Hava Durumu

#Gülin Reyhanoğlu

TOURISMJOURNAL - Gülin Reyhanoğlu haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Gülin Reyhanoğlu haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Peugeot Türkiye Genel Müdürü Reyhanoğlu, sektörü değerlendirdi Haber

Peugeot Türkiye Genel Müdürü Reyhanoğlu, sektörü değerlendirdi

 Peugeot Türkiye Genel Müdürü Gülin Reyhanoğlu, Stellantis Türkiye olarak otomotiv pazarının 2023 yılında 1 milyon 150 bin adet civarında tamamlanmasını beklediklerini belirterek, 'Pazarı çok dikkatli takip ediyoruz. Bizim gördüğümüz, şu anki ortamda talep hiçbir yere gitmedi, olduğu gibi duruyor. Talepte herhangi bir daralma yok.' dedi. Reyhanoğlu, Peugeot'nun yenilenen modelleri 2008 ve 508’e ilişkin Bodrum'da düzenlenen basın toplantısında, otomotiv pazarına ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Bu yılın mart ayındaki yeni 408 tanıtım toplantısında Stellantis Türkiye olarak toplam pazar beklentilerini 780-800 bin bandında açıkladıklarını anımsatan Reyhanoğlu, 'O dönemde de her zamanki iyimserliğimizi korumuştuk. Eylül ayı sonu itibarıyla ise pazar 857 bin adeti geçerek beklentilerin ötesinde bir performans sergiledi. Son birkaç aydır pazarın 1 milyon adetin üstünde kapanacağına tüm sektör olarak hemfikiriz. Bununla birlikte biz Stellantis Türkiye olarak pazarın 2023 yılında 1 milyon 150 bin adet civarında tamamlanmasını bekliyoruz.' ifadelerini kullandı. Peugeot Türkiye olarak pazarda bugüne kadar erişmedikleri kadar yüksek bir pazar payına ulaştıklarını dile getiren Reyhanoğlu, toplam pazar yüzde 65 büyürken, Peugeot Türkiye’nin yüzde 180’in üzerinde büyüdüğünü söyledi. -'Globalde en çok Peugeot satılan 5'inci ülke konumuna ulaştık' Peugeot Türkiye’nin elde ettiği büyük başarıların global tarafından da görüldüğünü belirten Reyhanoğlu, şunları kaydetti: 'Bu tarihi başarıları da sadece kendi ülkemiz sınırları içinde yazmıyoruz. Geçen sene hatırlarsanız global CEO'muz Linda Jackson ülkemize bir ziyaret gerçekleştirmişti. Kendisi Türkiye’ye geldiğinde bizlere 147 ülke içerisinde Türkiye satış sıralamasında yedinci sırada demişti ve Türkiye’yi daha yukarıda görmek istediğini söylemişti. Peugeot Türkiye olarak ilk 9 aydaki performansımızla tüm dünya çapında iki sıra birden yükselmeyi başararak global anlamda en çok Peugeot satılan 5. ülke konumuna ulaşmayı başardık. Fransa, İtalya, İngiltere, İspanya, Türkiye olarak ilk 5 oluşuyor. Şimdi hedefimiz sene sonundaki rekor sonuçlarımızla 5'inci basamaktan daha da yukarıya tırmanmak. Bu konuda gerçekten iddialıyız.' -'Talepte herhangi bir daralma yok' Gülin Reyhanoğlu, otomotiv pazarındaki bulunurluk ve talep konularına da değindi. Pazarı çok dikkatli takip ettiklerini vurgulayan Reyhanoğlu, 'Kendi web sitemize her gün kaç kişi giriyor, kaç kişi tıklıyor, kaç kişi fiyat sayfamıza bakıyor, kaç kişi bayilerimizle görüşmek için form dolduruyor, bayiye ne kadarını yönlendirebiliyoruz? Ciddi anlamda arayan kaç kişi? Showroom trafiğimiz günde kaç hatta model bazlı bile showroom trafiği takip ediyoruz. Bizim gördüğümüz, şu anki ortamda talep hiçbir yere gitmedi, olduğu gibi duruyor. Talepte herhangi bir daralma yok.' diye konuştu. Türkiye otomotiv pazarına yeni giren oyuncular olduğunu, tedarik konusunun biraz daha mevcut oyuncularla rahatladığını ve rekabetin arttığını anlatan Reyhanoğlu, 'Evet, kredilere erişimlerde zorluklar var ama yılbaşında da vardı, hep vardı. Evet araç fiyatları biraz yükseldi. Onun için müşterinin alabilme gücü belli bir kitle müşteri için, en azından biraz daha düştü ama talep orada duruyor. Açıkçası talep olduğu sürece de aslında bu talebin de pandeminin başından itibaren süregeldiğini düşünüyoruz. Biliyorsunuz üretim ve tedarikçilerde kırılmalar oldu. Bu talebi henüz karşılayabilmiş değiliz sektör olarak. Talep devam ettikçe de adetlerimizin, hedeflerimizin de devam edeceğini düşünüyoruz. Daha talebi doyuramadık, bize göre öyle.' dedi. -'Ortalama bekleme süresi en fazla birkaç hafta' Araç bulma konusundaki sorunların azaldığını aktaran Reyhanoğlu, 'Şu anda müşterimiz araç bulabilir. Bir sıkıntı olmaz. Tabii ki spesifik bir versiyon, bir renk, bir motor seçeneği istiyordur, o zaman birkaç hafta bekleme süresi olabilir ama pandemi dönemindeki gibi araç bulamamakla ilgili bir sıkıntımız yok diyebiliriz şu an. Bu 408 için de geçerli. Ortalama bekleme süresi en fazla birkaç hafta...' ifadelerini kullandı. Elektrikli araçlar konusunda bu yıl çok agresif olmadıklarını belirten Gülin Reyhanoğlu, elektrikli konusunda gelecek yıl bir atak yapacaklarını ve seneye toplam satışların yüzde 15’inin elektrikli araçlardan oluşmasını hedeflediklerini sözlerine ekledi.

Temmuzda Fransa'dan sonra en fazla Peugeot, Türkiye'de satıldı Haber

Temmuzda Fransa'dan sonra en fazla Peugeot, Türkiye'de satıldı

Peugeot Türkiye, temmuz ayını 8 bin 148 adetlik satış ve yüzde 7,2'lik pazar payıyla kapatarak tüm zamanların en iyi temmuz ayı sonucuna imza attı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Peugeot Türkiye, temmuz ayı satışlarıyla yıl başından bu yana ortaya koyduğu yükselen grafiğini sürdürdü. Peugeot Türkiye, temmuz ayında gerçekleştirdiği 8 bin 148 adetlik satışıyla toplam pazarda yüzde 7,2 pay aldı ve konumunu sağlamlaştırdı. Açıklamada, sadece temmuz ayında Peugeot'nun binek otomobil pazarında üçüncü, hafif ticari araç pazarındaysa ithal markalar arasında birinciliğe ulaştığı belirtilirken, yılın ilk 7 aylık döneminde ise Peugeot Türkiye'nin gerçekleştirdiği 49 bin 40 satışla yüzde 7,3'lük pazar payına ulaştığı, toplam pazarda beşinci sırada yer aldığı aktarıldı. Yılın ilk 7 aylık döneminde 37 bin 385 adetlik satış ve yüzde 7,2'lik pazar payıyla binek araçta beşinci sıradaki yerini koruyan Peugeot Türkiye, hafif ticari araçtaki büyümesini de sürdürdü. Ocak-Temmuz 2023 döneminde 11 bin 655 adet hafif ticari araç satışı gerçekleştiren Peugeot Türkiye, yüzde 7,6'lık payla hafif ticari araç pazarında ithal markalar içerisinde ilk sırada yer aldı. Markanın hafif ticari araç pazarındaki modeli Rifter, temmuz ayında 715 adetlik satışla ikinci sırada tamamlasa da gerçekleştirdiği 6 bin 718 adetlik toplam satış rakamıyla ilk 7 aylık dönemde, pazarın en çok tercih edilen modeli olmaya devam etti. Markanın D-Sedan pazarındaki yenilenen modeli yeni 508 ise, temmuz ayında segmentinin en çok satılan üçüncü modeli olarak öne çıktı. - 'Pazarın neredeyse tamamına rekabetçi ve yenilikçi seçenekler sunuyoruz' Açıklamada görüşlerine yer verilen Peugeot Türkiye Genel Müdürü Gülin Reyhanoğlu, 2023'ün kendileri için yükselen bir ivmeyle devam ettiğine dikkati çekerek şu ifadeleri kullandı: 'Birbirinden iddialı ürünlerimizle pazarın neredeyse tamamına rekabetçi ve yenilikçi seçenekler sunuyoruz. Peugeot Türkiye için geçtiğimiz temmuz ayı rekorlarla tamamlandı. Hem markanın tarihindeki gelmiş geçmiş en iyi temmuz satışına imza atarken bir yanda da en yüksek ilk 7 aylık performans sonucunu elde etmeyi başardık. Daha da önemlisi Temmuz ayı sonu itibarıyla PEUGEOT markası olarak gelmiş geçmiş en yüksek toplam satış adetine ulaşarak bir rekor kırdık. Yani bu yıl tüm zamanların en iyi satış performansını yapacağımızı garantilendik. Yılın geride bıraktığımız bu periyodunda elde ettiğimiz 49 bin 40 adetlik toplam satışla, sene sonu için hedeflediğimiz rekor satış rakamına doğru emin adımlarla ilerliyoruz.' Türkiye pazarındaki artan performansın, Peugeot dünyasında da Türkiye'yi öne çıkardığını vurgulayan Reyhanoğlu, mayıs ayında gerçekleştirdikleri satışla, Fransa ve İtalya'nın ardından dünyadan en fazla Peugeot satılan ülke olmayı başardıklarını kaydetti. Reyhanoğlu, temmuz ayı satışlarıyla birlikte İtalya'yı da geride bırakarak ikinci sıraya yükseldiklerini aktararak, bu başarıda tüm modellerinin önemli bir rolü olduğunu bildirdi ve her segmentte zirveye oynadıklarını belirtti. - 'Türkiye SUV pazarında liderliğimizi de sürdürüyoruz' Reyhanoğlu, ' Peugeot Türkiye'nin başarısının ardında pazarın en iddialı SUV ailesinin olduğunu ifade ederek, '2008, 3008, 5008 ve 408 olmak üzere 4 farklı tasarım ve yetenekte SUV modelimizle ilk 7 aylık dönemde ulaştığımız 29 bin 813 adetlik satış ve yüzde 11,9 payla, Türkiye SUV pazarında liderliğimizi de sürdürüyoruz. C-SUV modelimiz 3008, temmuz ayı sonuna kadar elde ettiği yüzde 8,9'luk pazar payıyla en çok tercih edilen üçüncü SUV modeli oldu. D-SUV modelimiz 5008 ise hem temmuz ayında hem de ilk 7 aylık dönemde segmentinde ikinci sırada konumlandı. 408 modelimize ise ayrıca bir parantez açmak istiyoruz. Temmuz ayında 2 bin 288 adet Peugeot 408 satışı yaptık ve bu kısa sürede yeni 408, segmentinde beşinci sıraya kadar yükseldi. 408 aynı zamanda, temmuz ayında 3008’den sonra en çok tercih edilen ikinci Peugeot modeli olmayı başardı.' değerlendirmelerinde bulundu.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.