Hava Durumu

#Gotürkiye

TOURISMJOURNAL - Gotürkiye haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Gotürkiye haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Turizmde Memnuniyet Yapay Zekâ Denetiminde Haber

Turizmde Memnuniyet Yapay Zekâ Denetiminde

 Kültür ve Turizm Bakanlığı, Türkiye'nin turizm bölgelerinde müşteri memnuniyetini arttırmak amacıyla yapay zekâ tabanlı bir izleme sistemi kullanıyor. Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) Genel Müdür Vekili Sinan Türkseven, 1.1 milyardan fazla veriyi analiz eden yazılım sayesinde turizmle ilgili olumlu ve olumsuz geri bildirimleri anında yakaladıklarını ve gerekli aksiyonları hızla aldıklarını belirtti.   MİLYARLARCA VERİ ANALİZ EDİLİYOR Sosyal medya ve haber kaynakları üzerinden Türkiye hakkında yayımlanan içerikler, bakanlığın geliştirdiği yapay zekâ ile sürekli izleniyor. Türkseven’in aktardığı bilgilere göre, bu sistem günlük 193 bin haber kaynağını ve sosyal medyada 1 milyon veriyi takip ediyor. Olumsuz geri bildirim tespit edildiğinde hızlıca değerlendirme yapılıyor ve sahada denetim süreçleri başlatılıyor.   Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürü Timuçin Güler, yazılımın geliştirilmesinin dört yıl sürdüğünü ve sürekli yeni tekniklerle güncellendiğini ifade etti. Güler, "Sistemin temel katkısı verileri analiz etmesi ve buna göre proaktif bir pazarlama stratejisi ortaya koyması. Son iki yıldır müşteri memnuniyeti konusunu arka plandan takip ediyoruz. Bunu hem marka hem de tesisler açısından yapabiliyoruz. Burada birtakım olumsuzluklar tespit edildiği anda direkt sahada denetimleri başlatıyoruz. Her olumsuz noktanın araştırılması gerekiyor, bazen altı tam dolu olmayabiliyor. Müşteri memnuniyeti, dünyadaki algımız, bize nasıl bakılıyor ve ülke bazlı reklam stratejileri bu doğrultuda değişiyor" dedi.   Kültür ve Turizm Bakanlığı, sosyal medya ve dijital platformlarda Türkiye’nin tanıtımını aktif olarak sürdürüyor. Türkseven, "Son derece aktif olduğumuz sosyal medya kanallarında da aslında her sene sayısı 10 binlerle ifade edilebilecek içerik yaratıyoruz ve YouTube’da 3.6 milyon, TikTok’ta 4 milyon takipçiyle bu alanda, dünyada birinci sırada ülke hesabı konumundayız. Instagram’da da 3.6 milyon takipçiyle ikinci sıradayız" diyerek sosyal medya verilerini paylaştı. TGA’nın sosyal medya hesapları dünya çapında milyonlarca kişiye ulaşırken, GoTürkiye platformu yalnızca 2023’te 197 milyon ziyaretçi aldı.

Turizmde yeni hedef açıklandı Haber

Turizmde yeni hedef açıklandı

Hürriyet’te yer alan habere göre, GoTürkiye, ‘dijital göçebelere’ yönelik ‘Keşfet ve İstanbul’da çalış’, ‘Keşfet ve Dalaman’da çalış’ ve ‘Türkiye’de çalışmak’ olmak üzere üç konu başlığıyla şu daveti yaptı: “İmparatorlukların kesişme noktasını keşfederek İstanbul’da çalışmaya ne dersiniz? Dalaman’da altın kumlar ve turkuaz denizin üzerinde rahatlayarak çalışmak? Dinamik insanlarla hareketli gecelerin tadını çıkararak İzmir’de çalışmak? Bin yıllık antik kentler, ormanlar arasına gizlenmiş eşsiz koylar, turkuaz denizler, dinamik insanlar ve büyük şehirler... Türkiye’de hepsi var. Ayrıca bu güzel ülke, güçlü altyapı hizmetleri ile ekonomi ve iş açısından dünyanın en büyük ülkelerinden biridir. Dijital göçebeyseniz, uzun süre aynı ofiste çalışmayı sevmiyorsanız, Türkiye size en iyi seçenekleri sunacak. İstanbul, yapacak bir şey ararken sayısız seçenekler sunmaktadır ziyaretçilerine. Camiler, kiliseler, sarnıçlar ve eski ahşap evler dahil olmak üzere tarihi binaları keşfetmek birkaç gün sürecektir. Mümkünse İstanbul’un büyük kulüpleri arasındaki derbi maçına katılma şansını kaçırmayın; Beşiktaş, Fenerbahçe ve Galatasaray. Deneyim gerçekten eşsizdir. Öte yandan İstanbul çok zengin bir eğlence ortamına sahiptir. Şehirde pek çok bar, gece kulübü ve disko bulunmaktadır. İstanbul’da ideal bir işyerini oluşturmayı düşünmenize gerek yoktur. Aradığınız ofis ortamı sizin için oluşturulmuştur zaten. Şehirdeki ortak bir ofiste, kolaylıkla masa veya ofis kiralayabilirsiniz. Yalnız çalışıyorsanız ortak ofislerde kolaylıkla bir masa da kiralayabilirsiniz. Grup halinde çalışıyorsanız tüm ihtiyaçlar için tasarlanmış, kullanıma hazır bir ofis kiralayabilirsiniz. İstanbul’un ortak ofis alanlarında tam donanımlı toplantı hizmetleri de mevcuttur.” “Dalaman’da mavi yengeci tatmayı ihmal etmeyin” 'Portalda, “Keşfet ve Dalaman’da çalış” başlığıyla da şunlar aktarıldı: “Muğla’ya bağlı bir ilçe olan Dalaman, Ege’nin turkuaz rengi sahilinde yer almaktadır. Sessiz ve sakin bir ortamda zamanınızı geçirebileceğiniz birçok lüks ve büyük otel ile muhteşem butik otellere ev sahipliği yapmaktadır. Mutfak kültürü, Ege mutfağının bir parçası olarak tanımlanabilir. Ege mutfağının tanımlayıcı özelliği; yerel, taze malzemeler kullanılması, bunun sonucunda ise çok ağır olmayan lezzetli yemekler sunmaktır. Kaliteli zeytinyağları, çeşitli otlar ve baharatlardan oluşan geniş bir ürün yelpazesine sahiptir. Balık ve deniz ürünlerinin bu sahil kasabasında sofraların vazgeçilmezi olması da şaşırtıcı değildir. Deniz ürünlerini seviyorsanız Dalaman’da mavi yengeci tatmayı ihmal etmeyin. “Marmaris, sınırsız sayıda aktivite seçeneği sunar” Zeytin, Ege mutfağının vazgeçilmez bir parçasıdır. Keçi sütleri lezzetli yoğurtlar, peynirler ve diğer süt ürünlerini üretmek için kullanılmaktadır. Doğa ile tarihin mükemmel bir uyum içinde olduğu Dalaman, yeşil ve mavinin bir arada dans ettiği eşsiz bir yerdir. Yedi kilometre uzunluğundaki meşhur Sarıgerme Plajı ve eşsiz Ekincik Koyu, Dalaman’da bulunmaktadır. İlçeden akan Dalaman Çayı rafting için oldukça uygundur. Dalaman, Ege’nin en hareketli beldelerinden biri olan Marmaris’e araçla sadece 90 dakika uzaklıktadır. Marmaris, sınırsız sayıda aktivite seçeneği sunar ziyaretçilerine.”

THY aims to increase the number of Chinese tourists to 2 million Haber

THY aims to increase the number of Chinese tourists to 2 million

Turkish Airlines' first stop in China within the scope of its Turkey promotional activities was Beijing. Turkish Airlines (THY) aims to increase the number of Chinese tourists to 2 million. THY Chairman of the Board Ahmet Bolat said at the THY promotional event held in Beijing, the capital of China, that there is a great potential in the Chinese market and that efforts are continuing to evaluate this potential. Bolat stated that THY operates 21 flights a week to China and plans to increase this number. He also noted that THY is working to strengthen its cooperation with Chinese airline companies. Turkish Airlines, which currently codeshares with Air China, signed a Memorandum of Understanding with China Eastern Airlines in order to strengthen cooperation. It is also working on interline cooperation under Special Promotion Agreement (SPA) with a number of Chinese airlines, with the aim of connecting to more cities in mainland China. "We are also considering adding new routes." According to the information obtained by Haber Aero, with China turning to the foreign tourism market again this year, the number of Chinese tourists coming to Turkey in the first eight months reached 47 percent of the level in 2019. Ahmet Bolat said, “The Chinese market has great potential and Turkish Airlines currently operates seven direct flights a week from Beijing, Shanghai and Guangzhou, and a total of 21 direct flights to the Chinese mainland. While it is important to strengthen existing routes, we are also considering adding new routes.” Esra Zincirkıran Aydın, Deputy General Manager responsible for corporate communications of the Turkish Tourism Promotion and Development Agency, also said that the Turkish government is making efforts to attract more Chinese travelers to Turkey. Aydın stated that these efforts include promotional activities on China's main social media platforms and the launch of Turkey's official tourism brand, GoTürkiye.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.