Hava Durumu

#Global Pazar

TOURISMJOURNAL - Global Pazar haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Global Pazar haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

BYD ATTO 3 Türkiye'de satışa sunuldu Haber

BYD ATTO 3 Türkiye'de satışa sunuldu

Dünyanın lider elektrikli araç üreticilerinden BYD (Build Your Dreams), eylül ayında gerçekleştirdiği marka tanıtımının ardından Türkiye'deki ilk modeli olan BYD ATTO 3'ü yollara çıkardı. BYD açıklamasına göre, BYD'nin global pazar için ürettiği tam elektrikli C SUV segmentindeki BYD ATTO 3, en üst donanıma sahip versiyonu olan Design paketiyle 1 milyon 590 bin TL'lik fiyatla satışa sunuldu. Bu model kendine has üstün teknolojisine ek olarak üst düzey malzeme kalitesiyle de dikkati çekiyor. BYD ATTO 3, ünlü Alman otomobil tasarımcısı Wolfgang Egger'in imzasını taşıyor. Ön ve arkada karakteristik bir tasarıma sahip olan BYD ATTO 3, markanın 'Ejderha Yüzü' olarak adlandırdığı tasarım dilini kullanıyor. Kendine özgü akıcı çizgileriyle bir ejderhanın yüzüne atıfta bulunan BYD ATTO 3, her açıdan farklı olmayı başarıyor. Arka tasarımda ise otomobilin genişliği boyunca uzanan stop lambaları, daha fazla şıklık ve görünürlük katıyor. - Elektrikli dönebilir 15,6 inç multimedya ekran BYD ATTO 3, dış tasarımı kadar iç tasarımıyla da farklı olduğunu ilk bakışta hissettiriyor. Teknolojik ve şık detaylara sahip geniş iç hacmi ile dikkati çeken otomobilin kabini spor ve müzik temalarından ilham alınarak tasarlandı. Kabini çevreleyen, ön ve arka kapıya uzanan beyaz hatlar, otomobilin iç tasarımına daha kaslı bir görünüm katıyor. Havalandırma ızgaraları, ağırlık plakalarına benzetilirken farklı kapı açma kolları da spor aletlerine gönderme yapıyor. Orta konsolda ise koşu bandından esinlenilen bir tasarım öne çıkarken, otomobilin vites kolu ise kettlebell şekline sahip. Ön ve arka kapı içlerinde yer alan kırmızı detaylar, gitar telleriyle özdeşleşiyor. Tam elektrikli BYD ATTO 3, elektrikli dönebilir 15,6 inç multimedya ekranı ve şık direksiyonuyla dinamik bir sürüş deneyimi sunuyor. Buna ek olarak BYD ATTO 3'te yer alan spor vegan deri ön koltuklar şıklık ve rahatlık sunuyor. Direksiyon önünde yer alan ve direksiyon kolonuna entegre 5 inçlik dijital gösterge paneli yer alıyor. Sürüş deneyiminin merkezinde yer alan elektrikli dönebilir 15,6 inç multimedya ekranı, isteğe göre dikey ya da yatay olarak kullanılabiliyor. Yüksek çözünürlüklü dokunmatik multimedya ekranı, Android Auto ve Apple CarPlay dahil olmak üzere bağlantı özellikleriyle birlikte sezgisel ve kolay bir kullanım sağlıyor. Araç özelliklerinin dokunmatik ekran ve fiziksel düğmelerin kombinasyonuyla birlikte yönetilebilmesi, her yol şartında pratik ve güvenli bir kullanım sağlıyor. - WLTP ölçümlerine göre ortalama 420 kilometre menzil Sportif tasarımıyla öne çıkan BYD ATTO 3, performansıyla ve yüksek verimliliğiyle kullanıcılarını etkiliyor. 0,29 Cd rüzgar direnci katsayısıyla aerodinamik bir model olarak dikkati çeken BYD ATTO 3, bu tasarımı yenilikçi güç ünitesi ve öncü Blade Batarya teknolojisiyle birleştiriyor. 60.4 kWh bataryayı 150 kW (204 PS) güç ve 310 Nm tork sunan elektrikli motorla kombine eden BYD ATTO 3, 0-100 km/s hızlanmasını 7,3 saniye ile gerçekleştirerek segmentindeki en hızlı tek motorlu elektrikli SUV olarak öne çıkıyor. WLTP ölçümlerine göre ortalama 420 kilometre menzil sunan BYD ATTO 3 modeli, DC şarj ile yüzde 30'dan yüzde 80'e yalnızca 29 dakikada şarj edilebiliyor. Eco, Normal ve Sport olmak üzere üç farklı sürüş moduyla kullanabilen BYD ATTO 3, kullanıcıların her yol koşulunda ve ortam konforlu bir sürüş elde etmesini sağlıyor. - Eşarj ile işbirliği Açıklamaya göre, BYD ATTO 3 modeliyle birlikte ilk 1500 müşterisine benzersiz bir ayrıcalık da sunacak. Yapılan işbirliği ile BYD sahipleri 31 Ocak 2024 tarihine kadar Eşarj istasyonlarında yüzde 20 indirimden faydalanacak. Bu tarihten sonra da BYD müşterileri özel indirim fırsatlarından yararlanmaya devam edecek. Ayrıca tüm BYD bayilerinde Eşarj'ın AC ve DC şarj istasyonları tesis edilecek. - Green NCAP'ten 5 yıldız BYD ATTO 3 sahip olduğu teknolojiler ve özellikler sayesinde araçların verimliliğini değerlendiren Green NCAP tarafından 5 yıldızla ödüllendirilirken, BYD ATTO 3 kullanıcıları aynı zamanda araç enerji paylaşım teknolojisi VtoL sayesinde aracın elektrik gücünü, maksimum 3.3 kW olacak şekilde elektronik ve elektrikli aletleri çalıştırmak için kullanabiliyor. Bu sayede elektrikli skuterden kahve makinelerine kadar birçok aleti çalıştırabilen BYD ATTO 3, outdoor aktivitelere ve kamp yaşamına da uyum sağlıyor. BYD ATTO 3'te sunulan standart şarj kablosuyla kullanıcılar elektrikli aletlere sorunsuz bir şekilde güç verebiliyor. BYD ATTO 3'ün 440 litrelik bagaj hacmi koltuklar katlandığında 1,338 litreye çıkıyor.

Ürettiği lastiklerin %70’ini 90 ülkeye ihraç ediyor Haber

Ürettiği lastiklerin %70’ini 90 ülkeye ihraç ediyor

Kanık Şirketler Grubu bünyesinde 1991 yılında kurulan Özka Lastik’in yolculuğu, bugün günlük 220 tonla üretim yapan ve ürünlerinin yüzde 70’ini dünyada 90’dan fazla ülkeye ihraç eden bir marka hikayesine dönüştü. Özka Yönetim Kurulu Başkanı Şerafettin Kanık’ın Dünya’nın sorularına verdiği yanıtlar şöyle oldu: Özka zirai ve iş makinaları sektörü için lastik üretiminde teknolojik olarak nerede duruyor? Dünyada dev lastik markaları ile rekabet halinde olan yüzde 100 yerli ve milli marka Özka Lastik, her geçen yıl artan üretim kapasitesi ve sahip olduğu teknoloji ve insan kaynağı ile bugün Türkiye’nin sanayi devleri arasında yer alıyor.Özka Lastik olarak Türkiye’de zirai ve iş makinası lastiklerine yönelik değişim pazarında yüzde 4’ın üzerindeki pazar payı ile lider konumundayız. Toplam bin 500 kişilik istihdam ve 40 kişilik Arge mühendisi kadrosu ile ürün geliştirme ve üretim faaliyetlerimizi her geçen yıl artırarak sürdürüyoruz. Günlük üretim 350 tona çıkacak  700’den fazla ürün çeşidine ve günlük 220 ton üretim kapasitesine sahibiz. 2022 yılında 30 milyon dolar tutarındaki yatırımımızla 220 tona çıkan üretim kapasitemiz 2023 yılında dolgu forklift lastiği ve tam çelik radyal iş makinası lastiği alanında yaptığımız ek 30 milyon dolarlık yatırımla beraber günlük 260 ton seviyesine çıkacaktır. 60 milyon dolarlık yatırımla beraber 2025 yılında hedefimiz ise günlük üretim kapasitemizi 350 tona yükseltmek olacak. 2024 yılında Arge Merkezimizi 3 milyon euroluk bir yatırımla 1.000 metrekarelik alana taşıyarak yeni laboratuvar ve test ekipmanlarımızla beraber genişletmeyi hedefliyoruz. Özka’nın milli ve yerli şirket olma özelliğinden yola çıkarak küresel oyuncularla rekabetini nasıl değerlendiriyorsunuz? 1991 yılında kurulan şirketimiz 2005 yılında günlük 15 ton lastik üretimine ulaştı. Bugün ise günlük 220 tonla üretim yapan ve ürünlerinin yüzde 70’ ini dünyada 90’dan fazla ülkeye ihraç eden bir marka hikayesine dönüştü. Özka’nın en çok ihracat gerçekleştirdiği ülkeler arasında ABD, Almanya, İtalya, İspanya, Polonya, Rusya, İngiltere, Fransa, Romanya, Sırbistan, Mısır, Fas, Cezayir ve Tunus yer alıyor. Markamızın dünyanın dev markaları ile rekabet ettiğini ve ağır rekabet koşullarına rağmen dünyada girdiği bazı pazarlarda lider olduğunu, bazı pazarlarda ilk 3 markadan biri olduğunu, bazılarında ise hızlı bir yükseliş ivmesi yakaladığını görmek oldukça gurur verici. Yerli ve milli olan şirketimizin dünya pazarlarında kabul görmesi, sevilmesi ve tercih edilir olmasının arkasında çalışanlarımızın gösterdiği büyük emek ve özveri var. Global pazardaki bu rekabet koşullarında, sektörümüzde önemli bir yer edinmiş olmamızı zirai ve iş makinası alanındaki odaklı stratejimizin bir sonucu olarak görüyorum. Bu başarılı yolculukta ürün kalitemizin ve ürün çeşitliliğimizin, esnek üretim kabiliyetimizin yanısıra pazarı iyi analiz eden bir marka olarak doğru konumlandırmalarımızın çok önemli olduğuna inanıyorum. 700'den fazla ürün çeşidi  Özka’nın kendi üretim alanında geniş bir ürün gamı bulunuyor. Bu konuda ne tür bilgiler verebilirsiniz?   Kendi alanımızda yani zirai ve iş makinası lastikleri alanında 700’den fazla ürün çeşidimiz bulunuyor. Radyal ve konvansiyonel lastik ürün gamımızla beraber müşterilerimize farklı teknolojilerde üretilmiş ürün çeşitleri sunuyoruz. Dış lastik ürün gamımızda radyal traktör (ön-arka) lastikleri, radyal römork lastikleri, radyal iş makinası lastikleri ve konvansiyonel grupta traktör ön, traktör arka, römork, biçerdöver, bahçe-tarla, yol yapım makinaları, endüstriyel hafriyat, forklift, kamyonet-minibüs lastikleri ve askeri lastikler yer alıyor. 2023 yılı sonunda realize olacak yatırımımızla beraber ürün gamımızı dolgu forklift lastikleri ve tam çelik radyal iş makinası lastikleri ile daha da genişletmiş olacağız. Değişim pazarı ağırlıkta olmak üzere yoğun olarak özel sektöre satış gerçekleştiriyoruz; fakat kamuya sağladığımız ürünlerimiz de oluyor. 2023 yılı üretim,satış ve ihracat rakamları ve 2025 gibi yakın dönem hedefler konusunda bilgi verebilir misiniz?  220 tonluk günlük üretim kapasitemizin olduğu 2023 yılını; 130 milyon doları ihracat olmak üzere toplam yaklaşık 4.5 milyar TL satış cirosu ile kapatmayı hedefliyoruz. 2025 yılı hedefimiz yüzde 60 seviyelerinde bir büyüme oranına ulaşmak olacak. Sürdürülebilirlik konusunda neler yapıyorsunuz? 2006 yılında gönüllü olarak Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi’ne (UN Global Compact) imza atmış olan şirketlerden biriyiz. Ar-Ge Merkezi çalışmalarında ürünün çevreye olan etkisini en önemli kriterlerden biri olarak değerlendiriyoruz. Kullanılan kimyasallar REACH tüzüğüne uygun seçiliyor ve yeni ürün tasarımı proses esnasında minimum atık çıkartacak şekilde yapılıyor. Diğer yandan tasarladığımız ve ürettiğimiz radyal lastiklerimizin sunduğu yüksek performans ve yakıt tasarrufu, enerji tüketimi ve sürdürülebilirlik konusunda da katkı sağlıyor. Buna ek olarak proses kaynaklı (ürün kökenli) sıfır atık hedefi ile ilerliyoruz. Birçok lastik üreticisinden farklı olarak atık (kauçuk) geri dönüşüm lisansına da sahibiz. Proses esnasında ortaya çıkan kauçuk kökenli hurdaları proseste tekrar değerlendiriyoruz. Özka Ar-Ge Merkezi tarafından yapılan çalışmalar ile prosesten çıkan atık yağlar da proseste tekrar kullanılabilir hale getirilmektedir. En kritik projelerimizden biri ise güneş enerjisi yatırımımızdır. Yaptığımız bu yatırım ile 2024 yılının ikinci çeyreğinde grup şirketlerimizin enerji ihtiyacını karşılayacak seviyeye gelmeyi planlıyoruz. Soğuk kaplama lastik üretimiyle % 50 tasarruf Soğuk lastik pazarında Özka’nın rolünü ve konumunu aktarabilir misiniz? Sürdürülebilirlik stratejilerimiz çerçevesinde ürün gamımızda ekonomik ve çevreci çözümler de sunuyoruz. Özka Lastik, lastiklerin sırt kısımlarının önceden pişirilmiş sırt desenli kauçukla yenilenmesini ifade eden ve lastiğin daha uzun süre kullanımını amaçlayan soğuk kaplama pazarındaki ürün gamını da sürekli genişletiyor. Soğuk kaplama kategorisinde premium segmentte ve ekonomik segmentte ürettiğimiz kaplama çözümlerimizin yanı sıra geçtiğimiz aylarda kalite segmentinde konumlandırdığımız Pagos markamızın lansmanı yapmış bulunuyoruz. Soğuk kaplama lastiklerimiz, birinci ömrünü tamamlayan lastiğe yeniden hayat vererek yüksek kilometre performansı sunuyor. Sürdürülebilirlik anlamında önem taşıyan soğuk kaplama tekniğiyle lastiğe minimum iki ekstra kullanım ömrü kazandırılarak yüzde 50 oranında hammadde tasarrufu sağlanıyor. Soğuk kaplama lastiği pazarında da 4 bin tonluk yıllık üretim kapasitemiz ve 140 satış noktası ile yüzde 25’lik pazar payına sahip olarak lider konumdayız.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.