" diye konuştu.

Afyon Kaymağı ve Bal, THY ile Güney Kore Sofralarında Haber

Afyon Kaymağı ve Bal, THY ile Güney Kore Sofralarında

İSTANBUL (İHA) - Türk Hava Yolları (THY) Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Prof. Dr. Ahmet Bolat, Afyon kaymağını Güney Koreli ünlü şef Paik Jong-won’a göndererek Türk mutfağını tanıttı. Koreli şefin televizyon programlarında Afyon kaymağı ve Türk balını övgüyle anlatmasının ardından Türkiye’den bu ürünlerin Güney Kore’ye ihracatı başladı. Dünyanın en geniş uçuş ağına sahip olan Türk Hava Yolları, Türk lezzetlerinin uluslararası tanıtımında da öncü rol oynuyor. Güney Koreli şefin İstanbul ziyaretinde yediği bal ve kaymak, memleketine döndükten sonra şovlarında sıkça yer buldu ve bu lezzetlerin Güney Kore sofralarına taşınmasını sağladı. "BU KAYMAĞA HAYRAN KALDIM" Prof. Dr. Ahmet Bolat, sosyal medya paylaşımında Güney Kore ziyaretinde bu ünlü şefi tanıdığını belirterek, "Çok kaymak seven biri olmamama karşın bir keresinde Afyonkarahisar'a yaptığımız ziyarette öğle yemeği sonrası yediğimiz ekmek kadayıfının üstüne gelen Afyon kaymağının tadına bakarak hayran kalmıştım. Bunun üzerine aklıma Güney Kore'deki şef geldi ve bu kadar lezzetli bir kaymağa onun yorumunun ne olacağını düşündüm" dedi. Bolat’ın bu fikri, Afyonkarahisar’dan özenle toplanan kaymağın en uygun koşullarda Güney Kore’ye ulaştırılmasıyla hayata geçti. ŞEF TÜRKİYE’YE DAVET EDİLDİ Bolat, bu başarı hikayesinin ardından Güney Koreli şefi Türkiye’ye davet etti. Bolat, "Daha önceleri ülkemizi sık ziyaret etmiş olan ve birçok lezzetimizi de denemiş olan Şef Jong-won'u önümüzdeki yaz Mezopotamya turizm rotamız üzerinde olan Diyarbakır, Elazığ, Malatya, Adıyaman ve Şanlıurfa şehirlerimizde ağırlayacağız ve buradaki bize has lezzetleri yöresel şeflerimizle beraber deneyimleyeceğiz" açıklamasını yaptı. Türk mutfağının sembollerinden biri olan Afyon kaymağı ve Türk balı, şimdiden Güney Kore sofralarında yer bulmaya başladı. Bu lezzetler, aynı zamanda Güney Koreli turistlerin Türkiye’ye ilgisini artırmayı hedefliyor.

Türkiye, Otel Yatırımlarıyla Avrupa'nın Parlayan Yıldızı Haber

Türkiye, Otel Yatırımlarıyla Avrupa'nın Parlayan Yıldızı

İngiltere merkezli oteller zinciri InterContinental Hotels Group (IHG), Türkiye'deki genişlemesini hızlandırmaya kararlı. Halihazırda ülkede 32 otel işleten grup, yeni markalar ve destinasyonlarla portföyünü güçlendiriyor. IHG, orta segmentte konumlanan Garner markasını 2025 yılında İstanbul'daki ilk oteliyle tanıtacak. 126 odalı bu otel, İstanbul Havalimanı'na yakın stratejik bir noktada hizmet verecek. ANADOLU’DA GENİŞLEME: YENİ DESTİNASYONLAR YOLDA IHG, sadece büyük şehirlerle sınırlı kalmayarak Anadolu’daki varlığını da güçlendiriyor. Grup, Kayseri ve Yalova’da Crowne Plaza, Mersin’de Holiday Inn ve Sakarya’da Holiday Inn Express markalarıyla yatırımlarını genişletiyor. Yakın zamanda açılan Crowne Plaza Yalova'nın ardından Kayseri’deki otel de faaliyete geçirilecek. IHG Güney Avrupa, BDT ve Gürcistan Yönetici Direktörü Eric Viale, Türkiye'nin turizm başarısını değerlendirerek, "Güzel plajları, mutfağı, kültürü ve havasıyla Türkiye hem yerli hem de uluslararası turistler için popülaritesini artırma­ya devam ediyor. Bu artan ta­lep, Türkiye’yi otel yatırımla­rı için de son derece cazip bir destinasyon haline getiriyor" dedi. Türkiye'nin Avrupa’da en hızlı büyüyen pazarlarından biri olduğunu belirten Viale, 2024’ün üçüncü çeyreğinde oda başına gelirde (RevPAR) pozitif bir büyüme kaydedildiğini aktardı. TÜRKİYE’NİN TURİZM PERFORMANSI YATIRIMCILARI ÇEKİYOR Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın 2023 hedeflerini değerlendiren Viale, Türkiye’nin 61 milyon turist ve 60 milyar dolar gelir hedefinin yatırımcılar için etkileyici olduğunu belirtti. Ülkedeki turizm sektörünün 2023'te 3,2 milyon kişiye istihdam sağladığını vurgulayan Viale, bu sayının önümüzdeki 10 yıl içinde artacağını öngördüklerini söyledi. IHG’NİN TÜRKİYE’YE UZUN VADELİ BAKIŞI IHG, İstanbul, Antalya ve Bodrum gibi turistik merkezlerin yanı sıra ülkenin diğer bölgelerinde de büyüme fırsatları arıyor. "Yabancı yatırım ve turizm çeken İstanbul, Antalya ve Bodrum gibi köklü turistik merkezleri hâlâ öncelikli ilgi alanlarımız arasında. Bunun­la birlikte, her zaman yeni fır­satları değerlendiriyoruz ve gelecekte Türkiye’ye daha fazla marka kazandırmak istiyoruz" diyen Viale, lüks ve yaşam tarzı otellerinin Avrupa genelindeki projelerde önemli bir yer tuttuğunu, Türkiye’nin ise Akdeniz havzasındaki güçlü performansıyla öne çıktığını belirtti. IHG’nin öncelikli hedefleri arasında, turistik destinasyonların yanı sıra farklı segmentlerde kaliteli ve uygun fiyatlı konaklama sunmak yer alıyor. Grubun Avrupa, Ortadoğu ve Afrika bölgesindeki doluluk oranı, 2024’ün ilk yarısında yüzde 66,7’ye çıkarak bir önceki yıla göre yüzde 2,7 büyüme kaydetti. Bu tablo, Türkiye’nin turizmdeki stratejik önemini bir kez daha gözler önüne seriyor.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.