Hava Durumu

#Geely

TOURISMJOURNAL - Geely haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Geely haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

AB'den Çin Üretimi Elektrikli Otomobillere Ek Vergi Kararı Haber

AB'den Çin Üretimi Elektrikli Otomobillere Ek Vergi Kararı

Avrupa Birliği (AB), Çin'de üretilen elektrikli otomobillere yönelik olarak yüzde 35,3'e kadar çıkan ek gümrük vergileri uygulamaya koydu. AB Komisyonu, bu kararı, Çin'den gelen elektrikli otomobillerin haksız sübvansiyonlardan faydalandığını belirten sübvansiyon karşıtı soruşturmanın sonuçlanmasının ardından açıkladı.  Açıklamada, bu sübvansiyonların AB'deki üreticilere ekonomik zarar verdiği vurgulandı. Ek vergiler, AB Resmi Gazetesinde yayımlandıktan bir gün sonra yürürlüğe girecek. Bu süreçte Dünya Ticaret Örgütü (DTÖ) kurallarıyla uyumlu çözümler aranmaya devam edileceği ifade edildi. Vergi oranları, Tesla'nın Çin'de üretilen modellerine yüzde 7,8, BYD'ye yüzde 17, Geely’ye yüzde 18,8 ve işbirliği yapan diğer üreticilere yüzde 20,7 olarak belirlendi. SAIC ve işbirliği yapmayan diğer şirketler için ise yüzde 35,3 oranında ek vergi uygulanacak. Önceden yürürlükte olan yüzde 10’luk vergi oranı üzerine eklenen bu vergiler, toplamda yüzde 45,3’e ulaşacak.  Son yıllarda, Avrupa'da satışları artan Çinli elektrikli otomobiller, düşük fiyatları ve sübvansiyonlarıyla rakiplerini geride bırakmıştı. AB, temmuz ayında, bu araçların ithalatında geçici ek vergi uygulamaya başladığını duyurmuştu. Yeni vergilerin 30 Ekim'de Resmi Gazete'de yayımlanması ve 31 Ekim'den itibaren tahsil edilmeye başlanması bekleniyor.

Volvo, 'elektrikli' 2030 planından vazgeçtiğini duyurdu Haber

Volvo, 'elektrikli' 2030 planından vazgeçtiğini duyurdu

Çoğunluk hissesi Çinli otomobil devi Geely'e ait olan Volvo, yeni plana göre 2030 yılına kadar üretiminin en az yüzde 90'ının hem elektrikli hem de plug-in hibrit otomobillerden oluşmasını hedefliyor. CNN'nin haberine göre elektrikli araçlara (EA) yönelik bazı büyük pazarlardaki talebin yavaşlaması ve Çin'de üretilen elektrikli araçlara uygulanan ticaret tarifelerinden kaynaklı belirsizlikler bu kararda etken. Volvo'nun kararı EV hedeflerinden geri adım atan diğer büyük otomobil üreticileri General Motors ve Ford'u hatırlattı. Volvo CEO'su Jim Rowan "Geleceğimizin elektrikli olduğuna inanıyoruz" görüşünü paylaştı "Ancak, elektrifikasyona geçişin doğrusal olmayacağı, müşterilerle pazarların farklı hızlarda hareket ettiği açık" diye ekledi. Şirket ayrıca, şarj altyapısının yavaş yaygınlaşması ve tüketici teşviklerinin geri çekilmesi gibi faktörler nedeniyle elektrikli araçlara yönelik iş ortamının değiştiği görüşünde.CNN'in analizine göre özellikle Avrupa'da elektrikli araçlara olan talebin yavaşlaması, Almanya gibi ülkelerde satın alımlarda uygulanan sübvansiyonların sona ermesinden kaynaklanıyor. Volvo, çoğunluk hissesinin Geely'e ait olması ve şirketin Çin'deki fabrikaları kullanması nedeniyle Avrupa ve Kuzey Amerika'da Çin yapımı elektrikli araç ithalatına uygulanacak gümrük vergilerinden de etkilenecek.

Volvo dizel otomobil üretimini 2024'te sonlandıracak Haber

Volvo dizel otomobil üretimini 2024'te sonlandıracak

İsveçli otomobil üreticisi Volvo Cars, yaptığı basın açıklamasında, şirketin uzun vadeli çevre stratejisinin bir parçası olarak 2024 yılı başından itibaren dizel motorlu otomobil üretimini durdurmayı planladığını belirtti. Böylece marka bu adımı atan ilk otomobil üreticilerinden biri olacak. New York'taki İklim Haftası sırasında dizel motora sahip son otomobilinin 2024 yılının başlarında montaj hattından çıkacağını duyuran firma, aynı zamanda 2030 yılına kadar tamamen elektrikli otomobillere geçmeyi planlıyor. Temel hedef 2040 yılına kadar karbon nötr bir şirket haline gelmek. İçten yanmalı motorlara veda Volvo geçtiğimiz Kasım ayında Geely ile içten yanmalı motorlar konusunda uzmanlaşmış bir ortak girişim olan Aurobay'deki hisselerini satmıştı. Şirket "artık Ar-Ge bütçemizin tek bir kuruşunu bile yeni içten yanmalı motorlar geliştirmek için harcamayacağız" diyor. Volvo Cars İcra Kurulu Başkanı Jim Rowan konuyla ilgili olarak "Elektrikli güç aktarma organları bizim geleceğimiz ve içten yanmalı motorlardan daha üstün: daha az gürültü, daha az titreşim, müşterilerimiz için daha az servis maliyeti ve sıfır egzoz emisyonu üretiyorlar" ifadelerini kullandı. Volkswagen'in emisyon skandalının ardından Avrupa'da dizel otomobil satışları hızla düştü. Otomobil üreticileri ürün gamlarındaki dizel model sayısını kademeli olarak azaltıyor. Dizel otomobiller 2015 yılında Avrupa'daki yeni otomobil satışlarının yüzde 50'sinden fazlasını oluştururken, bu yılın Temmuz ayında bu oran yüzde 14'civarına geriledi.

Tesla rakibi Polestar, kendi akıllı telefonunu çıkarıyor Haber

Tesla rakibi Polestar, kendi akıllı telefonunu çıkarıyor

İsveçli elektrikli otomobil üreticisi Polestar, aralık ayında Çin'de piyasaya süreceği ilk SUV modeliyle birlikte bir de akıllı telefon piyasaya sürmeyi planlıyor. Firma, önümüzdeki aylarda Polestar 4 SUV aracını dünyanın en büyük elektrikli araç pazarı olan Çin’de piyasaya sürecek. Bu model firmanın Çin’de satacağı üçüncü model olacak. Polestar, akıllı telefon yapıyor Polestar CEO'su Thomas Ingenlath verdiği demeçte, şirketin Çin pazarı için Polestar 4'ün üretimine bu yıl başlamayı planladığını ve teslimatların bu yılın sonunda yapılacağını söyledi. Bunun yanı sıra Polestar, markanın adını taşıyan bir akıllı telefonu piyasaya sürmek gibi alışılmadık bir adım atacak. Bu adım, haziran ayında Polestar ile Çinli otomobil devi Geely'nin sahibi olduğu akıllı telefon üreticisi Meizu arasında kurulan ortak girişim sayesinde gerçekleştirilecek. Ancak Polestar, akıllı telefonunun satış rekorları kırması veya önemli bir pazar payı elde etmesini beklemiyor. Meizu da Çin’de bilinen bir marka olsa da büyük bir oyuncu değil. Dolayısıyla bu hamlenin, otomobil üreticilerinin otomobili “tekerlekli bir cep telefonu” gibi yapma arzusundan kaynaklandığını söyleyebiliriz. İki dünyanın birleşimi Polestar CEO'su bunu iki dünyanın birleşimi olarak görüyor. Örneğin, telefonunuzda bir uygulama kullandığınızı ve arabaya girdiğinizde aynı uygulamanın arabanın gösterge paneli ekranında görüntülendiğini bir düşünün. Ayrıca telefonu bir anahtar olarak da kullanmak muhtemelen mümkün olacak. Çin özel bir yer Öte yandan bunun özellikle dünyanın en büyük ikinci ekonomisinde olmasının da birçok nedeni var. İlk olarak, Google Android mobil işletim sistemi yok. Bu da otomobil üreticilerinin telefonlarındaki işletim sistemi ile otomobili senkronize edebilecekleri anlamına geliyor. Örneğin Meizu'nun FlyMe adında kendi işletim sistemi bulunuyor. Ve şirket buna dayanarak Polestar otomobilleri için bir işletim sistemi yapıyor.Polestar'ın piyasaya süreceği akıllı telefonun da entegrasyonu sorunsuz hale getirecek benzer bir işletim sistemine sahip olması muhtemel. Ayrıca Çin’e sadece güçlü tasarımlı ve performanslı bir araç getirmek tek başına yeterli değil. Çin pazarı yazılım konusunda oldukça hassas ve kapsamlı özellikler talep ediyor.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.