Hava Durumu

#Giyim

TOURISMJOURNAL - Giyim haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Giyim haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

GÖSAŞ’tan Yaz Dönemi Yabancı Kredi Kartı Harcama İstatistikleri Haber

GÖSAŞ’tan Yaz Dönemi Yabancı Kredi Kartı Harcama İstatistikleri

İSTANBUL (İHA) - Garanti BBVA Ödeme Sistemleri (GÖSAŞ), yaz döneminde Türkiye'deki yabancı ziyaretçilerin kredi kartı kullanımıyla ilgili önemli verileri paylaştı. 1 Haziran - 31 Ağustos 2024 tarihleri arasında yapılan araştırmaya göre, Türkiye’de en fazla harcama yapan yabancıların sırasıyla Birleşik Krallık, Suudi Arabistan ve Almanya'dan geldikleri belirlendi.  Yabancı kredi kartlarıyla gerçekleştirilen işlemlerin yüzde 24’ünü İngilizler, yüzde 16’sını Suudi Arabistanlılar ve yüzde 11’ini Almanlar oluşturdu. Bu veriler, Türkiye’nin turizm açısından cazibe merkezi olma özelliğini pekiştirirken, GÖSAŞ’ın sunduğu istatistikler, yabancı ziyaretçilerin harcama alışkanlıklarına dair önemli ipuçları veriyor. GÖSAŞ’ın verilerine göre, yabancı kartlarla en yüksek harcama oranı İstanbul’da yüzde 42 ile gerçekleşirken, Antalya ve Muğla sırasıyla yüzde 19 ve yüzde 15 oranlarıyla dikkat çekti. Yabancıların harcamalarında en çok tercih edilen sektörler arasında giyim ve aksesuar, konaklama ile yemek öne çıkıyor. Özellikle giyim sektöründe yapılan harcamalar, hem yerli hem de yabancı markaların cazibesini artırıyor.  İNGİLİZLER, EGE VE AKDENİZ'İ TERCİH EDİYOR İngiliz ziyaretçilerin harcamalarının büyük bir kısmı Muğla (yüzde 38) ve Antalya (yüzde 27) bölgelerinde yoğunlaşırken, Suudi Arabistanlılar ise en fazla İstanbul’da (yüzde 70) harcama yaptı. İstanbul'un tarihi ve kültürel zenginlikleri, Suudi turistlerin ilgisini çekerken, Trabzon (yüzde 15) da ikinci en popüler destinasyon oldu. Almanya’dan gelen turistlerin tercihi de İstanbul (yüzde 31) ve Antalya (yüzde 24) şeklinde olup, sağlık ve kozmetik harcamaları da ilk beş sektör arasında yer aldı.  AVRUPALILAR GEZMEYİ, ORTADOĞULULAR GİYİM VE AKSESUAR ALIŞVERİŞİNİ SEVİYOR GÖSAŞ verilerine göre, Avrupa'dan gelen ziyaretçiler arasında en büyük grubu Birleşik Krallık, Almanya ve Hollandalı turistler oluşturuyor. Avrupalıların harcama alışkanlıkları, konaklama ve yeme-içmeye odaklanırken, Ortadoğulu ziyaretçilerin en çok giyim ve aksesuar harcamalarına yöneldiği görüldü. Bu durum, Türkiye’nin alışveriş merkezi olarak da cazibesini artırdığını gösteriyor.

DeFacto, bu yıl Avustralya ve Güney Amerika pazarına açılmayı hedefliyor Haber

DeFacto, bu yıl Avustralya ve Güney Amerika pazarına açılmayı hedefliyor

DeFacto Üst Yöneticisi (CEO) İhsan Ateş, Defacto'nun bugün 5 kıtada 93 ülkede faaliyet gösteren global bir moda markası olduğunu belirterek, 'Cumhuriyetimizin 100’üncü yılında 100 ülkede olacak ve 100 yeni mağaza açacağız. Bu yıl 2 yeni kıtaya da giriyoruz, Avustralya ve Güney Amerika.' dedi. İhsan Ateş, AA muhabirine yaptığı değerlendirmede, global ölçekteki büyümelerini sonucu olarak Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) ile yollarının kesiştiğini ve ortaklık anlaşmasına imza attıklarını dile getirdi. Ateş, 'EBRD, sağlam finansalları olan ve aynı zamanda da sürdürülebilirliği odağına yerleştiren kurumlarla iş ortaklığı yapıyor biliyorsunuz. Dolayısıyla bu yatırımla şirketimize ve büyüme potansiyelimize duyduğu güveni ortaya koyarken sürdürülebilir kalkınma vizyonuyla da markamıza değer katacak.' değerlendirmesinde bulundu. Avrupa İmar ve Kalkınma Bankasının, dünyanın önde gelen finans kuruluşlarından biri olduğunu aktaran Ateş, 'Şirketimize 1,1 milyar TL yatırım yaparak azınlık hisselerini aldı. Şüphesiz bu ortaklık sadece bizim için değil tüm perakende sektörü için de önemli bir adım. Bu ortaklık bizim uzun yıllardır sürdürdüğümüz globalleşme başarısının da en somut göstergelerinden biridir.' açıklamasını yaptı. Ateş, Defacto'nun bugün 5 kıtada 93 ülkede faaliyet gösteren global bir moda markası olduğuna işaret ederek, 'Cumhuriyetimizin 100’üncü yılında 100 ülkede olacak ve 100 yeni mağaza açacağız. Bu yıl 2 yeni kıtaya da giriyoruz, Avustralya ve Güney Amerika.' diye konuştu. 2027 yılında 180 ülkede olmayı hedeflediklerini aktaran Ateş, 'Bu yılki büyüme hedefimiz ise 3 haneli. Hedefimiz sıçrayarak büyümek ve odağımız her zaman olduğu gibi müşterimizi kendimize aşık etmek. 2022’de önceki yıla göre iki kattan fazla büyüdük ve 11 yeni ülkeye girdik.' açıklamasını yaptı. Ateş, 'Sürdürülebilirlik EBRD ile müşterek hassasiyetimiz. Bu yıl üretimimizin yüzde 35'ini 'sürdürülebilir ürünlerden yapacağız. Hedefimiz 2023 yılında yüzde 90 ve 2050 yılında da karbon ayak izini sıfırlamak hedefindeyiz.' dedi. - 'Türk şirketlerinin yatırımlarını güçlendireceğiz' Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası Türkiye Başkan Vekili Hande Işlak ise EBRD'nin sermaye piyasalarının derinleşmesine büyük önem verdiğini ve büyümekte olan şirketlerin sermaye ortaklığı yoluyla yaptığı yatırımların EBRD için stratejik bir önem taşıdığını ifade etti. Türk şirketlerinin ve Türk markalarının küreselleşmesinde rol almaya ve onları bu yolculukta desteklemeye büyük önem verdiklerini kaydeden Işlak, 'Bu ortaklığımız sadece DeFacto için değil, bütün perakende sektörü için oldukça önemli bir yatırım olacağına inanıyoruz. Türk şirketleri küreselleşme potansiyeli ile yabancı yatırımcılar için cazip ve büyüme potansiyeli yüksek fırsatlar sunmaya devam ediyor. Biz de DeFacto'yla olan bu ortaklığımız ile bu fırsatı yakaladığımıza inanıyoruz.' değerlendirmesinde bulundu. Işlak, EBRD'nin bugüne kadar Türkiye'de 17 milyar avroya yakın yatırım yaptığını hatırlatarak, şunları aktardı: 'Türkiye rakamlardan da anlayacağınız üzere bizim için çok önemli bir operasyon ülkesi ve öyle de olmaya devam edecek. EBRD olarak Türkiye'de önemli bir potansiyel görüyoruz. Özel sektörü daha dayanıklı hale getirmek için yatırım yapmaya, yeşil ve kapsayıcı projelere öncelik vererek Türkiye ekonomisine destek sağlamaya devam edeceğiz. EBRD olarak tüm aktivitelerimizi artık Paris Anlaşması'na uygun hale getirdik. Yeşil enerji, sürdürülebilir üretim gibi konular finansman sağlamaya öncelikli alanlarda olacak. EBRD olarak yeşil ve kapsayıcı bir gelecek için Türk şirketlerinin yatırımlarını güçlendireceğiz ve Türk şirketlerinin yanında olmaya devam edeceğiz.'

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.