#Gösaş

TOURISMJOURNAL - Gösaş haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Gösaş haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Türkiye’de Kartlı Ödemelerde Eğitim Harcamaları Zirvede Haber

Türkiye’de Kartlı Ödemelerde Eğitim Harcamaları Zirvede

İSTANBUL (İHA) - Türkiye’de kredi kartı ve banka kartı kullanımında 2024 yılı rekorlarla tamamlandı. Garanti BBVA Ödeme Sistemleri’nin (GÖSAŞ) Bankalararası Kart Merkezi (BKM) verilerini baz alarak hazırladığı "Türkiye’de Kartlı Ödemeler 2024" araştırmasına göre, toplam kartlı harcama hacmi bir önceki yıla göre yüzde 92,3 artarak 15 trilyon 845 milyar TL’ye ulaştı. Bu harcamaların 13 trilyon 310 milyar TL’si kredi kartlarıyla yapıldı. Banka ve kredi kartı sayısında da önemli bir artış yaşandı. Toplam kart sayısı, 2023’e göre yüzde 12,5 artarak 435 milyon adede yükseldi. Bunun 129 milyonu kredi kartı, 306 milyonu banka kartı olarak kaydedildi. PEŞİN ÖDEME ORANI ARTTI, TAKSİT KULLANIMI AZALDI 2024 yılında kredi kartlarıyla yapılan harcamalarda peşin ödeme oranı yüzde 79,5 olarak gerçekleşirken, taksitli harcamaların oranı yüzde 20,5' kaldı. Peşin alışverişlerin tutarı 10 trilyon 579 milyar TL, taksitli alışverişlerin tutarı ise 2 trilyon 731 milyar TL oldu. E-ticaret alışverişlerinde ise taksit kullanımı daha yaygın görüldü. Kredi kartlarıyla yapılan 4 trilyon 188 milyar TL’lik e-ticaret harcamasının yüzde 36,2’si taksitli işlemlerden oluştu. KARTLI HARCAMALARDA EN BÜYÜK ARTIŞ EĞİTİM SEKTÖRÜNDE Kartlı harcamaların en fazla arttığı sektör eğitim oldu. Eğitim harcamaları yüzde 147 artış gösterirken, satış-servis-yedek parça sektörü yüzde 108 artış, restoran harcamaları yüzde 107 artış ile bu harcamaları takip etti. Telekomünikasyon sektörü ise yüzde 61 ile en düşük büyüme oranına sahip sektör oldu. TEMASSIZ ÖDEME ALIŞKANLIĞI YAYGINLAŞTI 2024 yılında temassız ödeme limitinin yükseltilmesi ve kullanım kolaylığı nedeniyle, her 10 kartlı ödemenin 7’si temassız olarak alındı. Temassız işlem adedi 7 milyar 20 bin adede ulaşırken, bu işlemlerin toplam kartlı işlemler içindeki payı yüzde 67'yi buldu. Bu veriler, temassız ödeme alışkanlığının Türkiye’de tamamen yerleştiğini ve tüketicilerin öncelikli tercihi haline geldiğini gösterdi. E-TİCARET BÜYÜMEYE DEVAM EDİYOR 2024 yılında kredi kartıyla yapılan e-ticaret harcamaları bir önceki yıla göre yüzde 103 arttı. E-ticarette harcama artış oranları sektörel bazda şu şekilde sıralandı: Eğitim harcamaları: %158 Market alışverişleri: %157 Seyahat sektörü: %58 (E-ticaretin en yaygın kullanıldığı sektör) Elektrik-elektronik eşya ve bilgisayar alışverişleri: %57

Kasım Ayında E-Ticaret Alışverişleri Yüzde 101 Arttı Haber

Kasım Ayında E-Ticaret Alışverişleri Yüzde 101 Arttı

İSTANBUL (İHA) - Garanti BBVA Ödeme Sistemleri (GÖSAŞ), Kasım ayı alışveriş verilerine dair bir rapor yayımladı. Garanti BBVA’nın Kasım ayına ait kredi kartı harcama verilerine ve POS kullanımlarına göre, e-ticaret alışverişleri geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 101 artış gösterdi. E-ticaret harcamalarının toplam kart harcamaları içindeki payı ise yüzde 34’e yükseldi. Kasım ayında yapılan indirimli kampanyalar, online alışverişlerin zirve yapmasını sağladı. MOBİLYA-DEKORASYON SEKTÖRÜ EN FAZLA ARTIŞI SAĞLADI "Efsane Kasım", "Muhteşem Cuma", "Siber Pazartesi" gibi sloganlarla duyurulan yılın büyük indirim dönemi Kasım ayında online alışverişlerde en fazla harcama yapılan kategori, yüzde 110 artışla Mobilya-Dekorasyon sektörü oldu. Bunu, yüzde 99 artışla Kozmetik ve yüzde 93 artışla Giyim ve Aksesuar sektörleri izledi. TAKSİTLİ ALIŞVERİŞLERDE ARTIŞ Kasım ayında yapılan e-ticaret alışverişlerinin yüzde 47’si taksitli olarak gerçekleştirildi. Taksitli alışverişler, bir önceki yıla göre yüzde 107 artarken, peşin alışverişlerdeki artış ise yüzde 97 oldu. KADIN VE ERKEK TÜKETİCİLERDE BENZER ARTIŞ Kadın tüketiciler, alışverişlerini geçen yıla göre yüzde 99 oranında artırdı. Erkek tüketicilerin harcamaları ise yüzde 101 artış gösterdi. Kadınlar en fazla Mobilya-Dekorasyon, Kozmetik ve Elektronik kategorilerinde alışveriş yaparken, erkekler Mobilya-Dekorasyon, Giyim & Aksesuar ve Konaklama sektörlerini tercih etti. BURSA VE KOCAELİ EN FAZLA ARTIŞ GÖSTEREN ŞEHİRLER OLDU E-ticaret harcamalarının en fazla arttığı iller sırasıyla Bursa (yüzde 127) ve Kocaeli (yüzde 122) oldu. İzmir, Ankara ve İstanbul ise diğer öne çıkan şehirler arasında yer aldı.

GÖSAŞ’tan Yaz Dönemi Yabancı Kredi Kartı Harcama İstatistikleri Haber

GÖSAŞ’tan Yaz Dönemi Yabancı Kredi Kartı Harcama İstatistikleri

İSTANBUL (İHA) - Garanti BBVA Ödeme Sistemleri (GÖSAŞ), yaz döneminde Türkiye'deki yabancı ziyaretçilerin kredi kartı kullanımıyla ilgili önemli verileri paylaştı. 1 Haziran - 31 Ağustos 2024 tarihleri arasında yapılan araştırmaya göre, Türkiye’de en fazla harcama yapan yabancıların sırasıyla Birleşik Krallık, Suudi Arabistan ve Almanya'dan geldikleri belirlendi.  Yabancı kredi kartlarıyla gerçekleştirilen işlemlerin yüzde 24’ünü İngilizler, yüzde 16’sını Suudi Arabistanlılar ve yüzde 11’ini Almanlar oluşturdu. Bu veriler, Türkiye’nin turizm açısından cazibe merkezi olma özelliğini pekiştirirken, GÖSAŞ’ın sunduğu istatistikler, yabancı ziyaretçilerin harcama alışkanlıklarına dair önemli ipuçları veriyor. GÖSAŞ’ın verilerine göre, yabancı kartlarla en yüksek harcama oranı İstanbul’da yüzde 42 ile gerçekleşirken, Antalya ve Muğla sırasıyla yüzde 19 ve yüzde 15 oranlarıyla dikkat çekti. Yabancıların harcamalarında en çok tercih edilen sektörler arasında giyim ve aksesuar, konaklama ile yemek öne çıkıyor. Özellikle giyim sektöründe yapılan harcamalar, hem yerli hem de yabancı markaların cazibesini artırıyor.  İNGİLİZLER, EGE VE AKDENİZ'İ TERCİH EDİYOR İngiliz ziyaretçilerin harcamalarının büyük bir kısmı Muğla (yüzde 38) ve Antalya (yüzde 27) bölgelerinde yoğunlaşırken, Suudi Arabistanlılar ise en fazla İstanbul’da (yüzde 70) harcama yaptı. İstanbul'un tarihi ve kültürel zenginlikleri, Suudi turistlerin ilgisini çekerken, Trabzon (yüzde 15) da ikinci en popüler destinasyon oldu. Almanya’dan gelen turistlerin tercihi de İstanbul (yüzde 31) ve Antalya (yüzde 24) şeklinde olup, sağlık ve kozmetik harcamaları da ilk beş sektör arasında yer aldı.  AVRUPALILAR GEZMEYİ, ORTADOĞULULAR GİYİM VE AKSESUAR ALIŞVERİŞİNİ SEVİYOR GÖSAŞ verilerine göre, Avrupa'dan gelen ziyaretçiler arasında en büyük grubu Birleşik Krallık, Almanya ve Hollandalı turistler oluşturuyor. Avrupalıların harcama alışkanlıkları, konaklama ve yeme-içmeye odaklanırken, Ortadoğulu ziyaretçilerin en çok giyim ve aksesuar harcamalarına yöneldiği görüldü. Bu durum, Türkiye’nin alışveriş merkezi olarak da cazibesini artırdığını gösteriyor.

Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
TOURISMJOURNAL En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.